Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Start dlouhodobého testu: Ford Kuga 2.0 EcoBlue 140 kW AT AWD ST-Line X – Sázka na jistotu

Ford Kuga si vydobyl pověst výborně jezdícího SUV. Zda to platí i o nejnovější generaci, jsme se rozhodli důkladně prověřit v rámci ročního dlouhodobého testu.
Zpět na článek
1. 5. 2021 00:07
Kuga
Tak to auto je ale tedy opravdu naprostá parádička, kterou si dovolí jen opravdu málokdo... Já bych si ho tedy upřímně hodně přál a i podle této diskuze zde - https://www.evforum.cz/…tricky-ford-kuga to vypadá, že je to opravdu schopné auto, ale ta cena je zatím pro mne tedy docela dost nedostažitelná :)
Avatar - twistedTSD
4. 10. 2020 17:48
Re: Pěkne
Ta žabí světla za pár let spolehlivě oslepnou. Nehezké a nepraktické.
Avatar - twistedTSD
4. 10. 2020 17:40
Re: Když Kuga, tak 2.0D
1.5 EB + AT jsem taky zkoušel a zklamalo mě, že to pouštělo motor do otáček, ve kterých vibroval. Na volnoběh bych absenci válce taky poznal. Ale k dynamice nemám výhrad.
Avatar - twistedTSD
4. 10. 2020 17:31
Re: infotaiment
Ten volič je zvláštní. Potřeboval jsem se rychle otočit a docela jsem se zapotil. Ale u Američanů nic nového, že se snaží znovu (a znovu) vymyslet volič automatu.
4. 10. 2020 10:08
Re: infotaiment
Kolečko som zažil na Focuse. Ideš parkovať, za tebou čaká 5 áut a ty polroka čakáš, kým si automat uvedomí, že z D prešiel do R. ;-\
4. 10. 2020 08:14
Re: 4x4 ako stvorené do mesta
Ja by som to zhrnul takto.
Z Kugy sa stáva na cestách rarita - a to tiež o niečom svedčí ;-)
4. 10. 2020 08:07
Re: 4x4 ako stvorené do mesta
3_diamanty, treba trošku vybrúsiť slovenčinu:
,,čomu nerozumieš", prípadne ,,čo nechápeš" ;-)
Avatar - Blue Sun
3. 10. 2020 14:22
Re: Pěkne
Když něčemu nerozumíš, radši mlč, tolik k tvým kecům o elektru.
A co se týká tvé fordí zaslepenosti, nemá cenu komentovat. Kuga hezká není a nebude.
2. 10. 2020 23:07
1.5
Koukám, že se to dělá i s 1.5 dieselovym čtyřválcem. Otázka je, jestli to není slabý na tak velký auto.
2. 10. 2020 20:59
Re: vsetko peckove
Mně se pořád líbí ta úplně první Kuga, zaítm patřím do kategorie "nepotřebuje stěhovák" takže i velikostně by pro mě byla ideální, jen už je to starý jako můj FoFo, tj. 10 a víc let. I když musím říct, že v téhle generaci aut se Ford designově parádně trefil, ta Kuga, FoFo II, i Mondeo IV pořád vypadají velmi k světu.
2. 10. 2020 19:43
Re: vsetko peckove
Ty suv v této velikosti jsou kufrove tragédie. Dovezl jsem cca na měsíc GLC a že naloží rodinu a jedem na výlet. Zkusil jsem, po 25ti minutách jsem to vzdal a jeli jsme starou dobrou xc70tkou :D
Avatar - iudex
2. 10. 2020 16:02
Re: Pěkne
No vidíš a ľudia, ktorí od auta vyžadujú, aby sa im aj páčilo zase krútia hlavou nad tebou a podobnými, čo kupujú auto len s kalkulačkou či excelovskou tabuľkou. ;-)
2. 10. 2020 14:36
Re: infotaiment
je to mozne, eu specifikaciu som nevidel, ale na pohlad je to rovnaky displej.
Nemozno tam navolit takmer nic - len ako vidime na fotkach, co je trestuhodne nevyuzitie priestoru.

