Ta standardní zavedená značka neumí vyrobit světla tak, aby neoslňovaly, měla problém naběhnout výrobu nové Octavie, aktuálně platí reparace kvůli Dieselgate a další a další průsery.
Tento clanok by mal byt oznaceny ako PR, ACZ sa tu snazi budit dojem neskutocneho ocakavania ID.3 riesenim cien prvej edicie co je uplne zbytocne , kedze je uz davno vypredana ale oba prve odstavce zacina vetami: Napjatě očekávaný elektromobil... a Volkswagen ID.3 patří mezi napjatě očekávané automobily... ako keby ludia stali uz rok v rade pred VW predajnou aj ked prve kusy s nefunkcnym infotaimentom budu dodavane az v Septembri..
Jedine co tu je napjate je snaha ACZ a objednavatela VW nenechat ID.3 utopit sa v negativnych spravach o produkcnych problemoch a o neschopnosti ziskat od LG dostatok baterii, kvoli comu museli stopnut vyrobu e-tronu a spol a to vsetko v dobe ked LG dodava kazdy mesiac desatisice battery packov Tesle do Cinskych Modelov 3.
Za 1,1 mega koupím auto vyšší střední Charger R/T s V8 motorem s výkonem 380 HP, 8st automatem ZF, velmi slušenou výbavou a za 33 litrů si tam hodím LPG a jezdí za 1,10-1,60 na Kiláček v přepočtu.
Takže elektroplečku za mega si může vW nacpat do zádele :-) A sním fanatičtí ekobolševici a neomarxisti
Napadlo tě, že lidé, kteří rozhodují, to neřeší. Propagandou v lidech dokázali vyvolat pocit, že průmysl nepotřebují. Možná i skutečně věří, že lidé jsou připraveni na výrazný pokles životní úrovně. Realitu asi uvidíš kolem sebe. Pokud ji již nevidíš teď.
Potraviny sú o dosť drahšie, Nemec alebo Rakúšan nenakupuje v diskontoch, do ktorých tam chodíme na nákupy my. Ty dáš za kura povedzme 2 €, v Rakúsku je bežná cena 8 € a viac. Výrazne drahšie majú bývanie. Nehovorím, že to nemajú lepšie, ale nie je to v násobkoch, ako to bolo za socíku.
Tak podľa mňa si myslíš zle. Fakt neviem, kde si videl tie rozvody z druhej svetovej. Ešte v šesťdesiatych a sedemdesiatych rokoch sa osadzovali drevené stĺpy el. vedenia, potom nastúpil železobetón a po ňom začali káble ukladať do zeme. Drevené stĺpy s funkčným vedením som už nevidel ani nepamätám. Nebude to len taká tvoja maličká paranoia?
ja zas u prvniho auta pamatuju, jak sem mel porad zadreny pisty ve trmenech na kotoucovkach ve predu a 2x do roka sem to musel rozdelat, zatimco zadnich bubnovejch sem si ani nevsimnul.
u druhyho auta sem zas kazdej rok menil brzdovy desticky na kotoucich vepredu, jednou kotouce, zatimco o zadnich bubnovejch sem ani nevedel.
a u minulyho auta, sem ve 3 letech a cca 80tis na tacho mel problem, ze mi zadni kotouce pribrzdovaly a na disku kola sem kolikrat ani neudrzel ruku jak byly rozpaleny. byl sem s tim ve dvou nejznackovatejsich servisech u nikolika garazmistru (mysleno v dobrym), menily se cely trmeny s kotoucema a destickama, samozrejme za original a nic nepomahalo. pritom kdyz se auto zvedlo, tak se kola volne tocily. jel sem treba 20km, aniz bych pribrzdoval, zastavil bez brzdeni a disky byly horky. kontroloval jsem jiny auta a tyhle problemy nikdy nebyly. najednou, zniceho nic, podobne jako problem zacal, tak problem skoncil a ja s tim najel jeste dalsich cca 100tis km bez problemu. nekdo mi tvrdil, ze tam je vlhkostni cidlo, ktery porad hlasi vlhkost, tak to pribrzduje aby kotouce byly suchy, ja si skoro myslim, ze to na nejakych kilometrech ridici jednotka zacala pribrzdovat a na dalsich s tim skoncila ...
s bubnama sem problemy nemel nikdy, s kotoucema sem si docela uzil .
zadek brzdi jen z 1/3, hlavni brzdnej ucinek ma predek, navic vetsiny zpomalovacich rezimu u elektromobilu se brzdy neucastni a i ta rychlost je omezena jen na 160km/h, tedy brzdy muzou bejt dimenzovany na polovinu proti standardni maximalce 230km/h.
pripady, kdy elektromobil nemuze rekuperovat jsou jen pripad, kdy bydlis na kopci, plne nabijes a jedes dolu, ale i tak predpokladam, ze aku nikdy neni nabity na 100% kvuli zivotnosti, takze i tenhle pripad rekuperujes.
hele bolseviku, ja bydlim ve svym a rozhodne ne v byte a i moji rodice nic nedostali a museli si dum vydrit, podobne jako prarodice.
delas jako by na Zapade, kde komunisti spolecnost nedevastovali, nemeli lidi kde bydlet.
s StBakem mas pravdu, to je nestesti, v tomhle jste na slovensku daleko pred nama a to vcetne presidenta(presidentky). ten nas eman jen dela ostudu podobne jako StBak
ale jo, dovedu si predstavit situace kdy to jinak nejde, treba kdyz necekane prijdes o auto a na konte mas nulu, nebo treba i jako prvni auto kdyz zacne vydelavat, ale obecne to je spatne, ale mozna sem stara skola
kadernik, hospoda, zednik, instalater... jsou samozrejme nasobne drazsi.
potraviny v obchodech jako pecivo, maso, uzeniny drazsi nez u nas, ale v pomeru k platum vyrazne levnejsi. spotrebni zbozi a napr i auta +- jako u nas. benzin stejne drahy jako u nas, v pomeru k prijmum 3x levnejsi. najem ve vidni casto levnejsi nez v pze, dalo by se pokracovat dlouho. kazdopadne kdybys na Zapade zil stejnym stylem jako u nas, tak by ti z prijmu spousta penez zbyla. podobne jako kdybych ja zil podobnym zpusobem jako moje rodice nebo prarodice, tak bych nevedel co s penezma. zivotni naklady (od urcityho prijmu) jsou takovy, jaky si je udelas a i hodne vydalavajici clovek je schopny vse utratit.
jak by se ti libilo, kdyby jsi novyho superba koupil misto za 9000tis za 300tis, nebo litr benzinu misto 30kc za 10kc??? takovyhle ceny vpodstate v tom rakousku maj. oni meli to stesti, ze z casti rakouska okupacni ruda armada odtahla v 1955 a oni se vydali cestou svobodneho trhu, zatimco my jsme v te dobe meli plny komunisticky koncentraky politickych veznu a rusaci odtahli az o 36 roku pozdeji...
Skús čítať, pochopiť a až potom reagovať. ;-) Ja niekde tvrdím, že sa el. prípojky niekde extra stavajú? Dnes v tom ešte zisky málokto vidí, ale k elektromobilite sme stále bližšie a situácia sa postupne zmení. Kto s tým začína už teraz, bude mať pekne nadbehnuté. Rovnako ako sú pred VW značky, ktoré EV už predávajú.
