Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche se pochlubilo obří powerbankou pro elektromobily

Unikátní návěs obsahuje bateriový systém s kapacitou 2,1 MWh, který umožňuje současné nabíjení až 10 elektromobilů.
Zpět na článek
22. 9. 2020 16:06
Re: Chápu to více méně správně?
Je to demagogickej idiot. Zbytečný mu cokoliv vysvětlovat.
22. 9. 2020 16:05
Re: Ledovci mají radost
Tebe bych pověsil jako prvního.
22. 9. 2020 16:03
Re: Ledovci mají radost
Kolik jsem jel nejrychlejc? Aha tak tím si to dorazil. :D :D
Co to má společnýho se zážitkem z jízdy? Kolik ti je 12? To si jako myslíš, že je zábava nebo zážitek zrychlovat na semaforech nebo jezdit rychle po dálnici? No tak to o tobě hodně vypovídá. To pak rozumím tom, že mě Areseho, Jerryho, Speedfreda a spoustu dalších nechápeš.
22. 9. 2020 12:28
Re: Ledovci mají radost
Po stopadesáté prvků - protože tentokrát nejde o skutečně škodlivé emise, ale o emise zcela NEJEDOVATÉHO CO2, jehož limity jsou nastaveny tak, aby likvidovali normální pořádná auta se spalovacími motory!!!!!!!!!!!! :-( :-( :-( :-( Co na tom pořád nechápeš?! :-O :-O :-O
22. 9. 2020 12:26
Re: Chápu to více méně správně?
Měl jsem samozřejmě na mysli na palubě elektrosamohybů! :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2020 09:15
Re: Ledovci mají radost
No a PROTO sme tě OPAKOVANĚ posílali se stavit třeba v Toyotě a vyzkoušet si Camry 2,5 litr 160kW = aby sis nemusel vymýšlet a věděl o čem mluvíš. Nebo jen mikesusovu https://moje.auto.cz/…sus/corolla.html

Nebo to BMW 545e = co stejně jako https://autobible.euro.cz/…alerie-157040-1/ má emise který budou za 10 let a přitom 400 koní. Nebo to samý od Mercedesu, Volva, PSA = hodně budoucí emise už umí i Opel atp.
Máme tu v diskuzích i roky spokojenýho majitele Mitsubishi PHEV co má emise co budou za 10 let atd. Vlastně máš Sup 1.8 118kW zkus to samý = o co dynamičtější je hybrid 160kW/400 Nm (menší spotřeba a emise sou jen milej bonus = i když jak opakuješ spotřeba ani emise tě moc NEzajímaj)

Popravdě myslím že viz já včera 17:40 = by tě rozhodilo i projet si pár zatáček = se 100kW hybridním hatchbackem kterému roky říkáš ŽIVOTU NEBEZPEČNÝ KŘÁP a svou Oktou nebo Supem. Nižší těžiště lepší rozložení hmotnosti a https://cs.wikipedia.org/…%A1_n%C3%A1prava to dělá auto lepším autem, manuální řazení a spojka v tuctovém autě z něj lepší auto neudělá

Nejlépe něco NAČÍST pak VYZKOUŠET a až pak hodnotit = tenhle boj PROTI všemu novějšímu..

EDIT a zkus si hlídat to množství vulgarit = poslední dny se ti to vymklo z rukou
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2020 09:11
Re: Ledovci mají radost
No proti emisím aut = jdeme dýl než většině z nás je. PROČ to okolo Dieselgate až do teď najednou vyvolává TAKOVÝ odezvy PROTI dalšímu snižování = to fakt nevím. Přechod na EV nebo vodíkový auta je na mnoho DESÍTEK let

A to že ropa není věčná = se učí už na základce. Stejně jako to že jí POTŘEBUJEME na spoustu důležitějších věcí = než JEN na ní a NIKDY JINAK jet do nákupáku nebo do a z práce
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2020 08:55
Re: Ledovci mají radost
Takže PROČ to teda dělat (nesrovnatelně) SLOŽITĚJI a DRÁŽ? :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2020 08:51
Re: Ledovci mají radost
Tyhle PLKY žeru = tak hrdino kolik si jel nejrychlejš? ;-)

Roky jezdíme do Němec = tipnul bych si, že po německejch dálnicích mám naježděno VÍC km než ty = nebo?

Ale narozdíl od tebe jak SE popisuješ = v česku běžně na okresce nepředjíždím 140 km/h ani po ní nejezdím přes 200 = to je pravda
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2020 08:49
Re: Ledovci mají radost
No dyť jo = pro tebe je UŽÍVÁNÍ si ručně řadit a šlapat na spojku = pro někoho lepší podvozek

Užívat si v rodinném autě je CONTRADICTIO IN ADJECTO a OXYMORÓN

Asi jako šampon a kondicionér 2 v 1 :*)
22. 9. 2020 08:06
Re: Ledovci mají radost
Tak na tomto se rozhodně neshodneme. Já si chci řidičsky užívat, i když jedu ve svém rodinném autě! :-) :yes: :yes: :yes:
22. 9. 2020 08:05
Re: Ledovci mají radost
Proti tvrdému postupu vůči autům se skutečně škodlivými emisemi (nefunkčn katík, vybouraný filtr pevných části) samozřejmě vůbec nic nemám. Ale úplně nesmyslné škrcení autoprůmyslu na emisích zcela NEJEDOVATÉHO CO2, to je idiocie nejvyššího kalibru! A že bude tzv. progresivistická levice chce lidem vzít všemožné svobody, o tom snad nepochybuješ ani ty... ;-\ ;-\ ;-\
22. 9. 2020 06:59
Re: Ledovci mají radost
Ja ale nechci mit na kazdou prilezitost zvlastni auto, takze chci mit co nejuniverzalnejsi auto, ktery me odveze kam potrebuju a nebudu se v nem nudit, protoze jeho jizdni projev je na urovni autobusu.
22. 9. 2020 06:55
Re: Ledovci mají radost
Hele to mu nevysvetlis. Kdyby nekdy jel s autem rychlejc, tak to pochopi sam od sebe v cem je u toho cvt a ecvt pro sportovni jizdu ridicsky problem. ;-)
22. 9. 2020 06:51
Re: Ledovci mají radost
Ja vim. Myslim to s nadsazkou. Jizdne se to ovsem chova bohuzel stejne.
Avatar - Mikesus
22. 9. 2020 06:34
Re: Summary
Ze se tu porad bavíme o CO2 jako o jedinych emisích?
CO2 cloveku ve meste tolik nevadí jako napr. NOx, uhlovodíky, pevne castice... a to presunutim do elektrarny je mnohem výhodnější. Jednak je techto emisi mnohem méně, jednak je snazší kontrola dodržování limitů.
Nikdo snad dnes netvrdí, ze EV jsou bezemisni ( teoreticky z OZE by mohly ), ale ze jsou lokálně bezemisni. A to je ten jejich přínos.
Avatar - Mikesus
22. 9. 2020 06:19
Re: Summary
A benzin s naftou rostou samy primo na benzinkach ze?
To uz je tak krkolomné co píšeš. Stavba rafinerek, tankeru, ropných vrtů se taky nepočítá. A to proto, ze v každém řetězci je nějaká stavba něčeho.
22. 9. 2020 05:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 9. 2020 03:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 9. 2020 21:38
Re: Summary
Mezičlánek tam je.
JE tam nemají co dělat protože neprodukují CO2.
Uhlí vytěžíš (nepřepracováváš) - spaluješ
Ropu vytěžíš - přepracuješ(za pomocí další energie) - spaluješ
U OZE - pouze "spaluješ"
To co píšeš je pravda jen u CNG (při zanedbání stlačování).
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 19:26
Re: Ledovci mají radost
Hele víš že tohle nejde dohromady = rudý praví komunisti ekology NESNÁŠELI a nesnášeJÍ = ale to přece VÍŠ nebo? :-| :-)

Tak jim nemůžeš říkat STEJNĚ = byť ti to hoax napověděl a ty ho asi RÁD cituješ ;-)

Nikdo ti žádnou svobodu nebere = vláda jedný strany už není. Že si dál volíme spasitele eSTéBáka KOMUNISTU = to už je naše demence :*)

Můžeš si jezdit kam chceš čím chceš = VELKÝ rozdíl od dob komunistů. Že tu a tam má někdo rozum a nechce aby jedno osobní auto chrlilo jako 10 autobusů (měření Dopravní fakulty ČVUT vozů éry Dieselgate) no tak má rozum = není důvod abys plácal že to je ukrajování svobod (leda svobod fakt ZHLUBOKA dýchat emise :D
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 19:21
Re: Summary
Jj fakt BOLÍ = a fakty zůstanou i když zavřeš oči zacpeš uši FURT to budou FAKTA :-O :D
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 19:20
Re: Pro všechny zabedněnce a experty na energetiku
Takhle se reaguje na fakta (co nevoní) = a je vyřešeno? :-!

