Ceny za parkování v ulicích pro návštěvníky Prahy by do budoucna měly být nastavené tak, aby byly vyšší než v garážích, které nyní řidiči příliš nevyužívají, resp. o nich ani nevědí.
Naprosto souhlasim, v Praze uz par let neziju, ale co sem minule cekal na mou pravidelnou jizdu busem a pak MHD do mista meho byvaleho bydliste ze zamestnani, tak misto obvyklych 38 minut i s cekanim, svym autem sem to mel za 11. Oni si to vsichni kresli ruzove, ale pokud neni clovek nekde spis v centru ci primo u zastavek, tak je to na delsi lokte.
Napíšem tu ako návštevník ;)
Občas idem do Mnichova a podobne. Ak plánujem z nejakého dôvodu návštevu priľahlých oblastí centra, vždy si najskôr na internete pozriem možnosti parkovania a polohu parkovacích garáži niekde v mieste môjho výskytu. Potom sa navigujem priamo sem. Samozrejme nie je to parkovanie zdarma, ale tých pár € za nejaký čas už obetujem.
Ak nemusím, do centra neleziem. Ak už musím snažím sa parkovať ďalej - najlepšie do 1 hodiny pešou chôdzou (človek toho cestou veľa vidí), alebo niekde na kraji mesta (na záchytnom parkovisku) a do miesta určenia sa dopravím hromadnou dopravou. MHD je najhoršia voľba, lebo človek musí poštudovať ako to v neznámom meste funguje...
V podstate nikdy neidem do cudzieho veľkomesta nepripravený čo sa parkovania týka :)
Protože koalice Pirátů + TOP + Praha sobě zdražuje úplně všechno - daň z nemovitosti o 100 %, svoz odpadu o 30 % , teď parkování a obávám se, že tím to nekončí
Nějak nechápu ty, kteří by chtěli aby tohle vládlo i státu - copak si myslíte, že by okamžitě nezvedli i další daně ???
No - nevím, kde bydlíte, ale ono to s tou MHD v Praze, pokud nebydlíte na metru moc růžové není - já bydlím na Jarově a pracuji kousek od Budějovické, což znamená 1 cesta MHD 55 - 60 minut a autem ráno okolo 7:15 25 minut . A domů je to autem pomalejší, cca 40 minut, ale furt je to dohromady o polovinu kratší, než MHD
Za prvé mne to vede k závěru, že do prahy jezdit nebudu. Takže co se děje v praze, mne nezajímá.
Za druhé by se ostatní obce měly domluvit na mimopražské zoně, ve které by všichni parkovali zdarma a pražáci za tisíc na hodinu. To by je to rychle přešlo s tímto šikanováním a přivlastňováním veřejného prostoru..
Zrovna Praha si vzhledem k síti MHD a metru nemá úplně na co stěžovat.
Ad počasí a sporty ... ano, ale tohle je JEN o pohodlí, ne o tom, že by to nefungovalo.
KDYBY zde byla rozumná alternativa kde nechat auto a dobře se dopravit do centra tak ať si parkování v centru klidně zdražují a nevadí mi to. Ale bohužel ta alternativa tu zatím není. Až budou na hlavních vjezdových trasách bezplatné záchytné P+R tak prosím.
Ano, lenost statnich zamestnancu je skutecnost na ktere se da stavet, ale pozor ELTODO je akciovka, tam uz jde o penize. Ti prestupek neprehlizeji a penize z tebe taky umi dostat treba az z exekuce. Vsecko probiha na dalku, nikdo nic neresi. Mestska ani jina policie uz davno parkovani v zonach neresi.
Víte čeho si všímám? Funguje to jen na ty, kteří tento cirkus respektují. Pokud někteří zastaví na prasáka na chodníku, klidně na nejrušnějším místě nebo na přechodu pro chodce. Místní policie nechává taková auta většinou zcela bez povšimnutí. Takže proč se nechat šikanovat nějakým zmateným řešením zón. Kdo se bojí nesmí do Prahy!
Nezmizí, ale může jich být méně. Počet aut pořád roste; jinými slovy, před 15 lety jsme žili s mnohem menším množstvím aut a neumírali jsme kvůli tomu. Čili není důvod, proč by to nešlo ani v budoucnu.
Protože i když je člověk místní, tak svým autem zabírá veřejné místo, které se muselo z veřejných peněz zřídit a které se nemůže použít pro nic přínosnějšího, než aby tam 95% času stálo nějaké nevyužité soukromé auto.