Toptene,dnes nadavate na komunistov a pritom zijete v ich bytoch,ktore davali vasim rodicom zadarmo a pritom im este garantovali robotu na 10 rokov.
Preco vam dnes neda tato skvela demokraticka spolocnost byt zadarmo a este vam da aj istu pracu?Hned by som sa isiel zamestnat do statnej spravy za isty flek a byt.Kricite na komunistov a pritom vam vladne StB-cky Slovak,ktoreho ste si demokraticky zvolili.To vela vypoveda o ceskom rozume...
Nechapem preço ma vzdy niekto potrebu si dopisovat s genderovskym dietatom svojich rodicov a nieco si s nim vysvetlovat."To" nevie ani to aku ma pohlavnu identitu,kedze sem raz pise ako chalan a inokedy ako dievca a nie to este aby niekomu nieco vysvetloval ako to chodi v realnom svete.Urob nieco pre svoje dusevne zdravie a daj si ho na HL ako to urobila vacsina zdravo zmyslajucich ludi..hned sa ti svet bude zdat krajsi bez dristov rozmaznaneho transexuala,ktoreho zivia rodicia.
a teraz si to precitaj odzadu a mas postupku ako k tomu doslo ... . jednoducho trvalo udrzatelny rozvoj uz ani nedovoli dnesnym vyrobcom vyrabat nadalej tak "kvalitne" a s takou "zivnotnostou" ako kedysi a aj preto uz sa vyrabaju kusky s coraz vacsimi kompromismy po stranke kvality zivotnosti ceny funkcnosti a pod... zlate casy aut ked aj mala fabia za 300 litrov s nesmrtelnym mpi-ckom mala makcenu palubovku su proste uz ta tam ... zmenili sa aj samotne priority vyrobcov.. uz to nie je kvalita ktoru nahanaju ako kedysi.. ale skor kvantita aby dokazali uspokojit celu tu preludnenu populaciu ktora tuzi stale vo vacsich poctoch po novych autach ...
Právě že jich nikdo moc extra nestaví, protože se objektivně ekonomicky nevyplatí ani zdaleka. Můžeš mudrova nad rychlým nebo pomalým ziskem, ale každá investice má svoje ekonomické zákonitosti. Platí časová hodnota peněz, vnitřní výnosové procento, diskontní faktor atd atd. A pak si všichni rozumní spočítají, že dlouhodobá investice s větším výnosem je zajímavější než ta s malým nebo ta, která ještě vyžaduje dotovat a nebo je dokonce ztrátová.
Bylo to tuším před rokem nebo dvěma, kdy byl v Česku dokonce dotační program na výstavbu nabíječek, který skončil totálním debaklem a nezájmem o výstavbu.
Právě že doteď dojezd žádné kritérium nebyl, ten se objevil až teď s EV, protože je v kombinaci s nabíjením prostě problematický, pro mnoho lidí omezující a neakceptovatelný. Protože drtivá většina lidí, včetně mne, u "normálního" auta žádný dojezd neřeší, protože každé takové auto lze použít na krátké, střední i dlouhé trasy.
A skutečně nemusím přemýšlet nad tím, jak mám z tohoto pohledu používat a vybírat auto. Na dovolenou klidně dojedu Dusterem, kupátkem nebo Smartem. Ta auta možná mají nějaká objektivní omezení, ale rozhodně to není dojezd. A hlavně, ta omezení nevyplývají z jejich koncepce pohonu, ale z jejich velikosti, uspořádání a konstrukce.
Vždyť stejně jako u 0-100 použiješ "je to jedno ako to dosiahneš, logicky udávaš najlepší čas a či si preto točil do 5900 alebo do 6000 je úplne egal, proste kedy dosiahneš rýchlosť 100 km/h. ", tak totéž použiješ u pružnosti 80-120 - prostě automobilka využije jakýkoliv způsob, aby dosáhla zrychlení z 80 na 120.
Také se nebudeš vztekat, když automobilka uvádí zrychlení 0-100 třeba 10 vteřin a ty jsi to zrychlil za 13 vteřin, protože oproti automobilce jsi vytáčel motor do omezovače, kde už klesá výkon...
K Tvojmu "platím si a teda musím dostať" jeden príklad zo života: pred týždňom som štátu zaplatil za rozšírenie kapacity svojej elektronickej schránky, ktoré som ale nedostal, lebo im zhorel server a proste už nemajú úložné miesto. Podľa predpovedí zainteresovaných celé slovensko.sk skolabuje do konca augusta, pretože proste nemá kapacity na ďalšie ukladanie dát.
No a podobne to môže byť s tou "garantovanou" dodávkou elektriny.
Ale fanatiční ekoteroristi z EU taky věří tomu, že New Green Dealem zachrání světové klima!
Naopak to, že celá EU vytváří jen cca 10% světových emisí CO2 a že z toho je jen asi 2-3 % vytváří doprava, to jsou pro ně "nepohodlné" informace, které nechtějí slyšet. Ani to, že stačí jedna dvě nové velké tepelné elektrárny postavené v Číně, Indii či Japonsku a veškeré v EU násilím vydřené úspory CO2 jsou v planterátním měřítku (atmosféra Země je totiž bohužel společná pro všechny státy) je fuč!!!
Stejně tak ekoteroristé nechtějí slyšet, že každý elektrovehykl má výfuk v elektrárně, že na výrobu těžkých a málo výkonných baterií je potřeba spousta jedovatých těžkých kovů, že na ně běžní lidé absolutně nebudou mít peníze, že je nebude kde nabíjet, že svou politikou zlikvidují milionům Evropanů živobití, že likvidují nejskvělejší část evropského průmyslu, že jedovaté složky ve výfukových plynech jsou u nejmodernějších spalovacích aut zcela minimální atd. atd.
A taky nechtějí slyšet, že i kdyby hned zítra celá EU přesedla výhradně do elektrovehyklů, tak průměrné oteplování planety tím sníží asi tak o 0,00002 stupně Celsia! Všechny tyto informace, které jsou jasné každému logicky a zodpovědně uvažujícímu člověku, ignorují. I za cenu totální likvidace Evropské ekonomiky a celého našeho svobodného způsobu života a prosperity.... :-(:-(:-( Proti tomu se musíme bránit všemi dostupnými prostředky, v nejhorším případě i vystoupením z EU, jinak nám brzy zakáží i dýchat s tím, že vypouštíme spoustu CO2!
Ty neplatis v elektrice garantovany prikon jistice? Ja to chapu tak, ze takovy prikon je el. soustava schopna dodat za beznych podminek (mimo prirodni katastrofy).
No, pokud seš trochu při smyslech, tak musíš v jednotlivých zemích brát v úvahu i tamní životní náklady. Např. ve Švýcarsku se zdají být výše výdělků i důchodů přímo snové, ale celková realita už tak skvělá není. A to se bavíme skutečně o mimořádně bohaté zemi. Co třeba taková Itálie, Portugalsko, Řecko, nebo co teprve Rumunsko a Bulharsko. Tam všude chce EU svoji novou idiotskou legislativu na limity CO2 taky uplatňovat stejnou měrou! :-O ;-\ :-(
Prečo sa bubny používajú už len v malých a lacných autách? Pretože majú lepšie brzdné vlastnosti? Asi nie, že. Proste sú lacnejšie, to je celé. A iD3 je celé o šetrení, od plastov v interiéri cez displeje až po tú mechaniku podvozka. A aj tak je to sakra drahá sranda a bude ju treba dotovať, aby sa to nejako predávalo.
