Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Rizika dotykových obrazovek: Nechte nám naše tlačítka!

Ovládání auta nebo nastavování jeho funkcí za jízdy prostřednictvím dotykových displejů je nepraktické a nebezpečné. My to víme dávno, nyní to potvrdil i německý soud v případě nehody elektrické tesly.
Zpět na článek
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2020 14:09
Re: Méně aut na silnicích
Takže nejen neznalej a poněkud hloupej = za což nemůžeš, no za to první trochu jo. Ale všechno co není po je ho a co nechápe řešící JEN urážením = těch co odmítají JEHO úroveň znalostí brát za svou

Použiju tvou metodu = tak CO tvá dutá hlava nepochopila na odkazu že 2.0 evo je dokonce lepší než V6 TDI = ne nějakej přeturbovanej R4 ale než V6
24. 8. 2020 14:01
Re: Méně aut na silnicích
Takže si jinými slovy přiznal, že zase opět lžeš. Žádný odkaz na recenzenty, kteří tvrdí to co ty prezentuješ. Jen tvoje debilní autistická okecávačka. Idiot? Já snad tvrdím, že 110 kW motor je lepší než 176 kW motor a vymýšlím si že to je všeobecně známý fakt vycházející od spousty recenzentů?
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2020 13:53
Re: Dotyk
Uvádět věci na pravou míru = no trochu to psychopatie je :D

Jako tobě vysvětlovat jak je to s konstrukcí AWD u Subaru a tak = je fakt trochu ujetý PŘIZNÁVÁM :-!

Hele fakt se ti sám zapíná vnitřní okruh ne kvůli smradu zvenku ale v prvom rade aby se rychleji ochladilo?
Avatar - Beefcake
24. 8. 2020 13:50
Re: Dotyk
Kdeze troll, toto je jasna ukazka formy psychopatie. Dufajme, ze neskodnej.
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2020 13:49
Re: Méně aut na silnicích
Vím že nevíš neznáš a na VŠECHNO co nevíš nerozumíš neznáš = reaguješ TAKHLE debilně = myslím to LŽEŠ. Nemůžeš všechny soudit podle SEBE = víme že často lžeš. Ale jak si to bral jako výsměch = tak Mirkové Dušínové fakt existují. No skoro :-!

A nejde o NĚJAKÝ RECENZENT! Ono to popravdě je docela známá věc = padla už víckrát i tady v diskuzích. Tím že vyplodíš ZASE LŽEŠ = děláš idiota jen sám ze sebe
No tak CO si nepochopil na odkazu = že 2.0 evo je LEPŠÍ než V6?

Najdi si sám = vím co sem četl ale kvůli tobě hledat dobový testy? To že TY nemáš přehled = neznamená že všechno co nevíš je BLBOST = to je asi docela zásadní věta tu by sis měl někam poznamenat ;-)
24. 8. 2020 13:45
Re: Méně aut na silnicích
Zase lžeš. Pošli mi kde to nějaký recenzent takhle tvrdí.

Výsledky zrychlení mého Superba ve srovnání s tvými nad auty od Toyoty si viděl v tabulce. Zhruba to odpovídá faktu, že se jednalo o dvě výrazně silnější auta.
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2020 13:38
Re: Méně aut na silnicích
Tys to FURT nepochopíl? To není MOJE = to sou závěry mnoha recenzentů = že sou černohumorný to JO :-)

Hele umíš mluvit i vážně = nebo JEN takhle plácat = co tě zrovna napadne a klidně si protiřečit = což se ti taky často stává?

No prostě to co proběhlo před deseti nebo kdy lety u PSA teď probíhá u VW

Mám načteno (což rád kritizuješ ČÍST SE NEMÁ) a v praxi vyzkoušeno = těžko říct co na tom zpochybňuješ = vtipný že nejvyšší výkon auta cos kdy měl je 118kW v ojetém Supu což dle km a péče atd. může být i méně = ale 100kW v novém menším autě = se snažíš vysmívat. To je furt jako když ty volič KSČM mě řikáš s pokusem o urážku = mladej komunisto nebo neobolševiku. Furt jen TVÁ neznalost
24. 8. 2020 13:21
Re: Méně aut na silnicích
jj pokračuj. To se mi líbí. Tvoje okecávání jak vlastně není potřeba mít výkonný motor, protože lepší než 176 kW motor je vlastně 140 kW, ale daleko nejlepší je ten co má jen 110 kW. To je náhodou celkem prča. Dobrý je že s tím Vaculíkem taky jednou nesouhlasíš. Ty si to můžeš dovolit. Jsi zaručeně větší znalec aut. :D
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2020 10:01
Re: Méně aut na silnicích
Boha do toho netahej = tebe čeká nejspíš jiná budoucnost :-!
Navíc komunista na Boha nevěří = a ty co jo po těch tvrdě de = tak pozor odporuješ si ;-)

Ano JE to trapný = protože to NENÍ 7,5 roku = ale ten TVŮJ obrat rozdíl let kdy ve větším autě je 77kW pohoda a 100kW v menším nedostatečnejch = je mnohem míň. Před 7,5 lety si to napsal a už mnoho let se 100kW v hatchbacku vysmíváš jak je to malej výkon = ano radikální otočka během 4 let že 77kW je dost a dost a 100kW je málo = JE TO TRAPNÝ

Prostě stará Okta 77kW je :yes:
Novej hybrid 100kW je :no:
Tak je to jednoduchý = to je celý

EDIT za to že jezdím hybridem ses bohužel přesně naopak = vysmíval taky mu říkáš NEBEZPEČNEJ KŘÁP = napsal sem někdy já něco takovýho o Oktě 1 cos jí donedávna měl?
Chtěl bys při čelním nárazu sedět v tý 20ti letý Oktě nebo tom nebezpečnym křápu ještě v záruce?

EDIT 2 je to s tebou boj, ale jak je to s "vyčicháváním" výkonu mikesusový Corolly nebo Camry = už snad víš. Ano od první do poslední chvíle. V reálu +180 km/h = tj o 50-60 km nad limity všude na týhle planetě = v oblasti kde se pohybuješ ty je to + 90-100 km/h na místní limity
Tady už je to snad jasný = byť bys moh eště sám si vyzkoušet = ale tohle by MOHLO bejt téma kdy po vysvětlení snad chápeš, že BMW V12 kvůli omezení na 250 ve 210ti km/h nevyčichává výkon
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2020 09:59
Re: Méně aut na silnicích
Fakt to neumíš BEZ napsání že ostatní sou blbí? Na to jak MOC věcí si pomotal a zrovna já ti vysvětlil a dal odkaz jak je to ve skutečnosti = fakt by to nešlo BEZ toho neustálýho urážení?

Nepochopím TEBE = ale ty bys snad MOH pochopit = jak to funguje. Že před lety prostě totéž proběhlo u PSA. A viz odkaz na 2.0tdi EVO = až tak MOC to občas je. A viz MNOHO recenzentů s tím černým humorem než 176kW radši 140 a než 140 tak 110 což není vtip i když vtipný to je to zas jo :-!

Prostě NEní to jen o výkonu jak si to absolutně zjednodušuješ TY = ale..
Normálně se furt dokola vysmíváš že mám víc načteno než ty = tak tady i praxe = reálnej rozdíl v reálnym provozu = oproštěno od tvého IDEOLOGICKÉHO vidění jak to CHCEŠ vidět a přes to vlak nejede = tak jestli jedeš 177kW rsp. kvalitních 150kW není moc rozdíl. Dokonce ani v tvých rychlostech přes 200 km/h. My teda na německý dálnici = ne jako ty po okreskách na Jablonecku

Jak dlouho byl ten V6 177kW? Asi podobně jako Bi-TDi 176kW o desetiletí pozdějš = jo jo tohle sou OKRAJOVÝ motorizace. A černej humor a asi trochu rána pro koncernoVWý fandy = že totéž = ale jen s ca desetiletým zpožděním :-)

Prostě nová generace 2.0tdi je LEPŠÍ motor = tak moc lepší že dokonce dá i to WLTP V6TDi a ty vymýšlíš že to je nedostatečná náhrada za R4
24. 8. 2020 09:40
Re: Méně aut na silnicích
Hledáš podobnost tam kde není, ale co od tebe taky čekat. Jak dlouho PSA ten V6 vyrábělo. Důležitý je když pochopíš, že ten motor nebyl špatnej a jeho "náhrada" je ve všech ohledech vyjma normovaný spotřeby horší.
24. 8. 2020 09:37
Re: Méně aut na silnicích
Bože ty seš fakt trapák. je to 7,5 roku :D Nepamatuju si kterej příspěvek myslíš. Vybavuju si co si mi posílal a ten byl z roku 2010. Nicméně to je úplně jedno. Neřeším co bylo před lety.

Ano je nebezpečný mít baterku vedle nádrže (případ hybridu) a hořící EV nejde uhasit. To se můžeš snažit okecávat, ale je to prostě tak.

Jen se těším, až v roce 2030 vytáhneš dnešní diskuzi a budeš se divit, že se ti za to budu vysmívat :D Přijď zase s nějakou novinkou x let starou ať se zasměju.

Nicméně mohl by si už pochopit, že já nejsem ten správný zákazník pro koupi Toyoty. Možná někdy změním názor, ale teď mi nemá moc co nabídnout. Se Superbem jsem spokojený ač ty sis mi dovolil pohrdavě napsat. "Podívej se na sebe čím jezdíš" Ty s Aurisem! Já bych se kupříkladu nikdy nikomu neposmíval za to čím jezdí. To je totiž jen další důkaz toho co jsi za namachrovanýho imbecila.
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2020 09:23
Re: Dotyk
Troll neuvádí věci na pravou míru = a nedává na to jak je to správně odkazy ;-)

Už vůbec ne takovýhle odkazy https://manipulatori.cz/

Jestli si chtěl říct že uvádění věcí na pravou míru (viz těch letitých 77kW vs novejch 100kW) autory blábolů sere = tak to jo. Prostě třeba tady autor během 3 let razantně změnil názor = ne z důvodu který píše v 8:41 = ale protože stará škodovka vs nová Toyota
Částečně i protože klasika spalovák nafta vs hybrid
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2020 09:19
Re: Méně aut na silnicích
A tohle tvoje LHANÍ je ubohý = není to 10 let ale 7 a půl a už rok se vysmíváš v menším autě 100kW. Není to bohužel o tom že se pisatel změnil = ten je viz tenhle tvůj příspěvek FURT STEJNEJ. Prostě Okta 1 77kW :yes: výkon naprosto dostatečný
Nová Toyta hatchback 100 kW = výkon nedostačující

To je celý

ad 2. odstavec = no to je ono = tak jako si kdysi před lety poplet EV a hybridní Toyotu a PROTO si jim začal řikat NEBEZPEČNÝ KŘÁPY (jako majitel Okty 1 aby černýho humoru nebylo málo ;-)

Tak stejně teď motáš PHEV JirkyV. = a asi na základě TOHO si o hybridní Corolle 135kW a Camry 160 kW vymyslel fakt BLBLOST i na tebe = že při předjíždění rsp. 80-140km/h by mohly "vyčichávat". Tupý blekoty o autismu = si strč kam patří. Prostě ti hlava nefunguje = tak si drzej a sprostej = to je celý. Není problém že nejsi žádnej bystroň = ale ty stovky vulgarit = to problém je
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2020 09:09
Re: Méně aut na silnicích
Jj ten STEJNEJ přechodd náhrada kdy PSA přešlo před dávnými lety STEJNĚ jako teď o generaci pozdějš VW nahradilo 177kW trochu slabším 150kW = to byl požadavek EU na emise CO2 :yes: :D

Ach jo = víš co je DĚSIVÝ? Že i po vysvětlení + dání odkazů = DÁL opakuješ svoje hypotézy a okecáváš to :-)
24. 8. 2020 08:41
Re: Méně aut na silnicích
Protože jen jouda může vytáhnout jako argument k diskuzi 10 let starej příspěvek a nedochází mu že jak mohl změnit postoje pisatel, tak se prostě změnila doba a všechno kolem, takže tímhle způsobem může argumentovat jen totální pako. To neznamená, že je špatně když jsem před 10 lety napsal, že 77 kW a 250 krouťák v autě nižší střední na běžný ježdění stačí. Prostě jsme jen o 10 let dál. Změnila se auta, provoz, požadavky řidičů i moje požadavky na auto. Ono to ve finále stačí asi pořád, ale jak komu. Nenáročnýmu řidiči to bude stačit i dneska a není na tom nic zvláštního. Jen prostě na předjetím musíš víc přemýšlet nebo za tím náklaďákem prostě jet.

