Pravdu máš, Bůůů Sane, chlapče ušatá :D
Citroen AMI lidi TAK STRAŠLIVĚ MOC nesnášeli, že byl v roce 1966 nejprodávanějším vozem na francouzském trhu https://cs.wikipedia.org/…Citro%C3%ABn_Ami
A Citroen XM, no to už byla úplná hrůza a trest boží. Oni ho tedy jako novináři sice zvolili autem roku 1990 (dokonce před Mercedesem SL), ale Bůůůůůůůů San rozhodl, že je to špatně, tak je to prostě špatně a hotovo :D
Dovolím si mierne nesúhlasiť. Citroen bol vždy viac či menej extravagantný a zároveň doplnený netuctovou technikou. Hydractiv skončil len kvôli cene, keď klasický podvozok bol výrazne lacnejší a aj dostupnejší pri základných motoroch a výbave. To nemalo s odmietaním hydro pruženia nič spoločné. Bohužiaľ to takto domrvili marketingoví stratégovia PSA.
Koukám, že víš více i než sám Källenius, když ani on neřekl, které konkrétní modely budou odepsány. Jo, že strategie vyplňování každé mezery na trhu byla špatná, o tom se nehádám. Sám jsem zvědav, co z těch malých kousků zůstane. Asi spíš všechna SUV, než klasické kompakty a sedany.
Spojení PSA-FCA zatím nemá vůbec na nic vliv, ještě k němu nedošlo. Kvůli covidu se to odkládá.
Je zajímavé, že ten "progresivní" Citroën lidi v jeho době vždycky nesnášeli, protože byl mimořádně extravagantní. Modely Ami, XM, AX... opravdu samé oblíbené. Progresivní Hydractive byl tak progresivní, že lidi radši kupovali klasické pérování namísto hydra. Jediné opravdu zajímavé modely byly DS a Xantia Activa, ale jinak byla ta extravagance spíš na škodu. A totéž je i dnes.
bude docela lehký cíl, protože Mercedes, který je v těžkých ztrátách tuhle celou řadu malých modelů (A, B, CLA, GLA, GLB etc.) hodlá utlumit, protože jej táhne ke dnu. https://www.autoforum.cz/…n-tahnou-ke-dnu/
bylo by to krásné, kdyby se koncernu PSA (nebo snad už PSA- FCA?) podařilo vybudovat novou luxusní značku DS, ale...
Vybudování luxusní značky (či alespoň divize) vyžaduje RANEC peněz a je to běh na hodně dlouhou trať. Mercedes chtěl vybudovat značku Maybach, jediným výsledkem je utopený ranec peněz.
Hyundai se o to pokouší s Genesisem - a výsledky jsou zatím... řekněme spíše záslužné než užitečné.
A to Mercedes ani Kia/Hyundai nebyly v tak velkých finančních obtížích, jako je dnes PSA, který
- za Opela zaplatil balík peněz
- pod druhdy mmimořádně progresivní značkou Citroën dnes vyrání jakási podivná cosi :(
- a jemuž po spojení PSA-FCA přistála na noze další obrovské železná koule, protože z celého FCA obstojně funguje de facto jenom model 500 :-(