Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Clio opět nejžádanějším autem Evropy. V top 10 nechybí ani dvě Dacie

Také červen 2020 byl pro evropský trh ve znamení pádu. Znamenalo to velké změny v pořadí nejlepších modelů.
Zpět na článek
Avatar - speedfred
30. 7. 2020 10:24
Re: clio zasluzene
Už to napísal Emel, ale zopakujem aj ja. Do VW si kopal celý čas aby si si ho kúpil a teraz znova to isté. :-[]
K báwu sa nejdes vracať pretože tam iba stieľaš od buka samé blbosti.
Avatar - _Karel_
30. 7. 2020 09:33
Re: Netušil
Viz Emel, hlavně, že ty jsi objektivita sama. Vlez mi na záda.
Avatar - Emel
30. 7. 2020 08:50
Re: Netušil
To není pravda. Podívej se, kolik stojí EV v Německu, jaké podmínky jsou v Norsku.

"Vůbec nejvíc ale vládní podpory podle Bloombergu ovlivnily prodeje bateriového vozu Renault Zoe. Řetězec Autohaus Koenig, který v Německu prodává na více než 50 místech, nabízí elektromobil na leasing ve výsledku téměř zdarma kompletně krytý dotacemi - za 29 eur. Za prvních 20 dní ho poptávalo pouze u této firmy zhruba 3000 lidí a okolo 300 zájemců se pod smlouvu rovnou podepsalo."
https://www.seznamzpravy.cz/…o-v-cesku-112561

Osobně to vnímám jako deformaci trhu za peníze daňových poplatníků... a samozřejmě to poškozuje ty, kteří tomu mají konkurovat (ať už prodejce spalováků v Německu, nebo třeba i prodejce Renaultu v ČR).
30. 7. 2020 08:28
Re: Netušil
Ale tu už si úplne mimo. Ten EV je dnes stále drahší ako obdobný spaľovák a žiadna dotácia EV ani náklady naviac za spaľovák nikoho neovplyvnia natoľko, aby sa rozhodoval medzi spaľovákom a EV.
EV si kúpi ten, kto si EV kúpiť chce, nejaká tá dotácia alebo úľava na poplatkoch poteší, a niečo pomôže, napr. že si ho kúpi teraz, a nie až za pol roka.
Kto chce spaľovák, tak o EV ani neuvažuje, na poplatky si trochu ponadáva, a ide ďalej.
Keby to fungovalo ako píšeš, tých elektromobilov by bolo na cestách aspoň 10x viac.
O tom takzvanom konštatovaní na adresu EV radšej nič nepíš. Ak voči elektromobilom niekto je nestranný, tak Ty to rozhodne nie si.
Avatar - _Karel_
29. 7. 2020 22:49
Re: Netušil
Slovo pokuta není samozřejmě přesné. Nicméně moje tvrzení, že když někde "osolí" spalovaky a zvýhodní EV, tak není žádný zázrak, že si holt lidi kupují EV, mi přišlo prosté, snadno pochopitelné, a spíš jen konstatující a určitě ne nenavistné. Pro někoho to bylo evidentně příliš složité.
Avatar - Mikesus
29. 7. 2020 22:36
Re: Netušil
Mne přijde, že oba mluvíte o tom samém, jen jinak.
A nebo místo pokuta/daň dosaď "antidotace" nebo naopak to označit za normální a to co to nemá za dotaci :D:D
Avatar - _Karel_
29. 7. 2020 21:38
Re: Netušil
Samozřejmě, že tvrdím, že se někde spalovaky pokutuji, seš tak natvrdlej? Ano, od začátku tvrdím. I u vás, klidně místo pokuta dosaď daň. Vůbec tě nechápu. Konstatuju prostý fakt. Máš dost. Pěna u huby? :D
29. 7. 2020 21:12
Re: Povedené
Možno P308 urobili lepšie hneď na prvý raz a nebolo čo optimalizovať...
29. 7. 2020 21:09
Re: Netušil
Krútiš sa jak had.

"Asi by bylo dobrý vědět, kolik z prodejů je ze států, kde je EV masivně dotovaný a spalováky pokutovaný."

Čiže netvrdíš, že v niektorých štátoch sa za spaľováky pokutuje...?

"Ptal ses mě na pokuty, kokšo. 4000E za registraci nejsou pokuta?
Takový blbý kecy..."

Ani tu neobhajuješ svoje tvrdenie o pokutách?

