Stylový crossover Seat Arona nabízí kromě tradičních benzínových a naftových motorů i možnost jezdit na stlačený zemní plyn, tedy CNG. Jaká úskalí ale obnáší provoz nejhospodárnějšího a současně nejčistšího motoru v nabídce?
Ta spotřeba mě taky zarazila. Nedávno testovali CNG Ibizu nebo Aronu v autosalonu na primě a tam uváděli spotřebu dokonce 6 kg. Když vezmu, že švára měl CNG Golf VII kombi a uváděl spotřebu 3,5 - 4 kg s motorem 1,4. Kromě emisí nevidím v této verzi smysl. Jel jsem s Aronou 1,0 TSI 85KW a spotřebu mi ukazovalo 5,2 na té trase cca 10 km.
Úplně marginální není. V počtu registrací jsme na sedmém místě v EU a dříve jsme bývali pátí až šestí. Samozřejmě, s Itálií to srovnat nejde, tam se prodá více než polovina všech CNG aut.
asi by si nemusel generalizovat, podobne prispevky najdes vsade.... pohladom na vykon + dojazd tj. zobrat to co na papieri vyzera najhorsie a skritizovat to, lebo na viac nemá
v praxi je to pre cielovku slusna ponuka, musi sa ovsem pocitat s kludnym jazdenim v tomto pripade...
Nie že by som bol na CNG nejaký nabudený, ale čítať tieto prostoduché príspevky. Ja viem niektorí Česi poznajú cestu len do Chorvátska a nákupy do Drážďan.
Bol si už niekedy v Taliansku? Videl si to množstvo "čerpačiek" tam?
Ak som v IT stretol Seat tak mal väčšinou nápis TGI.
Česko a východná Európa je marginálny trh pre plyn. To neznamé, že inde to predajne nefunguje.
Gratuluji Seatu, vyrobil spalovací auto, které má stejný dojezd jako EV a mizernou dynamiku 😂 . Mít trochu vyšší cenu, tak je to úplný nesmysl. A vsadím se, že po běžné cestě po EU potkám více nabíječek, než stanic s CNG.
asi je nutny pohlad cielovky, kto hlada crossik ako arona na mesto a okolie a nepotrpi si na extra dynamiku (co je vacsina majiteliek) tak sa arona celkom oplati... s cenami benzinu, ktore postupne pojdu hore sa to oplati viac ako len cisty benzin s podobnym vykonom
... ekologicky super, nejde prece jen o CO2 ale i o jine jedovate emise a tam je CNG zasadne lepsi nez klasika benzin.... jinak ale nevim no.... ten dojezd bych u primestskeho auticka neresil, kdo chce litat dlouhe trasy tas si snad neco takoveho nekoupi.... ale ten slaby vykon, pomerne vysoka spotreba (stare TGI 1.4 jezdilo v poho kolem 4kg), nemoznost parkovat v podzemnich garazich.... holt asi pro suchodce z mensiho mesta.... jinak nevim no....
Majitel se připraví na výměnu nádrží ,ventilu a to se vyplatí. Kdo chce šetřit jezdi na LPG.
Arona s 70 kw stoji kolem 400 takze rozdil skoro 40 TKč a kolik ze to stoji 1,5....