Druhá generace Peugeotu 2008 krátce po uvedení na český trh navázala na úspěchy svého předchůdce. Z malého crossoveru se rychle stal nejžádanější vůz se lvíčky na kapotě.
Ono je to trochu jinak. AM se mi odjakživa velice libi takže fordi vykradeni je mi velmi sympaticke, tedy ne to vykradeni, ale ty tlamy jsou prostě za mě top, samo krom AM, kde je to komlet trochu o něčem jinem.
Omlouvám se, že se můj příspěvek týká nové 3008, ale celkem mě dnes pobavila cenová politika Peugeotu, když za novou 3008 v nejvyšší výbavě GT s 1,5 hdi a 8.at. chtějí v "akci" 890 000Kč!!! Pro srovnání nová Kuga ve výbavě ST line X s 2,0 ecoblue 140 Kw, 8 st. at a pohonem všech kol je aktuálně o 55 000 levnější, Seat Ateca ve výbavě FR s 2,0 tdi 110 kw, 7dsg je o 40 000 levnější a Opel Grandland, což není nic jiného než převlečená 3008ka, je v nejvyšší výbavě se stejnou motorizací a převodovkou bratru o 145 000 levnější. Drobná odbočka - cena nové Insignie s 2.0 cdti 127 kw, 8st. AT v plné výbavě ultimate - cena 829 000...V Peugeotu je někdo zjevně na drogách...
308sw 22%, 5008 nieco cez 12%, asi nabuduce treba ist k normalnemu dilerovi.
Kazdopadne FinalCD dava dozivotny servis zadarmo na prveho majitela a je to podmiene tym, ze ides striktne podla cennika a ziadnu dodatocnu zlavu nedostanes. Ak za posledny rok nemenili pravidla, to uz nesledujem.
Zo zarukou som nemal ani ja ani dalsich x ludi problemy. Jedine co suhlasim, ze import si zabezpecuje asistencne sluzby v CR a tie stoja za backoru.
Tak nejakú zľavu dostaneš, ale žiadna sláva to nie je.
K tomu mizerná záruka, žiadna lokalizácia, žiadne zastúpenie výrobcu..
A ľudia im to stále kupujú.
Zvláštne.
Btw finalcd pekne odrbava, ten doživotný servis zadarmo totiž nie je zadarmo. Aby si ho dostal, musíš si auto kúpiť na lízing, ktorý brutálne preplatís.
Nejlepšího tak kdysi, poslední testy mi přijdou od nějak jak z autosalonu, každé auto subjektivně hodné tak 95%+
Jak jsem měl jeho testy rád, tak mi celkem vypadl z hledáčku
Tak zrovna u tebe, kdyby stála Fiesta vedle Astonu, tak se dozvíme, že jsi měl Aston za jedno z nejhezčích aut, dokud jsi neviděl vedle něj stát Fiestu (dosaď si jakýkoli Ford) :D:D:D
nedavaju ziadne zlavy (nepovazujem za zlavu celonarodnu zlavovu akciu importera, ktora je uvedena priamo v cenniku, kde je napriklad zakladna cena 20 000, zlava 2000 a cena po zlave 18 000, zakladna cennikova cena je pre mna tych 18 000 kedze v plnej cennikovej cene to aj tak nikto nekupuje a jedna sa skor o uvadzaciu cenu)
u nas ma skor len dealer final cd zaujimave ceny za predvadzacky, k nejakej skladovke pridava dozivotny servis zdarma ale ani tie skladovky nemaju vyhodnejsiu cenu ako je oficialny cennik na webe
my mame proste vo velkom mnozstve produktov na trhu nizku konkurenciu a kartelove dohody, niekde je to do oci bijuce (najma pri autach)
Už jsem to jednou hlásil, ale v té změti reklam jsem si ani nevšiml, že jsem tu chybu nahlásil pod jiným článkem https://www.auto.cz/diskuse/77307/1#…:D
Nejlepší jízda na webu: https://prnt.sc/utp4y6 :-(
Byl jsem si to projet v srpnu v Unikomu a musím říct, že jsem byl zklamaný... z motoru. Sice měla predvadecka jen 700km, ale až takovou mrtvolu jsem nečekal... manzelcina F3 s 90k jede pocitově výrazně lépe a to má taky 17" hlíny.