Jasně má to odpich jako kráva. To jsem zjistil, když mi Jirka Vejražka půčil Priuse. Na normální ježdění úplně v pohodě auto, ale slovo "přejíždět" v tom musíš zapomenout. On i ten Auris je na normální ježdění v pohodě. Mě jen vadí jak to každýmu cpeš. Kdo neobdivuje Toyotu a neříká jak je nejlepší a jedině auto od Toyoty. To je prostě trapný. Já taky nikomu necpu VW výrobky, ačkoliv jezdím ve Škodovce. Chápu, že každý má jiný preference a to co vyhovuje mě nemusí vyhovovat někomu jinýmu. To ty s tvým postižením autismem neodkážeš pochopit, takže nerozumíš tomu, že někdo by mohl být s Toyotou nespokojen respektive si radši koupí jinou značku.
24. 8. 2020 08:25
Re: Méně aut na silnicích
Ne jen mi tam chyběl smajlík, tak jsem koukal jestli jsem v tý pozitivně vyznívající recenzi něco nepřehlídnul. Takže je to vlastně jak píšeš. Buď dáš na lidi jako Vaculík a nebo si budeš vymýšlet svoje hypotézy a okecávat to. Ta motorizace je povedená a zařízly jí bohužel předčasně nesmyslný požadavky EU na emise CO2.
24. 8. 2020 07:00
Kolik s těmi auty máte najeto?
Nadávate na displeje z principu nebo to dělá i ten,kdo ty auta reálně řídí?
Mě baví,jak si všichni v autě nastavují funkce po slepu. Schválně jsem se na to zaměřil a naprosto drtivá většina řidičů se podívá i po pár letech, kde to tlačítko na topení sedačky je. Za mě osobně v tom nevidím žádný rozdíl, když tukam na displej nebo tlačítko. Za pár dní je to srovnatelné.
BTW zrovna ty stěrače...nikde v menu se nehledaji. Když z boku levé páčky zmáčknete tlačítko na jednorázové setreni skla, tak na displeji vyskočí režimy stěračů,ať si je můžete změnit. Po pár vteřinách zase zmizí.
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2020 23:35
Re: Méně aut na silnicích
Nojo smutný, že ani dovysvětlení nefunguje = na to by mohla mít vliv ta mentální úroveň

Já VÍM že to tak je a není náhoda že totéž proběhlo STEJNĚ před lety u PSA. To je ta mentální úroveň + čtení který mi opakovaně a furt vyčítáš = tohle z toho vychází. FURT něco JINÝHO než tobě

To co máš v odkazu v odkazu = chování V6TDi když musel plnit emisní normy = po naběhnutí WLTP. Pokud se ti to nechce číst stučná verze = katastrofa. Žádnej motor za desetiletí dozadu se nechoval takhle strašně. Naopak 2.0tdi evo je zdá se pan motor = dnešní důstojný pokračovatel kolegova 2.2 HDI stejného výkonu = i R4 nafta může být dobrý motor
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2020 23:28
Re: Méně aut na silnicích
Ano to byla ironie = tvá mentální úroveň to snad vidí jinak? To že to je dtto co u PSA jen o generaci pozadu = už víš taky
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2020 23:18
Re: Méně aut na silnicích
Proč furt jen urážíš?

Tak co máš se 100kW hatchbackem za problém? No tak má vyšší spolehlivost než tvoje ojetina = tos věděl už předtím než si jí koupil. No tak má elektromotor odpich lepší než bys čekal = to ví každej kdo si přečet měření z prvního setkání. No tak má lepší zavěšení kol než tvůj Superb a taky lepší těžiště = to že se tomu vysmíváš = na tý skutečnosti nic nemění. Ale když se majitel ojetiny Okty 1.9 80něco kW a pak Superbu 118kW vysmívá novýmu hatchbacky 100kW = působí to stejně trapně jako když volič KSČM říká neobolševiku lidem co nejsou tak striktně PROTI ekologických snahám jako on

EDIT fakt věříš tomu že tvá mentální úroveń je..? Opravdu?
Jak si vysvětluješ TO MNOŽSTVÍ věcí co tvá mentální kapacita po.. plete?

Za 10 let bude i tady asi víc EV = a ty SOU dynamičtější než si zvyklej ze spalovacího motoru o tom žádná. Ale cesty budou furt stejně plný = a dál bude platit realita že většina lidí nepotřebuje a nevyužije nic víc než Prius

Furt platí průměrnej výkon aut v jediný zemi kde je neomezená rychlost = ten už nevyráběnej Auris hybrid 100kW = je z tohohle pohledu v pohodě.

Radši bych Alpinu, Lexusy RC-F nebo LC případně Koenigsegg, ale na tu Prahu a Středočeskej kraj sme se dohodli nakonec takhle. Jaký budou příští auta ještě nevím = ty píšeš že budeš muset odejít od koncernu = my asi dál další RAVku otázka je co bude druhý auto
23. 8. 2020 22:38
Re: Méně aut na silnicích
Nemusis nic hledat. Uz si mi ten diskuzni prispevek z roku 2010 jednou prezentoval. Na tom Je podstatny ten rok 2010 kdy byl svet proste trochu jinde nez dnes, ale to s tvou mentalni urovni asi nepochopis vid :D
Za 10 let taky nemusi platit to co dneska ty joudo :D
23. 8. 2020 22:35
Re: Méně aut na silnicích
To myslis ironicky? Ja si zadnyho zhnuseni totiz v ty recenzi nevsimnul? :D
23. 8. 2020 22:26
Re: Méně aut na silnicích
Ne to nesouhlasim jen s tvym okecavanim a vyplodama. Fakt ze bi tdi konci nesouvisi s tim ze jeho slabsi "nastupce" je snad lepsi ackoliv je vyrazne slabsi. Ale co mam cekat za uvahu od cloveka, kterej je urvanej z vykonu stokonovyho aurisu :D

Co si mam predstavit pod vyrokem. Neumel WLTP?
23. 8. 2020 21:21
Re: Re: Dotyk
Na kolečko stačí mrknúť raz a máš tam mechanickú väzbu. Na displej musíš pozerať viac, mechanická väzba tam nie je žiadna.
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2020 19:14
Re: Méně aut na silnicích
Určitě? Ty často bajkaříš = takže fakt nevím
No já 10 let předtím v C5 a jo je to fajn ale narozdíl od tebe VÍM že slabší 2.2 HDI ze stejný doby s výkonem 150 kW 440 Nm v reálu naprosto stačí = v běžnym ježdění a to auto mělo tisíce km po Německu = tak až tak moc rozdíl mezi povedeným R4 150 kW a V6 177kW není

Dokonce to viz Audi = může být dokonce naopak

Není to 73 kW ale 100 = jak VÍŠ. Proč furt klesáš na diskuzní DNO? Najdu ti tu tvoje slova kdy vysvětluješ jak naprosto dostačující je 74?kW v Oktě jedna z 1.9 TDI
Tak CO máš furt dokola za problém s Aurisem hybrid 100 kW? Jo kdysi Ozzy a spol nevěřili na letišti zkusili = a zjistili že jo je tak. Ty s tím máš problém dodnes?
Avatar - Beefcake
23. 8. 2020 19:13
Re: Dotyk
Boze, to su nezmysly a zavadzania.
Jasne som ti napisal, ze ovladanie klimy chybne chapes ako ovladanie teploty a napriek tomu OPAT nezmyselne mas o tom dve tretiny napisaneho. No a ten zvysok ?
Mas doma subaru autoklimu ? ;-)
Vnutorny okruh sa v prvom rade zapina, ked je snaha rychlo chladit.
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2020 19:02
Re: Méně aut na silnicích
To ale OPĚT NEsouhlasíš (jako většinou) se znalejšími = zkušenější mu dá přednost dokonce před V6 TDI = viz odkaz probírali sme to dost dlouho. Tys myslel že pro TEBE důležitější to číslo výkonu

Já narozdíl od tebe dieslem stejnýho výkonu jezdil = no NENÍ to špatný, ale to bylo V6. Ta masoVWější dobová shoda mezi recenzentama že místo 176kW radši 140kW a místo nich 110kW že tahle výkonová varianta je nejelepší = je 1. dobrej černej humor ale vzhledem k tý shodě = i pravda

Prostě řešení místo nepovedenýho V6 TDI co neuměl WLTP a chová se až nepochopitelně radši povedených 150 kW 450Nm = to absolutně STAČÍ = jezdil sem tim dlouhý roky
23. 8. 2020 15:20
Re: Méně aut na silnicích
Hele ja s nim jel v Passatu a libil se mi. Ma neskutecnej zatah a sily na rozdavani. Pravda Hamunovyho 73 kw chcipaka by to sice na krizovatce nedalo ale me by se ten motor v aute libil :D
23. 8. 2020 15:17
Re: Méně aut na silnicích
VW nema zadnou nahradu. 176 kw a 500 kroutak nahradit 150 kw a 400 kroutak neni nahrada. Ten motor je po vsech strankach vyrazne slabsi.
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2020 11:39
Re: Řidič
Reaguju protože viz ty včera 16:20 = no není to tak

Minimálně 2-3 jsme ve škole dávali trochu pozor + četli návod
23. 8. 2020 11:32
Re: Řidič
Nereaguj na mňa. Nemám záujem s tebou diskutovať.
23. 8. 2020 11:30
Re: Dotyk
Zvádza to. Riziko je vyššie, to hádam nepoprieš. A tam, kde je riziko, by sa malo spraviť niečo, aby to riziko nebolo.
23. 8. 2020 11:26
Re: Řidič
Tak ja si mám vycucať z palca, že ty cituješ niečo z úplne inej diskusie? Áno, je to tak. Píšeš voloviny a mal by si radšej mlčať, ty absolútny korunovaný somár. Ty si tak vypatlaný, že musíš mať v hlave prievan.
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2020 11:24
Re: Řidič
Že si přečetl návod ke klimatizaci nebo co konkrétně?
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2020 10:50
Re: Dotyk
No tos napsal nesmysl = to přece není MOJE teorie :-)

Moje je praxe = vím že to takhle V TEORII je tak zbytečně nedávám nižší teploty aby se JAKO DŘÍV ochladilo apod. Když tak nejdřív měním INTENZITU = ostatně TAK má automatická klimatizace fungovat. Vy všichni píšete = že teda vlastně NEfunguje? :-|

Snad všechny nebo většina automatických klimatizací SAMA dá vnitřní okruh = když je venku smrad = například před tebou (nejen Dieselgate) TDI :D
NE když je venku víc/míň teplo