Už to není fakt ? :D
21. 9. 2020 19:17
Re: Pro všechny zabedněnce a experty na energetiku
Nekrmit!Troll
21. 9. 2020 19:16
Re: Tam v Porsche šňupou hodně dobrý matroš ...
Nekrmit!Troll
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 19:07
Re: Summary
To se bohužel HRUBĚ PLETEŠ hame

Tu stejnou elektřinu POTŘEBUJEŠ na přepravu a výrobu ropy až po tankování ropnýho produktu do auta. Je to bohužel stejná elektřina PLUS ropa a co všechno k tomu než ti ve formě benzínu nafty teče do nádrže = naprosto není o čem

Není žádný ROZDÍL kde vzniká (tu elektřinu viz odkaz k výrobě přepravě tankování ropy POTŘEBUJEŠ = je jen PLUS NAVÍC

Že je EV na údržbu jednodušší takže LEVNĚJŠÍ + z principu méně poruchový než spalovací motor = to je jen další bonus
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 19:04
Re: Až budou zkrato-mobilů plné silnice...
Ty snad sebou vozíš barel benzínu?

Až jednou budou vodíkovejch a elektckejch prostě BEZ emisní aut plný silnice = budou baterky spíš takovýhle nějaký https://autobible.euro.cz/…-se-za-15-minut/

A s tím lhaním o dálnicích si mě fakt namích = je to ale až NEUVĚŘITELNÁ šňůra moraváků = co tady výstavbu dálnic zazdila co? Člověku se až nechce věřit. No a ten nejhorší = si sice musel udělat procházku protože sázku prohrál a staví se POMALEJI a současně i DRÁŽ ale to nás nespasí. Snad jen to že odešel vrátil se škodit do Brna = do komunální politiky = zaslolužíte si ho
Avatar - Ham.
21. 9. 2020 19:01
Re: Summary
Žádný mezičlánek navíc není, ten řetězec je úplně stejný. Jediný rozdíl je, že u EV vypouštím CO2 vzniklé při spalování fosilu v elektrárně, kdežto u ICE je vypouštím lokálně z auta.
Tak jako se musí někde navrtat, dopravit a rafinovat ropa pro auto s ICE, tak úplně stejně s musí navrtat, dopravit a rafinovat pro elektrárnu, tak jako se musí v Rusku navrtat, vyčistit a přes kompresorové stanice a zásobníky dopravit CNG pro auto s ICE, tak se musí stejným postupem dopravit k elektrárně, tak jako se černé nebo hnědé uhlí samo nenakope, nevytřídí a neodveze samo do elektrárny, tak se samo neodveze ani do auta s ICE (za války se běžně jezdilo na uhlí buď přímo na uhelný mour nebo se zplyňovalo na plyn). Stejně tak se uran sám nenakope v uranovém dole, sám se neobohatí a nepřiběhne do jaderky. Takže proces je vždy stejný, fosilní palivo (pro ICE i pro elektrárnu) se musí nějak dobýt, nějak zpracovat a nějak dopravit (což má vždy uhlíkovou stopu bez ohledu jestli je pro ICE nebo pro EV/elektrárnu), pak se musí spálit, přičemž vzniká to co všichni nechtějí, tedy CO2 a výsledná energie se převede na kola. Jak jsem napsal jediný rozdíl je v tom, kde to CO2 vzniká. Ale lhaní o tom, že CO2 vzniká pouze v ICE ale v elektrárnách nikoliv (viz metodika jak se hodnotí produkce ICE a EV) nikomu nepomůže.
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 17:42
Re: Summary
Velkej rozdíl je i recyklace = tak trochu navěky VERSUS

Versus proměna ropy = na oxidy dusiku, uhlovodíky, pevné částecky a oxid uhelnatý = navěky leda tak v našich plicích
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 17:40
Re: Ledovci mají radost
Na užívání za 1 je Toybaru a M2 apod = ty mluvíš o tuctovým autě který je jen ve všem horší. Jak funguje řasení a spojka v některých běžných autech = viz testy

Lepší rozložení hmotnosti a těžiště dělají lepší ovládání auta = OBECNĚ. Nutnost řadit a šlapat na spojku neznamená viz mraky případů což víš i ty zrovna obecně lepší . Rozhodně ne v běžném tuctovým autě = to platí dneska už spíš jen výjimečně = opět třeba pro to Toybaru. Navíc pro omezený počet uživatelů
Je to asi jako když ryccardo řiká že nejvíc ho zajímá výkon = a po ojetině Oktě I. 1.9 tdi kdy tu psal že 77 kW je naprosto postačujicich má ojetinu Sup 1.8 (no to už se lepší ale furt to je e kde uprostřed výkonové nabídky jen toho Supu

Že máš elektromotor a baterku ti pomůže = nevím jak by ti mělo škodit. Lepší zábava je lepší podvozek vyplývající z nižšího těžiště a rozložení hmotnosti = NE spojka a manuální řazení, což je asi to jediný cos vymyslel že je jiný. Je to o tom co sem tu už psal: Jedu z kopce nadlimitní rychlostí za mnou ty v Oktě a tlačíš. Blíží se zatáčka já řadím B a ty šlapeš z té stovky na brzdu protože je docela ostrá. Já ne = jen nabírám energii kterou za chvilku použiju na odpich o kterym se spalovacímu motoru může zdát = v první vteřině NAPLNO = u mě 80kW a 200 Nm. Ty tou dobou vyrábíš prach a vypouštíš teplo = já mám natankováno a díky lepšímu těžišti lepšímu rozložení a lepším závěsům kol můžu zatáčku projet rychlejš. V době kdy ty furt brzdíš a vyrábíš prach a teplo já naplno používám energii co sem před chvilkou zadarmo vyrobil = před zatáčkou si byl 10 metrů a tlačil, za ní seš 50 metrů za mnou a čučíš jak je to možný

V lepším případě uspokojivý = za 3
21. 9. 2020 17:33
Re: Summary
Tady už se rozcházíme. Výroba křemíku - to už by jsme mohli započítávat stavbu rafinérky.
Mám plyn -spálím - mám ele.
Mám ropu - tu přeparacuju na palivo za užití další energie - mám palivo.

Je tam prostě mezičlánek navíc.
(Samozřejmě neplatí pro elektrárny spalující naftu a její frakce).
21. 9. 2020 17:13
Re: Ledovci mají radost
Ne, uspokojivá, jako za 1. :-) Lepší je to v tom, že sebou netahám elektromotor a baterku a že si užívám manuální převodovku a spojkový pedál. :-)
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 17:10
Re: Summary
Furt je podstata jinde = auto jede

a) JEN na elektřinu
b) na ropu PLUS tu elektřinu (kterou potřebuješ na získání přepravu zpracování tankování té ropy)

Bonus = elektřinu imome vyrobit z vody příiboje slunce větru to máme a bude ešte dlouho.Ropu nemáme a navíc dojde. Navíc ji potřebujeme = na důležitější věci než ji proměnit během cesty do OC na uhlovodíky oxidy dusiku pevné částecky a oxid uhelnatý
Avatar - Ham.
21. 9. 2020 17:00
Re: Summary
Jaké "ale" výroba plynu, uhlí, nafty pro tepelné elektrárny se také nekalkuluje, stejně jako se nekalkuluje výroba uranu pro jaderky a stejně jako se nepočítá výroba křemíku a dalších surovin pro FVE.

Emisní povolenka je daleko levnější (na jednotku energie) než šílené daně, kterými se zatěžuje nafta, benzín nebo CNG pro ICE. Přitom elektrárna tyto daně neplatí když stejnou ropu, uhlí nebo plyn spotřebuje v tepelné elektrárně, dtto uran (ano platí emisní povolenky, ale ty jsou na jednotku energie nižší než zdanění PHM pro ICE). Kdyby emisní povolenky zdražily na úroveň zdanění nafty nebo benzínu pro ICE, tak česká energetika je zítra zavřená.
Avatar - pradeda777
21. 9. 2020 16:56
Až budou zkrato-mobilů plné silnice...
....tak každý za sebou pro jistotu potáhne podobnou powerbank..... :D
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 16:51
Re: Ledovci mají radost
Uspokojivý = jako za 3?