Takže BlueSun to napísal dobre, EV sa darí stále lepšie a tým kecálkom myslel ľudí ako si ty. Jak sa niekde len spomenie náznak úspechu EV, tak máš penu u huby a vehementne sa snažíš vyvrátiť to a dokázať, že to tak nie je. Postupne sa dostávaš na úroveň príspevkov Areseho, Ády alebo Hammuny. Klapy na oči a hurá... Spadol si hodne, hodne hlboko dolu.
Avatar - Blue Sun
29. 7. 2020 18:51
Re: Povedené
A teď si vezmi, jak by na tom ta auta mohla být s lepší optimalizací tvaru masky...
Daní za tyhle nízké koeficienty jsou pak rozteklé tvary nových Mercedesů nebo banánoidní zádi, k zemi přisedlá příď Octavie a Scaly. Sám se divím, jak může třeba Peugeot 308 s jeho neoptimalizací tvaru dosahovat stejné kombinované spotřeby jako tahle vysoce optimalizovaná auta...
Avatar - Emel
29. 7. 2020 15:13
Re: Povedené
Na druhou stranu automobilky hodně optimalizují. V paměti mi uvízlo Cx 0,24 u nové Octavie - to je výborná hodnota. 5er nebo CLA mají i přes kolmou masku Cx 0,22...
Avatar - Emel
29. 7. 2020 15:09
Re: Clio nový vládce?
GT jasně. SMax a Galaxy... jo, to vidím podobně... ale formálně to dva modely jsou a pak skončím i u Fordu taky cca. někde okolo 13 modelů na evropském trhu... a pokud jsem počítal Alaskana a Amaroka, tak Ford má Rangera, takže 14.
Avatar - Blue Sun
29. 7. 2020 15:03
Re: Povedené
Navíc mám pocit, že se přídě začínají z dříve docela kulatých tvarů zase narovnávat (bráno v půdorysném pohledu), takže vliv šířky na horší aerodynamiku je o to znatelnější. Extrém v tomhle směru je třeba aktuálně Peugeot, ty předky jsou prakticky hranaté. Ale podobně třeba Karoq, Kodiaq, působí to dojmem zdi nebo beranidla.
Avatar - Blue Sun
29. 7. 2020 14:59
Re: Clio nový vládce?
U dvojice S-Max - Galaxy mám problém brát je jako dva modely. To už se víc liší Tiguan od Allspace. GT je hodně sporný kousek, to prodeje nedělá, i to ID.3 na firemních značkách bude mít víc kusů.
29. 7. 2020 14:44
Re: Povedené
Aha, takže secret. Chápu. ;-)
29. 7. 2020 14:44
Re: Povedené
To s tím dopadem vysokých přídí na zhoršení aerodynamiky je velmi dobrý postřeh. :-) :yes:
Avatar - _Karel_
29. 7. 2020 14:38
Re: Netušil
Tvl, traveldrive, děláš si ze mě pr.el???
Bluesun napsal něco ve stylu "vida jak nám ty EV pěkně šlapou, i přes řeči kecálků" (takhle jsem si to já přeložil).
A já píšu, že kromě skupiny lidí, co EV chtějí, si je v některých státech kupují protože dotace, nebo protože pokuty, nebo obojí.
Pak se mě ty zeptáš kde se platí pokuty, a ptáš se jako někdo, kdo si na slovensku právě koupil nový auto. Máš to v hlavě v pořádku?
Nenapsal jsem tady ani písmenko nějakýho hejtu, jen jsem Bluesuna doplnil, (ať už jsem ho pochopil správně nebo ne) prostým konstatováním, že ne všichni kupují jen podle své touhy.
Nemáš náhodou menstruaci? Zkus si ještě jednou přečíst celý vlákno a zhluboka u toho dýchej.
Avatar - Emel
29. 7. 2020 14:22
Re: Clio nový vládce?
Díval jsem se na německé i francouzské stránky a na obou je Espace v nabídce. Je fakt, že prodeje jsou ve stovkách (carsalesbase říká 371ks za kvartál... ale prodává se pořád). A asi je to víc prodejů, než stihla nasbírat za ten týden ID.3.

Ve všech statistikách (carsalesbase apod.) je T-Roc jako jeden model. Cabrio má stejnej rozvor, +- stejné ostatní rozměry, stejnou techniku. Pak bys mohl Megane sedan a Hatch taky počítat jako dva modely...

Ale takhle, ne že by na tom zase nějak zásadně záleželo... jen jsem chtěl říct, že vnímám modelovou nabídku Renaultu a VW v Evropě jako řádově srovnatelnou, nikomu nic zásadního nechybí.

PS: Ono ani Ford na tom není tak zle...
Fiesta Focus Mondeo
Ecosport Puma Kuga Edge Explorer
Smax Galaxy
Mustang Mustang Mach-E GT
Avatar - Blue Sun
29. 7. 2020 13:57
Re: Povedené
Myslím, že v prostornosti na tom bylo dobře i Polo a Ibiza, ale s výhledem to už bylo výrazně horší, VW prostě neumí dávat do aut pořádná čelní skla.
Snižování výšky by se bojem proti CO2 dalo odůvodnit, ale pak ti do toho zase nesedí šířka, která působí daleko hůře, než ta výška. Zejména u dnešních aut s přídí optimalizovanou na ochranu chodců je to problém, protože se zhoršuje součinitel odporu vzduchu. Co se týká crossoverů a SUV, jsi tradičně mimo, cesta byla opačná. V době, kdy se ještě dělala malá kombi, lidi začali chtít SUV, i když nabídka byla skvělá. Postupně tak padly všechny modely mimo Fabii a Logan MCV.
Avatar - Blue Sun
29. 7. 2020 13:50
Re: Clio nový vládce?
Twingo beru, Espace... prakticky neprodávaný model, který v podstatě skončil. Na mnoha trzích skončil i klasický Scénic a jede jen Grand. T-Roc cabrio beru samostatně, tak jako Allspace proti Tiguanu.
Avatar - Emel
29. 7. 2020 13:45
Re: Netušil
Tak kromě registračních poplatků na Slovensku (a jinde) je ta podpora hlavně v pokutách za emise CO2... u mého auta by to dneska bylo nějakých 8000€. Naopak EV se počítá dvakrát, takže takové CitiGo přinese reálně značce úsporu 2x95g = 190g x 95€ = řádově 18.000€... takže to Škodovka s klidným srdcem prodává hluboko pod výrobní cenou.
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2020 13:36
Re: Netušil
Kdo chce = hledá cestu