CO chápu zle? Mám stejnou auto klimu jako ty a další = a mám jí i doma. Podle znalostí i podle návodu i podle praxe = to neustálý měnění teploty je spíš hloupost. CO chceš proboha říct tím černobílý? Buď fakt většina lidí šmatlá a posouvá teplotu ZBYTEČNĚ = nebo ne = a nejdřív je prostě správně případně změnit ručně intenzitu, když automatická nefunguje správně automaticky. A až když ani to nepomáhá tak teplotu. To jak MOC lidi mění teplotu = je buď fakt spíš blbost. Nebo ne a tak je automatická klimatizace doma i v autě myšlena ;-)
Avatar - Beefcake
23. 8. 2020 10:47
Re: Dotyk
Nuz, dalsi, co to nepochopil.
Konkretne u Subaru je to takto - standardne, ked zapnes klimu, mas vsetko FULL AUTO riadene, t.j. pouzivane prieduchy, intenzita ventilatorov, zapinanie kompresora, vnutorny obeh. Ci uz v DUAL alebo beznom rezime.
Akonahle ti nieco nevyhovuje, to je pre mna napr. intenzita ventilatorov, alebo to, ze v snahe co najrychlejsie na zaciatku zachladit vzduch, fuka mi do tvare. Takze tuto jednu-dve veci si doladim a klima funguje dalej v beznom AUTO rezim, nie FULL, lebo ked nieco zmenis, ostava to zachovane.
Potom mas moznost riadit vsetko manual, alebo klimu vypnut.
Alebo ako som pisal inde, ked idem za smradlavym dizelom, tak zapnem vnutorny okruh, ale to tiez ma potom vplyv na automaticke riadenie klimy.
Ked sa vzduch vyhladi, doladim si to podla svojho a uz nechavam obvykle tak.
Avatar - Beefcake
23. 8. 2020 10:40
Re: Dotyk
"To není o potřebě ale znalosti = neustálé změny teploty stejně NIC neřeší = vysvětlí ti fyzikář ze střední = my měli babu"
Toto je tvoja teoria, na ktorej si sa zasekol a dokola tu trepes to iste, kedze pre teba je nastavovanie klimy u ostatnych nastavovanim teploty.
Vnutorny okrum s tym suvisi tak, ze aj ten si riadi moja klima. A niekedy chcem pocas chladenia aj cerstvy vzduch.
A niekedy, ked idem za TDI hnojom s ciernym naraznikom zase naopak.
Chapes to zle, lebo ma svoju 100krat opakovanu mantru a necitas, co pisu ostatni.
Tvoj problem je, ze vela kecas a vidis vsetko ciernobielo.
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2020 10:39
Re: Méně aut na silnicích
Bojuješ s větrnými mlýny = na tom že celkově je lepší radši 140kW a místo toho radši 110kW verzi TDi = se shodli napříč recenzemi

Prostě konec tohohle v reálu spíš okrajovýho motoru stejně jako V8 nafta = není překvapení a hlavně JE NAHRAZEN LEPŠÍM https://autobible.euro.cz/…0-tdi-ea288-evo/
Avatar - _Karel_
23. 8. 2020 10:03
Re: Méně aut na silnicích
Třeba takovej Vaculík byl z BiTDI úplně zhnusen: https://www.auto.cz/…ojmy-video-83679
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2020 09:52
Re: Méně aut na silnicích
No a TO je přesně to ono = znalost vs představy

Prostě mraky recenzentů a obecná shoda = vs PŘEDSTAVA (vaculíkovo pravidlo ;)

No nic = dnes už má koncern kvalitní náhradu. To si taky zpochybňoval = tak to vypadá že je to nejen povedený motor ale zatím žádné zprávy že by byly problémy se spolehlivostí. A i s výkonem "jen" 150 kW je lepší než V6 tdi = to k tvé aktuální reakci o logice https://autobible.euro.cz/…0-tdi-ea288-evo/
Avatar - Blue Sun
23. 8. 2020 09:31
Re: Shrnovačka
To si trochu protiřečíš, sám nahoře píšeš, že nechceš.
23. 8. 2020 09:29
Re: Méně aut na silnicích
Zajimava konspirace. Proc by si zajemce o silny diesel kupoval motor co ma 176 kW kdyz mu muze stacit slabsi co ma 140 kW To zni velice logicky :D
Avatar - Blue Sun
23. 8. 2020 09:27
Re: Mimochodem,
Ano, tebe už tu všichni poznají.
Avatar - Blue Sun
23. 8. 2020 09:27
Re: Dotyk
Inu, když VW neumí udělat vhodné rozhraní pro ovládání... Ale se divím, VW a SW...
Avatar - Blue Sun
23. 8. 2020 09:25
Re: Řidič
To mě ale vůbec netrápí, stejně vím, že mám pravdu. :-)
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2020 08:46
Re: Řidič
Ale já si všimol = diskuze Majitelé nové Škody Octavia hlásí problémy = viz TY v 16:34
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2020 08:21
Re: Český výklad
Jj shoda s rohYpnolem = to o člověku něco říká :D

Jak si přišel na to že Štěpán je doktor? Tohle je štěpán doktor https://www.csfd.cz/…a-zivot/prehled/

NE že by nikdy neměl pravdu, ale tak nějak VĚTŠINOU má přesně tohle: ONI to dělají říkají BLBĚ to JÁ tomu rozumím líp. Čte a bohužel hlavně DŮVĚŘUJE https://ct24.ceskatelevize.cz/…ovatele-aeronetu :-| :-( :'-( :-O

Co to přejmenování na Jago = zvážils? :-)
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2020 08:18
Re: Méně aut na silnicích
Ano plácáš = fatální neznalost. Nepamatuješ snad (ne)vtipné závěry testů že výkon bi-tdi má ale lepší je verze 140 kW a ten má vyšší výkon ale lepší je verze 110kW :D

A víš co je vtip? Že to NENÍ vtip :-!

Bi-tdi má konečně dle všeho KVALITNÍHO nástupce https://autobible.euro.cz/…0-tdi-ea288-evo/ a víc lidí jako ty místo aby :yes: :yes: tak vymýšlí BLBOST viz ty teď. Není to úsměvné je to fakt smutné

Prostě vaculíkovo pravidlo = buď věci rozumíš znáš máš přehled, nebo ne a tam je to zvláštní VĚTŠINOU vymyslíš KRAVINU rsp. většinou řekneš přesný OPAK toho jak to je. Aneb kdybys házel korunou karle.. :*)
Avatar - _Karel_
23. 8. 2020 07:54
Re: Méně aut na silnicích
S tím BiTDI docela plácáš. Já bych ho sice nechtěl, ale fakt je, že se prodává dobře, je o něj zájem.
Takže teorie že končí, protože je nejhorší, je úsměvná.
23. 8. 2020 06:57
Re: Český výklad
Ano,vidím to podobně. Takže informace od pana doktora uvedená v článku je nejspíše chybná
22. 8. 2020 23:21
Re: Méně aut na silnicích
Prave naopak, nie je to tvoje prianie, je to len tvoja konspiracia, nic viac, nic menej. Ze to tak "vidis" je len tvoj problem. Koordinovane nie je nic, su tu proste snahy (politika) menit niektore veci. Ze na ne automobilky dekadu a viac z vysoka kaslali nie je "zrazu" o obmedzeni osobnej dopravy a ano pokial chuc predavat, musia sa prisposobit. Zamienas pricinu s nasledkom.
Na margo motorov, 2.0bi-TDI nielenze nie je najlepsi motor pre tebou vymenovane, ale ono je to naopak jeden z najhorsich co si mozes vybrat a konci znovu ako dosledok. V8 podla mna nekonci z dovodu emisii - lebo pokuty aj tak zaplati zakaznik, ale preto, ze ta V8 je uz okrajova zalezitost a tudiz bude vyroba nerentabilna. Emisny dovod to zrejme len urychlil, ale nebude pricinou.

PS: ten zaver o tom ako nebude na vyber mam velmi rad. Ja to spominam vzdy, ze ti, co sa zasekli v minulom tisicroci, budu mat v buducnosti velky problem si nieco vybrat, lebo napriek tomu, ze je ich velmi pocut nerobia takmer ziadne predaje a to potom tazko sa vyrobcovi vyraba pre "puristov" ked si kupuju auta zvecsa z druhej ruky.
22. 8. 2020 22:17
Re: Dotyk
To nie je pravda.Ak je vonku 40, samozrejme, že klímu nenastavím na 30, ale ku koncu cesty, keď nezabudnem, tak tej klíme uberám, aby som po vystúpení auta nedostal takú facku. Takže počas jazdy telotu mením, nastavujem a cez displej je to nepohodlné, neergonomické a odpútava to od vedenia vozidla a sledovania situácie na ceste.
22. 8. 2020 22:13
Re: Řidič
Nejde o to. Ide o to, že ovládanie cez displej proste odpútava vodičovu pozornosť svojim smerom.
22. 8. 2020 22:07
Re: Řidič
O čom píšeš? Ja som sem 16:34 nenapísal nič. Aspoň som si nevšimol.
Avatar - Ada je zase tady
22. 8. 2020 21:38
Shrnovačka
Tablety s virtuálními šmatlacími jakotlačítky namísto normálních aut preferují jen děti, které o řízení auta neví vůbec nic. :-!
22. 8. 2020 21:38
Re: Složité dotykáče jsou na nic, naštěstí si můžeme vybrat
jaké jsou poslední novinky FCA? Compass před pár lety a teď nový elektromobil F500? oba mají klimu komplet na tlačítka, tak snad to tak zůstane.... Korejci taky tlačítka, japonci myslím taky.... tak snad to nebude tak zlé....
Avatar - xxc
22. 8. 2020 21:35
Re: Český výklad
Telo ma urcitu termoregulaciu. Ved menim teplotu aj ja, na elektrickom casto. Ale na dotykovych displejoch velmi nemenim a ani mi to nechyba. Skor zalezi od vyrobcu, na Citroene menim na leto/zimu a pri BMW je niekedy zima a niekedy teplo :-)
Avatar - Ada je zase tady
22. 8. 2020 21:34
Re: Auto se šmatlafounem
Nafta zcela jistě dotovaná není. Je na ni jen stanovená jiná spotřební daň. Pleteš si Dalmácii a decimálku. Ale z toho vyrosteš Hamíčku. Jednou pochopíš, že jsi tu byl za blba.
22. 8. 2020 21:22
Re: Řidič
Někdy ano, ale je to zas takový problém přiblížit ruku k displeji kde vyskočí okno a na něm zmáčknout +? Zas nebudeme dedove co s tímhle mají nepřekonatelný problem😄
22. 8. 2020 21:19
Re: Listina základních práv a svobod
Tak a teď řekni kde jinde na světě máš větší šance na svá prava než v EU? V zemích kde se těží ropa?
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 20:59
Re: Auto se šmatlafounem
Ne nejlíp bohužel NE = ale líp než ty asi ANO :-)

Takže VÍŠ už že..

- je dotovaná a bez toho ZVÝHODNĚNÍ téměř bez šance?

