Pokud máte rádi auta, možná vás čas od času napadne pořídit si domů osmiválec. Jenže záhy po hlubší úvaze člověk zpravidla dospěje k tomu, že zejména náklady na provoz takového auta rychle přesáhnou jeho finanční možnosti.
Fakt ZAJÍMAVÝ jak MOC to s lidma cvičí = přitom každej si to může dohledat sám. A přes to že čučíš na rozdíl 4 koruny a čučíš na odkaz o dotacích nafty = děláš že to nevidíš nebo CO? Fakt to nechápu :D
VYSVĚTLÍŠ?!?
Jinak SLOVENSKÝ formulár na dotáciu zelenej nafty = formou vrácení spotřební daně teda TOTÉŽ prostě DOTACE FORMOU nižší SPOTŘEBNÍ DANĚ = to si snad umíš vygooglit sám. A asi ani nemusíš googlit ŽE je nějaká zelená nafta víš nebo? ;-)
Na Slovensku sou to pomocí spotřební daně myslím ca 4 koruny na litr = to není málo ;-)
EDIT už sem dohledal = daň nafta 10,46 koruny stejná pro benzín 14,77 kč https://zpravy.aktualne.cz/…1201e9aabc22638/ litr nafty je DOTOVÁN 4,31 kč. No byla by to sranda SROVNAT to žejo? :-)
Aby sa prestala nafta dotovať , tak by sa predtým najprv musela začať dotovať.😂
Naftu tankujem a žiadnej dotácie sa mi ešte nedostalo. Kde zaziadať? Opýtam sa odborníka.
Ty by si mal najprv niečo vyskúšať v praxi a nie teoretizovať. Skúšať som V8 740d, V8 4.0 a 4.2 TDI a tej dobe keď boli tak tie motory išli ďaleko lepšie aj voči 3.0l na dotáciu. A poladená V8 4l s viac ako 900Nm bola až “nepríjemná”. :-)
V A8 je furt eště? Určitě? No CO si o něm myslí sám výrobce říká cena = absurditu že býval LEVNĚJŠÍ no popravdě i horší než V8 benzín určitě víš znáš
EDIT jo koukám že furt jo = no je to krutej příplatek za 20kW navíc = aby to tak neřvalo sou u Audi V6 na dnešní dobu úmyslně podladěný na výkon co měl i stařičkej V6 PSA v Jaguárech = před mnoha lety
Realita je směšný rozdíl ve výkonu R6 a V8 = což bylo jasný tomu MB a BMW viz odkazy před nácti lety. Asi bych souhlasil s Vaculíkem, nejlepší nafta současnosti je R6 OM656 Mercedesu = i ten sice POTŘEBUJE dotovat palivo, ale motor je to mňamka
I když i u tý NEJ naftový mňamky je otázka PROČ = verze E53 48-Volt hybrid má 435PS a 520Nm a jezdí na palivo za tržní ceny
Když spolehlivé V8, tak od Lexusu, popř. z USA - ideálně HEMI.
Z Evropy třeba 6.2 AMG (všechny atmo AMG s nepřímým vstřikem), 4.2i od Audi se dá tolerovat.
N63 od BMW - horší V8 snad neexistuje!!!
Něco ti povím a bude z toho tady méně lidí našených, ale do určitého typu auta, bych dal přednost V8TDI před V8 benzín a to neříkám z papíru, ale co jsem si měl možnost vyzkoušet.
