Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prototyp prvního Koenigseggu kdysi překvapil i zakladatele značky

Společnost Koenigsegg patří k  hrstce výjimečných společností, které vyrábí nejextrémnější vozy na světě. Znáte ale příběh prvního prototypu?
Zpět na článek
Avatar - eLzyx
11. 5. 2020 14:09
oranžová od Volvo?
Volvo nikdy vyloženě oranžovou nemělo. Ale z těch let je možné, že na to chtěl Saffron pearl (kód barvy 435), která se objevovala na "R" modelech Volvo a byla docela líbivá. Místo toho mu to nalakovali Sandstone pearl (430), která byla na V70XC.
Ale zajímavá historka.
10. 5. 2020 22:20
Re: Dvě zajímavosti od ajatolláha
No to ja vim.
Ale zase...s kompresůrkem od MTM - 802koníků 4WD bych asi uměl zaboxovat. Ale bohužel...ho tam nemám.
Avatar - CICERO
10. 5. 2020 21:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 5. 2020 20:06
Re: Dvě zajímavosti od ajatolláha
ten už se nezrodí.
A 1/4mile není jediná disciplína.
Já Koen. obdivuju, ale je to moc techno a málo řemesla. Já bych právě nasál Pagani, miláčku. Ale což, to je věc preferencí.
Avatar - CICERO
10. 5. 2020 18:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 5. 2020 16:41
Dvě zajímavosti od ajatolláha
1) Audi i přes uvedené důvody nechtělo (pro)dát motory, protože nechtělo podporovat konkurenci pro Lambo, které nedávno koupilo. A tam chtělo napřít své motorářské úsilí. A deriváty strkat do svjch aut a obráceně. Ještě netušili, že Švédové se vyšplhají i tak až nad Lambo. A že budou schopni vlastními silami vyvíjet pohonné i převodové ústrojí. Anabáze z motorama byla složitější a dá se to rozvést. Staré italské F1 dvanáctiválce přebrandované jako Subaru byly dlouho ve hře. Nakonec vychází motory Koen. poměrně vzdáleně z modulárního Fordu.
2) Dveře od některých typů Koen. jsou peklium. Když zaparkujete těsně u vyššího obrubníku, neotevřete je - narozdíl o Lambo dveří. Nebo otevřete - ale nechtěli jste to. Zrovna na úvodní fotce je patrné proč.