Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW – Šelma hravá i praktická

Návrat modelu Puma do nabídky automobilky Ford mohl být pro mnohé fanoušky poněkud hořkosladký, jenže ono nakonec nebude tak zle. Z malého kupé sice vyrostl malý crossover, sázející především na kombinaci stylu a praktičnosti, přesto má co nabídnout i po řidičské stránce.
Zpět na článek
14. 5. 2020 14:20
Re: Ford umí
Výrobce doporučuje řídké oleje z jednoho prostého důvodu. Pomáhá jim to snižovat třecí ztráty v motoru a tím snižovat na papíře emise. Pokud použiješ olej s vyšší viskozitou, tak se spotřeba oleje sníží. U motorů, které už mají něco najeto se to tak dělá běžně. A proč chytráků? Myslíš, že je na oleji 10W60 něco špatnýho, když se používá do Audi a Porsche? Jako bonus je, že vydrží vyšší teplotní namáhání, takže jeho náchylnost ke karbonování je menší. Pohádka to není. Zatím co CDAA motory a jeho deriváty byly s tenkýma stíracíma kroužkama a olej žraly, tak další generace se širšíma stíracíma kroužkama už spotřeba oleje netrápí. 1,4 TSI myslíš EA211 nebo EA288?
Avatar - miromen
14. 5. 2020 12:53
Re: Ford umí
Tak si ještě přidej atmo 1.8 např. Avensis T25.
Avatar - miromen
14. 5. 2020 12:49
Re: Ford umí
A jak si k tomu došel ? Vždyť se vi, že jsou motory, ktere maji přes 200tkm a nemaji žadny problem a to u majitelu, kteři toči i častěji město. A naopak jsou takove co i po par tisicich a šlus. Ono to klidně muže byt tak, že ten problem se tyka par procent těchto motoru. Na forech najdeš hlavně ty, kterych se to tyka.
Když jsem zjišťoval co je přičinou tak vlastně se ani přesně nevi. Vesměs ne jen majitele vařili z vody nebo dochazelo k dohadum. Navic 1.6EB je konstrukčně velmi bytelna motorizace.
A co je to za pohadku, že TSI přestaly žrat olej ? Pro takovou 1.4TSI to rozhodně neplati. U ni je dokonce větši šance dolevani než u předchudce byť i ten na ubytek oleje trpěl.
Taky nechapu tu tvou zdejši "odbornost" jak přechcat vyrobce s tim, že přece tam nebudu lit takovou vodičku. Takovych chytraku, už bylo.
14. 5. 2020 08:51
Re: Ford umí
Toyotě se někdy povedlo taky někdy udělat nekvalitní motor? To se docela divím. Tam bych to zrovna nečekal.
14. 5. 2020 08:50
Re: Ford umí
U závodního motoru bych neřekl nic, ale u osobního auta je to dost málo, když o něm můžeš napsat, že měl sice skvělou dynamiku, ale za chvíli se rozsypal. Takový motor je prostě odpad.
14. 5. 2020 08:48
Re: Ford umí
Aha tak to s tím motorem asi můžeš dělat co chceš a nevydrží. Možná když točí delší trasy a ne jen crcačky kolem komína, tak vydrží jen o něco málo déle. To je ale pro Ford fakt ostuda a věřím tomu, že by stačila drobná úprava a fungovalo by to. Na TSI se taky zapékaly kroužky, protože byly tenké jen 1,2 mm. Následně je VW po několika letech problémů změnil na 2 mm a ejhle problém vyřešen. Motory přestaly žrát olej a kroužky se přestaly zapékat.
Avatar - Mikesus
13. 5. 2020 22:38
Re: hele nějak nevím k čemu takové auto je....
Zdravím, díky za tip. Máte ho k dispozici jako predvadecku?
Avatar - Mikesus
13. 5. 2020 22:35
Re: Ford umí
Já si myslím, že nadstandardní péče pomůže. Nezaručí bezporuchovost, ale sníží riziko.
My třeba měli nechvalně známý 2.2 D-Cat Toyoty, a byl naprosto v pohodě 260tis km, když se prodával, dokonce jsme nechali ( zpětně to považuji za hloupost ) i longlife. Co si myslím, že mu pomohlo, že jezdil jen dálky a na kvalitní naftu. Neuvědomuji si, že by jel kratší vzdálenost než 30 km.
Pak třeba první 1.2 tsi, v rodině je stále a řetěz v pohodě, ani ho nijak neupravovali.
S 2.0 TDI PD to bylo horsi, tomu praskla hlava. A škodovka se postavila k tomu jako běžné opotřebení.
Prostě každá automobilkanobcas udělá nepovedený kousek.
Avatar - Mikesus
13. 5. 2020 22:26
Re: Ford umí
Dynamiku měla skvělou, pokud zrovna jela :D.
Ale jo, musím uznat, že ten motor je příjemně živej.
Avatar - Ozzman
13. 5. 2020 07:38
Re: Ford umí
Chtěl js tím jen říct, že ta 1.6 se jízdně hodně povedla a má skvělou dynamiku. Na tvou otázku neumím odpovědět, jsou tu tací, co mají najeto dost let a km bez problémů, ale pak je spousta takových, jako jsme měli my. Ford to vyřešil výměnou za 1.5 EB, dle Miromena jede líp, já ti to potvrdím až bude mít tak 10 tisíc najto, zatím je to vlažné, ale takto se zajizdely i ty 1.6 ( měli jsme 2ks motoru tak vím o čem mluvím :D). Olej jsme ale měnili po roce a asi 7tisic km (naší jezdí málo)
12. 5. 2020 22:34
Re: Ford umí
Ja mam tezkou kraksnu to nemuzes merit s fokusem. ;-) ale zajimalo by me jestli s adekvatni peci by ten motor umel fungovat. Ono u toho karbonovani kolikrat staci malo. Menit olej po 15ti davat kvalitni a ne ten co predepisuje ford a mozna by se tomu kruhy nezapejkaly. Kazdopadne je to pro ford ostuda neco takovyho pustit do sveta. Ono vw si taky s tsi motorama urizlo peknou ostudu nez se jim to povedlo dotahnout aby ty motory fungovaly.
Avatar - lamal
12. 5. 2020 15:33
Re: hele nějak nevím k čemu takové auto je....
to mi nieco pripomina :-)
Avatar - speedfred
12. 5. 2020 15:19
Re: Ford umí
ja som nedávno prekročil 100t km, ale nie nepožičiam!
Avatar - lamal
12. 5. 2020 14:46
Re: Vazne ?
´´Som myslel, ze toto je standardne male auticko a ono je to crossover ? A to uz preco ?´´

napisal si to tak, ze sa cudujes preco Puma nie je ako kedysi, male coupé, ale je to Cross... tym standartnym malym autickom si myslel SUV ? :D

