GLA je poslední zástupce kompaktní rodiny Mercedesu, který prošel mezigenerační výměnou. Nabízí různé modely AMG, jež jsme si vyzkoušeli při prvních jízdách s tímto modelem.
S X1 to srovnám o víkendu. Podvozkově na tom bude líp, stejné místo uvnitř, ale výrazně větší kufr. Nevím jak to dělají s litry, ale vypadá mnohem objemnější.Vezmu metr a pověřuji se tomu trochu.
Díky za dojmy, viac ako plnohodnotné doplnenie testu. :yes:
Ja to od stola vnímam tak, že z funky štýlového, ale nie moc praktického auta (fakticky auto pre dvoch do mesta) sa stalo plnohodnotné malé SUV, ktoré už môže slúžiť aj rodine a je to už plnohodnotný konkurent X1.
No a to práve ukazuje na nelogickosť tých emisných pokút. Veľké a ťažké auto s veľkým motorom, ktoré produkuje podstatne viac emisií ako malé prdítko, platí fakticky menšiu emisnú pokutu (pretože sa mu zohľadňuje vyššia hmotnosť) a naviac tá pokuta v kontexte ceny tvorí menšie percento ako pri malom aute. Teda súčasný systém fakticky nahráva veľkým, ťažkým a drahým autám, kdežto malé autá (s vyšším výkonom) sa tým fakticky likvidujú. Pričom by to malo byť naopak.
Před pár týdny kolega převzal zbrusu nové GLA výše uvedené specifikace, jelikož máme podobný model minulé generace je fajn porovnat obě vozidla.
Nové GLA je zvenku jednoznačně vyšší, zatímco dříve to byla taková rozpláclá žába na chůdách, u nástupce nevím jestli bych ho nazval SUV nebo spíš crossoverem mezi SUV a MPV. Délkou se příliš neliší a šířkou spíše v kabině. Přední část je hezká, zadní příliš uni.
Prostor pro posádku je úplně jiná liga, i bez posuvu zadních sedadel nebude mít většina lidí problém najít si místo na kterém kolik místě (vyjma prostředního vzadu). Interiér je výrazně vzdušnější a prostornější, jakoby šlo spíše o větší model. Kufr mi přijde v zásadě stejný, možná něco navíc tam je, ale poznat to není, posuvem zadního sedadla se dá samozřejmě zvětšit.
Interiér vychází z A-Klasse, palubní deska je pěkná, nemám problém s budíky a oproti zastaralému systému Command je MBUX o vesmír dál. Zamrzí nevzhledné výplně dveří hlavně vzadu bez nápadu, potěší gumové výstelky v kapsách, sedadla jsou shodná (v našem voze něco občas lupne v řidičově sedačce).
Obrovský rozdíl je v motoru a převodovce. Původní dvouspojku se 7-mi RS nahradil osmikvalt. Nemá tendence podtáčet motor, nechává ho fungovat v optimálních otáčkách, řadí bryskně a logicky.
Nový dvoulitrový dýzl se nedá s původním R4 vůbec porovnat. Je jemný, tichý, kultivovaný, mnohem dynamičtější než by napovídalo srovnání výkonu (100 vs 110kw), na okreskách o litr, ve městě minimálně to samé a na dálnici o více jak dva litry úspornější než předchůdce. Petrolheady by mohl iritovat pouze jemnými vibracemi při stání, po rozjezdu je však tichý a příjemný.
Podvozek je celkově lehce nad úrovní prvního GLA, obecně o malinko lépe tlumí krátké nerovnosti, je tichý (to byl i ten původní) a má jen horší utlumení zadní nápravy, ta sice zůstává tichá, ale umí zatřást s posádkou. Celkově je naladění houpavější i přes tvrdší tlumiče. Dost mi to připomíná některé francouzské vozy. Nakloní se víc, ale sem tam nerovnosti cítíte.
Po vypnutí všech otravů, které vám remcají do pedálů i volantu tak, že máte chuť auto odstavit zjistíte, že řízení je lehčí než u A-Klasse, chybí mu trocha odezvy a v prudších obloucích umí změknout v krajních polohách. Jinak je přesné a kolem středu občas zbytečně citlivé.
Samostatnou kapitolou je adaptivní tempomat, radar vypnout nelze, nicméně se s ním dá při troše předvídavosti pracovat plynem nebo tlačítkem. Horší je, že v některých obloucích na dálnici vyhodnotí reálnou rychlost lehce nad 130kph za nebezpečnou a zpomalí. Než se tohle naučíte přetlačit plynem bude vás to iritovat, může to být otravné a v jistých situacích úsměvné či nebezpečné.