Vratane problematickej modrej farby.

napr displej VW je uplne niekde inde v individualizacii moznosti zobrazenia.

a samozrejme, ani mapu to zobrazit nedokaze :-(
Avatar - miromen
2. 10. 2020 13:48
Re: Pěkne
No ne, že by se mi vyloženě libilo, ale designově to neni nic co by mi mělo nějak branit v jeho koupi. Ja nejsem ten automobilovy "nadšenec", ktery si koupi auto protože se mu libi a naopak. Nad těmito "nadšenci" akorat tak kroutim hlavou a myslim si o te jejich nadšenosti sve.
2. 10. 2020 13:32
Re: Pěkne
Mě se třeba poslední Cayenne líbí a nebýt o tolik dražší než zbytek D3, rád bych ho měl.
Avatar - Ozzman
2. 10. 2020 12:43
Re: infotaiment
Nemohu posoudit, ale třeba americké Mondea (a i to Evropské ve verzi HEV) nemají digitální budíky :D
Avatar - wakantanka
2. 10. 2020 12:39
Re: Když Kuga, tak 2.0D
Mno mňa ten hybrid veľmi zaujal a svetlú výšku v zásade neriešim, pretože by som ním nahradil dieslové veľké MPV, s ktorým som doteraz vždy prešiel všade tam kde som chcel prejsť :)
Avatar - wakantanka
2. 10. 2020 12:37
Re: infotaiment
nebude mať americká verzia iný infotaiment,displeye, niektoré funkcie ako tá určená pre Európu?
Avatar - miromen
2. 10. 2020 12:19
Re: Pěkne
Nejen, že ohledně nějakych elektro mektaš koniny, ale ještě si slepoň. Ale ano jsou i "žaby", ktere se zrovna moc nepovedly jako třeba porsche, ale to opravdu neni připad kugy.
https://www.auto.cz/…el-pravdu-112830
Avatar - Ozzman
2. 10. 2020 12:18
Re: Když Kuga, tak 2.0D
'Vy jste proti té naftě zaujatí ! Tady se mi přestává líbit ! :D

Přitom jako http://www.sauto.cz/…d/focus/18664643?… mi příjde lepší, než 1.0 92kw ;) Ale je fakt, že jsem ten motor jezdil v MK3 s AT, takže nemám uplně relevnatní srovnání..

i30 s 1.5TGDi vypadá jako hodně drsná rána mezi kompaktní mainstream, to se povedlo.
Avatar - Blue Sun
2. 10. 2020 12:13
Re: Pěkne
Ne, tahle žába se opravdu vůbec nepovedla.
Avatar - iudex
2. 10. 2020 12:07
Re: Když Kuga, tak 2.0D
Jj, hot-kombi ST je ideál, naviac moc konkurencie ani nemá (Golf R skončil a nový ešte nie je, detto Cupra Leon ST; Octavia RS je o hodne slabšia).
Ako rozumný kompromis je ST-line 1,5EB 110 kW, ktoré aj vyzerá, aj ide. Cena cca. 23t je prijateľná. Žiaľ už sú to len skladovky, tento motor nahradil ten vyhonený liter.
Ako badžetovú voľbu by som ešte akceptoval 1,0EB 92 kW, tá sa dá aj za 18t a stále to nie je na prvý pohľad zlé (a aj v tejto holote má kombík multilink vzadu).
Len pri tom litri je už silná konkurencia Hyindai i30, videl som skladovku 1,5TGDi za 19300 a to potom Focus s litrom za 18900 ťahá za kratší povraz.
Avatar - Ozzman
2. 10. 2020 12:06
Re: infotaiment
Hm, mám digitální budíky v Mondeu a to se taky ztlumí, nacvakat se tam dá hodně věcí (nevím co aktuálně ti tam chybělo? Neumí to mapu, jen odbočky a směry v navi) a to je ten starší systém, než má Kuga. Vím, že byl problém u MK4 s Convers+, to nemělo automatickou regulaci svitu a to bylo peklo, nebo alespoň moje verze to neměla.
2. 10. 2020 12:05
Re: Re: Když Kuga, tak 2.0D
Je opravdu 2.0 Ecoblue nová jednotka ? Dal bych krk za to, že to je pořád jen předělané HDi.
Avatar - Ozzman
2. 10. 2020 12:04
Re: Když Kuga, tak 2.0D
Zajímavé, to se sem vůbec nevozí.
2. 10. 2020 11:58
Re: Když Kuga, tak 2.0D
Bol to nejaký benzínový dvojliter, myslím okolo 150kw, awd, automat.
2. 10. 2020 11:57
Re: infotaiment
Ee, ja hovorím v tomto prípade o displeji pred vodičom, s budíkmi..