EDIT 0:17... no co beefcake, no answer na totok ?
Avatar - lamal
12. 5. 2020 14:37
Re: Skoro...
Ludi je stale viac, vozovy park, leasingy, operaky, sluzobne vozy sa obnovuju, mozno to nepojde tak prudko hore, ale asi je to zhruba udrzatelne pokial sa nieco zasadnejsie nezmeni... zisk je v konzume na prvej priečke zaujmu, ci sa to niekomu lubi alebo nie ;-\
Avatar - miromen
12. 5. 2020 13:59
Re: Vazne ?
No tak to je odpověď jak pojď na mě z boku.
Nedalo mi to a kouknul jsem. A jsem překvapeny, že Puma je vlastně čistě karosařsky vyšši jen o necele 3cm oproti fiestě. Celkova vyška pak narostla o 61mm. Světla vyška u fiesty je 133mm u pumy je to 166mm. Hodnoty u nenaloženych aut.
A nad těma 2mm nad, kteryma se podivuješ jsou pouze vytrženim z nějakeho kompletu technickych změn. A pokud bys věděl, že puma vyjiždi v zakladu na 17" pak by tě asi neudivovali u ST-Line minimilně 18".
No a co se tyče nějake kultury atd. tak zde to bude podle mě tak, že hodně lidi zmate už rozdilny, chraplavějši zvuk 3 valcu. Což mužou považovat za meně kultivovane a automaticky budou usuzovat, že vše vic vibruje. Což nemusi byt pravda a v praxi muže ten 3 valec přenašet meně vibraci do kastle či do ovladacich prvku než řada 4 valcu.
12. 5. 2020 13:50
Re: Skoro...
O tom ja vôbec nepochybujem, len stále mám akosi zafixované, že automobilky chcú predať čo najviac áut. Je však pravda, že takéto zmýšľanie už bude asi čoskoro minulosťou, lebo maximálnu kvantitu sme už asi v Európe dosiahli.
Avatar - Beefcake
12. 5. 2020 13:17
Re: Vazne ?
No tak vam odpoviem naraz. Aj diamantovemu Polo-panovi :)
Keby boli tunajsi "novinari" k niecomu a nebali sa cisiel, tak by tie recenzie vyzerali inak, alebo neboli lenivi tie svoje sablony upravit.
Takze som si to musel dohladat inde, kde sa nehanbia technicke veci napisat, ked uz na pohlad je to auto nizke.
https://www.automobilrevue.cz/…jmout_47722.html
"světlá výška 140/143/139/ /142 mm" :-[] Fakt brutalne cisla :) EDIT: Ano, nenalozene ma cca o 2.5cm viac.
Tam to auto nazvali rovno " kompaktním SUV segmentu B"
Tato magia so slovickami je uzasna.
Ale naviac v tejto druhej recenzii asi mali auto s pokazenym motorom, lebo miesto dunenia napisali: " Tříválec EcoBoost má velmi kultivovaný běh a díky kvalitnímu vyvážení a odhlučnění jsou jeho vibrace na úrovni běžných čtyřválců. Zvuk je poměrně hrubý a ve vyšších otáčkách docela hlasitý; jak přiznal Sigurd Limbach, zesilují jej pro dosažení intenzivnějšího požitku přes reproduktory audiosoustavy, což nám přišlo jako vyloženě zbytečné. " vs Mara "...čeká vás nekonečný příval výrazného dunění. To je bohužel citelné od nějakých 1.500 až po 2.000 otáček, kdy se motor konečně nadechuje k projevům správné šelmy. " a "Ve vyšších otáčkách, zhruba po překonání 3.000, se navíc Puma začne i docela hezky projevovat. A to nejen zvukově, ale také solidním zátahem."

Posilovat zvuk aj tuto cez repraky ?!? To miestny recenzent asi nevedel...

Naviac "sportovy podvozok" sposobi znizenie auta o cele 2mm :-[] Som si skoro cvrkol. Na desatiny mm by to neslo ?
No a este som sa dozvedel, ze toto miniauticko si obuva 18 a 19'' gumy :) Vacsie neboli zrovna poruke ?

Co je super, je ten "Megabox".
Avatar - Beefcake
12. 5. 2020 13:16
Re: Vazne ?
Inde som sa docital, ze to je SUV :)
Avatar - lamal
12. 5. 2020 13:01
Re: hele nějak nevím k čemu takové auto je....
:D z tych vyhod nejak ubúda v tomto pripade... za riziko poruch to nestoji, tie pri servise daleko prevysia usporu na spotrebe... diesel ktory je lenivy, uduseny a netahne vocpoda poriadne je trochu na nič... dnesne benzinaky nemaju problem jazdit za 6-6,5l/100km na dialnici a to ani v nejakej octavii... nie to este v malom aute kde je 1.5tdci ...
Avatar - Beefcake
12. 5. 2020 12:46
Re: Tato automobilová kategorie...
Tento tvoj cajik ma o cely centimeter vyssiu svetlu vysku ako ta "octavka"...
Avatar - miromen
12. 5. 2020 12:15
Re: 1.5EB
No s tou vyškou podvozku mě nemile překvapil pravě trojkovy focus. Ja taky nevyžaduji zvyšeny podvozek, ale tam kde jsem s nim drhnul to bych vubec nečekal. Takova sice docela kamenita polňačka, ale nic od pohledu co by mě mělo překvapit. No překvapilo. A to nebylo auto zdaleka plně naloženo. Navic nemam sniženy ST-Line.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 12:11
Re: hele nějak nevím k čemu takové auto je....
Spotřeba na dlouhé trase.
12. 5. 2020 11:57
Re: 1.5EB
S-Max nestárne, soused má jednoho z prvních a kus dál v ulici má pán nejnovější model, i ten první vypadá dodnes dobře, takhle nějak si představuju ideální rodinný auto. Mondeo Mk IV se mi líbí dneska možná víc než tehdy :-) První Kuga, no mně kufrem s rezervou stačí krátkej FoFo, takže tady bych asi neměl problém. A teď jezdím do práce takovou polňačkou a asi dlouho ještě budu (uzavírka silnice), takže vyšší podvozek by se hodil ale zas vyloženě krabici úplně nevyužiju.
Avatar - lamal
12. 5. 2020 11:15
Re: 1.5EB
I cant help here... uvidis sam k comu sa dopracujes casom.
Avatar - lamal
12. 5. 2020 11:14
Re: Vazne ?
preto som ako jedinu realnu vyhodu tej kategorie oznacil nastupovanie
Avatar - lamal
12. 5. 2020 11:14
Re: hele nějak nevím k čemu takové auto je....
tak sa pytam este raz aky je zmysel toho diesla potom ? ;-\
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 11:09
Re: 1.5EB
Ne, ještě jsem ji neprojížděl, moc mne upřímě neláká, od podzimu máme druhou, faceliftovanou, takže ještě je čas :D
Avatar - Frey
12. 5. 2020 10:29
Re: Vazne ?
Neprehanam, viem ze pohybove problemy ma vacsi podiel ludi ako uznane TZP a takisto pisem ze do SUV je nastupovane pohodlnejsie. Point prispevku bol v tom, ze pocet registrovanych SUV je takmer 40%.
Avatar - miromen
12. 5. 2020 10:13
Re: 1.5EB
No a už viš jak je to s tou užitnou hodnotou u nove kugy ? Protože mě přišlo z prvnich fotek, že je o dost nižši a realně tomu tak uplně neni. Navic je i tušim delši.
Avatar - miromen
12. 5. 2020 10:09
Re: 1.5EB
Tak neni problem do něčeho bezhlavě skočit. Ale pak zjistit, že si nějak limitovany nebo v některych ohledech až zklamany to se mi zrovna podstupovat nechce. Vim, že třeba puma bude řešit prostornost a kufr vuči fiestě a SSS, ale pořad je to pro mě neprobadany segment a chce si to vyzkoušet na dil než jen běžnou předvaděčku.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 10:08
Re: 1.5EB
No je to spíš už hatchback, vypadá jako větší Puma... nneí ošklivá, ale já když už SUV, tak krabici :D
Avatar - miromen
12. 5. 2020 09:57
Re: 1.5EB
No vidiš to ja ani nevim, že kuga ma 3 generace. A tak jak pišeš, prostě typicke krabice 1 a 2 generace, designově negativně přiznano. Prostě tak trochu jak učelove pracovni auto. Trojka prostě jasně civilnějši dojem a nevim, ale mam za to, že je to stale SUV se všim všudy, ale jestli do něj nejde krasně skladat věci až do stropu netušim.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 09:22
Re: hele nějak nevím k čemu takové auto je....
Budu si to muset pujčit :D Ale vím, že i recenze dost chválili, že ten motor jede o dost lépe. Možná to bude i tím, jak jsou emisněji utaženější. Stejný problém jsem měl i v O3 TDI po WLTP, nejdřív nic a pak až výkon, na okresce si pak musíš podřazovat i na trojku, aby si předjel...
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 09:21
Re: 1.5EB
První Kuga je toto:
http://123auta-katalog-902363.c.cdn77.org/…_ford_kuga_3.jpg

