Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW 520d xDrive – Ve stínu šestiválců

V redakci ještě nepřistál exemplář současné generace pětky, který bychom po testovacím týdnu vraceli zklamaní. Platí to i po testu nejdostupnější čtyřkolky?
Zpět na článek
23. 8. 2020 14:42
Tak jo
Tak jo, ale jdu si pro 30d, dvoulitr staci, ale ziju jen jednou.

Navic jezdim pres cely nemecko mnohokrat do roka, casto pres noc, tak proc ne.

Asi teda i xdrive, sice tady v anglii to neni nezbytnost, ale auto ma 4 kola zejo, tak proc by nebyly pohaneny vsechny... :-)
Avatar - white label
12. 6. 2020 13:22
Re: Tichý a kultivovaný motor
Akorát se to 30i musí čipnout (a pořádně točit)... ;-)
Avatar - iudex
12. 6. 2020 11:06
Re: Tichý a kultivovaný motor
Nie, zúfalstvo je napriek faktom tvrdiť, že 30i je rovnako dynamický, ako 30d. ;-)
Avatar - Johny.Rico
12. 6. 2020 07:38
Porovnání G30 (motory)
Zdravím,

měl jsem týden 520xd, pak týden 540xi (cca 1000km), pak půl roku 540xd a měsíc M5 (nikoli Competition.

520d - oproti F10 již zcela utišený motor, normal jízda ok, spotřeba veliká ve městě, záleží na Vašem pedálu.
540xi - příjemný motor, vysoká městská spotřeba (14+), skvělý zvuk
540xd - nejlepší kombinace všeho (spotřeby, síly, zvuku, dynamiky)
M5 - auto pro fajnšmejkry, moc mi na denní ježdění ale nevyhovovalo. Obdivuji všechny, kdo si to koupí, je to skvělý vůz po všech stránkách.

Ideál je fakt M550i, popř. 530xd, chcete-li dehet (který je fakt famózní). Nic jiného bych asi neuvažoval.
12. 6. 2020 05:12
Re: Iudex, jen pro zajímavost...
Nechávám ti poslední slovo. :yes:
Avatar - white label
12. 6. 2020 00:29
Re: Iudex, jen pro zajímavost...
Dokola tady meleš ty, to už pomalu není diskuse, ale monolog.
Takže, pokud by byl v nabídce dvoulitrový/třistakoňový R3, byl by to tvůj favorit, co se motorizace týče...
11. 6. 2020 17:25
Re: Iudex, jen pro zajímavost...
To zní skoro jako bych te přemlouval. Ne; do X5 je dieselový šestiválec vlastně v poradku.
11. 6. 2020 16:41
Re: Iudex, jen pro zajímavost...
Co to meleš? To mám jezdit se 150 hp nebo kolik má nejsilnější trivalec u BMW? Abych ti vyhověl?
A co popiram? Pořád to platí, když tam bude jednovalec, bude to ještě lepší. Mám si ho tam dat?
11. 6. 2020 15:53
Re: Iudex, jen pro zajímavost...
Škoda slov, nezdá se ti? U 530i ti automat ve chvílí potřeby zrychlení podřadí o 2-3 stupně a pak postupně odrazuje. Motor žene do nejvyšších otáček a jestli se ti zdá R4 libozvučný, pak prosím. Mě mnohem více vyhovuje při jízdě utlumené spíš V8 dunění a podřazení obvykle max o kvalt, pokud vůbec. Při naložení více než jedním řidičem pak 530i prostě chybí Nm, aby zrychloval nenuceně.
Můžeš si psát co chceš, pokud bych měl vybírat mezi 530i a 530d, VŽDY DÁM PŘEDNOST ŠESTIVÁLCI. ;-)
Avatar - white label
11. 6. 2020 15:37
Re: Iudex, jen pro zajímavost...
Jenže u R4 vs R6 hlásáš něco, co u R3 vs R4 zase naopak popíráš.
11. 6. 2020 14:33
Re: Iudex, jen pro zajímavost...
šestiválec má proti čtyřválci basovou linku navíc, jinak má pěkný zvuk, nebo dávají do pětky nejspíš jiný dvoulitr, než jsem slyšel já, Rasťo Chvála a mnozí další, kterým možná nepřišel tak dramatický, jako šesti nebo osmiválec, nicméně určitě nezná nějaké "utrápené chrčení". v těch videích co jsem postoval jsem nic takového neslyšel, nakonec ještě aby - neslyšel jsem ho ani za dva roky, co jsem s ním jezdil. vůbec si neber servítky a dej mi sem odkaz na to utrápené chrčení. já jsem odkaz na dýzlové klepání a nýtování už dal.
auta se stejným výkonem logicky pojedou stejně, nejspíš proto jim dávají u BMW podobné označení, a 530i staví proti 530d, i když má o dva válce míň... jediný rozdíl je v pracovním rozsahu otáček, to je celé. benzínový motor má výkon položen výš, je to jeho vlastnost, ne vada... některými dokonce vyhledávaná...
11. 6. 2020 14:27
Re: Iudex, jen pro zajímavost...
super! děkuju za vysvětlení. ale pozor - já jsem tvůrce té profláklé teorie - mě to vysvětlovat nemusíš
11. 6. 2020 13:50
Re: 320d vs 330d vs 330i vs 340i
Já něco tvrdil? Opírám se jen o to, co jsem kde viděl. Ty jsi snad provedl s racelogicem měření?
Avatar - white label
11. 6. 2020 13:50
Re: Iudex, jen pro zajímavost...
1,5 litrový R3 se taky nehodí do každého auta, ale třeba v takové FieSTě (200PS/290Nm) funguje výborně a v principu s ním je Fiesta taky agilnělší, než by byla s dvoulitrovým R4.
A Toyota už má R3 1,6 260PS/360Nm.
11. 6. 2020 12:59
Re: Iudex, jen pro zajímavost...
V F1 nemá smysl, ve vytrvalostních závodech naopak natrhl zadek všemu. 530i neujede 530d, jak jsme na mnohých videích viděli, ale každopádně nebude u běžného zrychlení na dálnici tak klidný jako R6 nafta. Bude utrápeně chrčet, podřizovat o 3 kvalty atd. A to se bavíme o jízdě prázdného auta. Zvyš hmotnost o další osobu, nějakou bagáž a 30i bude ve srovnání s 30d udýchaná a nepříjemná, neustále řadící neuróza.
Nejel jsi, ale kážeš, já jel a vím své. ;-)
11. 6. 2020 12:56
Re: Iudex, jen pro zajímavost...
Kolik se dá dostat z tříválce výkonu? 300 hp mám ze čtyřválce odzkoušených a dokonale mi postačí. A dva litry jsou pro mě psychologická hranice, nějaký 1,5 litru motor bych asi nechěl...
Avatar - white label
11. 6. 2020 12:51
Re: Iudex, jen pro zajímavost...
Logicky to byla narážka na tvoji naprosto zřejmou nekonzistentnost, jestli ani to nedokážeš pochopit, pak je to s tebou marné...
11. 6. 2020 12:07
Re: Iudex, jen pro zajímavost...
Nejenže se mu vyrovná, on ho překoná
https://imgur.com/0Y1DG5n
20i je rychlejší než 20d, 30i je rychlejší než 30d, 40i je rychlejší než 40d, 50i je rychlejší než 50d. doloženo, výše.
nevyrovná se mu spotřebou, ale při vstupní investici o 6000 EUR vyšší, to je argument, který začneš řešit u 200 tis km na hrbu auta. Čest každému, kdo z prvních majitelů si to auto bude tak dlouho držet.
Fascinuje mě, jak mi někdo vysvětluje, že benzín se musí točit a to je špatně. A že velká deviza dýzlu, je že na pěti tisících sbalí krám. Podle mého dřív nebo později musí být dýzl ve formuli 1 a v rally:)
Avatar - Barrichello
11. 6. 2020 11:38
Re: Tichý a kultivovaný motor
Měl se šestiválec twinturbo v Jaguaru, 2014 rok, tehdy 5 let stará kára. Když sem to natočil a vedle toho postavil Camaro a natočil to, tak říct že je zvuk srovnatelný může jen jedinec trpící hluchotou.

A webpaja mi tohle tvrdil o autech rok výroby 2010 že zvuk je srovnatelný. Není!!!!
Avatar - iudex
11. 6. 2020 10:24
Re: Iudex, jen pro zajímavost...
Ja nepopieram v princípe prínos ľahšieho motora k agilite auta. Len to z môjho pohľadu preceňuješ, nie je to faktor, ktorý by prevýšil, ba čo i len dorovnal ostatné nevýhody R4 proti R6, t.j. menší výkon, chýbajúci charakter a zvuk. Sám ostatne neférovo porovnávaš svoj načipovaný R4, čím de facto uznávaš, že ten výkon tam chýba.
A ešte raz, to všetko má oveľa väčší zmysel pri 3er alebo 4er, predsalen sú to kupé, resp. športovo strihnutý sedan, kde hrá agilita vyššiu rolu. 5er je ale vyššia stredná, predovšetkým luxusný pohodlný cestovateľ na diaľnice a dlhé cesty, nie vymetač okresiek. Tam je a bude R4 voľbou peňaženky a ak niekde začneš vysvetľovať, že si si kúpil R4 vedome a úmyselne a nie preto, že nemáš na lepší motor, tak ťa všetci vysmejú, vrátane tých petrolheadov. O benzínovej R6 nepochybuješ ani ty, jediný spor je tu ten naftový R6, ktorému sa podľa teba benzínový R4 vyrovná. Nevyrovná, ani zrýchlením (viď tvoje vlastné odkazy) ani pružnosťou, ani spotrebou. Možno R6 nafta neznie zvonka extra dobre, ale má rozhodne o dve triedy lepší zvukový prejav ako R4 nafta (to sa tvrdí aj v tom Rasťovom teste) a v porovnaní s R4 benzínom má aspoň nejaký charakter. A na dlhé cesty je určite užívateľsky príjemnejšia, než R4 benzín (skús zrýchliť na diaľnici zo 120 na 150, 30d to spraví nenútene, bez viditeľnej námahy, 30i bude musieť podradiť a točiť). Proste tá R6 nafta je do 5er oveľa vhodnejšou motorizáciou ako R4 benzín, ktorý je a bude len a len ekonomickou voľbou tých, ktorí chcú kúpou benzínovej 5er ušetriť.
Ale už sa zbytočne opakujem, takže týmto končím.
11. 6. 2020 10:15
Re: Iudex, jen pro zajímavost...
Pevně věřím, že tvrďák MIG je neústupně konzistentní, a se svou profláklou teorií, čím méně válců, tím lépe (protože hmotnost), musí R3 motory přímo zbožňovat!

"profláklá teorie" mi zní jakože je to nesmysl, ale jestli ne, tak se samozřejmě omlouvám a jsem rád, že ji se mnou sdílíš :yes:
Avatar - white label
11. 6. 2020 10:02
Re: Iudex, jen pro zajímavost...
Jenže ty tu citaci vytrháváš z kontextu. Psal jsem to ve smyslu, že na jednu stranu preferuješ nižší hmotnost motoru a na druhou zase zásadně odmítáš R3. Takže R3 je (podle tebe) dobrý maximálně tak do sekačky na trávu, ale zároveň je R4 lepší, než R6, protože je lehčí.
11. 6. 2020 10:00
Re: Tichý a kultivovaný motor
To už je trochu zoufalství...
11. 6. 2020 09:26
Re: Iudex, jen pro zajímavost...
umíš australsky?
https://www.youtube.com/watch?…
pán to pěkně vysvětluje...
tím testem chci povědět, že tam Rasťo říká, že čtyřválec ochotněji zatáčí, nezní špatně a že připlácet 8000 EUR jen abych měl šestiválec je nonsens... celkově dost zajímavé, člověk by si řekl, že takový expert musí jednoznačně trvat na šestiválci...

jsem rád, že to nepopíráš, tady v diskusi to ironizuješ poměrně jednoznačně...