V čem lepší sem ti vypsal (a asi víš že to je pravda) v čem je to uspokojivý lepší?
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 16:46
Re: Ledovci mají radost
Hele oba VÍME že lžeš vymýšlíš si = docela často

Viz teď EGR ventil a taky Babiš = tvrdil si žes ho měl zaslepenej a emise tě NIKDY nezajímaly dokonce NAOPAK = viz Dieselgate
A estébáka si bránil = fajn ze mu dneska říkáš xindl a fajn jestli si stejně OTOČIL i v chápáním emisí

Postarší generaci hybridů Jirkova Priusu = asi snad už chápeš. Jen tě SE.RE a do nepříčetnosti rozpaluje, že mám většinou pravdu. Nelžu nevymýšlim davám pro potvrzení odkazy = ostatně to že sem Mirek Dušín si už zkoušel se mi vysmívat (od tý doby si HODNĚ přitvrdil

Takový opak Elsina = na jehož stranu si se postavil. Fakt VĚŘÍŠ tomu že elektřina PLUS ropa má menší emise než JEN elektřina?

S těma pěstickama opatrně = já si nevymýšlim nezapomínej ;-)
21. 9. 2020 16:44
Re: Summary
Ok, když tohle vemem výjdou nám emise ele aut podle energetického mixu jednotlivých zemí.
To je nesporné.
Stále tam je spousta "ale" viz spotřeba tepla a ele pří výrobě nafty a benzínu. Která by pak měla být do ICE zahrnuta protože, to už je příprava paliva a ne prvotní palivo.

PS: Z toho co píšeš vyplývá, že už dnes jsou EV o proti ICE znevýhodněna tím, že platí v ceně "paliva" emisní povolenky.

PS: Spalovák nikdy nejede za 0 což EV nabíjený z OZE ano.
Avatar - Mikesus
21. 9. 2020 16:43
Re: Ledovci mají radost
Variator to nemá. Ale planetovku.

EDIT: tak koukám že už 4 lidi ani nevi jaka je použita technika.
Pro ty co nechápou rozdíl:
e-CVT ( planetová převodovka )
https://m.youtube.com/watch?…
CVT ( variator )
https://m.youtube.com/watch?…
Avatar - Ham.
21. 9. 2020 16:38
Re: Summary
Emise ICE jsou rozdílné podle toho kdo s daným ICE jede, jakou má řidič zrovna náladu jezdit úsporně nebo naopak. A totéž platí pro EV, v české sítí běží ráno i večer základní výkon daný tepelnými a jadernými elektrárnami a skutečnost, že přes den když zrovna svítí sluníčko, tak do sítě přispívá pár procent z FVE je nezajímavá, ty počítejme klidně jako bezemisní, ale když známe emise elektráren v ČR (počítají se podle nich mimo jiné emisní povolenky) tak tvoří i jasný základ pro emise EV (stejně jako jiných elektrických spotřebičů).
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 16:37
Re: Ledovci mají radost
Nerad ale souhlasim = tupý tupě s IQ tykve co ničemu nerozumí ALE o to víc do všeho remcají že svět má fungovat jak ONI chtějí a furt dokola uráží jak to všichni dělají blbě = protože (naštěstí) ne po jejich = bych asi taky pověsil za nohy = a tak dlouho jim nechal vysvětlovat jak a v čem se mýlí = až by jim tom došlo


TO by byl trest :-)
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 16:29
Re: Ledovci mají radost
Hele CO to furt máte za NESMYSL s tou elektřinou?
21. 9. 2020 16:28
Re: Ledovci mají radost
Ty tvrdíš, že jsem brojil proti emisím, který budou platný za 10 let. Já tě zcela oprávněně nazývám lhářem a posílám ti důkaz toho co jsem napsal. Ty prostě odmítáš aspoň napsat "sorry tak jsi to nepsal" nebo "sorry tak to byl asi někdo jinej" Ne ty prostě jako ten nejhorší póvl tu lež zastavíš nesmyslnejma větama o dieselgate, EGR ventilu a Babišovi. Pěstí by si potřeboval ty xindle ulhanej. A takhle je ta diskuze s tebou pořád. Lžeš vymejšlíš si a mlžíš. Jsem rád nejsprostší na ACZ. Na takový bezcenný kus masa v hadrech jako seš ty nic jinýho neplatí.
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 16:26
Re: Ledovci mají radost
Skoro PŘESNĚ OBRÁCENĚ
21. 9. 2020 16:21
Re: Summary
Protože emise ICE jsou dané a vždy, ale emise EV se odvíjí podle toho kde a kdy nabíjíš.
PS:Tohle konečně beru jako argument.
21. 9. 2020 16:16
Re: Chápu to více méně správně?
Ta odpověď je známá už minimálně 120 let - protože neumíme efektivně a levně SKLADOVAT elektřinu! :-) :-) :-)
21. 9. 2020 16:13
Re: Ledovci mají radost
Až na to, že ty baterky jaksi taky stárnou - není náhoda, že automobilky na ně většinou dávají maximálně 8letou záruku. A až doslouží, tak ten elektrokřáp nebude mít ani cenu šrotu! :-O :-( :no:
Avatar - Ham.
21. 9. 2020 16:12
Re: Summary
Tak jako jsou známé emise ICE, tak jsou velmi dobře známé emise českých elektráren. Proč se tedy jedno počítá a druhé se tiše přechází mlčením?
21. 9. 2020 16:10
Re: Ledovci mají radost
Bez starosti. Rád budu "pozadu" a díky tomu si budu do konce svých dnů užívat řidičsky uspokojivá auta! :-) :yes:
21. 9. 2020 16:06
Re: Summary
To by mělo svojí logiku, ale je tam tolik proměnných, že to nikdy nebude porovnatelné.
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 15:57
Re: Summary
No furt je to viz diskuze to a) nebo b)

Auto na ropu má emise JAK z ropy TAK elektřiny. Proč si Elsin vymýšlí že z obojího jsou lepší a nižší netuším. U auta jen na elektřinu to všechno od hledání, těžby, přepravy, zpracování, zase přepravy a nutnosti čerpací stanice ODPADÁ
Avatar - Ham.
21. 9. 2020 15:54
Re: Summary
Do emisí ICE se nepočítají emise na výrobu paliva
Stejně tak se do emisí EV nepočítají emise na výrobu paliva pro elektrárny.
Potud je to fér a nemá smysl je počítat, protože jsou plus mínus stejné (plynová elektrárna používá stejné CNG jako spalovací motor a náklady na jeho dobývání, čištění a dopravu jsou stejné, stejně jako třeba u ropy, která se použije v tepelné elektrárně nebo v dieselovém motoru. Zajímavé by bylo spočítat emise při dobývání a zpracování uranu pro jaderné elektrárny.
Ale není fér, že do emisí ICE se počítají emise při výrobě vlastní energie ve spalovacím motoru, ale do emisí EV se nepočítají emise při výrobě vlastní energie v elektrárně.
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 15:54
Re: Chápu to více méně správně?
HAJZLE? Fakt to bez chrlení vulgarit neumíš?

MOJÍ? Ty nechápeš že to je NAOPAK = že TY se furt hádáš jak svět něco dělá blbě PROTOŽE to nedělá PO TVÝM? :-O :D

Ty ani nechápeš že proto dávám(e) odkazy = viz třeba jen 13:51 poslední odstavec = a ty si jen VYMÝŠLÍŠ? A bojuješ PROTI tomu jak to či ono dělá svět?

Existuje možnost = že nejsi tak skvělej ekonom, klimatolog, technik atd VŽDY v opozici. Co třeba = že se vždy (většinou) mýlíš TY?