- že z barelu ropy je víc benzínu než nafty = takže se vznětovým motorem máš VĚTŠÍ spotřebu ropy?
22. 8. 2020 20:47
Re: Re: Dotyk
Není jediný. Na kolečko i displej se každý podívá. Schválně jsem pozoroval kamarády. Nikdo to neudělá s kolečkem poslepu.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 20:34
Re: Dotyk
Možná by sme se měli ptát CO si představují pod automatickou klimatizací, když jí všichni mají potřebu ovládat ručně
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 20:32
Re: Listina základních práv a svobod
Nojo ty seš ten co za seriozní zdroj info má HOAXY z Aeronetu https://ct24.ceskatelevize.cz/…ovatele-aeronetu

To je pak těžký https://www.lidovky.cz/…0113_ln_domov_sm pamatuješ jak se tu chvíli FAKT balilo všechno včetně koblih atd.? NEuvěřitelná síla hoaxu = tohle je možná řešení https://www.denik.cz/…et-20180326.html

Já elektrokolo mám = zpátky už NIKDY ;-)

Furt jen jinými slovy píšeš SEM ZPÁTEČNÍK a CHCI BÝT zpátečník = žádná evoluce svět má ZŮSTAT STÁT tam kde to MĚ vyhovuje

Vždy takoví byli = nejsi výjímečný. Dneska ale když obecně nevíš co a jak máš volbu = můžeš dát buď na ten Aeronet nebo spíš https://manipulatori.cz/ máš VOLBU odkud brát info
22. 8. 2020 20:25
Re: Dotyk
A auto snad neví jestli a jak svítí slunce?
Avatar - rohYpnol
22. 8. 2020 20:24
Listina základních práv a svobod
Lidé jsou svobodní a rovní v důstojnosti i v právech. Základní práva a svobody jsou nezadatelné, nezcizitelné, nepromlčitelné a nezrušitelné.

Mám zato, že mezi tato práva patří i právo koupit si zdravý a čerstvý banán, který bude zahnutý tak, jak třeba mé zadnici bude vyhovovat :-! :-! :-!

Stejně tak mám právo mít auto, kde mi do řízení nebude kecat nikdo a nic a toto auto mám právo ovládat ručně, mechanicky... Nebo mi EU bude chtít diktovat i do toho, jaké mám mít převody na kole a nejlépe vnutit elektrokolo...?
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 20:15
Re: Pamatuju
No vidíš i tvému příspěvku se občas dá dát :yes:
Avatar - rohYpnol
22. 8. 2020 20:14
Pamatuju
Pamatuju, jak se tu mnozí vysmívali novému P308... Teď je na tom nový Golf/Octavia/Leon ještě hůř. Tak jsem zvědav. na diskuse.

Každopádně za mě jednoznačně TOP z koncernu je nová A3. Pak Leon. Jestli je největším zoufalstvím Golf nebo Octavia nevím. Ale asi spíš Octavia.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 20:13
Re: a ještě jeden pohled - půjčovny aut, sdílená auta
Myslíš to na kterym se všichni od Vaculíka a Honzy Koubka až po tomhle shodli = že to vidí OPAČNĚ než ty?

No vidíš VŠECHNO máš v hlavě OBRÁCENĚ = aneb vaculíkovo pravidlo: Buď věci rozumíš a ok nebo NE a jen plácáš a VYMÝŠLÍŠ si a tam je to zajímavý. VĚTŠINOVĚ to netrefíš
Kdyby sis házel korunou bude trefení reality ČASTĚJŠÍ

Ale nejde o tohle jedno auto sou i další kde to má smysl https://www.auto.cz/…omba-roku-111966 ale ty trváš sorry ale fakt HLOUPĚ popírajíc učivo ZŠ že na ropu musí jezdit všichni = že to je JEDINÁ možnost jak jet do práce nebo na nákup a bez emisí nebo jen s nižšíma emisema a za míň ropy = že to je ŠPATNĚ :-O
Kdybys alespoň něco úrovně těch aut z odkazů měl = tam jo, ale máš podprůměrné plečky = kde žádné plus z toho že spotřebováš ropu a vyrábíš oxidy dusíku, oxid uhelnatý, uhlovodíky a pevné částice = není. Kdyby ti někdo koupil http://www.hybrid.cz/…ch-do-chorvatska tak by sis oblíz jak to jezdí = a jak to letos do Chorvatska byla pohoda :*)
Avatar - Ada je zase tady
22. 8. 2020 20:12
Re: Auto se šmatlafounem
jistě Hamíčku školáčku. Ty všemu rozumíš nejlépe... :*)
22. 8. 2020 20:11
Re: Kdo určuje vývoj a trendy?
Rohypnole, vystihl jsi to naprosto parádně! :yes: :yes: :yes: Ty rudozelení zmetci prostě postupně chtějí zničit kapitalismus a maximálně omezit naše svobody. To je celé... :-O :-( :-(
Avatar - rohYpnol
22. 8. 2020 20:11
Re: Dotyk
Vrcholná ne. Viděl bych to na stříbro...

Zlatou korunu tomu nasadí možná v příští generaci, kdy místo volantu budeš mít vlastní auto stejně jako v Asphaltu ...
22. 8. 2020 20:06
Re: a ještě jeden pohled - půjčovny aut, sdílená auta
Proč nám sem neustále cpeš toto odporně vypadající a zoufale nudně jezdící vozidlo? Tak si ho kup a furt s ním neotravuj. :-( :-( :-( :no:
Avatar - Ozzman
22. 8. 2020 20:05
Re: Řidič
V zimě podle toho, v jakem oblečení si sednu do auta :D
22. 8. 2020 20:04
Re: Složité dotykáče jsou na nic, naštěstí si můžeme vybrat
:yes: :yes: :yes: Horší ovšem bude, až už na trhu nových aut nebude ani to Tipo... :-( :-( :-(
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 20:04
Re: Mimochodem,
Pro tebe by mohlo platit tzv. vaculíkovo pravidlo = to co ti přijde jak SPRÁVNĚ = je blbost
To co ti přijde jako blbost a nesmysl = to je ve většině případů realita a tak to je
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 20:02
Re: Dotyk
Kdyby hloupost nadnášela = to je FURT ta středoškolská fyzika + SMYSL automatické klimatizace. OBOJE popíráš? :-)

Asi tě to při tvých znalostech ŠOKUJE = ale nemusí se hýbat dům, hýbe se kolem něj to slunce :-!

Byly doby kdy lidi jako ty lidi jako sem já = za pravdu popravovali :-O :D
22. 8. 2020 20:02
Re: Mimochodem,
To se hned pozná "inteligent"... :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 19:59
Re: Řidič
Vzdělání není levičácký = komunisti dokonce byli TVRDĚ PROTI vzdělání = to nevíš https://www.facebook.com/…152963423674009/ drsný co?

Hele UŽ si vymyslel odpověď na otázku: JAK je možné že nízko- a bez-emisní auta jsou už desetiletí nazpět MIMO evropské provenience? Místo opakování těhle hoaxů kterejma se míň znalejm FAKT TREFILI do vkusu :D

Koukal si na budoucí normy Euro 7? Taky ti to nezapadá do NESMYSLŮ co tu šíříš = ale pro začátek zkus tu otázku CO SE JÍ UŽ TÝDNY VYHÝBÁŠ JAK ČERT KŘÍŽI :-O :*) :D :-!
22. 8. 2020 19:58
Re: Dotyk
A tvůj dům mění polohu vůči slunci jako auto při jízdě? Nebo přejíždí z otrkytého úseku do stinného lesa? Asi máš chaloupku na kuří nožce jako v Mrazíkovi, že? :-)
Avatar - rohYpnol
22. 8. 2020 19:57
Re: Český výklad
V české právní úpravě je:

při jízdě vozidlem řidič nesmí držet v ruce nebo jiným způsobem telefonní přístroj nebo jiné hovorové nebo záznamové zařízení.

= nesmí:
a) držet v ruce
b) držet jiným způsobem

To jiným způsobem je podle mě myšleno třeba ramenem u ucha, nebo mít v klíně atp.

Vzhledem k tomu, že handsfree sady jsou homologovány, tak držet prostřednictvím handsfree evidentně lze a používat telefon za jízdy evidentně možné JE. Koneckonců když mám zaplý waze na chytrofonu v držáku tak telefon používám za jízdy. Ale nedržím jej jiným způsobem.

Druhou věcí je, že řidič má povinnosti a je povinnen se plně věnovat řízení. Vzledem k tomu, že internet je plný videí novinářů, kteří za jízdy natáčejí svá videa, recenze, vlogy, glogy a já nevím co, tak plně se věnovat řízení je hodně šitroký pojem, do kterého se bezpochyby vleze i půvabná spolujezdkyně...
22. 8. 2020 19:53
Re: Řidič
A ty zase vždy a ve všem pošahaný levičácko-zelený progresivista = lidí, kteří jsou pro Západ velkým nebezpečím pro naši svobodu.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 19:51
Re: Český výklad
https://www.youtube.com/watch?…

Tak ty nejsi jen ekonom par excellence = NAD našimi nej- ale i právník :yes: :-)

Předpokládám správně, že si i špičkový klimatolog? ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 19:51
Re: Řidič
To je druhej EXTRÉM = ale základ je ten růst funkcí viz množství tlačítek už v nějaký tý starý Alfě před mnoha lety = nechce se mi hledat co to bylo přesně za model už je to strašně dávno

A jiná cesta není rsp. zatím jí nikdo nezná. Úplně stačí to hlavní udělat.. ale něco jako dotykovou obrazovku viz příští generace S-Klasse prostě mít musíš. Snad jestli jednou posuneme na další level hlasové ovládání nebo myšlenkové? :D

Ale neustálé měnění teploty = viz ta středoškolská fyzika = to by nemělo mít příliš vliv to děláme spíš z hlouposti (pardon neznalosti :)

Prostě furt je to dokola že hodně lidí na všechno nový (dle všeho i v dáááávné historii když auta ještě dááávno nebyly ;) brblá protestuje dokonce ničí = věci na které nejsou zvyklí dle hesla CO JE STARÉ NA CO SEM JÁ ZVYKLÝ TO je správně :-!

Prostě víc používat tlačítko přepínač intenzity než teploty = to je celý. A smysl AUTOMATICKÉ klimatizace = tu byl zpochybněn na to kolik let existuje až překvapivě často

V autě měním OBČAS doma téměř nikdy

Hele DOTAZ PRO VŠECHNY = v zimě taky topíte dle dne na výrazně jiné teploty? Já mám auto systém a nechávám ho snad krom naprosto extrémních extrémů na stejné teplotě
Avatar - rohYpnol
22. 8. 2020 19:48
Re: Český výklad
Ano, protiřečí si. Typický průměrný právník. Bere těžké háky za to, že se tváří chytře a skrze svůj titul může dávat PRÁVNÍ rady :-[]

Protože i abeceda odříkaná PRÁVNÍKEM je něčím víc než abecedou... ;-)
Avatar - Ozzman
22. 8. 2020 19:44
Re: Řidič
Dnes jsem zmokl a po cestě jsem postupně přidával, jak mi byla zima :D Takže ano, někdy ano. Říkám, je to individual, každý to k jinak a kecy některých, ze koupi auto, daji tam 20 a nechají to tak 5 let a musí to stačit všem, to neberu
Avatar - rohYpnol
22. 8. 2020 19:43
Re: Český výklad
Máš i senzor zapíchnutý do pr - dele který zjistí jestli je ti zima nebo teplo??!
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 19:43
Re: Kdo určuje vývoj a trendy?
Nebo mnohem jednodušší verze = naštěstí nerozhodují lidi jako ty, ale chytřejší a asi taky mladší

To je celý
Avatar - rohYpnol
22. 8. 2020 19:40
Kdo určuje vývoj a trendy?
Po dlouhou dobu platilo, že zákazník byl ten, kdo určoval co je a co není dobré. co che a co nechce.

Dnes toto příliš neplatí. Co je správné a špatné určují politici utržení ze řetězu, co je dobré a špatné určují IT odborníci pohybující se v alternativní realitě, co se vyrobí a nevyrobí určuje ekonom podle toho jaký je součet v excelovské tabulce...

Kde je v tomhle potravním řetězci zákazník netuším. Prodejce pak má za úkol vysvětlit, že to co zákazník chce vlastně vůbec nechce, že správně má chtít něco úplně jiného. A tak se také děje...

