Průměrné emise oxidu uhličitého prodaných nových aut v EU sice byly za rok 2018 pod stanoveným limitem, meziročně ale vzrostly. Evropská komise si všímá, že je to poklesem zájmu o naftová auta.
Měřící cyklus se mi u PHEV taky moc nelibi, ale plugin hybridy za tolik, co se změří, opravdu pojedou. Ovšem jen prvních 100km a pokud jsou nabité.
Rád bych, kdyby se měřilo i s vybitou baterkou.
Díky za odkaz.
Ale je to trochu to co píšu. Emise jdou splnit, ale je nutné investovat a vyvíjet. To samé je i v tom článku. Emise je důvod proč to používají. Zároveň je tam zajímavý údaj. Hliníková karoserie je o 43% lehčí. I když hliník sebou nese spoustu jiných problémů je to zajímavý údaj.
"aby automobilka něco investovala" - no ty se mi zdáš. Automobilka klidně postaví z hliníku celý auto, kterákoliv automobilka. Ale zaplatíme si to - zcela logicky a zcela správně - my zákazníci. Pokud toužíš po autě z hliníku, kup si ho. Mě stačí z oceli.
Vysokopevnostní ocel je používána celkem hojně. Ve zkratce by se dalo říct že současná auta z ní mají vlastně celou přední polovinu nosného skeletu. Namátkou přední podélné nosníky, A + B sloupek, tunel, výztuhy dveří.
Kolik % je to co blyo zadotováno v celkovém objemu? Něco ve stylu 10% vid. Zbytek vlastníků nemá zájem s tím něco dělat, protože se jim to nevyplatí.
Proč by měli řešit přelidnění? Aby sem nemuseli stěhovat miliony lidí co nemaj ve své domovině co do huby, protože je jejich krajiny neuživí. Když mě něco neuživí, nemůžu plodit děti a chtít aby mi pomáhal někdo jiný.
Asi jako kdyby tvůj soused pracoval od rána do včera a ve skladu a brečel, že za 20 000 co mu dávaj neuživí 4 děti co má a že bys mu měl ze svého měsíčně 10 000 přidat, protože máš jen jedno a si bohatej.
Že jsi si nevšiml něco vypovídá o tvém vnímání reality.
Je celkem snadné dohledat kolik např v ČR bylo zadotováno akcí v rámci meliorací, lesů atd.
Lány to je problém ČR, že rozděluje dotační peníze právě takovým hospodářům.
Takže je to tak, že to po čem voláš už se v rámci EU dávno děje.
to jako ze plug-iny podvadej podobne jako podvadely dyzly?
merici cyklus je jasne danej.
dojezd na elektriku se bude jen zvysovat z dnesnich 50km na dejme tomu 100km za 5 roku a s tim dal pujde dolu i realna spotreba a emise
to jako ze plug-iny podvadej podobne jako podvadely dyzly?
merici cyklus je jasne danej.
dojezd na elektriku se bude jen zvysovat z dnesnich 50km na dejme tomu 100km za 5 roku a s tim dal pujde dolu i realna spotreba a emise
Jsi mimo, Dinárku. Nic podobného jsem nepsal ani nenaznačoval. Jen mi vadí jistá forma extrémní komunikace, která se od té druhé strany ničím neliší. Je zajímavé, jak tady všichni přesně nejlíp víte, co si přeju a za co údajně bojuju...
Sice teoreticky dobrá myšlenka, ale o technologiích a materiálech to úplně není. Hliník není zrovna ideální konstrukční materiál pro masovou výrobu aut. Karbon a jiné lehké materiály už vůbec ne. Ani nejsou kapacity na takovou výrobu.
No a pak zásadní problém - auta jsou stále větší, to jde taky těžko odlehčovat.
Ne, není lehčí. A hádej proč? Proč BMW do nových motorizací nasazuje mild-hybridní technologie, zvyšující hmotnost až o 150 kilo? Myslíš, že kvůli zákazníkům?
Se zelenou mám leccos společného, to je fakt. Ale z trošku jiného směru, než si myslíš.
Já jen nemám rád ty vaše tupé a jednostranně zaměřené pohledy, které nepřipouští existenci ničeho jiného, než vaší zaostalé "pravdy". Vy sami jste ovce.
