Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Závěr dlouhodobého testu: Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet – Normální auto se loučí

Fiat Tipo 1.4 T-Jet po roce opouští nejen naší redakci, ale i automobilový trh. Na skladech českých prodejců je posledních 300 aut s věčným motorem a bez asistentů, co se s vámi přetahují o volant.
Zpět na článek
27. 10. 2020 20:18
Fiat tipo ok
skvělé táhne pevně drží na cestě má 16 kola plná spokojenost za 280000 včetně tempomatu metalízy autorádia USB kufr 550l...... co víc si přát proti Octavii a za 2-3x dražší
Avatar - Mikesus
17. 9. 2020 19:39
Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé.
Nejsem mechanik, to netuším :D
Ale když se znovu potkáme můžeš se zkusit podívat :D
17. 9. 2020 07:28
Re: reakcia na autora
tlieskat EK je ako tlieskat UV KSC....

takze si este vacsi blbec, nez sme dufali.
17. 9. 2020 06:45
Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé.
I hliníkové těhlice s rameny?
Corolla je samozrejme špička👍
Avatar - Jaros71
17. 9. 2020 00:47
Re: Nestačím se divit, co se tady...
Původní Fiat Tipo 1.9 TD Grandtourismo jsem měl několik let , super auto , prostorově i interierem , perfektní motor , žádné technické problémy , na konec 20. století výtečný model. :yes:
16. 9. 2020 13:40
Re: Nestačím se divit, co se tady...
No tak to jsem ty výrobní počty původního Tipa podcenil! :-)
16. 9. 2020 11:16
Dobrá volba
Kdo má jakýkoli problém s ropáky, ten si tenhle t-jet Tipa vychutná. Spotřeba bude při pravidelném provozu ještě nižší, ale ten počáteční sytič je znát, zvláště na kratších trasách. Osobně považuji benzínových 7l/100 km za naprosto pohodovou spotřebu, to pro ty, kteří argumentují nižší u konkurence, ale za cenu nesmyslných servisních nákladů. To platí i o "levném" interiéru - ne vše levné se kazí tak rychle jako leccos drahé. To platí o různých plastech i o potazích.
16. 9. 2020 10:11
Re: Nestačím se divit, co se tady...
V Itálii se vyrobilo 1,9 milionů Fiatů Tipo. Plus něco se smontovalo v Turecku a Brazílii. A to mluvíme jen o karoseriích hatchback, protože sedan a kombi se prodávaly pod jménem Fiat Tempra.
Zdroj
https://www.auto.cz/…-tipo-1989-94549
15. 9. 2020 15:26
Re: Nestačím se divit, co se tady...
Gratuluji ke skvělé volbě! ;-) Verze sedan je zvláště v tmavém laku s chrompaktem a na 17palcových kolech opravdu velmi elegantní. :-) :yes:
15. 9. 2020 15:23
Re: Nestačím se divit, co se tady...
Jo, jenomže staré Tipo se vyrábělo 7 let. ;-) A ten jeho výrobní počet 1,4 milionu byl jen můj odhad. Určitě to bylo kus přes milion, ale možná jen 1,2... A současné Tipo se na konci své kariéry pravděpodobně dost přiblíží. :-)
Avatar - Mikesus
15. 9. 2020 09:10
Re: Poznám lepšie
Jel jsi s tou 1.6? Musíš vic řadit, ale dynamikou je hodne podobná. Je to atmosféra, neznamená že ten výkon nemá, jen si ho musíš zasloužit.
Ale to je jedno, stejne ji ted stáhli z nabídky a nahradili tříválcem 1.5 DFE z noveho Yarisu
15. 9. 2020 09:04
Re: Poznám lepšie
Tak tu je odkaz http://www.zeperfs.com/…uel6330-3757.htm t-jet vs Valvematic - 0-X je Valvematic vždy trocha rýchlejší ale v pružnosti na konkrétny stupeň ho samozrejme t-jet valcuje, vzhľadom na to, že toyo to atmosféra a ešte má aj o kúsok dlhšie prevody (to som písal aj predtým, že proste na atmosfére treba použiť šaltpáku pri rozbehu).

Spritmonitor Tipo t-jet má priemer 8,03l https://www.spritmonitor.de/…at/565-Tipo.html?…
Corolla 1.6 má 6,73l https://www.spritmonitor.de/…435-Corolla.html?…
To je jendnoducho obrovský rozdiel - nehovorím, že tvojich 6,7 je nereálnych ale toyo by v tvojích rukách dosť možno jazdila za 5,5l.

Samzorejme LPG spotrebu porieši, ale zase pridá iné nevýhody - napríklad časté tankovanie, absencia rezervy a problém s parkovaním v podzemí.

Inak ja určite nehovorím, že T-jet je nespoľahlivý motor, len hovorím, že ak autor operuje s tým, že je to posledný jednoduchý motor a preto si ho kúpte aj keď žere, tak ja hovorím, že existuje motor ktorý toľko nežere a je jednoduchší.

Osobne som sa o Tipo zaujímal, keď som kupoval Corollu, ale cenovo nebolo lacnejšie, a keď som si do neho sadol tak interiér bol oproti Toyote z môjho pohľadu o dosť horší, takže som Tipo hneď zavrhol.

Tým nehovorím, že zvyšok auta je zlý, len je to proste auto asi nadpriemerne spoľahlivé s podpriemerne poňatým interiérom a motormi, ktorý jeden je slabý, jeden dostatočný ale užraný a dieselu asi nie je čo vytknúť - ten je dostatočný s normálnou spotrebou.

Zas to, že sa po 100 000 nevysipe podvozok, klíma a pod je podľa mňa štandard a nie niečo výnimočné čo by nikto iný nedokázal.
Avatar - Mikesus
15. 9. 2020 09:02
Re: Re: Re: Re: Zaujímavé.
Myslíš multilink kdo má v zakladu v c segmentu?
Treba Toyota?
15. 9. 2020 01:52
Re: Poznám lepšie
T-jet olej nebere. Dlouhodobá spotreba na mém t-jetu je 6.7 motor vůbec nešetřim. A jestli si myslíš že 1.6 atmo pojede jako t-jet tak si na velkém omylu. Motor je to navíc také velice spolehlivý takže trošku mimo mísu.
15. 9. 2020 01:28
Re: Re: Re: Re: Zaujímavé.
Tak moc nechápu čemu ses divil u giulietty? Vždyť to s tipem nemá nic společného. Úplně jiná a dražší platforma, víceprvek ve všech verzích hliníkové nápravy kdo to dnes c segmentu má? Prostě úplně jinak postavené auto. Na tipo jsem už nazor řekl.
14. 9. 2020 20:03
Re: Poznám lepšie
Ani se mi nechce reagovat, ale nedá mi to.. Vše dle chování soudruha, ale mě nebere na 60 tis. ani deci oilu a znám pár agregátů v okolí, které jsou na tom velmi podobně. Cukání v tahu je zde vykresleno jako věc, která se děje pravidelně až si zřejmě vyrazíte zuby o volant - kravina! Ve srovnáváku tříválců od Vaculíka totéž předváděly i přímovstřiky. O metr piv, že Valvematic (a tím nesnižuji nijak jeho kvality, jako to děláte Vy naopak), rozhodně netáhne tak jako TJet. V pružnosti ho natře a tuplem v kopcích, pojďme si to vyzkoušet, ok? Přesný, kratší šestikvalt, který kupodivu nezvyšuje ani při dálničním přesunu hlučnost. Spotřebu opět zveličenou na úroveň "kamionu" jsem lehce pořešil tovární zástavbou LPG, která zatím nevyžaduje vyjma filtrů stejně jako zbytek auta nic. Umím jet i pod sedm plynu, přepočtěte si to dle naproti benzínu nižší výhřevnosti plynu sám. O nákladech na km nemluvě. Interiér pravda není žádná krása, ale nic nevrže, v pohodě se vejdu (188 cm) a vše funguje bez jediné chybky. A to jsem sedačce nedůvěřoval, ale záda mě i díky el. opěrce nijak neotravují. Při ovládání klimy se na kolečko ani nemusím podívat, totéž tempomat a další funkce. Denní svícení funguje i vzadu a výškově stavitelné pásy mu taky neupřeli. Viděl někdo z diskutérů tohle auto zespodu? Robustnost sama (sdílí platformu s Renegade) a například rameno se konečně nemusí měnit celé, má kompozitní tyčky stabíků, moje verze má i dvouokruhové FSD tlumiče by Koni, díky nimž je podvozek na šestnáctkách velmi komfortní. Vcelku mám s čím srovnávat. Obyčejné, ale solidně postavené auto, kterému nevypadnou digitální budíky, o kompresoru klitmatizace nevím a cukání studeného motoru po rozjezdu předvádějí i jiní. U Fiatu stačí dle venkovní teploty cca až minutu počkat a cukání se nekoná. Smrad benzínu? Maximálně dvě, tři vteřiny při couvnutí se studeným autem a otevřenými okýnky. Díky Arese a Ota4 za reálný názor na svět.
14. 9. 2020 18:17
Tipo
Osobne jsem vlastnikem Tipa kombi 1.4 95k, uplne z nej neucuravam, ale pro rodinu ideal. jezdim za 5.5L, do kufru narvu vsecko a vybava aut. klima, 4x el okna, senzory+kamera, 6x abg, atd atd....na nase cesty pohodlny podvozek, prijemne sedacky a posez a vnitrni plasty? ty jsou sice takove divne, ale po par mesicich se mi to snad uz i libi... , motor teda uplna mrtvola, po presednuti z 1.4t jetu z Delty, ( s nim najeto 250tis. bez jedineho problemu a neduhu, ktere zde byly popisovany), to chtelo chvili na zvyk a nebat se hodne podrazovat a stat tomu na krku, pak to jede celkem dostatecne, akorat pripojovani na dalnici je trochu pruser. Osobne koupe nelituji a s tipem jsem spokojeny
Jinak Vaculikovi diky, jeden z mala, kteri se daji cist a poslouchat
Avatar - Mikesus
14. 9. 2020 18:11
Re: Poznám lepšie
Corolla SDN ještě do konce srpna šla objednat. Pak ji nahradil 1.5 DFE z přicházejícího yarise.
Takže nyní už jen skladovky
14. 9. 2020 17:41
Re: Poznám lepšie
Ešte sa predáva v Corolle sedan.
Ako tá 1,6 má 97kw udávaných, ale 0-100 10s a vMax 200km/h takže ak sa človek nebojí rýchlostnej páky, tak dynamika bude veľmi podobná akú má t-jet. Myslím si, že pre väčšinu kupcov, ktorým autor doporučuje t-jet bude dôležitejšie 1,5l/100km ako ťah odspodu :) + spľahlivosť pre Valvematic.
Avatar - lamal
14. 9. 2020 16:50
Re: Poznám lepšie
myslim, ze uz nie, skoncila s Aurisom v 2018 ...
Avatar - Emel
14. 9. 2020 16:39
Re: Poznám lepšie
Právě proto, že teoreticky ten TJet spojoval uspokojivou dynamiku turba (na brzdě mu tu naměřili 95kW a 227Nm při 1910 otáček).
https://img2.auto.cz/…l/5970798_v0.jpg?v=0

Že ani nepřímovstřik není záruka bezproblémovosti je pak věc jiná.