Navíc se tu vytváří sekty ekodemagogů v čele s prorokem Muskem, který když řekne, že nejlepší bude vystřelovat krávy na Mars a zpátky budou lítat jogurty, tak mu na to polovina lidí co chtějí své peníze každou vteřinou gemoetrickou řadou množit dají peníze...

Svět se zbláznil... Každopádně církev měla pravdu. Svět není kulatý. Svět je placatý, dotykový, a momentálně 4K :-!
22. 8. 2020 19:34
Re: Český výklad
Výborná připomínka, ovšem zapomněl jsi že HF je také chemická značka fluorovodíku, pařanské přání have fun, a s malým f je to i značka Hafnia.
Určitě je dobré tohle v diskuzi o hands free vědět :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 19:33
Re: Auto se šmatlafounem
Mě zase ve všem zpátečník = úplně stačí že důchodce zpátečník estébák komunista který nám vládne jako své firmě = chce radši dalšíma miliardama podpořit naftu než vodík a EV ;-)

Už ti došlo že nafta:

- je dotovaná a bez toho ani rána?

- že z barelu ropy se vyrobí víc benzínu než nafty, takže nafta bez zvýhodnění přes jednotku maloobchodního prodeje + zvýhodnění přes https://echo24.cz/…dane-nema-logiku je zcela out?

Už ti došlo? Že i vyšší tepelnou účinnost má https://autoperiskop.cz/…potrebou-paliva/

Nebo prostě NAVŽDY viz já 19:29? ;-)
Avatar - Ada je zase tady
22. 8. 2020 19:28
Auto se šmatlafounem
Auto se šmatlafounem mi do domu nesmi! A to, co si píše hloupý Hamíček ješitáček mi je u zadnice. :-!
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 19:28
Re: Řidič
Ale používáš 19-24°C během jedné jízdy? Prostě běžně je správně měnit kdyžtak intenzitu = stažení teploty honem dolů že to vychladí rychleji je rozšířený = ale nesmysl

Bavíme se blbosti = když auto nějakou dobu mám tak většinu úkonů dělám automaticky = vyhovují mi snadno ovladatelná tlačítka Toyoty ale myslím že ve 4. roce provozu bych podobně ovládal panel Tesly. Ostatně https://refresher.cz/…ou-lod-Mercedesu

ŽE je rozumné nějaké základní nejčastěji používané funkce dát zřetelně = na displeji třeba VELKOU ikonkou když už ne tlačítkem je stejně jasné jako že při nárůstu funkcí nejde navěky všechno JEN tlačítky. Ostatně to byla nějaká Alfa 164? nebo něco takového a to už je hodně dáávno kdy lidi stejně kritizovali = že těch tlačítek už je MOC :D
Avatar - Ada je zase tady
22. 8. 2020 19:08
Re: Český výklad
HF (high frequency) je zkratka pro "krátké vlny" :-!
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 19:06
Re: Český výklad
Kdybys byl atraktivní štíhlá mladá bloncka bruneta i černovláska = asi jo

Asi bych ti to přání i rád splnil. Takhle se musím zeptat CO se ti ku.va nelíbí
Avatar - zaplosak
22. 8. 2020 18:43
Re: Český výklad
Můžu tě poprosit: jdi už konečně do (_!_)...
Avatar - xxc
22. 8. 2020 17:49
Re: Český výklad
Presne tak. Ma to senzory a vie, kedy a ako pustit vzduch. Vzdy ma udivuje to neustale nastavovanie teploty. Hlavne u spalovacich aut, kde je to asi jedno :-)
Avatar - Ozzman
22. 8. 2020 16:58
Re: Řidič
Tohle je naprostá hovadina a individuální věc. Záleží jak se zrovna citim, jestli do mne přes sklo pari slunko, jestli přijdu vymrzly, nebo mám horečku.... Já třeba používám rozmezí 19-24 cca dle situace.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 16:46
Re: Řidič
Viz ty 16:34 první a druha věta ;-)
22. 8. 2020 16:38
Re: Dotyk
Taky se ale klima chová v létě i v zimě jinak. Když jedu dálku tak v autě mám přece stejnou teplotu ať je venku jak chce. Nepojedu 500km ve 30 protože je venku 40.
22. 8. 2020 16:29
Re: Složité dotykáče jsou na nic, naštěstí si můžeme vybrat
:yes:
22. 8. 2020 16:27
Re: Dotyk
Píšeš nezmysly. Ak automatickú klímu nastavíš na 22 pri vonkajšej teplote 25 alebo 35 stupňov, je to sakra rozdiel. Takže teplotu na klíme nastaviť treba, hoci je automatická. Striktné čísla vždy neplatia, či je klíma manuálna alebo automatická, nastavuješ ju tak či tak podľa pocitu, aby si sa cítil v aute fajn . Je fakt také ťažké to pochopiť? Ako píše Karel, 22°C v lete a v zime proste nie je to isté.
22. 8. 2020 16:22
Re: Dotyk
Keď ju nastavíš na nižšiu teplotu, tak pridá na výkone. Aj automatická.
22. 8. 2020 16:20
Re: Řidič
S týmto nekompromisným názorom tu budeš viac-menej asi sám.
22. 8. 2020 15:56
Re: Dotyk
Max u manuální nastavís snadno., ne? :-) informace o teplotě v interiéru? Kde to je?
22. 8. 2020 15:22
Re: Dotyk
Já do toho taky sahám, ale přesto chci Climatronic, protože klasická manuální klimatizace neumí:
1) Udržovat mnou zvolenou teplotu
2) Většinou neumí směřovat vzduch na nohy, čelní sklo i středové výdechy současně, protože ručně ovládaný kohout směřování vzduchu umožňuje maximálně dvě směry současně. To je problém v zimě, kdy potřebuju odmlžovat sklo, ohřívat nohy i ohřívat tělo.
3) Nemá funkce "max", "odmlžení" a podobně
4) Nedává informaci o nastavené či aktuální teplotě v interiéru
Krom toho je výhodou Climatronicu, že řízením výkonu kompresoru a řízením směšovací klapky šetří palivo. Climatronic umí spoustu věcí, většinu z nich nechávám na automatice, ale ne úplně všechno. U koncernu VW mám zkušenost s Climatronicem, s polouatomatickým Climaticem, i manuální klimou. U ostatních autmobilek to skoro vůbec neznám, třeba to tam funguje líp, nevím.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 15:18
Re: Dotyk
No pokud nelze nastavit aby fungoval jako automatická klimatizace = tak spíš je špatný. Sam to píšeš. Kladně hodnotíš funkci (manuální) klimatizace, to AUTOMATICKÁ sám píšeš že není dobře uděláno

SMYSL automatické je..

Jinak viz Hendly 14:51
22. 8. 2020 15:09
Re: Dotyk
Mám klimu v pořádku. Něříkám, že Climatronic koncernu VW je špatný. Prostě lidí, co vymýšlejí ty algoritmy řízení klimatizace, mají zřejmě rádi větší průvan než já. Pro mě je důležité, že si to snadno můžu nastavit tak, jak mi to vyhovuje. Co se týče těch extrémních teplot, tak mě napadla jedna chyba. Climatronic umožňuje nastavit maximálně 29°C, pokud se nepletu. Ale když je venku třeba 35°C ve stínu, tak bych si chtěl nastavit řekněme 31°C (vzhledem k tomu, že klima vysušuje vzduch, tak by to byla příjemná teplota), ale to nejde.
22. 8. 2020 14:58
Re: Dotyk
Napíšu jak funguje automatická klima a palce dolu taky. Mrzí mě, že to není potvrzeno argumenty.
22. 8. 2020 14:55
Re: Dotyk
Kdy si ji na 20 pustís? Přece i doma neprestavujes furt teplotu. Představa, že když na automatu nastavís 20 že tam máš 20 je omyl.
22. 8. 2020 14:51
Re: Dotyk
Jestli do toho takhle sahas doporučuji manuální klimatizací.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 14:50
Re: Český výklad
To už je v diskuzi = a zkus NEBEJT trapnej. Je to asi těžký ale ZKUS to

V diskuzi JE že koncernoVVé automatické klima moc nefungují = rsp majitelé jsou nespokojeni jak fungují. Já mluvil OBECNĚ a luxusních autech. Jako babičky Citroen C3 nebo Toyoty Auris, Prius, RAV4
22. 8. 2020 14:48
Re: Český výklad
Jestli svítí slunce a jestli je v nasavanem vzduchu smrad zjistí naprostá většina automatických klimatizaci.
ps:možná je lepší studovat než urazet
Avatar - KANKUNEN
22. 8. 2020 14:35
Re: Český výklad
Hami a teď tě dostanu do stavu úplně zmatečného, ale naději že ti to dojde ani moc nečekám. Automatická - nerovnáse - funguje správně ideálně. To je co, to tě nenapadlo.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 14:28
Re: Český výklad
2 dotazy = nula odpověď

Když STEJNÝ MOUDRO říkáš obecným znalostem = tak je míva dost lidi stejný

Je to jako ta ropa = víc lidí učivo ZŠ zvládlo = mají stejná moudra. Víc diskutérů ne = mají stejné NEznalosti = a z toho vyplývající stejné námitky. Jen občas zaskočí MNOŽSTVÍ :-)
Avatar - KANKUNEN
22. 8. 2020 14:20
Re: Český výklad
Ony nejsou jen adresy bydliště, no nic, znova zapřel. Nazdar.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 14:10
Re: Dotyk
MOJE teorie o fyzice?

JAK s tím souvisí vnitřní okruh?

Chápu to správně = že podle tebe automatické klimatizace NEFUNGUJÍ
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 14:07
Re: Český výklad
Neumíš odpovědět na automatické klimatizace? :-)

Ne stejná adresa = o mnoho set km = jak si vlastně vymyslel že stejná?
Avatar - KANKUNEN
22. 8. 2020 13:57
Re: Český výklad
A proč vlastně Kylie zapíráš? Stejná adresa, stejná moudra, stejný Capslock styl. Podle mě to není hezké.
Avatar - Beefcake
22. 8. 2020 13:40
Re: Dotyk
Skor tebe odporucam citat s porozumenim. Hlavne sa vydychaj. Nikto nepise o smerovani z prieduchov, ale o automatickom a manualjom prepinani fukania cez sklo, tvar, nohy. A vnutorny obeh ma do toho co povedat kedze ten nesluzi len na regulackiu teploty.
A cielom nie je dosiahnut teplotu co najskor, ale sucasne s tym, aby ma to nesralo. Takze nepodsuvaj svoje teorie o fyzike.
Avatar - _Karel_
22. 8. 2020 13:26
Re: Dotyk
Měníš teplotu? Buch palec! Trotlové v akci.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 13:24
Re: Český výklad
Kanki neříkej mi hami

A zkus nepsat MELEŠ = když ZASE odporuješ ne mě, ale pojetí proč a jak je dělaná automatická klimatizace. Plus toho co se učí na SŠ = že popíráš i ZŠ vím, takže žádný překvapení

Existuje MOŽNOST že se furt dokola mýlíš nechápeš TY = a ne všichni ostatní. Jejichž ZÁVĚRY tu JÁ jen prezentuju :*) :-!

Co myslíš FAKT je automatická klimatizace obecně NESMYSL co prostě NEFUNGUJE? ;-)

A nebuď UBOŽÁK víc než je nutný = a neříkej teTka = snad není nutný bejt až takovej loser
Avatar - KANKUNEN
22. 8. 2020 13:20
Re: Český výklad
Hami, ty zas meleš, to jestli ti je teplo nebo zima nepozná žádný automat na světě. Je zásadní rozdíl jestli ti svítí slunko do ksichtu nebo na výfuk. A jak je úžasné vypnout automatický vnitřní okruh a nadechnout se naplno čerstvého vzduchu. Uvidíš, potvrdí ti to i tvoje tetka Kylie.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 13:14
Re: Český výklad
Jen doporučení = Othlello není špatný ale Jago by možná bylo eště lepší?