Mohli by v galérii ukázať možnosti zobrazenia. Aby to bolo vidieť.
Avatar - Ozzman
2. 10. 2020 11:23
Re: Když Kuga, tak 2.0D
ST je skvělé, mne se ale líbí i to TDCi, ať už ST, nebo STline/Active se 110kw.

1.5EB + AT jsem zkoušel - moc fajn verze.

Ten litr - jede dobře, ale nějak mám prostě větší vztah k čtyřválci a ta jednapětka jako skladovka není zas tak přehnaná, jen jsem to neviděl v STline, která se mi líbí o mnoho více.
Avatar - Dzakobo
2. 10. 2020 11:09
Re: Když Kuga, tak 2.0D
Z Focusů mi největší smysl dává benzínové ST, klidně v kombíku a manuálu. Je dost úsměvné, že naftové má o 90! koní méně. :D :D
Taky ne úplně marné je kombi Active 1.5EB + 8AT za 600t.
Při pohledu do akčního ceníku, pokud bych opravdu musel lovit ve vodách levnějších Focusů, nejspíš by vyhrál 1.0 125k + příplatek za paket Comfort, kde je 2 zonová klima aj..
Avatar - Blue Sun
2. 10. 2020 11:08
Re: Pěkne
Jo, místo auta do lesa je tu divná rozpláclá žába...
Avatar - miromen
2. 10. 2020 10:55
Pěkne
Ford ma v součastne době designově velice pěkne modely a kuga vychazejici z focusu je toho jasnym dukazem. Konečně nevypada jak auto do lesa jak nějaky offroad, což k tomuto typu prostě nejde a pěkně zcivilnělo. :yes:
Avatar - Ozzman
2. 10. 2020 10:46
Re: 4x4 ako stvorené do mesta
Tvojí argumentaci. Kuga má ošklivý dizajn, Tucson dle tebe lepší a píšeš, že Tucson je míle dál a přitom kde byl ještě včera ? Jak to myslíš ?

Když se o nečem v češtině řekne " podívejte jaké to je a kde to bylo ještě včera" znamená to, že něco, co je nového ,třeba na trhu, je lepší, než konkurence, která je zavedená, když to vztáhnu na ta auta... tak ti oponuji, že zavedenější je Tucson, je tu déle...
Avatar - Ozzman
2. 10. 2020 10:32
Re: 4x4 ako stvorené do mesta
Tucson jako model, nebo jak to myslíš? Že je nový Tucson o míle daleko, než Kuga, která se představila v loni? Tak bylo by smutné, kdyby byl o míle vzadu, když je novější :D
Avatar - 3_diamanty
2. 10. 2020 10:29
Re: 4x4 ako stvorené do mesta
ten najnovsi tucson?
Avatar - Ozzman
2. 10. 2020 10:28
Re: 4x4 ako stvorené do mesta
Tucson se vyrábí o 3 roky déle, než Kuga...
Avatar - 3_diamanty
2. 10. 2020 10:27
Re: 4x4 ako stvorené do mesta
auto fajn.. ale trne dizajn a la cinsky zdvihnuty focus je uz fakt prekonany... tucson je uz o milu dalej a pritom kde bol este vcera....
2. 10. 2020 10:07
4x4 ako stvorené do mesta
Už viem, prečo sa to volá offroad - zvládne výjazd na chodník aj cez obrubník :)
Avatar - Ozzman
2. 10. 2020 09:57
Re: Když Kuga, tak 2.0D
Vrchol benzin v US verze je taky 1.5R3? Nebo myslíš hybrid ?
Avatar - Ozzman
2. 10. 2020 09:56
Re: infotaiment
A to neumí ztlumit display? SYNC 2 i 3 to umí, když se setmí.