PS: ta 1.6 se ještě v něčem prodává?
14. 9. 2020 16:08
Poznám lepšie
Nechápem, prečo tak autor ospevuje a doporučuje tento motor nenáročným vodičom, keď existuje Toyota 1.6 Valvematic. Jediné mínus je nižší krútiak, výkonovo je to cca rovnaké. A teraz výhody Valvematicu: nemá turbo, nemá EGR, nevynecháva v ťahu, žere menej oleja ako T-Jet, neuchľasce sa po studenom vypnutí a hlavne ma dramaticky nižšiu spotrebu ako T-jet (na klobúka sa v zmiešanom režime v lete nie je problem dostať na 5,5l/100 môj svižný celoročný priemer s veľkým podielom diaľnic a Prahy je okolo 6,7l). Samozrejme, že na aute sa za 66 000km nič nepokazilo a chodí len na servisné prehliadky.
14. 9. 2020 15:57
Re: Nestačím se divit, co se tady...
Čtyři roky jsem měl Citroen Elysee, teď mám druhý rok Tipo sedan. Zpracováním, kvalitou, designem i celkovým projevem je Tipo mnohem lepší vůz než Elysee/301. S interiérem jsem spokojen. Mám verzi s "tabletem", ta si myslím naprosto snese srovnání s vozy ve stejné cenové kategorii. Zrcadlení iPhone funguje dobře, nic moc víc od toho ani neočekávám. Já tedy na rozdíl od většiny diskutujících nevidím výrazný rozdíl mezi interiéry např. Tipo / Megane / Focus / Scala. Pro roční nájezd cca 15 tis. km zcela splňuje moje potřeby, za solidní cenu nový vůz. V tmavě modré barvě je sedan poměrně elegantní a v záplavě stejných koncernových vozů na parkovišti svoje auto vždycky lehce najdu ;-)
Avatar - lamal
14. 9. 2020 15:37
Re: bol by som rad
Vravim jazdil som v Stile a na to, ze ich to stalo tolko prachov to bohuzial nejazdilo ako mohlo... to aj velmi priemerny golf4 bol o dost lepsi... GP bolo fajn, mam pocit ze Fiat sa nevyhrabe z toho kde je dnes
Avatar - twistedTSD
14. 9. 2020 15:02
Re: Dobrá volba
Od podvozku je to slabota, ačkoli při FL na odhlučnění zapracovali. Ale po městě a okolí to pro mě není nic nepřežitelného.
Avatar - twistedTSD
14. 9. 2020 14:57
Re: bol by som rad
To nemohu hodnotit. Ale faktem je, že do něj nainvestovali šílené peníze a pak jim nezbylo než čekat, jestli se chytne aspoň GP, jinak by mohli zavřít krám. GP se chytlo, ale víme, co následovalo.
Avatar - twistedTSD
14. 9. 2020 14:51
Re: Soused ho má
V Tipu ne. Duster je ok s přihlédnutím k ceně, která je bezkonkurenční.
14. 9. 2020 13:35
Re: reakcia na autora
Ty kráso, tak jestli si myslíš, že to, co nás zachrání, je 95g CO2 na km, tak vrať občanku a přihlaš se někam do nemocnice... Jediné, co nás zachrání je zastavení přelidňování, drancování pralesů a omezení vypouštění všech možných splodin zeměmi jako je Čína, Indie apod. Ale to je utopie, tak si tu v (oproti světu) maličké EU budeme hrát na zachránce planety a snižovat teoretický liimit CO2 klidně na minus 20g. Protože to je celé p*čovina na entou, která nemá absolutně žádný vliv na světové klima a znečištění. A až schválíme další snížení, přeletíme zase 100x s celým ansáblem z Bruselu do Štrasburku a cestou se budeme plácat po zádech, jak jsme té přírodě pomohli... Strašný, strašný... a to, že oficální emise elektroaut jsou 0 je taky v pořádku, že jo. BTW výkon 1 bloku Temelínu stačí na společné nabíjení cca 40.000 aut. Takže v uhelných elektrárnách by to byly Chvaletice, Opatovice a Prunéřov najednou...a to se bavím o 50kW nabíječce a neřeším rozvodnou síť a všechny ztráty kolem
Avatar - Mokrous
14. 9. 2020 12:42
Re: reakcia na autora
S tím kyslíkem jsem to napsal trochu nesrozumitelně. Nespotřebuje ho prales sám (myšleno rostliny) tolik, kolik vyprodukuje, ale i tak ho spotřebuje hodně. Ono totiž nejde jen o rostliny samotné, ale váže se k tomu i existence mnoha organismů a zejména mikroorganismů, které spotřebovávají O a produkují CO2, metan a jiné. U toho CO2 je pak bilance hodně vyrovnaná.
Avatar - Mikesus
14. 9. 2020 12:10
Re: reakcia na autora
A ekologičtější z jakého hlediska? Co jsou hodnotící parametry. Jediné ve prospěch dieselu je CO2. NOX bez SCR horší, benzo(a)pyreny má benzin minimální a diesel extrémně vysoké. Pevne částice řeší filtry uz o obou, spolehlivost DPF se již ukázala, jak dokáží brzy fungovat, především při krátkých trasách, u GPF zatím nemůžeme rict, jsou příliš krátko. A jestli chceš tvrdit, ze diesel čistí vzduch, dej si ho do obýváku.
14. 9. 2020 11:57
Re: reakcia na autora
Pokud by to takto měly všechny rostliny, pak by logicky musel rapidně klesat obsah kyslíku ve vzduchu. A to se neděje.
14. 9. 2020 11:55
Re: reakcia na autora
Nedávno zde byl článek o tom, že moderní diesel je ekologičtější než moderní benzín.
14. 9. 2020 11:54
Re: Re: Re: Re: Zaujímavé.
No tak tedka si mě dostal. Vysoká úroveň 👍👍👏👏👏👏👏
Avatar - Ozzman
14. 9. 2020 11:34
Re: Soused ho má
FoFo3 po faceliftu? To byl nějaký trend edition ne ? Jinak Fofo umí ve vyšší výbavě nabídnout mnohem lepší interiér, než Tipo, kdežto Tipo pořád vypadá stejně.
Avatar - lamal
14. 9. 2020 11:33
Re: bol by som rad
Stylo bolo ale krám... netvrdim v otazke spolahlivosti, pozinku atd - tie lepsie stranky, ale jazdilo priserne... skusil som si 1.9jtd combi vo vybave a bol to des... na prevoz z A do B ok, ale to staci ked ich stalo mailand a fin zruinovalo ? Pos/r/ali to ... a zaplatili
Avatar - lamal
14. 9. 2020 11:29
Re: reakcia na autora
kde je hamunna ? este tu chybaju dotacie nafty a... zhodnotenie vzdelania vsetkych ostatich
14. 9. 2020 11:24
Re: Soused ho má
Interiér Tipa není po stránce designu a materiálů žádný zázrak, ale zrovna nedávno jsem měl tu "čest" řídit FoFo3, což je víceméně současník Tipa, a to je teda mnohem větší hrůza než Tipo.
Avatar - lamal
14. 9. 2020 11:21
netreba zabiehat ... žvásty diskusii
´´Měření na válcové zkušebně potvrdilo náš dojem, že se vůz v průběhu testu rozjezdil a ochotněji se vytáčí. Zkouška končí ve chvíli, kdy výkon začne klesat, což bylo při druhém měření o 1200 otáček později.´´

