Pořád jsem nad tím přemýšlel, a říkám si, jestli by Mercedesu spíš nepomohlo osekání zbytečně košaté nabídky V každé velikostní třídě tři, čtyři různé varianty karoserie, do toho elektrické verze a modely. A pod kapotou naprostá technická unifikace napříč všemi třídami. Trochu se vytrácí to, co dělalo prémiové značky prémiovými, tedy ta možnost konfigurace a individualizace.
Žádná velká firma si nemůže dlouhodobě dovolit dotovat ztrátovou divizi. A to ani takový megakomplex jako je Hyundai. Jak to, že si podobný krok mohla dovolit Toyota, která šle cestou rozvoje elektrické mobility už před třiceti lety? Postupně, po kouscích, ale dnes na ni koukáme z dálky.
Evropské značky si za svou situaci můžou samy. Na tom nikdo z místních zaslepenců nic nezmění.
Kdyby si EU neodhlasovala šibeniční limity a každý druhý rok o nich nejednala znova, tak samozřejmě automobilky tyhle nesmysly řešit nemusí a mohou nabízet to, o co je zájem. Ano, Hyu má asi nejlepší strategii, ale zároveň se jedná o velký koncern, který úspěšně působí na mnoha trzích a sám o sobě je jednou z x divizí ještě rozsáhlejšího koncernu. V takové pozici se asi jednodušeji rozloží náklady na vývoj, než když jsi na přeregulované Evropě závislý.
Nezlob se, ale plácáš naprosté kraviny. Čím se liší pozice Hyundai na evropském trhu od pozice Fordu či VW? Oba musí plnit to samé. Jen Hyundai prostě nečekal, až se v EU rozmyslí, kolik že tedy ten limit bude a kdy, a prostě šel cestou inovací sám. Pro domácí trh, asijské trhy, pro USA, a když přišly emise v EU, už měli vše hotovo. A tady se dál bouchaly diesely, haněla elektromobilita, kašlalo se na kvalitu, tak jistí si všichni byli.
Evropské automobilky si tedy za svou současnou situaci mohou jen a pouze samy. Měly stejnou výchozí pozici, mnohem lepší image, tradici. Ale nevyužily ani jedno z toho a zasekly se na minimální inovaci, která teď přestala stačit.
Ne, žádná EU, žádní "neomarxisté" a "levičáci". Jen samotné automobilky.
Bude to urcite suhra viacerych faktorov. Europski vyrobcovia zaspali elektrifikaciu, prilis dlho sa spoliehali len na diesely, niektori dost bojuju s rentabilitou produkcie, co potom usti do problemov s investiciami do novych modelov, emisne regulacie u niektorych sposobili problemy s fleetovym priemerom... Naproti tomu Hyundai koncern chce ist silou mocou nahor. Investuju na mnohych frontoch a to uz dlhe roky, aj ked v Europe sa o tom mozno az tolko nevie, snazia sa kazdu novu generaciu modelov posuvat o parnik dalej, nesetria na vyvoji, stale sa fokusuju aj na kvalitu a nespekuluju s planovanou zivotnostou komponentov do takej miery ako EU vyrobcovia, investuju do personalu - nakupuju zvucne mena autopriemyslu a davaju im volnejsie ruky ako v povodnych firmach, vyrabaju si vlastne roboty do svojich fabrik, vlastnu ocel... To vsetko im potom hra do kariet. Moj osobny odhad je, ze okolo r. 2030 budu vaznym aspirantom na svetove prvenstvo medzi autovyrobcami.
V tomhle mám taky trochu pocit, že evropské značky hrají na jistotu, a nejsou ochotny pouštět se do dlouhodobých projektů a většího rizika. Je otázkou, zda jsou na vině problémy automobilek, akcionáři, nebo banky. Nebo spíš kombinace všeho dohromady.
Nestáhla. Ale evropské značky prostě nemají na vybranou, musí omezovat. Toyota či Hyundali naopak mohou výkonné modely přidávat, protože mají limity emisí s přehledem splněné. Jenže taky obě značky přišly s nabídkou elektrifikovaných aut v době, kdy evropské teprve stále lobovaly za upuštění od emisních limitů.
Kde je na výber? Na SK ani CZ ešte nie je facelift dostupný (na webe ani v konfigurátore), na nemeckom webe už je, ale len s automatom. A všetky články píšu o vypustení manuálu: https://www.evo.co.uk/renault/megane-275-trophy/202181/manual-transmission-dropped-on-updated-renault-megane-rs
Možná tomu tak bude od roku 2021, ale teď je stále na výběr manuál i EDC. Jak u běžné verze R.S. tak u verze Trophy 300. Rozdíl činí 2000 eur
A je to už verze po faceliftu, takže zatím na to neměl vliv.
Tak to by bola bomba. Papierovo by to bol najlepší malý hotheč, vyšší výkon ako konkurencia (aj keď len o symbolický chlp), štvorvalec (niekomu vadí R3 vo Fieste), manuál (pre malé zábavný HH výhoda, ktorá naviac umožní nižšiu cenu) a samosvor (na rozdiel od Pola). Počkáme si na reál, ale zatiaľ to vyzerá veľmi, veľmi nádejne.