Ááá, tak Ty si vymenil ten skvelý, čipnutý a skoroakošesťvalec výkonný, ale oveľa ľahší a agilnejší štvorvalec za veľký, ťažký a neohrabaný šesťvalec?
A prečo ten názorový obrat? Veď ideš proti všetkému, čo si tu dlho hlásal.

A to co hlásám v téhle diskusi je, že nerozumím tomu, proč kupovat 30D, které je - diplomaticky řečeno, dynamicky na podobné úrovni, má o litr nižší spotřebu než benzínová 530i, ale stojí o 140 tisíc víc... A že když pětka není sportovní kupé, proč je tam potřeba charakternější motor? I když o charakteru dieselu... bych s úspěchem pochyboval.
Avatar - iudex
11. 6. 2020 09:03
Re: Iudex, jen pro zajímavost...
Ten test som videl ešte v r. 2017 a popravde nerozumiem, čo ním chceš povedať. Logicky že o polovicu objemnejší motor s dvomi valcami navyše bude ťažší, to je jednoduchá fyzika, to nikde nepopieram. A iste bude s ľahším motorom auto o málo agilnejšie, logicky (len drobná poznámka: Grand Coupé je samé osebe ťažšie ako dvojdverák, takže ten rozdiel v hmotnosti nemožno pripisovať iba väčšiemu motoru). Šesťvalec zase má oveľa vyšší výkon, krútiak a celkovú dynamiku, o zvuku a charaktere nehovoriac. Takže je to v konečnom efekte voľba peňaženkou, ostatne to sami priznávajú testéri, že bez ohľadu na cenu by brali R6, ak ale zohľadnia značný cenový rozdiel 8000 eur, tak by brali R4. Proste jasná voľba: máš prachy, berieš R6, nemáš, berieš R4. :D Sám tomu musíš rozumieť, pred rokmi si mal len na R4, teraz si si už mohol dovoliť R6. (disclaimer: len provokujem).
No a ako správne poznamenáva Karel, iná debata je pri športovom kupé a iná pri o triedu väčšej a ťažšej limuzíne, kde nejaký minimálny subjektívny zisk ľahšieho motora v zákrutách je úplne irelevantný. Tam sa logicky oveľa viac hodí výkonnejší a charakternejší R6 a R4 je tam čisto ekonomickou voľbou, ak nemáš na R6, či už benzínový alebo naftový.
11. 6. 2020 08:57
Re: Iudex, jen pro zajímavost...
stokrát jsem psal, že 440i cabrio je těžká mrcha a ovládá se daleko hůř, kvůli celkové nadváze, a na tom by změnil čtyřválec jen málo, ale je to cabrio, tam se zvuk hodí a hlavně...
o něco méněkrát jsem psal, že auto bylo pro manželku, které se nelíbilo, takže zůstalo mě...

R. Chvala tam mluví o superovladatelnosti, "jakoby nějakého speciálu, že z auta má pocit jako by řídil i8"
o daleko větší ochotě zatáčet, tedy "moje profláklá teorie o hmotnosti motoru" jak píše výše WL... Rasťo je evidentně stejný šašek jako já ;-)

...a taky jsem psal, že než novou 340i s povinným x-drivem, určitě raději 330i RWD upravenou na 310 hp...
Avatar - iudex
11. 6. 2020 08:33
Re: Tichý a kultivovaný motor
Len by som dodal, že z Tvojich odkazov vyplýva nasledovné:
530i stovka za 7,1s
530d stovka za 5,4s.
11. 6. 2020 08:32
Re: Iudex, jen pro zajímavost...
Mno, nevím jak máš najetou G30 a srovnanou s konkurencí, ale problémem 5er z hlediska pocitu z řízení není ani tak rozdílná hmotnost motorů, které nesedí před přední nápravou, nýbrž naladění posilovače, který není stále konzistentní a má mrtvější středovou polohu.
Pokud se zaměříme na jízdní vlastnosti na točité silnici, pak je u sedanu důležitější ochota zatáčet, přenášet váhu a jistota udržení kol na rozmanitém povrchu během různých situací. Tam 5er naopak exceluje.
Je zajímavé, že ty, který tu tvrdí jak pozná vyšší hmotnost R6 oproti R4 v 3/4er v první zatáčce jsi šel do o znatelně těžší varianty Convertible. Ta má totiž tu zvýšenou hmotnost uloženou výše a tedy i hůře než je tomu v případě těžšího motoru.

Ale je to samozřejmě zbytečné to dál diskutovat.
11. 6. 2020 08:16
Re: Iudex, jen pro zajímavost...
Dlouhodobě mi tady mistři volantu tvrdí, ze to absolutně není poznat, jaky motor má auto z hlediska ovladatelnosti pod kapotou, protože důležité je jen celkove rozložení hmotnosti. Stačí si projít narážky v téhle diskusi...
Mimochodem ten australský test 530 d vs 530i, tester říká totéž, pokud vás baví řízení, 530i se řídí daleko lehčeji a je s nim větší zábava...
Avatar - _Karel_
11. 6. 2020 06:46
Re: Iudex, jen pro zajímavost...
"Ale tak ten štvorvalec pekně chodí, aj celkem pekný zvuk má" "Jednoznačně bychom brali šesťvalec, len tá cena.."
Chvalův kolega "mám doma naftový šesťvalec, v tej naftě je to jednoznačné".
Nechci mluvit za Iudexe, ale tady je řeč o vyšší střední, kde trocha agility navíc, o 50kg lehčí motor.. hrají menší roli, než u dvoudvéřového sporťáku.
11. 6. 2020 01:01
Re: Motorizace
Rasťo Chvala a jeho blablabla
https://www.youtube.com/watch?…
říkáme oba totéž, ale já jsem pokrytec ;-)
11. 6. 2020 00:56
Iudex, jen pro zajímavost...
Jen pár slov od Rasťa Chvaly, o ubohém čtyřválci a famózním šestiválci... ale on tomu moc nerozumí myslím... protože rozložení hmotnosti je pořád 50 na 50 a velikost motoru vepředu na tom nic nezmění ;-)
https://www.youtube.com/watch?…
10. 6. 2020 21:20
Re: 320d vs 330d vs 330i vs 340i
No koukám, že opět je 540i ve vyšších rychlostech o něco rychlejší od 160-200
550d - 6,5 sec a 540i - 6,2 sec, takže i přes rozdíl 60 koní a 310 Nm, je ve vyšších rychlostech rychlejší 540i. Jinak stránkám zeperfs, bych extra moc důvěry nedával, mají tam občas "naměřené" údaje dost mimo.
Ale i Já za sebe mohu říct, že 530d je výborná volba, ale mě osobně vadí zvuk motoru při prudké akceleraci, to samé 540d.
10. 6. 2020 20:07
Re: 320d vs 330d vs 330i vs 340i
Davas mi odkaz na měření, kde je 530d na dvoustovce o 3,5 sekundy později, než jsi tvrdil ráno :-| a to se vyplatí
Edit: neplanuju koupit dieselové auto. Tak nechápu, co na tom budu zkoušet...
10. 6. 2020 19:53
Re: 320d vs 330d vs 330i vs 340i
Ale nesmysly...

http://www.zeperfs.com/…uel7173-6692.htm i přes 200kg navíc.

30d/30i
http://www.zeperfs.com/…uel6562-7147.htm

Cintáš si na triko a ještě si v tom medíš, není to hezký pohled.

A někdy se zkus i přes vídeňský styl ponížit k tomu, co dělají jiní lidé co je zajímají auta, nebo si chtějí ověřit svůj teoretický výběr. Připadat si na předváděčce tohoto typu trapně mi přijde maloměšťácký nebo pozérský... A pořád si myslím, že tomu tak není.
10. 6. 2020 19:51
Re: Tichý a kultivovaný motor
Reaguju na tvrzení, ze mezi sestivalcem v benzinu a dieselu není rozdíl. Na volnobeh.
Slyšíš ho?
Potom video splnilo účel :yes:
P.S. Jezdím se staženou střechou, to je totéž jako stát před autem...
10. 6. 2020 19:38
Re: 320d vs 330d vs 330i vs 340i
Přijde mi to zajímavé. 550d se 400 hp a obrovským krouťákem se nechytá ani na 540i. Čtyřválcový benzin s menším kroutakem i výkonem porazí naftu. Mám to jít vyzkoušet? A co konkretne?
Pozvánky na testovací jízdy aut i motorek vyhazuju,
nemám ve zvyku jít zkoušet něco, co si nechci koupit...
Přijde ji to jak ochutnavat v obchodaku kolečka klobasy...
10. 6. 2020 19:32
Re: 400koňová lokomotiva 550d proti 540i s 340 hp
Opět trolení, nevím kde jsi to našel, ale samozřejmě, že je 550d rychlejší. Na 250 o cca 6s.

Ale když tě baví být za cintu ;-)
10. 6. 2020 19:23
Re: 320d vs 330d vs 330i vs 340i
Možná se místo kádrování svez ;-)
Avatar - _Karel_
10. 6. 2020 19:06
Re: Tichý a kultivovaný motor
Pěkně Migu :yes:
Když se můžeš opakovat ty, tak i já - nastartuješ studený auto a jdeš ven poslouchat výfuk, případně před kapotu? Nebo jde o to, že by někdo jiný na křižovatce mohl poznat, že máš naftu? Velká hanba...
10. 6. 2020 17:45
A ještě jedno zajímavé srovnání, tentokrát k tématu
520i vs 520d

https://www.youtube.com/watch?…

dýzl s vyšším výkonem na dvoustovce o čtyři sekundy později, krouťák opět boduje :yes:
10. 6. 2020 17:17
400koňová lokomotiva 550d proti 540i s 340 hp
https://www.youtube.com/watch?…
na 250ti o pouhých deset sekund později, ten krouťák se prostě pozná :yes:
10. 6. 2020 16:28
Re: Auto bez výrazných slabin
To samozřejmě chápu. Když jedu 130koňovou dodávkou s naloženou motorkou, musím si předjíždění rozmyslet. Ale parametry tohohle auta naprosto dostačují pro většinu manévrů...
10. 6. 2020 16:09
Re: Tichý a kultivovaný motor
Tady je zajímavý srovnávací test, pán z Austrálie říká totéž co já, ale musím připustit, že taky nedokáže poznat ten správný motor
https://www.youtube.com/watch?…
10. 6. 2020 16:07
Re: Tichý a kultivovaný motor
bavorácká V8? nepochybně. a nic se na tom nezměnilo, i na posledním servisu mi říkali,že je to ten poslední motor, co můžou doporučit.
10. 6. 2020 15:26
Re: Tichý a kultivovaný motor
Pájo, ruku na srdce, když je v nějaké debatě elektromobil, neděláš dost podobné věci? Neděláte je tady všichni, z té vaší partičky?
A přijde ti uvěřitelné, že by dvě stejně výkonné auta dojely na dvoustovku tak, že jedno tam bude v čase o 20% horším?
Avatar - Emel
10. 6. 2020 15:12
Re: Tichý a kultivovaný motor
Může být... já nemám zase takový přehled. Ale co si pamatuju starší báva s dvoulitrem, tak to taky nebylo o moc lepší, než třeba to 2.0TSI v Octavii.

