Sorry, lehká šikmooká proVOKačka, ale to nebyla reakce na tebe... ;-)
Pro představu, 911 Targa je o 110 kg těžší, než kupé, a o 40 kg těžší, než Cabrio, přičemž jen samotné (povinné) awd jí přidává 50 kg navíc proti rwd, takže proti kupé s rwd už je to 160 kg a proti kabriu s rwd 90 kg. A těch +110 kg (proti kupé s awd) je logicky spíš/hlavně vzadu, což při koncepci s motorem vzadu není zrovna vhodné pro optimální rozložení hmotnosti, což bude zřejmě jeden z podstatných důvodů nutnosti awd pro Targu, protože těch +50 kg awd je zase pro změnu spíš/hlavně vpředu.
Ono už 911 kupé s rwd a prázdnou nádrží (vpředu) může mít problém s lehkým předkem, a to nemá další (kromě motoru) skleněné "závaží" vzadu.
nejel jsem s tím, takže ti nebudu oponovat, každopádně z mých zkušeností je největší problém s výškou čelního skla, Z4 byla nepoužitelná už od 60 km/h /a přijde mi, že má podobně vysoké čelní sklo/ zatímco ve čtyřce můžu jet úplně v pohodě 180 a vítr cítím právě tak akorát příjemně...
myslel jsem že mluvíš o tom, jak je pro sportovní jízdu kabrio vhodné, resp. vhodnější než Targa.
Pro mě jsou na retro odkazující g. 911 g. 993 a starší. A vedle nich by naživo 992 vypadala hodně otekle, tedy se značný "přírůstkem".
A viděl jsem naživo vedle sebe CS 991.2 a 992 a byl jsem hodně překvapený o kolik se 911 zvětšila během jediné generace, a to 991 logicky patří k těm větším 911kám.
Mimochodem, když se Franka Steffen-Wallsera (viceprezident pro modelové řady Porsche 911 a 718) zeptali, jakým směrem by se měla nová generace Porsche 911 vydat, pokud by to bylo čistě na jeho rozhodnutí: „Možná bych ji udělal trochu sportovnější než je současná (generace) 992. A pokud bych si mohl něco přát, tak možná i menší“. ;-)
Znát je to určitě, napsal jsem přece jasně: "...proti kabriu je tu pouze výhoda toho pevného střešního rámu..."
Takže píšeš v podstatě to samé, jen trochu jinak.
Určitě to řešili a snažili se to minimalizovat, ale přesto nejsem (a zdaleka nejen já) s výsledkem (zvlášť na poměry u Porsche obvyklé) spokojený. Není vůbec snadné vyřešit ani to, aby se to položené velké zadní sklo při opravdu sportovní jízdě ani nehlo a případně si "nevrzlo".
No torzní tuhost musí být díky rámu z B sloupků u Targy jednoznačně větší než u kabria. S prouděním vzduchu souhlasím, nicméně si myslím, že kluci v Porsche turbulence, resp jejich minimalizaci řešili.
Stejně tak je pravda, že při panoramě máš vlastně tangu z kupé.
Jaký špekulace? Jsem napsal, že se mi líbí ale chtělo by to powertrain z Turba S, o kterém uvažuju. Ale jako Targa by se mi líbilo víc.
Ostatní k tomu napslali své názory a dokonce i zkušenosti, popř zajímavé odkazy.
Celé dokupy se tomu říká diskuse.
Tím, kdo jí nejméně obohatil, jsi ty. Jako vždy, když se zapojíš.
Kabrio s windshottem je na jízdu příjemnější, než tahle Targa bez střechy. Jednak v té Tarze nikdy nebudeš mít takový pocit otevřeného auta, jako u kabria a hlavně u Targy nemá ten vzduch z kabiny kam uniknout, přičemž máš za sebou velkou skleněnou kapsu, kterou vzduch naplní a všelijak v ní "rotuje" a dělá u toho neplechu. V podstatě máš za sebou takový skleněný brzdný padák, nebo sběrač vzduchu.