SYNC2 neumí CarPlay, ale zkusím to u té novější verze a pak dám vědět :)

A které údaje ti chybí? Mne se líbí, že tam jsou vlastně 4 hlavní skupiny rozděleno do 4 stran displaye a když klikneš na jednu z nich, tak se ti tam vše zobrazí, ať už jsou to média, klimatizace, navigace, nebo nastavení. Je to takové jednoduché. Naopak mi vadí přehršel zdvojených tlačítek, tak dost věcí řeším přes display.
2. 10. 2020 09:54
Re: Když Kuga, tak 2.0D
ja som jazdil na vrcholom benzine s AWD a automatom.
Zase nejake extra zazitky som z toho nemal, akceleracia aj odhlucnenie maximalne dostatocne. Na to, ze to bol vrchol som ocakaval daleko lepsie dynamicke vykony. Odhlucnenie tiez ziadny zazrak.
2. 10. 2020 09:52
Re: infotaiment
ano, bol to tento novy model - len americka verzia.
Interna navigacia tam bola tiez, ale klasicky naprd ako vsade inde. Ked to nema fulltext a online vyhladavanie - je to slabota.
Preto som pouzival CarPlay.
Lenze pri kazdom vystupeni a nastupeni musis pomaly 3 minuty cakat, kym to vsetko nabehne, lebo ak sa rozbehnes skor, tak to zmrzne a musis nanovo nastartovat.

A nocne jazdy s tym velkym displejom su peklo, nehovoriac o tom, ze pocet zobrazitelnych udajov je zufaly.
Podobne ako ma Citroen, tam je tiez mega displej, ale nezobrazuje dokopy nic.
Avatar - Ozzman
2. 10. 2020 09:48
Re: Ozzyho pátek je tu...
No, realita je taková, že se o něj vždy opřu, když potřebuji sednout na motorku, protože tam není moc místa :D
Avatar - fOE
2. 10. 2020 09:46
Re: Ozzyho pátek je tu...
Ted mam plnou hlavu predstav co v te garazi zarity fanousek fordu jako ty muze asi tak delat, jak to "pomazleni" vypada.
https://i.pinimg.com/…e29dfd3d130b.jpg
Avatar - Ozzman
2. 10. 2020 09:43
Re: Ozzyho pátek je tu...
Červená metla je zase in, aplikuje ji Ford, nově i Hyundai na Nline modely, vypadá to parádně.
Avatar - Ozzman
2. 10. 2020 09:42
Re: Když Kuga, tak 2.0D
Já i do levnějších verzí Fokuse, ta 1.5TDCi 88kw je dostatečná motorizace pro běžnou jízdu a nebude tě trápit, že ti chybí válec :D
Avatar - Ozzman
2. 10. 2020 09:40
Re: Ozzyho pátek je tu...
Nepřišel o jeden válec? :-[]

Ani nevím, za co si to vlastně vyměnil ?

No jo, však já jsem taky smířen s tím, že budu muset buď vzít Fíkuse, nebo se podívat ke konkurenci, ale mám zatím necelých 100 tisíc a auto je vlastně zánovní, takže snad pár let ještě vydrží :D
Avatar - Ozzman
2. 10. 2020 09:39
Re: Když Kuga, tak 2.0D
Osobně jsem strašně zvědavý na ten nový pohon 2.0 Ecoblue + AWD + AT.

Motor je novinka přímo od Fordu, sice má o 8kw více, než HDI, které se montovalo doteď, ale dynamicky na papíře to jede stejně (akcelerace, Vmax), taktéž převodovka vypadá, že by měla být už z principu spolehlivější, než dvouspojka. Zkoušel jsem toto HDM ve Fokusu 1.5EB a řadí hladce a rychle, jen dvouspojka má rychlejší reakci z místa (ale nezkoušel jsem s AWD).