Myslíš? EV si môžem kúpiť zajtra, ale nový dom nie. A naviac darmo budem mať v dome super odolnú el. sieť, keď ten drát čo mi vedie elektrinu do ulice je z druhej svetovej. Ešte pred rokom som nepoznal nikoho s EV/PHEV a dnes ich je tu plno. Takže to pribúdanie EV bude oveľa rýchlejšie ako rekonštrukcia elektrickej siete a jej prispôsobenie sa násobne vyšším odberom. Ja myslím, že v blízkej dobe s rozšírením EV (či PHEV) výpadky budú na dennom poriadku.
Mám doma tri autá. Prcka do mesta, "nafúknutý Golf" a "pracovné SUV".
Kľudne dve z toho by mohli byť elektrické. Tretie fosíl na tie rodinné cesty.
Bežne majú rodiny dve autá. Jedno z toho je tak či tak auto okolo komína. ( pre manželku, pre deti - do práce, nákupy....)
Keď čítam mnohé príspevky mám pocit, že je to tu samí cestovateľ. Aspoň 10 dovolenkových ciest do roka s rodinou. A ako naschvál vždy minimálne do Chorvátske, alebo na francúzsku riviéru. ;-)
Ja som sa vyjadroval všeobecne k meraniu dynamiky, nielen k EV.
Pri 0-100 je to jedno ako to dosiahneš, logicky udávaš najlepší čas a či si preto točil do 5900 alebo do 6000 je úplne egal, proste kedy dosiahneš rýchlosť 100 km/h.
Ale pri pružnosti ti do toho vstupuje kopec ďalších faktorov, prevodový stupeň (pri dnes bežne 8- stupňových prevodovkách to je významný faktor), typ prevodovky, proste tam by nestačil jediný údaj, ale muselo by ich byť podstatne viacej a vzájomná porovnateľnosť by bola v háji.
Trafil si klinec po hlavičke.
A ten software a podobné kraviny. Dal by som ruku do ohňa, že predaj odkládali, kým nevylobujú dotácie. Zázračne po odsúhlasení dotácie vo výške 9000 eur ( 6000 štát + 3000 predajca) sa chyba v softe opravila.
To nevravím o cene. Dotácia pre autá do 40000,- eur. ( cca 1 mil Kč) https://elektrickevozy.cz/…na-elektromobily
Hele ja teda kdyz si vzpomenu na zatuhlej buben tak to radost nebyla..
A pak hlavne ani 150kw na brzdach neni zase tolik a to si nemyslim, ze to takhle brzdit dokaze. A pak urcite to nedokaze takhle rekuperovat kdyz to bude plne nabity...
i jen minimalni mzda v klasickych Zapadoevropskych zemich, ktere nebyly postizeny komunisvirem, je vetsi, nez prumerna mzda u nas, kterou ma sotva 1/3 tech co vydelavaji ...
Bavím se o elektrice. Tam nějaký stupeň nebo podřazení neřešíme.
Nicméně u spalováků to je stejné. Je to o metodice. Když uvádíš zrychlení 0-100, tlačíš každý stupeň do omezovače? Nebo řadíš už dřív, atd.? Nejde přímo o konkrétní čísla, ale o orientačním porovnání mezi sebou.
Moh by si nějakou zvýraznit?
Moh by si napsat CO si představuješ pod dlouho hodně dlouho?
Alternativy sou už TEĎ = a třeba budou časem eště další
Ale zatím to vypadá že přes PRVNÍ LEVEL proč se tohle všechno děje = ses nedostal. Dál tvrdíš že to co se učilo ve škole a co ví každej školák sem teda myslel že každej = není pravda
No sem zvědavej na tvý odpovědi = bohužel pro pochopení toho CO se to a PROČ se to děje = je nutný se dostat i přes další stupně, nejen ten první = že ropa sice vznikala 5 milionů let a minimálně část žáků ZŠ chápe že jí je LOGICKY konečný množství, ale někdo to nechápe = takže nechápe proč svět vydává miliardy peněz a hodin lidí s o hodně vyšší kvalifikací než máš ty = na něco co pro tebe je a asi zůstane navždy nepochopenej nesmysl. A verze že ten kdo by mohl být spíš mimo MIMO bys MOHL být spíš TY (než ti co investují a realizují ty miliardy dolarů výdajů) = to asi nepřipouštíš žejo? :-|
komunista nikdy nevidi realitu a zlo, ktery napachal.
vzorovej komunista podepisoval vyzvu pod rozsudek smrti pro svyho souseda, s kterym si jako malej hral na piskovisti, jako vetsi ho nechal opisovat ukoly ve skole, a pozdeji dal mu dal praci aby mel vubec co jist
takovej clovek patri do blazince
Ty si fakt jajo.
Ak si nič nekúpiš, automobilka nebude mať čo vyrábať, ak nebude automobilka vyrábať, nepotečú peniaze. Takže sa stane čo? Takže sa buď budú ďalej predávať aj spaľováky, prípadne hybridy, alebo tých 59 g ešte prehodnotia, alebo dostanú EV na takú cenovú a technickú úroveň, aby sa predávali. Peniaze musia tiecť, to je súčasne požehnanie aj kliatba dnešnej doby.
Zážehové motory prošly obrovským vývojovým skokem mezi lety řekněme 2004-2014. Přešlo se od dýchavičných nepřímovstřikových atmosfér na příjemné přeplňované motory, ale pořád zůstaly na trhu vůně jako třeba atmosférická 63AMG. Diesely si něčím podobným prošly dříve. Ikdyž koncern VW zaspal a CR motory nasadil dost pozdě. Každopádně poslední opravdu nový motor byl u VW představený už před lety a je jedno, jestli je to V6 TSI nebo V8 TDI. Každopádně za poslední dobu je strašně vidět, že vývoj směřují někam "jinam".
Passat B6/7 s haldexem bylo poslední koncernové mainstremové auto, o kterém se dalo říct, že mělo podvozek srovnatelný s lepší čáští konkurence. Vnitřek vybavených verzí ostudou nebyl. Totéž vlastně jde říct o golfu 7. Ale jmenovatelem posledních generací je úspora nákladů a přesměrování vývoje "jinam". Ano, fakt je, že auta stojí tak nějak stejně už roky a koupěschopnost roste. Ale i tak se člověk nemůže ubránit pocitu, že odcházející generace byla jakási fortelnější (mluvím o VW).
A pak výsledkem těch všech škrtů je tahle kapsle za milion, ptám se, kde se stala chyba..
A to už vůbec nechci vytahovat Enyaq, kterej bude mít naprosto stejnej rozvor jako tohle ID. Nepřipomíná vám to náhodou jedničkovou oktávku a soudobýho Golfa? A opravdu lze věřit, že auto s bubnovýma brzdama vzadu je udělaný s ohledem na životnost, bezpečnost a kvalitu a nebo že prostě slepili co bylo s cílem jediným a to ušetřit...