Kdo nechce = hledá výmluvy
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2020 13:35
Re: Clio nový vládce?
Jj možná i VELKÝ rozdíl = když se berou počty i hodně měsíců dozadu = uvidíme
29. 7. 2020 13:28
Re: Netušil
Ty si písal o masívnom dotovaní EV a pokutovaní ostatných. Teraz točíš zase z inej strany. Ide ti len o to, nájsť dôvody a argumenty proti EV. Niekedy sa s tebou dobre a na úrovni diskutovalo, dnes máš klapy na očiach a tendenčný jednostranný pohľad.
Avatar - Emel
29. 7. 2020 13:27
Re: Clio nový vládce?
No to je ale teorie, tenhle rok jsou všichni hluboko v mínusu, takže tržní podíl získává ten, kdo ztrácí méně. Spíš byl rozdíl v tom měsíčním vs. pololetním pohledu, ne?
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2020 13:25
Re: Dobře ty, Clio :-)
Tak hlavně že ne dotovanou naftou žejo = ale zcela bez emisí ;-)

Jinak viz já 13:19 diskuze hnissan :*)
29. 7. 2020 13:19
Re: Clio nový vládce?
Nie.

1. Môžeš predať napr. 50 tisíc áut namiesto 45 tisíc, ale niektorý konkurent predá 25 tisíc namiesto 5 tisíc, takže síce si predal viac áut, a možno aj najviac spomedzi konkurencie, napriek tomu tvoj tržný podiel klesol.

2. Predáš o 5000 áut viac ako minulý kvartál. Niektorí konkurenti si pohoršili, iní polepšili, ale v súčte predali o 10000 áut viac ako predtým. Takže tvoj tržný podiel klesol, aj keď si predal viac áut.
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2020 13:17
Re: Netušil
KAM chodíte vy lidi na ty MEGAKRAVINY jako třeba 2030 konec?? Vysvětlíš? :-O :D

I státem dotovanej přechod je u nás v MALYM relativně vyspělym státě tak na 40 let!

A sou oblasti kde na MNOHEM dýl = ostatně PROTO se s tím odklonem od ropy MUSÍ MUSÍ MUSÍ začít tak nějak v dohledný době
29. 7. 2020 13:16
Re: Netušil
ty ses fakt pacient ... vem si, ze lidem fakt nevadi, ze jenafta, pres zimu, drazsi nez benzin .. takze ikdyby se srovnala spotrebka, nic nezmeni na tom, ze naftovy motor v oblibenych SUVa vetsich autech je proste nenahraditelny ...
29. 7. 2020 13:14
Re: Netušil
a bude se tlacit dal.. CO diky zvysenemu prodeji benzinovych motoru roste ... i VW priznala, ze klasicky spalovaci motor tu s nami bude jetse pekne dlouho .. zadny, ze ve 2030 konec ..
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2020 13:14
Re: Netušil
Odkaz na eSTéBákovy otočky https://www.idnes.cz/…35_ekonomika_kop versus https://zpravy.aktualne.cz/…1110cc47ab5f122/ sem sem dával první :-)

Zajímavý reakce = přece nejde o mě = je to prostě v desítkách miliard DEBILITA
29. 7. 2020 13:07
Re: Netušil
te na podzim klepne pepka, az zjistis, ze se spotrebka na nafte jeste snizi :-D
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2020 12:50
Re: Dobře ty, Clio :-)
Ty vole i tohle už sou dneska dědkové :D

Ale jezdí EV :-)
29. 7. 2020 12:37
Re: Povedené
Takže do čeho jsi tedy vlastně šel, mohu-li se zeptat? :-O
29. 7. 2020 12:34
Re: Povedené
Ano, plně s tebou souhlasím, však taky Clio III byl v podstatě jediný malý hatchback, který mohl Puntu III v prostornosti a výhledu konkurovat. Z tohoto pohledu je vlastně dobře, že Punto III v postupně modernizované podobě vydrželo ve výrobě tak dlouho. :-)
Jinak soustavné "placatění" malých hatchbcků má své debilní příčiny - 1) zouvalý boj automobilek o každý ušetřený gram CO2, který vyžaduje co nejmenší čelní plochu, 2) Tímto špatným vývojem je řada lidí od malých hatchbcků tlačena k malým crossoverům, na kterých automobilky výrazně více vydělávají (ale zase jim výrazně zvyšují ty flotilové emise CO2, takže nula od nuly pojde... :-[] )
29. 7. 2020 12:31
Re: Dobře ty, Clio :-)
Tak pokud nemáš na mysli nějaké jejich potomky, tak ti opravdu významní pánové těchto slavných rodů už bohužel nejsou mezi námi. Je opravdu ostuda, že to nevíšt! :-)
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2020 12:06
Re: Červenec
:yes: :-)

Alespoň víš kde jsi :-!