Ono ale něco, co vypadá, že by mělo být spolehlivější nezamená, že to tak bude, nicméně doufám, že ano :).

Taktéž by mne zajímala funkce AWD, jestli nepřišla o svou "prediktivní" funkci, kdy se dá pod plynem projíždět zatáčkami na všechny 4 a kdy se zapne pokaždé, když je mokro, sníh a jiný nečas na silnici a to i při minimu plynu... tzn nečeká na prokluz. Není to Quattro, ale na poměr těch levných řešení v mainstreamu to funguje velmi dobře.
Avatar - iudex
2. 10. 2020 09:36
Re: Když Kuga, tak 2.0D
Súhlas, benzín R3 je na to slabý a baterkáč má (okrem problémov so spoľahlivosťou) malú svetlú výšku (čím neguje celý zmysel SUV). Hoci odporca dízlov, do Kugy by som volil TDCi.
Avatar - iudex
2. 10. 2020 09:34
Re: Ozzyho pátek je tu...
Mondeo je "na cieľovej čiare pred krematóriom" (copyright pradeda). Takže si oprašuj to svoje, iné už nebude.
P.S. Mondeo 1,6EB stále jazdí. A jeho nový majiteľ zrazil priemerku na neuveriteľných 5,9 l/100 km. ;-)
Avatar - Ozzman
2. 10. 2020 09:34
Re: infotaiment
Jezdil si s Kugou 3 ? Tam snad není SYNC 3 ?

Mám zkušenost dlouhodobě se SYNC2 a SYNC3, novější je lepší, rychlejší, ale oba fungují i přes horší grafiku (a horší odezvu dotykového displaye v případě SYNC2) velmi dobře, nikdy se mi nestalo jako v O3, že by se mi navigace ztratila, že mi zamrzl infotainment a vše je tam intuitivně nastavitelné. Carplay jsem nezkoušel.

Volič převodovky - kolečko? Jo, to je peklo, souhlas, přitom Ford měl tak dobrý volič automatu.
Avatar - Dzakobo
2. 10. 2020 09:33
Když Kuga, tak 2.0D
Nic jiného nemá smysl, tříválec do SUV raději nebrat a hybrid tahá břicho (baterie) skoro po zemi, což je zejm. u SUV velká chyba.

Líbí se mi svěží interiér, chválím použití tlačítek na ovládání ventilace a nepřekážející volič převodovky :yes: Rychle se zamykající HDM automat je taktéž ideální - spolehlivost, úspornost a dynamika. :yes:
Naopak takový S-Max bych naopak kvůli neintuitivnímu ovládání neakceptoval.
Avatar - iudex
2. 10. 2020 09:32
Re: Ozzyho pátek je tu...
jj, X-line v červenej je paráda, taký "Macan pre chudobných". Ak by som bol ochotný zobrať nejaké (neprémiové) SUV na milosť (a do garáže), bola by to presne táto Kuga.
Avatar - Ozzman
2. 10. 2020 09:30
Re: vsetko peckove
Já s ním částečně souhlasím, nemám rád SUV, ale dvojková Kuga díky hranaté karoserii pro mne byla tím zkousnutelnějším (interiérově má však novinka o dost navrch), hlavně jak už jsem tu naznačoval jde i o využitelnost kufru, kdy u té krabice skládáš nad roletku, tady jsou svažitější 5. dveře. A časem doceňuji předfaceliftovou verzi bez té ohromné tlamy :D

Jak Topperovi imponuje Tiguan, tak v klasické krátké verzi má kufr ještě vtipněji řešený, místo obligátní SUV roletce je tam tvrdé plato a taktéž svažité 5. dveře.

Kamenujte mne, ale až na chybějící naftu u jednoho z mých favoritů mi příjde jako velmi dobré SUV mainstreamu právě auta jako Kodiaq či nová Ravka.