Ked som pod testy pisal, ze testuju surovy motor benzin /atmo aj turbo/ a nechce sa mu vytacat, tak tu vacsina pindala, ze su to blbosti a ´´moderne´´ motory netreba zabiehat... cierne na bielom aj odmerane, motor potrebuje 20-30tis kym sa znizi trenie a opracuje sa, co poznat hlavne vo vysokych otackach - v tomto pripade si to najviac odnesie atmosfera, ktora je zavisla na vysokych otackach.... ked je nezabehnuta, tak nejde dole a nechce sa jej ani hore... normálne
Avatar - JFK
14. 9. 2020 10:55
Re: Nestačím se divit, co se tady...
No vidíš, tak sis aspoň odpověděl, co znamená úspěšný model :yes:
14. 9. 2020 08:57
Však je to rodinné/úžitkové auto...
...tak aký športovejší podvozok?
Ten dizajn je však naozaj ,,100 rokov za opicami".
A stred palubovky mi pripomína sadu Fisher Price na detskú motoriku :-(
Avatar - Mikesus
14. 9. 2020 08:09
Re: Nestačím se divit, co se tady...
Tipo narozdil od 301 jsem jezdil. Takze tady srovnavat nemuzu. Srovnání s Dacií je na místě především z duvodu prolnutí ceny. Jestli to je lepší/horší auto, to záleží. Ale ten interiér je tak odpudivá věc. Tam se rozhodne nebráním srovnání s Dacií a ještě k tomu v neprospěch Tipa.
Avatar - Blue Sun
14. 9. 2020 07:39
Re: Nestačím se divit, co se tady...
Jo... když se o prodejích mluví u VW, tak tím lidi pohrdají. A najednou se to hodí.
Zbytek je tvá klasika, nepochopení a manipulace. A že se Fiat prodává doma v Itálii? Hm, to je divné... asi by se tam měla prodávat třeba Škoda, že?
Avatar - Blue Sun
14. 9. 2020 07:37
Re: Re: Re: Zaujímavé.
Jasně... a proto jsi se do toho pustil s vervou islámského džihádisty. :-D :-D No nic, Otíku.
Avatar - Blue Sun
14. 9. 2020 07:35
Re: reakcia na autora
A ani číst neumíš. Jde to s tebou, chlapče, pěkně z kopce.
Avatar - JFK
14. 9. 2020 07:22
Re: Bulvar jak na autoforu...
Jasná ukázka toho, proč s někým jako seš ty, co se zmůžeš leda na invektivy, kterými tebe zjevně všichni celý život nazývají, se jinak než s odstupem komunikovat nedá. Takže nebreč a začni pěkně u sebe.
Avatar - Andromeda
14. 9. 2020 06:54
Re: Zaujímavé.
A je tím lowcostem i Toyota, která v Turecku bouchá auta, konkrétně Corollu, už dost dlouho, přičemž zdaleka nejsou jediní ... A co Škoda a její závody v Indii, Číně, etc.stejně jako koncern, a Číně nejen on...
V tom Turecku bude na lince skoro stejný počet Ibrahimů jako v Turecku "západním", tedy Germánii, jen ten východní přijde levněji ...
Konkrétně Turecko, ať se nám to líbí nebo ne, je z hlediska výroby vozů důležitou oblastí, a nejedná se zdaleka jen o výrobu os.automobilů..
Apropo, kdysi posměšné rčení o "tureckém hospodářství" dnes platí spíše naopak , i když se mohutně bušíme v prsa, což je ovšem také asi tak vše ...
Avatar - Ozzman
14. 9. 2020 06:53
Re: Dobrá volba
No Arese, tady se tě musím zastat, než Rapida, tak fakt radši Tipo, interiér bych překousl, ale tak zoufale odhlučněné auto jako Rapid jsem dlouho nejel, tedy z těch moderních... byť dynamicky na tom tak špatně s TSI nebyl.
Avatar - Ozzman
14. 9. 2020 06:49
Re: Zaujímavé.
Svezl.. neříkám, že je nestabilní, ale že se strašně naklání.... a spíš mi řekni, které auto konkurence má nejistý podvozek? Tohle prostě umí dnes všichni minimálně stejně dobře... komfort ne.
Avatar - Ozzman
14. 9. 2020 06:48
Re: Re: Re: Zaujímavé.
Zkoušel jsem 2ks ve vysoké výbavě, cenovkově auta přes 500 tisíc.

Bavím se hlavně o interiéru a ten mi u Tipa příjde fakt příšerný. Proto jsem se tak divil, když jsem si sedl do tvé Alfy, která je i když vlastně o dost konstrukčně starší, na tom podstatně lépe.

Jezdil jsem kombíkem v této motorizaci.

Motor ok, nenadch neurazil (v tvé Alfě měl daleko lepší projev, až na ty krátké kvalty, ale to je zase ve prospěch dynamiky).

Tipo zatáčí spíše jako žebřiňák. To je už nesrovnatelný rozdíl, ale zase na druhou stranu po pražské dlažbě to bylo velmi komfortní svezení, třeba proti Škodovkám.

Prostornost je ok, umím si představit, že za těch 350-400 je to asi fajn auto a dá se mu ledasco odpustit, ale reální cena, když jsem to tehdy zkoušel, byla asi 560 tisíc, aby to mělo 1.4T a vypadalo z venku k světu. Nenáročné auto, bohužel z něj čiší ten lowcost v interiéru ( v loni jsem s Mikesusem šel na akci Auta na Náplavce, kde byl vystaven zelený exemplář v nejvyšší výbavě, abych si poopravil či potvrdil dojem a opravdu to není jen můj názor a to on je zvyklý na takové hrůzy jako je Auris či stará Ravka :D :D) a jelikož se snažím být seriozní a objektivní, tak konkurence je dále.
Avatar - Ozzman
14. 9. 2020 06:38
Re: bol by som rad
Ale jakmile si v zatáčce na typické české rozbité okresce, hned pocítíš, že se na té zadní nápravě šetřilo :D
Avatar - Ozzman
14. 9. 2020 06:38
Re: Soused ho má
Tak, že ty moc interiéry nepoznáš, to jsem si všiml, ale jestli i přes dotykové displaye hodnotíš interiér Golfu 8 na stejné úrovni jako Tipo, tak to máš opravdu velký problém se zrakem.
Avatar - Ozzman
14. 9. 2020 06:36
Re: Soused ho má
Duster je celkem Ok, tak ještě jinak, seděl si v Tipu ? Bavíme se o lowendu třídy, nesrovnávám Dacii s Golfem..i když, spíš s Golfem 7 aby bylo jasno :D
Avatar - Ozzman
14. 9. 2020 06:35
Re: reakcia na autora
To jim nesebrala EU, my jsme EU, automobilky, korporace a všichni, kdo lobbují za politiky... nebo ty si myslíš, že ten Úředník v tom Bruselu automobilkám po Okamurovsku nadiktuje, co má vyrábět? :D Kde žiješ? Odjakživa to v kapitalismu funguje přesně obráceně... Kdo platí, toho pšenka roste.
Avatar - Ozzman
14. 9. 2020 06:30
Re: Důchodci
Při narození.... takže pokud už je někdo v určité věkové skupině, má rozdílnou naději dožití dle věku.
14. 9. 2020 01:17
Re: Bulvar jak na autoforu...
Dokázals tou svojí sérii povyseneckych příspěvků tak maximálně to, že si blb. Gratuluju
13. 9. 2020 23:49
Re: Nestačím se divit, co se tady...
1. generace v tom čísle pochopitelně nefiguruje, té se prodalo tuším kolem 1,4 milionu. ;-)
13. 9. 2020 23:42
Re: Nestačím se divit, co se tady...
S půjčeným Tipem sedan 1.6 M-Jet/88 kW s velmi slušnou výbavou jsem před onehdy y absolvoval jeden den služební cestu Praha-Štrbské Pleso a hned druhý den zpět. A tak příjemně komfortní a zároveň dynamické svezení s příznivou spotřebou a velmi jistým a čitelným chováním podvozku jsem od něj ani nečekal. Super! :-) Třeba proti 301/Elysse o parník lepší. A pak mi tady nějací chytrolíni budou tvrdit, jaké je Tipo hrozný low-end pomalu na úrovni Dacie. Fakt vtipné! :D
13. 9. 2020 23:33
Re: reakcia na autora
Hloupost a arogance? Že by konečně Modré slunce konečně dospělo k nějaké sebereflexi? :-O :-[]
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2020 23:22
Re: Nestačím se divit, co se tady...
Souhlas. Jenže dnes je tu i30 s 1.5 za podobné peníze, která konkuruje i tomu základu.
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2020 23:04
Re: Dobrá volba
Vzhledem k socialistické garáži neberu užší karoserii jako problém.
Avatar - JFK
13. 9. 2020 23:03
Re: Nestačím se divit, co se tady...
Hele, nezapočítávej do toho počtu laskavě 1.generaci :D