Je to tak.
Len potom nerozumiem, prečo mnohé európske automobilky nedokážu udržať zavedené značky, napr. Renault Sport, pritom Renault mal jeden z prvých elektromobilov (Zoe) a celkovo ich portfólio sú hlavne menšie úsporné autá.
Jenže proč tomu tak je? Hyundai, na rozdíl od evropských značek, včas přišel s elektrickou nabídkou svých modelů. Takže nemusí zoufale škrtat v možnostech, nabídkách... naopak si může dovolit pustit do světa i ostřejší kousek.
Jakoby s některými manažery od BMW přišel zároveň zcela jiný duch. Je to smutné, že kolébka vyspělého automobilismu se odvrací od toho co jí udělalo prestižní.
:yes:
Ešte som zvedavý, či bude k dispozícii aj samosvor. Niežeby to pre túto kategóriu bola nutnosť, ale potešilo by to a bol by to plnohodnotný konkurent pre FieSTu (a bod navyše oproti PGTI).
Dokonca v rámci triedy zmizla väčšina hothečov: Clio RS, 208 GTi, Ibiza Cupra, Fabia RS, Audi S1, Corsa OPC (Swift Sport sa síce vyrába, ale pre mildhybrid a pokles výkonu - ktorý bol už tak na hrane - už nie je možné považovať ho za HH).
Fakticky v triede zostali len dva dostupné HH: Fiesta ST a Polo GTI (to len s automatom). Mini Cooper S patrí síce do triedy, ale cenovo konkuruje kompaktom a Yaris GRMN je už vypredaná limitka.
Takže ak do triedy, ktorú všetci opúšťajú v obavách pred emisnými pokutami, teraz príde Hyundai s takto nekompromisným hothečom (štvorvalec cez 200k, manuál), tak je to na veľkú pochvalu. :yes: Kto by to pred pár rokmi povedal, že triedu hothečov príde zachraňovať práve Hyundai.
Jak mi byla Hyundai protivná a jednu chvíli, obzvláště za dob Vóši odporná, tak se naprosto mé vnímání otočilo a musím opět a zase Hyundai zatleskat. Už jen celá řada i30 a teď i20. Jejich N verze mají to, co HH mít mají. Manuál, silný motor.... :yes:
Megane R.S. se v manuálu nabízel a nabízí dál, automat bez možnosti manuálu mělo jen GT. Víc mi mrzí ztráta Clia R.S. v páté generaci. Ale na i20N se těším, o kvalitu se nebojím, jen ať to nezazdí cenou.
Evropští výrobci musí... protože ti levičáčtí psychopati z vedení EU chtějí asi oprvadu zlikvidovat evropské automobilky, kulturu... postupně... kupředu levá, zpátky ani krok...
Hyundai má obrovskou výhodu, že není závislý jen na výrobě aut... proto se vždy musím zasmát, když si přečtu ty výživné bláboly a básničky některých haterů na diskusích.
Zatímco evropské automobilky jdou postupně, pod taktovkou neomarxistického dobytku z EU, do kytek, ojebávají, zvyšují ceny, tak korejec vyvíjí vodíkový pohon, dělá hothatche a s každou generací zvyšuje kvalitu.
Je to fakt neuvěřitelné. Evropské značky své hot hatche trestuhodně likvidují (např. Peugeot), nebo vyřazují jejich verze s manuálem (Polo GT|, Megane RS). Naopak Hyundai skutečně plní přání nadšených řidičů - suverénně nabízí normální tlačítkové ovládání hlavních funkcí, čtyřválce, manuální převodovky a mechanické parkovací brzdy! Nikdy jsem si nemyslel, že něco takového napíšu, ale komu čest, tomu čest - Bravo, Hyundai! :-);-):yes::yes::yes:
Na tohle se neskutečně těším. Zatímco evropští výrobci závodí v tom, kdo bude končit na nižším výkonu nebo aspoň spojí výkonnější motor s HDM, Hyu si bezostyšně chystá druhý nekompromisní HH. Tak to má být. :yes:
Četl jsem, že by měl motor pro další roky mírně posílit, ale těch pár koní už vem čert. I tak to bude velmi, velmi dobré auto a v dnešní době něco neuvěřitelného. Téměř bez konkurence. Jsem zvědav na cenu. Vejde se do 650 tis.? Protože s cenou přes 700 tis. se už přibližuje i30N tak snad nechají dostatečný cenový odstup.
bude stvorvalec 1.6 Turbo, vykon by mal byt 150 kW / 204 k, krutiaci moment ~ 275 Nm, 0-100 za cca 6,7s, maximalka cca 230 km/h, hmotnost ~1250 kg, 6 st. manual. Udaje su predbezne, z roznych zahranicnych zdrojov. Uvidime, ake budu konecne cisla.