Normální je si za vlastní peníze koupit pozemek (stání ve dvoře, garáž...) a parkovat tam. Není důvod, proč by vám měla společnost dávat k dispozici pozemek zadarmo jenom proto, že jste se rozhodl si koupit auto, které vás nikdo nenutí mít.
To neznamená, že to tak nemůže být. Ale pokud je někde i těch aut místních obyvatel víc než prostoru, tak je jasné, že to jen tak zadarmo město dávat nemůže.
Nesmysl, jestli chces garantovany parkovani, kup si garazovy stani nebo jiny parkovaci misto... nebo bydli nekde, kde je pro auta dostatek mista. Ve velkejch mestech je proste koexistence lidi, aut, tramvaji a toho vseho jeden velkej kompromis, a nezrizeny parkovani zadarmo vsude proste neni resenim a ani na to neni misto.. uz to, ze mistni obyvatele platej min nez prespolni, mi prijde ujety... jestli standardni rocni parkovani stoji napr. v Praze 25-35 tisic, tak by tak melo stat pro vsechny a hotovo. Navic by to jeste spoustu obyvatel namotivovalo si na dvorku nebo ve vnitrobloku uklidit, postavit zakladace a parkovat tam.
Ja si zive pamatuju parkovani pred zavedenim modrych zon v centru Prahy. Zaparkovat bylo temer nemozne, kolikrat se opakovane objizdely bloky ulic a hledalo se misto. Na ulici staly nepojizdne vraky i auta prikryta plachtou. Ted se aspon zaparkovat da i kdyz za penize.
A automatickemu naroku na parkovani zadarmo taky nerozumim. spousta lidi si plati parkovani dobrovolne, vlastne si je plati i majitele garazi. Spis bych videl parkovani zadarmo jako bonus, nez jako narok jen proto ze si pan nebo pani poridi auto
V Brně to není o mnoho lepší. Nerezidentů pohybujících se po městě je šesticiferný počet, ale město prakticky nemá zapotřebí investovat do žádné alternativy k modrým zónám. A cyklostezky udělané tak, že je radši většina cyklistů neužívá.
Parkování ve svém městě u domu by mělo být zdarma. A píchačku jsem v práci dostal zdarma. Pokud je modrá zóna na vystrnadění cizáků, proč bych měl jako místí teda platit?
Parkoviště na okraji Prahy jsou fajn pro lidi, kteří jedou rychle nakoupit něco malého nebo jedou na jednání, kde nepotřebují nic s sebou. Ale jakmile vezeš (například) nákup svým rodičům, nebo dítě s vybavením na sport, je ti celé parkoviště na kraji Prahy k ničemu.
A samozřejmě, celý ten koncept funguje pouze v případě dobrého počasí, protože jakmile prší, většina lidí si prostě chce v pohodlí a suchu dojet až tam, kam potřebují.
Praha má dost dobrý systém veřejné dopravy, ale ta zkrátka nikdy nepovede všude, a nikdy nezastaví až tam, kde ji ty chceš mít. Tohle omezování lidí nepovede k ničemu dobrému.
Jako velmi aktivní cyklista přesně tyhle věci naprosto nesnáším. Ve skutečnosti je většina opatření pro město (a cyklistiku v něm) spíš na škodu, než k užitku. Auta z města nezmizí, dokud z něj nezmizí i lidi. Nějaké snahy o "sdílení" nebo něco podobného jsou úplně k ničemu.
No větší blbost jsem dlouho nečetl. Ty garáže mají většinou v majetku spíše soukromníci, kteří mají cenu samozřejmě nastavenou výše. Ostatně auto je kryté před povětrnostními vlivy a i před vandaly. Někde i hlídané. Tomu odpovídá cena.
Pokud zdraží město, tak automaticky zdraží i garážisté. Už před pár lety cena za hodinu parkování měli některé garáže dost vysoké. Raději by měli budovat parkoviště na okraji Prahy (ideálně zdarma, aby si každý mohl vybrat, zda ušetří na parkovném) a samozřejmě veřejnou dopravu.
chce vylidnit i ty okrajové části? Nestačí jim, že se vylidňuje centrum, oni chtějí zlikvidovat i ten zbytek? Jen blázen by do toho bordelu pak šel dobrovolně bydlet.