A s tou tuhostí to u tohoto řešení Targy taky není žádná sláva, proti kabriu je tu pouze výhoda toho pevného střešního rámu, ale tím to prakticky končí. Celé to, sice krásné, ale velké a těžké! zadní prosklení není! napevno (je tam prakticky pouze "položené", ale zvedá se (elektricky) proto, aby člověk nemusel manuálně sundávat střešní panel. https://ca-times.brightspotcdn.com/…473!/quality/90/?…
Přitom si dnes stačí zaškrtnout u kupé panoramatickou střechu a za zlomek ceny má lepší řešení díry ve střeše, podobné této podobě 911 Targa. https://t911.wpengine.com/…he-997-Targa.jpg
Taky je proto je panoramatická střecha u kupé tak oblíbeným příplatkem (jezdí jich čím dál víc). Výhody kupé zůstávají a k němu je možnost mít díru v prosklené střeše. https://www.auto-salon-singen.de/…00x1200_crop.jpg
Mě de o výkon, ale taky chci, aby se mi to líbilo. KdyBY existovala Targa Turbo S, a já se rozhodl pro 911, byla by to prostě moje volba.
Stejně nebude.
A R8 Spyder rulez. :) lepší poměr cena/zboží. POrsche je lepší brand, ale pomalu ztrácí taky lesk s Macanama atd.
Proč je to horší než cabrio? Podle mého má cabrio daleko víc výztuh, víc se kroutí, Targa má prostě jenom zajížděcí střechu, v podstatě je to vylepšené střešní okno:)
Jinak, ačkoliv mi zkušenost chybí, do Targy musí foukat úplně minimálně...
Chápu, ale zrovna tahle verze Targy je nejméně vhodná pro sportovní auto, kde ti jde primárně o velký/co největší výkon (v rámci řady 911). 911 Targa je určitě pěknější, než kabrio, ale jízdně (jako auto bez střechy) dává menší smysl, než kabrio. Se střechou je to jízdně horší, než kupé, bez střechy horší než kabrio. Docela velká daň za vzhled (a vlastně i vyšší cenu).
No mě se líbí Targa a Cabrio moc ne s tou boulí a nechci jít s výkonem pokud možno moc dolů proti současnému autu. Ať máš jakékoliv auto, chceš silnější nebo aspoň podobně výkonné. Teda bavíme se o sporťákách.
Zatím se designově celkově nejvíc povedlo Turbo(S), ale to má pevné křídlo a hlavně 4x4 povinně, stejně jako Targa.
Nikde netvrdím, že 992 vypadá špatně, jen ta její "boubelatost" je všechno možné, jen ne retro. Naopak ty retro prvky, které se na 992 objevily mají za úkol částečně odvést pozornost od jejího novodobého "přírůstku".
S kombinaci 911 Targa a Turbo te potesi pouze RUF s Targa Florio zatim ve verzi 991 https://topdrives.club/upgraded-vehicles?grade-s=1&prize=all&level=10%3B100&acceleration=1%3B50&grip=40%3B110&year=1930%3B2020&country=0&manufacturer=ruf&fuel_type=0&seats_count=1%3B9&sort_by=level&sortorder=desc (sory musel sem: reklama na best autickarskou mobilni hru Top Drives)
Tak mě se tedy 992 líbí, rozměry a hmotnost jsou větší jen o málo. Standardní 991 se mi až tak nelíbila. GTS, GT3 jsou jiný kafe samosebou.
992 je pohledná ve všech dosud představených variantách ;-):yes:
Mně se obecně vždycky verze cabrio nebo targa moc líbily a líbí, na obrázku, resp. jako designérský počin. Ježdění v nich ale moc ne, furt tam fouká, slunce pálí na hlavu, smrady z okolí... :D A při svižnější jízdě je vždycky poznat, že kupé je kupé, prostě střecha, klima a lepší jízdní vlastnosti. Ale uznávám, že vizuelně je nová 911 targa žrádlo. ;-)
Jj, beru tvůj názor.
Ale já mám targu rád, kdysi jsem měl s jednou ze sedmdesátek malou epizodku.
Ale trvám na své konfiguraci...Targa Turbo S. :-)
Obecně mám rád kabria a roadstery.
Vzhledově atraktivní je a sundávání střechy bude ideální divadýlko někde na Pařížské apod., ale jinak je to ta poslední karosářská verze 911 o které bych reálně uvažoval. V případě 911 jednoznačně kupé rulez.
A "taková boubelatá" (a nejen opticky) je celá g. 992, akorát zrovna ta její boubelatost úplně retro není. Tady je nejvíc retro ten stříbrný střešní rám, který bude u GTS opět sériově v černé (tady za příplatek).
se mi líbí úplně nejvíc. Je krásná, skoro retro, taková boubelatá. A možnost manuálu je cool.
Chtělo by to v ideálním případě Targu Turbo S pro fosteka.