Naše designové návrhy retro vozů u vás mají mimořádný úspěch. Tentokrát přišla řada na Škodu 120, jejíž virtuální návrat po 30 letech od konce produkce si představujeme nějak takto.
...že Š 105/120 bylo dobré auto, i když je třeba uznat, že od první Užovky k posledímu eMku na tom autě v Česaně odvedli pořádný kus práce, takže nejen design, ale i jízdní vlastnosti a hlučnost (verzí s 5kvaltem a úhlovou zadní nápravou) se podstatně zlepšily. Fakt je ale ten, že tento designový návrh se mi hodně líbí. Ano, tento retrodesign by po určitém doladění klidně mohl být použitelný pro výrobu. Druhá věc je ovšem to, že image řady 742 je tak špatná, že by to Škodovka nikdy neudělala. Nevím jak je to teď, ale není tomu tak dlouho, co se za toto auto opravdu styděla a moc jej "nerozmazávala" ani ve svých historických publikacích... Na druhou stranu nějaký pěkný Rapid 136 by se mi jako youngtimer v mé garáži určitě líbil a nijak se za to nestydím! ;-)
Nemáš tak úplně pravdu, Wartburg 353 byl mnohem odpornější krám. Ten se v nezmohl nejen na čtyřtaktní motor (resp. se na něj zmohl až úplně na závěr svého dlouhého života), ale neměl dokonce ani samonosnou karoserii! A tak strašný plechový zvuk jeho dveří si budu pamatovat asi až do smrti! :-[]
Chápu, že má někdo nostalgické vzpomínky na éru Š105, 120, ale já jsem rád, že je doba těchto strojů pryč. Co si tak pamatuji, na zadních sedadlech byl lehce cítit zápach z motoru, hluk byl také poměrně značný a hlavně to auto pořádně nejelo. To i Favorit znamenal skok o mílový krok vpřed.
Vzpomínky jsou zkrátka natolik silné, že ani po těch letech se příjemné pocity a zalíbení nedostavují.
Na tohle musí být v redakci nějaký specialista na komunistické mrchy na kolech. Miluje smažák s tatarkou a boršč. A nikdy ty *** neřídil. Tak pro jeho informaci, my, co jsme to zažili, touhle pojebanou nostagií netrpíme. Emigruj do Ruska! A proletáři všech zemí, táhněte do ***e!
Cau, nebudu nic updatovat, neni duvod a jeste doufam dlouho nebude. A nic s turbem, filtrem DPF, mocovinou, prevodovkou a dalsima emisnima koninama nechci. Takze Outlander PHEV je zatim jedina volba. Jine podobne konstrukcne auto neni
normalni?
co ten nesavej, kterym vytrit posranou pr*el neslo, to i ten komunistickejch platek od rudych teroristu bylo lepsi (my odebirali teda zemedelky)
hranaty styl sa mi lubi..... pekna kapota... male kukadla vsadene priamo v kasni ( ziadne lampy cez pol predku ) ... krasna maska.... tenke rovne stlpiky..... ako toto je fakt pekny dizajn... :yes:
vzdy vravim ze u mnohych vyrobcov aut staci cerpat z historie a urobit z davnych modelov "moderne" retro podla sucasnych "noriem" a je to... ved z toho koniec koncov tazi aj Gecko ci Wrangler... alebo F500 a ako vidime je to uspesna taktika... uz davno tu mohlo byt kopec peknych aut ktore by cerpali dizajn z historie .... miesto toho ale vacsina stale vymysla kdejake vajcia a amorfne patvary ktore su o 5 rokov uz nekukatelne.. ... smutne... pritom ten najkrajsi dizajn je zvacsa jednoduchy a jasne citatelny
.česko ma nejpokřivenější autotrh na světě.knedlikáři co nerozumí autům vyznávaji retromrchy,co nove už byly za trest.Nejezdily, netopily,nebrzdily,nezatačely,hlučné,hnusné,korodovaly,a po 120 000km na generalku.dnes za to mentalové chteji jak za plnohodnotné auto..nevěřim že to prostě někdo koupí.Nekoupí..Poprvé jsem se dobře svezl až v západním voze.proto škodovku či jawy a podobny rumpály nikdy za kvalitni vozítka neuznám...Kdyby ta auta byla tak skvělá,jsou schopna dělat dálnični přesuny ve statisícich km..nebyla toho nikdy schopna..koupil bych to,,ale pouze za par kaček jak nemá vypadat auto..krom snad dvou modelu to byl paskvil...brr..