EDIT první je :yes: ale nezobrazuje se = alespoň vím kde jsem = na nejVWětší jízdě na webu :*)
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2020 12:05
Re: Netušil
VŠICHNI byli tlačení do nafty = jen nesrovnatelně mnoha NÁSOBNĚ VÍC

To stejným lidem nevadilo = to samý nesrovnatelně MENŠÍ pro auta bez emisí VADÍ
Avatar - Emel
29. 7. 2020 11:51
Červenec
BTW... v textu i v perexu se mluví o červenci, to je zřejmě klasicky překlep, že? :-O
Avatar - Emel
29. 7. 2020 11:49
Re: clio zasluzene
Sranda je, že to u tebe mělo fáze:
1) nadávám na VW a turbo, velebím poctivé atmosféry v H&K, mám nick H&K world
2) Kupuji VW Polo s turbem
3) opět nadávám na VW a turbo tříválce, velebím japonské a korejské značky

Ale jinak nic proti, aspoň máme na diskusích veselo... miromen nevidí za roh své garáže a ty to holt máš naopak :-)
Avatar - _Karel_
29. 7. 2020 11:32
Re: Netušil
Pointou bylo jen - ano, zákazníci kupují EV, ale část z nich je k tomu "tlačená". V některých zemích víc, u nás minimálně.
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2020 11:12
Re: Re: Netušil
Státní pokladně tohle FAKT NEPOMŮŽE ;-)

Jde o motivaci směr malý rsp. žádný emise = jedno jestli zadarmo parkováním, dálniční známkou apod.

Starší emisní norma znamená totéž co současná = auto s emisema, byť už 50 let čím dál menšíma https://auto.ihned.cz/…nost-cestujicich po těch 61 letech ve světě (emise se omezují od roku 1959) a 50ti na našem kontinentu = hlavně amíci a asijské automobilky došly až do NULOVÝCH emisí. My Evropa přes SILNÝ ODPOR NĚKTERÝCH JEDINCŮ viz místní diskuze :-! se snažíme jít stejným směrem = od 50 let trvajících snad o nižší emise přes temné období https://cs.wikipedia.org/wiki/Dieselgate a https://www.idnes.cz/…856_automoto_fdv po snad jednou víceméně bezemisní budoucnost
29. 7. 2020 10:58
Re: Re: Netušil
Kolik ty poplatky přesně dělají nevím, ale upřímně to taky vymyslela hlava pěkně pomazaná. Pokud by se poplatek týkal aut například aut s nějakou starší euro nornou tak to beru, ale úplně nové auto a hned daň to už je jako na západě. Průměrné stáří vozů na SK neznám, ale určitě to ničemu nepomůže, jedině státní pokladně, či kam ty poplatky následně putují.
Avatar - Emel
29. 7. 2020 10:53
Re: Clio nový vládce?
No a kde máš Espace, Twingo? Ty se přece pořád prodávají, třeba ne u nás, ale ve Francii i Německu určitě.
T-Roc cabrio je jen jiná karosářská verze T-Rocu... a karosářské verze kombi vs. sedan vs. hatch taky nepočítáme, ne?
ID.3 je k objednání od 20.6., počítat ho do prodejů za H1 mi moc nesedí.
Avatar - Blue Sun
29. 7. 2020 10:44
Re: Povedené
To je ale napříč všemi auty. Clio III mělo extrémně vysokou kabinu a výhled dokonalý. Clio IV už bylo o dost nižší, pětka jen pokračuje. Takhle to bylo u všech aut, bohužel.
Avatar - Blue Sun
29. 7. 2020 10:38
Re: Povedené
V podstatě žádné. Logan nemá motory a Fabia zase prostor. A tím končíme... Pak už jen "cross a SUV", což pro mě nebylo řešení. Na objem litrů sice velké, ale délku kombi to nenahradí.
Avatar - Blue Sun
29. 7. 2020 10:33
Re: Clio nový vládce?
Počítal jsem i s ID.3, Tiguan za dva, T-Roc kabrio samostatně, Amarok, Caddy. U Renaultu máš devět osobních (Zoe, Clio, Captur, Mégane, Scénic+Grand, Talisman, Kadjar, Koleos), k tomu Kangoo a Alaskan. To máš šestnáct vůči jedenácti.
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2020 10:02
Re: Netušil
...ale subvence = jak si myslím zrovna TY z německého https://translate.google.cz/?… převedl. Nojo tahle (tragi)komedie asi nikdy neskončí :D

Nejde o DOTOVÁNÍ nafty = ale CO to přineslo!