To co napsal Elsin prostě nesedí = ani další stovka vulgarit = to nezmění. Dobíjení dle Porsche si myslím už zpochybňoval. Bud jsou opět mimo inženýři Porsche a já a Hendly atd. NEBO ty a Elsin

Co myslíš?
Avatar - kuk
21. 9. 2020 15:53
Pro všechny zabedněnce a experty na energetiku
Tady máte graf, kde je jasně vidět jak jsou ty vaše spalovací popelnice neekologický. ;-)
https://images03-www.oeamtc.at/Pressegrafik%2BLife%2BCycle%2BAnalyse.jpg/oeamtc-press-oneitem-slider/32.520.306
Avatar - kuk
21. 9. 2020 15:50
Re: Summary
Troubové takhle se to porovnává, pěkně od kolébky do hrobu ;-)
A výsledek je nad slunce jasnej, elektroauta maj 2x nižsí uhlíkovou stopu než spalovací srachkomety a rakovinomety, rozuměj benzín / dízl. :-!
https://images03-www.oeamtc.at/Pressegrafik%2BLife%2BCycle%2BAnalyse.jpg/oeamtc-press-oneitem-slider/32.520.306
Avatar - kuk
21. 9. 2020 15:44
Re: Tam v Porsche šňupou hodně dobrý matroš ...
Za ty ty chlastáš furt jen ten hnusnej mazut. :D
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 15:41
Re: Ledovci mají radost
Cunami máš možná v hlavě = myslel si tsunami
21. 9. 2020 15:35
Re: 30 nabitých aut
Tak bude FVE na poli (volné ploše) bude pod ní růst tráva a půda odpočívat. Co je na tom špatného?
21. 9. 2020 15:32
Re: Chápu to více méně správně?
Už došla, ukázková manipulace v mém příspěvku Summary...s takovým člověkem se nemá cenu bavit, a to mám trpělivosti dost
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 15:32
Re: Ledovci mají radost
ULHANEJ PÓVLE? Ty si zešílet? Ale odpovím ti: PROTI snižování emisí si celý roky = už před Dieselgate iintenzivně po prozrazení jak se plní emise. Nikdy ses za zaslepenej EGR ventil ani názory PROTI snizovanemisi aut nestyděl. Změnil si názor jako na výstavbu dálnic a Babiše? Fajn :yes:

Ale zkus ešte nebejt = nejsprostší na ACZ
21. 9. 2020 15:30
Re: Summary
Tak jak to porovnávat?
Do emisí spalováků se nezapočítávají emise při výrobě paliva a při emisích EV se budou započítávat emise na výrobu paliva. Je to spravedlivé?
21. 9. 2020 15:28
Re: Chápu to více méně správně?
To přeci vůbec nebylo na tebe. ;-)
21. 9. 2020 15:27
Re: Summary
Tak pak jsi prostě zaslepenec a fanatik bez racionálního pohledu a bez jakékoliv snahy o kompromis nebo uznání faktů...
21. 9. 2020 15:25
Re: 30 nabitých aut
Jak mimo, aby se taková power banka nabila ve slušném čase, tak musí nabíjet na tom poli, protože jinak je to celé ekonomický i ekologický nonsens. Asi stejný, jako když formule-e sebou po celém světě tahá na závodiště dva kamiony pro dobíjení závodních aut a v těch kamionech jsou dieselelektrické centrály.
21. 9. 2020 15:24
Re: Ledovci mají radost
Já se s tebou ty ulhanej póvle jen bavím jak si zasloužíš. Tak čekám....
Brojil jsem proti emisím nebo jsi zase lhal jak je tvým zvykem.
21. 9. 2020 15:23
Re: Chápu to více méně správně?
Není přece nic jednodušího, než opravit má tvrzení jestli je někde chyba. Chybu dokážu přiznat.
Ale pokavaď se bavíme o tom, kolik má DE energie z OZE, kolik je v ČR RD, kolik je reálné aby bylo EV u nás za 10 let, proč se nezapočítávají emise na výrobu ele do emisí EV atd tak to se snažím dávat jasné odkazy a argumenty.
21. 9. 2020 15:22
Re: Ledovci mají radost
Ba ne to bude ta hrozba cunami a zemětřesení. To je jasný. :D
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 15:21
Re: Ledovci mají radost
Z-mr-de hajzle ulhanej omluv se? Ty si psychicky VÁŽNĚ nemocnej
21. 9. 2020 15:20
Re: Ledovci mají radost
A taky má variátor. To je na sportovní jízdu to pravý ořechový :D
21. 9. 2020 15:18
Re: Chápu to více méně správně?
Koukám, že tu svoji taktiku ty hajzle zkoušíš na každýho, kdo nevěří tvojí pravdě co? Tvoje oblíbená věta, že se možná všichni kolem pletou a jen TY se nepleteš. Jsem zvědav kdy Elsinovi dojde trpělivost na ty tvoje přemoudřelý arogantní žvásty a pošle tě tam kam patříš :D
21. 9. 2020 15:16
Re: Ledovci mají radost
Jde o to, že havárie může nastat všude z různých důvodů. Většinou je to z důvodů které nikoho nenapadlo zajistit. Ta technologie nese prostě velká rizika v DE řekli voliči, že to nebudou riskovat.
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 15:16
Re: Ledovci mají radost
Aby si nebyl furt jen pozadu?

Uz mám = auto co má lepší rozložení hmotnosti a nižší těžiště a dík funkci elektromotoru lepší odpich a měnim brzdnou energii ne na prach a teplo ale elektřinu co na ni sjedeš do a vyjedeš podzemního parkoviště = plus máš samozřejmě nižší spotřebu

Proč TY máš ve všem lepší = za opak?
21. 9. 2020 15:13
Re: 30 nabitých aut
Tak asi nebude nabíjet u tebe.
Tohle už jsou argumenty trochu mimo, ne?
21. 9. 2020 15:12
Re: Summary
Jak už jsem psal. Do emisí spalováků se taky nezapočítávají emise z výroby paliva.
21. 9. 2020 15:11
Re: 30 nabitých aut
Ano, nemusí, já mám FVE na baráku a včera jsem natočil necelých 20kWh, takže u mě by ta power banka musela parkovat více než 100 dni (tedy za předpokladu, že by těch 100 dní svítilo sluníčko stejně jako včera) a 1000x by se tedy otočila asi tak za 300 let. Ekonomika jak z praku.
21. 9. 2020 15:11
Re: Ledovci mají radost
Aha to mě nenapadlo. No tak to potom chápu. To jsem osel. :-( Fakt je že centrální Německo spláchne cunami každej druhej rok. Z pohledu litosférických desek a častých zemětřesení jsou si Japonsko a Německo taky hodně podobný, tak to má potom logiku.
21. 9. 2020 15:10
Re: Summary
tak tohle je argument jak noha...jako kdybych pak chtěl do EV počítat navíc ekologický dopad výrob baterií. TO taky není správně, ale je to prakticky to samé. Znovu se ptám: Je v pořádku, že z hlediska legislativy je dogma, že EV mají nulové emise podle tebe správně???
21. 9. 2020 15:08
Re: Summary
Do emisí spalováků se snad započítávají emise při výrobě paliv?
21. 9. 2020 15:07
Re: 30 nabitých aut
FVE nemusí být na zemědělské půdě a i když jsou tak jí nijak neznehodnocují, spíše naopak.
Solární baroni je český výmysl - kupodivu dnes jsou ve vládě strany které v tom mají prsty.

Ten zde zmiňovaný kamión není pro to aby vozil energii na každou benzínku. Ale demonstruje technologii která umožní rychonabíjení bez velkých příkonů pro "benzínku".
21. 9. 2020 15:06
Summary
Moc nechápu proč, ale už mi nejde přidávat reakce na příspěvky výše.

Jen jsem chtěl říct, že solární elektrárna se nerovná fotovoltaice (to k tomu podvodu), takže neplést jablka s hruškami)

