Žigulík nebo sto dvacítka bývaly před lety vysmívanými auty prodávanými za hubičku, jenže dnes už se stávají sběratelsky atraktivními vozy. Pro která další auta socialistického tábora to rovněž platí?
Pak je ovšem otázkou, zda to má v případě těch běžných aut vůbec nějaký ekonomický smysl, pokud nejsem těžký fanoušek, který má jako hobby se hrabat ve starých autech. Podle mne ne. Dostat i kdyby 200-300 litrů za auto, které se muselo renovovat (čas a peníze za renovaci, ND, garážování, původní koupě auta, potřebné vybavení a přípravky ...)
vydělává se na autech po renovaci, kdy klasická lada je dnes za 120-220 tis, Volha 21 ta 150-300, Rko za 200-500, Felicie 250-600, a klasické škodárny tak 80-170 :-)
Cokoliv raritnějšího od Tater přes čajky, ZIS, ZIM, ZIL už jsou ceny 700 táců-15 mega
Tyhle auta jsou popelnice. A nejen stodváca nebo žigulík, ale i 99,9 % mimosovětské produkce. Představa, že koupím shnilého favorita a vydělám na něm (nějak, nevím jak) balík, je hodně mimózní.
.... hlavně i kdyby se ty popelnice zhodnocovaly o 5% ročně, tak při jejich cenách to tak sotva pokryje náklady na údržbu, pojistku a garážování.... o tom, že by ses jako bonus trošku povozil, se nebavme.... v socialistické popelnici tě to bude bavit možná tak hodinku jako recese, pak z toho rád utečeš.... :-)
Z různých dob se dá koupit spousta zajímavých, krásných a technicky propracovaných strojů. Pokud někdo dá své úspory za paskvil jako Š120 a podobné, je to jeho volba.
Z Clanku: Tipem v posledních letech býval i Trabant 613
Tak to musi byt opravdu rarita :yes: Auto jako investice musi mit hodnotu nejen v zemi puvodu, ale hlavne tam, kde je hodne penez. Koupit to z nostalgie za 50 litru v suprovnim stavu jeste jo, ale jinak na tech stodvacitkach a podobnych verglech jednou spousta lidi zaplace, protoze budou mit cenu zase ty flasky rumu.