Nezmůžeš? Jo MOJE CHYBA = a TVOJE TRAPNOST
22. 8. 2020 13:13
Re: Český výklad
Takže se na odpověď opravdu nezmůžeš.
Ok, ukončíme to
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 13:11
Re: Český výklad
Viz já 12:41 úvod = klasický za dobrotu..

MOJE CHYBA
22. 8. 2020 13:09
Re: Český výklad
Domnívám se že se hluboce mýlíš. Má současná odpověď není v rozporu s úvodem, protože já pojmy používání a držení trvale rozllišuju, zatímco pan doktor ne.

Zopakuju dotaz - Pokud smíš telefonovat přes HF,, proč jsi odkazoval na ten §5 b ??
Vidím že se vyhýbáš odpovědi a raději patláš něco o trapnostech a ubohostech. Mám zkušenosti, že k takovým výpadům se diskutující uchylují, když jsou sami v koncích a neví jak dál.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 13:03
Re: Český výklad
Tvá současná odpověď je v přímém ROZPORU s tvým ÚVODEM diskuze = takže to teď chápeš = DÍKY MĚ? :-)

Tvůj pokus o MEGA ubohost a trapnost = nebudu komentovat = potřebuješ si zvyšovat sebevědomí nebo CO?

Doporučím ti kamaráda = říká si ryccardo ;-)
22. 8. 2020 12:59
Re: Český výklad
Odpovím - zákon chápu tak že mobil používat smíš, ale nesmíš ho sám držet. Tj. můžeš ho použít třeba pomocí HF, nebo ho může u tvého ucha držet spolujezdec apod.
Striktně rozlišuju pojmy používání a držení. Každý znamená něco jiného. První je povoleno, druhé ne. Takhle to chápu po celou dobu platnosti zákona.

A teď ty - Pokud smíš telefonovat přes HF,, proč jsi odkazoval na ten §5 b ??
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 12:57
Re: Dotyk
Jako na cestě do Chorvatska? Nebo co máš na mysli delší cestou? Normální auto s fungující autoklimou i na cestě z Prahy do Birminghamu moc teplotu neměníš

Na běžný delší cestě = už vůbec ne

Vzhledem k tomu že průměrný roční nájezd km je znám = drtvá většina lidí = jede tu delší cestu = maximálně jednou za rok do toho Chorvatska. Jinak skáčou teplotou klimatizace zbytečně a nesmyslně = fyzika SŠ

Možná hodně lidí má podivně nefunkční nebo alespoň lidem nepříjemně fungující klimatizaci koncernoVWou = tam nevím. Jinak princip je jasný a středoškolská fyzika taky
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 12:55
Re: Český výklad
Ty si nějakej KRÁL trapnosti? Nebo CO si se snažíš dokazovat?

PODSTATNÝ = už chápeš odpověď na tvůj úvodní dotaz? CHÁPEŠ jak to je?

Moje chyba = že se snažím vysvětlovat. Chyba není ani v právníkovi ani ve mě = evidentně v tobě.

Odpovíš na dotaz? Ty celých 18 let od uvedení zákona a 14 let od aktualizace právě kvůli vykukům a překrucovatelům ASI ála ty = si doteď nevěděl jak to je? Odpovíš?
Avatar - twistedTSD
22. 8. 2020 12:54
Re: Dotyk
Na delší trase si ale můžu teplotu následně snížit, a pak zase zvýšit.
22. 8. 2020 12:48
Re: Český výklad
rád bych znal tvou odpověď na můj dotaz - Pokud smíš telefonovat přes HF,, proč jsi odkazoval na ten §5 b ??
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 12:41
Re: Český výklad
Sorry už mě to nebaví = tvá úvodní otázka z 11:20 je zodpovězena = chápeš odpověď? Chápeš co si tam původně blbě pochopil?

Je super jestli po 18ti letech od doby co to platí a 14ti po aktualizaci kvůli vykukům teď SNAD už víš co a jak
22. 8. 2020 12:39
Re: Český výklad
tak teď už nerozumím ani tobě. Začnu tvým dotazem - A to že smíš přes HF telefonovat = fakt tomu chceš říkat MÉ tvrzení?
ocituju: Telefonovat smíš = přes handsfree jo.
Kdo to napsal, ty ne ??

A že se mobil nesmí používat jsem nevěděl a nevím. Pokud vím je pouze zakázané aby ho řidič držel

Ale vezměme to radši od začátku:
Smíš teda telefonovat přes HF ? Pokud ano, proč jsi odkazoval na ten §5 b ??
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 12:35
Re: Dotyk
KOLIK ti vyhovuje je jedna věc = a trochu jiná teplota když je extrém třeba těch 35°C taky = to je ok

Ale MĚNIT teplotu na klimatizaci = to je spíš nesmysl = viz ta fyzika. Ten pocit se má správně řešit nastavením INTENZITY = ne skákat teplotou sem tam

Nastavení intenzity je taky všude stejný = nějaký většinou 3 přednastavení plus možnost manuálně. Zdá se že u VW/Seatu je všechno špatně = ne příjemně pro uživatele. Ale i tak by tam měl platit PRINCIP = že měněním teploty to moc neovlivním správnější je měnit intenzitu

Hele máš jí v pořádku? Určitě se hodí viz mikesus 12:23 závěrečná závorka a občas (jednou za rok) https://www.sonax.cz/…-343-detail.html?… a občas (jednou za rok) http://www.pneumracek.cz/…rvis-klimatizace

Já osobně mám v naprostý většině 21-2°C = a jak vyjíždím většinou z garáže a snažím se parkovat i v podzemních a ne na ulici když někam jedu, tak teplota je spíš stabilní a nejsou nutné extrémy jako vyvětrávat přehřáté auto nejdřív otevřenými okny atp.
22. 8. 2020 12:31
Re: Dotyk
Tohle snad dělá automatická klimatizace sama...
Avatar - xxc
22. 8. 2020 12:30
Re: Méně aut na silnicích
Ja neviem, ale elektromobilom jazdím oveľa viac, dáva zmysel aj tam, kde bolo štartovať spaľovacie auto nezmysel l.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 12:27
Re: Dotyk
Vím že to dělá hodně lidí, ale.. viz Hendly 12:31

Jinak taky máš https://moje.auto.cz/?… protisluneční fólie = ochlazování ve stupních nemá (by nemělo mít) moc vliv = změna intenzity naopak jo

Jj vypnutí kousek před dojetím a dát naplno suchý vzduch aby se vyčistil výparník a pozabíjely bakterie = to moc lidí nědělá :yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 12:24
Re: Český výklad
No tak nic = ani po 18ti letech :-)

Chyba není v právníkovi správně citujícím nebo spíš parafrázujícím znění = ale asi spíš v tobě. Viz ty úvodní příspěvek k tématu z 11:20

Jak všichni víme (tedy myslel sem že všichni) nesmíš telefon držet a telefonovat ANI jen držet = to je celý

A to že spíš přes HF telefonovat = fakt tomu chceš říkat MÉ tvrzení? :D

Na lidi co se snažili obcházet pamatuje tímhle právníkem citovaná úprava z roku 2006 https://www.idnes.cz/…711_telefony_hro

Hele dotaz FAKT si doteď nevěděl že se nesmí používat mobil ale samozřejmě můžeš přes HF? A to cos nevěděl viz tvůj úvodní příspěvek = mou odpověď a jak to právník myslel = už rozumíš?
Avatar - Mikesus
22. 8. 2020 12:23
Re: Dotyk
Já třeba teplotu měním, když svítí přímé slunce, dám ji o 1-2 stupně dolů, protože to prostě víc hřeje přes okna. A naopak když zajde za mrak, vracím na původních 22. Když je ustálené počasí, není potřeba nic měnit po celou dobu jízdy ( když tedy nepočítám vypnutí před koncem trasy )
22. 8. 2020 12:23
Re: Dotyk
Seat Leon 2017. Co se týče "příjemné" teploty, tak nemám jednu konkrétní hodnotu, na kterou bych jezdil celý rok. Záleží zejména na okolní teplotě a na dalších okolnostech. Když je venku třeba 25°C, nastavím si většinou tak 24. Když je třeba venku 35°C, nastavím si vyšší teplotu, 27 nebo 28. A když během jízdy začnu mít pocit, že je mi zima, tak logicky teplotu zvýším, nedržím tam tu nastavenou při startu :-)
Co se týče intezity výkonu, tak i při nejnižší intenzitě z těch tří a zapnutí ekonomického módu řízení klimatizace to většinou fouká víc, než bych chtěl, proto jsem zvyklý si intenzitu nastavovat sám.
22. 8. 2020 12:17
Re: Český výklad
Obávám se že si sám protiřečíš. Jak jde podle tebe dokupy paragraf 5b
"Řidič je ... povinen ....věnovat se plně řízení vozidla nebo jízdě na zvířeti a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích,"

zároveň s tvým tvrzením že přes HF telefonovat smíš
???

Když telefonuješ přes HF, věnuješ se plně řízení vozidla ?
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 12:14
Re: Český výklad
Hele TUHLE sem se tě ptal že ty v Austrálii a tys to POPŘEL :-O :D

Ale tohle je dobrá připomínka = fakt je KOMEDIE že si říkáme homo sapiens :-!
22. 8. 2020 12:14
Re: Dotyk
Je to dvouzonová automatická klima koncernu VW. Některé věci nechávám na automatice, zatímco některé si reguluju sám, zejména mám na mysli intezitu foukání, jelikož algoritmy výrobce mi nevyhovují.
Avatar - pradeda777
22. 8. 2020 12:12
Re: Český výklad
Pamatuji dobu zavádění první navigace do aut v Austrálii. V tu dobu bylo možné nastavit nebo změnit parametry navigace pouze při zastavení vozu a vypnutí motoru. To znázorňuje, jak velké obavy tenkrát panovaly s možných nehod v důsledku odvádění pozornosti řidiče od řízení.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 12:07
Re: Český výklad
Takže FAKT NEDONESLO = i to tam je

Kdo jsi že to dodnes nevíš? Formulace je celkem správná (na naše některý fakt BLBĚ formulovaný zákony :*)

Podívej se cos sám napsal 11:20 = ano nesmíš držet + telefonovat a nesmíš ANI JEN držet. Chápeš?