Top, že EV má nulové emise všeho je oficiální a uzákoněný postoj EU a z toho vše cyplývá - jak dotace, daně, zákazy tak s tím spojená frustrace logicky uvažujících a exaktně vzdělaných lidí...
21. 9. 2020 15:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 9. 2020 15:02
Re: Ledovci mají radost
Zapomínáš na to proč DE JE chce uzavírat. Jmenuje se to Fukušima a způsob jak i tak vyspělá země jako Japonsko byla bezradná co s tím.
21. 9. 2020 15:00
Re: 30 nabitých aut
Super, takže zbytky zemědělské půdy použijeme na FVE, zbytky státního rozpočtu rozdáme solárním baronům a těžké kamiony necháme točit tisíce jízd aby někam odvezly zanedbatelné množství energie. Jo, to má logiku, tedy hlavně pro solární barony a pro majitele kamionové dopravy.
21. 9. 2020 14:59
Re: Ledovci mají radost
Samozřejmě že není ideální nadvláda číny, ale baterky mají jednuu nespornou výhodu. Stačí je vyrobiit jednou a pak už jen používat. To je velký rozdíl od neustálého nákupu ropy.
21. 9. 2020 14:57
Re: Ledovci mají radost
Rudí komouši už nám naštěstí skutečně nevládnou, ale ti zelení, bruselští, se rozlézají jako rakovina. A nemůžou se dočkat, až nám z našich životů ukrojí co nejvíce svobod! :-O :-( :no:
21. 9. 2020 14:56
Re: Ledovci mají radost
Zlatá slova. Zarámovat, rozmnožit a všude vyvěšovat! :yes: :yes: :yes:
21. 9. 2020 14:55
Re: Ledovci mají radost
Fotovoltaika by na střechu mého baráku rozhodně nesměla. Každý hasič ti řekně, že pokud by ti v baráku začalo hořet, dokud nebude odstřižena od sítě, vůbec nesmějí začít hasit! A když se pak nějak odstřihnout podaří, zase už není CO hasit... :-( :no:
21. 9. 2020 14:53
Re: Ledovci mají radost
Nenakupují ji jen od nás, ale taky od Poláků. Tam je podíl výroby 80% uhlí :D jj Němci se dostali do solidního průseru. Teď se pokouší dotáhnout si k sobě Nordstream2, aby měli plyn na jejich "ekologický" paroplynový elektrárny, když si ty hovada vypnuli 22 GW jaderek a jsou bez proudu. Stejný zelený dementi jako Rakušáci, tam si postavili jaderku a pak ji zavřeli ještě před spuštěným. Pak pár ekodementů vymyslelo, že na její střechu dají alespoň pár solárních panelů, aby to aspoň něco vyrobilo. To něco je za celý rok jako by ta jaderka vyrobila za 10 minut. Lidi co mají tohle na svědomí bych pověsil za nohy na lampu a nechal zdechnout.
21. 9. 2020 14:51
Re: Ledovci mají radost
Jasně, zatímco odporná komoušská Čína, (ze které se odebírají baterky a suroviny pro jejich výrobu se většinou těží z dolů pod jejich kontrolou) je vzor demokracie! :-O :-O :-O Tvoje některé myšlenkové pochody jsou opravdu "pozoruhodné"... :-(
21. 9. 2020 14:48
Re: Ledovci mají radost
Nejede? Ale není to tak hrozný. No rozhodně líp než ten zmiňovanej Prius. Jasně, že jsou výkonnější auta, ale tohle na normální svižný ježdění celkem stačí. Ano emise mě nikdy nezajímaly. Co mě zajímá, a proč chodím na web o autech, jsou jízdní výkony.

Ta Toyota jako co? To je úplně jiná třída auta. Na velký SUV jsou 4-6 litrů benzínu a 160 kW motorem slušná spotřeba a to neoznačuješ teda jako postarší generaci :-D

A opět jsem tě přistihnul při lži ty z-m-rde. Tady to máš černý na bílým jak jsem v diskuzi brojil proti emisím platným za deset let.

https://www.auto.cz/diskuse/77004/1#…

Cituji svůj příspěvek z 15. 9. 2020 14:38

Už současný hybrid benzíny nemají s emisema problém a to ani těma budoucíma. Jestli zůstane stejná metodika testování jako je teď, tak by se tím vůbec nevzrušoval.

Čekám omluvu hajzle ulhanej!!!
21. 9. 2020 14:47
Re: Ledovci mají radost
Proč nám sakra Hamuno permanentně cpeš nějaký hnusný Hybridy?!! Tak si ho kup sám a ostatním dej laskavě se svými zvráceným automobilovým vkusem pokoj! :-O
21. 9. 2020 14:47
Re: Ledovci mají radost
Obnovitelné zdroje podle dohledatelných zdrojů dělají v DE už cca 1/2 spotřeby (je to včetne biomasy kde se CO2 uvolňuje, ale je vlastně neutrální). Samozřejmě je to hezký údaj i když ne uplně čistý, protože to rozložení v čase není ideální.
21. 9. 2020 14:43
Re: 30 nabitých aut
Nějaký pokrok by se našel, co třeba když tenhle kamión po vyčerpání připojíš na FVE a za pár hodin máš zase plnou. A takhle třeba 1000x...
21. 9. 2020 14:42
Re: Ledovci mají radost
Sorry, odkaz nefunguje, ale věřím, že to tam je uvedeno. Já našel primární zdroj energie, kde je obnovitelných a jaderných dohromady cca 30%, zbytek uhlí, plyn, spalování odpadu a další neobnovitelné zdroje
21. 9. 2020 14:40
Re: Chápu to více méně správně?
Na destilaci ropy je potřeba energie - udává se 1,5kWh na litr paliva. Ta energie má podobu tepla a ele (udávána hodnota ele 0,15kWh) - to znamená že tu energii musíš získat. Pokavaď jí získáš spalováním plynu je tu opět otázka proč pomocí plynu nevyrobit rovnou ele pro EV.
Energeticky se to samozřejmě nerovná.
21. 9. 2020 14:33
Re: Chápu to více méně správně?
Problém této nekonečné diskuze je, že jsem zde nečetl nic o tom, že EV mají celkové emise 0. To tu nikdo netvrdil. Nebo se pletu?
Problém je, že odpůrci se zde snaží tvrdit, jak je EV špatný, neekologický, zlý a ničící celou EU.

Dá se říct, že za celou dobu jsem EV neobhajoval, jen vyvracím nesprávné argumenty odpůrců EV.

PS: Čist sci-fi - co je lepší představa?
a) plná elektromobilita a síť se zdroji OZE, bez závislosti na ropě, uhlí a plynu.
b) dál spalovací auta a neustálá závislost na ropě?
21. 9. 2020 14:25
Re: Chápu to více méně správně?
Ne, nechápu. Můžeš to nějak víc vysvětlit?
Avatar - speedfred
21. 9. 2020 14:25
...
keď Porče tak najlepčie takéto a tankovať ho! https://www.racetracker.de/…ife_20-09-2020/0?…

Som zvedavý kedy takýto kamión pristavia na Nordschleife , parkoviská už nejaké voľne majú vďaka korone.
21. 9. 2020 14:23
Re: Ledovci mají radost
Myslíš ekologický dluh, kdy ze země taháme něco co tam bylo milióny let a pálíme to?
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 14:11
Re: Ledovci mají radost
No to asi svezeš = proč taky ne

Že sme ve výstavbě dálnic totální ostuda https://neviditelnypes.lidovky.cz/…_p_ekonomika_wag a (před)poslední sme i ve výstavbě dobíjecí infrastrutkury = ANO to jsme my

Hele RADŠI vyplň(te (kraťoučký) dotazník https://www.hifi-voice.com/…-show-praha-2021
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 14:09
Re: Ledovci mají radost
Ani ne peněz jako něco myšlení = možná TAM bude zakopanej pes? :-O :*) :D :-!
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 14:08
Re: Ledovci mají radost
https://www.electroworld.cz/…kw-nabijeci-stan

Na vesnici nejsou zásuvky? Nejsi ty (rádobyrafinovanej) jen BOJOVNÍK PROTI? :-)
21. 9. 2020 14:05
30 nabitých aut
Takže jeden kamion dokáže dovézt energii pro 30 Taycanů, se 70kWh baterkou, kteří ujedou cca 300km každý, takže 9000km cca celkem. Kolik energie dokáže přivézt tentýž tahač, když se za něj připojí cisterna s benzínem nebo s naftou? Odhaduji plnou nádrž pro cca 400 Panamer, které ujedou každá 700 km tedy celkem cca 280 000 km. Takže 30x efektivnější rozvoz energie. Jo pokrok nezastavíš
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 14:04
Re: Ledovci mají radost
Komouši naštěstí už nevládnou = ty nevíš že KOMOUŠ je tvrdě PROTI ekologii? Proč říkáš OPAK? :-|

Nevíš co během pár desítek let komouši a třeba jen tady dočasně Sovětská armáda dokázali? DODNES to není dovyřešené = a ty už bojuješ PROTI + nevím proč říkáš OPAK reality

Komouš = velkej fanda ekologických zátěží TVRDEJ ODPŮRCE ekologického myšlení. Tak to nezapomeň a přestaň opakovat ty tupý hoaxy = který se u části lidí fakt uchytily, i když i pako i pogo URČITĚ VÍ = že to je přesně NAOPAK ;-)
21. 9. 2020 13:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 9. 2020 13:53
Re: Chápu to více méně správně?
Ale já už před polednem psal, že EV do města mi dává smysl!!! Za předpokladu jádra teda...v českých podmínkách.
A tvářit se, že EV emise = 0 a že různé tyt nabíječky dávají ekologický smysl -> to je absolutní blbost a slepá ulička
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 13:51
Re: Chápu to více méně správně?
No že nepreferuješ napořád je dobře = ale JAK JINAK by ses tam kam potřebujeme = dostal?