Najeto 900km, mix Praha, okresky, dálnice, průměr 95kph, spotřeba 5,5. To na nijak lehké auto se čtyřkolkou není špatné. ;-)
Bohužel ty emisní pokuty by u menších, levnějších aut nikdo nezaplatil. U těch velkých, co stojí 2 mega a víc, se ta pokuta do ceny lehčeji započítá a zákazníci, kteří operují v této cenové skupině to neřeší... :-!
Skôr je to smutné z toho pohľadu, že kým SUV sú stále výkonnejšie a majú šialené motory a rýchlosť, tak normálne autá, v princípe vhodnejšie na dynamické zvezenie a radosť z jazdy o tie výkonné motory prichádzajú. Argumentom sú emisie, pričom z podstaty veci veľké, ťažké SUV s horšou aerodynamikou majú spotrebu/emisie podstatne horšie. Takže trebárs Clio nedostane RS, Ibiza nedostane Cupru a Corsa nedostane OPC (pričom by to boli max. 1,6 R4), lebo emisie, pritom X6 dostane 600k osemvalec sol 4,4 litrami. ;-\
To si musis delat srandu, ne? S tim ze cekas na predvadecku uz druhy rok? Neda se zajet, ja nevim, do jineho mesta? Nebo statu? Nebo si najit nejakou X2 M35i i v tom hloupem bazaru a jit to omrknout tam?
Chapu to tak, ze ti to nehori a proto si muzes dovolit byt pohodlny a to "cekani" je spis o komfortu nez o skutecnem "to nejde"... protoze mit o nejake auto zajem, hledal bych jakoukoliv z nahore vypsanych cest abych se ke zkusenosti dostal (souhlas, ze bez zkuseni bych nekupoval).
Potrebujes 600k v X6? ;-)
Ta auta jsou "k nicemu" ve stejnem duchu. Me ten duch smysl treba dava (i kdyz osobni zkusenost nemam). Musi to byt takova uchylarna na kolech, stodola co by tamto umet nemela, ale umi. A umet bude i tohle GLA, ve sve tride. Proc ne. :-!
Jasný, ale bojím se, že se předváděčka hned tak neobjeví. Na X2 M35i předváděčku už čekám druhý rok.... ;-\ A bez testovací jízdy nebudu objednávat ani náhodou... :-!
Edit. Já bych nešel do té vrcholové 45 s 400+ koníky. Já bych zůstal u té 385 koníkové...
Zajimave ze zatimco Audi tenhle ocucanej bonbon styl u Q3 opustilo, Mercedes v nem pritvrzuje. Co me na tom ale zaujalo asi nejvic je, ze se mi to sakra libi, i kdyz by nemelo. :-) Jasny posun vpred proti predeslemu GLA, velice pohledne auticko. :yes:
Opravdu by mě zajímalo jak je to s tou tvrdostí podvozku u 45. Adaptivní podvozek je u všech modelů v nabídce, ale v článku jsem o tom nenašel žádnou zmínku. A právě tato informace je pro mě klíčová. Pokud by se totiž 45 v nastavení comfort chovala podobně jako moje stávající 1er, tak bych (hlavně kvůli lepšímu motoru) raději koupil 45. Na druhé straně, jestli je u 45 podvozek opravdu nepohodlný i v nastavení comfort, pak bych se asi spokojil s 35.
Taky bych řekl, že mnozí kupují vrcholný model jen proto, že je vrcholný, inu proč ne.
Takhle od stolu bych ale tipoval, že ten extra přefoukanej dvoulitr už nebude na běžný ježdění moc příjemnej.
Tiež zdieľam Tvoj názor, malé SUV so 421 k, na čo je to dobré? Hotheč A-Klasse jasné, to má logiku. Ale SUV so 421k (štvorvalcom)?
Ale čo by inde neprešlo, resp. nikto nekúpil, tak pri Mercedese prejde a nájde si kupcov. Pradeda7 napr. už mesiace čaká na príchod GLA 35AMG. A mnohí mladší ako on siahnu rovno po topmodeli, pretože... je to topmodel. Tak to nezriedka pri zákazníkoch Mercedesu funguje, ide o prestíž a image, berie sa to najlepšie. A Mercedes im to rád poskytne, nakoľko si za to tvrdo zaplatia.
Som presvedčený, že takto by to fungovalo aj u BMW; tam by som si konkrétne želal konkurenta pre A45AMG v podobe 1er, v Mníchove sa ale z nepochopiteľných dôvodov rozhodli, že ako vrchol im postačí M135i a konkurenta pre A45 nespravia. ;-\
Jak mě designový jazyk aktuálních Mercedesů moc nebere, tak tohle autíčko se mi fakt líbí. Podobně to mám s BMW a s jejich X2. I uvnitř v rámci kategorie paráda, ten volant, ty sedadla.. :yes:
Co mi ale hlava nebere, na co v tomhle prdítku 420k?