Nic proti elektromobilitě, ale zatím je cena za to opravdu vysoká..
to je prece blbost
chtit aby auto za 1M melo stejny parametry a vybavu, jako auto za 1.3M ...
navic, i kdyz tesla ma s elektromobily vetsi zkusenosti, VW je preci jen standardni zavedena znacka se servisem v kazdym druhym meste.
abych kvuli servisu, byt i treba jen 1x rocne, jezdil 50, 100 nebo 150km tam a to same zpet a zabil tim celej den, to bych musel bejt blazen, nebo hodne velkej nadsenec.
proti tesle nic nemam, naopak, konecne rozhybala elektroauta, ale porad jeste uvazuju aspon trochu racionalne
Ako hej, ale zrovna tá Švorcová asi nie je ideálny objekt. Bola vzorová komunistka, do morku kostí poctivá a skutočne verila komunistickým ideálom aj poctivosti straníkov. Jej problém bol v tom, že odmietala vidieť realitu.
pogo26
Dnes 14:22
Re: Přátelé uvědomte si jednu věc....
A ty čerpačky staví kdo? Z dotací?
Je úplne fuk, že kto a z akých peňazí. Podstatné je, že ich niekto za niečo stavia, lebo sa stále vyplatia. Aj keď je to trochu zlodejina, postaviť tretiu čerpačku 100 m od miesta, kde už dve stoja. Elektrické prípojky nesľubujú rýchly zisk, preto sa investori až tak nehrnú. Ale ono sa to rozbehne, rozumní vedia, že dlhodobé investície sa v konečnom dôsledku vyplatia lepšie.
Kým v tej dedine bude 2000 elektromobilov, ešte nejaký čas uplynie. A za ten čas sa aj veľa rozvodov vymení. A hlavne v tých domoch, kde bude EV v pláne. Dosť novostavieb dnes už s nabíjaním EV počíta a el. prípojka je na to už pripravená. Tvoje obavy sú asi zbytočné. ;-)
Ono v reále ti je aj 0-100 nanič a používa sa. Ja len píšem, že pri výkonoch dnešných áut je ten údaj z 0 na 100 nedostatočne výpovedný, keď ho výrazne ovplyvní fakt preradenia. Na 200 (alebo aspoň 0-160) sa to už eliminuje a rozdiely sa ukážu lepšie.
Samozrejme pružnosť je v praxi oveľa užitočnejšia, ale tam vidím problém s meraním. Na akej rýchlosti? 80-120 môže byť na 3ke, 4ke, 5ke, 6ke, príp. 7ke alebo 8ke. To sa bude uvádzať všetko? A čo s automatom? Čo keď ten neudrží rýchlosť a spraví kickdown? Je to porovnateľné s manuálom na jednej rýchlosti? Proste to by bolo v praxi nerealizovateľné a ak by sa to aj uvádzalo (násobne viac údajov), tak je otázka porovnania rôznych rýchlostných stupňov a prevodoviek.
Proste 0-100 je jasný údaj bez horeuvedených dilem a 0-200 (alebo aspoň 0-160, to dá každé auto vrátane Citiga či hybridov s obmedzenou rýchlosťou) je ešte jednoznačnejší.
Auto se spalovákem se nedostane na 59 g. Auta se spalovákem nám "ekologové" zakazují a kvůli nucenému prodeji EV také zdražují. I ty si budeš muset koupit EV. A pokud bude drahé, tak si nekoupíš nic.
Tak si nekupuj EV. Ale to neznamená, že keď tebe to na 400-500 km trasu nestačí, že to nestačí nikomu. Mnohí si radi doprajú aj po 200 km pauzu na 20-30 minút. Kam sa všetci ponáhľame? Do hrobu? Že auto nevyhovuje tvojim predstavám neznamená, že nevyhovuje nikomu a je automaticky nanič. ;-)
Ja beriem ako dovolenku aj Grécko alebo Bulharsko. A preto mám diesel. Na kratšie trasy máme benzín. EV je pre mňa zatiaľ pridrahé, ale rovnako je pre mňa pridrahé každé auto v tej cene. Prečo by teda elektromobil mal byť zlý a iné auto za tú cenu nie? Fakt je dojazd jediné kritérium? Odkedy na ničom inom nezáleží?
To čo je za blbosť? Teba niekto núti, že si musíš kúpiť EV? Alebo ti zakazuje kúpiť si benzínové alebo naftové auto? A nevšimol som si zatial ani to, že by bolo v dohľadnej dobe v pláne autá so spaľovacími motormi zakázať alebo zrušiť. Si jak tí blázni, čo plakali pod sekerou zaťatou navrchu na rebríku, že tá sekera spadne a niekoho zabije...
Ja viem, že po 10 rokoch už elektromobily nie sú len také pokusy ako počas 20. storočia, ale aj tak by ma veľmi zaujímalo, či o 20 rokov nebudem na Jalopniku čítať super nález v parkovacej garáži niekde v Mníchove, kde stojí opustený Volkswagen ID.3. Viete, ako keď sa našlo v Amerike GM EV1, ktoré uniklo zošrotovaniu samotnou automobilkou. Pre mňa je toto pravé sci-fi, nie že budem jazdiť elektrickou Scalou za milión.
A nie je to jedno? Zamysli sa - fakt vyťahuješ len to, čo sa ti hodí. Vzal si si dojazd ako jediný relevantný atribút. Pre niekoho môže byť aj ID.3 autom pre rodinu. Rovnako ako spomínaný Leaf. Aký je rozdiel medzi tým, že na rodinné dovolenky nie je vhodné dvojmiestne kupé, ani EV s krátkym dojazdom? Sú rozdielne a každé ponúka niečo iné ako to druhé, ale zároveň sa zhodujú v tom, že neponúkajú vlastnosti, ktoré hľadáš. Ale na základe toho nemôžeš tvrdiť, že jedno z nich je dobré alebo zlé a druhé nie. V tomto kontexte nie je medzi kupé a EV rozdiel, pretože ti ani jedno nevyhovuje. Je veľa ľudí, ktorí jazdia kratšie trasy (aj keď tých povedzme 300 km nie zas až tak málo), veľa ľudí ocení tichučký chod alebo garáž bez smradu z výfuku, a sú za auto s týmito schopnosťami ochotní zaplatiť viac. A bude to pre nich rodinné auto na každodenné použitie. Dovolenka? Na letisko ich odvezie, nie? Pozeráš na to skrz naše stredoeurópske okuliare a postkomunistické peňaženky, ale podobná realita, ktorá platí na našom malom pľaci, všade platiť nemusí.
Ropa jednou dojde, ale ani odbornici nejsou schopny se dohodnout, kdy to bude. Musime si uvedomit, ze v tezbe ropy jsou obrovske penize, takze pokud by hrozila situace s nedostatkem ropy, jsou tu moznosti prolomeni tezby v Antarktide, bridlicna ropa atd. Takze dojde ropa ? Nedojde, ale doufejme v nalezeni alternativ a to nejen v doprave. Ropa tu s nami bude dlouho, hodne dlouho.
Problém je, že ty bereš jako dovolenou automaticky jenom Chorvatsko... Já dovolenkuji například z Prahy do Maďarska, na Slovensko, Rakousko, Německo, také Chorvatsko. Prostě najedu třeba 400 - 500 km v kuse. A to fakt s elektromobilem nejde. Nedovedu si ani představit jet na běžný nákup do Dráždan na otočku, abych s EV přemýšlel, kde se zdržím a nabiju. To jsou mé obvyklé potřeby od auta, které očekávám a k tomu mi vyhovuje klasický spalovák, EV ani náhodou...
