Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Češi preferují klasická auta, nákup elektromobilu zvažuje desetina

Češi preferují spíše konvenční auta, koupi elektromobilu plánuje nebo zvažuje desetina motoristů a firem. Ostatní odrazuje především vysoká pořizovací cena, krátký dojezd a nedostatek dobíjecích stanic.
Zpět na článek
18. 10. 2020 23:52
Re: Nejen cena
V tom prípade o Ev neuvažuj, to je jednoduché. Nie je to typ pohonu vhodný pre každého. Ešte naozaj nie.
18. 10. 2020 23:51
Re: záleží na ceně
Na bláboly si tu vyhlásený expert ty. Klameš a vymýšľaš si až sa ti práši spod prstov.
18. 10. 2020 23:49
Re: Kdo to zkusí, nelituje.
A to si vymyslel sám, alebo si si niekde prečítal lož od sebe podobného?
18. 10. 2020 14:36
Re: Ptali se na ulici...
No, kdyz vas vidim, tak mi prijde, ze nase minulost je spus takove stigma.

A problem je, ze neumime premyslet.

A ty neumis rozlisovat, mezi ideologii a tim co se deje okolo..
Avatar - Barrichello
17. 10. 2020 21:42
Re: Je nesmírně potěšující....
Ohybači pravdy, já tu nic o chřipečce nepíšu. Ty dvě věci spolu absolutně nesouvisí, mícháš jablíčka a kedlubny.

Mluvím o tom, že podle vás, aktivistů a neomarxistů už měly být pomalu subtropy a ono leje už asi 10den za sebou, dneska taky pršelo i když jen asi půl hodiny.
17. 10. 2020 17:57
Re: Je nesmírně potěšující....
Diky.

Ale s tou Pekovou je to blbost. Je strasna.

To ze slabne platilo v lete.
Nechci videt, co bude v listopadu.
Zima bude peklo.
Avatar - Hammunasakra
17. 10. 2020 16:57
Re: Je nesmírně potěšující....
:yes: :yes:

Jinak téma slabší chřipečka vs možná největší problém za sto let (od španělské chřipky) jsme se TU v nějaké diskuzi hádali někdy = začátkem března? Pamatuju si jen Karla = ale nebyl samozřejmě sám

No snad má alespoň z části pravdu Peková = a krom vyšší nakažlivosti vir současně i slábne
17. 10. 2020 15:27
Re: Ptali se na ulici...
A Fostek uz zase lze jako.. obvykle.

Citigo za svy? Jaka je asi skutecnost???
A) Vymyslel sis, ze za svy?
B) Nebo sis vymyslel nemeckou dotaci?
C) Vymyslel sis to cely. A nejak jsi na to zrovna zapomnel...

Podle me za C.

https://www.auto.cz/diskuse/76546/1#…

At je to A, B nebo C, je mi te lito.
17. 10. 2020 15:21
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
Nejaky zdroj?

Myslis tim cenu nahradniho dilu v distribucni siti, nebo naklady automobilky na baterku?

330 se mi zda hodne.
Podle dnesnich cen za kWh by mela byt cena jinde.
17. 10. 2020 15:06
Re: Je nesmírně potěšující....
Ja vim covid je jen chripecka a globalni oteplovani nam v nicem nehrozi.
Jj nejedovaty plyn...
https://www.novinky.cz/…t-tisic-40339553
Nekomu ten problem uz byl jasny v srpnu, nekdo jiny to nechape jeste ani ted....

Paralela covidu a globalniho oteplovani je pro me desiva.

Lidstvo je bohuzel nepoucitelne.
A lidi jako vy nejsou schopni katastrofam predchazet.
Protoze tomu uveri.. az kdyz to nastane.

Coz uz je vetsinou bohuzel pozde.

