Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mercedes-Benz GLS 400 d 4Matic - Když chcete to nejvíc

Model GLS je velké SUV hýřící luxusem, které uveze sedm lidí a hopsá jako z GTA. Dává smysl, když tohle všechno umí i jeho menší sourozenec?
Zpět na článek
8. 7. 2020 15:34
Re: tak vedla tohto je
Géčko nejvíc obdivujou lidi, kteří s ním nemají praktickou zkušenost. To auto je uvnitř překvapivě malý. Ale fakt překvapivě. Pro aktivní rodinu nic moc. A v terénu - reálně, co projede géčko, to projede i lanďák, a to spolehlivěji.

Realita je taková, že géčko je dneska hlavně hračka pro pozéry a ikona pro bychaře.

A jinak esko - to určitě pojede o kus líp a komfortněji než to GLS. Akorát to SUV je holt praktičtější, no. Bude čím dál víc lidí, kteří obětujou trošku té jízdní kvality za to, že můžou odvézt kufry, kolo nebo děti sousedů na fotbal... Bohužel.
8. 7. 2020 15:30
Re: Big Daddy
No jo, ale ten RR je bohužel furt stejně poruchovej... to je pak těžký.
Avatar - white label
8. 7. 2020 12:22
Re: Proč není...
Ještě v r. 2016 jsme kupovali auto za 2 mega bez dph a nic k tomu vést nebylo třeba.
8. 7. 2020 11:29
Re: Proč není...
Potvrzuji :-) Využívám paušál a stejně poctivě vedu knihu jízd.. ale jako nestěžuju si, reálné náklady mám minimální a když si můžu 60 % zisku odepsat jako náklad, vést další ač zbytečnou evidenci mi vlastně nevadí, vždycky je to něco za něco..
Avatar - white label
8. 7. 2020 10:53
Re: Proč není...
Psal jsem i o rozdělení tržeb. U fyzických osob to není tak jednoduché, jako u s.r.o.
Avatar - white label
8. 7. 2020 10:50
Re: Proč není...
Ty s tím problém nemáš, ale mnohé FÚ s tím v poslední době (2019) dělají neskutečné obstrukce, čím dražší auto/větší odpočet, tím větší buzerace. Kdo to nezažil (ještě v roce 2016 to šlo poměrně hladce/v pohodě), neuvěří. A pokud se nakonec nenecháš zlomit, pak budou klidně, i při odpočtu nákladů paušálem, trvat na evidenci jízd až po dobu 5 let.
8. 7. 2020 10:08
Re: tak vedla tohto je
Fyziku neodrbes. Limuzína bude vždycky jezdit líp, než stodola. Nazvat s Klasse haraburdou je dost odvážný. Dej si 100km po dálnici v Sku a v Gku ;-)
8. 7. 2020 08:39
Re: Proč není...
Jasně a já s tím nemám nejmenší problém.. vlastně jsem jen nahoře reagoval na příspěvek Matěje M., který uváděl, že stát z nákupu takového auta na DPH vydělá dost peněz, což prostě není pravda, protože vzhledem k cenovce jej budou kupovat zejména firmy s vysokým obratem tzn. plátci DPH a ti si DPH nechají vrátit. Následná diskuse už byla taková malá odbočka do světa účetnictví :-)
8. 7. 2020 08:07
Re: Proč není...
neviem ako to u vas ale na slovensku to funguje casto tak, ze firmy ktore potrebuju ostat neplatci dph aj napriek prijmom, maju dve moznosti, zalozia si viac sro a prijem rozdelia patricne do kazdej, alebo po roku zalozia novu dalsiu sro, ak sa predchadzajuca stane platcom
8. 7. 2020 06:08
Re: Big Daddy
Člověk s vkusem nejezdí v krabici, pokud ano, je to Range Rover.
Avatar - white label
8. 7. 2020 01:29
Re: Proč není...
Promiň, je to tak, obchodní přirážka je cca 942 %, ale marže "jen" 90.4 %.
Ano, raději bych neplatil dph a nenárokoval si odpočty dph (včetně auta), ale když to nejde, proč bych si odpočet na auto neuplatnil, viz závěr mé předchozí reakce.
7. 7. 2020 22:09
Re: Proč není...
No vycházím z čísel v tvém příspěvku :-) Však mluvíme o marži a nikoliv o obchodní přirážce.