Mr Murphy? Podle jmena jste american? Ne, nejste. Chcete ameriku u nas? To taky nejde, mame malo cernochu a dost vysoke iq. Tak zacneme od zacatku, pekne u sebe. Dame si ceske jmeno, ceske dobre jidlo- nemyslim řízek a neco udelame dobreho. Ju, ty špekulantíčku? :D
estébák premiérem, nereformovaných komunistů se chodí ptát co mu dovolí.... Socialismus ve veřejné správě, a i zaměstnanci se už zkouší učit že nejlepší bylo být doma na ošetřovném, brát prachy a nedělat nic. Učitelé už taky pochopili. Dále pak díky nekonečně prodlužovanému kurzarbeitu budeme mít i státem podporovanou umělou zaměstnanost, to už taky z minulosti známe.
Takže retro jede, proč nekoupit vzpomínku na ty bolševické hrůzy kterýma jsme kdysi museli jezdit. A normálně bych dal do interiéru tlačítko "RETRO", po jehož stisku by auto začalo žrát, vydávat hluk, přestalo topit, ztratilo výkon a co 700km se pokazilo, aby byl zážitek dokonalý....
PS: už brzo si tahle země užije retro i ve formě slabounké měny a chudé populace.... tak se těšte, kdo této vlně fandíte....
kdyz to stalo v zime na semaforu. Vytazenej sytic, rvalo to jak nemocna krava, vydejchane kolecko v prednim okne a uvnitr zmrzlej stastnej majitel kterej si chvili predtim doma utrel p.rdel Rudym pravem. A na takovej tfujtajxl furt vsichni nostalgicky vzpominaj a platej za nej dneska nekrestanske penize.
To dufam aj ja,ze nakoniec rovnako bude vyzerat aj seria.
Momentalne fici vlna retra,tak preco to nevyuzit.
Rvnako ako ty,viem si ho aj ja predstavit so spalovacim motorom a skoda,ze tak VW neurobil.
V podstate s tebou na 100% vo vsetkom suhlasim :yes:
ID Buzz ako koncept fajn, som zvedavý čo sa dostane do série. Mimochodom, ak by VW veľmi chcel, mohol Trensporter, resp. jeho civilné varianty, vyzerať ako tento koncept už dávno aj so spaľovacím motorom.
Mozno,ze som to mal doplnit o to, ze ja som nemyslel konkretne tuto Skodu 120 ako model ,ktory by sa mal vzkriesit v dizajne retra ci uz s klasickym ,alebo elekromotorom,lebo je pravda,ze v tej dobe patril model 120 k najmenej sympatickym autam na trhu.
EV nie je recept na všetko. Pravdu povediac, retro s podobou Š120 by som nechcel, bez ohľadu na to, aký v tom bude motor. Stodvadsiatka bola jedným z najmenej sympatických áut na trhu, nie je dôvod použiť ju ako základ pre retro. Kupujú sa a renovujú skôr z nostalgie, a preto, že zakrátko proste nebudú, ale Škoda 120 a automobilová krása nemajú spoločné vôbec nič.
“S takými ostro nasekanými hranami by podobné auto nemalo šancu na schválenie.”
A co potom hovoris na buduci predaj Tesly Cybertruck a na jeho tvary?
Kde je vola,je aj cesta :-!
V pripade motoriek uz nejaky ten piatok tu je.
Som zvedavy ci to pride aj u aut.
S dobou EV aut nic nie je nemozne..
VW ID Buzz je toho krasnym prikladom.
Z vyše 60 obrázkov až dva s tým retrom v titulku. Zbytok klasické "stodvácky". Nechápem, čo má byť na tých šrotoch zaujímavé. Povedzme, že ešte 1000 MB áno, prípadne 110R. Ani "nezávislý grafik" sa zrovna nepretrhol, veľké kolesá svetlá akože diódové, a hotovo. S takými ostro nasekanými hranami by podobné auto nemalo šancu na schválenie. A čo interiér?