530i stojí tolik, kolik do něj narveš. Základ 1,5M, dostat se na 2M ale nebude problém. Ale to asi není pointa. Motáme se pořád kolem toho samýho... pokud chceš 530d obhájit pouze jako ekonomickou volbu, tak to vychází na velký nájezdy, než se ten rozdíl v ceně vrátí. Pro mě je ale 30d lepší motor než 30i z pohledu uživatelského, bez ohledu na prachy... a to i při malým nájezdu (jasně, ne po městě). Takže to vidím spíš obráceně, 30i je ta budgetová volba a pokud bych těch 140t měl problém dát a třeba jezdil málo, no tak holt vezmu 30i... při trošku tučnější peněžence 40i.
10. 6. 2020 14:54
Re: Tichý a kultivovaný motor
Metodiku? Ta je jednoduchá, kdo co najde na YT. Dal jsem ti srovnání, kdy 530d poráží 530i dynamicky na hlavu.
Víc k tomu nemám.
Nehledej chybu u ostatních, nejeden se tu vyjádřil, že čekal tvojí opakovanou rétoriku. Pro mě je to ztráta času, nemíním být osobní a tato debata postrádá smyslu.
Tvoje špičkování jak sám píšeš je spíš trolením, taková Ulice na ACZ.
10. 6. 2020 14:40
Re: Tichý a kultivovaný motor
Pusť si po sobě tyhle dva zvuky

http://youtu.be/K-YjS3weppw?t=165

http://youtu.be/MhuBxIHVLL8?t=6

a řekni mi, že jeden je nepříjemný a druhý lahodí uchu.
Protože, já bohužel slyším jen minimální rozdíl...

a ještě přidávám, benzínový a dieselový šestiválec, mezi kterými na volnoběh nepoznáš rozdíl...


https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - white label
10. 6. 2020 14:36
Re: Tichý a kultivovaný motor
Logicky myslel příjemný na poměry aktuálních R4.
10. 6. 2020 14:32
Re: Tichý a kultivovaný motor
Ocitoval bych Dinara, který tak před týdnem napsal něco ve stylu,jestli jsem jel novou 330i, že má velmi příjemný zvuk apod. Ale nemůžu, je citlivý na to, když se o něm zmíním.
530i stojí 2M?
10. 6. 2020 14:30
Re: Tichý a kultivovaný motor
Tak nejdříve si stanovíme metodiku. Budeme dávat nejlepší naměřený výsledek, nebo nejhorší? Nejhorší výsledek umí dosáhnout každý, komu třeba na chvilku poleví noha a pustí plyn, v tom se asi shodneme. Takže logicky, vhodnější bude dát nejlepší možný výsledek, který u té motorizace najdeme. Mám pravdu? A proto nabízím tenhle srovnávací obrázek:
https://imgur.com/0Y1DG5n
kde je tam těch 25 na dvoustovku? já vidím 20,4 vs 21,34 u dieselu.
A kde proboha někoho mentoruju? Já jsem napsal názor, další tři nebo pět nebo osm lidí napsalo svůj, v čem je problém? Trolit? Tak první v tom případě začal trolit Iudex, ne? Když napsal co si myslí, hned v druhém příspěvku...

edit: ano, klidně rozporuj, že 530d je čtyřkolka, souhlasím, klidně můžeme napsat, že 530d to dokáže taky za 20 sekund... ale stejně, stejně nevidím ten rozdíl pěti sekund, o kterém píšeš, stejně výkonná auta prostě pojedou stejně rychle...
Avatar - white label
10. 6. 2020 14:29
Re: Motorizace
Mě určitě ne, pouze jsem citoval MIGA.
A ta jeho reakce z 13:40 nebyla na mě, ale na Dinara. ;-)
10. 6. 2020 14:25
Re: Motorizace
Vás ten čtyřhrnek z Mnichova nějak rozrajcoval :D
10. 6. 2020 14:21
Re: Tichý a kultivovaný motor
Exactly :yes:
10. 6. 2020 14:20
Re: Tichý a kultivovaný motor
https://www.youtube.com/watch?…

https://www.youtube.com/watch?…

Jaký blud máš na mysli? O 1s na 100kph o 5s na 200kph. Jestli tobě osobně přijde příjemnější 530i než 530d, pak proč ne. Pro mně je to naprosto obráceně a nedal bych mu před naftovým R6 v 5er přednost.
nevím proč neustále mentorovat, trolit a určovat co je pro ostatní lepší.
Avatar - white label
10. 6. 2020 14:11
Re: Motorizace
Od křupana, který a tu píše o "lízání análu", to moralizování opravdu sedí.
Nejdřív si ukliď ty "lejna" u sebe.
Avatar - Emel
10. 6. 2020 14:10
Re: Tichý a kultivovaný motor
R4 benzín má tichej projev tak dlouho, dokud ho nezačneš trošku ždímat. Pak se klasicky ozve a u moderních přímovstřikovejch turb to nebývá nic libozvučnýho. Ale jo, jasně, je to lepší než R4 nafta, já jen píšu, že u auta za 2M bych se s tím nespokojil (ani s R4B, ani R4D)... proč taky, když je pro mě motor priorita. Pokud pro někoho ne, nebo při to při svém způsobu užívání auta nevyužije, ať si koupí co chce.
Avatar - Barrichello
10. 6. 2020 14:06
Re: Tichý a kultivovaný motor
:-) :-) :-) :-)

Jojo že zvuk moderního dieslu nepoznáš od benzínu mi tady tvrdil před 10 lety webpaja. No asi je on i jeho souputníci lehce nahluchlý, protože naživo ten kadlák kdyžs tojíš vedle toho nepozná jen hluchej člověk :-)

A krouták?

HEMI má 550-700 Nm, takže asi takhle :-)
10. 6. 2020 14:06
Re: Tichý a kultivovaný motor
Nechápu to hutnější zrychlení. Dávám sem pořád dokola totéž video dokazující, že 30i je nastejno, nebo dokonce rychlejší než 30d. Pořád dokola se tady opakuje, jak 30i nebude stíhat, ale ona je stejně výkonná, a protože

Výkon a točivý moment jsou dvě základní jednotky charakterizující vlastnosti motoru
Existuje mezi nimi závislost, každá veličina však vyjadřuje něco jiného
Pro rychlost jízdy není rozhodujícího nic jiného než vysoký výkon
https://autobible.euro.cz/…-porozumi-kazdy/

...nerozumím tomu, proč se tady pořád opakuje tentýž blud...?

A nechápu taky ty rozdílné náklady, při vstupní investici do stejně výkonného motoru o 140 tisíc víc... s návratností 200 tkm... a chtěl bych vidět, kolik kupujících vyšší střední si takhle dlouho nechává auto...
10. 6. 2020 13:56
Re: Tichý a kultivovaný motor
Ano R4 v naftě se klepe, ale rozdíl mezi R6d a R6b je mnohem menší a za to přináší hutnější zrychlení při běžné jízdě s rozdílnými náklady.
Nechápu co nechápeš ;-)
Avatar - Barrichello
10. 6. 2020 13:56
Re: Auto bez výrazných slabin
Nejde o povolennou rychlost ale až budeš předjíždět Lojzu, co jede na rovince v Praze 30 tak jestli ho stačíš tafnout aby tě nesejmula protijedoucí Karosa :-) A nemusel se za Lojzou táhnout dalších 400 metrů :-)

O tom je ten výkon, zrychlení, krouták atd.
Avatar - Barrichello
10. 6. 2020 13:53
Re: Auto bez výrazných slabin
Tak tak, 190 HP na 1,7 je velká mizérie, všechno zahranuje turbo, 4x4 a automat.

Posmívané ameriky typu Sebring měly 203 HP na 1,5 tuny, takže máte fakt velkou prémii :-) :-) :-)
10. 6. 2020 13:53
Re: Tichý a kultivovaný motor
R4 v benzínu má dokonale tichý projev, R4 v naftě se třepe jak drahý pes. Není rozdíl? Tak to jsem asi přecitlivělý...
10. 6. 2020 13:50
Re: Tichý a kultivovaný motor
ty jsi to nepochopil, ale zkusím to.
nafta se kupuje, aby se šetřllo, nic jiného za tím není. a já se snažím zjistit, kde je ta úspora, když návratnost 30d proti 30i je někde okolo 200 tisíc km. nikdy jsem neřekl, že je lepší volba. jen mi nedává z ekonomického hlediska smysl kupovat naftu.
samozřejmě, jsou jedinci, kteří naftu milují a nic jiného by nechtěli, jako třeba Áda...
10. 6. 2020 13:40
Re: Motorizace
Zkus se trochu ovládat. Bavím se s tebou pořád slušně. Obraty jako “meleš pantem” nebo “beres si me do huby” se mi vůbec nezamlouvají.
Avatar - white label
10. 6. 2020 13:38
Re: Tichý a kultivovaný motor
Samozřejmě, že nic není póvl, ale tady napíšeš, že bys dal u 5er přednost R6 a automaticky je to nazváno "rádoby snobismem", a každý, kdo by dal R6 přednost, musí považovat R4 za póvl.
Prostě úplně "MIGlá" diskusní úroveň.
Jinak souhlas s tebou.
Avatar - Emel
10. 6. 2020 13:20
Re: Tichý a kultivovaný motor
Hele nemůžu mluvit za ostatní, jen za sebe.

Nic není póvl. Jedině optikou ceny / kategorie. R4 nafta v krásným a drahým autě jako je V90 svým způsobem póvl je... R4 benzín ve stejným autě není o moc lepší. Ale já tu proti ničemu žádnou svatou válku nevedu, tu vedeš občas ty proti té naftě.

Jestli si někdo chce užívat špičkový audio a vymakaný sedačky a třeba pocit bezpečí při tempomatových 120 napříč kontinentem, ať si klidně to Volvo (nebo cokoli jinýho) koupí.

PS: Já mám taky přefouklej dvoulitr s nezajímavým zvukovým projevem... jenže v autě za 800t. Za 2M co stojí ta V90 bych holt osobně čekal něco lepšího...
Avatar - Dinar
10. 6. 2020 13:18
Re: Motorizace
Vůbec nejde o čipování samotné, čipy používají automobilky samy pro své různé verze, u bmw je software řj přímo od racechipu ve všech competition verzích, amg to má stejně s verzemi S. Jen, pokud čipuješ, nemel tu pantem o ekologii nebo o výkonové dostatečnosti čtyřválců, když je důvodem toho čipu dohnat výkon šestiválce. O tom píšu, o tvém pokrytectví, koupíš čtyřhrnek, čipneš ho, jede to jak šestihrnek, tak se začneš v diskusích vypisovat, jak je čtyřhrnek výborný motor a váha a bla, bla. Není, je to standardní motorizace mainstreamu, a ve sport verzích konfekčních modelů je to v mainstreamu jediná možná volba, u premie pak z nouze ctnost, protože do těch aut konstrukčně nejde dát nic většího. U premiové limuzíny čistě budget volba, jedno jestli dýzl nebo benzín.

A už si mě přestaň brát do huby, jsi otravný. :no:
Avatar - white label
10. 6. 2020 12:45
Re: Tichý a kultivovaný motor
Pevně věřím, že tvrďák MIG je neústupně konzistentní, a se svou profláklou teorií, čím méně válců, tím lépe (protože hmotnost), musí R3 motory přímo zbožňovat! :yes: :-O :D :-[]
Avatar - mariov8
10. 6. 2020 12:42
Re: Auto bez výrazných slabin
Budget je jedna brzda a u některých firem je tam pro střední management jako maximum čtyřválec a hotovo. Šestiválce může až vyšší management.
Avatar - white label
10. 6. 2020 12:42
Re: Tichý a kultivovaný motor
V8 je jiný level/mimo soutěž, tam už jde skutečně o ten "rádobysnobismus"! :D :-[]
P.S. To je tak, když tě tu celou diskusi přesvědčují, že R4 do VSP bohatě stačí, tak máš pak strach se o nějakém V8 vůbec zmínit. ;-)
10. 6. 2020 12:39
Re: Tichý a kultivovaný motor
Ale V8 bude aspoň na tom 5.místě ne? :-!
Avatar - white label
10. 6. 2020 12:24
Re: Tichý a kultivovaný motor
Samozřejmě, že to je trolení, když jsem viděl test 520d, hned mi (a určitě jsem nebyl sám) bylo jasné, že minimálně půlka diskuse bude zase o tvém nekonečném zatvrzelém přesvědčování/trolení, že R4 benzín je (i do vyšší střední) lepší, než R6 diesel.
Za mě je u 5er pořadí: 1. R6 benzín, 2. R6 diesel, 3. R4 benzín, 4. R4 diesel
Ovšem zcela respektuji někoho, kdo má to pořadí jiné a nemám nezdolnou potřebu ho donekonečna přesvědčovat, že zrovna to mé pořadí je to obecně nejlepší.
10. 6. 2020 12:13
Re: Tichý a kultivovaný motor
Ty tom u říkáš špičkování. Jestli nepoznáš výrazný rozdíl mezi čtyřválcovou a šestiválcovou naftou, pak by jsi nemohl poznat ani R3 a R6 ;-)
Jestli si myslíš, že se tu obecně všichni shodneme, pak jsi na omylu. Od toho tu jsou diskuze, jen ty to poslední dobou zbytečně hrotíš.
Avatar - white label
10. 6. 2020 12:01
Re: Motorizace
To je dobře, že si jen tuner a ne tuzer.
Avatar - white label
10. 6. 2020 11:59
Re: Motorizace
Dopadlo by to přesně, jako ve tvém odkazu, z diskusního tvrďáka Miga se v reálu stává zakřiknutý krotký beránek.
Respektuji různé orientace, ale nemusím se tu dívat na jeho primitivně naturalistický popis, zřejmě jeho oblíbených sexuálních praktik, z toho se mi prostě zvedá kufr. ;-)