Prostě stát žije z DPH a samozřejmě by byl nejradši, kdyby byl plátce DPH úplně každý. V takovém případě stát vydělá hromadu peněz a DPH nijak neovlivní konkurenci, protože o DPH bude navýšená cena naprosto všeho. K tomu asi pomalu směřujeme :-). Možnost nechat si vrátit DPH já osobně považuju za jistou odměnu ze strany státu za to, že mu pomáhám z koncových zákazníků vyrazit to DPH, aby měl z čeho žít :-) Chápu, že mnozí by raději neodváděli DPH a nenárokovali si vratku z nákupu auta, ale to prostě nejde, tak to neřeším..
Avatar - white label
7. 7. 2020 21:34
Re: Proč není...
Kdes přišel na těch 90%? S tak směšnou marží na kávě bys jako kavárník zkrachoval velmi rychle i kdybys nebyl plátce dph.
V kavárně musí být ke každé položce započítána i "vstupenka", jinak ani nemáš šanci zaplatiti všechny náklady. A nikoho neuživí procenta marže (jakkoli vysoká), ale jen to, kolik mu reálně zbude až všechno (včetně toho dph) zaplatí.
Hranice obratu pro povinnou platbu dph se od "revoluce" neustále snižovala, přičemž ceny šly naopak postupně výrazně nahoru, takže tam nakonec spadl kdekdo. Scénář byl následný - při největších počátečních nákladech si člověk neodečetl žádné dph, aby nebyl plátcem dph a nemusel odvádět nesmyslné dph (nákup s 5%, prodej s 21%) z tržeb, ale stejně po snižování hranice a růstu cen do toho spadl.
A když s někým vyje.be stát, co může čekat stát od něj...
7. 7. 2020 21:17
Re: Proč není...
Vždyť je to jednoduchý. Pokud má někdo pocit, že má jakožto plátce DPH oproti neplátci handicap a že je výhodnější být neplátce, nic mu přece nebrání stát se neplátcem. Když je to tak super, tak přece stačí omezit obrat. Ale to se mu asi nevyplatí, že? A neudělá to. No tím pádem být neplátce nebude zase takové terno, jinak by to přece udělal, takže těm neplátcům asi nebude co závidět.. prostě vše má své pro a proti a každý si musí spočítat, co je pro něj výhodnější. A tak nějak předpokládám, že moje přímá konkurence asi bude pracovat s podobnými čísly tzn. nevidím jako moc pravděpodobné, že si otevřu kavárnu na náměstí a budu plátce DPH a vedle mě otevře druhá kavárna, kterou bude provozovat neplátce a bude mít o 15 % levnější kafe. No a pokud ano, zanedlouho se z něj spolehlivě plátce stane :-) Čili v naprosté většině případů výše DPH nijak konkurenci neovlivní, prostě obě kavárny nastřelí cenu kafe o 15 % a koncový spotřebitel to bez keců zaplatí, protože tak to prostě funguje. A že je DPH v případě vysoké marže vysoké.. ano to už vychází z principu názvu daně z "přidané" hodnoty. A přijde mi trochu úsměvné, že někdo přeprodává kávu s 90 % marží, ale štve ho, že musí 15 % odvést státu. Jako jasně, chápu, taky by mě to štvalo. Ale v prvé řadě bych byl rád, že je pořád dost lidí, kteří jsou ochotni to pade za kafe dát, protože moje marže je v tomhle případě zjevně ta nejdražší položka na pomyslné účtence pro koncového spotřebitele.
Avatar - white label
7. 7. 2020 21:10
Re: Proč není...
Četl jsi to pořádně a celé?
Koncovému spotřebiteli je hlavně úplně jedno jestli si těch 15% z konečné ceny sebere stát (v případě plátce dph), nebo zůstanou kavárníkovi (v případě neplátce dph).
Když je to neplátce dph, tak se z toho žádné dph neodvede a svět se taky nezboří. Stát má tedy (v tomto případě výhradně díky kavárníkovi) na pouhých 10kg kávy čistý vývar (v podobě dph) 8.475,- Kč a jediné co proto musel udělat je, že přinutil kavárníka stát se plátcem dph, v podstatě ho tak potrestá za schopnost více prodat = roční obrat vyšší, než jeden milion korun. Už jen to, je samo o sobě logicky dost slušná motivace ke krácení, případně rozdělení, tržeb.
Avatar - speedfred
7. 7. 2020 19:49
Re: Proč není...
Ono to zaplatí DPH aj z tej kávy nakoniec ten koncový spotrebiteľ a cez "kávovarníka/" to iba prepošle štátu.
Avatar - white label
7. 7. 2020 18:26
Re: Proč není...
Problém DPH není tak úplně jednoduchý jak ho popisuješ.
DPH sice (teoreticky) platí koncový uživatel, ale odvádí ho podnikatel, který musí konečnou cenu produktu s dph stanovit tak, aby byla z hlediska trhu konkurenceschopná. A jsou i případy, kdy se na trhu přímo potkávají plátci s neplátci dph, a tam je 21% z koncové ceny poměrně výrazný handicap pro plátce dph. Navíc jsou obory, kde si podnikatel nemá skoro co odečíst a prakticky jen dph odvádí. Např. provozy které mají menší objem tržeb, ale mají vyšší "marže" v %, jsou malé továrny na dph, které tak generují pro stát dph, místo vlastního zisku.
Příklad, kavárna nakoupí 10 kg kávy za ca 6000,- Kč z čehož jim vrátí dph 900,- Kč.
Z 10 kg kávy udělají cca 1.250 káv za cca 50,- Kč. Z tržby 62.500- Kč odvedou rozdíl dph (prodej - nákup) 8.475,- Kč! (z původního nákupu za pouhých 6.000,- Kč) které kavárna vytvoří pro stát jen proto, že je nucena být plátcem dph, logicky proti své vůli. Takže tady je potom poměrně velkou otázkou, kdo to dph reálně platí a hlavně kdo na něj "doplácí" především.
A to je teď aspoň ta sazba pro nákup a prodej stejná, dřív se velmi dlouho nakupovalo s 5% sazbou dph, ale prodávalo s 21% sazbou. To byla doslova "krádež za bílého dne".
7. 7. 2020 17:13
Re: Proč není...
Tak jasně, někdo ocení ty jistoty, já rozhodně zůstanu u podnikání. Jinak DPH se neplatí ze zisku, DPH platí spotřebitel. Já jsem plátce DPH, který pracuje taky pro plátce DPH. Takže stát mi vrátí DPH při nákupu a provozu auta, ale nejsem pro své klienty dražší, protože oni si DPH z mé faktury taky samozřejmě nechají vrátit. DPH tím pádem platí jen ten konečný spotřebitel úplně na konci řetězu, což je zpravidla právě ten chudák, co je rád, že si v zaměstnání našetří na tu Dacii... čímž se vracím k tomu, na kom tento stát vydělává nejvíc..
7. 7. 2020 17:03
Re: Proč není...
Tak silničku platím 150 korun měsíčně, to snad ani nemá smysl zmiňovat, za jedno natankování mi stát na DPH vrátí podstatně víc..
7. 7. 2020 16:38
Re: Proč není...
ta DPH nieje vratena len tak bezdovodne, ak je niekto platca DPH, tak tu dan zo svojho zisku najprv musi zaplatit, a asi nikdy sa neda minut vsetko co clovek zarobi, takze odvedenej DPH statu je vzdy viac ako vratenej.