Katastrofam je treba predchazet.
Protoze diky tomu predchazeni prijdes v nejhorsim (v nejlepsim pripade, ze se cerny scenar nenaplni) o nejaky zisk.
V opacnem pripade jsou ale skody nedozirne.
17. 10. 2020 13:26
Re: Češi
Máš opravdu svéraznou představu o pokroku. On je totiž pokrok a "pokrok", víš? Ten euromarxistický, násilím vnucovaný, je ve skutečnosti cesta do pekla zelené totality. :-O :-( :no:
Avatar - PHEV
17. 10. 2020 12:58
Re: Je nesmírně potěšující....
300 tis. Za nové eletrické auto jako strop? Tak to je hustý , když vezmu v úvahu, že za nějakou desetiletou službu v domácnosti to auto na palivu a servisu ušetři 250 tis. Jaký máte strop na nové spalovaci auto velikosti fabie? 100 tis.? Mimochodem spalovaci auto s automatem a slušnejšim motorem v téhle velikosti stoji tak 400 tis.
Avatar - Ada je zase tady
17. 10. 2020 09:54
Re: záleží na ceně
Kdyby prodávali Cígo s dieselem, neprodají z EV ani kus.
Avatar - Ada je zase tady
17. 10. 2020 09:52
Re: Kdo to zkusí, nelituje.
20% pokles kapacity nastane zhruba po 9 měsících
17. 10. 2020 09:50
Re: Jen by mne tak zajímalo...
Jestli někdo někdy vyrobí el. auto, který plně nahradí moje momentální potřeby, včetně rozumné ceny, proč ne. Hlavně aby se s ním dalo pohybovat po Evropě podle mého uvážení a ne podle nabíjecích stojanů. :yes:
Avatar - Ada je zase tady
17. 10. 2020 09:43
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
Přesně. Už po 3 letech bude ten akumulátor na 1/3 kapacity... Po 8-mi letech si se starým akumulátorem nedojedeš ani nakoupit. :-[]
Avatar - Ada je zase tady
17. 10. 2020 09:39
Re: 10%
Za deset let budou stále dominovat diesely, protože mají menší emise CO2 než jakýkoli jiný pohon. Spíše se dočkáme toho, že při koupi nového budeš muset ten starý vůz ekologicky sešrotovat. A to se teprve ti hloupí majitelé elektrovehiklů probudí.
Avatar - Ada je zase tady
17. 10. 2020 09:29
Re: Je nesmírně potěšující....
Prostě ti zdraží auto na dvojnásobek, aby sis koupil bezauto.
17. 10. 2020 07:15
Příspěvek připomíná spam. Je do rozhodnutí administrátora dočasně skrytý.
17. 10. 2020 07:08
Re: Je nesmírně potěšující....
Cim to jako chcete krmit? Nabijecka ma prikon az 22kw. Spocitejte si dobu nabijeni atd... Elektrickej autobus ma prikon nabijeni 150 az 300kw po nekolik hodin. Zruste uhli a cim to budete krmit? Ekologicka stopa je brutalni. Uz tem Bruselskym nesmyslum neverte!
Avatar - _GTE_
16. 10. 2020 22:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Jerry.Gunman
16. 10. 2020 19:26
Jen by mne tak zajímalo...
Jen by mne tak zajímalo, zda si hard core členové zdejší orálě-masturbační sekty "Svědkové Elonovi"
(A) někdy ten svůj vysnívaný 100% eko-bio-freš elektromobil doopravdy koupí
a nebo
(B) o tom budou jenom neustále debilně čvaňhat.

Já hlasuji pro alternativu B :D Co vy?
16. 10. 2020 18:10
Re: 10%
podle udaju z autoscautu a mobile cena iPace klesa s danym najezdu a stari vozu mene nez kuprikladu u dieseloveho nebo benzinoveho E-Pace, takze me to asi ani nijak nevzrusuje, a popravde na E-AMG jsem tratil asi nasobne vice nez kolik budu tratit na tomto aute a kolik zrejme nasledne budu tratit na Taycanu :D
16. 10. 2020 17:34
Re: Je nesmírně potěšující....
350 tis.. to si počkáš..
16. 10. 2020 16:51
Re: Ptali se na ulici...
Zase špatně, to s bolševikama nemá co dělat, možná bude lepší a hlavně pravdivý přestat se vymlouvat na komanče a pojmenovat to přesně, jako výrazy jako stupidní, zmanipulovaní případně zkorumpovaní. Jasně je na to nabaleno spoustu zmanipulovaných hlupáků, ale to jen řvoucí dav, je potřeba se ptát jako vždy "v čí prospěch"
16. 10. 2020 16:41
Re: Ptali se na ulici...
Ano, přesně tyto fanaticky levičácké kreatury ženou Západ do totální záhuby. A zdaleka ne jen násilným prosazováním EV! :-O :-( :no:
16. 10. 2020 16:34
Re: Je nesmírně potěšující....
Uvidíme. Třeba budeme mít kliku, lidi na Západě konečně prozří a ty zločinné zelené progresivisty-marxisty u dalších voleb vykopou od vesla. Pak máme naději. Kéž by se tak stalo!!! :'-( Nebo se ukáže další členství EU pro země V4 neúnosné, přijde czech/slovakia/poland/hungaria -exit a Škodovka na středoevropských trzích bude skutečně moci prodávat normální auta. Těch možných scénářů je spousta... ;-\
16. 10. 2020 16:23
Re: Je nesmírně potěšující....
Neodbočuj od tématu. Nebo se bojíš? Prostě se pojď vsadit, zda sa 10 let si budu moct koupit spalovací Octávku nebo ne. Nic víc, nic míň.
Co se týče cenové dostupnosti, troufnu si předvídat, že Octávka bude za stejný nebo menší počet průměrných/mediánových platů jako dneska.
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 15:46
Re: 10%
No a tady je bohužel TEN PROBLÉM = to NELZE