600t není zase taková hitparáda za šestej rok produkce a kde to všude prodávají i vyrábějí (Erdoğan to nutí úřady v té 75mil zemi nakupovat) Starej Agnelli se musí obracet v hrobě, ale Elkannům to na lajnu ještě dá. I Aleně Šeredový na toho kadeřníka zbude.
Avatar - JFK
13. 9. 2020 22:49
Re: Dobrá volba
pochopitelně že není, některé látky se na něm dost podepsaly
Avatar - JFK
13. 9. 2020 22:45
Re: Dobrá volba
tvl ty už to neber :D :D
Avatar - JFK
13. 9. 2020 22:40
Re: reakcia na autora
Že ty máš tu křišťalovou kouli od Bureše?
Avatar - JFK
13. 9. 2020 22:36
Re: Bulvar jak na autoforu...
Fajn je, že tu takhle hovoříš sám k sobě, uznávám tuto tvou formu sebereflexe :yes:
Tak teď ještě běž založit tu poradenskou společnost pro automobilky abys jim mohl začít radit, co dělají špatně.
13. 9. 2020 22:31
Re: Re: Re: Zaujímavé.
Ale ja za ně nekopu. Píšu pouze své dojmy. Já to auto jel a tak černě jako tady píše většina to nevidím toť vše. To samé pod testem 500X. Tipo vidím jako slušné auto dobrý průměr nic víc nic míň. Ano plasty v intr.jsou horší ale zbytek ok. U 500X bych řekl určitě jedno z něj B-Suv segmentu jizdně asi i nej. Zbytek fiatu je jedna velká ostuda a komedie. Přijde ti to jako názor fijaťáckého fanatika???
Avatar - Mikesus
13. 9. 2020 22:28
Re: Nestačím se divit, co se tady...
V Itálii od nepaměti kupovali fiaty at byly jakékoliv. To bych zrovna jako měřítko nebral.
Tipo ma výhodu ve své ceně, ze dokáže být levný. něco s motorem a více výbavy je ale už na svou kvalitu docela propadák ve value for money. U tipa mi dávají smysl základní verze, ti co jezdi jednou za uherský rok, nechteji elektroniku, neresi plasty atd. Takovým lidem velice rad doporučím Tipo. Ale osobně bych s tim jezdit nechtel, natož mých 40tis. ročně.
13. 9. 2020 22:22
Re: Nestačím se divit, co se tady...
Prodeje jako ukazatele kvalit auta se na zdejších diskusích objevují odnepaměti, nepřišel jsem tady s žádnou argumentační novinkou. A Tipo je v této diskusi kritizováno za "příliš vysokou cenu" hned nekolikrát. Tys jí nečetl? Aegea se v Evropě coby sedan nabízí také a také to rozhodně není žádný propadák. Jo a mj.Tipo je už třetím rokem suverénně nejprodávanější model nižší střední třídy v Itálii, což je poměrně vyspělý trh! :-) Co se týče interiéru Tipa, po designové stránce proti němu vůbec nic nemám (tedy pokud bereme verzi se samočinnou klimou a tabletem), problémem jsou jen ty lacině působící plasty. Snad s nimi Fiat při chystané modernizace něco udělá. :*)
Avatar - Blue Sun
13. 9. 2020 22:17
Re: reakcia na autora
Chápu, žádný nemáš. Jen hloupost a aroganci bez argumentů, jako vždy.
Avatar - Blue Sun
13. 9. 2020 22:16
Re: Nestačím se divit, co se tady...
Jo jo, najednou jsou prodeje ukazatelem kvalit auta. :-D :-D
Fiat stvořil levný a lacině udělaný stroj, který se prodává jen díky ceně. O předraženosti tady, pokud vím, nikdo nemluví. O ošklivosti jo (a zejména uvnitř je to opravdu bída). Taky jsi zapomněl říci, že pětina prodejů "Tipa" je ve skutečnosti sedan Egea v Turecku, tedy ještě větší lowend, než samotné Tipo. Jenže k i30 můžeme připočíst Elantru, jako variantu sedan... a hups, jsme v jiné lize.
13. 9. 2020 22:09
Re: Před 4 lety bych si Tipo nekoupil, dnes bych o něm uvažo
Viem ;-) ale ten nazov sa mi tam hodi...pouzivam to ironicky a teraz mi to vklzlo nechtiac :)
13. 9. 2020 22:08
Re: reakcia na autora
No, je fakt, že ty dvoutunové elektrické SUV krumply skoro nikdo nekupuje, takže na vrakovištích jich jaksi logicky taky moc neskončí! :-[]
Avatar - Blue Sun
13. 9. 2020 22:05
Re: Re: Zaujímavé.
Ale kopeš za Fiat jako kdyby ti patřilo půl automobilky, Otíku.
Avatar - Blue Sun
13. 9. 2020 22:04
Re: reakcia na autora
Tak dej nějaký argument, proč by se mělo auto dávat po padesáti tisíci kilometrech na vrakoviště. Já nikoho konkrétního za blba neoznačil a jestli si to vztahuješ na sebe, tvá chyba.
13. 9. 2020 22:04
Nestačím se divit, co se tady...
...vyrojilo expertů na značku Fiat, a zejména na Tipo, který většina zdejších diskutérů vůbec neřídila. Jinak by tady nemohli vypouštět takové "perly". :-) A místo pracného (a vcelku zbytečného) vyvracení řady nesmyslných soudů na úrovni hospody IV. cenové, které tady na Tipo zazněly, bych dotyčným doporučil podívat do evropských prodejních statistik. Tipo je v nich před zde často zmiňovanou i30.
P.S. Celkovou výrobu novodobého Tipa lze v současnosti odhadnout na necelých 600 000 ks. Tak takový ten Fiat stvořil "předražený a ošklivý propadák"! :-) :-) :-)
Avatar - Blue Sun
13. 9. 2020 22:02
Re: reakcia na autora
Omyl, tématem je realita versus realita před deseti nebo dvaceti lety. Ty to ohýbáš, aby se ti to hodilo, ne já. Není to má chyba.
13. 9. 2020 21:50
Re: reakcia na autora
Hele, nikde jsem tady neříkal, že nechápu, PROČ to tak dělají (aerodynamika u hatchbacků. kombíků a sedanů) a hlavně fakt, že na SUV mají podstatně vyšší marže).
13. 9. 2020 21:49
Re: reakcia na autora
Nepochybuju o tom, že až Evropani zjistí, že jim EU sebrala možnost dostupné individuální mobility a statisíce jich kvůli likvidaci evropského autoprůmyslu skončí na dlažbě, že to udělají. :-O
13. 9. 2020 21:47
Re: Bulvar jak na autoforu...
Fajn, samozřejmě si nic nepochopil, ale to mě nijak nepřekvapuje. :-)
13. 9. 2020 21:44
Re: Dobrá volba
Proti Rapidu se spoustou technických kompromisů (malá šířka, malá kola) Tipo vypadá a jezdí jako o třídu větší a citelně robustnější auto. A jeho interiér je oproti Rapidu o 9 cm šírší! Nemluvě o tom, že v závěru svého výrobního cyklu Rapid už ani nenabízel benzinový čtyřválec a prodával se jen se 2 druhy karoserie, tedy bez verze kombi... :-)
13. 9. 2020 21:42
Re: Před 4 lety bych si Tipo nekoupil, dnes bych o něm uvažo
Tuhou zadní nápravu tedy Octa určitě nemá, a to ani ta nejlevnější verze! :-)
13. 9. 2020 21:40
Re: Zaujímavé.
"Fiat nikdo reálně nekupuje". Tak to je výrok zralý na cenu Zlatý ventilek. Jen v ČR jezdí Tipo již v několika tisících kusech a už na jaře 2019 Fiat oslavil vyrobení půlmiliontého exempláře! :-)
Avatar - Mikesus
13. 9. 2020 21:39
Re: reakcia na autora
Realne CO2 stoupají, emise nejsou jen CO2. Když by diesel nevypouštěl jiné jedovaté látky, který benzin vypouští v minimálních množství, nikdo by proti dieselu ani nesteknul. Problem neni v reseni tech emisí, ale v nakladech na udrzbu techto systémů. Pak to dopadá jako vytlučené DPF, vyřazený SCR a EGR, pozměněné mapy ridici jednotky... hlavne aby to táhlo vodcpoda.
13. 9. 2020 21:37
Re: Zaujímavé.
A na takové lživé soudy jsi přišel jak? :D :D :D
13. 9. 2020 21:37
Re: Zaujímavé.
Pokud by ses někdy s Tipem svezl, věděl bys, že jeho podvozek je schopný nejen po stránce komfortu, ale i jízdní stability ve vyšších rychlostech.
13. 9. 2020 21:34
Re: bol by som rad
Naprostý souhlas. Bohužel. :-(
13. 9. 2020 21:33
Re: Zaujímavé.
Infotaiment o4 a g8 je zjavne problematický.

Iné modely však fungujú bez problému, vrátane dobrého naladení asistentov.

Ako som písal, tiež som bol ovplyvnený názorom novinárov a ľudí tvrdiacich aké je super auto bez asistentov. Sam som také auto mal a asistenti mi nechýbali.

Lenže potom som mal možnosť najazdit pár tisíc km s autami vybaveným asistentami.

A zistil som, že sú to fajn veci.
13. 9. 2020 21:28
Re: bol by som rad
Já jenom doufám, že nabídka vnitřního prostoru nebude dělat jménu Punto ostudu, tj. že to nové Punto bude o třídu prostornější než ta nová 208/Corsa, jejichž využitelnost navíc ostudně limitují trapně krátké zadní dveře!
Avatar - JFK
13. 9. 2020 21:28
Re: reakcia na autora
Nechceš si založit pro ty hloupé automobilky poradenskou činnost? Jako čecháček víš jak na to :-[]
Avatar - JFK
13. 9. 2020 21:26
Re: reakcia na autora
No tak to udělej a nevyhrožuj tady, čecháčku :yes:
13. 9. 2020 21:24
Re: Soused ho má
Tato poznámka jako měla být vtipná? :-|
13. 9. 2020 21:23
Re: reakcia na autora
Když docházejí protiargumenty, elektrohujeři se uchylují k nadávkám a vulgaritám. Nic nového. :-) :-) :-)
13. 9. 2020 21:21
Re: reakcia na autora
No, pokud by totiž automobilky nevyráběly čím dál nižší auta s čím dál horším výhledem, SUV by pro zákazníky nebyla zdaleka tak atraktivní! ;-\
Avatar - JFK
13. 9. 2020 21:19
Re: Bulvar jak na autoforu...
Omyl, čecháček jako ty právě nevnímá rozdíl mezi ním a tónem mluvy v jakési agrární oblasti, které já se bez invektiv vymezil hned v úvodu, tak si tu svojí moralizující polívčičku ohřejvej laskavě jinde, buranský tóne :*)
13. 9. 2020 21:18
Re: reakcia na autora
Jasně, hlavní priorita je vykopat zelené neomarxistické pomatence z vedení EU! ;-)
13. 9. 2020 21:14
Re: Bulvar jak na autoforu...
Taková prestižní trojice písmen v nicku, a tak buransky povýšený čecháčkovský tón...:-( :no Pán zřejmě loví bobříka trapnosti! :-[]
Avatar - Mikesus
13. 9. 2020 21:09
Re: Zaujímavé.
Zákazník je vždy individuální. Ale člověk je obecně tvor líný a nevěřím, že většina lidí nechce asistenty.
Na druhou stranu, můžeme vidět třeba u toho VW, ze mají problém udělat fungující infotainment. co potom správné nastavení a koordinace těchto asistentů? To může být oříšek pro hodně automobilek a dost lidí to může odradit. No pak tu máme procento řidičů, kteří nejsou schopni se udržet ve svém pruhu nebo použít směrovky a diví se, že jim do toho asistent kecá.
Avatar - JFK
13. 9. 2020 21:07
Re: Bulvar jak na autoforu...
tak to jsem rád, že ses poznal
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2020 20:32
Re: Dobrá volba
V čem se vyskytuje obvykle je jedna věc. Ale druhá je co nabízí. A tam i cenový překryt je neoddiskutovatelný.
13. 9. 2020 20:22
Re: bol by som rad
To máš jistě pravdu. 1.5 CVVT je novinka, spolehlivost se teprve ukáže. Předchozí 1.4 CVVT fungovala dobře, tak snad se historie bude opakovat. Stále má nepřímé vstřikování, takže plní euro6 i bez filtru pevných částic. Do města to v současnosti vypadá jako dobrá volba.
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2020 20:04
Re: reakcia na autora
Reálné emise stoupají, protože čím dál častěji musíme mít SUV a ideálně v benzínu, protože diesel je prý fuj.
13. 9. 2020 19:59
Re: Bulvar jak na autoforu...
No fakt, blbec sa pozná hneď...
13. 9. 2020 19:43
Re: reakcia na autora
Téma je papír vs. realita.
Ten "starý krumpl" měl dva třícestné katalyzátory.
Teď mám TSI. Ano, jede líp a žere o něco méně. Ale katalyzátor má už jen jeden, protože platinové kovy jsou velmi drahé. Po studeném startu nectítím svým nosem žádný posun vpřed, v nejlepším případě to bude remíza. Papírově je ale o mnoho čistější.
Kdysi jsem viděl krásný příklad na homologaci koncernových 1.8T 110 kW a 1.2 HTP 40 kW. HTPéčko bylo ošizeno tak, aby těsně podlezlo tehdejší Euro 4 (tehdy byla platná Euro 3, ale v některých západních zemích byly za Euro 4 daňové výhody) a v reálném provozu pak chladilo katalyzátor bohatou směsí. 1.8T mělo hned od startu emise škodlivin prakticky nulové, protože se prodával i v USA, kde jsou emisní normy na škodlivé plyny mnohem přísnější. Klasický příklad jsou třeba katalyzátory, které jsou v USA povinné od 70. let. V Evropě šla auta bez katalyzátoru přihlásit do provozu ještě na začátku 90. let. Ale na papíře jsem krásně zelení s 95 g CO2 na km.
13. 9. 2020 19:27
Re: Re: Zaujímavé.
Já ale nejsem fiatí fanatik. Žádné auto této značky nevlastním.
Avatar - Blue Sun
13. 9. 2020 19:06
Re: Dobrá volba
To není ale moje chyba, je to napsané dost jednoduše a srozumitelně.
Avatar - Blue Sun
13. 9. 2020 19:05
Re: reakcia na autora
A proč bys ho po padesáti tisících měl dávat na vrakoviště? Jedině, že bys byl naprosto megablb.
Avatar - Blue Sun
13. 9. 2020 19:03
Re: reakcia na autora
Strašně mě trápí německý energetický mix... Stejně jako pluginy.
Ale jo, když chceš kopat do nových aut a vyzdvihovat staré krumply, vždycky si najdeš cestičku, jako každý ze zpátečníků. Sice úplně mimo téma, ale najdeš. Nepřekvapivě.
13. 9. 2020 18:19
Re: Dobrá volba
Základní verze se cenově překrývají, mají podobné atmosferické motory a podobnou výbavu. Kvalitu nehodnotím, nemám s těmito auty zkušenost.
13. 9. 2020 18:17
Re: Dobrá volba
Pokud odfiltrujeme "novinářské specifikace", tak nad 400 tisíc se Tipo vyskytuje málokdy. A naopak Oktávku nejde sehnat pod 450 tisíc, samozřejmě to beru jako soukroomého zákazníka s poptávkou po 1 autě.
13. 9. 2020 18:11
Re: Re: Re: Zaujímavé.
Tak to snad ozzi ani nemůžeš myslet vážně. Považuji tě za seriózního člena těchto diskuzí.
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2020 17:30
Re: Dobrá volba
Tipo rozhodně není cenová hladina do 400t. to jsi spadl z jahody.