Áno, debatujeme tu o autách. Pozri sa aké nezmyselné asistenty sú v autách: začalo to len tak ako doplnok a už plno tých “nechcených” vecí je povine (minimálne otravný SS).
O nezmyselných a iba papierových emisných limitoch sa ani nemusíme baviť, ide o to ako vytrieskať z ľudí peniaze.
Jaderná energietika má živnost elektrárny 70 let.
Kolik za tu dobu musíš postavit větrníků a fotovoltaiky? Kolik vyrobí JE se 4 bloky 1200 za 70 let a kolik na to budeš potřebovat větrníků a fotovoltaiky bays vyrobil stejně?
Počítej, počítej.
Hmm.
Chceš čistou energii a tohle je stabilní zdroj. Tak musíš investovat. Pokud chceš efektivnější reaktory, lepší zpracování paliva atd tak to bude stát biliony. Ale budeš mít stabilní energii, které je ejdno jestli je -20, +30, jestli rší, fouká, nefouká, sněží nebo je zatmění slunce.
Funguje furt.
Nepotřebuje baterie, úložiště nergie, regulační stanice atd atd
Unie chce vypnout uhlí?
Super, at lidem zadotuje 50% tepelná čerpadla.
Pak lidi rádi přejdou z uhlí.
Místo dotování elektroaut tohle má smysl. At zadotují LED osvětlení v ulicích doplněné o solární panely. Další ušetření.
At zadotují rozdělení polí, tvorbu remízků, mokřadů, rybníků, lesů, zrušení odvodnění polí, retenční nádrže atd atd
Všechno smysluplnější než dotace elktroaut.
Ne účelově vylhané manipulace jako že neprší protože Co2 a člověk zničl planetu.
Poslední dny ukazují že prší dost, ale jaksi se ta voda nezadržuje. A ta to nemůžou auta a uhlí, ale vybetonování ploch, mega aglomerace, špatné zemědělství, lesní hospodářství, vodní hospodářství, přelidnění, stavba hal a skladů at d. Věci s kterými EU naprosto nic nedělá a nic z co by vedlo k nápravě nedotuje.
Auta se posunula neskutečně, ale stále jsme na úrovni, že když někdo použije kus hliníku nebo pevnostní ocel na jeden díl podlahy tak je to oslavováno jako revoluce.
Takže když chci aby automobilka něco investovala pro kvalitu produktu, tak bych čekal něco jiného než křik jak je EU zlá a jak to nejde.
Se spotřebou se dost podvádělo a i s emisema. Tvrdilo se jak nejdou splnit NOx a pak po dieselgate stačil najednou jiný soft a součástka za pár euro.
Tam ale nepíšou, že má 3x podražit, ale o tom, že to předpokládají. Ono jak jinak zdůvodnit že jádro bude ztrátové?
Je to i v článku napsáno - jedná s eo nejistou sázku.
Zajímavé, kritizuješ EU za dotace a nařízení a zároveň prosazuješ dotace na hledání nových nalezišť ropy...
Stejně tak chceš nařizovat kde mají žít lidé...
"paroplynové elektrárny, modernizace vodních elektráren kde to jde, ohledupnější zemědělství a pracování s vodou aby se zadržovala, nedotékala, citlivější přístup," nepodporuje to snad EU?
Jaderná energetika je finančně nekonkurenceschopná jak se ukazuje třeba v ČR už teď.
Spotreba paliva je jedna vec, emisny system, ktory je dnes sakra zlozity je vec druha. Cize auto ti mozno zerie tak isto ako pred x rokmi a na prvy pohlad sa ti zda, ze je z rovnakych materialov ale:
Mas dnes v autach motory mensieho objemu, vecsich vykonov a to pri plneni ovela prisnejsich emisnych noriem. Mas v aute kopec povinnej vybavy, ktora vahu zvysuje a tiez konstrukcia kvoli bezpecnosti. A to vsetko pri spotrebe mozno rovnakej ale casto aj nizsej. Ten pokrok je dost viditelny
Řešení je znásobit výdaje na nová naležiště ropy, plynu, těžení z větších hloubek an nedostupných oblastí, nové reaktory umějící splovat přepracované vyhořelé palivo a s větší efektivností, paroplynové elektrárny, modernizace vodních elektráren kde to jde, ohledupnější zemědělství a pracování s vodou aby se zadržovala, nedotékala, citlivější přístup, omezení betonování, staveb, necentralizovat lidi do obřích měst atd atd.