P.S. Mimochodem,co říkáš na barvu (champagne quarz) testovaného kousku? Viděl jsi ji někdy i naživo. Naživo je to takový hodně zajímavý "chameleon". Já bych si ji na 5er klidně vybral.
10. 6. 2020 11:13
Re: Tichý a kultivovaný motor
Já prostě nerozumím tomu rádobysnobismu. Čtyřválec je póvl, nafta nevadí... každý ten svůj práh bolestivosti máme nastaven jinde, pokud to někdo považuje za trolení... potom já považuju za trolení mluvit o tom, že nafta je do vyšší střední logická volba.
Avatar - Emel
10. 6. 2020 09:11
Re: Tichý a kultivovaný motor
Protože to občas trolíš, no :-) .
Ale ta skupinka vždycky byla ochotná vzít mezi sebe někoho, kdo je ochotný zvednout zadek a věnovat čas nějaké té autozábavě, s trochou respektu k ostatním - což nikdy nebyl problém.
10. 6. 2020 08:58
Re: Tichý a kultivovaný motor
zase trochu špičkuju, nicméně jistou averzi od kluků na moje posty nemůžu nepostřehnout, a souhlasím, osobně je to o něčem jiném.
10. 6. 2020 08:56
Re: Motorizace
ano, čipuju auto stejně jako Dinar, který to vlastně dělal přede mnou a doporučil mi to, poprvé jsem si dal do auta krabičku po poradě s ním, a jsem spokojen. takže jsme tuneři oba :yes:
10. 6. 2020 08:55
Re: Motorizace
ty jsi Abid Pasha? těší mě :yes:
Avatar - fOE
10. 6. 2020 08:31
Re: Motorizace
Jste aspon cca stejna vahova kategorie? Ja jen ze az se potkate, a bylo by to na vic nez ctvrtinu prvniho kola, tak ze bych byl rad u toho.

Teda za predpokladu ze neplati tohle https://i.imgur.com/8uv44CL.gif
:-[] :D
Avatar - white label
10. 6. 2020 01:13
Re: Motorizace
Nežárli..., a neboj, jsem hetero konzerva, do zelí ti nepolezu. ;-)
A o žádném konkrétním chipu jsem tu nic nepsal, takže tvé omlouvání je marné...
9. 6. 2020 22:07
Re: Motorizace
ten chiptuning, o kterém tady píšeš, je krabička od Racechipu, kterou mi doporučil Dinar a já jsem mu za to vděčný, použil jsem ve vícero autech a byl jsem vždycky spokojen.
teď mu to určitě budeš taky předhazovat - nepochybně :yes: anebo mu budeš jenom dál lízat anál jako doteď? :yes:
Avatar - Emel
9. 6. 2020 22:00
Re: Tichý a kultivovaný motor
Jak jsi na to přišel? Motobydlo nebylo ani nepamatuji, ale jako bys to neznal... Osobně je to o něčem jiném. A ta parta byla vždycky celkem různorodá.
Avatar - white label
9. 6. 2020 19:28
Re: Motorizace
Nepřekvapil si, velmi duchaplná reakce k tématu 520d vs 530d.
Ještě si (jako správný petrolhead) zapomněl doporučit pořádný chiptuning a 16" kola k němu... :-)
Avatar - fOE
9. 6. 2020 19:06
Re: Auto bez výrazných slabin
Nejsu fostek, u me ti trochu bychareni projde. :-[]
A diky za nazor, jsem rad ze to nesklouzlo k lakavemu "mustang jedine s V8" jak je tu obcas zvykem. ;-)
9. 6. 2020 18:42
Re: Tichý a kultivovaný motor
a tak je to tady všude. v diskuzích o elektromobilech, o Tesle, o Škodovkách... vydávat knižně se to nebude, takže o co jde?
z elitního klubu "my kluci co spolu mluvíme a jezdíme na Motobydlo" už jsem byl vyloučen za svoje protidieselové řeči, co mě může potkat horšího? :-)
Avatar - white label
9. 6. 2020 18:29
Re: Motorizace
Špatný určitě nebude, ale zase vyšší střední prémii bych asi nekupoval stylem "to stačí".
9. 6. 2020 18:14
Re: Motorizace
Noo 7k Eur je rozdil tech motorizaci a soucet tech veci v seznamu je cca 10k Eur, takze ten cely seznam neni "bud a nebo" ale z mnoziny tyhle vybavy bych klidne sahl po tom slabsim motoru, ktery fakt spatny neni.
Avatar - white label
9. 6. 2020 17:50
Re: Motorizace
A to je celkem zhruba v cenovém rozdílu 30d - 20d?
9. 6. 2020 17:29
Re: Motorizace
Komfortni sedacky se vsim moznym vetranim/vyhrejvanim, aktivni podvozek, Live cockpit Connected Drive, alespon HK sound, elektrickej kufr, Driving assistant plus - neni to uplne v tomhle poradi, ale tyhle by to byly.
Avatar - iudex
9. 6. 2020 17:24
Re: Auto bez výrazných slabin
Jo, šlo. Polovičke sú nejaké valce ukradnuté, jej sa páči Mustang tvarovo, to stačí. Ale bagdet nestačil, takže len bycharim. :D
Avatar - lamal
9. 6. 2020 15:59
Re: Auto bez výrazných slabin
jop medzi tymi dvomi variantami je to jasne :-! Osud e46 316i alebo 318i bol postaveny na tomto istom... (samo kopa inych aut)
Avatar - white label
9. 6. 2020 15:57
Re: Motorizace
Čus. Pro kterou výbavu bys obětoval 530d a šel raději do vybavenější 520d?
Avatar - white label
9. 6. 2020 15:54
Re: Tichý a kultivovaný motor
Ano, přiznávám, že to byla ironie... ;-)
Avatar - fOE
9. 6. 2020 15:49
Re: Auto bez výrazných slabin
Pokud nebude z prava povinnost se te podmince na 4 dvere nedivim.
Firemni mustang uz je slusny povoz :D :yes: A ted mi rekni, kdyby penize vychazeli jen na ecoboost v tom tangu, slo by to?
Avatar - Mikesus
9. 6. 2020 15:48
Re: Auto bez výrazných slabin
Já ti ovšem neodporuju. Taky bych vzal 6valec do 5er. Ale jen říkám, že pořád je pro mne lepší podmotorovaný vyborny celek než premotorovany odpad. Samozřejmě bráno s nadsázkou
Avatar - fOE
9. 6. 2020 15:45
Re: Tichý a kultivovaný motor
Zabavna? Jakobych koukal po Xte na jednu a tu samou epizodu nekonecneho serialu. Stejna zapletka, stejni herci, stejne dialogy, stejny vysledek.
Tady prohravame vsichni. :D
Avatar - white label
9. 6. 2020 15:02
Re: Tichý a kultivovaný motor
Naopak, dnes je ta diskuse tady s tebou velmi zábavná, aniž bych musel něco delšího psát.
Podhůří Beskyd je v pohodě, tam se může schovat i Zlín s okolím. :-)
9. 6. 2020 13:28
Re: Tichý a kultivovaný motor
Chápu tvoji frustraci a zdravím do podhůří Beskyd - snad jsem nebyl příliš intimní ;-)
9. 6. 2020 13:21
Re: Tichý a kultivovaný motor
Účast není povinná - koneckonců, ty jsi reagoval na me...
9. 6. 2020 13:18
Re: Auto bez výrazných slabin
To, ze máme spolu odlišné názory ještě neznamená, ze je nerespektuju. Nebo ze bych je měl za otravný hmyz.
Nefunguje, ne mne, ale auto.cz ;-)
Avatar - Dinar
9. 6. 2020 13:16
Re: Tichý a kultivovaný motor
Tak mohls začít třeba něčím, v čem bylo 2,5tdi z roku 99, proč hned E60. :D
Mluvíme tu o současné generaci motorů, spec. o 30d v dnešní pětce, navíc nikdo netvrdí, že si ten motor má někdo plést s benzínem, to jsou jen tvé fabulace.
Sorry, už mě to nebaví...
Avatar - white label
9. 6. 2020 13:13
Re: Tichý a kultivovaný motor
Jak vidíš, na ten tvůj HL stačí bohatě i to. Taky co bych ti psal, když jsme na tvém HL! :-O :D :-[]
Avatar - white label
9. 6. 2020 13:10
Re: Auto bez výrazných slabin
Zase ti ten hatelist nešlape? Kdybych to tušil, krotil bych se a nekazil bych ti zbytečně den. Sorry ;-)
Dnes nemusím ani nic moc psát, Dinar a iudex ti to píší velmi trefně, možná další adepti na tvůj údajný hatelist. :-)
9. 6. 2020 13:09
Re: Tichý a kultivovaný motor
Dneska budeš jenom při.sírat? Čekal bych větší nasazení... Třeba bys mě mohl obviňovat z toho, jak jsem ti na stopě a slídím všude možně...
Avatar - lamal
9. 6. 2020 13:03
Re: Auto bez výrazných slabin
Ale ved vies co myslim... neverim tomu, ze keby mas na bmw5 tak si kupis 2.0d ... ak ano tak mas odlisnejsi pohlad na vec ako si myslim. AJ to je mozne ;-)
9. 6. 2020 13:00
Re: Auto bez výrazných slabin
Vyhledej Kateřinu Cajthamlovou. Dokáže ti pomoci...
Avatar - white label
9. 6. 2020 13:00
Re: Tichý a kultivovaný motor
Přesně vystiženo...
Avatar - Mikesus
9. 6. 2020 12:51
Re: Auto bez výrazných slabin
Já bych ho i vzal a ušetřil poměrně dost, ale podmínka byla panorama. A ta k 1,8 nejde.
9. 6. 2020 12:42
Re: Tichý a kultivovaný motor
E60 525d jsem měl dva roky. Ptal jsem se lidí, co jsem je vezl, co je uvnitř za motor a rozplýval jsem se, když řekli benzín. Pak jsem vyměnil za osmiválcový benzín a nikoho jsem se na nic neptal, začali sami...
9. 6. 2020 12:40
Re: Tichý a kultivovaný motor
To není pokrytectví, to je moje osobní slabost. Na oběd jsem si upekl bůček, ačkoliv dobře vím, že by mi víc prospěla ryba, kterou jsem měl naposled na Vánoce. Víš, co je správně, ale děláš opak. To mi snad nebrání říct, co je správně. Litry spáleného benzínu v motorkách jsou určitě špatně... Ale jsem typ, kterému se to prostě holt musí zakázat, nemám problém poslechnout, nebudu remcat, ale sázka na osobní uvědomělost bohužel nefunguje...
Pózérství? To je obvykle v oku toho, kdo ho kritizuje... Není to pózérství, když tady píšeš eseje o vašem závodění? Nebo když píšeš o tom, že máš každého půl roku nové auto? Kdo chce psa bít, hůl si najde, já tu potřebu někoho za pózérství kritizovat nemám... hlavně ji moc nechápu, protože většina těch kritizujících by se chovala dost možná podobně, kdyby měla možnost...
S dýzlem máš naprostou pravdu, současné auta už nejspíš za cenu mnoha úprav plní emisní normy líp než benzín, tady prostě účel světí prostředky a mě to baví špičkovat na tohle téma... V současné situaci je kupodivu benzín větší zlo. Ale to ještě neznamená, že si pořídím dehťáka...

edit: spotřeba 40i po načipování mírně poklesla... takže pokud plnila emise předtím, plní je i nadále...
Avatar - white label
9. 6. 2020 12:34
Re: Auto bez výrazných slabin
:yes: :D Přímo na komoru místního ambasadora olítaných načipovaných baworáků. Mohl by začít psát pravidelné blogy na téma BMW autobazar, slibuji, že bych mu za to dával lajky. ;-)
P.S. Ještě, že mě má trvale na hatelistu.... :-[]
9. 6. 2020 11:50
Re: Tichý a kultivovaný motor
Dane, psal jsem to tady, posledně jsme vedle sebe nastartovali 50d a moje auto a smáli jsme se moc...
Avatar - Dinar
9. 6. 2020 11:46
Re: Tichý a kultivovaný motor
Tys žádným R6d nejel, tyhle pitomosti bys prostě psát nemohl.
Avatar - Dinar
9. 6. 2020 11:45
Re: Tichý a kultivovaný motor
Pro mě je ten operák výhodný ve srovnání s jinými, že to pořád znamená finančně náročnější než koupě? Jistě, ale výhody jsou zjevné, každého půlroku nové auto absolutně bez starostí. Psal jsem to takto xkrát, co je na tom nekonzistentního?