zivnost alebo sro si moze zalozit ktokolvek, ale robit na seba 365 dni v roku a viac ako 10 hodin denne, to uz sa kazdemu zamestnancovi nepozdava.
Zamestnanec robi iba 250 pracovnych dni, minus mesiac dovolenka, minus PN, minus ine volna a stale mu ide vyplata.

Treba sa pozriet na to komplexnejsie.
7. 7. 2020 16:27
Re: Proč není...
No tak sice si nechají vrátit DPH, ale zase pak každý rok platí silniční daň.
Avatar - speedfred
7. 7. 2020 15:19
Re: tak vedla tohto je
Samozrejme je to tvoj názor a neberiem ti ho, ale pravdepodobne si nešiel ani v jednom spomínanom aute.
G je asi topka asi v teréne aj to nie v každej verzii. Iba som sedel v nejakej lepšej verzii ale tie peniaze by som ta to nedal.
7. 7. 2020 13:44
tablet
Exterier GLS a GLE zvladli hosi z MB na vybornu ale na ten tablet na mriezkach bez horneho prekrytia si asi nezvyknem nikdy. Vyzera to fakt hrozne lacne a svieti na tom za slnecneho pocasia kazde zrnko prachu.
7. 7. 2020 12:21
Re: Proč není...
Pravda. Teď ještě najít někoho, kdo si kupuje takto drahé auto a zároveň si nenechá vracet DPH :-) To budou opravdu jednotlivci.. Vlastně neznám nikoho s dražším autem, kdo by si ho nekoupil na firmu a nenechal si vracet DPH.. takže nejvíc stát bohužel opravdu vydělává na chudácích, co si jdou koupit novou Dacii nebo Hyundai a ještě na to několik dlouhých let šetří. Ale zároveň rozhodně nesouhlasím s navrhovaným dodatečným zdaněním drahých SUV. Naopak doporučuji si udělat živnostenské oprávnění a začít těchto výhod využívat taky, dělá to dnes půlka republiky.
Avatar - 3_diamanty
7. 7. 2020 11:58
tak vedla tohto je
aj S klada razom uplne zbytocna nezaujimava aj neprakticka haraburda