To je skutečná ekologie, zbytek je pdovod a snaha vytřískat z toho peníze
A z čeho bys chtěl aby ta auta byla? Z plastu? Si kup Smart nebo Corvettu :-)
Oni maj auta vysokou spotřebu? Fakt? Ve srovnání s čím?
Ta spotřeba za posledních 30 let neskutečně klesla :-) Komu se to zdá moc, jsou tu alternativní pohony CNG, LPG a někde funguje i líh/alkohol, kde jsou na to zavedení a dělaj to ze smysluplných věcí ne že to pěstují na poli.
Green deal EU a všechno to zaplatí daňový poplatník. A zbohatne na tom pár vychcánků pod falšenou vlajkou EKologie, ale jde jen o byznys a prachy, o nic jiného.
Němci sou tragický, pomatený národ zoufalců, ženoucí Evropu už 300 let do záhuby, za všemi válkami, průsery v Evriopě, za bolševiky a jejich vzestupem, národní socialismus, imigranti a jeich vraždy, znáslnění útoky a zlodějny, eko fanaismus atd za vším jsou pomatení Němci.
Zoufalej národ, kterj se nikdy nepoučí. Tady je ještě pár větších zoufalců a totálních mago*ů obdivuje
At se jdou neomarxisti a ekobolševici z EU laskavě spláchnout do haj*lu, zakopí za sebou víko a notravujou. Je to spolek pomatenců a nebezpečných šílenců ničící Evropu
Nemozem sa priznat k niecomu co nerobim, ale ty to urcite vies lepsie nez ja ako jazdim. Kedze jazdny styl clovek bezne nemeni, jazdim s obomi autami rovnako. Jazdil som s jednym, predal, jazdim s druhym. Cca rovnake trasy, rovnaka povaha tras a jazdny styl. Ocividne ti moje realne porovnanie nepasuje do tvojho videnia sveta a si zaseknuty s predstavami niekde 10-15 rokov dozadu. A ani za svet si to priznat.
Třeba ty firmy to je zajímavé. Jaké trhy jsou pro ně důležité?
Myslet si je jedna věc. Druhá věc je vědět jak to ve skutečnosti je. Třeba v tom německu už x období vyhrává strana A. Merkelové takže asi je dost lidí co to vidí jako správnou cestu.
proste priznej, ze jezdis s kloboukame na hlave.
ja jezdit tolik co ty, tak tak mozna jezdim taky.
statistika kazdopadne rika neco jinyho - s tim mensim ses na prumeru, s time vetsim litr pod prumerem.
to ale do tvy teorie sporiveho suv nezapada
Trochu mě mrzí, že se debata stočí na politiku a pomlouvání EU.
Co se spíše zaměřit na to, jestli automobilky dělají dost pro nás zákazníky, aby nebyla taková spotřeba.
Nasazují nějaké nové materiály, nové technologie? Je dnešní auto lehčí? Já když se podívám na dnešní auto, tak je z těch samých materiálů jako staré. Když je někde hliník tak je to oslavováno.
Daj si už dolu tie ružové okuliare cez ktoré pozeráš na celú EU. Áno má nesporné výhody ale mám pocit že sa to začína lámať a budeme viac a viac obmedzovaný v rámci spoločného dobra “modrých slniečkárov”.
Obecně vidím ( neplatí vždy) že kombíky jezdí po silnici rychleji než SUV. Člověk i může dovolit víc s lehčí autem a ve výsledku jede rychleji. Pak je také vyšší spotřeba a v porovnání s SUV ne tak rozdílná.
Když porovnání třeba sup a kodiaq, rozhodně po dálnici i okresce jezdí rychleji superby než kodiaqove
Ano samozrejme, jednoducho nezapada to do tvojej teorie uzraneho SUV (nikto necaka, ze bude mat nizsiu spotrebu ako mensie a lahsie auto) tak hladame x dovodov preco to tak nahodou dobre vychadza. Proste ten rozdiel v spotrebe nie je dnes extra velky a vecsi vplyv na spotrebu ma samotny vodic a priestor kde sa auto pohybuje ako to, ze je to SUV.
Tenhle "argument" je pitomost, samo. Ale jestli ti připadá ten halasný boj o dva flotilové gramy u osobních aut v kontextu globální ekologické a ekonomické situace jako něco, v čem je třeba jen náznak smyslu, pak si zasloužíš si tu světlou budoucnost naplno užít. Bohužel, my ostatní si ji díky trumpetům tvého typu užijeme také.