Jde o to že totéž tedy PODPORA:

- bezemisních aut = strašně VADÍ https://autobible.euro.cz/…-se-za-15-minut/ :yes:
- nafty nikomu nevadí https://www.idnes.cz/…856_automoto_fdv naopak se to snaží POTÉ co se dozvěděli že to tak je a po fázi odpírání kdy jim došlo že to tak fakt je = se tohle status quo snaží OBHAJOVAT :-(

Bohužel ten M. Müller a G. Kell měli už před lety samozřejmě pravdu JE to problém, který velmi výrazně pokřivil trh. Až TAK MOC = že to POKŘIVENÍ lidé považují za "normální" :-O :D :-!

Nejšílenější je vlastně tohle = zlomek peněz by stačil https://www.obnovitelne.cz/…osilnich-dotaci/ = dělat věci správně je LEVNĚJŠÍ
Avatar - Emel
29. 7. 2020 09:47
Re: Netušil
Tak určitě je to lepší formulace, než že je nafta dotovaná :-)

Technicky vzato je to registrační poplatek a ne pokuta, pokuta je za protiprávní jednání. Proč nižší zdanění nafty není dotace asi všichni -1 chápou.
Avatar - Mikesus
29. 7. 2020 09:29
Re: Netušil
je to zvýhodnění EV, tak jako nižší spotřební daň nafty.
Tzn ze benzin je pokutován oproti nafte?
29. 7. 2020 09:21
Re: Re: Netušil
Ficodan za nakup noveho auta odvodena z vykonu auta je pokuta. Karel ma pravdu. Zapis ev je 33 €
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2020 09:09
Re: Clio nový vládce?
To spíš není moc pravděpodobný = propady prodejů spíš budou pokračovat

Úplný normál nebude dost možná ani 2022 jak doufá Audi https://www.auto.cz/…-sef-audi-135336
Avatar - Emel
29. 7. 2020 08:58
Re: Clio nový vládce?
Jasně... a z druhé strany, v Q3 (a možná už v tom červnu) třeba budou dohánět, co přes Coronu zameškali.
Avatar - _Karel_
29. 7. 2020 08:56
Re: Netušil
Ptal ses mě na pokuty, kokšo. 4000E za registraci nejsou pokuta?
Takový blbý kecy...
29. 7. 2020 08:48
Re: Netušil
On tvrdi, ze vyssi registracny poplatok je pokuta. A na EV boli aj priame dotacie.
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2020 08:32
Re: Netušil
Je to fakt ABSURDNÍ jak stamiliardová podpora dieslovejch osobních aut která si bez TRVALÝHO dotování provozu víceméně neškrtnou = nikdy nikomu nevadila. Jak se teda ukázalo hlavně PROTOŽE to většina diskutujících o autech = vůbec netušila NEVĚDĚLA

A je absurdnější jak se chovali KDYŽ se to dozvěděli = a nejabsurdnější JAK MOC bojujou proti tomu co je učila paní učitelka na ZŠ. A taky proti autům bez emisí

Sranda že TEN SAMEJ co nejdřív tvrdil že NIC takovýho jako zvýhodnění nafty neexistuje pak přešel na to že to je koruna na litr což nehraje roli a pak nakonec pochopil že to fakt je až 9 korun na litr = tak dneska se aspoň hádá o formulace že se tomu podle tý jeho hlavy co to dřív ÚPLNĚ popírala aspoň nemá říkat dotování :-!

Ta podstata že to a jak moc to pokřivilo tržní prostředí zážehový vs vznětový motor = tam nevím jestli UŽ došla = tobě třeba jo? ;-)
29. 7. 2020 08:31
Re: Clio nový vládce?
Z toho by som dramu nerobil. Anglicko a Francuzsko mali vacsie prepady predaja co viac dolahlo na Ford a Francuzske znacky. Relevantnejsie budu statistyky za Q3.
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2020 08:30
Re: Dobře ty, Clio :-)
Tuhle byl rozhovor s Piechem a Porschem = oba narozdíl od tebe CHÁPOU to co ty křečovitě odmítáš jeden z nich už roky mezi Salzburgem a Vídní pendluje = elektromobilem :-)
29. 7. 2020 08:28
Re: Povedené
Taky jsem novým Cliem jezdil a je to fakt prima svezení a designově je to současné top třídy. Jediné, co mi nevyhovovalo je velmi stísněná (extrémně nízká) kabina a z toho vyplývající mizerný výhled ven a špatně přístupná sedadla. Jako by moje Punto Evo bylo o třídu větší segment, resp. MPV... ;-\ :-(
29. 7. 2020 08:25
Re: Dobře ty, Clio :-)
Vystihl jsi to bohužel úplně přesně. Pan Piëch musí vzteky přímo rotovat v hrobě! :-O :-( :no:
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2020 08:25
Re: Clio nový vládce?
Protože v tomhle žebříčku JSOU tyhle 2? Hehe :-)

Já bych taky asi možná Civic Type R nebo Corollu hybrid 2.0 podle toho na co. CO v segmentu ty MŮJ OBLÍBENÝ MYSLITELI co odmítl odpovědět na VŠECHNY otázky?

