Prečo myslíš? Ceny áut to s najväčšou pravdepodobnosťou neovplyvní, iba náklady na vývoj. Takže tebe to prinesie za rovnaké peniaze menej možností výberu (resp. budeš si môcť vybrať z dvoch rovnakých áut s iným logom na kapote), výrobcom to ušetrí prachy, aby si do vreciek mohli napchať viac peňazí. A nech mi, prosím, nikto nehovorí o minimálnych ziskoch automobiliek, taký VW investuje megabalíky peňazí v Číne, a o pokutách za dieselgate už ani nevie...
umí to a ten zase tohle... a všichni společně vpřed.
Na druhou stranu, proč ne? Auta jsou stále složitější, takže sdílení nákladů na vývoj těch nejnáročnějších skupin je rozhodně krok vpřed.
cena výrobku není určena nejnižšími možnými náklady (při odpovídající kvalitě), ale kupní silou spotřebitele. Proto potřeba "kvantitativního uvolňování". Na konkurenci zapomeňme.