Kuga 2:

http://www.aa.co.nz/assets/motoring/car-reviews/ford/Kuga/2013/_resampled/FillWyIxMjgwIiwiNzIwIl0/Ford-Kuga-2013-1.jpg?m=1533774336

Kuga2 fl:
http://autobible.euro.cz/…opy-1068x600.jpg

Za mne je dvojka lepší, vypadá jako krabice = SUV, žádný zvýšený HB, pak taky můžeš krásně v kufru skládat až do stropu věci, k tomu to snad to SUV je, ne? :D
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 09:18
Re: hele nějak nevím k čemu takové auto je....
Protože byl někdo zvyklý na autobus MK4, kam si hodil do kufru vše a pak si to musel jít s baterkou hledat :D To auto odvezlo velký boiler i s myčkou naráz :D To se rozmazlíš rychle... tak jsem tam prostě ten kočárek hodil aniž bych ho extra skládal... dnes už to ale dávám i do Clia, jen to není tak... komfortní :D
Avatar - lamal
12. 5. 2020 09:16
Re: hele nějak nevím k čemu takové auto je....
Automat, hlavne HDM tieto veci vzdy vyhladi, s manualom som cital dost negativne reakcie a to aj v pomerne malych a lahkych autach. Ci ford nieco casom zmenil to netusim...
Avatar - lamal
12. 5. 2020 09:15
Re: Vazne ?
Nemusi byt niekto ZTP aby sa mu tazko nastupovalo a vystupovalo, trochu to prehanas s tym zovseobecnovanim. Je ovela viac ludi s pohybovymi problemami ako by ukazali statistiky vlastnictva preukazu ZTP.
Avatar - Mikesus
12. 5. 2020 09:09
Re: hele nějak nevím k čemu takové auto je....
Tak já ti půjčím ten náš kočárek. Pak budeš rád za svůj a naložíš ho úplně v pohodě.
Upřímně, nechápu, jak obyč kočárek někdo může mít problém dát do kufru :D
Avatar - miromen
12. 5. 2020 09:07
Re: 1.5EB
Tak to se divim, že se ti libilo mondeo, ktere mělo docela jyny designovy jazyk než ostatni v te době konzervativni fordy. I mě se tehdejši mondeo libilo i když oproti 5 generaci pořad slabota a vlastně prvni model s odvažnějšim a svalnatym vzhledem. Narozdil od vlastně jedine usedle generace focuse. A prvni kuga mě sice nějak neuraži, ale prostě už jen letmim pohledem je to typicka krabicoidni vysoka koza a ani ničim přitažliva. Novou jsem sice ještě neviděl, ale už jen skrze monitor opticky pusobi mnohem nižšim a přitažlivějšim dojmem. A to nejde o žadny odvaz, ale ten kontrast oproti puvodni je značny. To s-max to byla jina a na MPV opravdu velice povedene, ale opět nova generace docela wow a měl jsem možnost obě generace vidět vedle sebe a novou považuji za ještě zdařilejši.
Avatar - Frey
12. 5. 2020 08:24
Re: Vazne ?
S tym samozrejme suhlasim, nastupovanie je ine. Len porovnajme podiel ludi TZP a s objektivnymi pohybovymi tazkostami a podiel SUV na pocte novoregistrovanych aut :)
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 07:40
Re: hele nějak nevím k čemu takové auto je....
Já mám teda problém kočárek narvat i do Mondea :D Ale možná jsem jen zhýralý a nehraju dostatečně tetris :D
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 07:38
Re: hele nějak nevím k čemu takové auto je....
Jezdil jsem 1.5 Tdci 88kw s AT ve FOFO 3 Fl a mne se to fakt líbilo, skoro jsem si to i koupil :) Slušný motor, rozhodně o dost živější, než starší 1.6 Tdci... n obudem si ho muset půjčit :D
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 07:37
Re: Vazne ?
Tak třeba moji rodiče, když si kupovali první SUV, tak tento argument měli, jsou už důchodového věku... po koupi druhého SUV jsem už váhal, že jeto jen "důvod", protože se jim prostě SUV líbí... a dnes si k tomu ještě pořídili klasický Bsegment, takže to fakt byla jen výmluva :D

Ale je fakt, že když jsem před rokem měl bloklá záda, tak jsem si SUV rád půjčil na pár dní a bylo to rozhodně menší zlo, než lézt do klasických nízkých aut.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 07:33
Re: 1.5EB
Jo, MK4 Mondeo v Titan X je pecka, to vypadá dodnes strašně dobře.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 07:32
Re: Ford umí
No, to je asi dost možné, ale jízdně je ta 1.6EB pro mne zatím nepřekonaná ve své objemové a výkonnostní kategorii, myslím, že ve Fokusu by s ní měl velký problém i tvůj silnější TSI, když si držel otáčky, tak na pružné zrychlení někde mezi 80-140ti to dávalo dvoulitrové TDI Oktávky a to v krabici, jako je Kuga, pak už nemilosrdně začala zasahovat aerdynamika :D

Škoda toho motoru...
12. 5. 2020 06:41
Re: 1.5EB
Mně přijde že nejhezčí Fordy se dělaly okolo let 2010 - 2012/13, FoFo II, tehdejší Mondeo, první Kuga jsou dodnes pěkný auta, na ty novější už si musím zvykat a záleží na barvě, kolech...
12. 5. 2020 00:37
Re: hele nějak nevím k čemu takové auto je....
Auto doporučuji vyzkouset. Nejlépe s testovaným motorem a pak pochopíš ze město je pro toto auto jeho druhy domov. Díky krátkému rozvoru a mildhybridni technologii je to ve městě velice agilní auto.
Reálná spotřeba je kousek nad Focusem. Podvozek je tužší, ale osobně mi to nevadí. Když ale budu srovnávat s Focusem HB (který se moc v ČR neprodává) je to praktičtější auto díky kufru.
Bezpečnost hodnotit nebudu oba vozy v testech vyšli velice podobne. Realne zkoušky jsem neprovádět a v plánu to nemám
Avatar - miromen
12. 5. 2020 00:31
Re: 1.5EB
Jo takhle. No tak jasně, jde o předpokladatelne zaležitosti, ktere se daji tak nějak zjistit i z papiru a nějake teoreticke předpoklady.
Už jen např. obecně vice koniku na sebe važe vice hmotnosti.
A vim jaky je da se řict až diametralně rozdilny jizdni projev mezi focusem a fiestou, i když zde jsou větši rozměrove a hmotnostni rozdilnosti, ale zase oboji ze stejne staje. A jako prostě fiesta je super a z ni pravě puma vychazi takže i z toho duvodu jsem na ni zvědavy.
A ve fiestě ST jsem byl 2x povozeny, v obou připadech na 17" a to, že je fiesta tužši neznamena, že do města bude horši než nějaka klasika, rozhodně jsem byl mile překvapen (jen je třeba davat pozor na tlaky). A vim co je to v B segmentu nekultivovany žebřiňak. Ono klidně to civilnějši SSS muže byt meně přijemne a nejde jen o město.
Avatar - Frey
12. 5. 2020 00:28
Re: Vazne ?
Inak nastupovanie/vystupovanie je dalsi argument, podobneho typu :) Prichodom crossoverov/SUV sme sa asi stali narodmi invalidov, kazdy ma problem zdvihnut sa zo sediacej polohy. Len cakam kedy zacneme montovat vyssie zachodove misy aby sa nam z nich lahsie vstavalo :-!
12. 5. 2020 00:14
Re: hele nějak nevím k čemu takové auto je....
Místa je díky vyššímu posezu určitě více v Pume než u fiesty. Navíc Puma je díky kufru neskutečně praktická. Kočárek třeba do Fiesty das fakt blbě ale sem se vejde a zbude místo na drobnosti
12. 5. 2020 00:08
Re: hele nějak nevím k čemu takové auto je....
Některé evropské trhy nabízejí do Pumy i diesel. Takze ciste teoreticky by se dal sehnat i zde
Avatar - lamal
11. 5. 2020 23:57
Re: Vazne ?
cim viac ohulis radio tym viac SUV
Avatar - Ozzman
11. 5. 2020 23:36
Re: Vazne ?
Na obrubník stačí Clio :D Přejede toho víc, než všechny tyhle crossovery :D
Avatar - lamal
11. 5. 2020 23:21
Re: Vazne ?
presne tak, je to len sprosty trend a nic co by ludia potrebovali, jelita co nevedia parkovat k obrubniku by potrebovali RUBICON, ale ten by bol zas moc velky = problem s parkovanim, im proste nič nepomoze