Telefonovat smíš = přes handsfree jo. Právník to parafrázoval ze zákona správně
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 12:07
Re: Dotyk
Furt dokola KDO NECHCE HLEDÁ DŮVOD KDO CHCE HLEDÁ ZPŮSOB

Už to tu padlo = když je venku 40°C jak psal Karel (nebo 35°C ;) tak to víš DOPŘEDU už když do auta nastupuješ. Tak si místo běžných třeba 21-22 dáš víc. A jedeš = změna teploty za jízdy NEURYCHLÍ ochlazení

Pro svůj pocit a to MÁ smysl = měň intenzitu = většinou bývají 3 stupně jestli máš něco dražšího odvětrávaná sesle je super (i když kdysi sem myslel že to bude JEŠTĚ LEPŠÍ ale když je těch +35°C velmi se hodí :-)
22. 8. 2020 12:06
Re: Český výklad
V tom případě bys nesměl ani telefonovat přes handsfree

ale ten právník míchá dokupy používání a držení, což jsou zcela rozdílné pojmy
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 11:59
Re: Dotyk
Prosím tě soustřeď se a čti = a až pak piš

Vnitřní okruh = TO JE trochu motání jedno cez druhé ;-)

Prostě požadovaná TEPLOTA v autě nebude dřív = když jí budeš na klimatizaci měnit = to je viz ta fyzika. Má smysl nastavovat intenzitu NIKOLI výši teploty

Téma že si kdyžtak nechám foukat NA SEBE nebo odkloním OD SEBE = to už diskuze propadá na úroveň..
Avatar - twistedTSD
22. 8. 2020 11:56
Re: Dotyk
Býval jsem velmi náchylný na záněty dýchacích cest, tak si ve 35 stupních nepustím klimu na 20. Nevím, proč je to nutné některým pořád dokola vysvětlovat.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 11:55
Re: Řidič
No tak jednoduchý řešení co tu víckrát padlo = kup si něco kde to je postaru = výběr je dostatečný. Toyota má jednoduchý manuální ovládání = ale když tak měním intenzitu. Vyjíždím z garáže takže netřeba ani chladit ani v extrémní zimě na maximum topit = většinou mám dokonce jen nejnižší stupeň intenzity. Ono když dáš ten střední a dosáhne úrovně tak se stejně přepne na to minimum :-)
Avatar - Beefcake
22. 8. 2020 11:51
Re: Dotyk
Prosim ta uz nemotaj jedno cez druhe.
Klima nie je len kompresor a nastavenie cielovej teploty, ale aj uroven behu ventilatorov a smerovanie vzduchu cez rozne prieduchy. A niektore kombinacie pri full auto rezime mi jednoducho nevyhovuju. Tak to logicky doladim podla potreby. Plus ovladanie vnutorneho obehu.
22. 8. 2020 11:51
Re: Řidič
... možná je to moje schíza, ale já občas tu teplotu prostě měním.... stejnětak si prostě občas chci nastavit ručně foukání na nohy nebo někam jinam.... možná jsem old-school, ale mám to tak....
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 11:51
Re: Dotyk
Jaký máš auto? Viz Hendly 11:49
Dneska rsp. už před 5ti lety https://www.vybermiauto.cz/…-nejmene-1000-km

Co to je nevyhovuje? KOLIK je v tvým autě tvá příjemná teplota? Směr proudění = na mě nebo mimo mě = to nezvládáš? Já jo = kolegova asi 50ti kilová manželka řídící RAV4 taky = čím jezdíš?

Intenzita ta jo = to bejvaj většinou 3 stupně výkonu = to má smysl občas měnit = to jo
22. 8. 2020 11:49
Re: Dotyk
Co je to za auto? Obecně je fakt klima automatická proto, a si tohle dělat nemusel. To co popisuješ je spíš manuální klima.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 11:48
Re: Český výklad
U nás od roku 2002 paragraf 5 odstavec 1b = ani po 18ti letech se to k tobě nedoneslo?
22. 8. 2020 11:30
Re: Český výklad
Kde konkrétně zákon stanovuje zákaz používání?
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 11:23
Re: Český výklad
Nesmíš používat ale ANI jen DRŽET
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 11:22
Re: a ještě jeden pohled - půjčovny aut, sdílená auta
Furt to říkám Prius :D

Jede to samo nic dělat nemusíš dokonce to samo brzdí = a je to spolehlivý a spotřeba nula prd. A rychlejš než jeho elektronický omezení na Vmax 180 km/h = stejně většina nejezdí. Protože bohužel není ani kde = a hlavně na 99% planety se to striktně nesmí. Jen v Evropě má 19 států nižší rychlostní limity než my

Celá severní amerika a austrálie maj podle regionů maximálku 100-110 km/h

Kdo CHCE a MÁ prachy tak klidně dražší https://www.idnes.cz/…015_automoto_vok nebo alespoň https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 ale využít to umí procento řidičů a je to fakt HODNĚ peněz = za příjemný ale hlavně jen POCIT
22. 8. 2020 11:20
Český výklad
Tak názor Pavla Kiršnera z advokátní kanceláře CIKR jsem nepochopil ani trochu. Napřed ocituje že Řidič nesmí při jízdě vozidlem držet v ruce nebo jiným způsobem telefonní přístroj nebo jiné hovorové nebo záznamové zařízení.
Ale vzápětí už tvrdí, že tato zařízení se nesmí ani používat. Jak na to pan doktor proboha přišel ? Jeho zdůvodnění je zcela zmatené
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 11:18
Re: Složité dotykáče jsou na nic, naštěstí si ještě můžeme v
No vždyť ano MY rozhodujeme co = v mý (naší) obří firmě jsme pro 2 lidi = vzali 2 Toyoty :-)

Bohužel šetřit se musí = zrovna my ANO MAKAJÍCÍ máme dlouhodobě nejvyšší inflaci = chtěl bys aby cena aut poskočila jako některých potravin nebo třeba bytů v Praze? No tak se to holt někde musí ušetřit = zrovna auta jsou docela anomálie. Nárůst výkonů za desetiletí je obří stejně jako nových funkcí = ale ceny celé roky víceméně stejné
22. 8. 2020 11:15
a ještě jeden pohled - půjčovny aut, sdílená auta
nedávno jsem kámošovi chtěl přeparkovat jeho nový Espace. Nějaký zakroucený (ehm, designový) volič automatu, aretace řadičky malým tlačítkem z boku, tlačítko ruční brzdy někde schované. No prostě tohle.... https://www.auto.cz/…i-a-deji-se-veci?…

Možná jsem lama, ale já s tím prostě nebyl schopný popojet.... (a to jsem autíčkář, myslím že na světě jsou fakt větší lamy než já....)

Dovedete si představit takto neintuitivní auta v půjčovnách? nebo jako sdílená? jak asi ten provoz bude vypadat když se v tom po ulicích budou motat dezorientovaní řidiči? Nevím jak u vás doma nebo ve firmě, ale my si celkem běžně půjčujeme auta, prostě jedno je pryč tak si vezmeš jiné atd. Zatím to jde, ale představa že pošlu tchýni s dětmi někam autem, které nebude schopná se rychle naučit, mě teda fakt bezpečná nepřijde....

Prostě za mě fakt ne.... auta lze udělat s jednoduchým a intuitivním ovládáním, tak ať se prostě výrobci snaží....
22. 8. 2020 11:13
Re: Dotyk
Když během jízdy zjistím, že mi původně zvolená teplota (nebo cokoliv jiného, třeba směr proudění, intezita ventilátoru) nevyhovuje, tak mám dělat co? Zastavit na krajnici?
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 11:13
Re: Dotyk
CO to je přizpůsobuju okolním podmínkám? OD toho je ta automatická klimatizace = která to ví DŘÍV než ty!

Už v levný Toyotě Auris to fungujo no problemo = o jakym autě mluvíš?
22. 8. 2020 11:12
Re: Dotyk
Vyhřívání sedadel ok. Ale jinak ty změny teplot jsou spíše výjimečně, nebo spíš jsi výjimečný uživatel. Obecně nemá moc smysl nastavovat aut klimu, stejně teploty nastavuje odlišné od toho co je na display.
22. 8. 2020 11:11
Re: Dotyk
Teplotu v autě přizpůsobuju okolním podmínkám a dalším okolnostem. A jelikož mi nevyhovuje, jak si automatická klima sama nastavuje intezitu foukání (i v tzv. mírném režimu fouká zbytečně moc), tak si ji nastavuju sám.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 11:10
Re: Dotyk
Otázka PROČ se trefovat do posuvníků teploty = za jízdy po okrsce. Na červené ve městě = to už vůbec nechápu

Jinak viz já 10:13
22. 8. 2020 11:08
Re: Méně aut na silnicích
Co je to za názor? V úvodu spiknutí s elektromobily a v závěru konstatování, že mladá generace už v auta v dnešní podobě nechce. To tvrzení si podle mě odporuje.
22. 8. 2020 11:07
Re: Dotyk
Mám možnost nastavovat klimu jak klasickými otočnými ovladači a tlačítky, tak přes displej. Na klasiku stačí ta půlsekunda, protože je to velmi přehledné, intuitivní, rychlé, přesné a díky mechanické odezvě má člověk zpětnou vazbu. Displej jsem na nastavení klimy vyzkoušel jednou a od té doby jsem ho nepoužil. Půlsekunda určitě nestačí, trefovat se do posuvníků teploty je za jízdy po městě nebo okresce je skoro nemožné.
22. 8. 2020 11:06
Re: Složité dotykáče jsou na nic, naštěstí si ještě můžeme v
... tomu rozumím, ale dám ti konkrétní příklad - můj Sup iV. PHEV, elektrické sedačky, podvozek s volbou režimů atd. - prostě složité auto. A vše podstatné mám po ruce. Tlačítková klima, tlačítkové vyhřívání sedaček, ovládání citlivosti senzoru stěračů na jejich páčce. NIC mi tam nechybí.... ano, složitější nastavení jsou přes dotykáč, ale v tom se vrtat nepotřebuji, to jsem si nastavil když jsem se s autem sžil a od té doby hotovo.

Takže ono to jde, ale musí se chtít a nesmí se furt na všem jen šetřit.

Mám ve firmě tři Škodovky a jsem s nimi maximálně spokojený. Jestli ale půjdou touto cestou, tak pá pá, ani náhodou další nekoupím....
Avatar - _Karel_
22. 8. 2020 11:06
Re: Složité dotykáče jsou na nic, naštěstí si můžeme vybrat
:yes:
Avatar - _Karel_
22. 8. 2020 11:04
Re: Dotyk
Furt stejně pitomý otázky.
-Vyhřívání sedadel máš na volantu?
-V zimě jezdím v autě někdy ve svetru, někdy v tričku. Pochopitelně chci tedy pokaždé jinou teplotu.
-Když je ráno venku 25st. dám si klimu klidně na 20st., ale když teplota stoupne na 35st. určitě ji na 20st. nenechám.
-Když lezu o půlnoci do auta zmrzlej jak sobolí *** po několika hodinách v mrazu, chci se ohřát a nastavím si vyšší teplotu než běžných 22st.
Tohle jsou jen moje důvody, ostatní mají určitě další.
Proč výrobci vůbec do auta dávají nastavování klimy, stačilo by nastavit natvrdo na 22st., ne?
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 11:01
Re: Složité dotykáče jsou na nic, naštěstí si ještě můžeme v
Problém je jinde = obří nárůst funkcí = to logicky vede k něčemu jako dotykáč. Plus je to levnější řešení = jak správně zmiňuješ

Ale koncentraci alespoń ČÁSTI funkcí přes nějakou obrazovku = se vyhnout nejde https://refresher.cz/…ou-lod-Mercedesu

EDIT jasně že to je NA NÁS co si koupíme = rozdíl co si koupíme teroreticky v diskuzích a prakticky = je VWidět i na jednom diskutujícím = co tu teď chvíli nebyl ale jinak je tu často :-)
22. 8. 2020 10:59
Složité dotykáče jsou na nic, naštěstí si můžeme vybrat
.... každý si to může vyzkoušet a vybrat si, co mu víc sedí.... já jsem tedy zásadním odpůrcem nastavování všeho možného na dotykáči, fakt to rozptyluje a není to bezpečné....

Vtipné je, že i koncern VW vlastně ukazuje co si myslí, že je lepší - pro A3 vám na klimu dá tlačítka, pro levnější Octu a Leona už dotykáč.... prostě máš levný auto, tak dostaneš horší ovládání.... Připlatil sis za Audinu, máš tlačítka....

naštěstí si ještě pořád můžeme vybrat a tím jasně automobilkám ukázat, co chceme.... Když jsem vloni kupoval Octávii pro obchoďáka, tak mě ani nenapadlo uvažovat třeba o blbém Fiatu Tipo.... Kdybych to vybíral dnes, klidně to zastaralé Tipo koupím - právě proto, že se líp ovládá a navíc narozdíl od už nyní nové Octávie nemá spoustu nějakých SW neduhů.... klidně bych do toho kvalitního low-endu od Fiatu šel (minimálně v případě auta pro zaměstnance). Udělám kompromis v kvalitě a vzhledu interiéru, ale nebudu dělat kompromis ve spolehlivosti a bezpečnosti ovládání....