Jinak je to designove fajnove auto... v interiéru je ale v porovnání s Kamiqem méně místa, hlavně v zadu.
Ono to bude i tím, že prostě technika jde kupředu a dneska litrové turbo dává to, co dřív atmo 1.8 (resp. 1.6-2.0)... a pro takovou kubaturu je tříválec vhodnější (a bububu - je to už na hraně vhodnosti pro dvouválec).
To těžko soudit, měli jsme 2x 1.6EB, máme 1.5EB (R4) a jezdil jsem i R3, jenže Ecoboost začíná jezdit až kolem 10 tisíc km (zkušenost s 2x 1.6EB), naše jednapětka má něco kolem 5 tisíc km a ta R3 byla navíc v o generaci novějším autě a nižším autě (Focus kombi) s 8st AT.
Mé poznatky - nejvíce "koule" měla jednašestka díky overboostu (hlavně na trojku přetahovala dvoulitrové Oktávky v rozmezí 80-130 i v Kuze, to jsem sám nevěřil), ale dle měření nejede lépe, než R4 1.5EB (ta chce taky točit a trojku má silnou, byť pocitově né tolik).
Mnou zkušená 1.5R3 díky AT a jinému, menšímu, autu, jela možná ještě lépe, automat je hodně rychlý (nezkoušel jsem to ale na dálnici), až na trochu prodlevu při rozjezdu.
Opel Corsa ho měl, ale jen u základního litru, ovšem Yaris I. generace měl i základní litr čtyřválcový. Takže si nejdřív doplň znalosti, než se tady budeš někoho snažit trapně poučovat a urážet zvířecími jmény! :-) A zásadní rozdíl byl v tom, že se jednalo pouze o základní motorizaci , a kdo chtěl, mohl zvolit větší čtyřválce. Což jaksi i současné 2008 postrádám... A důvodem tohoto stavu určitě není to, že by si to Peugeot takhle přál! :-(:-(:-(
Tak do SUV tak nějak manuál už nepatří, je rok 2020 :D I když pánové Arese a Kari Laz by se radši trýznili vytáčením motoru i u takovéhle krabičky do města, proti gustu :D
ono pekne to je aj v kabine ano ak to vezmeme takto z tohto pohladu.... uz ale po praktickej stranke som za klasicky kokpit renaultu ... komu ale vyhovuje i-cocpit tak fajn...
mne sa zatial najviac asi pozdava yaris cross v tomto segmente crossov odvodenych od B segmentu... uvidime kedy pride yaris cross na trh k nam ale za mna ma nielen exterier super ale aj kabinu ma za mna ok a klasicku takze tu to vidim na velkeho konkurenta nielen pre tieto podarene francuzske kusky
Hm, hm... Opel Corsa nebo Toyota Yaris měly tříválce už nejméně před dvaceti lety, tak tu zase neplácej hlouposti, ty zaslepená ovce.
Přidat jim turbo je celkem logický krok.
Ono bude dost těžke porovnavat motory, ktere maji za ukol plnit rozdilne euro normy, zde by mě zajimal 4 val 1.5EB v přisnějši normě . Nicmeně vim jak funguje ten 3 val a je až s podivam jak malymi lagy disponuje či jak rychle ma reakce na plyn což by mu nejen předchozi EB mohly zavidět. A ne jedno vyjadřeni ne jen od testeru, ale od majitelu či lidi co měly možnost porovnat 1.5EB ve fiestě ST s předchozim 1.6EB. Nebo srovnani s konkurenčnimy 2.0T.