Má tam špatně jen čas, místo přítomného má být minulý, kapitalismus byl úspěšný. A kde? Všude, kde společnost fungovala na jeho principech. Tedy celý západní svět min. od poloviny devatenáctého století do devadesátých let století dvacátého.
Ty jsi čím dál zoufalejší, koukám... Vytrvale se točit na jednom nepovedeném projektu od blba, který chtěl snadno zbohatnout, protože se mu to tak kdysi povedlo s vysavači, a zamotat do toho marxisty... to musí být sakra velký mindrák.
jestli ma vetsi a tezsi auto podobnou spotrebu jako to mensi a lehci, tak je problem v tom mensim a lehcim, mozna jen pouziva starou techniku.
pamatujes na stare 1.2tsi ktere mely svody chlazeny bohatsi smesi kdyz se na to trochu prislaplo? pak zraly jak protrzeny.
Proč? Jediným programovým bodem české politické reality je rozkrádat dotace, z hlediska budoucnosti mé a celého kontinentu mě víc zajímá, s čím přijde ta ideologizovaná evropská, nadřazená našemu legislativnímu i justičnímu systému. Kromě toho to není žádný argument, snad my jsme EU a složení EP mě nepřestane zajímat jen kvůli tomu, že lokální politika nestojí za nic.
...je obskurní spolek nikým nevolených neomarxistů a grétistů, kterou je třeba co nejdříve odstavit od moci, nebo to s Evropou dopadne strašně špatně - spadne do odporné zelené diktatury! :-O:-(:-(:no:
A ještě neco pro zasmání: https://www.autoforum.cz/…evyrobil-jediny/
Akurat si odignoroval, ze tam mas kratke 308 zapletene medzi kombikmi a rovnako nerozlisujes prevodovky. Vsak si cez moje auta daj porovnat realne rovnake a dostanes sa k pomeru 7,26 / 8,42. Kde s kombikom som uplny priemer a u 5008 ten priemer znizujem, akurat ze nas tam je len 14, takze vzorka je stale prilis mala. Jazdim 12-15k rocne podla situacie, co nie je vela ale ani malo, uplny statisticky priemer. Co je zasadne, ze s obomi autami jazdim rovnako a prevadzkujem ich v rovnakom prostredi, co je podla mna dost vypovedajuce ohladom rozdielu pri pohlade na spotrebu.
10% neni uplne malo, navic predpokaldam, ze sup se pohybuje ve vetsich rychlostech.
zprisnovani emisnich norem vede k lepsimu zivotnimu prostredi a tedy delsimu veku doziti, nizsi zavislosti na statech produkujicich ropu a samozrejme k pokroku
A Evropská komise také reguluje i ostatní trhy s auty ve světě - v Africe, Asii, Austrálii atd... Protože je to pouze jednostranné jednání a akt a ostatní na to dlabou...
Na SM je nejběžnější spotřeba naftových motorů u Supa a Kodi cca 6,7 vs. 7,3.
Bez debat SUV žerou o něco víc, než stejné kombíky. Vcelku nemám nic proti tvému "kdo chce užranější SUV ať si připlatí". Jen mám pocit, že jsou tu majitelé SUV málem přitloukáni na kříž, protože jim auto žere o něco víc. Máme snad všichni rádi auta, mám kamenovat majitele benzínových šestiválců, kterým auto žere víc, než moje naftové SUV? Myslím, že společný nepřítel jsou hloupé emisní normy, není nutno v tomto ještě střílet po sobě navzájem, komu auto žere víc nebo jede míň.
Dokud budou ovčané nejen u nás, ale v celé EU volit do europarlamentu stále stejné tváře (zejména lidovce), bude (tak jako posledních 30 let) mít stále v EP většinu Evropská strana lidová (EPP), která se za pravici jen vydává, nedá se čekat žádná změna, ale pokračování kurzu od desíti k nule.
Stačí neposlouchat sliby, ale prověřit si jak ten který poslanec nebo strana skutečně hlasovali v minulém období!