Nikdy jsem nekupoval korejská nebo japonská auta, nějak nebyl důvod... ale pokud evropské značky odepíšou ergonomii (a SW spolehlivost), tak nazdar.... opravdu k nim nebudu loajální, když jim to nebude fungovat....

Takže je to pořád ještě na nás....
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 10:54
Re: Řidič
Takže fyzikářka na střední NEMĚLA pravdu? Neustálé měnění teploty = má smysl něco přináší?

Já doteď myslel že krom extrémních extrémů které zmínil Karel jako je 40°C což víš ještě před vyjetím = to u automatické klimatizace kterou má už dneska všechno https://www.vybermiauto.cz/…-nejmene-1000-km vlastně nemá smysl. Má smysl změna většinou 3stupňového nastavení INTENZITY = to je jiná. Ale změny teplot = to nic nepřináší
22. 8. 2020 10:53
Re: Dotyk
A co na ty klimatizací nakonec furt nastavuje? Doma taky nechodím furt točit termostatem. 99% procent funkci co používám mám furt na packach a nebo volantu.
22. 8. 2020 10:47
Re: Řidič
Ne.... jestli budu ohrabávat spolujezdkyni si můžu vybrat.... ale občas změnit nastavení klimatizace prostě musíš a čím složitější to je, tím se zvyšuje pravděpodobnost že při tom něco přehlédnu a způsobím krizovou situaci.... to samé vyhřívání sedaček a spousta dalších věcí, které prostě denně v autě používám....
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 10:39
Re: Méně aut na silnicích
Vykládáš si to extrémně

To že končí Bi-tdi nebo V8 tdi = s ničím takovým přece nemá NIC společného :-)

Naopak jsou a budou nové R6 a V8 i V12 = že jeden VWýrobce to s motory moc neumí = to nic neznamená. Poruchovost motorů koncernu byla odvždy spíš nadprůměrná a poslední desetiletí se přidaly problémy s emisemi. Bi-TDi zdá se VELMI DOBŘE nahradil https://autobible.euro.cz/…0-tdi-ea288-evo/ a to je stejně nejprodávanější typ motoru = proč ne V8 nafta je známo desetiletí = hodí se JEN do obřích těžkých autobusů myslím SUV
Při ukončení zvýhodňování nafty proti benzínu = ztratí i tam ekonomický smysl

To že Evropa je hustě zalidněná plus tu je nejvíc aut na 1000 obyvatel = a co padla železná opona je velký nárůst počtu aut i v dřív chudé východní části = to je fakt a je logické že nemůže pokračovat donekončna. Takže ano je LOGICKÁ nebo spíš NUTNÁ snaha část individuální dopravy přenést na vysokorychlostní železnici.

Za 15 let si koupíš zřejmě dál v klidu něco se spalovacím motorem = když budeš chtít. Ale asi SNAD vzroste počet aut na vodík a dál se posune https://fdrive.cz/…em-1-000-km-5717

A dál se bude rozšiřovat transkontinentální vysokorychlostní železnice = máme co dohánět https://www.dovolena-japonsko-go2.cz/…ovlaky-sinkansen je to rychlejší než auto dokonce i než letadlo
Avatar - Anonym
22. 8. 2020 10:31
Re: Méně aut na silnicích
Pozor, aby nedošlo k nedorozumění. To, co píšu, není moje přání!
Jen si nelze nevšimnout, že se v Evropě posledních pár let dělá vše pro to, aby se individuální osobní doprava postupně omezila. A jelikož to nemůžou nařídit / zakázkat, tak to jde cestou různých opatření vč. tlaku na elektromobilu (potažmo emise) a automobilky to podporují.
Kdyby to nebylo koordinované, tak bychom to neviděli u všech automobilek.

To, co dost lidí píše v komentářích - "Tak to prostě nekupujte ... a vykašlete se na ně..." - je vlastně žádoucí. Dacii se dobře prodával Duster 1.3 Tce, ale emisně to bylo asi drahé (zřejmě by za každé prodané auto museli platit pokudu za nesplněný limit), tak už se neprodává.
VW Group ukončuje výrobu 2.0 Bi-TDI, ačkoli je to pro Tiguan, Kodiaq i Passat asi nejlepší motor. V8 TDI taky končí. Atd.

Jistě, jednu dekádu to ještě nějak přežijeme, ale horizont 15-ti let už je kritický pro všechny z nás, co máme rádi "normální" auta a nechceme jezdit ve starých pekáčích. A co si potom půjdeme koupit? Co nám zbyde na výběr? Mám z toho obavu a né že tomu fandím!!!
22. 8. 2020 10:28
hele nebrec
Jedinej pruser je to co je mezi sedackou a volantem. V aute mas ridit a ne plakat ze jde neco spatne zapnout vypnout. Proste drz volant jak mas, nastav sedacku jak mas a jed defenzivne, nech rozestup at te muze rychlejsi predjet a nebo zas bezduvodne pomalou jizdu nech pro duchodce.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 10:13
Re: Dotyk
To není o potřebě ale znalosti = neustálé změny teploty stejně NIC neřeší = vysvětlí ti fyzikář ze střední = my měli babu :-!

Smysl má nastavení INTENZITY výkonu automatické klimatizace = většina aut má nějaký 3 stupně výkonu

Teplotu má smysl měnit jen když je extrém o jakém si psal 40°C = ale to víš než vyjedeš

Navíc když mám auto měsíce a roky = víš co a jak automaticky nemusíš koukat
Avatar - _Karel_
22. 8. 2020 10:06
Re: Dotyk
Někdo klimu nastaví jednou ročně, někdo několikrát denně. Tak to prostě je. Potřeby má každý jiné, nic k diskuzi. Totéž stěrače - někdy mě obtěžují příliš častým stíráním při pár kapkách deště, někdy chci naopak intenzitu přidat. To co řešil onen němec. Já na svým autě bez koukání nastavím na páčce, idioti to vymyslí v podmenu na displayi.
Avatar - spitfirecz
22. 8. 2020 09:54
Re: Dotyk
Vlastně s Blue Sun celkem souhlasím. Klima rozhodně nenastavuju 10x za jízdu, přes zimu teplotu neměním téměř vůbec, v létě občas nastavím na počátku jízdy nižší, což u automatické klimatizace vyburcuje ventilátory na vyšší rychlost.

Každopádně je to věc měnitelná velice rychle a pokud je display ve správné výšce - očí, tak to rozptylující není. Samozřejmě jiná věc je, pokud do toho budu koukat jak na seriál místo jednoduchého kliknutí.

Stejně tak stěrače nastavím na automatiku a nešahám na ně, a pro opláchnutí/setření okna má Tesla tlačítko na páčce u volantu, stejně jako jiná auta, takže zde problém taky nevidím.

Samozřejmě jiná situace je u aut, která tyto technologie nemají(automatická klimatizace), případně jsou to starší modely a nefungují tak dobře jako moderní, nicméně na základě zkušeností například z těchto starších automobilů přeci nemohu hodnotit nové automobily, které budou podstatně jinde z hlediska funkčnosti.
Avatar - _Karel_
22. 8. 2020 09:54
Re: Dotyk
Dotykový ovládání je neergonomický. Samozřejmě netvrdím, že to omlouvá nemehla, co do toho čumí půl minuty a vybourají se. Ale horší to je, na tom panuje shoda.
Avatar - Blue Sun
22. 8. 2020 09:39
Re: Dotyk
Já jen říkám, že to není tak nebezpečné, jak se tu všichni oháníte. Ale co už, tady se s rozumným názorem neprosadím.
Avatar - _Karel_
22. 8. 2020 09:35
Re: Dotyk
Pokud vím, seš jedinej, kdo tvrdí, že nastavování přes display je stejný, jako otočit kolečkem. Tak to vem jako fakt.
Avatar - Blue Sun
22. 8. 2020 09:32
Mimochodem,
redakce, kdy uděláte něco s tím v.y.m.r.d.a.n.ý.m spamem?
Avatar - Blue Sun
22. 8. 2020 09:31
Re: Dotyk
Nemusíš do toho koukat jak do bedny. Stačí letmý pohled na půlsekundu, ťuk. Další, ťuk... Ale ne, lidi jsou jelita a tak se zahledí do obrazovky a čumí, a čumí... A bum.
OK, asi jsem mimozemšťan, mně to takhle funguje. U klasiky jsem taky musel mrknout dolů, jestli sahám na správné točítko, protože byla tři skoro stejná. A šátrání po panelu odvádí pozornost od jízdy stejně jako ten displej.
Avatar - _Karel_
22. 8. 2020 09:25
Re: Dotyk
Co jde bez toho? Nastavit klimu třeba evidentně ne.
Avatar - Blue Sun
22. 8. 2020 09:22
Re: Dotyk
Když do toho někdo kouká jak do televize, tak prostě nabourá. Jenže to jde i bez toho...
Avatar - Blue Sun
22. 8. 2020 09:21
Re: Méně aut na silnicích
Co není na individuální dopravě žádoucí? Kéž by nežádoucí radši byli lidi s tvými názory.
Avatar - _Karel_
22. 8. 2020 09:20
Dotyk
Alespoň klima by měla být vždy tlačítková.

Tesla je fakt vrchol. Evidentní snaha ne dělat něco líp, ale hlavně jinak. Nastavování stěračů nebo otevírání schránky před spolujezdcem přes display je prostě vrcholná debi1ita.
Avatar - Blue Sun
22. 8. 2020 09:19
Řidič
se nevěnoval dostatečně řízení a způsobil nehodu. A je jedno, jestli to bylo kvůli mobilu, spolujezdkyni nebo displeji a stěračům. Naprosto běžná příčina nehod na silnicích celého světa. Za to displej nemůže!
Avatar - Anonym
22. 8. 2020 09:06
Méně aut na silnicích
Já myslím, že k žadnému zásadnímu obratu nedojde.
Automobilky jsou součastí systému a systém potřebuje postupně zredukovat individuální dopravu, protože už to není žádoucí. Proto i přechod k elektromobilitě, kdy je dojezd zhruba za třetině spalovacího motoru a dočerpání nové energie trvá ca. 30-100x déle. To jsou všechno faktory, které řidiče odradí od ježdění (pro radost). K tomu to otřesné ovládání a cíl bude splněn.
Jistě, to nebude hned, ale horizont 20-ti let je reálný.

Navíc žijeme ve světe, jehož hybnou silou je neustálá změna a trvalý vývoj. Takže se často vyvíjí už jenom proto, aby se vyvíjelo a né aby se zlepšovalo. Resp. zadání je spíš takové, aby se dále snížily náklady. Výsledek je dobře vidět na nové generaci O4/G8/L4/A3-4.

Z různých informačních zdrojů také zaznívá, že mladá generace už netouží po autech jako jsme toužili my a naši tátové a dědové. Takovým lidem potom, až jedou auto budou potřebovat, bude jedno, že je celé ovládání vozu dotykové. Nebudou mít s čím porovnat a hlavně se tímhle vůbec nezabývají.

Kéž bych se mýlil a všechno by se vrátilo do starých dobrých časů. Ale i komunisti říkali "Kupředu levá, zpátky ... " a kapitalisti taky krok zpátky nedělají.
Avatar - Beefcake
22. 8. 2020 08:43
Jednoduche
Tak si tie kramy s blbym ovladanim nekupujte .
Mozno to uz dojde aj tym, co si utahuju z japonskeho funkcne-ergonomickeho ovladania mnozstvom tlacitiek