Kdybys tu zkušenost s R6d měl, nepsal bys nesmysly, nikdo napříč světem v testu čehokoliv s 30d nezmiňuje nějaké dýzlové nýtování, naopak zmínek o pěkném zvuku, i zmínek o tom, že v urč. otáčkách připomíná pomalootáčkový osmiválec najdeš x.

A k té konzistentnosti, úrovni atp., jen připomínám, jak ses tu posledně vypisoval o tom, že si konečně zajedeš do Vídně na pořádné jídlo. Od někoho, kdo tu v posl. době horuje za EV a hybridy s odkazy na ekologii, je to legrační, nemluvě o tom, jak ty tvoje auta s čipy plní psané normy atp., Na jedné straně je šestiválcový dýzl zlo, na druhé straně se tu rozplýváš nad nějakým us pickup monstrem s šestilitrem (auto pro chlapy), pak jsou super ekočtyřválce s hybridem, vlastní auta načipovaná, prostě konzistentnost je tvé druhé jméno :-[] Já tam vidím pozérství kombinované s pokrytectvím, tvůj klasický projev.
Avatar - Dinar
9. 6. 2020 11:34
Re: Tichý a kultivovaný motor
Žádné lehké nýtování, studenou 35i, 40i zvenku po nastartování nerozeznáš od 30d, uvnitř, pod plynem je benzín samo lepší, ono nic lepšího, v konfekci, než řadová benz. šestka není. To se samo netýká bmw r4, v akt. 330i jí trochu pomohli výfukem, ale pořád je to pod plynem jenom takové nijaké řvaní, drnčení, do pětky nedůstojná motorizace, zvukově i projevem.
Avatar - lamal
9. 6. 2020 11:26
Re: Auto bez výrazných slabin
ako ste na to spravne dosli, je to len vec preferencie... o tom istom si tam dolu Mig a Dinar povídají (do preferencie sa rata aj to co ten, alebo onen povazuje za lepsie/dolezitejsie)
9. 6. 2020 11:13
Re: Tichý a kultivovaný motor
Teď jsem trochu zmaten. Posledně jsi mi při diskusi na toto téma říkal, že nemám ponětí o tom, jak výhodný ten operák pro tebe je. A teď je to naopak, záležitost pro vyvolené. Konzistentní přístup :yes:
Dieselový šestiválec znějící jako benzínový osmiválec je tvůj vlastní výrok, a ano, přijde mi to legrační. Snad bys se za něj nestyděl. A jestli moje mentální nedostatečnost je zapříčiněna opakováním tvých výroků, potom ano, jsem mentálně nedostatečný.
S dieselovým šestiválcem nemám zkušenost? Jen ve třech autech po dvou letech...
Avatar - Dinar
9. 6. 2020 11:06
Re: Tichý a kultivovaný motor
Mentální úroveň předvádíš těmi hloupými narážkami na zvuk R6d připomínající osmiválce atp., s dýzlovým šestiválcem nemáš zkušenost, jen plácáš a snažíš se o ironii, v tom je to tvé nekonečné mentální zoufalství. Nejde o to, co si myslíš nebo preferuješ, jde o ten způsob stupidní argumentace pod dýzlovým čtyřválcem, o jehož "kultiovanost" se nikdo nepře, odkazy na videa s otevřenými kapotami, když všichni mluví o zvuku v autě atd., prostě bída...

Pokud jde o budget ano, je to jak píšu, a je dobře, že si to bereš osobně, protože přesně tak to bylo myšleno. A pokud jde o oper. leasing, pokud si myslíš, že operák na 5er je levnější záležitost, než její koupě, pak jsi v obraze mnohem míň, než se snažíš předstírat.
9. 6. 2020 10:51
Re: Auto bez výrazných slabin
Já jsem měl jednu z prvních F30 335i a byl jsem dost zhnusen po přechodu z 650i... celkově bych řekl, že těch zkušeností s benzínovými BMW motory mám dost a dost, mě nikdo nenutí kupovat diesely... já těma benzínama jezdím už minimálně deset let, takže srovnávat můžu ;-)
9. 6. 2020 10:48
Re: Tichý a kultivovaný motor
ano, přímovstřik už má lehce znatelné nýtování, ale dunění z laufů to přehluší, zcela. nic takového se u dieselu nekoná.
odpovídám na vyšší vtipnou průpovídku, už dva roky jezdím místo 330i se 440i cabrio, je to těžká kráva, takže tam je to jedno, i když - váží se skládací střechou cca 1800 kilo, stejně jako bude nová 440i vážit jako mild-hybrid kupé, tak to možná taková "obéza" není...
takže v téhle aplikaci je vlastně úplně jedno, jestli šestiválec, nebo čtyřválec, každopádně, novou trojku bych si určitě vzal jako zadokolkovou 330i, radši než 340i s povinným x-drivem...
440i mám načipovanou taky, pro tvoji zajímavost, M3 a M4 jsou taky načipované...
Avatar - iudex
9. 6. 2020 10:27
Re: Tichý a kultivovaný motor
Vykopávaš otvorené dvere, ja som rozhodne väčšinou za benzín, 40i vs 30d je jasná voľba, ale pri voľbe R4 benzín vs R6 nafta do veľkého cesťáku už vyhráva nafta. Samozrejme zvukovo dízel spoznáš, ide o to, či je aj vnútri pri jazde nepríjemný či rušivý. A to rozhodne nie je, znie príjemne hlboko, tam sa skutočne dá počuť náznak benzínového V8, takže ten zvuk (možno dofarbený, ale tak príjmne) je nie nevýhoda, ale skôr klad 30d.
Btw. zvonka za studena nituje aj 40i, ak ju naozaj máš, tak to určite vieš: https://youtu.be/iaodPtMkTSY?t=137 Ale nejazdíš sediac vonku na kapote, že ale vnútri, no a tam je dôležité, ako sa motor prejavuje.
9. 6. 2020 10:06
Motorizace
Jako kancelarska krysa mam za sebou 3 roky s 520d a ted pul roku s 530d.

Jakozto porovnanischopny zcela podepisuji neci nazor zde v diskusi ze s tim 4 valcem je to takove passatoidni, ale stale hratelne (pokud vas tedy zrovna na dalnici do kopce nepredjizdi treba Golf ...)

Dlouhodoba spotreba po 120k byla 9l (vetsina nemecke dalnice) coz je trosku hrube zrno a zatim ted s 530d je to pod 8l - takze uspornost malych motoru pri sviznejsi jizde je chimera.

Kazdopadne pokud si vybrat zdali vetsi motor nebo lepsi vybavu tak urcite vybavu ...

A musim tedy uznat, ze tahle 5ka je fantasticka s jakymkoliv motorem a v porovnani s E-ckem jasna volba (interier, infotainment, atd.)
9. 6. 2020 09:48
Re: Tichý a kultivovaný motor
To auto, když k němu ráno přijdeš, za chladného zimního rána a nastartuješ, zní takhle? Když stojíš na světlech a čekáš na zelenou... jak zní?
edit. protože mi to logikou připomíná jezení chroustů a kobylek místo masa, hele když se přeneseš přes ten prvotní hnus, tak to potom chutná docela zajímavě, jako oříšky... oukej, já si dám maso ;-)
Avatar - iudex
9. 6. 2020 09:32
Re: Tichý a kultivovaný motor
Kde tu prosím ťa počuješ chrochtanie? https://www.youtube.com/watch?…
Ale asi je to márna snaha...
Avatar - iudex
9. 6. 2020 09:29
Re: Auto bez výrazných slabin
Ááá, tak Ty si vymenil ten skvelý, čipnutý a skoroakošesťvalec výkonný, ale oveľa ľahší a agilnejší štvorvalec za veľký, ťažký a neohrabaný šesťvalec? :D :D :D
A prečo ten názorový obrat? Veď ideš proti všetkému, čo si tu dlho hlásal. ;-)
Avatar - iudex
9. 6. 2020 09:24
Re: Auto bez výrazných slabin
OK, pri lízingu to beriem. Aj keď občas sa to rieši tak, že si ten zamestnanec má právo to auto po splatení odkúpiť.
Ale čo kritizujem, my sme nemali žiadne obmedzenie a aj tak žiadne kupé v garáži nemáme. :-[] Aj keď polovička stále pokukuje po Mustangovi. :-)
9. 6. 2020 08:51
Re: Tichý a kultivovaný motor
Já mám zjevně nějakou sluchovou poruchu, u tříválce neslyším "zajímavý zvuk" ale zvuk pokaženého motoru, u dieselového šestiválce neslyším osmivál, ale chrochtání, a u 530i neregistruju žádné vytí, jsem v tom sám?
https://www.youtube.com/watch?…
Řeči o omezeném budgetu a neochotě "zaplatit cenu" od operativního pronajimatele výhradně dieselových sedanů si beru velmi osobně ;-)
A nejsem žádný petrolhead, v dodávce mám diesel, kdybych měl traktor, taky bude dieselový, kdybych jezdil náklaďákem, taky dám přednost dieselu, jen do osobního vozu podle mého přijde motor benzínový...

mimochodem, jak já tyto diskuse vnímám, jsou čistě o názoru na danou věc, jestli si myslím něco jiného než ty, tak jsem na nižší mentální úrovni? zajímavý postřeh :yes:
Avatar - lamal
9. 6. 2020 08:26
Re: Auto bez výrazných slabin
...auto za 1,5 mega ... za cenu test bmw mas alltrack 4motion bitdi a este usetris 400tis

v skratke povedane u lacnejsieho auta to vadi menej ako u drahsieho, aspon mne to tak pride... preco si si nekupil hybrid 1.8 ? :-)
9. 6. 2020 08:13
Re: Tichý a kultivovaný motor
A přeplňovaný benzín ne? Samozřejmě, že ho má položený výš, taky točí o 2000 otáček víc... a řadí při osmi kvaltech oba dva nonstop..
Avatar - Dinar
9. 6. 2020 08:13
Re: Tichý a kultivovaný motor
Tos tu zas předvedl přehlídku mentální marnosti. :D

Nejdřív k tomu krouťáku, 30d se ZF točí na osmičku při 120km/h 1,8tis.ot, při 180 km/h 2,5 tis. ot, což je přesně to rychlostní spektrum, které se používá na dálnici, a právě v tomto rozmezí otáček, tedy 1,8 až 2,5 tis. dosahuje motor maxima svého točivého momentu 620 Nm, což je skoro dvojnásobek točivého momentu motoru 30i. Z toho důvodu je jízda R6 dýzlem v typické dálniční limuzíně typu 5er mnohem příjemnější a třídě odpovídající než se čtyřválcovým benzínem, který sice držen pod krkem bude tomu R6d stačit, ale převodovka bude podřazovat o tři kvalty při každém sešlápnutí plynu, motor stále výt ve vysokých otáčkách (ten drnčivý zvuk čtyřhrnku v pětce opravdu není žádná sluchová nirvána) místo toho, aby se v tichu a jako na gumě nechal tahat na osmičku šestiválcovým silákem reagujícím na lehký dotyku plynového pedálu. Ne, diskuse, jestli čtyřválec nebo šestiválec do 5er je absurdní, šestiválec je motor, je to standard, čtyřválec je volba omezeného budgetu.