No já dávám odkazy = dej taky = na to že je aktuálně výhodnější používat elektřinu PLUS ropu. Protože jinak to jak ropu získáváme viděl si třeba https://www.stoplusjednicka.cz/…nadskeho-mordoru kolik je potřeba energie jí přepravit do rafinérie i když to popíráš tak rafinérky sou extrémní největší odběratelé elektřiny a pak tu zpracovanou ropu tisícovkama kamionů musíš furt pryč dostávat na čerpací stanice a tam jí zase elektřinou čerpáš = takže JAK ti z toho vyjde opak? Dovedeš si představit celou tu trasu a složitost a náročnost = než od toho odkazu je v tvý nádrži nafta nebo benzín žejo?

Kam kouknu tam je opak cos napsal http://www.hybrid.cz/…-novych-temelinu nebo https://mostecky.denik.cz/…ov-20160607.html tohle sem už dával https://www.seznamzpravy.cz/…-a-solary-120472 tohle znáš když to máš za podvod? https://www.idnes.cz/…ec_reportaze_kot
Avatar - KANKUNEN
21. 9. 2020 13:51
Re: Chápu to více méně správně?
Myslím, že chápeš co jsem chtěl říct, ale nehodí se ti to.
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 13:49
Re: Chápu to více méně správně?
No ale k tomu budoucnu = se dá dostat jen..

A pak je tu ta otázka kolik ropy ještě je na jak dlouho. A problém že na ní nemusíme jezdit = při cestě do OC apod. NENí to nutný
Ale sou věci co jinak než z ní zatím neumíme

A otázka je jak dlouho bude trvat přechod na NEropný auta = u nás a taky na celym světě = to bude na SAKRA DLOUHO
21. 9. 2020 13:39
Re: Ledovci mají radost
Protože nás zelení EUkomouši vedou do bídy. Je celkem normální na to nadávat. Jsou lidé, kteří nechtějí věčně žít jen na dluh.
21. 9. 2020 13:37
Re: Chápu to více méně správně?
Já nepreferuju napořád ropu, ale, a to se vracím na počátek, naprosto zpochybňuju celou tuhle Porsche akci, protože za současných podmínek, které jsme si rozebrali, to absolutně nedává smysl. Nikde jsem neříkal, že by to do budoucna nemělo být jinak a souhlasím, že to půjde, stejně jako jsme se dostali z koňských povozů na páru a pak dále.
Výhodnější energeticky to je na základě propočtů celého procesu výroby energie a její dopravy a ztrát
21. 9. 2020 13:33
Re: Chápu to více méně správně?
Ale Unipetrol elektřinu odebírá na výrobu plastů a hnojiv. Dělal jsem tam 4 roky, tak vím...
Já nepreferuju b), ale, a to se vracím na počátek, naprosto zpochybňuju celou tuhle Porsche akci, protože za současných podmínek, které jsme si rozebrali, to absolutně nedává smysl. Nikde jsem neříkal, že by to do budoucna nemělo být jinak a souhlasím, že to půjde, stejně jako jsme se dostali z koňských povozů na páru a pak dále.
21. 9. 2020 13:33
Re: Ledovci mají radost
Sám jsem byl z toho údaje překvapen.
Při větším nárůstu EV bude jistě problém soudobost nabíjení a bude se zřejmě muset řešit chytrou sítí a větším rozpětím tarifů během dne. Ale bavíme se o horizentu mnoha let. Bavíme se taky o obrovském potenciálu FVE na střechách a o akumulaci do baterií. Těch cest je opravdu hodně a nejde jen o auta.
21. 9. 2020 13:26
Re: Ledovci mají radost
Jo, to dává smysl, sice bych neřekl "opět" omyl, ale uznávám...druhá věc je možnost nabíjení, ale je fakt, že 1 menší auto se nabije i přes 220 za těch 12 hodin...pravda. Jen dostat tu energii do té ulice nebo vesnice
21. 9. 2020 13:24
Re: Ledovci mají radost
Za rok 2019 v DE více jak 50% ele bez vypouštění CO2- https://www.energy-charts.de/energy_pie.htm?…
Co je na tom nesmyslného, že někdo se chce vyvázat z nákupu ropy a plynu? Co je za nesmysl omezovaní znečištění životního prostředí?
Argumentuje se tu lithiem z číny, ale o nákupu ropy z mnohdy nedemokratických zemí se tu mlčí.
21. 9. 2020 13:17
Re: Ledovci mají radost
jo, sorry, to bylo dětinský (ode mě) :'-(
21. 9. 2020 13:16
Re: Ledovci mají radost
Ne, ale že 70% energie, která se v SRN vyrobí je z "CO2 zdrojů" a navíc nákupem tuto bilanci nezlepšují (kromě Francie - tam se jedná o jádro). Prostě a jednoduše vyrábí z většiny energii díky vypouštění CO2 a rozhodně nenakupují energii z obnovitelných zdrojů.
ALe uznávám, že můj příspěvek "elektřina nakoupená od nás" hodně generalizuje a spíš jsem chtěl poukázat na tu nesmyslnost, to je pravda, že to je v řádech % max
21. 9. 2020 13:13
Re: Chápu to více méně správně?
Elektřina od sebe rozlišit nejde, ale hned v prvním příspěvku říkáš o nabíjení z uhelek:) Není nad to mít konzistentní názor:)
21. 9. 2020 13:08
Re: Ledovci mají radost
Takže to znamená, že se nabíjí jen z exportu od nás? Nebo co jsi těma číslama chtěl říct?
21. 9. 2020 13:06
Re: Ledovci mají radost
Matematika je exaktní věda, stejně jako fyziku, takže už chápu tu zaslepenost elektrifikací aut... prostě 52>50, to se učí v 2. třídě, ale ok.

Trend je v ČR snad opravdu pozitivní a bude uhlí méně. V SRN naopak, podíl se zvyšuje kvůli odstavování JE.
21. 9. 2020 13:06
Re: Ledovci mají radost
To si klidně rýpni. Nemám problém uznat chybu, to je snad vidět.
21. 9. 2020 13:02
Re: Ledovci mají radost
Já teda nevydím nic, ale když už neumíte argumentovat a jen nadhazujete bez čísel nějaké hypotézy (myšleno 2 diskutující od "H"), tak si do té gramatiky 3. třídy ZŠ .rýpnu
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 13:01
Re: Ledovci mají radost
CO to myslíš tím = u MĚ nový auto? Nový relativně je = ale o to přece nejde :-O

Vím že zrovna tobě motor moc nejede = žejo. 1.8 TSi v Superbu = to fakt neni žádná sláva = asi jestli si myslel proti Oktě 1.9 nafta = tak to asi jo. Ale i ta postarší RAVka 2,5 litr 197 koní = proti tomu jede
Sou ale i DALEKO DRTIVĚ výkonnější HYBRIDY = PLUS mají i daleko menší emise = což tě ale nezajímá = vím. Ostatně i ten Sup hybrid má 160 kW

Ale cos nepochopil na tom že Prius už pohonem postarší generace = už sou DALŠÍ = to nevím. I jen u Toyoty následovala generace motorů s označením https://global.toyota/en/mobility/tnga/powertrain2018/engine/ a letošní novinka je https://www.toyota.cz/…2020/rav4-plugin Prostě STEJNOU spotřebu emise mají dneska pohony DALŠÍ generace = s výkony třeba těch 300-400 koní. NE jen Toyota podobně BMW, PSA atd. = ty si tuhle v diskuzi BROJIL PROTI emisím platným za DESET LET = který plní tyhle auta co si dneska odpoledne můžeš koupit objednat

Zůstaňme u podstaty = že jsou pohony zas o generaci dál než pomalu končící Prius = to je už jasno nebo? Že při stejných nebo podobných emisí mají i mnoho set koní = taky. Takže jak sem původně napsal: "postarší pohon Jirkova Priusu" (nebo jak sem to napsal
To BMW má automatický přepínání jen na elektřinu ve městech = tak ostatně fungují i naše staré hybridy = při průjezdu vesnicí automaticky přechází na elektřinu, to samý třeba při vjezdu výjezdu do podzemních garáží