bravo GLS ... ale stejne za mna topka je tu Gecko ( po kazdej stranke ) ... a az za neho radim GLS :yes:
7. 7. 2020 11:14
Big Daddy
Ještě zapřáhnout menší jachtu a může se vyrazit. Kdybych si měl sám sebe představit v nějakém autě, až mi bude nad 50, viděl bych se nejradši právě v tomhle. X6tku se svítícími ledvinami a X7čku s tlamou jak velryba nechat kočkám, člověk s vkusem sáhne neomylně pro GLS. :yes:
Avatar - Emel
7. 7. 2020 08:49
Re: Proč není...
Dříve se spekulovalo, že Citigo skončí úplně. Takhle dostalo šanci díky EV a nakonec dává celkem smysl, za ty prachy co to Škodovka (pod cenou) prodává.

Že se dělají 3 modely RS je pozitivní... PHEV je zajímavá nabídka (pro někoho - jako alternativa k naftě a zároveň docela rychlý GT). Že je naftový RS jen automat je možná škoda, ale... já nevím, naftu bych nekoupil, tak se za ní nebudu rvát. A benzín se samosvorem a manuálem :yes:
7. 7. 2020 08:48
gta a wíneršnicl
Chodime sem hlavne kvuli chorvatsku, porče, levnymu řízku jak kolo od traktoru a kvuli počtu hvezdiček za auto za 3mice. Rodinej kchár kterej te ma izolovat od zbytku česka, teda drbanů.
Avatar - _Karel_
7. 7. 2020 07:31
Re: horší odhlučnení?
Horší odhlučnění je zmiňováno v souvislosti s nedávno testovaným GLE, u tohoto je odhlučnění chváleno.
7. 7. 2020 07:24
Re: Proč není...
neviem aku mate matematku, ale mne vychadza, ze toto auto je zdanene niekolko nasobne viac oproti VW UP:
pri kupe, dan DPH viac ako 10-nasobne vyssia
pri prevadzke na 100km, je zdanene spotrebnou danou a DPH na palivo viac ako dvojnasobne,
pri servisnych prehliadkach a udrzbe nasobne vacsia DPH
pre firmy na SK ma trojnasobnu rocnu cestnu dan