Jinak cenu až tak neřeším, mě zajímá rozměry/motory/výbavy. A tam překryt JE.
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2020 17:29
Re: Dobrá volba
Ano, hatch byl výrazně dražší. A 1,4T levný úplně nebyl.
13. 9. 2020 17:27
Re: reakcia na autora
Však mluvím o té reálné. Stačí se podívta na spritmonitor, který dopočítává emise CO2 plug-in hybridů podle německého eenrgetického mixu a spousta plug-in hybridů tam dopadne mnohem hůř než můj dřívější osmiventilový dvoulitr na LPG.
13. 9. 2020 16:38
Re: Dobrá volba
Kde se překrývá? Tipo je cenová hladina do cca 400 tisíc, 0 % fleet. Octavia je cenová hladina nad 450 tisíc, velká převaha fleetu. Nepřekrávají se skoro vůbec, snad jen Octavia CNG vs. Tipo LPG může být pro někoho alternativa. Hyundai i30 ten ano, ten to dokáže překrýt skoro všechno.
Avatar - Blue Sun
13. 9. 2020 16:22
Re: Dobrá volba
Tipo není konkurent ani pro i30, i ta je kvalitativně o dost výše. Vlastně i výše než Scala.
Avatar - Blue Sun
13. 9. 2020 16:21
Re: reakcia na autora
Píšu reálnou spotřebu, ne papírovou. Nauč se číst místo rudého vidění.
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2020 16:12
Re: bol by som rad
u i30 taky vypadla v tichosti...
13. 9. 2020 16:04
Re: Zaujímavé.
Chlapci, to nie je o Toyote.. ;-)

Rozdiel je v tom, ze sucasna Corolla bola uvedena v rok 2018, t.j. PRED povinnostou zavedenia LKAS do aut.

Auta uvedene na trhy od roku 2019 uz maju LKAS povinny = trvalo ho nie je mozne vypnut.

Novy Yaris IMHO teda uz bude mat LKAS vzdy aktivovany po nastartovani.
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2020 16:01
Re: bol by som rad
S 1,5 prostě bez víceprvku. Špatné věci se od koncernu učí ještě rychleji.
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2020 16:00
Re: Dobrá volba
drahé... bylo to otázkou co jsi vybíral. Třeba Tipo sedan bylo v nižších výbavách naopak za doslova směšné ceny.
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2020 15:59
Re: Dobrá volba
Tipo JE konkurent pro Octavii. Samozřejmě se nabídka jen překrývá.

i30 JE konkurent pro Octavii.
Avatar - JFK
13. 9. 2020 15:56
Re: reakcia na autora
Tak to je pak otázka priorit.
Avatar - JFK
13. 9. 2020 15:52
Re: Bulvar jak na autoforu...
Fajn, akorát to patří spíš na nějaký blog, nebo podobně nevýznamný prostor, kde si lidé mezi sebou vylévají srdce. Příjemnou zábavu, F1 pro mne skončila někdy v dobách, kdy formule přišly o motor, Häkinen se přestěhoval do Čech a Schumacher přestal jezdit do St.Moritz.
13. 9. 2020 15:38
Re: Dobrá volba
Tipo není konkurent pro Octavii ... a asi ani pro Scalu. Ale spíše pro Hyundai i 30.
13. 9. 2020 15:35
Re: Dobrá volba
Tipo dává smysl na LPG. Jinak asi moc ne. Ztráta hodnoty je otázkou. Jelikož se Tipo prakricky vůbec neprodávalo do fleetů, je počet ojetin na trhu zatím skoro nulový. A nevím, jakou slevu dávají dealeři Fiatu oproti ceníkům.
13. 9. 2020 15:25
Re: reakcia na autora
Ano, víme o té planetě. Je to planeta Brusel nacházející se v Zelené galaxii. Jediné místo ve vesmíru, kde neplatí nám známé fyzikální zákony. Rychlost světla je tam o 37,4 % vyšší než v ostatních částech vesmíru. Místní parlament rozhodl, že do 5 let bude o 45,6 % vyšší. A dvouapůltunový SUV elektromobil, který je po 50 tisících najetých km dán na autovrakoviště, je tam ekologičtější než malý městský automobil kroutící patnáctý rok svého provozu.
13. 9. 2020 15:14
Re: reakcia na autora
Jednoduše. Papír snese všechno, jak už řekl Kankunen. Klasicky třeba plug-in hybridy. Už před x lety byly známy případy, kdy leasingovky zjistily, že některá auta z operativních leasingů se jim vrátila tak, že dobíjecí kabel byl stále zabalený v celofánu pod podlážkou kufru - uživatel auta ho ani jednou nedobil. Na papíře měl plug-in hybrid 49 g CO2/km a díky tom daňové či jiné zelené bonusy v některých státech .... reálně zatížil planetu uhlíkovou stopou mnohem více, než zrovna třeba to Tipo 1.4 T-Jet, které EU pokutuje za emise CO2.
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2020 15:11
Re: Dobrá volba
V době Rapidu jsem zvolil Rapid a jsem za to rád. Tipo bylo proti němu drahé, žere, servis široko daleko žádný a ztráta hodnoty nesrovnatelná.
Avatar - hugino
13. 9. 2020 15:05
Re: Bulvar jak na autoforu...
My už taký "agrárni " nie sme.Prakticky všetky JRD /po vašom JZD / sú zlikvidované takž už teraz sme taká montovňa.Väčšinu vecí aj tak dovážame od vás z vyspelej západnej Európy.Máme rodinu v Čechách a aj tam mi už po pár pivách bolo povedané že aj tak skončíme s tým našim Eurom pri pasení oviec.Každý má svoj názor a každý rok / okrem tohoto / sa navštevujeme a ostali sme úplne v pohode.Podstatné je to že aj tu na diskusiach sa dohovoríme lebo údajne mladší Česi vraj nerozumejú slovenskému jazyku.Vy máte skvelé pivo,hrady,zámky,Kabát a my zase predražené Tatry a krajšie dievčatá / po vašom holky /. :-)Idem si pozrieť F 1, mojich favoritov od Mercedesu a samozrejme v češtine lebo ten Eisele sa nedá počúvať.
13. 9. 2020 15:01
Re: Zaujímavé.
podla tychto autickarskych diskusii som asi neexistujuci zakaznik, ktory ma celkom rad asistentov (u mna lane keep assist funguje paradne a je to super vec na uzkych klukatych okreskach v slovenskych dolinach a kotlinach) a dokonca ani nejazdim 200km/h+ kazdy den na nemeckej dialnici s chladnickou v kufri (sokujuce, ja viem)

v mojom vybere bolo samozrejme aj Tipo, dozajnovo sa mi dokonca pacilo, s interierom som problem nemal...ale ked som si porovnal ceny a vybavy viacerych modelov tak Tipo skoncilo posledne