Průměrný člověk ujede v Evropě v běžný den do 50ti km = v pohodě LZE jet JEN na elektřinu = emise nula. Když chceš šlápneš na to naskočí benzín = R4 2,5 u Toyoty, R6 3.0 u BMW, R4 1.6 turbo u PSA atp. ale LZE běžnou denní vzdálenost ujet JEN na elektřinu. Většinou ta auta umí jen na elektřinu PŘES dálniční maximum = většinou 135-140 km/h JEN na elekřinu
21. 9. 2020 13:00
Re: Ledovci mají radost
Bilance s ČR: -6,6 TWh
Bilance s Rakouskem: +8,1 (ve prospěch exportu...další čísla klidně dodámú
Avatar - KANKUNEN
21. 9. 2020 12:59
Re: Chápu to více méně správně?
S tou výrobou elektriky to u němců kdoví jak. Nakupují zelenou od rakušáků a rakušáci kupují z jádra. Ale elektrika od sebe rozlišit nejde, pokuď jsi jednou na síti. A kromě toho ropa je zdroj energie, tam je třeba elektriky pro pohony a ne ke krakování.
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 12:59
Re: Chápu to více méně správně?
Nojo MOŽNÁ se všichni pletou a dělá se to všechno špatně = a TY se nepleteš

NEBO ;-)

Přechod na neropný přibližovadla je na mnoho desítek let = není důvod psát o BOLESTECH ale dlouhý fakt bude = takže
a) na jakou dobu odhaduješ že vydrží ropa?
b) na jakou dobu odhaduješ přechod na NEropný auta?

c) že ropu POTŘEBUJEME i na jiný věci než na popojetí do nákupáku = to víš žejo
d) že ropu v autě UMÍME nahradit taky. Že nahradit jí jinde kde a na co jí používáme zatím NE = asi taky

A sorry energeticky je výhodnější stávající systém? To máš odkud? Furt je to zjednodušeně ta volba JEN elektřina (možná i časem uložená ne v bateriích ale vodíku nebo alespoň ve zcela jiném typu baterie) NEBO jedeš na ropu PLUS elektřinu = na základě čeho konkrétně to tobě vychází = výhodněji pro estébáka co podědil po kolegovi https://neovlivni.cz/…do-je-jeho-vrah/ kmotrovi?
21. 9. 2020 12:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 12:53
Re: Chápu to více méně správně?
Největší odběratelé elektřiny sou rafinérie = u nás je2. největším Unipetrol Litvínov

Jinak je to takhle nějak https://autobible.euro.cz/…le-malo-ji-neni/

Trochu zjednodušeně prostě
a) jedeš jen na elektřinu NEBO
b) jedeš na stejnou elektřinu PLUS ropu (a všechno co to znamená = než jí najdeš a elektřinou dopravíš a zpracuješ a elektřinou pošleš na benzínce do nádrže

Ty preferuješ ze záhadnýho důvodu b) = je to draží je to komplikovanější plus u nás to je víc do kapsy předsedy vlády = prostě VŠECHNO horší :-O :-!
21. 9. 2020 12:48
Re: Chápu to více méně správně?
No mně právě nic neuniká - energie přímo vypouštějící CO2 je potřeba na provoz (ne na výrobu!!) zhruba stejně, takže energeticky je prostě stále výhodnejší klasický systém. Ano, ropa, uhlí a zemní plyn jendou dojdou, musíme se na to připravit, to souhlasím...ale ne ve jménu nižších CO2, tak to prostě není. Bude to dlouhý a bolestivý proces a je chycený ze špatné strany
21. 9. 2020 12:44
Re: Ledovci mají radost
Já nepsal, že to bude, já doufám...stejně jako, že doufám, že se do Krkonoš svezu po dálnici ještě ve spalovacím autě.
V ČR je 4,1 mil obydlených bytů - to pak nějak ta statisktika RD nevychází
21. 9. 2020 12:39
Re: Ledovci mají radost
Je to 10 minut, co jsi psal "když kolem HK staví 14 km dálnice už 18 let... vím, není to správné srovnání, ale dopadne to podobně..." tak se ptám proč nemáš stejný nazor na JE což je stavba která je takřka nejsložitější věc na světě.

Přes 50% lidí v ČR i EU žije v rodinných domech = mají možnost nabíjet.
21. 9. 2020 12:39
Ako by ich jedna mater mala
... a kedy z tých ciciakov budú odstavčatá? Tej veľkej prasnici raz môže dôjsť trpezlivosť:

https://upload.wikimedia.org/…0px-Piglets1.jpg
21. 9. 2020 12:37
Re: Ledovci mají radost
A co když ho třeba taky nabíjejí z Norska a nebo Rakouska?
Stejně tak záleží kdy ho nabíjejí.
Prostě sám vydíš, že obhajovat názor, že ten tahač je nabíjen z uhelných elektráren je výkřík do tmy který nejde obhájit.
21. 9. 2020 12:36
Re: Ledovci mají radost
Souhlasím s tím, že tvrdý zdroj jako je JE (já doufám, že ano) je pro to řešení ideální. Naopak veškeré obnovitelné zdroje jsou v tomto případě naopak daleko horší varianta.
Ale to je přesně snaha Evropy - aby tady co nejříve byly jen EV, jinam nesměřujeme. A proč na rychlonabíječce? Protože velká většina lidí nemá možnost nabíjet doma v garáži, ale bude mít před domem 1,5 hodiny/2 dny připojení...jinak to nepůjde
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 12:35
Re: Chápu to více méně správně?
Fakt ti AŽ TAK utekla podstata a) a b)? :-)
21. 9. 2020 12:33
Re: Ledovci mají radost
Nechci znevažovat tvůj názor, ale zatím jsi tu napsal jedinou konkrétní věc a to poměr výroby z uhlí v DE kde jsi dostal odkaz na zdroj který dokazuje že jsi na omylu.
Není možný, že se pleteš i v ostatním?
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 12:31
Re: Ledovci mají radost
To už je hodně malá většina že? A trend znáš https://energetika.tzb-info.cz/…lunce-nez-z-uhli

Navíc furt tu je to a) a b) = proč jezdit na elektřinu PLUS ropu? Jak se těží víš https://cs.wikipedia.org/…eepwater_Horizon jak se elektřinou přepravuje na jaký vzdálenosti určitě taky. I jak se zpracovává https://www.idnes.cz/…53841_domaci_cen nevím jestli tušíš kolik cisteren jezdí aby převezlo ropnej produkt na benzínku abys tam mohl elektřinou natankovat. A kolikKRÁT denně musí ta cisterna na větší čerpací stanici?
Rozdíl mezi fungováním čerpací stanice ropný výrobky vs https://www.idnes.cz/…446_automoto_fdv je asi jasnej

Takže proč to dělat (nesrovnatelně) složitěji a dráž?
21. 9. 2020 12:31
Re: Ledovci mají radost
Ano, zčásti ho ČR nabíjí. Navíc ukazuju, že je celkem jedno, kde se nabíjí, protože v obou zemích to je energie, která stejně CO2 přímo vypouští
21. 9. 2020 12:28
Re: Ledovci mají radost
Ano, to je typické pro zaslepence, snaha o znevážení příspěvku. Já tu celou dobu řeším 2 témata - nesmyslný charger pro Porsche a z toho vyplývající diskutabilná smysl elektrifikace vozového parku v ČR. Oboje je evidentně daleko více zelené PR než cokoliv jiného
21. 9. 2020 12:25
Re: Chápu to více méně správně?
Nic takového jsem nepsal, elektřina, kromě elektroniky , na destilaci ropy potřeba není. Proč ne rovnou do EV? Protože je stále efektivnější energii investovat tímto způsobem...Kdyby mohla auta jezdit jako trolejbusy, bylo by to srovnatelné, to jsou současná fakta
21. 9. 2020 12:21
Re: Chápu to více méně správně?
Ne, podle této logiky jezdí:
a) v ČR 52% uhlí, 35% jádro a pak nějaké procento na větráky, přehrady a největší podvod posledních 20 let - hnusné černé panely
b) ropu, plyn + velmi malé množství výše uvedeného, protože na zpracování ropy se používá plyn

Co jsem napsal za blbost o uhelkách? Jediné, co jsem si spletl je poměr uhelných v SRN s poměrem CO2 přímo vypouštějících zdrojů tamtéž...
21. 9. 2020 12:20
Re: Ledovci mají radost
jj rozepsal si to naprosto detailně. Čekal jsem, že to za mě rozvedeš :D

Ne nedošlo. Fungl nový Prius poslední generace je u mě nový auto. Ty kterej žije ve vzdálený budoucnosti to holt vidíš jako postarší generaci. Postarší generace to pro mě bude, až přijde Toyota s novým modelem Prius. Ano auto jedoucí na baterky nemá světe div se žádný emise jdoucí z výfuku. A co jako?