Už ti konečně došlo = že to neškodný CO2 jak mu říkáš = je jen průměrná spotřeba? Stejně tak po svým to říkaj amíci https://www.novinky.cz/…ebu-aut-40320637
Tak KOLIK by sis jí představoval TY? Když ti to NAJEDNOU po 50ti rsp. americkejch 61 letech začalo tak vadit = a opakuješ furt dokola ty ruský hoaxy? Tak KOLIK příští emisní norma? Nebo rovnou = už zůstat STEJNÁ :-!
Avatar - Emel
29. 7. 2020 08:22
Re: Clio nový vládce?
Teď asi nerozumím řeči tvého kmene. Víc prodaných aut = větší tržní podíl, ne?
29. 7. 2020 08:21
Re: Clio nový vládce?
Hehe, proč pořád omezuješ nižší střední třídu jen na Golf a Focus? Já bych si například nevybral ani jednoho z nich. :-)
Avatar - Emel
29. 7. 2020 08:16
Re: Clio nový vládce?
No počkej... tak schválně: Up!, Polo, Golf, Passat, Arteon za klasiku.
T-Cross, T-Roc, Tiguan, Touareg, Amarok za offroad
Sportsvan, Touran, Sharan za MPV
13 modelů... dejme tomu Allspace by mohl být 14. ID asi zatím žádné registrace nemá.
U Renaultu jsem nahoře napočítal 11 a zapomněl na Alpinku, pokud bych počítal Tigi a Allspace jako dva tak pak je Scenic a Grand Scenic taky za dva, takže jsme 12-13, +-.
Předpokládám, že ta čísla jsou za OA a ne LUV, nejsem si jistý jak tam patří nebo nepatří Alaskan a Amarok, případně Cadyna a Kangoo... i těch užitkáčů má ale Renault dost.
29. 7. 2020 08:09
Re: Povedené
Tak veľa možností v tomto smere už dnes nie je...
29. 7. 2020 08:07
Re: Netušil
Kokso ja len čumím, jak môže jeden inteligentný človek zblbnúť. Si jak Hammuna. Ten (alebo tá?) tu dookola trepe, že nižia spotrebná daň z nafty je vlastne dotácia. A ty tvrdíš, že nižší registračný poplatok za EV je vlastne pokuta pre ostatných? Nechci aby som aj teba považoval za vola. Podaktorým vám tie EV už evidentne lezú na mozog. Keď ti chcípne pes, tak zastrelíš toho susedovho, aby sa náhodou nemal lepšie?
Avatar - Emel
29. 7. 2020 08:07
Re: Clio nový vládce?
Jasně že měsíční čísla jsou méně vypovídající a obzvlášť v dnešní době je tam ten prvek "náhody" hodně velký velký. Z druhé strany, celé pololetí bylo divné, některé trhy postižené více a jiné méně... takže čísla za H1 bych bral taky s rezervou a loser je spíš trh jako takový. Ale jako protiváhu k výše uvedeným moudrům to beru :-)
Avatar - Blue Sun
29. 7. 2020 08:04
Re: Povedené
Kdyby zase udělali kombi, mohlo být nové Clio mým novým autem... takhle jsem musel jít jinam. :-(
Avatar - Blue Sun
29. 7. 2020 08:02
Re: Clio nový vládce?
Vůči Renaultu má VW o polovinu více modelů, vůči Fordu dvojnásobek.
Avatar - Emel
29. 7. 2020 08:00
Re: Clio nový vládce?
Jak to myslíš, dvakrát tolik modelů? Twingo Clio Zoe Megane Talisman Scenic Captur Kadjar Koleos Alaskan Espace... a pak Kangoo a užitkáče... to +- sedí na nabídku VW, ne? Možná tam má VW nějaké to T-cosi navíc...
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2020 06:24
Re: clio zasluzene
ked je dovod na kritiku tak je lepsie byt podla teba ticho? teraz ked zacnes jazdit hondou tak o honde do smrti len v dobrom aj ked bude uz vyrabat kusky na p.cu? to je co za logika?

bohuzial tymto polom co mam skoncili dostupne aj pekne vwageny .. na jednej strane som rad ze som ho este "stihol" lebo sa mi vazne paci ( nadalej je to najkrajsie polo pre mna zo vsetkych doterajcih generacii ) a som rad aj za 4 valec tsi .. lebo akykolvek vibrujuci 3 valec liter ak sa da tak sa mu aj nadalej vzdy rad vyhnem ) ..... ale na strane druhej mi je jasne ze uz dalsie auto bude zrejme od konkurencie ... leda zeby vw nejakym zazrakom pochopil preco sa vola ludove auto a kusok si vstupil do svedomia ... ale to necakam