keby to bolo tak ako autor clanku pise, ze automobilky nemozu pocuvat nazor zakaznika tak Tipo by malo bodovat v predajoch...cize autor clanku je mimo reality, zakaznik chce lahsi zivot a asistentov
Avatar - Ozzman
13. 9. 2020 15:00
Re: Re: Zaujímavé.
Tak schválně, které auto C segmentu je horší ? Já myslím, že ani Dacie...
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2020 15:00
Re: bol by som rad
Stilo je finančně zruinovalo. Ale proč nezajistili nástupce Grande Punta, i kdyby spoluprací s někým nebo importem Arga, to teda nepochopím.
Avatar - Mokrous
13. 9. 2020 14:58
Re: reakcia na autora
No a teď si vezmi, že se už dávno ví, že deštný prales prakticky sám vyprodukuje tolik CO2, kolik ho i spotřebuje. Nejen, že ho také v noci vydechuje, ale taky se rozkládá biomasa + přirozené požáry atd... A oproti tomu spotřebuje prakticky tolik O, kolik ho i vyprodukuje. Tím rozhodně nefandím kácení pralesů, ale jejich přínosy leží o kapánek jinde. Hlavním regulační prvkem CO2/O na Zemi je fytoplankton.
13. 9. 2020 14:57
Re: reakcia na autora
Suhlasim. Reagoval som na RECO:
"Proti snahe EU znizovat emisie nemam nic, ale s honom na carodejnice v podobe CO2 ako jedinym parametrom, ktory je dolezity a ma nas "zachranit", uz problem mam, lebo je to sprostost."..
Proste CO2 nie je jediny emisny parameter, ktory EU riesi...reco pise hluposti.
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2020 14:56
Re: bol by som rad
Mám za to, že ceed jej zatím má standardně.
13. 9. 2020 14:51
Re: Bulvar jak na autoforu...
Jasne, jednoduchost ako zaruka dlhovekosti - v tom pripade ale Fiat tiez nie je premiant triedy. Na to mas japoncov a korejcov. Tento fiat je dobry ak chces 1.4T s nepriamym vstrekovanim...nech mas dovod akykolvek.
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2020 14:49
Re: Soused ho má
Tak to nevím, o jakých Daciích mluvíš, ale Logan i Duster jsou v interiéru něco příšerného.
Avatar - hugino
13. 9. 2020 14:47
Re: bol by som rad
Presne tak.Fiat na konci 80. a začiatkom 90. rokov bola velmi dobrá európska značka mali modeli ako Uno,Tipo alebo Croma a v tej dobe to boli fakt pekné a myslím aj dobré autá.Myslím že Fiat prišiel ako prvý s common rail do dieselových motorov takže aj v technológiach boli na vysokej úrovni.Nechápem ich ústup z pozícii keď to mali fakt dobre rozbehnuté.Podla mňa ak automobilka nemá zastúpenie v segmentoch B a C tak je pomaly ale isto odsúdená na zánik viď Lancia a už to čaká aj Alfu Romeo.Taký francúzi aspoň v segmente B /Clio,208/ majú v Európe velmi dobré predaje.Taliani zaspali dobu a teraz na to doplácajú.Toto Tipo nie je vyslovene zlé auto ale muselo by stáť max 14 000 Eur.Kórejci vedia pri i30 urobiť solídnu cenu a to auto je podľa mňa na lepšej úrovni.Tipo je na úrovni C elysée alebo Peugeot 301 a to je ozaj taký low-cost ale aj za primeranú cenu tj okolo 13 000 Eur.
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2020 14:47
Re: reakcia na autora
Euronormy a CO2 limity jsou dvě rozdílné věci, které stejnou měrou ovlivňují automotive.
Avatar - Blue Sun
13. 9. 2020 14:46
Re: Dobrá volba
Tipo jsem zvažoval, zkusil, a jako první auto vyřadil. I rychleji, než Scalu a Kamiqa, kde se prostě nemůžu srovnat se škodováckým řešením předního skla s nízkou horní hranou.
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2020 14:45
Re: reakcia na autora
Jo, ale mně se nechce zahodit celý život. Jsem tu doma a chci se cítit dobře tady.
Avatar - Blue Sun
13. 9. 2020 14:44
Re: Zaujímavé.
To bylo na Otíka, fiatího fanatika.
Avatar - Blue Sun
13. 9. 2020 14:41
Re: Soused ho má
Interiéry Dacií nedosahují průměru segmentu, ani kvalitou, ani zpracováním. Ale aspoň nejsou ošklivé, jak to bývalo dřív. Tipo... proti zbytku mainstreamu je prostě interiér zoufalý.
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2020 14:40
Re: Bulvar jak na autoforu...
Díly stárnou i při nízkém nájezdu a rozum mi na 15-20 let velí koupit co nejjednodušší techniku. Krátké trasy s typicky důchodcovským vytáčením do pěti tisíc nejsou pro moderní motor ideál, neznáme životnost filtru pevných částic u benzínu atd.
Avatar - Blue Sun
13. 9. 2020 14:39
Re: reakcia na autora
Větší, těžší, a přitom mají stále stejnou nebo nižší reálnou spotřebu a menší emise. Kruci, jak se to jen mohlo stát?
13. 9. 2020 14:08
Re: reakcia na autora
Co2 nie je jediny parameter. EURO normy ho prave naopak neriesia vobec...takze sprostost je tvoj prispevok.
13. 9. 2020 13:59
Re: Před 4 lety bych si Tipo nekoupil, dnes bych o něm uvažo
Z tohto dovodu som ako sluzobak chcel brat O3...zial covid...a aktualme uz funguje konfigurator len pre o4...ale verim, ze to nebude az taka hroza. Viac ako dotykove riadenie klimy ma stve zadna naprava v aute za 33000 mat tuhu napravu... :'-(
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2020 13:46
Dobrá volba
Fiat Tipo představuje dobrou volbu. I tak si ale myslím, že po dost zajímavém Stilu a Bravu měl Fiat na víc. Ale příliš se upnul na 500. Pak pochopil, že jen 500 na 500 způsobů to nevytrhne a přišel s Tipem někde na pomezí manistram/lowcost.

To nemám za až tak šťastné řešení. Na lowcost je Tipo příliš drahé a dobré. Na mainstream zase nemá v plné šíři a zvládá konkurovat pouze nižším verzím.

Tipo ale určitě každému doporučuji zvážit a vyzkoušet. V době Rapidu to byla mnohem lepší volba. Teď bych stále raději vzal Tipo než mrzáky 1,0 TSI ať už ve Scale nebo Octavii...
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2020 13:36
Re: bol by som rad
Až na to, že třeba i30 v základu o víceprvek vzadu v tichosti přišel. Ceed vlastně ani nevím jestli to má stejně.
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2020 13:34
Re: Soused ho má
hahaha ...

Ano, interiér má problém v podobě levněji působících plastů (vrchní část palubky OK). Ale řešení detailů, kvalita zpracování je v pořádku. Sedadla skvělá rozměrná pevná. Prostě jen lacinější plasty.

Do stejných problémů se aktuálně dostal Golf a nikomu ty levné plasty nevadí. O ID.3 už vůbec nemluvě že...
Avatar - kari.laz
13. 9. 2020 13:31
Re: reakcia na autora
A zkoušel jsi si zjistit, kolika procenty se podílí osobní doprava na CO2 a kolik z toho spadá na EU? Jestli chceš zachraňovat planetu, tak se zaměř na skutečné problémy.
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2020 13:30
Re: reakcia na autora
Je to asi taková logika jako zachránit se oběšením sebe sama na nejbližší lípě.
Avatar - JFK
13. 9. 2020 13:06
Re: reakcia na autora
Všechno jde, když se chce.
13. 9. 2020 13:05
Re: Re: Zaujímavé.
Fiat low cost. Nemá moderní techniku. Tak určitě 😂😂😂😂
Avatar - JFK
13. 9. 2020 13:04
Re: Bulvar jak na autoforu...
My jsme spolu ovce nepásli, já nepocházím z agrární oblasti, tak si tento tón používejte tam u vás, to na úvod.
Píše snad někde někdo o kvalitě v souvislosti s původem tohoto "Fiatu"? Je to tam zcela jasně napsané. Případně doporučuji například přes google Chrome použít funkci překladače do vaší řeči.
Start stop není otazka tématu Euro NCAP, to zase souvisí s CO2 a pro těch pět hvězd od 2020 prostě asistenti být musí. A to není chyba výrobce, který je chce dodržet, co mu je nákazáno, aby mohl dát zákazníkovi to, co zákazník, nikoliv nějaký chytrý provinční redaktor, považuje za relevantní.
13. 9. 2020 13:03
Re: Re: Zaujímavé.
Jo jo seděl. Ale na takovou ultra hyper katastrofu co tady převážně všichni píšou bych to neviděl.
13. 9. 2020 12:48
Před 4 lety bych si Tipo nekoupil, dnes bych o něm uvažoval.
.... poslední dvě auta této třídy jsem kupoval na CNG, trojkové Oktávie.... S oběmi absolutní spokojenost ve všech ohledech, skvělá auta která bych koupil dnes okamžitě znovu..... S Tipem s T-jetem jsem taky párkrát jel a reálně mi přišlo že funguje stejně jako ta Octa - podobná dynamika, podobné pohodlí, akustika, atd.... Ano, Octa má hodnotnější interiér, ale taky byla tehdy dražší... Tehdy jsem nad Tipem neuvažoval, tak jako tak jsem chtěl koupvat auta na CNG, ale říkal jsem si že to není špatný auto, když se zavřenýma očima nepoznám jestli jedu v Octě nebo Tipu....

Dnešní Octu bych nekoupil ani za 350 tisíc, nebudu jak KKT matlat po dotykáči abych si nastavil ventilaci a čekat 15 sekund až naběhne infotaiment.... a poté co infotaiment konečně naběhne tak pokaždé vypínat asistenty.... NAS*AT!

Až budu vybírat další auto nižší střední tak k prodejcům Škoda/VW/Seat ani nepůjdu a vůbec první požadavek na auto bude, aby mělo tlačítkovou klimu a nebylo zaprasené nesmyslama.... Tím pádem je ze hry myslím i PSA.... Snad aspoň asijská auta a případně teda ten Fiat nepřestanou dělat auta normálně a uživatelsky příjemně..... a klidně toho Korejce koupím, ačkoliv jsem v životě jiné než evropské auto nekoupil....

Kdybych teda dnes kupoval auto nižší střední tak klidně to Tipo minimálně vyzkouším, ano, T-jety žerou takže pro vyšší nájezd je to blbý, ale kdo jezdí míň tak bude spokojený a to auto mu fakt vydrží sakra dlouho....
Avatar - Stejsn
13. 9. 2020 12:46
Re: Soused ho má
No vidíš a mně třeba se designově (zvenčí) líbí, kór ten tmavě zelený kombík v edici Italia. Zas třeba mi jako vrchol hnusu příjde design Dusteru, dlouhodobě. Tisíc lidí, tisíc chutí.
Avatar - Charger
13. 9. 2020 12:32
Podobný pocit
Podobný pocit z toho, že "tady je svět ještě v pořádku" jsem měl nedávno ze Subaru BRZ. Nové auto, ale bez jakýchkoliv otravných věcí. Žádný start-stop, žádné automatické nefunkční blbosti typů přepínání dálkových světel, žádné automatické brzdění před imaginární překážkou ani zásahy do řízení či pípání nebo blikání ledek do obličeje. Prostě sednu, jedu, tak jak chci já, ne tak jak chce někdo jiný. Skvělý pocit svobody.
13. 9. 2020 12:27
Re: Zaujímavé.
Low cost = nizkonakladove.