A obecně k té tvé adoraci benzinových čtyřválců, jež má zakrýt neschopnost rozeznat kvality motoru a možná i neochotu zaplatit za auto adekvátní peníze, což zastíráš řečmi o pokroku motorů. Tím narážím na ty pochvalné tirády o čtyřstech koních ze čtyřválce atp... To, že se dnes dají utratit dva miliony třeba za CLA 45AMG se čtyřhrnkem místo C 63AMG s omiválcem, je smutným faktem, rozhodně ne něčím k adoraci. Pokud nejsi schopen rozeznat naprostou převahu, ve všech směrech, šestiválcového, osmiválcového motoru nad čtyřválcem, je ta tvá maska petrolheada jen doplnkem maškarního kostýmu. ;-)
Avatar - xxc
9. 6. 2020 06:29
Re: Auto bez výrazných slabin
Ponahlal som sa :-) Bezne chodim rozumnejsie.
Avatar - KANKUNEN
9. 6. 2020 06:19
Re: Tichý a kultivovaný motor
Je to úplně jednoduché, diesel má vysoký výkon už při malých otáčkách. I ten automat obtěžuje , když musí furt podřazovat a motor točit.
8. 6. 2020 23:48
Re: Auto bez výrazných slabin
Nevím jak to dělají, že takový nijak extra výkon v naftě rozpohybuje tak těžké auto, ale je to tak. Kolega mě svezl a nevěřil jsem, že sedím v "jen" 530d...
Avatar - Alf1k
8. 6. 2020 23:30
Re: Auto bez výrazných slabin
Je to top, díky moc chlape.. ;-)
Avatar - Mikesus
8. 6. 2020 23:14
Re: Auto bez výrazných slabin
Myslím si, že je pořád lepší mít skvělý základ, jehož potenciál motor vůbec nedosáhne, než co jsem si mohl vyzkoušet u meganu, kdy skvělý motor naprosto přesahoval možnosti zbytku auta.
8. 6. 2020 22:37
Re: Auto bez výrazných slabin
4 dvere aby se pak taky dalo prodat
Avatar - Emel
8. 6. 2020 22:21
Re: Auto bez výrazných slabin
Jen že taky něco vím o měnících se rodinných poměrech... a gratuluju :-)
Avatar - Alf1k
8. 6. 2020 22:09
Re: Auto bez výrazných slabin
Ahoj :D Ale nebudu zastírat, že jsem trošku nervózní z jakého důvodu mě vlastně pozdravuješ, ta diskuze se totiž rozjela všemi směry tak doufám, že to myslíš v dobrém 🤷🏻‍♂️ :D
Avatar - Mikesus
8. 6. 2020 21:53
Re: Auto bez výrazných slabin
Zamrazilo, když sis uvědomil, že na 100 metrech si spotřeboval energii na několik kilometrů?
Avatar - _Karel_
8. 6. 2020 20:10
Re: Auto bez výrazných slabin
Ode mě to nebyla nějaká polemika s tím, co jsi napsal. ;-)
Avatar - Alf1k
8. 6. 2020 19:56
Re: Auto bez výrazných slabin
Karlos nedokážu si představit, že kdokoliv z diskuze kdo píše pod tuhle 5er by to udělal jinak než píšeš ;-) ale vzpomínám jak se tu rozplýval redaktor nad E220D prostě i tak ty auta mají své kvality jinde než je mainstream i když zrovna pro mě/nás začiná konfigurátor motorem.
Ten můj příspěvek byl fakt jen takové pozastavení nad tím jak se to posunulo (7,2 obyč. 4válec nafta vs velkej těžkej sedan) a pro rodinné jízdy to stačí, podle mě když nějakej klidnej řidič koupí tohle nebudu kroutit očima, že se zbláznil. Proč ne. Hlavně jsem to v té “hypotéze” myslel jako čistě pro rodinu a tenhle výkon v legálních rychlostech prostě pro 3 členou rodinu v mém případě stačí. To byla ta myšlenka :-)
8. 6. 2020 19:05
Re: Auto bez výrazných slabin
Však v poho... viz obrázek
https://i.imgur.com/0Y1DG5n.jpg
530 i za 20,4
čemu nevěřím je to zrychlení na stovku bez x-drivu, to je hovadina...
každopádně - pro běžné ježdění, srovnávání v rychlostech 180-250, úplně zcestné - ale i přesto - benzín se čtyřmi válci stačí na naftu se šesti...

a ještě něco, ty auta mají téměř identický výkon, pochybuju, že by se lišily o tak moc, to je proti fyzice...
Avatar - xxc
8. 6. 2020 18:52
Re: Auto bez výrazných slabin
A ma to fakt silny start z miesta? Na 18d je jedna z mala chyb, ze kym sa to pohne z miesta, tak sa situacia v krizovatke moze zmenit. Akoby to bolo pridusene. 20d tymto netrpi?
Inak dnes som sa zlakol na semafore, pohol som sa na oranzovu a uz som brzdil do dalsej krizovatky a pozeram do spatneho zrkadla a auta este stali na semafore a pomaly sa zacali pohynat :-) Normalne ma zamrazilo, ci som nesiel. Toto je silny start.
Avatar - _Karel_
8. 6. 2020 18:40
Re: Auto bez výrazných slabin
I tady je cca 20s (od 2:49 po 3:09)https://www.youtube.com/watch?…
Tady je cca 22,5sec https://www.youtube.com/watch?…
Tady cca 21 sec https://www.youtube.com/watch?…
Tak asi schválně zhoršují jen někteří.
Avatar - fOE
8. 6. 2020 18:32
Re: Auto bez výrazných slabin
Vsechno to jsou leasingy, takze ti dovoli vse co nebude problem pak prodat. Zjevne maji odzkouseno ze coupe se neprodavaj tak dobre jako sedan/kombik, ruzne vesele barvy dtto. Stribrnou dobre ze zminujes, tu jedinou ti schvali (bilou uz ne). :-)
8. 6. 2020 18:21
Re: Auto bez výrazných slabin
Sorry, ale to první video je úlet. Tomu nevěřím ani náhodou. Anebo všichni ostatní schválně zhoršují výsledky...
Avatar - iudex
8. 6. 2020 17:34
Re: Auto bez výrazných slabin
No a ja nachádzam na YT presný opak s jasným náskokom 30d:
530d dala stovku za 5,1s a dvestovku za 20,3s: https://www.youtube.com/watch?…
530i stovka za 6,5s a dvestovka za 25,1s: https://www.youtube.com/watch?…
To pri stovke je 1,4s a pri dvestovke už výrazných 5 sekúnd.
Avatar - lamal
8. 6. 2020 17:03
Re: Auto bez výrazných slabin
si myslim, ze ti o kt. pises sa priklanaju k tomu, ze dodatocna uprava (tvrdsi setup) pri tazsej R6 je dostatocna svojimi jazdnymi vlastostami aj napriek tomuto faktu... tj je to pre nich:

vyhody z nizsej hmotnosti na predku VS prednosti R6...

tuto preferenciu nemozes nikomu vycitat, niekto da prednost hruskam, niekto jablkám... ked to prezenies pony cars by bola mrtva kategoria, tam vyrazne prevazovali vlastnosti motora nad vyvazenim a jazdnymi vlastnostami...
8. 6. 2020 17:00
Re: Tichý a kultivovaný motor
jediná věc, která se počítá je výkon. točivý moment vypovídá o průběhu, o tom, kolik je ve kterých otáčkách toho výkonu. a protože dneska už málokdo řadí manuálně, a tady ty věci za něj obstarává automat, je ten točivý moment - celkem podružný.
a spousta lidí tomu točivému momentu moc nerozumí a tak napíše číslo, ale už neřekne, v jakých otáčkách toho momentu motor dosahuje... to je jako bys řekl někomu, kdo se ptá na čas, řekl, že je třičtvrtě...
8. 6. 2020 16:57
Re: Auto bez výrazných slabin
bravo! to tady málokdo chápe, budou ti říkat, že v tom není rozdíl, kolik hmotnosti je vepředu, když je hmotnost auta rozložená 50 na 50
Avatar - _Karel_
8. 6. 2020 16:55
Re: Tichý a kultivovaný motor
jooo kamaráde s tak odvážným tvrzením tady nepochodíš....
Avatar - Londonbridge
8. 6. 2020 16:52
Re: Tichý a kultivovaný motor
Ano benzin je benzin len nezabudni ze napr. 3l dizlaky ktore maju krutiak cez 600 N/m a tocia okolo 1800 ot. za min pri dialnicnych 130 km/h to uz nie su zastarale hrkalky... V kabine nepocujes motor a tahaju ako mala lokomotiva.
Avatar - lamal
8. 6. 2020 16:52
Re: Auto bez výrazných slabin
ja nevravim, ze R4 nafta vie 400k.. na co by jej to bolo ? pre mna nezmyselny pohon...

400k 2.0 benzin na druhej strane z casti moze za to, ze nebude treba R6ka... ci je to dobre to nech kazdy usudi sam, hlavne pre mercedes...

do lahkeho auta je to vyhoda, typicky HH atd. kvoli hmotnosti na predku pokial ide o priecne ulozeny motor
Avatar - Emel
8. 6. 2020 16:51
Re: Auto bez výrazných slabin
Dilema kultivovanější vs. silnější auto jsem řešil už dvakrát... poprvé to vyhrálo silnější, podruhé kultivovanější... takže příště to vidím zase na silnější ;-)
Jo... a nebo MPV... zdravím Alf1ka :-)
Avatar - iudex
8. 6. 2020 16:50
Re: Auto bez výrazných slabin
Len ten Passat za 1,3M je extrémny príklad (teda niežeby sa na tú cenu nevedel dostať, druhá vec je rozumnosť takejto kúpy). Naopak 5er za tú cenu nie je, 520d začína cez 1,4M, xdrive 1,5M.
A prečo vlastne Passat ako alternatívu k 5er? Prečo nedáš 3er? Tam máš rovnakú technickú nadstavbu nad tým Passatom (šestvalce, motory pozdĺžne, RWD, ZF automat...) a napr. šesťvalcová 330d je za 1,2M.
Osobne ak by mi nevydalo na 530d, tak by som 520d obišiel a skončil v 330d (ak by som teda musel mať naftu, inak M340i). Identický image, identická technika, príplatková výbava, lepšia agilita a dramaticky lepšia dynamika, výkon a charakter motora. Jediná citeľná nevýhoda je vnútorný priestor (čo je pri služobáku, kde v 99% jazdí iba vodič, pomerne nevýznamná výhrada).
8. 6. 2020 16:46
Re: Tichý a kultivovaný motor
jooo kamaráde s tak odvážným tvrzením tady nepochodíš... tady znějí dieselové šestiválce jako benzínové osmiválce a mají krouťák, který utáhne soupravu o sto vagónech...
8. 6. 2020 16:45
Re: Auto bez výrazných slabin
néééé měl i SPZku SQ7777777777 nebo jak... pochybuju, že by zašel tak daleko...
8. 6. 2020 16:45
Re: Auto bez výrazných slabin
to auto je dva roky pryč:) ale byl jsem s ním hodně spokojen.
dvoulitry mají aktuálně u AMG 400 koní... už to dokázal nějaký dieselový dvoulitr? a třílitr to umí se čtyřma turbama...
8. 6. 2020 16:44
Re: Auto bez výrazných slabin
A nebyl to ten systém s repráky u laufů a nálepka SQ7? V Praze to vídávám docela často.
Avatar - lamal
8. 6. 2020 16:40
Re: Auto bez výrazných slabin
nechcem vam to koučovať, ale iudex asi myslel, ze obhajujes R4 koncepciu, ako mas vo svojej F30 330i...
8. 6. 2020 16:40
Tichý a kultivovaný motor
Že tichý a kultivovaný motor :-) Taký motor v dízlovom prevedení jednoducho neexistuje. Hocijaké auto za 13000 EUR s benzínovým motorom je tichšie a kultivovanejšie.
8. 6. 2020 16:36
Re: Auto bez výrazných slabin
Ty tvoje čtyřkolky připojují přední nápravu v případě cca 5% z celkového času na silnici. Jen pro informaci.
Připadá mi, že máš nějakou obsedativní poruchu. Kdybych přišel s bílýma pneumatikama, které budou mít dvojnásobnou výdrž, lepší přilnavost, a stály by polovic, donekonečna bys opakoval, že pneumatiky přece musí být černé!!!
Protože já chápu, že tě to rozčiluje, ale dieselový třílitr má dynamiku benzínového dvoulitru, o litr nižší spotřebu, ale je o 140 tisíc dražší. A milerád se nechám přesvědčit o opaku, klidně mi sem dej nějaké info, které tohle moje tvrzení vyvrací. Já ty svoje už doložil...
edit: a už vůbec nechápu, co to meleš o mojí garáži, když jezdím se 40i...
8. 6. 2020 16:34
Re: Auto bez výrazných slabin
No vidíš, tak nakonec vlastně nejsme ve při :-) Ale přijde mi, že spousta lidí to tak (mnohdy ke svý škodě) nevidí.