a to ze je toppík presvedceny, o uzitocnosti to ma neprekvapi, on je presvedceny o vela veciach :-!

jedina uzitocnost, ktorej verim je pohodlnejsie vystupovanie a nastupovanie, s tym ma vela ludi realny problem
Avatar - lamal
11. 5. 2020 23:18
Re: Skoro...
vies preco to tak je ? lebo sa najde niekto kto si to kupi.... :-! a aby BY kupci nerachali v diskusiach, ze tomu chyba nejaka kravina, kt. BY si objednali
Avatar - lamal
11. 5. 2020 23:17
Re: hele nějak nevím k čemu takové auto je....
1.5D ma prej vo fordoch prilis ospaly charakter, kvoli inemu emisnemu systemu oproti materskej PSA, tusim ford ide bez mocoviny a tak musi viac soft. škrtit... netáhne vocpoda to je dost zasadna chybička pre diesel
Avatar - lamal
11. 5. 2020 23:12
Re: 1.5EB
efektivita dana hmotnostou, swiftu stacia menej vykonne brzdy, uzsie a lahsie pneu, motor je pochopitelne viac nez dostacujuci a prenosy hmotnosti takmer ´´nulove´´ ... toto vsetko si o 200 kg tazsia a proporcne vyssia fiesta musi obhajit inym sposobom (ST je dost tuhe a do mesta duplom)

o zelenych nejde, iba o naklady na prevadzku, ak nieco zerie o 2 litre menej na 100 je to citelne na nakladoch
Avatar - Frey
11. 5. 2020 23:05
Re: Vazne ?
Jazdim po meste vyse 20 rokov s klasickymi autami a nikdy som nemal problem s obrubnikmi. Vyhoda vyssej svetlej vysky je ok, ale niekedy sa jej priklada vacsie racio ako v skutocnosti ma, pricom neprevazi nevyhody vyssej karoserie. Crossover v meste je proste trend a ludom sa paci, nehanbime sa za to, je to uplne legitimny argument :) Osobne si ale neviem predstavit dat prednost Pume pred Focusom pri podobnej cene a to ju povazujem za jedno z tych vydarenejsich aut minimalne z pohladu motora EB a vyzera je aj ako mildhybrid funguje v tejto kategorii nadpriemerne. Dizajn je zamozrejme vec vkusu :)
11. 5. 2020 22:50
Re: Šelma "hravá"
Ako ja som v tomto segmente zastástanca Capturu a Arony, ale fakt tá Puma nejazdí zle, len ako si je tomu taká vlastnosť na dve veci.
11. 5. 2020 22:38
Skoro...
Skoro som sa rozplakal, keď som zistil, že Puma, ktorú šoférujem stojí 34-tisíc eur. Áno, bolo tam úplne všetko, naprataná predvádzačka, ale aj tak. Hlavne, keď si človek vezme, že Captura v plnke aj s automatom má za 25-tisíc.
Inak motor skvelý, prevodovka tiež fajn, ale existuje tak veľa iných áut, ktorým by dal človek prednosť.
11. 5. 2020 22:00
Re: Ford umí
Boze to je ostuda. To zjevne ford ty motory moc netestoval a udelal to jako vw, rozjel vyrobu v prototypovy fazi a otestoval ho na zakaznicich. Celkem ostuda.
Avatar - miromen
11. 5. 2020 21:23
Re: 1.5EB
Nevim no to by asi chtělo vidět vedle sebe a u tehle knk varianty se mi nelibi akorat disky. Ford teď děla designově opravdu povedene kousky, ale puma bez ohledu na variantu by podle mě mohla klidně zastat roli stylovky. Takhle mě od fordu na zadek naposled posadilo posledni mondeo. Při vyběru však nepodstatne a určitě by se hledělo na vhodnost varianty.
11. 5. 2020 20:28
Re: Šelma, ale z výrazem vyplašené žáby
Pokud jde o design tak mi přijde, že nejhezčí auta dělal Ford někdy okolo let 2010 - 2012/13, FoFO II, Mondeo, první Kuga, dodnes pěkný auta
Avatar - Ozzman
11. 5. 2020 20:27
Re: hele nějak nevím k čemu takové auto je....
Protože mám naftu rád :D
11. 5. 2020 20:23
Re: 1.5EB
Mně k tomu nesedí ten ST line paket, jezdím kolem prodejny Fordu kde je červená, na kolech s vyšším profilem a právě těmi černými lištami okolo nárazníků a podběhů a hned to vypadá o moc líp. Za FoFo bych to asi nevyměnil, ale ho dám zase na garančku tak se rád svezu :-)
Avatar - _Karel_
11. 5. 2020 20:22
Re: hele nějak nevím k čemu takové auto je....
K čemu probůh do fiesty naftu?! Fiesta je snad auto do města, ne? :-O
Avatar - _Karel_
11. 5. 2020 20:15
Re: Ford umí
Co ti dá Puma a nedá Focus - vyšší auto, zajímavější vzhled. Auta se prostě často kupují očima.
Netvrdím, že jsem z Pumy unešenej, ale divil bych se, kdyby se např. mladým slečnám nelíbila víc, než Focus.
Avatar - 3_diamanty
11. 5. 2020 19:54
Re: Tato automobilová kategorie...
tak mne by tento cajik chutil... a este by som si pekne posrkaval ;-) :yes:

uplne by mi stacila len vyssia svetla vyska.. teda nemusi to byt 4kolka... ale tie coraz nizsie podvozkovo posadene auta su fakt zlo.... 13cm svetla vyska octavky a k tomu megaprevisy .. no toto fakt dnes uz nie je moc prakticke.... dnes radsej uz vitaru a uz aj rovno v 4kolke v podobnej cene pricapenej octavky :yes:
Avatar - Ozzman
11. 5. 2020 19:35
Re: Ford umí
Jenže tohle se stává často při nízkém nájezdu, nám v 22 tis. km (zapečený koružek), a nebo do 50 tisíc. Tam dost uživatelů aut v záruce určit nepřemýšlí, že musí jezdit někam na dekarbonizaci, navíc si to v té době nevěděl, že se to děje :D
11. 5. 2020 19:20
Re: Ford umí
No ale to neni tak hrozny. Kdyz majitel vi ze ten motor karbonuje tak ho muze krmit vifem pripadne davat jednou za cas na dekarbonizaci. Taky by mozna pomohlo lit tam poradnej olej a ne vodu 0w20 a menit ho v normalnim intervalu.
Avatar - Ozzman
11. 5. 2020 19:15
Re: Ford umí
Zapeka se pístni kroužek, to se stalo nám, ale někde jsem snad četl i nějakém zakarbonovani. A je to na nový motor..
11. 5. 2020 19:14
Re: Ford umí
A co se sype na tech 1.6? Je to opravitelny?
11. 5. 2020 19:13
Re: Ford umí
Tak na 75 tis je to novej motor. Jestli bude jezdit i na 270 tis tak se da uznale pokyvat hlavou ze dobry. ;-)
11. 5. 2020 18:58
Re: Ford umí
Ja se hlasim jako druhej. 75 tKm najeto, aktualne po svolavacich akcich kolem chlazeni a nova spojka. Za me spokojenost maximalni.
Avatar - Ozzman
11. 5. 2020 18:53
Re: hele nějak nevím k čemu takové auto je....
Ale Fista může mít i 1. 5tdci a to je fajn motor :)
Avatar - 3_diamanty
11. 5. 2020 18:49
Re: Vazne ?
zalezi od toho kde sa s autom pohybujes.. je fakt ze doteraz som mal len dve tri taketo "tesnotky" .... ale uprimne.. len raz clovek to neustriehne a suchne si vyfuk a potom si povie .... ze ... ja som to vedel... dalo sa to cakat... a bude zarobene