Ať blekotáš a plácáš jak chceš = většina EV je zatim z americkýho a asijskýho kontinentu = s tim nic nenaděláš
Vodík a elektřina vychází v komplexu kdy tu ropu co na 100 procent DOJDE jen dneska od rána jsme jí vytěžili asi 60 milionů barelů jeden barel je ca 160 litrů plus navíc jí POTŘEBUJEŠ jinde a než na to jí po milionech litrů měnit na oxid uhelnatý uhlovodíky oxidy dusíku a prach.
Tos fakt zatim nepobral = že tohle nikdy nebylo o EU? A že tvý plácání o neomarxistech a ekofašistech = je prostě DEBILITA? Prostě JINDE je EV i vodíkovejch aut = víc. I pako neznalý snad ví = jaký značky EV se tu nabízej = USA, Jižní Korea, Japonsko a je mraky čínskejch = no i ty sem dorazí
My sme zatím vyplodili s masovějšim záměrem jen tohle = sme POZADU
Źe ty si doteď nepobral CO se to děje ani PROČ se to děje. Sou vysoký školy pro dospělý, snad i střední = možná bude i nějaká pomocná základní? :-|
Nebo jemáš koule přiznat chybu? ZVAŽ co z toho je víc trapný
a) naprostá nefunkčnost mozku
b) malý koule :-!
Blekotama o ekofašismu = se NIC na realitě že si nedával na základce pozor a tvrdíš že všichni kdo se na stamiliardách věnovanejm na řešení toho co se učí na ZŠ = nic nic nic nezmění. Prostě buď za a) nebo za b) nebo za c) c = a+b :-!
Proč by sakra měli myslet na vývoj elektrovehyklů, když je to ta nenesmyslnější cesta automobilové dopravy? Že se mezitím západoevropští ekofašisti a neomarxisti bohužel dostali do vedení EU, je úplně jiná věc, bohužel s velmi tragickými následky.... :-O:-(:no:
Ja sa v elektrine moc nevyznám, ale niečo mi hovorí, že ak sa naraz večer napichne v garáži do zásuvky v bežnej dedine (s bežnými 50 ročnými rozvodmi) 2000 elektromobilov, tak to zaváňa prúserom.
Ak v základe od VW za cenu pod 1 milión bude výbava na úrovni Tesly, a parametre aspoň trochu porovnateľné, ok, máš pravdu. Ale skôr si myslím, že reálna cena ID.3 bude vyššia ako tá odhadovaná v článku.
Ale iD3 nie je ani miniauto, ani roadster či iný športiak, je to rodinné auto, obdoba Golfa a VW ho prezentuje ako motorizáciu pre masy, rodinné auto, Golfa budúcnosti. Takže keď to bude elektrický superšport á la Taycan, nepoviem ani slovo k tomu, že neodvezie štvorčlennú rodinu do Chorvátska. Pri rodinnom aute to ale človek môže tak trochu očakávať, nemyslíš? ;-)
Tesla otevře GigaBerlin v polovině příštího roku. Pak zmizí CLA (10% z ceny), náklady na dopravu do EU a cena trojky se podle mě opravdu přiblíží milionu.
Vývoj. Väčšina automobiliek doteraz spala - vývoj spaľovákov bežal naplno, na elektrinu nemyslel skoro nikto. Dobehnúť storočnú pauzu za pá rokov stojí obrovské peniaze. Súčasná vpodstate kusová až malosériová výroba to len ťažko zaplatí. Lenže jediným dnešným mottom sú peniaze a zisk, preto tie ceny. Síce výrazný podiel asi ide do vreciek obchodníkom, ale sme na to už takí zvyknutí, že nám to asi už nevadí...
V tomto by som ti oponaval. Peniaze boli, sú, aj budú. Investuje sa do toho, od čoho sa dá čakať zisk. Z akých peňazí sa stále stavajú nové a nové čerpačky phm, aj keď je ich už všade ako nassratých? Ja mám v okruhu 5 km šesť čerpačiek a ďalšie len o pár stoviek metrov ďalej. Doslova sa o ne potkýňam. Nie sú potrebné, a napriek tomu sa peniaze na ďalšie a ďalšie čerpačky nájdu. Tak neplač, že nie sú. Účel svätí prostriedky a všetko má svoj čas. Aj na dobíjacie stanice bude peňazí viac ako dosť.
Pojmy jako KASÁŠ REÁLNÝMI LEAFMI moc nechápu = co TOBĚ se honí v hlavě fakt nevim = tohle je prostě v 2. generaci 10 let prodávanej reálnej konkurent toho ID co koncern snad jednou z odstavných ploch dostane do prodeje
A tohle sou současný reálný ceny = jaký budou časem jednou až nový síly https://auto.ihned.cz/…-10-tisic-ajtaku zvítězí ceny běžný prodejní ceny ID = uvidíme
Zatim to viz já úvod diskuze 10:15 vidím nejspíš na b)
Jo a už si byl u toho zrcadla? Tak TAM si řeš svoje frustrace a TRÚBKY
Sorry, ale je. Slaboduchým argumentom je očakávať dojazd do Chorvátska od typu auta, o ktorom viem, že to nedáva a nie je na také dlhé trasy určené. To ako keby si argumentoval, že sa na dovolenku nezbalíš do Smarta, aj keď stojí toľko, ako 3x také veľké auto. Rovnako si na dovolenku s rodinou nekúpiš športiaka, aj keď stojí toľko, čo minivan. Môžeš argumentovať, že ten športiak je určený na iné jazdenie a má iné kvality. Ale presne to isté sa dá povedať aj o EV. Prečo to teda je nedostatok EV a u iných tried to neplatí? Alebo zakaždým platí iný meter, práve taký, aký sa zrovna hodí? Odkedy má účel auta priamu alebo jedinú závislosť na cene? Nekupuj si EV, lebo nemá vlastnosti, ktoré chceš, nekupuj si ho, lebo za podobné auto nechceš dať milión. Napriek tomu, že tebe z rôznych dôvodov nevyhovuje, to nemusí byť nanič auto. Pozri sa na Nissan Leaf, veľkosť, cenovka aj určenie prakticky rovnaké - pritom sa vyrába a predáva, a nie celkom zle. Sú snáď tí kupci blbí? Trošku nadhľadu, kamoš.
Výrobca sa správa trhovo, ale čo sa týka EV, je v tom nevinne - v tom je s nami zrejme na rovnakom brehu. Vyvíja EV a snaží sa ich dostať na trh, lebo je do toho tlačený. Ale prečo preboha to má byť jeho chyba alebo chyba EV? Nepleťme do techniky politiku. Tej je dosť v obchode.
Trafená hus zagágala. Nemáš navrch, len chceš mať, ale tá úporná snaha je asi márna. Dal si odkaz na konkrétny Leaf v najvyššej výbave, nie na "pár reálnych Leafů" ako píšeš. Vidíš v oficiálnom cenníku niečo nereálne? Alebo vidíš niekde na predaj reálne autá ID.3, keď sa tak kasáš s reálnymi Leafmi? Nie, určite nepreháňam.