V prípade modelu Tipo ide o techniku, ktorá je stará desiatky rokov a je dávno za zenitom. Navyše vyžaduje enormne veľa servisu (intervaly, sviečky..), poskytuje slabú spoľahlivosť (krátka záruka) a nízky užívateľský komfort (kolísanie ťahu, uchlastanie motora, spotreba 8 litrov tam, kde konkurencia je na 6..).

Fiat ako značka je tiež nizkonakladová záležitosť. Zostatková hodnota fiatov je hlboko pod priemerom trhu, navyše likvidita pri predaji aj za nízku cenu je mizerná.

Voči tomuto všetkému, teda reálnej hodnote a image, sú ponúkané ceny vysoké.

Trh to reflektuje tak, že fiat nikto realne nekupuje.

Fiat to reflektuje tak, že zvyšuje ceny.

:D

AD G8, súhlasím, už som niekde písal, že to bude prepadák.
13. 9. 2020 12:23
Re: Bulvar jak na autoforu...
Čo to trepeš za blbosti? Čo má s kvalitou auta spoločné režim? A čo sa týka názoru na elektronických asistentov, je to dosť rozšírený názor a na nutnosť vypínania asistenta jazdy v pruhoch alebo nezmysel menom stop/štart nadávam denne.
Avatar - sorpersa
13. 9. 2020 12:18
Re: bol by som rad
:-) Punto sa bude vyrábať. To v Poľskú v Tychach, vývoj už beží , platforma PSA .
Avatar - R32
13. 9. 2020 12:15
Re: Zaujímavé.
Presne tak, v Toyote nič neotravuje lebo si to mechanickým gombíkom (on/off) zapneš alebo vypneš a tvoja voľba ostane aj po vypnutí motora a nemusíš to znova hľadať kdesi v menu na tablete (ako to majú niektoré značky). ;-\
Avatar - Mikesus
13. 9. 2020 12:01
Re: Zaujímavé.
Lowcost zpracování to určitě má, lowcost technika to je na debatu co to má znamenat. Jestli archaická znamená lowcost, pak může být. No a lowcost značka je Fiat už opravdu dlouho.
Jinak lowcost není urážka. V překladu to máš "nízké náklady", tedy že se minimalizují vstupní náklady, ať už to je kvalitou materiálů, práce ( přesun výroby do Turecka a podobných zemí ) nebo ořezávání "chytrých" řešení. Třeba takový G8 je v porovnání s G7 v mých očí taky lowcost. Eliminace praktických detailů. Kdyby jim ten SW fungoval, měli by pro někoho přidanou hodnotu v tom, ale zatím jim to moc nefunguje. A nejspíš z důvodu, že na vývoj použili lowcost pracovní sílu.
Avatar - Mikesus
13. 9. 2020 11:42
Re: Zaujímavé.
Corolla si pamatuje nastavení, to samé i Yaris. Co vypneš, je pořád vypnuté. A ten přednárazový systém lze taky úplně vypnout.
Pokud máš v Corolle navi, tak ta taky spolupracuje se čtením značek, a tedy každá křižovataka ruší rychlostní omezení
13. 9. 2020 11:38
Re: Zaujímavé.
Mě baví to, když optikou vlastní garáže poměřuješ všechna auta, která ten koncern produkuje.
13. 9. 2020 11:37
Re: bol by som rad
Nájezd do zatáček a ochota se do ní vrhat má více základ v řešení přední nápravy než té zadní.
13. 9. 2020 11:36
Svíčky
Koukám, že všichni opraváři jsou lidumilové. Taky jsem měl v Lanceru iridiové NGK, ale dle servisního plánu jsem je osobně vyměnil v 90 tisících ujetých kilometrech (taky jsem na nich neviděl žádné opotřebení). Jeden kus od servisu stojí 725 Kč takže tam mám asi nějaké kvalitnější než dává Fiat do Tipa :D . Na netu jsem je koupil za 800 Kč (4 kusy).
Avatar - Mikesus
13. 9. 2020 11:35
Re: Soused ho má
Nemá tvůj soused ještě šedivého leona? to bych pak tu chválu chápal.
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2020 11:26
Re: reakcia na autora
To je přesně ta idiotská logika EK. Čím těžší a složitější auta budeme vyrábět, tím lépe. Plug-in, který v životě neviděl nabíječku, je na papíře perpetuum mobile a elektromobily s čínskými bateriemi, které budeme desítky let krmit uhlím, jsou zero emission vehicles. Na papíře dobrý, o víc nejde.
13. 9. 2020 11:20
Re: Bulvar jak na autoforu...
Dochodca znamena 65 rocny sofer.
Priemerny vek dozitia muza niekde na urovni 85 rokov.
Priemerny najazd niekde na urovni 8000km s pribudajucim vekom prudko klesa.
V zasade sa bavime ze auto takeho bezneho dedka musi dat tak 3000-4000 tisic km rocne za 20 rokov.
Aktualne manzelkyb fokus za 6 rokov cca 130 000km a minulorocny najazd uz klesol na 4000km...medzicasom to je druhe auto do rodiny a aj keby sa potvrdili tie nezmysly, ze auto neda viac ako 200 000km pretoze 1.0 EB tak mi to je jedno, pretoze sa tak daleko to auto u mna nikdy nedostane.
Rovnako ako u toho dochodcu ;)
Avatar - R32
13. 9. 2020 11:18
Re: Zaujímavé.
Súhlas, start/stop nieje asistent, bral som to ako jeden prvok z výbavy ktorú nám "nanútili"
...
Avatar - R32
13. 9. 2020 11:16
Re: Zaujímavé.
Si nemýľ asistentov s autonómnym riadením. Asistenty sú len akási pomoc vodičovi, ich úlohou nieje "preberať" riadenie... ;-)
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2020 11:16
Re: reakcia na autora
Nebyl bych proti, ale odstěhovat se mimo EU a zresetovat celý svůj život není tak jednoduché, jak naznačuješ. Ale díky za připomenutí faktu, že žádná jiná část planety, kterou "zachraňujeme", se tak sebemrskačsky nechová.
13. 9. 2020 11:14
Re: Zaujímavé.
Je fajn, že sa bavis. :yes:
Fiat je low cost značka na úrovni Dacia už pekných pár rokov - použitá stará technika, absencia moderných technológií a veci typu výmena irodiovych sviecok po 30tkm to len potvrdzuje.

Ľudia dnes chcú mať auto spoľahlivé, servisne nenáročné, úsporné a dobre vybavené. Pekný dizajn je samozrejme velke plus.

Nič z toho súčasny fiat nemá.

A reálne predaje potvrdzujú tento fakt.
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2020 11:13
Re: reakcia na autora
Prozradím ti tajemství: limitem 95 g CO2 nezachráníš planetu. Tleskat EK může jen šílenec, který nevidí, jak si masakrujeme průmysl.
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2020 11:09
Re: Bulvar jak na autoforu...
No, o co méně je spolehlivá 1.33 tCe, to nikdo neví. Předchůdce krátké trasy nedával. 1.4 T-Jet by měl zvládnout statisíce km s minimální údržbou, takže na důchod ideál.
13. 9. 2020 11:08
Re: Zaujímavé.
Start stop súhlasím, ale to za asistenta nepovažujem.

Trvalé vypnutie asi záleží na konstrukcnom veku vozidla.

Pre mňa je najdôležitejší adaptívny tempomat, lane assist a núdzové brzdenie.
To sú veľmi užitočné funkcie, ale žiaľ stále nie sú úplne bežné.
Avatar - Ozzman
13. 9. 2020 11:03
Re: Zaujímavé.
Tipo má ale lowcost zpracování, seděl si v něm? Já jsem zkusil vždy ty nejvyšší výbavy v cenovkách přesahující 500 tisíc a bylo to otřesné. Mimo měkkého podvozku, který klidného řidiče potěší nevidím jediné plus ke konkurenci.
13. 9. 2020 10:58
Re: Zaujímavé.
Low cost zpracování lowcost technika lowcost značka 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Takhle jsem se dlouho nepobavil.
Jako že to nemá udržování v pruzích, přední parkovací senzory a tvrdé plasty ve spodní části palubky a na dveřích? Úplně total lowcost😂😂😂😂😂😂😂😂 strašný zakázat prodej😂😂😂😂
Avatar - R32
13. 9. 2020 10:39
Re: Zaujímavé.
Ja mám odjazdené Hyundai i30 (2018), Toyotu Yaris (2019) a Corollu (2020). V každom z týchto áut sa napr. line asist zapína manuálne (čiže pri štarte vypnutý). Keď ho nechcem nezapnem... Čítanie značiek je samozrejme hovadina, auto značku prečíta no o križovatke ktorá obmedzenie rýchlosti ruší už nevie. Hyundai síce zrejme spolupracuje s navi a po chvíli ukáže správny údaj ale... Prednárazový systém, jeho citlivosť sa dá nastaviť (v Hyundai šiel aj vypnúť) takže som mal nastavenú nízku citlivosť nech nerobí paniku na ceste. Adaptívny pohoda, tiež si ho musíš zapnúť, skrátka chcem tým povedať, že drvivá väčšina asistentov sa dajú vypnúť (niektoré ak ich chcem musím zapnúť), takže mne osobne nevadia, vnímam ich ako niečo čo keď chcem využijem. "Svetlá" výnimka je Start/Stop :'-( s tým sa musí človek naučiť žiť, teda vypínať po naštartovaní.
Avatar - JFK
13. 9. 2020 10:12
Re: Bulvar jak na autoforu...
Redaktor je bezesporu zdatný tak, jak se nechá ostatními naškolit a využije toho v jím následně zformovaných výstupech, tudíž tomu v očích průměrného čtenáře vlastně rozumí. Bohužel tento k tomu vše následně často obrací do sociální sféry, takový až Láďa Hruška "rodiny kupte si, napjatý rozpočet" a doporučuje auto, které žere, škube a uchlastává se (tento jím zmíněný zákazník totiž jezdí na spotřebu a motor nevytáčí), nebo se vyrábí v ne zrovna demokratickém režimu, které on sám nekompromisně kritizuje. Generalizující nesmysly, jako že na NCAPu lpí výrobce, když to jsou jsou to zákazníci, se třemi hvězdami bez asistentů v době korektnosti je vůz pro prodej velmi citlivé a problematické téma. A pokud by se kartelem výrobci dohodli na bojkotu, byl by zase první kdo by křičel, on si vždy hůl najde. Ale tak zase se tomu dá věnovat úvodní odstavec.