Chápu, že každý nehledá stěhovák, ale od té doby co vozím kočárek vzpomínám na kufr MK4tky :D
2. 10. 2020 09:27
infotaiment
Som zvedavy na hodnotenie infotaimentu.
S benzinovou verziou som najazdil par tisic km a velmi negativne ma prekvapil infotaiment.

V realite je zobrazenie velmi skupe. Nie je mozne nastavit takmer ziadnu individualizaciu a displej napriek velkosti zobrazuje len minimum informacii.
Sposob podsvietenia a to ako taha oci tiez zdaleka nedosahuje uroven konkurencie.

Zaroven mam negativnu skusenost s fungovanim Carplay. System casto zamrzal po pripojeni a odpojeni kabla. Vyslovene bolo potrebne casto najprv nastartovat, pockat kym nabehne vlastny system a az potom pripojit kabel k telefonu - inak to cele zmrzlo.

Velmi neprakticke.

Podobne neprakticky je volic prevodovky. Ani po tisicoch km sa na to neda zvyknut a radit po pamati - vzdy je nutne sa na volic pozerat a sustredit.
Avatar - Ozzman
2. 10. 2020 09:26
Re: Ozzyho pátek je tu...
Z nové Kugy nejsem nadšen, ale v této kombinaci a STline je zkousnutelná... bohužel realita, kterou občas vídám ve verzi Titanium, je docela zoufalá :/ http://d19-a.sdn.cz/…F_e/ESqBM4f.jpeg?…
Avatar - Ozzman
2. 10. 2020 09:24
Re: Ozzyho pátek je tu...
To je fakt ! Jen je to ve špatném autě ! :D Mondeo, kde jsi?! :D Jdu se radši pomazlit do garáže... :-[]
Avatar - Emel
2. 10. 2020 09:21
Re: vsetko peckove
Jo, po Praze už nějakou dobu jezdí v černé... a asi je to i barvou, ale naživo to nějak zvlášť nefunguje, takovej ocucanej bonbon se zvláštní maskou.
Avatar - Emel
2. 10. 2020 09:21
Re: Ozzyho pátek je tu...
Ta titulní fotka je ale peckovní...
Avatar - JirkaVejrazka
2. 10. 2020 09:10
Ach, ta volba slov...
"Místo experimentování se zjevně nedotaženou technologií ...". Ta technologie (PHEV) funguje a nedotazena neni (ostatne sami jste ji v srpnovem clanku dost chvalili). Jen se ji Fortu nepovedlo dostatecne dobre implementovat.
Avatar - SKAY
2. 10. 2020 09:09
Re: vsetko peckove
Porsche taky není hranaté jak kostka v brizolitu. :D
2. 10. 2020 09:09
Re: vsetko peckove
Ano, tvoje hodnocení je potřeba si pamatovat. Až otočíš o 180st jako u C3 :-) Nový Tucson jsem už viděl naživo u Hradce a ani tam mě nepřesvědčil o designovém sešupu oproti předchůdci.
Avatar - 3_diamanty
2. 10. 2020 08:43
vsetko peckove
asi tazko najst tu nejaku technicku slabinu...... skoda len ze ten dizajn auta sa mi absolutne nepaci a neposobi uz ani moc chlapsky a SUVeckovo ... . za mna keby kuga sla dizajnom po vzore vacsieho a hranatejsieho exploreru tak by mala daleko lepsi aj imidz aj smrnc... ale chapem .. kuga ma tu ine priority .... a co sa tyka mensej pumy ....tak aspon mne na mensej pume nejake tie vajickove tvary zdaleka uz nevadia tak ako uz na vacsej kuge ... kedze uz na rodinom SUV mi daleko viac imponuje hranatejsi dizajn a la novy tucson ci faceliftovany tigi a pod .... vec vkusu samozrejme.... tka ci tak kuga urcite bude mat megauspech ako kazde sikovne SUV v tomto segmente ... :yes:

puma ok bronco ok explorer parada.. ale kuga fakt za mna je jedno vizualne sklamanie podobne ako focus..
2. 10. 2020 08:25
Ozzyho pátek je tu...
...modrý ovál, dvoulitrová nafta. ;-)