3 roky a 7 mesiacov od kupy je nedavno? ( a to auto som mal rezervovane vlastne uz pred vianocami 2016 ) v ponimani dnesneho auto sveta je to uz defakto cela vecnost ... a k bawu sa nemienim vracat... nikdy sa po par dnoch uz nevraciam k testom ...
Avatar - twistedTSD
29. 7. 2020 00:40
Re: Dobře ty, Clio :-)
Clio se stalo třídním etalonem. VW naopak pozici etalonu opouští a zkouší, co zákazníci snesou. Ze současného vedení nic dobrého nevzejde. Vůbec nic.
Avatar - speedfred
28. 7. 2020 23:17
Re: clio zasluzene
Šup,šup rychlo si kopnúť do značky kde som si “nedávno” kúpil auto. :-)
Nejako si mi neodpovedal na otázku pod BMW X3 , ak by som mohol poprosiť.
Avatar - _Karel_
28. 7. 2020 21:46
Re: Netušil
Vy nemáte přihlašovací poplatky dle výkonu až 3900E, a pro EV jen 33E? Špatně jsem to z webu vašeho dopravního inspektorátu pochopil? Je to možný.
28. 7. 2020 21:42
Re: Netušil
Teba to ešte neprešlo? Asi ti predpisujú slabé prášky.
28. 7. 2020 21:41
Re: Netušil
Faakt? Kúpil som asi pred mesiacom nový diesel za vcelku dobrú cenu. Kedy mi príde tá pokuta? A hlavne od koho?
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2020 21:28
Re: Netušil
Neměl si ty naftu? Tam ti desítky let REÁLNÝ dotování nevadilo?
Avatar - Mikesus
28. 7. 2020 21:23
Re: Povedené
Jel jsem s nim jen po Praze, ale komfortní a příjemné, motoricky i podvozkem.
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2020 21:18
Re: Clio nový vládce?
Je = fakt VELKÁ :D

Jak už sem psal PROTO přece používá tolik měsíců NAZPÁTEK ;-)

Teď je nový Golf a tam je volba FoFo vs Golf = no tak jak sem psal v úvodním příspěvku

Eště že taky nepíšeš LOSEŘI evropského trhu = co mají 2 ze 3 aut na bedně :yes: :D

Sranda jak křečoVWitě se některý lidi brání realitě. Navíc tohle období je díky pandemii silně problematický = někdo vyprodával někdo míň TO hodně ovlivnilo. To jakej je v reálu aktuální Golf vs FoFo = to bude trvalejšího rázu :-!
Avatar - _Karel_
28. 7. 2020 21:16
Re: Netušil
Třeba u vás na Slovensku? Itálii? Těch států bude dost, hledat se mi to nechce.
28. 7. 2020 21:14
Povedené
Krásný dizajn,záleží i na zbytku,motor,podvozek.Hodně líbivé :yes:
Avatar - Ham.
28. 7. 2020 21:14
Re: Clio nový vládce?
Vidím, že konfrontace věřících s prostými fakty je vždy velká legrace.
Avatar - 3_diamanty
28. 7. 2020 21:13
clio zasluzene
opat pekne stiahlo golfa .. za mna momentalny kral maleho segmentu ... a stale do konca roka moze byt prve a golfa sfuknut ... .. drzme palce ... bola by to supa :yes:

a uz aj sandero v juni na dohlad golfu... tak to su tazke kvapky pre skostnately koncern .. ale dobre im tak... tie dnesne nove predrazene kusky od nich uz ludia chcu coraz menej .. logicke a neprekvapujuce.... a aj captur u nas clovek fakt vidi zatial co t-cross leda tak do muzea uz mozu dat

renault dacia .. tu nadalej vidim krasny tah na branu :yes:
28. 7. 2020 21:10
Re: Clio nový vládce?
Strata kúska tržného podielu vs. viac predaných áut. Čo z toho má reálne väčšiu váhu? Stačí, aby niektorá značka vypredávala sklady alebo prišla po nejakej odmlke s novým modelom, a percentíčka lietajú hore-dole.
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2020 21:08
Re: Clio nový vládce?
Už ti došlo jaká BLBOST byli ty loseři? ;-)

Když na bědně má loser RENAULT dva modely? Třetí je Captur + v TOP10 ještě 2 Dacie
Ono to asi platí i pro PSA = taky 2 kousky v TOP10

Ty asi víš proč se tak držíš delšího období žejo = poslední dobou se to viz výsledky otočilo = FoFo zdá se konečně zabral = nechci ani jedno ale jestlil současný Golf nebo FoFo to = no viz já úvodní příspěvek
28. 7. 2020 21:06
Re: Dobře ty, Clio :-)
Bodaj by si mal pravdu. V posledných dvoch generáciách bol Golf celkom zdravým zrelým ovocím, ale nejak ho prešľachtili a osmička má trpkú príchuť a nejak veľa jadierok...
28. 7. 2020 21:04
Re: Clio nový vládce?
Jestliže PSA ztratilo tržní podíl z 16,4% na 14,8% tak to jistě úspěch není, ale jeho pravý opak.
28. 7. 2020 21:04
Re: Netušil
Kde je predaj spaľovákov pokutovaný?
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2020 21:00
Re: Clio nový vládce?
Teda LOSEŘI EVROPSKÉHO TRHU jako Renault, PSA atd. = to je fakt ÚLET :yes: :*) :D :-!