Když máš na obojí, výbavu i strojovnu pod kapotou, a chceš to, tak proč ne..:-) Ale já osobně kdybych měl na M550d... tak si půjdu koupit 730d. ;-)
Avatar - iudex
8. 6. 2020 16:24
Re: Auto bez výrazných slabin
Jo, presne o tom píšem. Osobne síce nerozumiem tým nezmyselným obmedzeniam (ak je auto (len) pre zamestnanca, prečo musí mať min. 4 dvere? Aby na tom jednoduchšie vozil rodinu? Tmavá farba? Wtf? Strieborná či biela by niekoho urazila?
Avatar - iudex
8. 6. 2020 16:19
Re: Auto bez výrazných slabin
Ty zase čítaš, len čo chceš.
Ten Passat TDI som dal ako porovnanie dynamiky a celkového pocitu z motora. A pri tom výkone a charaktere danej motorizácie je RWD len virtuálna výhoda, najmä pri 5er, jednak ako sám píšeš 5er nie je žiadny športiak, s ktorým vymetáš okresky, je to diaľničný krížnik, kde má silný motor ďaleko väčší význam, než agilita RWD. A hlavne dnes 90% 5er sú štvorkolky, takže argument RWD v praxi odpadá úplne.
A o R4 vs R6 sa s Tebou nemá zmysel baviť, tam nevidíš cez prah vlastnej garáže a keď stačí Tebe, tak musí všetkým ostatným. Ešte vytiahni, ako je benzínový R4 lepšou motorizáciou ako 30d a sme doma.
EDIT: tak vidím, že už si tú 30d vytiahol (15:36). :D :-[]
Avatar - _Karel_
8. 6. 2020 16:11
Re: Auto bez výrazných slabin
Já ti nevím - teď mám dvoulitrovou plebejsou naftu, předtím jsem měl A6 3,0TDI. Jezdím +- pořád stejně rychle, jen o fous méně často předjíždím. Dynamika toho čtyřválce mi stačí, no problem. Přesto se fakt těším na další šestiválec. Pokud jsi jezdil s šesti či více válcem, nechce se mi věřit, že bys na to koukal jen optikou absolutní dynamiky.

Dilema nabušený mainstrem/chudší prémie tu bylo vždy a vždy bude, i já bych raději míň vybavený ale lepší auto.
Avatar - lamal
8. 6. 2020 16:08
Re: Auto bez výrazných slabin
BMW vie, preco takyto produkt predava, reagoval som vsak na Alf1kov prispevok, ktory zrovna nie je v tej skupine, kt. spominas...

automobilky tie 4valce moc fukaju a nenechavaju tak miesto pre 6valce pripadne 8valce... to bude vsak trochu zlozitejsie kvoli emisiam samozrejme
Avatar - iudex
8. 6. 2020 16:03
Re: Auto bez výrazných slabin
Ako služobák by ma neurazil ani trojvalec 1,5, "darovanému" koňovi sa na zuby nepozerá :-) Naviac 20d nie je nejaká 1,6TDI, aby Ťa štvala pri každom naštartovaní. A samozrejme s tou 520d to nie je čiernobiele, záleží od situácie a (ako často zdôrazňuješ) krajiny. Byť niekde v Dánsku, kupovať za vlastné a platiť tie ich brutálne dane/poplatky za veľký výkon, tak si to človek zváži. Niekde v Holandsku na úplnej rovine je aj 140 kW viac ako dosť a v nejakom preľudnenom veľkomeste je úplne jedno, či auto dá 230 či 250, keď 99% času jazdí 60kou.
Ale u nás, pri našich cenách palív atp. by som fakt zvažoval, či to nevydá na ten 530d a ak nie, tak radšej by som išiel o triedu nižšie do 3er.
8. 6. 2020 15:58
Re: Auto bez výrazných slabin
díváš se na to pohledem člověka, kterého zajímají auta. a pak jsou tady zubaři, architekti, režiséři, nižší šarže v albánské mafii... kterým prostě dvoulitr stačí, nebo mají omezený budget, nebo to vůbec neřeší...
maximální povolená rychlost je u nás 130 km/h a tohle auto jede kolik - 220? cítím významnou výkonovou rezervu ;-)
8. 6. 2020 15:56
Re: Auto bez výrazných slabin
Ale vždyť jo, ať si koupí každý, co chce. Jenom je otázka, jestli být dogmatik - a zvážit jak moc využiješ silnější motor ve srovnání s tím, jak moc si užiješ kvalitnější auto. A jestli by náhodou nedávalo smysl ubrat na jednom pokud by si člověk mohl přilepšit na druhém. No zkrátka stejné rozhodování, které se dělá ve všech nižších kategoriích, jenom u vyšší střední a výše je to z nějakého důvodu tabu, protože "když už, tak už".
Avatar - lamal
8. 6. 2020 15:54
Re: Auto bez výrazných slabin
ano, vezmi to vsak z pohladu celkoveho vyvazenia a moznosti... 5ka ako taka ma velky potencial z hladiska podvozku, pohonu, koncepcie a tomu je nastavena aj cenovka, ak ten potencial chces vyuzit na max, s 2.0d to nebude... nevravim, ze je to nutne pre kazdeho, iba mi pride, ze na co si platit 1.5m za techniku, ktoru uplne nevyuzijes a hlavne ked je 6valec drahsi o cca 100tis co je cca 6,66% z celkovej ceny...

subjektivne prednosti 6valca su navyse cislami nie moc obhajitelne...
8. 6. 2020 15:53
Re: Auto bez výrazných slabin
Hehe :-) No a není to tak? Jestli se teda _Karel_ hned chce chytat za slovo, tak ve chvíli, kdy budem chápat "potřebovat" doslovně, tak se nemáme v diskusi o 5er o čem bavit. :-) To auto "nepotřebuje" vůbec nikdo :-)
8. 6. 2020 15:51
Re: Auto bez výrazných slabin
Ty to píšeš ironicky, ale já to myslím vážně.
Kdo někdy jel v Passatu a 5er, tak musí uznat, že to je jiná kategorie. Takže 5er "potřebuješ", resp. upgrade dává smysl.
Kdy nejezdí moc po německu, tak velkej motor zas tak nevyužije. Takže lepší motor "nepotřebuješ". Můžeš ho chtít a nepotřebuješ k tomu důvod, to je v pořádku - ale to nebyla pointa mého příspěvku.

Úplně jednoduše jsem chtěl vyjádřit, že zkrátka pokud ti rozpočet dovolí základní 5ku, je škoda si ji nevzít (nebo ji alespoň nezařadit do výběru) jenom proto, že nemám rovnou na M550d. Pětka je pořád pětka a je to po čertech dobré auto.
Avatar - _Karel_
8. 6. 2020 15:50
Re: Auto bez výrazných slabin
Reagoval jsem na větu " a z tohohle pohledu je cokoliv nad 520d v roli daily/family driveru z mýho pohledu vyhozenej peníz, resp. poměr ceny a reálného užitku není nic moc..."
Pokud jsou vyhozený peníze za lepší motor, ale nejsou vyhozený za lepší odhlučnění, lepší kabinu....
Ať si za svoje peníze každej koupí co libo, nikoho nekamenuju, podle mě do luxusního auta vyšší střední třídy patří odpovídající motor stejným dílem, jako kvalitní materiály, infotainment, podvozek, pohon...
8. 6. 2020 15:48
Re: Auto bez výrazných slabin
prémiovost pětkové řady se projeví technickým řešením, to nejjednodušší je dát motor napříč a pohánět přední kola, tak to má i ta zmiňovaná Dacie... že to má BMW jinak, nemusí každý vědět - a potom mu to přijde, že je to vlastně jenom lepší Superb...
8. 6. 2020 15:47
Re: Auto bez výrazných slabin
ale no tak... ta převodovka má osm kvaltů, a převaluje se nonstop kolem 1500-2500 otáček... žádné vytáčení se nekoná... jednou za rok, když pojedeš s celou rodinou na lyže, naložený až po vrch, zjistíš, že auto nestíhá... na rakouské dálnici, kde se jede půl cesty stovkou ;-)
Avatar - lamal
8. 6. 2020 15:42
Re: Auto bez výrazných slabin
s tym suhlasim, ved pisem ze na 100kmh je to zrychlenie kvoli pohonu a prevodovke super, akurat ta prax v pruznom zrychleni po nalozeni a do kopca vo vyssich rychlostiach ukaze realitu vytoceneho 4valca so 190k na 1735kg resp este viac kedze po nalozeni... jazdim na Cliu RS200 ... (jo napis, ze to mam za 6.9s na 100kmh tj +- rovnako ako tato 5ka :D :-! )
8. 6. 2020 15:38
Re: Auto bez výrazných slabin
Pokud si chceš hrát na blbého, tak prosím... pak je i ten passat nesmysl, taky ho nepotřebuješ. Dacia Lodgy tě odveze taky.

