Automobilka Volkswagen oznámila investici zhruba 54 miliard korun do čínského závodu JAC Volkswagen, mateřské společnosti JAG a výrobce baterií Gotion High-Tech.
Meleš nesmysli. Nikdo si Mercedes nekoupil. Někdo si jen koupil jeho akcie a s tím žádná firma nemůže nic dělat. Je to zcela něco jiného než, co bylo u Volva nebo PSA.
Tak by to fungovalo, pokud by Číňané nakoupili ve VW. Vycucli by know-how a využili v mateřské firmě. Pokud však VW nakupuje v čínské firmě, tak je to přesně naopak. Know-how nakupuje on, protože přes baterky moc silný není a jako majoritní akcionář získá velkou váhu v hlasování. A bude to VW, kdo může vytahovat know-how z čínské firmy. Samotný JAC to posílí a jeho zisky pak bude z velké části pobírat VW. To, co VW udělal je perfektní tah, pokud ho to finančně zásadně nazatížilo.
Problém Volva, MB nebo celé řady jiných firem (viz třeba Pirelli) byl v tom, že se dostaly do ztrát a protože je za ně nikdo nechtěl zacálovat a jediný kdo byl ochoten ztráty uhradit byli čínští soudruzi, tak se dostali k majetkovým podílům.
Doufám, že ne, ale pokud si třeba EU nechá skoupit strategické firmy, tak se to stát může. Proto bych vždy preferoval variantu, že si evropské firmy kupují čínské než naopak. To první není sice žádná výhra, ale to druhé je tutovka na jízdu do pekel.
Tak jednoduchý to není.
MB taky napřed v Číně nakupoval...prorostou a sežerou.
Oni si u evr. soudů vždy vysoudí korektnos. Ale my u čínských neobhájíme nic.
Komunismus nakonec bude vítězná ideologie.
Netaduju se z toho, jen to tuším.
I ten Nostradamus to věděl.
To je samozřejmě blbost, čínské firmy si kupují jenom ze dvou důvodů, jednak tamní levná pracovní síla a druhak přístup k surovinám, které v Evropě nejsou. Tahat suroviny přes půl světa do EU a nakonec ve výrobě zaměstnat drahého Němce by byla ta největší pitomost jakou by mohli udělat. Samozřejmě, že speciálně pro nás by bylo lepší kdyby ty prachy narvali třeba do Bolky, ale pořád je lepší, že evropská firma vlastní zasmrádlý skalp čínského komanče, než když skalpy kdysi evropských firem visí na zdi v obýváku čínského komanče.
Pořád mi to přijde jako lepší varianta když si německá automobilka kupuje čínské firmy než varianta opačná, když si čínské automobilky koupili Mercedes nebo Volvo.
Ty jeden nešťastníku, jen se objevíš, hned perlíš!
Ve Volkswagenu je velká majetková účast státu (Německo) a investuje do firmy, která je taky státní (Čína).
Pro slaboduchýho: Německo sype prachy do Číny. Samo už není schopné vývoje a výroby. A tak si kupuje akorát tak čas.
Pro někoho, kdo deponoval mozek a neví už ani kde, jsou do "ozaj dobre spravy"
Po dieselgate budeme mít elektrogate, po všech těch nesmyslech co zelení vymysleli, začalo to bio palivem z řepky, biomasou ze všeho možného, solárními panely, větrné elektrárny a dnes jsou hitem elektro auta, kolik miliard nás už všechny ty nesmysly stály?? Poučení pořád nepřichází