Šmůla že se tu neuděluje Zlatej ventilek = seš dobrej kandidát :-)

To pod článkem RENAULT Clio LÍDREM evropského TRHU ;-)
Avatar - _Karel_
28. 7. 2020 20:51
Re: Netušil
A fakt máš pocit, jak to elektrům šlape, jak je lidi chtějí? Asi by bylo dobrý vědět, kolik z prodejů je ze států, kde je EV masivně dotovaný a spalováky pokutovaný. Tak jako tak - dva nejprodávanější EV mají dohromady míň, než nepovedený Golf.
28. 7. 2020 20:49
Re: Clio nový vládce?
Kolik má kdo modelů je čistě jeho problém, podstatné je kdo získává tržní podíl a kdo jej ztrácí. Loseři evropského trhu jsou Ford, Renault, PSA, FCA, Mazda, Honda, Nissan a někteří další, ti co získávají pozice jsou VAG, BMW, Daimler, Toyota, Hyundai group etc. To jsou prostě tvrdá čísla.
28. 7. 2020 20:48
Dobře ty, Clio :-)
Clio dospělo a daří se mu, to je fajn ;-) Ohledně Golfu to VW celkem přeju, šidí kvalitu, ceny natahuje a tohle je výsledek. Snad se ještě včas chytí za nos ...
Avatar - Blue Sun
28. 7. 2020 20:34
Re: Clio nový vládce?
Na to, že VW má dvakrát tolik modelů v nabídce oproti Fordu či Renaultu, to není moc velká sláva. Problém je, že se VW nepovedl klíčový model.
28. 7. 2020 20:12
Re: Netušil
Tak touto sebakritikou si ma milo prekvapil. ;-) :yes:
28. 7. 2020 20:07
Re: Clio nový vládce?
Renault a Ford jdou NAHORU a VW jde DOLŮ ???

Čísla mluví zcela opačně, za 6 měsíců 2020 šel VW dolů o 36%, Renault o 42% a Ford o 46%. Takže VAG zvýšil tržní podíl proti 2019 z 24,4% na 25,8%, Ford ztratil tržní podíl z 6,1% na 5,4 a dtto Renault group z 10,7% na 10,3%.
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2020 20:05
Re: Dieselové hybridy a plug in hybridy dohánějí diesely ...
:yes: :-!
Avatar - Mikesus
28. 7. 2020 19:58
Re: Clio nový vládce?
Clio udělalo obrovský skok kupředu a konkurence má co dělat.
Avatar - Mikesus
28. 7. 2020 19:57
Re: Dieselové hybridy a plug in hybridy dohánějí diesely ...
Dieslovej PHEV by byl možná dobrej s ještě větší baterkou, spíš takovej EREV.
Ale vypínání několikrát za minutu musí být naprostá lahoda u toho "nýtovače"
Avatar - Anonym
28. 7. 2020 19:46
Re: Clio nový vládce?
Tak VW se celkem rychle dopracovává tam, kam si už pár let pomahá. Šidí, co se dá a když lidi předtím rozmazlil, tak teď je trochu divný jim to brát. Nový Clio šlo velmi nahoru, pěkný auto, podařený litrový motor Tce atd. a hezký interiér s normáními ovladači.
Že bude G8 propadák bylo jasný hned po premiéře, a v samotným Německu jde velmi zle na odbyt.

Uvidíme za rok, kam se to celé vyvine. Ale jedno se přiznat musí, elektroauta se začínají minimálně ve statistice prosazovat.
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2020 19:43
Re: Dieselové hybridy a plug in hybridy dohánějí diesely ...
Přitom jich je TOLIK na dotovanou naftu = jeden Mercedes ne? Nebo kolik?
Avatar - WinDiesel
28. 7. 2020 19:42
Re: Netušil
Nejubožejší jsou blbci kteří si hrají na inteligenty ... wole
Avatar - WinDiesel
28. 7. 2020 19:41
Dieselové hybridy a plug in hybridy dohánějí diesely ...
To jsou komici v tom auto.cz
nějak automaticky považují všechny PHEV a HEV za benzínové ....
a potom tady opile blábolí howadiny.
Avatar - Blue Sun
28. 7. 2020 19:35
Netušil
jsem, že je v EU tolik dealerů aut, vždyť ta elektrická přeci vůbec nikdo nechce a kupují je jen dealeři na sklad, protože musí... :-D :-D
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2020 19:18
Clio nový vládce?
FoFo dobrý = konečně zase šlape na paty Golfu :yes:

Mělo by to v ideálním světě podle kvality být asi spíš naopak = ale i tak dobrý :yes:
Trochu smutný že Ford na to musel udělat hodně dobrý auto = a VW hodně špatný ;-\

Plug-iny = Ford Kuga 2.5 litr PHEV = taky dobrý :yes:

Hybridy = Toyoty RAV, C-HR, Corolla, Yaris = bez komentáře tam je to jasný :*)

EV = Tesla 3 a Renault ZOE = taky :yes: :yes:

Je to Renault a Ford jdou NAHORU a VW jde DOLŮ = za mě krom logických ale fakt špatných čísel :yes:

EDIT propady od Španělska dolů jsou docela DĚSIVÝ = to už jde o krachy dealerství apod. ;-\