Bavil jsem se o konkrétním příkladu Passat za 1.3 a 5er za to samý. A z mýho pohledu spousta lidí, kteří mají ušetřeno těch 1.3M a chystají se jít pro naloženej passat, úplně zbytečně z výběru vyřazují nějakou skromnější pětku (i kdyby se pak nakonec stejně rozhodli pro passat, to už je jedno). A tomu právě moc nerozumím.
8. 6. 2020 15:36
Re: Auto bez výrazných slabin
spritmonitor: 530i od roku 2017 - 8,81 l/100 km
530d od roku 2017 - 7,5 l/ 100 km
že je 530i dynamicky nastejno s 530d už jsem tady dával, rozdíl v PC si snadno dohledáš - 140 tisíc...
a jestli jsi to promeškal - jízdní suverenita šestiválce ve vysokých rychlostech
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - wakantanka
8. 6. 2020 15:31
Re: Re: Auto bez výrazných slabin
Mno, u nás ti stačí šéfovať nejakému štátnemu úradu a akurát dostaneš limit na auto. Čo kúpiš je viacmenej tvoja voľba, lebo nastavíš podmienky tendra podľa svojich preferencií. 🙂 Tipujem že u vás to bude plus mínus rovnaké.
8. 6. 2020 15:30
Re: Auto bez výrazných slabin
s čím jezdíš? za sedm sekund byly ještě před pár lety naftové třílitry a pamatuju si, shodou okolností, jednu statistiku: "obvyklý silniční pirát sedlá třílitrové naftové Audi černé barvy"... a dneska už s tím ani nedojedeš do Penny pro rohlíky, dynamika nepostačuje :-)
Avatar - _Karel_
8. 6. 2020 15:28
Re: Auto bez výrazných slabin
Samozřejmě. To jen k tomu, že lepší motor nepotřebuješ, ale 5-er ano.
8. 6. 2020 15:28
Re: Auto bez výrazných slabin
jakoby pětkový sedan byl nějaké sportovní náčiní...
8. 6. 2020 15:27
Re: Auto bez výrazných slabin
Dneska jsem šel po náměstí jednoho jihomoravského městečka. Kolem jela SQ7 - zezadu z laufů tlumené dunění, zepředu - nefalšované traktorové nýtování. A můžeš mít těch válců třeba dvanáct, na tomhle faktu se nic nezmění. Ale chápu - u Audi slušný benzín nemají.
520d je pro člověka co najezdí velké polce km, ušetří na pořizovačce, ušetří na spotřebě, prostě ušetří. Ve spoustě zemí ušetří i na daních. Dynamika naprosto dostačující, když někam spěchám, v 120 hp dodávce jsem rychlejší než 90% ostatních vozidel. Až v rychlostech přes 140 km/h poznám, že se tomu už nechce. Tohle určitě testované auto nebude trápit...
Řeči jako připlatil bych si za šestiválec... proč ne osmiválec? proč ne M5? každý má jinou motivaci... kdyby se to neprodávalo, nikdo by to nevyráběl. Stejné jako Passat? Passat je hlavně předokolka, pokud čtyřkolka, potom se připojuje zadek. V jízdních vlastnostech propastný rozdíl...
Avatar - fOE
8. 6. 2020 15:20
Re: Auto bez výrazných slabin
Ani passat nepotrebujes, rodinu odveze i octavie. Ani octavii nepotrebujes, rodinu odveze i i30, vlastne, ani tu nepotrebujes, je tu dacie... :-)
5er je proste nad passatem, a co kdo potrebuje nebo nepotrebuje to je jen o tom kdo ma jak nastavenou svou latku, jak ma byt auto odhlucnene, komfortni, jak ma fungovat infotainment atd.
Avatar - fOE
8. 6. 2020 15:14
Re: Auto bez výrazných slabin
Pravidla nastavena u nas ve firme, pro predstavu:
Budgety podle urovne vedeni, ale vsichni musi mit 1) diesel, 2) tmavou barvu, 3) nejmene 4 dvere a 4) vyber znacek vicemene neomezen (zadna exotika, zadne luxury ala Porsche... ale jinak z mainstreamu / premie vsechno).
No a samozrejme cenik pro bezneho smrtelnika nikoho nezajima. :-)
Avatar - _Karel_
8. 6. 2020 15:08
Re: Auto bez výrazných slabin
Při tomhle pohledu (poměr ceny a reálného užitku) - tedy samozřejmě nepotřebuješ 5er a postačí stejně vybavený Passat. Za 5er si připlácíš za něco, co nepotřebuješ, ale chceš. Stejně jako za lepší motor.
Avatar - lamal
8. 6. 2020 14:57
Re: Auto bez výrazných slabin
K tym parametrom, to cislo 7,2s na 100 je hlavne vdaka Xdrive tj silny start z miesta a 8st prevodovke, ktora kvoli kratsim prevodom motor drzi v oblasti max vykonu a na tu 100vku mu to staci... 190ps a 1735kg je pomer jasny.

Pruznost vo vyssich rychlostiach, po nalozeni a v kopcovitych pasazach bude udychana, vytočená a utrapena a v tomto rezime to bude poznat... pre normalne jazdenie to bohate staci, ovsem schopnosti toho auta su ovela vacsie a motor je slabsi clanok. Je to sice omielana tema dookola, ale ked si predstavis ze mas reprosustavy za 50tis kč a mas ku nim zbytok zostavy za 10tis, hrat to bude aj dost nahlas, ale ... nedava to zmysel, cela zostava musi mat vyvazene vlastnosti aby bola vyuzita a to plati aj pre 5ku.
8. 6. 2020 14:57
Re: Auto bez výrazných slabin
Jako služebáky se pětky fasujou spíš na západě, zároveň tam je každá druhá pětka 520d, protože to kupujou všichni, od firem, přes táty od rodin až po důchodce... :-)

V česku se z nějakého důvodu základní motorizace (a výbavy) moc nenosí, což mi vždycky přišlo zvláštní, z mýho pohledu bych ten 1,3M určitě dal spíš za základní pětku než nabušenej passat... prémie je pořád prémie (prémiová platforma, kvalita, servis a tak dále), a i holá pětka je pořád slušná pětka.
No a silnější motor skutečně *potřebuje* jenom málokdo... notabene v česku, kde je provoz dost pomalej a maximální rychlosti omezený. Leda by člověk jezdil často sám, často v noci a zákony ho netrápěj. Jinak je to buď samá kolona, nebo omezení, nebo máš třeba v autě rodinu, se kterou stejně přes dvě kila nepojedeš... a z tohohle pohledu je cokoliv nad 520d v roli daily/family driveru z mýho pohledu vyhozenej peníz, resp. poměr ceny a reálného užitku není nic moc...
Avatar - iudex
8. 6. 2020 14:56
Re: Auto bez výrazných slabin
Tak ja som zástanca benzínu, ale pri voľbe benzín R4 vs nafta R6 do vyššej strednej by som volil zrejme dízel. Ono nejde ani tak o vyšší výkon, to je pomerne nevýznamných 10 kW, ale hlavne o krútiak (o 300 Nm viac) a z toho vyplývajúcu suverenitu pri pružnom zrýchlení. A samozrejme spotreba, ak veľa lietaš (a pri vyššej strednej sa očakáva, že auto najazdí veľkú porciu km ročne), tak na tej diaľnici sa rozdiel v spotrebe výrazne zväčší. No a napokon zvukový prejav, R6 nafta už znie kultivovane a celkom príjemne, zvukovoúplne inde ako 20d.
Avatar - fOE
8. 6. 2020 14:49
Re: Auto bez výrazných slabin
Uplne a zcela objektivne clovek nepotrebuje vic nez tenhle r4, proste nepotrebuje. Muze chtit? To ano, a jen nenadsenec do aut nechce, ale pokud jde o to jezdit, uzivat vse z komfortu a luxusu co 5er nabizi, tak to jde stejne dobre i s 2L naftou.
A k tomu se mi vaze i ta poznamka autora testu, ze by neco ozelel z extras a mel radeji motor. Inu, uvazuju stejne, ale priznejme si ze jak se rika o premii ze ma mit motor, stejne se da rict i to ze nema byt hola...
... a pokud r4 staci?

Jako sluzebak by me to rozhodne neurazilo. :-)
Avatar - iudex
8. 6. 2020 14:47
Re: Auto bez výrazných slabin
Presne tak to vidím aj ja. Do 3er v pohode aj 30i, tam je to suevrénna motorizácia. Ale v 5er by som si už nebol istý tou jazdnou suverenitou, naopak je otázna spotreba benzínu v 5ke. To by som určite uprednostnil šesťvalcovú naftu, výkon vyšší, kultivovanosť R6 bez výhrad, ale spotreba nižšia.
8. 6. 2020 14:46
Re: Auto bez výrazných slabin
Třeba u nás se přešlo na BMW. Odstupňovaní je celkem logické, nejnižší mng. BMW řada 1, střední řada 3 a její ekvivalenty. Vyšší mám 5 nebo byla možnost X3 a pak TOP, ti mají zbytek. Firma z oblasti retailu.
Avatar - iudex
8. 6. 2020 14:44
Re: Auto bez výrazných slabin
Možno to nebude o fasovaní, ale o služobáku, ktorý si manažér vyberá sám, dostane len nejaký badžet. No a proste uprednostní vyššiu strednú prémiu, aj keď to vyjde len na štvorvalcovú, pred niečím lepšie motorizovaným.
Avatar - _Karel_
8. 6. 2020 14:37
Re: Auto bez výrazných slabin
Jak to je s fasováním nemám šajn, mám za to, že nějací vyšší manageři snad ano...
Benzínový čtyřválec bude samozřejmě lepší, než naftový, ale zase bych tipoval spotřebu okolo 10l. Já bych před benzínovým čtyřválcem dal přednost šestiválcové naftě, víceválcový benzín samozřejmě ideál, ale pak už zase řešíš spotřebu, následný prodej....
8. 6. 2020 14:29
Re: Auto bez výrazných slabin
mě by zajímalo, kolik firem nabízí jako služebák tyhle báva, to nemyslím ironicky, jenom že kde sem byl tak z 90% škodovka, občas ford, toyota atd.. i manažeři končí většinou na superbu, tipuju že nafasovaných bmw bude mín jak 5% koláče, otázka s jakou motorizací
8. 6. 2020 14:22
Re: Auto bez výrazných slabin
ovšem čtyřválec nafta a benzín je / může být hodně velkej rozdíl, 530i zrychlí na 100 kolem 6ti sekund a projev bude už na úrovni, s tímto motorem může být důstojné ježdění, pokud někdo cestuje často dálnice dá asi přednost 6válci v naftě, kdo je "fajnšmekr" tak v benzínu, na západě jezdí těch "čtyřhrnků" řekl bych většina-mám zkušenosti Belgie, Holandsko
Avatar - _Karel_
8. 6. 2020 14:21
Re: Auto bez výrazných slabin
:yes: ušetřil jsi mi písmenka. Chápu, že fasovanej služebák a tak, ale jinak - dát za auto reálně +1,5M a nepřiplatit si za šestiválec, měl bych sám sebe za ignoranta. Do téhle třídy už prostě patří.
Avatar - Alf1k
8. 6. 2020 13:48
Re: Auto bez výrazných slabin
No jasně, já jen polemizoval “co by kdyby” nemám v plánu to koupit a nekoupil bych si čtyřválec ani do 3er (i když ta 330i je fakt fajn) Jen jsem chtěl možná trošku naznačit, že 5er je prostě pořád prémie i s takovým motorem a že nemusí urazit naopak může i v něčem překvapit jako mě překvapilo 7,2s na 100km/h čekal bych 8sek od oka :-)
Avatar - iudex
8. 6. 2020 13:35
Re: Auto bez výrazných slabin
K tomu dízlu: zase veľké očakávania by som nemal, aby si nebol sklamaný. Furt je to len štvorvalcový dvojliter. Ja som ten motor skúšal v (o triedu menšej) trojke a popravde som nebol dvakrát nadšený, notabene v kontexte tých papierových parametrov (ktoré sú vcelku pôsobivé). Niežeby ten motor nešiel, to nie, zrýchľoval dostatočne, aj pružnosť tam je, ale proste je to také... služobácke, na úrovni porovnateľného Passatu TDI. Proste žiadne príjemné pocity či nebodaj zážitky, len taký nevýrazný motor bez charakteru do služobného auta. A logicky v ťažšej päťke tá dynamika bude ešte slabšia.
Takže ak si niekto kúpi 520d, chybu nespraví, ale k charakteru prémiovej vyššej strednej to chce už šesťvalec, buď benzínový, alebo naftový.
Avatar - Alf1k
8. 6. 2020 13:20
Auto bez výrazných slabin
Ale Stando začínat test odkazováním na hvězdičky jako nějakou konzistentní a férovou vypovídající hodnotu na auto.cz :-)
Jsem překvapenej zrychlením z 0-100 vzhledem k velikosti 5er a výkonu je to fakt příjemná hodnota, to jako respekt do Mnichova. A klidně bych si to dokázal představit jako rodinné auto, zatím nepotřebujem kombík. Narodila se mi dcera před pár dny a člověk jenom zírá jak se přehodnotí priority :*) Samozřejmě R6 radši (kultivovanost a tak dále všichni víme) ale pokud člověk pro radost už doma něco má, klidně bych se spokojil s parametry této 5er a dcerka by se vozila jak v peřině což je taky na 5er moc povedený.