Ty si nějak RETARDOVANEJ? Co s tim má dělat V TVÝ HLAVĚ = nějakej neomarximus?
Je NAPROSTO FUK jaký sou aktuální odhady = to to FURT NEchápeš? A protože nechápeš = tak si drzej? Bohužel plkáš a plácáš ty = je naprosto JEDNO jestli se najde dalších 5 nalezišť = co na tom nechápeš?
Proc v kazde vesnici? Vesnicke domy nemaji zasuvku? Kdo bude jezdit kratsi trasy, dobije si za noc 100-200 km dojezdu z normalni 230V zasuvky. Kdo musi jezdit nekolikrat tydne dal, poridi si wallbox a nabije si za noc 400km. Extremnim jezdcum to stacit nebude, ale drtivou vetsinu populace na vesnicich to pokryje.
1/4 mega v ceskych korunach je standardni vydaj za ojety auto u nas, podobne jako 30tis E za novy u nasich jiznich a zapadnich sousedu, ktery nepostihnul 40+ letej komunisvirus
Nema smysl resit jake emise a spotrebu ma nejaky plug-in - neskutecne to zavisi na tom, jake ridic jezdi trasy a jak casto nabiji. Muzes jezdit realne za nulu nebo taky za 4 litry. Cokoli mezi tim je naprosto normalni a neni to spatne. Spatne je vymyslena ta norma "schovame to do jednoho cisla" a pak z toho vychazeji nesmysly typu 1,2L/100 apod. Toho muze nekdo v pohode dosahnout (mamataxi s pravidelnym dobijenim), ale vetsina ridicu to neda.
Ja mam za cca 20 mesicu celkovou spotrebuj 2,7, coz je v realnych emisich neco okolo 60g/km.
P.S. Prius Plug-in umi realne ujet tech deklarovanych 50 km na elektrinu.
Velmi výstižné přirovnání! :D:yes::yes::yes: "I u nás se našla taková skupina odpadlíků a zrádců, kteří v mrzkém žoldu svých chlebodárců s neúprosnou dějinnou logikou popírají dotování nafty a odvažují se kritiky skvělé cesty elektromobility!" "Prostě fosilní ztroskotanci a samozvanci!" :D:D:D
Sorry, ale ak je slaboduchým argumentom očakávať od EV dojazd do Chorvátska, tak je rovnako slaboduchý argument, že auto za milión má byť len na cesty okolo komína. Za tú cenu snáď môžem očakávať aj trochu viac. A že je to v rannom štádiu vývoja? OK, ale to nie je môj problém, ale problém výrobcu. Len ten problém výrobcu chce únia hodiť na mňa ako spotrebiteľa prostredníctvom obmedzovania a zdražovania normálnych áut.
A taky ať napíše, kde najdou ty miliardy eur na výstavbu dobíjecích stanic, které by byly v praxi potřebné prakticky u každého parkovacího a garážového místa v každém městě, v každé vesnici|! A kde najdou další miliardy nutné pro posílení elektrické sítě, aby toto vůbec mohli provést. Jsou to fakt zelení klani, bohužel velmi nebezpeční... :-(:-(:-(:no:
To se fakt TĚŽKO komentuje = když někdo nedává ani ZŠ :-!
Tak JAK si to představuješ rozumbrado? Když ti ve škole soudružka nebo paní učitelka? vysvětlovala jak z čeho ropa vznikla a jak dlouho to trvalo než se z ní stala ropa = to si DÁVAL POZOR?
A teď když si dospělej s volebním právem = tak CHÁPEŠ že ať jí je kolik chce https://www.worldometers.info/cz/ že DOJDE? Tuhle část CHÁPEŠ?
A to že na pohon aut se jí spotřebovává jen asi polovina co se vytěží dokonce snad menší teď se mi to nechce hledat = to VÍŠ?
A že jí POTŘEBUJEME na spousty jinejch věcí = teda VÍŠ?
A že jen ten přechod na jinej pohon aut v relativně vyspělejch státech je na mnoho DESÍTEK let = to CHÁPEŠ?
Tak sakra JAK TO že si napsal TAKOVOU KRAVINU BLBOST NESMYSL? :-O:-!
Zelené neomarxistické nesmysly tady plácáš jedině ty. Najdi si články, ve kterých se píše o nejnovějších odhadovaných zásobách ropy a zemního plynu a pak tady teprve něco plkej! :-):-):-)
Presne, pri rýchlom čítaní pozerám "zrýchlenie za 3,4s"? Wow, tak to asi budem musieť prehodnotiť názor na EV. Pozriem ale bližšie a vidím "z 0 na 60 kmh". No aha, tak ono to na stovku asi nezrýchli či čo? Nedávno sme tu viacerí skonštatovali, že by bolo vhodné udávať zrýchlenie aj na 200 kmh, lebo stovka je dosť závislá od toho, či sa spraví na 2 alebo na 3ke a nemá úplne výpovednú hodnotu. No a vidím nový trend je 0 na 60. :D:-[]:no:
Patříš k posledním zarputilcům který POPÍRAJÍ REALITU že nafta je dotovaná což TOTÁLNĚ POKŘIVILO evropský trh aut. A jakým způsobem to píšeš = NIKDY se to nezmění :D:-!
No na vedlejším vlákně vlastně TO SAMÝ = čumíš na odkaz 29 g/km u auta s výkonem 306 koní a říkáš = to se NEVEJDE do budoucího limitu 59 g/km :*)
Ale ty máš většinu věcí v hlavě tak nějak PŘESNĚ OBRÁCENĚ = já sem v ekonomii i pohledu na DŮLEŽITOST až NUTNOST EU v plný shodě s babičky exkolegou https://www.novinky.cz/…eli-sveta-335269
Sídlo je ve Francii a místní zaměstnanci jim dle zadání chystají podklady. Místo těchto žvástů mně napiš, kde vezmeš peníze na dotace EV. Napiš mně, kolik peněz a jak reálně ušetříš na té tvé "dotaci" nafty. A zkus to napsat reálně. Na blábolení máme institucí dost.
Jj to bude INTERNETOVÝ SPIKNUTÍ = co kdyby jednou někdo na ACZ mluvil o pokřivení trhu paliv = tak to radši v němčině, češtině, angličtině i slovenštině připravili. Popravdě URČITĚ i ve víc jazycích :-!
Cena EV aut nebude klesat, neni k tomu duvod a naopak je relane, ze zacne stoupat s tim, jak budou klesat prodeje.
30 tEuro neni mimoradny vydaj ? Prodivej se na statistiky nejprodavanejsich aut a v jake jsou cenove hladine - vsechno pod 30 tisic euro.
No když ti běžnej roky vyráběnej teda prodávanej od ledna 2012 abych byl přesnej Prius plug in umí REÁLNĚ ujet = dle pražských testů 43-44 km jen na elektřinu = tak KDE zas vidíš problém?
Emise 29 g/km má ta RAVka 306 koní = nerozumím když KOUKÁŠ NA ODKAZ jedno jestli o tý RAVce nebo pokřivení trh dotacema nafty = tak DÁL po přečtení toho odkazu tvrdíš že to hybrid nedá :'-(:-O
Fakt NErozumim = vyšší spotřeba u plug-in hybridu může bejt tak při cestě do Chorvatska, ale jakej je jinak běžnej denní průměr víme = no a tam to většina dokonce zvládne jen na elektřinu. Takže mnoho dní klidně spotřeba benzínu NULA
Teoreticky to muze nastat, ale v tom pripade budou prodeje velmi male, takze o praci prijdou miliony lidi, coz sebou ponese obrovskou frustraci, coz je hodne vybusna smes. takove socialni nepokoje zadna vlada nechce.