opat suhlas... uz som to spominal pri dvojteste s capturom ze to chce ( za mna ) prave tu vizaz a smrnc pezota ale kabinu aj 4 valec uz z renaultu... a bola by to potom dokonale .... hrany maju smrnc... aj proporcie parada.. tu pezot fakt drti... ale ten i cocpit to cele za mna uplne odrovnava a nechcel by som taketo riesenie ( mam odskusany predosly P208 s i cocpitoma vazne nechcel by som taketo nieco v praxi na dlhodobe fungovanie aj ked ten malicky volant je inak hrozne fajn )
v tomto potom uz skor sa mi viac pozdava captur.. aj ked nie je nakoniec vizalne az taky vyslovene chlapacky ale je za mna celkovo vyzretejsi a vyvazenejsi a nakoniec asi aj praktickejsi bude.... a nakoniec aj to 1,3tce tu nie je o com...tak ci onak ale P2008 bude pre toho komu vyhovuje i-cocpit urcte dokonala kara.. ovsem mne to fakt nevyhovuje toto riesenie... aspon je z coho vyberat nakolko fandov i-cocpitu je iste tiez dost takze v poho ... auto inak fakt vizualne hodne fajn... snad ani drahsi a udajne premiovy DS3 crososback s rovnakou technikou tak dobre a presvedcivo nevyzera ako prave tento jeho lacnejsi bracek P2008.... :yes:
Dokud jsem neviděl teměř bok po boku 2008 a Pumu na jednom saloně tak jsem měl 2008 taky za nejpohlednějši. Takhle a to s přehledem to mam teď s Pumou. Jedine co to u obou kazilo tak byly kolotočařske disky, 2008 měla stejne jako zde, ale tohle je v posledni době dost rozšiřeny mor.
Jinak nevim zda to vyčitat automobilkam nebo EU, ale prostě vykonnějši nebo nejvykonnějši motorizace ve spojeni pouze s automatem je za mě jednoduše špatně a pro mě no way a je jedno o jaky čtyřkolovy povoz se jedna.
Skladovky od místního prodejce vídám ve velkých krátkodobých promo akcích. Za to v konfigurátoru je třeba základní 208 za 373 000 Kč, což je úlet, i když k nám nedováží holobytní výbavy.
EDIT: Zjišťoval jsem jak to je, a ačkoli v konfigurátoru uvádí akční cenu, tak je to ceníková cena. Ale na jiných místech na webu uvádí skutečné akční ceny, které jsou podobné jako ty, co jsem viděl u skladovek. Resp. vyšší, ale hádám, že v říjnu zdražili a snížili bonus. Jaj, vyznat se ve všech těch akcích je občas boj. Jako by nemohli uvádět jedny částky a nechat si kecy o promu.
??? To myslíš vážně? :D Nebýt idiotských limitů EU na CO2, žádná automobilka by dobrovolně tříválcové (a tedy nevyhnutelně vrozeně nevyvážené a hnusně znějící) tříválce nevyvíjela a nevyráběla! :-O ;-\ :-(:no:
Já zkoušel tu verzi se 74 kW a zvukově byla v pohodě. Za běžných rychlostí motor ani nebyl slyšet. Nechutná mu to až pod 1500 otáček, ale pořád to nebyl nepříjemný zvuk, ve srovnání s jinými malými motory (i čtyřválci).
Vedlo by mě k tomu to, že jsem v 2008 s 1,2 jel, a zvuk mi byl nepříjemný. Určitě víc, než případná povedená nafta. Takže ano, tříválec, ale ne z principu.
Všímám si, že Peugeot jde cestou poměrně vysokých ceníkových cen, ze kterých pak dává hodně přes 10 % dolů. Důležité je, že ve výsledku se pohybuje na úrovni konkurence. Co se 2008 týče, je vidět, že Francouzi tuhle třídu umí. Nejsou to bezchybná auta, ale kombinují prostor a styl přesně tak, jak se to od nich očekává. :yes:
Dobrý test, za mě vzorová snaha o objektivitu - spousta chvály ale i vyjmenování nedostatků. Které - buďme upřímní- má každé auto, jen některé o něco víc, jiné míň.
Je to jedno z mála malých aut, kde bych si nejspíš vybral naftu.
To auto na silnici nepřehlídneš. Vypadá opravdu pěkně, má takový dravý vzhled a i když je to malý crossover, tak mu tento vzhled hodně sluší. Navíc u tak "malého" auta s hmotností 1,3t i ten motor 1,2 PureTech i 1,5 HDI v pohodě stačí. Kombinace tohot PurTechu s manuálem beru v tomto autě jako nejlepší kombinaci.
Tak má francouz vypadat, má to šarm a bez bizarností. 100x škoda toho hezkého, ale zároveň zvráceného interiéru. Nejvíc to škodí řízení, je přeposilované kvůli té pidišišky a tak úplně bez citu.
V Bsegmentu dle mne nejhezčí SUV, z exteriéru, interiér je na můj vkus handicapovaný i-cockpitem. Hodně zajímavý bude asi motor, protože stovku za necelých 9s, to je úctyhodná hodnota na "nejlevnější SUV" od mainstreamové značky.