ale uz som inak ten plastovy spodok dole pod prednym naraznikom neraz aj chytil... taka plastova cierna lista ... a to ju mam asi o 2-3cm este vyssie ako v kolegyninej i20tke ... ktora u nas pri hale vzdy radsej cuva akoby mala ist predkom k obrubniku... tiez tam mame take kusok hradby ... k comu su dobre netusim .. akurat clovek utrhne naraznik

PS tu vidno tu ciernu listu dole vpredu pod naraznikom https://img4.auto.cz/…a65b9c32cfca.jpg . akoze tu utrhnut nie je ziadny problem aj v meste u nas na beznom parkovisku .. suchnem ju tu a tam skoro stale ak chcem.. ale ked nechcem tak nejdem predkom az nadoraz to je jasne .. zatial drzi.. uvidime dokedy ... ani neviem na co vlastne sluzi lebo popravde ma ta lista len ser.ie...

dnes uz aj do mesta sa nedivim ze ludia kupuju vitary... aspon si usetria nervy pri parkovani... uplne ich chapem... v pohode nic neriesia... a ja blazon vzdy kukam ci nechytim zadok predok ... ci este mozem o tri centi dopredu alebo uz nie lebo sucham listu... ... jak uplny blbec furt ... a to pritom nejazdim ziadny teren ani nic... len do prace a po rohliky ... uz aj take crosspolo by pri parkovani bolo ine kafe .... ach jo ... zlate SUVecka :yes:
Avatar - woody-alien
11. 5. 2020 18:48
Re: Ford umí
To víš že jo. 9 let bez poruchy a ty bys mu to zkazil během jediný jízdy. :-[] :-[]
Proto jsem ti taky zavčas vrazil do ruky TSI. Za prvé ještě v záruce a za druhé, když vydrží tebe - tak je to nesmrtelný. Díky. :-! :D
Avatar - Frey
11. 5. 2020 18:42
Re: Vazne ?
Ja to beriem, ale pride mi to strasne malo na to aby som sa presvedcil na nakup maleho crossoveru. Bavime sa stale o autach vychadzajucich z B a C segmentu, takze stale relativne malych autach. Aj ked zastanem pred obrubnikom bez toho aby som zvysenym naraznikom zaparkoval nad nim, urcite nebudem z parkovacieho miesta trcat von
Avatar - Frey
11. 5. 2020 18:33
Re: hele nějak nevím k čemu takové auto je....
Samozrejme ze je. Ale Fiesta alebo male MPV nema take pekne "oci", plus argumenty ako rozhlad a bezpecnost vdaka vyssej svetlej vyske zafunguju. Plus Fiesta nebude stihat vykonovo na tento mhev, pokial to teda nebude ST, ta uz ale cieli na ineho zakaznika...
Avatar - 3_diamanty
11. 5. 2020 18:29
Re: Vazne ?
uz sa mi stalo ze si normalne cuvam u nas pri poliklinike .... ved ok su tam obrubniky klasika jak vsade ... a potom ti vystupim z auta a vyfuk bol ani nie 2cm nad obrubnikom.. a to som mal prazdne auto... akoze mozes sediet vysoko nizko alebo ako len chces... vyhlad s tym nic nema... ide o to ze u nas uz niekde mame fakt vysoke obrubniky... uz to nie su standardne biele kvadrovite obrubniky ale akesi sive vysoke skridle este aj kusok akoby skosene pod istym uhlom ... asi zase nejake nove normy alebo co... bohvie k comu je to dobre .. asi len na to aby sa podporil predaj crossoverov .... a docela by som sa tomu ani nedivil keby to s tym aj nejak suviselo

ja neviem.. ale cim dalej tym viac aj po meste zistujem ze vyssia svetlost by sa mi zisla... a to mam stale este vyssie aj predny naraznik aj zadok aj vyfuk ako nejaka i20 ci yaris .. co uz potom oni musia hovorit.. nezavidim im v tomto vobec ...
Avatar - Ozzman
11. 5. 2020 18:27
Re: hele nějak nevím k čemu takové auto je....
Není lepší malé MPV, nebo klasická Fiesta, bude v ní stejně místa...
Avatar - Ozzman
11. 5. 2020 18:26
Re: Ford umí
A půjčíš mi s ním svézt? :D :-[]
Avatar - Frey
11. 5. 2020 18:22
Re: hele nějak nevím k čemu takové auto je....
ako mamacar na rozvoz deti do skoly ideal :)
11. 5. 2020 18:22
Tato automobilová kategorie...
...není můj šálek čaje. ;-)
Avatar - Ozzman
11. 5. 2020 18:12
Re: Ford umí
Je vidět, že s tím máš mnoho zkušeností... :D
11. 5. 2020 18:05
hele nějak nevím k čemu takové auto je....
.... podvozek tvrdý, motor v nízkých otáčkách duní.... takže ve městě to bude o ničem - nepohodlné a když se budeš chtít vyhnout vibracím a dunění tak ve vyšší otáčkách to bude žrát.... OK, na pěkných okreskách to funguje, ale tam by samozřejmě lépe fungoval běžný Focus, který navíc nebude dražší.... (a to je přitom větší a bezpečnější).... Takže k čemu takový vytuněný crossover je? tester si to užije, protože si najde silničky kde ho to bude bavit.... ale tohle reální majitelé dělat nebudou, pro ty to bude běžné auto na každý den.... a tam vidím skoro jen nevýhody....