Z hlediska designu to vypadá opravdu dobře, ale praktičnost bude nulová.Co lze tak je dotykové. I ten blbý ovladač na světla.
Docela brutální je ten bílý volant. Jestli to bude v produkční verzi, tak potěš koště. Cokoliv světlého na palubce musí být zásadně tmavé. Jinak se to odráží v čelním skle. Proto u světlých interiérů je spodek palubky světlý a horní část vždy tmavá.
A to ani nekomentuji pohon a cenu. Opravdu ne, díky. Tohle je očekávané auto opravdu pouze od redakce.
tedy 750tis na nase
tedy pardon, diky slabe korune zpusobene diletantstvym tyhle populisticky vlady o cca 75tis vic ...
30tis E neni pro bezneho Zapadoevropana nepostizeneho 40+ letou komunistiskou vladou jako u nas, zadny mimoradny vydaj.
a az behem 5 let spadnou ceny elektromobilu tehle tridy k 20tis E, budou se prodavat jak housky na krame.
Ne nenašel. Napiš to konkrétně. Ty tvoje odkazy jsou jen bláboly přerozdělovačů nějakých imaginárních peněz. Reálně nenajdou ani Euro a vše bude na dluh.
To ti FURT NEDOŠLO že to nemá NIC společnýho s EU? Ty nevíš že vodíkový i elektrický auta sou PŘEDEVŠÍM asijský a americký? Že Evropa je prostě POZADU? ;-)
Ale hlavně mi vysvětli to NENAŠEL = teď o víkendu sem dával odkazy v češtině, němčině, angličtině i slovenštině = ale klidně jen tenhle jeden co na něj čumíš CO na tom nechápeš? :-O:*):D
No a v Americe budou 5 litrů na 100 a ropa fakt dojde = prostě tak to je, emise i spotřeby se snažíme snižovat DÝL než většina z nás co to tu dneska řeší žije ;-)
A je JASNÝ že to časem dojde = no k něčemu co NEBUDE jezdit na ropu vůbec. Aktuálně EV a docela zajímavě působí vodík
Já jsem tam nikde žádnou reálnou dotaci nafty nenašel. Jen samé bláboly, jako od tebe. Chcete rozdělovat peníze, které nemáte a které nikde nejsou. CEO VW se musí snažit zdražit benzín a naftu. Musí zdražovat auta se spalovacím motorem. Jinak cíle EU a uřvaných a hodně vlivných "ekologů" nesplní.
A žádnej zákaz neovlivní to že ropy je jen tak tak = abychom začali řešit její používání v miliardách litrů jen pro zajetí si na nákup. To fakt de líp
A viz já ve víc příspěvcích = zatimco v autěch jí umíme už teď víc způsoby nahradit = tak krom šílenýho plýtvání ropou na to popojetí na nákup a tvrzení fanatiků že jinak to nejde že to je nepřípustný tam zajet na vodík elektřinu = tak ropu POTŘEBUJEME a NEUMÍME jí v mnoha věcech zatím nahradit! Sem jedinej kdo chodil do školy, nebo tam aspoň v tu chvíli dával pozor? :*)
Ale BLBOST = že teď Trump odložil jejich plánovaný normy což byl myslim průměr 5,7 litru nebo tak nějak = to NIJAK NESOUVISÍ s realitou EV
Který sou americký a asijský = a my dokonce TVRDĚ zaostáváme. Tohle uvidíme jak povedený ID je první masovější evropská vlašťovka = bohužel nevim jestli povedená moc na mě nepůsobí. Ale to že sme POZADU = to je prostě REALITA
Skutečnost je že budoucí evropský normy 95 g/km plní asijský automobilky SNÁZ než evropský. Jak sme tu zrovna včera diskutovali i končící verze Lexusu IS 164kW má 97 g/km = a lidi který auto takový třídy ani výkonu nikdy neměli a mít nebudou, řvou jak sou BUDOUCÍ normy strašně přísný
Za exoty rsp. ZAOSTÁVAJÍCÍ sme bohužel v tuhle chvíli my = dokonce sou tu lidi kterejm se to že bysme Asii a severní ameriku jednou snad mohli dohnat = šíleně odpuzuje ;-)
Slibovali elektrické auto s dojezdem > 300 km a cenou okolo 600 tisíc. Na to jsem se těšil. Tohle je horší než Tesla Model 3 a stojí to stejně. Navíc je Tesla mnohem pokročilejší. Pro zákazníky nebude důvod nekupovat od konkurence, konec konců dnes už Tesla není sama.
Pepíci "od sazí" si holt nikdy nechtěli připustit, že na nedostatek inovací evropský průmysl dojede. Tak tady to máte. A to je teprve začátek. Nissan zavírá v Barceloně. VW chystá propouštět a Tesla předběhla v žebříčku Toyotu. Už se laskavě probuďte lidi. Budoucnost normálního cestování fakt není v současných zastarlých žebřiňácích bez podvozku za 3/4 míče v rozumné výbavě (Octavia 4).
No řeknu to po tvym = PLÁCÁŠ TOTÁLNÍ ABSOLUTNÍ NESMYSLY :D
Si představ že nafta JE dotovaná = a tady se mýlíš úplně STEJNĚ ;-)
Fakt myslíš že všichni ti sorry ale hodně NAD TEBOU vzděláním znalostma schopnostma kteří se aktivně zúčastní utrácení miliard protože CHÁPOU že to je NUTNOST = sou proti tobě blouni, nebo jak si to představuješ? :-O:*)
Ropu POTŘEBUJEME = na tisíc jinejch věcí. Fakt je tvůj návrh NA VŠECHNO SRÁT = jak pak budeme vyrábět všechno od léků po počítač na kterym tyhle nesmysly píšu NEZÁJEM :-)
Oni ve VAG mají daleko dražší a sofistikovanější vývoj a jsou to hotoví lidumilové, takže prodávají všechna svá auta s obrovskou ztrátou jen aby si čeští zákazníci mohli kupovat ta nejlepší auta na světě. Jak potvrdil důvěryhodný zdroj z vedení VW tak na CitiGo iV prodělávají i více než 200 tisíc korun a troufnu si odhadnout, že tento zcela nový revoluční elektromobil budou prodávat se ztrátou nejméně 500 tisíc korun.
Cenový rozdíl mezi jak to zatím vypadá docela komedií ID3 až nebude ve zvýhodněný úvodní edici a docela autem https://fdrive.cz/…ina-i-lepsi-4948 reálný cenový rozdíl bude URČITĚ menší než rozdíl v tom jaký to sou auta
Jinak si srovnejte ID.3 a třeba BMW i3. Pravda, Id.3 dojede dál, ale je to rozhodující u auta do města a jako příměstské přibližovadlo? Co byste si koupili radši? i3, která má po 6 letech na trhu vychytané všechny mouchy a solidní facelift nebo ID.3, které bude mít některé funkce vypnuté, protože to neumí naprogramovat? A to prosím za stejnou cenu...