Ze si vies nieco vyklikat neznamena, ze je to naklikane spravne, ale to riesit nejdem https://www.spritmonitor.de/…n/user/Reco.html jazdim s tym uplne rovnako v rovnakom prostredi. Akurat nejazdime 4ia ale piati.
kazdopadne to o mnohem vypovida
treba ze pri beznych 150km/h kadak potrebuje cca 51kW, zatimco sup 38kW
kadak tedy o 22% vetsi vykon i spotreba...
ja proti suv vpodstate nic nemam, ale kupovat to jako jediny auta a kroutit na nem dalnici jak u mnohych vidim, je hovadina. okreska i mesto je celkem OK
Já bych na to měl v první řadě to, že 200, 220 a 250 nejsou běžné rychlosti, na kterých se dělají průměry spotřeb. Za sebe se přiznám, že netuším, proč bych měl jezdit 200kmh.
Stačí netrávit moc času na dálnici, a těžko budeš mít průměrnou rychlost vyšší, než ..70? 80?
308SW 1.2puretech 96kW vs 5008 1.6 Puretech 133kW. Klobuk nejazdim, ale ani nejazdim stylom brzda plyn. Skor uvazene, ale ked su na to podmienky tak tocim obmedzovac na niekolkych stupnoch.
tak jezdis hlavne ve meste nebo s kloboukem na hlave.
staci se podivat na stejny motorizace, treba sup 140kW 4x4 vs. kadak 140kW 4x4.
sup maximalka 232km/h, kadak jen 210km/h.
na kadakovejch 210km/h a 140kW staci superbu jen 105kW, tedy kadak potrebuje pri tyhle rychlosti presne o 1/3 vetsi vykon a zere o 1/3 vic.
kadak se 176kW udela jen 220, to by supoj melo stacit na 250.
diky lepsi aerodynamice klasiky vs. vysokymu krabicoidnimu suv
logicky cim pomaleji jezdis, tim je rozdil ve spotrebe mensi.
hod do placu co to mas
Tak ono porovnávat starý kombík s novým SUV taky není to pravé ořechové. Třeba svou dobou Yeti vs trojková oktávka se stejným motorem žral cca o litr na sto víc.
Mam presne o 2deci vyssiu priemernu spotrebu v SUV oproti predchadzajucemu kombiku - hovorime u o boch o benzine. Pricom to SUV je o 37kW vykonejsie, takze tu vyssiu spotrebu hodime na krabicoidny tvar, vyssi vykon, alebo vyssiu vahu? Pretoze merna spotreba na hmotnost je nizsia u toho SUV. Na vykon ani nehovorim.
Nerozumím tomu. Na jedné straně se píše nezájem o naftové motory a současně se tyto motory proklínají za svou neekologičnost. Dnes byl poslední den kdy firma AUDI umožnila objednání nového vozu s V8 TDI a to pro celý dostupný sortiment. Tedy dnes se jen v Audi v Ostravě narychlo objednávalo několik vozidel s tímto motorem . Budou nahrazeny benzíny V8 . Zrušeno ve jménu ekologie.... . v tom se nedá vyznat.
hybridni sup 160kW + benzinovej sup 200kW maj dohromady normovanej prumer 97.5g CO2/km.
hybridni sup 160kW + tri benzinovy supy 110kW maj dohromady normovanej prumer 96.5g CO2/km.
hybridni sup 160kW + jedenact chrochtovejch supu 110kW maj dohromady normovanej prumer 94.9g CO2/km
takze k jednomu benzinovymu supoj 200kW 4x4 bude potreba prodat jeden hybridni sup 160kW, nebo ke dvoum benzinovejm supum 110kW jeden hypridni sup 160kW, nebo k jedenacti chrochtovejm supum 110kW jeden hybridni sup 160kW a automobilka zadnym extrapoplatkem kvuli supoj vystavena nebude.
ja v tom nevidim zadnej problem, automobilky jen brecej na vlastnim hrobe
jestli ma nekdo potrebu jezdit se zravym krabicoidnim SUV s mizernejma jizdnima vlastnostma, tak si za to bude muset priplatit
Stačí se přihlásit do nějaké politické strany, dostat se na kandidátku, a jednoho dne můžeš ovlivňovat životy všech lidí v Evropě, aniž tě někdo z voličů zná, aniž tě někdo skutečně chtěl zvolit. Můžeš být trotl, teoretik, co nikdy nepracoval, pouhopouhej kariérista, můžeš být klidně úplný nikdo - a stejně možná dokážeš změnit význam Evropy na mapě světa.
Bravo.