Fakt nepochopitelné jak nepochopíš (třeba výše) fakta = ad comment PŘESNĚ TO jsem napsal = že? ;-)
Tak jak k tomu došli už sakra KDYSI u https://de.wikipedia.org/…nz_OM_628/OM_629 a https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_M67 a nepokračovali ve slepé cestě tak jeden jediný výrobce s celkově MENŠÍMI zkušenostmi s výrobou osmiválcových motorů = to dál zkoušel. A protože sám věděl že benzínový V8 byl je a bude navždy jinde a proto svou V8 naftu PARADOXNĚ NEZVYKLE nabízel LEVNĚJI než benzín = tak právě to že byl jediný = u části lidí vyvolávalo OPAK než u analytiků BMW, Mercedesu.. a třeba u mě. Jak ukazuje současná realita = sám ten VWýrobce už tuhle naftu do osobních aut nedává JEN do náklaďáků = obřích SUV = jak jsem NAPSAL a ty nepochopitelně nepochopil
TAM dává smysl funkčně i tam je to bez dotace = po tvém "když přestaneš dotovat tak se přestanou prodávat" :*)
Dotace jsou problém = a nemalá část lidí si je spojuje JEN s tím co krade Babiš https://www.peak.cz/…t-miliard/14345/ ostatně PROTO že tu nejen WinDiesel kvíkal o dotacích EV = jsem ho upozornil že daleko nesrovnatelně VĚTŠÍ dotace jsme po celý jeho život dávali a furt dáváme = a to už asi nepřekonáme = do podpory z principu složitějších poruchovějších dražších vznětových motorů proti benzínovým. Do NUTNÉ podpory paliva po celou dobu jejich provozu. Nic takovýho u EV nehrozí = navíc podpora něčeho s lokálně NULOVÝMI emisemi jezdících na doma přes noc natankovanou elektřinu případně vodík dává smysl = narozdíl od dodnes v multimliardách trvajících dotacích https://archiv.ihned.cz/…esetitisice-lidi
Zajímavý že většina lidí nevěděla že dieslový auta = by se bez trvalé dotace provozu ve stovkách miliard = okamžitě přestaly prodávat. Ještě zajímavější = byly reakce a ODMÍTÁNÍ spojený s URÁŽENÍM že to je blbost. Přitom je známá ověřitelná REALITA že když zítra přestaneme dotovat jejich palivo = Evropa bude zaplavená neprodejnými miliony dieslových aut pro svůj provoz POTŘEBUJÍCÍCH dotaci :-)
Nepochopitelne je jak nepochopis nekdy (treba vyse) ironii - tvuj odpor k cemukoliv od VW je iracionalni. U ostatnich aut davas za priklad to co u VW kritizujes. Na to narazel prispevek vyse.
A comment k veci: Audi a VW do svych aut V8 diesel davaji, ze...Q7, Q8, Touareg
A jeste jeden: KDYZ prestanes dotovat elektroauta a elektrinu, kterou cerpaji, prestanou se prodavat.
Shodneme se snad aspon na tom, ze dotace vseho druhu jsou spatne.
Přesně = tuhle to rozebíral někdo při testu RC V8 5.0 Track edition = snad Ondřej Šámal. A přesně ten rozdíl v nástupu výkonu klasický velký atmosféry vs aktuální M3 rozebíral. KDYŽ UŽ tak kompresor = ale furt je nej velká atmosféra
Tohle téma je základ pro pěknej článek = tenhle je takovej klasický ACZ :-|
NE tragedie ale šlo by o HODNĚ víc = minimálně, když jich je vlastně jen pár, zmínit všechny V8
Taky NEvím = prostě to kdysi dáávno Mercedes a BMW vyhodiqnotili SPRÁVNĚ :-)
Ostatně ani do Audi osobních aut se V8TDI už nedává ne?
Ostatně co ty na výkonový (ne)rozdíl mezi R6 a V8?
Ostatně co ty na to že i Audi přestalo používat V8 naftu v osobnich vozech?
Smysl má JEN v náklaďácích = myšleno obřích SUV. A i tam je to problém KDYŽ přestaneš dotovat palivo ;-)
Pamatuj, že dýzlové V8 jsou nesmysl, vyjma Toyoty, JLR nebo tuningu od Alpiny. VW V8 TDI je hloupý i kdyby byl nakrásně lepší než všichni ostatní ;-)
Nevím, co je na té poučce nepochopitelného :-!
Navíc oproti turbům zachování charakteru atmosféry, kdy výkon stoupá úměrně otáčkám. Na vytí kompresoru jsem si musel zvyknout, ale chvílemi to zní jako Štuka při střemhlavém letu ;-)
Citace: "Z první verze přebírá nepřímé vstřikování benzínu, ale už přidává 30 ventilů"
Takze pokud mel puvodni motor 2x8=16 ventilu, tak ma ta dalsi generace rovnou 46 ventilu?
Nebo jich ma celkem 30?
Ale jak podelili 30 ventilu do osmi valcu..?
Dal asi ani nema cenu cist, odflaknuta klasika... :no:
Bavíme se o motorech = bez nutnosti dotovat jim po celou dobu provozu palivo :-!
Nic proti = ale V8 jsou v běžných autech na tomhle kontinentu vzácností = nevim proč ne všechny. Mimochodem nejvíc V8 celkově prodal myslím LandRoverJaguar = taky vynecháno