Ta cena začíná být absurdní. Ceny EV jsou obecně nesmyslně nadsazené. Co je na tom autě tak drahé? kWh baterie stojí dle samotné deklarace VW zhruba 100 dolarů. I kdyby to na úrovni celého packu bylo 150 dolarů, tak to máme u 55kWh baterie cca 8250 dolarů. Tedy cca 180 tisíc Kč. Což je cena, o kterou by to auto mělo být dražší oproti Golfu, který je velikostně a nákladově jinak zcela shodný. Jenže to auto rozhodně nestojí jen o cca 180 tisíc víc než obdobně vybavený Golf, který stojí asi 640 tisíc. Ono stojí o 400 tisíc víc!
Plácáš totální nesmysly, ropy je na světě dost minimálně na 50 dalších let benzínového a naftového automobilismu. A až pak ropa bude skutečně docházet, stačí spalovací motory uprvit na spalování na zemního plynu, kterého je v zemi minimálně na dalších 120 let! :-)
A jsi si jistý tím, že někdo chce dát milion za malé auto s malým dojezdem? V mém okolí většinou lidé kupují auta do milionu jako komplexní řešení své mobility (asi žiju v jiné sociální bublině)... ;-)
Řikej si TRÚBKA tomu co ráno vidíš v zrcadle když si čistíš zuby = jestli si je teda čistíš ;-)
Tak TO tě štve? Máš pocit tě že mám navrch? No tak DÍK :*)
Na něčí odkaz holt kliknout jde na něčí ne. Nojo sou věci co nezměníš :-!
Nezajímá mě moc oficiální cena ani tahle úvodní cena = ale REÁLNÁ. Tak sem dal odkaz kde je pár REÁLNÝCH Leafů. A tvá reakce a TRÚBKA je dost přehnaná = pokud máš tu potřebu dát i ofiko ceník = no proč ne
No vono to viz ekonomický odkazy dost k pláči začíná bejt = že ho PO zveřejnění naprosto KATASTROFA výsledků že po letech co nám ve 3tí vládě vládne patří stát na absolutní chvost evropy i světa = ho má ca třetina národa za TO NEJ = na to můj mozek fakt nestačí :D
Sice na něco BEZ ROPY přejít MUSÍME = a i přes odpor mnoha diskutujících který ve škole asi nedávali pozor viz já 10:44 prostě MUSÍME není o čem, tak tahle VW cesta na mě působí až IntenzivněDebilně na3tí
U nás má náš slovenskej předseda vlády sakra zajímavej příjem z dědictví po kmotru mrázkovi = z každýho litru nafty i benzínu + skoroMONOPOL na adBlue, takže to na podporu EV a vodíku = fakt moc nevidim :-!
Skôr mám obavu, či naznačená cena nie je príliš optimistická. VW svoje produkty nepredáva zrovna lacno. A či mu to po fiasku s uvedením tohto modelu na trh prejde, no neviem.
.... cenovka toho auta je čistě virtuální.... myslím že minimálně v Německu už se teď počítá s vládní dotací v řádu tisíců EUR.... a jinde v EU to nebude jinak....
No a uvidíme jak to bude s prodeji.... PR kampaň s odkládáním uvedení, reportováním spousty failů v software atd atd mě teda moc nepřesvědčila.... 8-s
ale pořád bych to auto nezatracoval, uvidíme.... mrtvě narozené dítě to zatím není....
A si si istý tým, že toto je auto práve na dovolenku? Fakt nepochopím tieto slaboduché argumenty - vieme, že súčasné EV sú na jazdenie okolo komína, a nie na jazdy k moru cez pol Európy. Vieme, že elektropohon, resp. hlavne baterky sú stále príliš drahé, preto sa šetrí inde, aby výrobca niečo zarobil a aj cena bola ako-tak stráviteľná.
Podľa mňa vzhľadom na situáciu okolo ID bude musieť VW ísť s cenou trochu dolu, ale milión za elektrický kompakt je skrátka dnešná realita.
Viz já 10:44 a proti Evropě dominance EV na severoamerickém kontinentu a v Asii = tohle fakt neni o nějaký EU. To můžeš rovnou napsat že za tim že se MUSÍ připravovat odklon od pohonu na ropu může Sóros, Havel a Kalousek :-!
Seděl jsem v tom na autosalonu (tuším v Ženevě, nebo ve Frankfurtu, už nevím). Ta cena je hrozně sebevědomá. Pocit z toho auta je, jako když si sednete do Dacie - všude je vidět, kde se šetřilo, aby se zaplatil elektropohon. A za milion tak dostanete nehezký vůz, který Vás ale zato nedoveze ani pořádně na dovolenou... Chce mi snad někdo namluvit, že zrovna toto zákazník chce?
Velmi optimistický představy jak dlouho vydrží tu včera psal Barik = s tim zkombinuj REÁLNOU dobu přechodu na auta na vodík elektřinu prostě NE na ropu, kterou navíc potřebuješ na 1000 jinejch věcí http://tipy.biooo.cz/…y/derivaty-ropy/#…
Takže ropy je TŘEBA ještě na 100 let popravdě jsou i mnohem pesimističtější odhady https://www.worldometers.info/cz/ a i ty ses zúčastnil diskuze https://www.auto.cz/diskuse/75552/1?… že přechod bude trvat DESÍTKY LET = s někým jsem to tady před časem probíral a vyšlo nám že při PODPOŘE STÁTU alespoň na úrovni podpory DOTACE nafty to je ne v ultrabohatém typu Norsko ale ve vyspělém státě tak na 40 let. Takže ono prostor pro další odklady = prostě moc NENÍ NENÍ NENÍ
Pro budoucí dobu a budoucí zájemce o individuální jízdu autem nebude jiná volba, než taková elektroauta kupovat. Napřed ceny aut na fosilní paliva vylétnou tak nahoru, že se budou pomalu blížit cenám elektromobilů, no a pak za další čas, se přestanou skoro úplně vyrábět . Takže volba pro průměrného občana bude buď elektromobil, nebo veřejná doprava. Auta na spalovací motor budou jen drahá rarita na objednávku za nekřesťanské peníze (aby se zaplatily emise), tak jako kdysi za první republiky. Nečekejte, že EU nám umožní něco jiného!
Už jen to zrychlení je "bomba"
Ještě jsem neviděl uvádět zrychlení z 0 na 60 km/h (běžné je z 0 na 100km/h nebo z 0 na 60 mph)
A určitě nejde o překlep, protože se 150 kW a váhou skoro 2 tuny to za 3.4 s nedá nikdo.
Možná kdyby uvedli zrychlení z 0 na 10 km/h, tak by se dostali pod jednu sekundu a vypadalo by to jako že jsou rychlejší než F1. Trochu smutné PR :'-(
No,tak napjate ho ocekava jen redakce, to bude hykani, to bude onanie, nejlepsi elektromobil na svete. Teda hned po Enyjakovi. Mne by spis zajimalo, jestli ta first edisn budou ty stojaky, co rok uz reznou vsude mozne po odstavnych parkovistich. To bude super kauf. Rok vyroby 2019, v roce 2021 uplne nove. 🤣
...hatchback nižší střední třídy se základní cenou "JENOM" milion Kč, to opravdu bude nový "lidový vůz", nový Brouk, to zákazníci dealerům VW utrhají ruce! :D:D:D