prostě klasika - chtělo by to umět všechno a reálně to neumí nic moc....
11. 5. 2020 18:02
Re: Vazne ?
No stejně je to pořád hnusný... vykulený kapr s nahoněným litrovým tříhrnkem za víc jak 600tis Kč, tak to je ůlet :no:
Avatar - Frey
11. 5. 2020 18:02
Re: Vazne ?
Sila crossoveru v meste sa casto prejavuje prave tym ze majitelia maju problem odhadnut rozmer auta, resp. vzdialenost od prekazky kedze sedia vyssie a "dole" pod auto dobre nevidia, prave casto na tie obrubniky, pripadne ine nizko polozene prekazky v nakupakoch, ktore su uz ale dost vysoke aby chytili naraznik. Inak proti Pume nic nemam, je vyjadrenim mestskeho trendu sucasnej doby, aj ked crossoverom a SUV nefandim. Skor by som ako jej handicap u vnimal fyzicke otocne ovladace (aj ked paradoxne Ford za ich pouzitie chvalim), pretoze u cielovej skupiny bude bude velmi dolezitym parametrom infotainment, kde trend jasne veli vsetko dotykovo.
Avatar - miromen
11. 5. 2020 17:46
Re: 1.5EB
To že je swift menši a lehči samo vim. Mam o něm i něco načteno a i shlednuto i přimo s fiestou st a mx-5. Nevim co mysliš tou efektivnosti a spotřeba to je jasne, ale na tu ja prakticky vubec nehledim. Jestli jezdim za 8, 9 či 10 nějaci zeleni mi mužou viš co.
11. 5. 2020 17:32
Re: Aut. prevodovka
7DCT nahrazuje 6 st. měnič. Je to nová převodovka s mokrými spojkami. Převodovka půjde jak do Fiesty, tak i Pumy. Důvodem přechodu jsou emise. Zda půjde i do Focuse zatím není jisté. Ale po faceliftu bych se tomu vůbec nedivil.
Už nyní bude v létě končit 1.5EB s manuálem a výkon 150k bude nahrazen 1.0EB 114kw (stejný jako v Pumě).
Avatar - lamal
11. 5. 2020 17:32
Re: 1.5EB
Swift je lahsi, efektivnejsi, celkovo rychly, usporny.
Fiesta ST je isto kus vacsia aj tazsia, drahsia, uzranejsia... najlepsie spravis, ked si Swifta odskusas priestorovo aj ked v obyc verzii aby si mal jasno
Avatar - lamal
11. 5. 2020 17:18
Re: Vazne ?
asi ti ušlo niečo zo sveta autonews...
Avatar - iudex
11. 5. 2020 17:18
Re: Ford umí
Myslím, že už nikdy nebudem mať tak spoľahlivé auto ako Ford s Ecoboostom. Za 9 rokov ani jediná (!) porucha, absolútne nič. :-)
Avatar - 3_diamanty
11. 5. 2020 17:18
Re: Vazne ?
ma to aj vyssiu svetlost ako fiesta ... standardne male auticko vyzera fakt inak ... to viem .. lebo jedno standardne male auticko sam mam a tato puma je uz vo vsetkom uplne ina liga ... hned by som ju bral ... hlavne ta vyssia svetlost je fakt dobra vec ... a paradoxne velakrat aj prave v meste ked parkuje clovek a vsade vysoky obrubnik ... ako mam ho celkom aj dost vysoko ale obcas sa mi aj tak stalo ze vystupim z auta a ten vyfuk bol sotva 2cm nad obrubnikom ( niekde su tie nove obrubniky uz take vysoke az sa pytam ci to niekto nerobi naschval aby podporil predaje crossoverov :-) ) .... ( este ze nechodim nalozeny a zvacsa jazdim sam ) .... ako vtedy si clovek uvedomi "silu" crossoveru a to aj priamo v meste :yes:
11. 5. 2020 17:16
Re: Ford umí
Presne!
A žiadny cross sa konať nebude, lebo rozbiť si podvozok na autíčku za toľko peňazí je nezmysel!
A pri predaji je ojazdený Ford vždy na konci fronty :no:
Avatar - iudex
11. 5. 2020 17:16
Re: Vazne ?
Postav to vedľa Fiesty (=štandardné malé autíčko) a pochopíš. ;-)
Avatar - Beefcake
11. 5. 2020 17:10
Vazne ?
Som myslel, ze toto je standardne male auticko a ono je to crossover ? A to uz preco ?
Avatar - miromen
11. 5. 2020 17:00
Re: 1.5EB
Tak to mi něco uniklo. Jinak o SSS samozřejmě vim, ale osobně vubec neznam a musel bych si vyzkoušet pravě tu prostorovou praktičnost. Ja bych neměl cenově problem s fiestou st, jenže pravě nemam jistotu, že bych s uživanim nenaražel na tu prostorovou praktičnost včetně kufru a tohle pravě plati i u SSS. Samozřejmě nějaka šťavnatost s charakternějši motorizaci je velke plus.
Avatar - lamal
11. 5. 2020 16:59
Re: 1.5EB
Dali sme zameny ´´manželiek´´ v lese, kazda mala nieco do seba, slusne sme sa povozili :-O
Avatar - 3_diamanty
11. 5. 2020 16:56
Re: pekne a prakticke
ASX je konzevativne SUV s moznostou 4kolky... toto je zase mestsky stylovy crossover ... kazdy z nich ma svoju vlastnu klientelu.... ale to je fajn... vies ze ja radsej ASX ... ale aj tato nova puma sa mi paci ... je to konecne nejaky pekny a zaujimavy kusok od fordu ... :yes:

zvedavy som aj na novy terenny ford bronco... to asi bude tiez masac... uz sa tesim aj na neho ... prve spy fotky vyzeraju hodne slubne .. snad bude aj v eu :yes:
Avatar - iudex
11. 5. 2020 16:52
Re: 1.5EB
woody spomínal, že skúšal Clio 3 RS a ty spomínaš, že si skúšal Swift Sport... že vy ste dali nejaký minizraz? ;-)
Avatar - Ozzman
11. 5. 2020 16:51
Re: 1.5EB
Ale jako městské auto SS mi příjde dost zbytečné, nicméně někdo má do města X7 :D Tak jeho věc...
Avatar - miromen
11. 5. 2020 16:48
Re: 1.5EB
Větši porce km nalitanych nerovna se vyhradně. Ale jo fofrklacek je často v ruce a vubec mi to nevadi a krabi nohu z toho nemam.
Avatar - lamal
11. 5. 2020 16:48
Re: 1.5EB
Nie novy yaris ma uplne new platformu aj motory, je tam novy 3vál 1.5... 1.0EB dynamikou neprekona to je myslim jasne... yaris bude ovsem lahší o dobrych 200 kg ako Puma, alebo Fiesta... takze v reale kto vie, na 1tonu je 89kW dost

Zostava ti asi fakt len ten Swift Sport, s OZZ sme ho odskusali obaja a myslim, ze za real 460tis cca co by si ziskal u predajcu je to myslim super kauf... okrem toho je to 4val s 243m, na 970 kg... realne to ide fakt velmi pekne a malo zerie
Avatar - Ozzman
11. 5. 2020 16:46
Re: 1.5EB
Tohle je starý Yaris, s tím jsem jezdil a když ho držíš pod krkem, dynamika je velmi dobrá. Tak srovnatelná se silnějším EB.
Avatar - miromen
11. 5. 2020 16:44
Re: 1.5EB
Mysliš tohle knk...
http://www.youtube.com/watch?…
No sice jen jedno nějake měřeni, ale ta dynamika je snad i pod urovni toho 1.0EB.
Avatar - 3_diamanty
11. 5. 2020 16:42
pekne a prakticke
pume fandim... vizalne mi kuga nesedi,... ani ecosport... ale puma je fakt pekna .... moc pekna :yes:

a k tomu vsetkemu ide na danom podoryse zda sa aj o dost prakticke auto... cena je sice opat fordacka teda z rise divu ale ok.. kto chce pumu kupi si ju .. a divoka selma nieco stoji to je jasne :yes:

114kw... pecka ... k tomu krasna farba... perfektna kombinacia ... :yes:

skoda len chybajucej 4-kolky ... pume by moc sekla ( aj vykon na to ma )
... ale nevadi .. komplexne je to velmi silny hrac v danom cross segmente ... mozno aj jeden z najsilenejsich ... tu nejaky crossland je razom o nicom... ford :yes:
Avatar - Ozzman
11. 5. 2020 16:33
Re: 1.5EB
Výhradně jezdit městem a dobrovolně si na to koupit manual, to je zvláštní sport, ale ok :D
Avatar - lamal
11. 5. 2020 16:32
Re: 1.5EB
Yaris ma aj 1.5 R3 + 6M = 89kW ... to na auto s 1 tonou bude rocketa.
Avatar - miromen
11. 5. 2020 16:26
Re: 1.5EB
No jenže jak u C nemusim řešit cm nebo litry tak u B segmentu, už je potřeba.
A ja sice nejsem nějak naročny na vykon, ale určitou hranici mam a i takovy 1.0EB by mi určitě nedostačoval. A hybrid...to važně ne. Klasicky spalovak v manualu musi byt.
11. 5. 2020 16:19
Re: Šelma "hravá"
No ok. Tak to je potom v kontextu třídy něco jako nejhezčí hnusná ženská. V kontextu třídy. Ta třída hravá není, tsk to nemá smysl vo tom kecat. Ale vím, jak to myslíš.
Avatar - Ozzman
11. 5. 2020 16:18
Re: 1.5EB
Tak z Bčka do města ber Yarise hybrid, tady nejvíc ten hybrid využiješ, jinak dle toho, co jsem jezdil je jako univerzál velmi dobré nové Clio 5, má nepřímý vstřik na TCe, což je super na tyhle cukačky a nebo na okresky to totálně zabil Suzuki SS, tam asi mimo dražích a ostrých HH nic lepšího nenajdeš.
11. 5. 2020 16:16
Re: Ford umí
Už jsem napsal, že jsem se spletk. Takže už si tady pokopáváš jenom ty. :-!
Avatar - Ozzman
11. 5. 2020 16:14
Re: 1.5EB
:D A objektivita bude ta tam... :D
Avatar - miromen
11. 5. 2020 16:13
Re: 1.5EB
Ja mam pořad nejbliš k nižši středni, ale B segment se mi dlouhodobě zamlouva. A zaleželo by na negativech, ktere by mi vyloženě nebo vice vadily.
Ja mam teď u auta větši čast km nalitanych pravě ve městě a to ještě v taxi style.
Avatar - lamal
11. 5. 2020 16:12
Re: 1.5EB
a prečo nie ? ma boží tlamičku a super jazdí :-)
Avatar - Ozzman
11. 5. 2020 16:01
Re: 1.5EB
Já bych tak řekl, že Puma bude tvé další auto, ne? :)
Avatar - Ozzman
11. 5. 2020 16:01
Re: Ford umí
Neboj o tobě vím :D Ty ji jednou dáš do muzea, jako poslední pojízdnou 1.6EB na světě :D

Ale vážně, je přeci blbost tady kritizovat nevyráběný motor... to bychom mohli u každého testu TSI spustit kamenování EA111 a tak podobně...
Avatar - miromen
11. 5. 2020 15:49
Re: 1.5EB
Tak to maš špatne miněni. A zdaleka nejde jen o mě. Ja krabice nesnašim a menši přizvednuti určitě vnimam jako kompromis. Ale u fordu se da bez přehaněni zabavit i s krabici takže u pumy nemam žadne pochybnosti. Ale prostě delka B segmentu je určitě plus. Manipulace nebo manevrovatelnost je ve městě jasny přinos. Prostě co nejmeně zbytečnych cm. A kdybych měl jit do dusledku tak jako minus vnimam i šiřku. Dnešni auta se prostě dost natahla a ještě k tomu i hodně snižila.
Ja když něco vyčitam takovemu civicu tak je to pravě jeho delka.
Avatar - iudex
11. 5. 2020 15:45
Re: Ford umí
Ha, to tá "moja" jazdí stále a nechce sa rozsypať, teraz už u nového, veľmi spokojného majiteľa. ;-)
Avatar - Ozzman
11. 5. 2020 15:42
Re: Ford umí
To budou, ale co nás to zajímá u testu nové Pumy ? :D To si můžeme zaplivat na Ford někde v diskuzi pod ojetinou... já už si na 1.6tku zaplival dost :D
Avatar - iudex
11. 5. 2020 15:35
Re: Aut. prevodovka
To, že sa nevojde je vysoko pravdepodobné, predsalen 8° automat s HDM je na motorový priestor malej Fiesty dosť. Ale dôvod môže byť aj cena, takýto automat nie je lacný a Fiestu by asi značne predražil. Popravde sa divím, že HDM dávajú aj do Focusu, čakal by som tú dvojspojku (ale samozrejme som radšej, že vo Focuse je 8°HDM).
Avatar - iudex
11. 5. 2020 15:31
Re: Ford umí
Nič, len guru si potrebuje kopnúť. ;-) 1,0EB je nadpriemerne spoľahlivý motor. Viď napr. zoznam zvolávačiek na Fiestu: nič kvôli R3: https://car-recalls.eu/model/fiesta/
Avatar - iudex
11. 5. 2020 15:27
Re: Šelma "hravá"
V absolútnom ponímaní máš samozrejme pravdu. Ale v kontexte triedy má redaktor zrejme pravdu a Puma bude asi najšportovejšie auto v triede. A nevidím problém v používaní takýchto pojmov, keď je zrejmé, že sa bavíme v kontexte triedy. Pretože ak by sme to brali ako ty, tak o žiadnom konvenčnom aute typu Fiesta či Focus nebudeme môcť povedať, že je zábavné, pretože to je predsa pojem vyhradený len pre Lotusy a Porsche.
11. 5. 2020 15:25
Re: Ford umí
No jo pockej to neni moc argument ze se 5 let nevyrabi. Jenze ty auta existujou takze se s nima budou majitele dalsich tak minimalne 10 let rozcilovat.
Avatar - iudex
11. 5. 2020 15:24
Re: 1.5EB
Neviem si predstaviť, že by niekomu bola Fiesta moc malá, ale Focus už moc veľký a potreboval veľkostne niečo medzi. Focus hatch vs. Mondeo, beriem, to je naozaj veľkostný rozdiel, ale malý hatch vs. kompaktný hatch (4,07 vs 4,39 m?) To je skôr hľadanie si ospravedlnenia, že chcem crossover, ale nepriznám si, že je to preto, že sa mi páči/je to in.
11. 5. 2020 15:23
Re: Ford umí
Pockej o tom sem neslysel. Ja myslel ze ty litry fungujou. Co se na tom sype?
11. 5. 2020 15:21
Aut. prevodovka
Musel jsem to zkontrolovat v ceniku, ale opravdu je nabizen 7DCT automat, je i u fiesty.
To je zase getrag se suchymi spojkami? Zrejme se ten 8° automat s menicem do mesnich aut nez je focus nevejde ...
11. 5. 2020 15:15
Re: Ford umí
Presne tak, navzdory tomu co casto tvrdi novinari, soucasny 1.0EB neni update predesleho 1.0EB. Je to uplne novy motor ktery s predchozim sdili snad jen koncepci ale jinak je naprosto odlisny snad ve vsech ohledech.
Avatar - iudex
11. 5. 2020 15:14
Re: Ford umí
Kecy v klecy. Sa čudujem, že zrovna ty si nevieš zistiť, že 1,0EB je veľmi spoľahlivý motor, žiadne chronické vady ani systémové poruchy, žiadne zvolávačky, proste nadpriemerne spoľahlivý motor.
A tým, že je na trhu už x rokov, majú 1,0EB aj solídne porcie kilometrov, pri ktorých by sa akékoľvek chronické vady objavili.
Avatar - miromen
11. 5. 2020 14:50
1.5EB
Jak bych u fiesty zřejmě postradal par cm v interieru i nějaky ten litr v kufru tak tahle Puma přesně tohle řeši. Navic ještě přijatelne přizvednuti a s delkou pořad pod nižši středni, ale i tak bych uvital ještě nějaky ten cm dolu. Každopadně s 1.5EB to bude hodně zajimave a snad se něco dostane i na salony. Paradni vzhled, už je jen třešnikou. :yes:
Avatar - lamal
11. 5. 2020 14:49
Re: Ford umí
je sice fakt, ze terajsi 1.0EB uz nie je z rodiny FOX, tj je to kompletne novy motor, ale nebal by som sa, tieto male trojvalce drzia, nemas problem si najst ohlasy na spolahlivost, FOXy su uz pomerne dlho... videl som hlavu motora a valce toho maleho 1.0EB FOX a bol som milo prekvapeny aky je ten motor na stenach robustny, je to fakt maly tank...

