Áno, je to taký sťahovák, ale imponuje vo mne osobne staré elegantné trojdveráky s veľkými zadnými oknami - preženiem to trochu príkladom - Fiat Punto I. alebo Tipo (3dv), Honda HR-V a podobne, kde masívne predné dvere nie sú dominantou celej karosérie.
...velmi pěkných aut, jenom bych řekl, že v některých případech to chtělo ty boční dveře ještě o trochu víc protáhnout.
Každopádně se mi moc líbí 3dv. Tipo, ale i kdyby bylo v nabídce, stejně bych dal přednost 5dvířku. A takto to prostě v posledních letech má naprostá většina zákazníků, takže je naprosto logické, že automobilky 3dv. hatchbacky postupně zařízly. Úplně stejně by měl fungovat trh i v případě elektropleček, ale tady je bohužel tržní princip hnusně znásilněn bruselkými byrokraty! :-(:-(:-(:no:
Superpětka byla jedinečná v tom, že 5dv. mělo delší rozvor, než 3dv. Pak už s tímto logickým řešením přišla pouze končící generace Leonu, ale tam byl ten rozdíl mnohem menší.
Super 5 jsem vlastnil a ačkoliv to bylo na svou dobu jízdně hodně zábavné auto, tak zrovna jenom 3 dveře mě na tom vadily nejvíc a od té doby žádné třidvířko nechci a může vypadat sebelépe. Nicméně dodnes lituji, že jsem ho prodal, protože by to dnes byl zajímavý veterán.
Auta rostou, dveře se taky zvětšují, ale parkovací místa jsou pořád stejně úzká. Otevřít dveře u mého 2dveřového auta alespoň do první polohy - jen párkrát do měsíce a občas jsem nastupoval přes spolujezdce...
Ale to si zase trochu pleteš. Mondeo, tedy to první co jsem měl (MK4) mělo nadprůměrnou prostornost, to je prostě jeho plus, stejně, jako podvozek, ale nikdy jsem nepsal, že se nedá žít i s malým autem :) Léta jsme žili s auty B a C segmentu, pak jsem se rozmazlil a na první dovolenou nám bylo skoro malé ve 2 i Mondeo MK4 kombi a dnes se na krátkou trasu narveme i do toho 3dv ve 3 :)
Samozřejmě, že k tomu mám ještě to Mondeo kombi (které je už menší co do kufru, než MK4) :D Právě proto vidím, že to jde, ale musíš trochu přemýšlet a nebrat zbytečnosti... sám o tom vím dost :D
Počúvaj Ozzy Ty koho volant točíš, toho pieseň spievaš. Dlhé roky tu ospevuješ priestrannosť a praktickosť Mondea kombi a potom kúpiš malého 3dv. prcka... a aj ten je najlepší. :D
Povedal by som, že u väčšiny renderov to pôsobí príliš prázdne, vzadu je veľká masa opticky nerozbitého plechu. Z môjho pohľadu to daným autám viac uškodilo než pomohlo, najhorším príkladom budiž Scala (nasledovaná Ma3). Najlepšie vyzerajú autá, ktoré majú zadnú časť výrazne profilovanú, najmä v okolí zadných blatníkov či C stĺpika (Megane RS, Corolla), ale to sú autá, ktorým to svedčí minimálne rovnako aj v 5dv.
Mám klasické vajíčko, ale bez základny a ISOfix, stačí si sednout do zadu a připoutat ho. Do kufru pak dám podvozek a buď vajíčko do podvozku, nebo naložim ještě korbu, odvezeme se tak všichni 3 :)
Tak čakal som tu húf staromilcov oplakávajúcich staré dobré trojdveráky, ale asi label a spol. tento článok ešte nezaregistrovali. :-)
Za mňa je trojdverových kompaktov rovnako ľúto ako telafaxov, proste boli, nie sú a... nikomu reálne nechýbajú. :D
Ono to je asi aj tým, že dnešné autá veľmi vyrástli a ich 3 dv. varianty mali "obrovské" dvere, s ktorými bol denný život mierne povedané na oštaru. Takže ostala táto varianta hlavne pre HH či iné autá, ktoré neplnia bežne rolu daily caru a ani tam to drvivá väčšina kupcov neocenila. Tak čo iné sa dalo čakať, že sa stane ? To čo sa stalo. Automobilky túto variantu zarezalí a nazdar. Bohužiaľ.
Neviem čo používa Ozzman, ale dnes sú v kurze pre najmenšie deti "vajíčka" so základňou na ISO FIx. Takže žiadne kurtovanie v aute sa potom nekoná. Dieťa si pekne pripútaš mimo auta a potom len klikneš do základne. :)
Rok a půl žiji s 3dv HB, dám tam i kočárek, když je potřeba. Výhoda je, že má prostornější interiér, než stejný 5dv pro ty dva na předních sedačkách a nouzově odvezu i někoho v zadu, třeba dítě :)
třídvířek strašně moc. Ale bohužel kromě designu a trochu tuhosti to přináší samé nevýhody.
A taky byla tehdy auta menší. Pětidveřovej kadáfí nebo R19 vypadaly divně.
Ovšembyly i střely - zařil jsem kadáfáho 3dv. KOMBI 1.6D automat. :)
A v době, kdy lidi nekupujou ani sporťáky, protože si myslej, že sportovní je SUV, neměly třídvířka šanci na přežití.
RIP 3dooors.
Tak ten se mi zrovna spíš nelíbí. Zadek je na 3d moc "stěhovácký" (kolmé zadní dveře)... a ta stříbrná ploutvička v bočním okně, kterou moc nemusím ani u kombíku, je po posunutí za přední dveře vyloženě pěst na oko. Navíc... ten zadní blatník bez dveří vypadá líp, když na něm jsou nějaké prolisy, rovný plech působí pustě (hlavně u Mazdy, ale trošku i u Ceeda).
U některých (třeba BMW) mám pocit, že mohl grafik přední dveře klidně ještě kousek natáhnout.
Docela se mi líbí Focus a Astra, o kousek míň Megane a Leon. U Mazdy (zejména při pohledu zepředu) naopak vynikne ještě větší pustá masa plechu vzadu, ani Mercedesu, Audi a Scale 3d moc nesvědčí.