pri tom odvezie dve rodiny z dvoch aut
7. 7. 2020 02:48
Re: Proč není...
Jistě, s touhle myšlenkou si můžeš třeba sám připadat jako Fantomas nebo Jánošík. Pořád ale fakticky budeš někým, co chce platit účty z cizí kapsy. A to je zlodějina.
Avatar - beibej
6. 7. 2020 23:18
Re: Proč není...
"Nicméně s touhle, řekl bych pitomiovou logikou, se dá více uspět na východ od nás."
Fantomas to řekl dobře: "Ať platí boháči"
Avatar - beibej
6. 7. 2020 23:16
Re: Proč není...
"Zavist je ale hnusna vlastnost ze? A jeste kdyz k tomu autu ma majitel fajnovou holku.... to uz mas hodne zly myslenky co?"
No ještě aby prachatej měl hnusnou buchtu....kam na to chodíte? :-[]
Už jste viděl hnusnou zlatokopku? :D
Závist? No to je normální lidská vlastnost. Vy nezávidíte?
Záviděl bych Conti GT, tohle bych si nevybral... :-!
6. 7. 2020 23:04
horší odhlučnení?
přiznávám, nikdy jsem s tím nejel, a to ani jako spolujezdec, ale jestli bych něco tomuto typu auta určitě neodpustil, pak je to práve odhlučnení. U mastodontího ultraluxusního SUV mi práve odhlučnení přijde jako elementární věc.
Druhá vec je ta, že kdyby se s tím svezl normální smrtelník, například já, pochybuju, že by mi to odhlučnení prislo jako horší :D
Avatar - CICERO
6. 7. 2020 22:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
6. 7. 2020 22:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
6. 7. 2020 22:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
6. 7. 2020 22:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
6. 7. 2020 22:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
6. 7. 2020 22:24
Re: Proč není...
Citigo se nepřestalo dělat kvůli emisím, respektive... EV se začalo dělat proto, aby pomohlo snižovat průměr. Up! se normálně dělá dál.
6. 7. 2020 22:11
Re: Co je lepší?
Kámo, stáhni si trenky, stoupni si zády k zrcadlu, ohni se co nejvíc, podívej se za sebe a ušetřil si 4 mega.
6. 7. 2020 20:52
Re: Proč není...
Zavist je ale hnusna vlastnost ze? A jeste kdyz k tomu autu ma majitel fajnovou holku.... to uz mas hodne zly myslenky co?
Avatar - Alf1k
6. 7. 2020 20:37
Úplně vidím
Jak se starší fotříci z diskuze nasraně ptají doma synků, jestli neví co je to GTA :D Aby mě tu někdo neobvinil, že jsem vůči Kolmanovi zaujatej, ale já prostě nemůžu, dneska je to aspoň vtipný jak se hrozně snažil bejt originální a cool tak moc, až mě to fakt pobavilo :D :yes:
6. 7. 2020 20:04
Re: Proč není...
Mercedes má mimo jiné spoustu PHEV a vyrábí i EV. Proč by tedy nemohli vyrábět i toto? Nicméně s touhle, řekl bych pitomiovou logikou, se dá více uspět na východ od nás. Byť se snaží prosadit i v Evropě.
Avatar - beibej
6. 7. 2020 19:33
Proč není...
takovejhle zbytečnej mastodont nějak pravidelně zdaněnej? Když se benzínový Citigo přestalo dělat kvuli emisím tak tohle hrouda exkrementů je ok? Ekologie jen jako bič na chudý? Požaduji daň tak deset procent ceníkovky ročně pro SUV nad 1700 kg!
Avatar - CICERO
6. 7. 2020 16:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
6. 7. 2020 16:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
6. 7. 2020 16:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 7. 2020 15:41
MB ještě neudělal GLE, kterému...
...bych dal přednost před X5, ale mezi GLS a X7 by tomu bylo přesně obráceně. GLS se nejen víc líbí, ale X7 na silnici jezdí spíš jako MB, tak je nesmysl koupit medvěda z Mnichova místo originálu. ;-)
6. 7. 2020 15:38
Re: Co je lepší?
Všechno je to dobrý. :-)
6. 7. 2020 15:38
Re: Co je lepší?
Vždy se dá nad vším takto filozofovat...ale chodíme sem kvůli autům.
6. 7. 2020 15:36
Re: tvl
Tak ty "tYpuješ", příště radši netipuj a přečti si to. Nebudeš třeba za vola. ;-)
Avatar - skopikk
6. 7. 2020 15:02
Co je lepší?
Jedna hvězda na kapotě za 4mega? 5 hvězd v hotelu za 4tácy za noc? Nebo 1000 hvězd pod širákem na obloze za 4kilča?
6. 7. 2020 14:29
Když chcete to nejvíc :)
Ale na pět hvězd to není. To by se z toho musela sypat zahnilá rejže... :-!
Avatar - Mikesus
6. 7. 2020 13:56
Re: tvl
Nejspíš tím autor narážel na systém vyprostovani ze sněhu, kdy to auto začne "hopsat" na místě aby se uvolnilo.
6. 7. 2020 13:16
tvl
Co znamena hopsá jako z GTA? Pokud mel bejt perex zajimavej tim, ze v jedne vete jsou pismenka GLS a pak GTA aniz by to davalo smysl, tak pak snad uz ani nemusime cist dal ne? Typuju vysledek testu na neco jako ze velky auto, pohodlny, jede jak hovado, docela good spotreba a uvnitr si pripadas, ze jsi nekdo. Teda pokud si myslis, ze jsi gangsta from russia to love.
6. 7. 2020 13:16
tvl
Co znamena hopsá jako z GTA? Pokud mel bejt perex zajimavej tim, ze v jedne vete jsou pismenka GLS a pak GTA aniz by to davalo smysl, tak pak snad uz ani nemusime cist dal ne? Typuju vysledek testu na neco jako ze velky auto, pohodlny, jede jak hovado, docela good spotreba a uvnitr si pripadas, ze jsi nekdo. Teda pokud si myslis, ze jsi gangsta from russia to love.