Já vím, že každý může jezdit čím chce. Taky si jezdím autem co má emise CO2 vesele 200 g/km. A neplánuju, že bych přecházel na něco jinýho. Je to příjemný mít motor co jede. Ty za mě tu planetu zachráníš :D
21. 9. 2020 12:20
Re: Ledovci mají radost
Tak jsi tu napsal další z několikrát vyvrácených argumentů odpůrců EV. Jako v ostatních které jsi zatím psal se mýlíš.
4mil EV tu nebude v dohledné době ani když by se už dnes začala prodávat pouze EV.
Stejně tak není důvod proč by nějaký větší počet aut měl zároveň nabíjet na rychlonabíječce, když můžeš mít každé ráno "plnou nádrž".
Vlastně je to právě naopak. Jestli budeme mít další tvrdý zdroj jako je JE (doufám že ne) tak právě EV můžou síť stabilizovat.
21. 9. 2020 12:16
Re: Ledovci mají radost
Přeskakuješ z DE do ČR. Nabíjí ten kamión snad v čr?
21. 9. 2020 12:15
Re: Ledovci mají radost
No kdy bude rozvodná síť dostačující pro 4 mil aut v ČR se ani bavit nechci, protože toho se nedožiju, když kolem HK staví 14 km dálnice už 18 let... vím, není to správné srovnání, ale dopadne to podobně...

A spočítal sis, kolik aut najednou může přes podprůměrnou 50kW nabíječku nabíjet 1 blok Temelína najednou, když nebudu počítat vůbec žádné ztráty?? Myslím, že nám jich tu pár chybí.... Pokud nebudeme mít pořádnou jaderno-energetickou základnu, vždy nakonec skončíme u vypouštění CO2 nebo drancování krajiny (přehrady, větráky, fotovoltaika)
21. 9. 2020 12:13
Re: Chápu to více méně správně?
Trochu samorozporující se příspěvek. Sám potvrzuješ, že na výrobu paliva je potřeba ele. energie. Tudíž proč tu energii nedat přímo do EV, ale obcházet to přes neefektivní spalovací motor?

S uhelkama v DE se mýlíš viz odkaz v předchozím příspěvku.
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 12:12
Re: Chápu to více méně správně?
Co se týká uhelek jste milý pane = napsal nesmysl

Stejně tak přeprava a zpracování ropy a výdej ropných produktů do auta = všechno většinou elektřina = takž JAK souvisí s tím jak je vyrobená?

Prostě zjednodušeně auto jede BUĎ
a) na elektřinu NEBO
b) na elektřinu PLUS ropu

Tak PROČ zmiňuješ z čeho je vyrobená? Navíc chybně?
21. 9. 2020 12:10
Re: Ledovci mají radost
v ČR pořád téměř 52% je uhlí... 52% je myslím pořád většina...
Výroba primární energie v SRN je tvořena z více jak 70% zdroji vypouštějícími přímo CO2...
21. 9. 2020 11:59
Re: Chápu to více méně správně?
Milý pane, drtivá většina benziu a dieslu se např. v evropských rafinériích vyrábí pomocí spalování zemního plynu... tam si s CO2 také nepomůžeme, to je fakt, nicméně ostatní znečištění je úplně jinde. Podle vědeckých analýz zaměřených čistě na palivo (ne na výrobu auta, což hraje dost v neprospěch EV) jsou v současné době emise CO2 EV srovnatelné s konvenčními palivy, a to i při započítání rekuperace u EV apod.

Co se týká uhelek, na to jsem již odpovídal
21. 9. 2020 11:58
Re: Ledovci mají radost
Stav v DE - https://www.energy-charts.de/energy_pie.htm?…
Uhlí to fakt nebude.
Většina Lithia není z asie. Odkud je ropa?
Rozvodná síť a budování OEZ - energetika jde dopředu, je to celosvětový trend.
Avatar - KANKUNEN
21. 9. 2020 11:54
Re: Ledovci mají radost
Ty myslíš, že to nabíjí dieselagregátem.
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 11:51
Re: Ledovci mají radost
Vědče unikla ti PODSTATA = je to jestli jedeš na elektřinu NEBO viz já 11:46 na tu(též) elektřinu PLUS ropu :-)

Co znamená to "ta elektřina je URČITĚ z VĚTŠINY uhelná"? To bylo na konci vlády komunistů = 79% dneska je to i u nás už trochu jinak
21. 9. 2020 11:49
Re: Ledovci mají radost
Není to sice reakce na mě, ale psal jsem něco podobného - Němci se pos*ali odstavili jádro, chybí jim energie, nakupují ji od nás a sami jedou z většiny na uhlí. Tzn., ta elektřina je určitě z většiny uhelná. Odkud je Lithium je de facto jedno, je to komoditní trh, pokud je z Evropy, tak to čínské se prodá jinam, na tom nezáleží. Studený diesel ve městě je z mého pohledu taky celkem hnus, ale tady se bavíme o snižování CO2, to je důvod celé této šaškárny!!! Jinak EV ve městě dávají smysl z pohledu znečištění měst, ale tam se do normy vejdou všechny nové diesly i benzíny a výsledné znečištění z elektráren může mít ve svém důsledku daleko horší vliv... k tomu předělávání rozvodné sítě, budování přehrad a větráků atd...prosně se na to nejde vědecky, ale politicky a je z toho kocourkov
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 11:46
Re: Chápu to více méně správně?
Ne nechápeš = viz Hendly 11:38

Hele tu BLBOST o uhelkách opakujete často = CO tím myslíte?
Nafta a benzín se taky vyrábí a ropa přepravuje a do nádrže ti stojan vydává elektřinou = tos nevěděl? STEJNOU elektřinou = že u nás konkrétně eště zatím furt skoro z poloviny z uhlí = to s čímkoliv souvisí podle tebe teda JAK?
21. 9. 2020 11:39
Chápu to více méně správně?
Chápu to více méně správně, že z našich přebytků uhelné elektřiny si do vzácných kovů z Asie nabijí návěs pro naftový truck, který přivezou na okruh a nabíjí tím z pohledu EU absolutně čisté a CO2 nevypouštějící elektromobily, jo?? Super!! :-O 8-s :-[] :no:
21. 9. 2020 11:38
Re: Ledovci mají radost
Lithium s největší pravděpodobností není z číny a nabíjení nebude z uhelných elektráren.
Tahač nejspíše dieslový bude, stejně jako jsou dieslové tahače co vozí benzín a naftu.
PS: proč furt hledat co je špatně na EV? Co třeba hledat co je špatně na studených dieslu ve městě?
Avatar - WinDiesel
21. 9. 2020 11:33
Tam v Porsche šňupou hodně dobrý matroš ...
Jak spousta muzikantů,
..... bez marjány a kokainu z nich už nic neleze.
Toto byla koňská dávka.
BraVWo Porsche !!!!!!!!!!!!!
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2020 11:32
Re: Ledovci mají radost
To je jasný že TOBĚ to vrásky nedělá = dřív nedělal PDF za Dieselgate ses vysmíval ČVUT a chrlení smradu z výfuku jednoho osobáku jak z 10 autobusů, kolik že těch Dieslegate osobáků bylo 11 milionů? Krát 10 to je dost autobusů NAVÍC = to by jeden řek že ten příklad vymysleli dobře, že to pochopí každej. No.. holt NE

Smutný že po těch 61 světovejch 50 letech evropskejch = snah snižovat emise = to FURT NECHÁPEŠ = co se to proč se to děje

Hele naposled si nechápal že Jirkův Prius je postarší generace = už ti to došlo? Že podobný emise dneska má a jedno jestli BMW, Toyota, PSA atd. = třeba RAVka 4x4 300 koní? Nebo https://www.dsautomobiles.cz/…ssback/exterier/ zrychlení 5,9s?

Takže každej může jezdit čím chce = jen někdo holt nechápe. A řídí se pravidlem CO JÁ NECHÁPU = TO JE BLBOST (případně TO NEEXISTUJE ;-)
21. 9. 2020 11:30
Re: Ledovci mají radost
No jako s ekologií to nemá nic společnýho. Nicméně automobilová doprava prostě je a bude neekologická. To mi vrásky nedělá. Hamuna zachrání planetu s Aurisem a s Mikesusovou Corolou, takže my můžeme jezdit v čem chceme :D
Avatar - KANKUNEN
21. 9. 2020 11:02
Ledovci mají radost
Auta nebudou po okruhu jezdit na benzín, ale na elektriku uloženou v čínském lithiu, vyrobenou z uhlí a dovezenou dieslovým tahačem co utáhne 30 tun baterek.