PS: 240nm nad 2000ot nie je nic extremne, problem by bol keby to system preplnania tlaci pod 2000ot napr pri 1500 a nizsie... skorej by som sa obaval aky servis si vyziada onen starter generator, tym ze nie je nejak priamo spojeny k prevodovke, motoru tak jeho pohon, loziska asi budu celkom namahane a trebars aj jeho citlivost na prach, tvari sa to ako bezny altik, ale ma 11,5kW a 50nm to nie je len tak... bude schytavat aj razy pri neopatrnom radeni, niektori vodici s tym šklbú ako prasce...
11. 5. 2020 14:46
Strašidelný
jsou ty obrázky a cinty na těch displejích. Tohle je přesně to, co pitchus co tohle kupuje chce vidět.
twl..."Nezpevněný povrch" ...aha, tak to asi zamkneme diferák ne?
Šašci.
Avatar - Ozzman
11. 5. 2020 14:44
Re: Ford umí
Jo, ale ten se už nevyrábí asi 5 -6 let :)
11. 5. 2020 14:44
Re: Ford umí
Tak ten co se s...re je 1.6? Možná jsem se spletl. OK
Avatar - Ozzman
11. 5. 2020 14:41
Re: Ford umí
Ale nebreč, zas taková katastrofa to není, horší byly 1.6tky a 2.3ky... prostě normální motor s průměrnou spolehlivostí.
11. 5. 2020 14:40
Re: Ford umí
No, uvidíme, jak se ten litr při těch parametrech bude rychle rozsejpat. Myslím, že se sypou katastrofálně i ty dosavadní. Motor roku kolikrát za sebou. Njn, když je to nový. Ale pak. Bum, prásk, cililink. Po pár desítkách km. Tak teš je to ještě složitější. Uvidíme.
11. 5. 2020 14:38
Re: Šelma, ale z výrazem vyplašené žáby
Patřil jsem k několika málo příznivcům toho Scorpia....říkalo se mu včela nebo klaun. Fakt je, že bylo zastaralé (vlastně jízdně jedničkové Scorpio a to i vevnitř) a navíc čtyřhlavá saň od VM Motori jako snad nejrozšířenější motorizace musela poslat do věčných lovišť sebelepší káru. Zlatej starej, sotva ale pořád jedoucí Indenor v Scorpu Mk.1. Btw Mk1 byla narozdíl od klauna na svou dobu neskutečná petelice. Alš to už je fakt hodně, hodně dávno...
11. 5. 2020 14:35
Šelma "hravá"
tentokrát nic proti redaktorovi. Spíš vůči tomu, kam nás se nenápadně posunuje celá branže a s čím musíme být spokojeni a plesat, jaké je to agilní a hravé. Nejel jsem s tí, ale vzhledem k očekávanému rozložení váhy, výšce a váze, asi tuším, že to bude max o fous lepší než kýbl kalibru Crosslandu, ale furt v limitech. Bude to asi lepší kýbl.
Ale teď jenom hádám...ale důležité je proč. Já se totiž včera po dlouhé době svezl s 20 let starou Z3. Motor 1.9 má o dost míň koní než tento R3 mhd nebo co to je. Ale musel jsem to napsat kvůli slovu "HRAVÁ" v nadpise.
To slovo má totiž u auta úplně jinej význam, než si dneska necháme namluvit. A to starý bávíčko mě vrátilo do reality a ukázalo mi, co to slovo u auta vlastně značí.
Ne, neznamená to že to funguje trochu líp než druhý nesmyslný auta stejné třídy. A ani když se to jmenu je po munisporťáčku z dob dávno minulých.
"Hravý" je od slova hrát si. S nafouknitou žábou si fakt vyhraje málokdo.
Avatar - iudex
11. 5. 2020 14:28
Re: Ford umí
Tak aj pre mňa sú malé crossovery úplne mimo kategóriou, proste technicky autá triedy B s cenovkou prevyšujúcou triedu C (čo mi dá Puma a nedá Focus?), ale ak by som musel voliť, iste by som sa skôr obzeral po Pume ako po nejakom Capture či 2008 (o T-crosse nehovoriac).
A aspoň sa mi z testu zdá, že ten milhhybrid je na niečo dobrý, resp. jeho výkonový prínos je cítiť. Ak si spomeniem na posledné testy mild-hybridov (napr. Subaru), tak tie nefungovali ani čo do spotreby, ani čo do výkonu. Tu je litrík so 114 kW, 240Nm (!) a stovkou za 9s a ani spotreba 6,4l mi pri daných výkonových parametroch nepríde zlá.
Aj tak ale rozhodne radšej Focus.
Avatar - iudex
11. 5. 2020 14:17
Re: Puma
Píšeš to trošku neprehľadne. K akému autu sa vzťahujú tvoje vety: "Ale co vadilo nejvíce byly prodlevy na šlápnutí na plyn. Vyřešil by to nějaký sport mód"?
Avatar - KANKUNEN
11. 5. 2020 13:59
Šelma, ale z výrazem vyplašené žáby
Vykulené Scorpio skončilo úplně, design prodává a nevytrhne to lepší řízení.
11. 5. 2020 13:42
Puma
Zrovna minulý týden jsem měl možnost povozit se tímto vozem se stejnou vybavou i motorem. A hned druhý den jsem jezdil s 500X Sport 1.3.turbo. Puma lepší řízení. Ražení nesrovnatelné- man vs aut. U 500x řazení ok. Ale co vadilo nejvíce byly prodlevy na šlápnutí na plyn. Vyřešil by to nějaký sport mód. Bohužel se nic nenabízí. Puma řazení super. Škoda nízko uložené radicky. Co se týče jízdy Puma mi přišla maličko agilnejsi nicméně co dokáže zhltat za *** podvozek 500x sport to mě dostalo. Fakt pecka. Interiér 500x o level výše materiály i zpracování. Prostorově lépe 500x. Když nebudu počítat ten megabox jak tomu říkají u fordu tak kufry stejný. P.S každý si tam přeci dá rezervu ne?
Avatar - Ozzman
11. 5. 2020 13:32
Ford umí
pořád stavět velmi dobrá a hlavně dobře jezdící auta, jen je škoda, že se vkusu zákazníků podbízí těmito pseudoSUV... kdyby toto úsilí koncentroval do nového Mondea, které má nejistý osud, byl bych radši.

Pumu jsem viděl, vypadá dobře, motor znám z Fokusu 3 i 4 (což by měl být inovovaná verze původního EB, stejně jako je v Pumě), opravdu je v nízkých otáčkách poznat, že je to jen R3, ale jinak jede výborně na svou objemovou třídu (s 1.0TCe dle mne nejlepší litrový R3). Nikdy nebudu zákazník této kategorie aut, je to pro mne nesmysl, malé auto, které se tváří jako SUV, stejně jako jsem kritizoval Troc a Tcross, zde tedy lepší interiér, ale zase slabší motor, ale auto k ničemu... navíc za cenovku o třídu větší Kugy, před půl rokem ... či výborného Fokusu kombi, nebo základní skladovky Mondea...

A k tomu dunění, ono je potřeba si uvědomit, že jsme si zvykli jezdit na nízké otáčky díky turbu, ale pokud motor bude držet trochu výše, někde nad 2 tisc ot, jako správný benziňák, dunění není slyšet a pak se s rostoucími otáčkami také zvuk celkem zlepšuje :) Takže je to spíš o tom, jak s tím kdo jezdí... Kdo jezdí ještě někdy atmosférou, v takových otáčkách jezdit nebude :D