Všechno co představili je na úrovni chemie a formy článků.
Neřekli že by nějak pohnuli s hlavní nevýhodou prismatických článků -- s výrobní cenou -- naopak se přiznali, že z ničeho jinýho neumí vyrobit modul.
Budou mít sice jinak složené (a asi větší?) submoduly a moduly, ale znovu nijak neřeší jejich hlavní nevýhody, a to drahé a neefektivní chlazení (buď s dlouhými okruhy uvnitř modulu ala BMW i3, nebo jenom po povrchu a nechat to na elektronice jako u malých aut), potřebu drahých rámů a složitost výroby.
Takže prezentace spíš na efekt. O chemii ani o článcích to dneska není.
Tesla umí vybít články ze 3.8V na 2.9V a přitom udržet rozdíl v napětí mezi moduly na úrovni milivoltů. To je deset let práce na softwaru, vlastních boardech a čipech.
Porsche Taycan? Software, boardy, a drahá 800V elektronika.
Čínský mikroauta za pár dolarů? Software, boardy, velký série a milion malých nápadů ve výrobě.
Na prvním místě je vždycky software a elektronika. A vtipný je, že i když si to si v BYD nechali pro sebe, tak zrovna v tom nejdůležitějším jsou na tom asi docela dobře.