Jako nadřízený bych mu tento článek plný protimluvů okamžitě vrátil, ale doba je jiná. Zde je vidět, proč profesionálové jako Tomáš Hyan nebo Milan Jozíf, kteří měli za článkem v tabulce na půl strany i údaje kolikrát je uložená kliková hřídel nebo vrtání a zdvih, by v dnešním světě proti těmto sociálně bulvárním článkům podobných redaktorů absolutně neměli šanci.
13. 9. 2020 10:11
Re: Zaujímavé.
VW, Ford, Kia - co všetkých to fungovalo fajn
PSA - trochu horšie, ale stále v pohode, lane assist nebol úplne ideálne naladený.
13. 9. 2020 10:06
Re: bol by som rad
Jezdil jsem jak s Tipem-v roce 2016,tak s i30-2017 s 1.0 T-GDI a letos s 1.4 T-GDI a i30 je jízdně jinde.To co jde projet s i30,tak s Tipem se tak do zatáček vrhat nejde.Multilink je multilink. :-! Co jsem si vpínal,tak Lane Assist.Je stejně otravný jak v Ceedu.
13. 9. 2020 09:54
Re: Soused ho má
Dík za tip, zkusím si ho někde projet. Asi myslíš tu aktuální generaci, předpokládám
13. 9. 2020 09:51
Re: Zaujímavé.
V jakém autě jsi to zkoušel, smím li se zeptat?
Avatar - Ozzman
13. 9. 2020 09:49
Re: bol by som rad
Jak víš, že naprosto nový motor bude spolehlivý? Copak nás historie nenaučil, že je celá řada atmlsfreickych motoru, které byly katasfrofou a zase celá řada spolehlivých turbo motoru?
Avatar - Ozzman
13. 9. 2020 09:48
Re: Soused ho má
Takový Duster není vůbec špatný, jasne, že je to lowcost, ale slušný
13. 9. 2020 09:47
Re: Soused ho má
Popravdě neseděl. Hodnotím jen vzhled.
Avatar - 3_diamanty
13. 9. 2020 09:45
Re: bol by som rad
v nicom.. ale minimalne ta zakladna motorizacia ma vyhodu jednoducheho spolahliveho motora ...
Avatar - Ozzman
13. 9. 2020 09:44
Re: bol by som rad
V čem je i30 méně pretechnizivana, než třeba Leon, Megane, Fokus, nebo i Golf? Nemá snad El asistenty, všechny komfortní i bezpečnostní prvky?
13. 9. 2020 09:43
Re: reakcia na autora
Výroba moderních aut je tak surovinove a energeticky náročná, že ji nepokryje ani ta nižší spotreba a emise. Ale že Asie hrne veškerý odpad do oceánu a Brazilci vypalujou deštný prales díky kterému planeta může dýchat, to je v pohodě. Zachrání to ek a 95g na kilometr..
Avatar - JFK
13. 9. 2020 09:43
Re: reakcia na autora
Planeta není jenom EU a na 95g/km jezdit nikdo nezakazuje, jinak se můžete odstěhovat mimo EU, výběr je.
Avatar - KANKUNEN
13. 9. 2020 09:42
Re: reakcia na autora
Tobě asi nedošlo, že se CO2 řeší na papíře. Auta jsou teď větší, těžší a skutečná uhlíková stopa je větší.
Avatar - Ozzman
13. 9. 2020 09:42
Re: Soused ho má
Seděl si někdy v nějaké Dacii z posledních let? Vůbec nejsou špatné..
13. 9. 2020 09:42
Zaujímavé.
Na auto, ktoré ma byt večné je tam celkom dosť vymenovaných rizík.

Cena za lowcost spracovanie, low cost značku a low cost techniku je značne vysoká.

Co sa týka asistentov, tiez som celkom veril novinárom, ktorí majú s nimi problém, kým som nevyskusal na dlhší čas auto, ktoré bolo komplet vybavené.

A zistil som, že mne naopak asistenti úplne vyhovujú.
Adaptívny tempomat, lane assist, varovanie pred zrážkou, núdzové brzdenie, asistent vyparkovania, mŕtvy uhol, prepínač svetiel, to všetko sú úžasné veci.
Možno na niektorých značkách to nemajú dobre odladene, ale ja sa teším.

Takze, ak chcete nové auto, netreba veriť všetkému, čo novinári hovoria, treba si auto a asistentov vyskúšať.

Pretože zastaralé auta typu Lada niva alebo fiat tipo majú určite historické čaro, ale moderná konkurencia je úplne niekde inde.

Btw, meniť iridiove sviečky po 30000km? Wtf? Tam bude nejaký vážny konštrukčný problém..
Avatar - Ozzman
13. 9. 2020 09:41
Re: Bulvar jak na autoforu...
Když si sednes na palubu, ocitnes se ta na přelomu tisíciletí kdesi v Kie či spíš možná Daewoo. A ten stesk o bezproblémovém autě, to mne také dojima. Copak se během roku a pár desítek tisíc km až na nějaké opravdu vadné motorizace projevuji závady? O co je méně spolehlivý ten 1.33tce co zmiňujes? A další a další auta konkurence..
13. 9. 2020 09:39
tvl tos zabil kámo!
Nevim jestli brecet nebo se smát :D. Nikdy se nerozbili, jen dost často zlobí. Benzin smrdí v aute, cuká to, dal nevim. Ale zhodnotit, ze kdyz výrobce řiká ze olej po 15tis tak se jedna o nesizeny servisní plán. Olej si vypustí doma i kluk co se to ted naučil na fichtlu. Tam neusetrim na jejich “servisním plánu”, to si motoristé udělá i na mercedesu. No a tech 30tis km na olej pro managerung, řiká co o myšlení a kvalitě servisu? Svíčky po 30? Jo, zaplat, tam uz radsi kde kdo jede do servisu aby to neskurvil. A “Dobře vám radíme – vezměte nyní prodejce Fiatu útokem! “ to je na medajli! Jinak vtipneho neni na tom nic, na aute za pul míče..
Avatar - 3_diamanty
13. 9. 2020 09:38
bol by som rad
keby tipo dostalo normalneho nastupcu ale chapem...

ale okrem tipa stale je tu ( nastastie ) este vcelku sikovny dostupny i30/i30 kombi s 1,5tkou 81kw ako "normalme" jednoduche nepretechnizovane ani nepredrazene a pritom aj kvalitne a prakticke auto... na tipo mam inak svoj nazor ( po vyskusani ) .. aj na jeho cenu a kvalitu takze chybat mi az tak nebude ale nejakeho toho plnotucneho a kvalitneho zastupcu v nizsej strednej ( ktory by zaroven nahradil aj tuto nizkonakladovku tipo ) by som fiatu fakt uz doprial.. nieco ako kedysi bolo stilo bravo bravo/brava a pod ... proste nieco vfakt v danom segmente plnohodnotne co by sa dalo zrovnat aj s meganom golfom focusom astrou a pod... lebo toto fiatu dnes cyhba ako sol.. o malom aute ( ktore uz pre istotu nema vobec.. vid punto ) uz ani nevravim... totalna rezignacia fatu na tieto segmenty kde vlastne vzdy dominoval ho defakto uplne zrazilo v europe na kolena... to je nieco ako keby jeep v amerike prestal vyrabat wrangler aj granciro... dopadlo by to asi tiez podobne .... napriek vsetkemu ale chcem verit ze fiat nasledujucu dekadu prezije ... a bude nadalej medzi "nami" ... ostava uz len verit :yes:
13. 9. 2020 09:36
Soused ho má
Takže se na něj můžu dívat každý den... A řeknu vám, naživo je to strašně ošklivé auto. Interiér level dacia. Ale soused je spokojený a s oblibou říká, že to jezdí jak Mercedes. Takže pro důchodce co si koupí nové auto poprvé v životě to asi stačí a ještě mají radost. Jak to bude se spolehlivosti se nikdo nedozví protože reálné ty auta najednou do5k ročně
13. 9. 2020 09:32
Re: reakcia na autora
Proti snahe EU znizovat emisie nemam nic, ale s honom na carodejnice v podobe CO2 ako jedinym parametrom, ktory je dolezity a ma nas "zachranit", uz problem mam, lebo je to sprostost.
13. 9. 2020 09:23
Re: reakcia na autora
Jak jsi dosel k zaveru ze kdyz nebudeme jezdit auty co maji emise co2 pod 95 g/km tak na planete Zemi nebudeme moct zit. To je zajimavy tvrzeni.
13. 9. 2020 09:17
reakcia na autora
Chcel by som da spytat autora na jednu vec - ak mu vadi limit 95g CO2, vie o nejakej inej planete, kde by sme mohli zit? To naozaj uprednostnime Fiat Tipo pred snahou EK nieco s tym robit? Ja EK tlieskam a rozhodne si nemyslim, ze sa za tymi 300 ks v CR zaprasi.
Avatar - hugino
13. 9. 2020 09:00
Re: Bulvar jak na autoforu...
Ano velmi dobre napísané.Ja osobne som tiež zástancom áut bez zbytočných hlúpostí.Autor síce píše že Tipo je prakticky ideálne auto ale tých mínusov je nakoniec dosť.Takže za cca 17 000 Eur je asi lepšia volba skladovky Megane Grandtour 1.33 Tce 140 k alebo Leon ST 1.5 tsi 130 k.To Tipo vyzerá dosť obstarožne a je vidno že je to totálny a povedzme dosť drahý low-cost.
13. 9. 2020 08:50
Re: Bulvar jak na autoforu...
Naopak. Je to velice trefne a vtipne popsana smutna realita kam se automobilovy trh ubira. Tleskam autorovi za skvelou recenzi na celkem fajnovy auto.
13. 9. 2020 08:43
Re: Bulvar jak na autoforu...
A proč by nedalo? Je to jedno z posledních aut bez zbytečných kravin. Motor taky. To že FIRE potřebuje pořádně zajet je známá věc. Pak je spotřeba ok a jede jak čert díky krátkým převodům
13. 9. 2020 08:19
Bulvar jak na autoforu...
To se neda cist.

Myslim odstavec: Posledni bez drahych rizik

V tomhle clanku si nikdo na tento trend nestezuje :-O
https://www.auto.cz/…lem-golfu-135977