Když to necháš na (neznalé) většině = probudíš se a zjistíš (v lepším případě) že je za 5 minut 12

Ono i teď to časově vyjde "jen tak tak" = přechod z aut na ropu prostě bude na desítKY let = drtivá většina z diskutérů se úplnýho přechodu = prostě nedočká

Dieslový auta se tlačí (formou zvýhodnění ceny jejich paliva) daleko delší dobu než 15 let = absolutně nezáleží co zrovna někde nějaká politická generace. Bolševik to má i v programu = tlačit aby bylo JEN po JEHO. Tohle s tím nemá nic společnýho = krom toho že to takhle prezentujou exbolševický hoaxy

Tohle je prostě vědecky jasná neokecatelná NUTNOST = a učí se už na ZŠ. A protože odklon od ropy na NĚCO bude na MNOHO desítek let (je v zásadě fuk jestli to nakonec bude půl na půl baterky a vodík nebo jak) tak je NUTNOS NUTNÁ začít teď. Co a jak to definitivně bude = to my neuvidíme
Avatar - _Karel_
16. 10. 2020 15:11
Re: 10%
Nic proti tomu, asi je to vážně jedno. Ale pokud se pak např. nedokážeš po dvou letech zbavit auta s pořizovačkou 2M (?), tak to úplně jedno není.
Ale nic proti tvýmu autu.
16. 10. 2020 15:08
Re: 10%
Ale to fakt nemá cenu řešit a taky nemá cenu něco po bolševicku tlačit. To musí vzejít z vývoje přirozeně. A jestli bude chtít jezdit v EV 10% lidí nebo 30% to bych nechal na trhu, ať si to vyřeší sám. Třeba za 10 let budou dostupný ve větší míře auta na vodík a rozmůže se za 10 let vodíkový pohon. Ale něco dotacema tlačit je špatně. Takhle před 15 lety EU tlačila dieselový auta. Byla to blbost. Teď tlačí úplně stejně EV a je to stejná hovadina.
16. 10. 2020 15:07
Re: Je nesmírně potěšující....
opr. "mizivý podíl". :-)
16. 10. 2020 14:58
Re: 10%
no keca se o tom asi tak nejak od roku 2010, teda v diskuzich, verejnosti je to celkem asi u zadnice a velka sposuta beznych lidi nema ani tusieni ze neco jako elektromobil se da normalne koupit a provozovat, i soused v ulici co jsem s nim pred par mesici mluvil poprve vic nez pozdrav a chce si kupovat Jaguara se me zeptal jak jsem s Jaguarem spokojenej (ma Discovery 3 nebo 4 generace, nevim presne), ale ze to je elektrickej Jaguar netusil a myslel si ze to ma normalne spalovaci motor :-) kdys jsem ho pak svezl tak byl desne prekvapenej, aneb udiv padesatnika nad necim takovym ze to vubec jezdi
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 14:54
Re: Je nesmírně potěšující....
Musíš ty tupý ruský hoaxy opakovat? Nemáš mozek?

MizivÝ podíl = ale ono to VŮBEC NEní o jedovatosti = to máš z toho NEmyšlení a opakování hoaxů
16. 10. 2020 14:50
Re: Je nesmírně potěšující....
Opakuji - žádný šroub nelze utahovat do nekonečna! To je fyzikální jistota. ;-\
16. 10. 2020 14:49
Re: 10%
covece to jestli to auto bude a je propadak jsem neresil ani pred porizenim ani az ho prodam, tak nejak je me to fuk, me se to auto libilo a libi a jezdi se me s nim dobre, po 2 letech pujde o majitele dal a ja presedlam na Taycan, a opet me je a bude celkem fuk jestli to bude propadak nebo megahit, proc by me neco takoveho melo zajimat nebo treba trapit?

me jako uzivatele toho auta zajima spise to, zda se me s tim autem jezdi dobre, jestli se me libi co jako ridic vidim pred sebou a tedy jestli se nemusim 99% casu divat na neco co se me nelibi, a take to jake naklady v celkovem souctu za to auto zaplatim, a to se vesmes dozvim az v dobe kdy ho prodavam

ale jako ze bych si priste teda vybral neco co je rhakem na trhu? co je teda momentalne prodejni trhak? ja abych se podival a zaspekuloval zda se teda jako mam na Taycana tesit nebo se rychle poohlednout po tom aktualnim trhaku :yes:
16. 10. 2020 14:48
Re: Je nesmírně potěšující....
Jasně. Zákaz je zákaz a cena je cena. Pokud ne, tak by zelenomarxisti nenastavovali automobilkám likvidační pokuty za produkci nejedovatého CO2 (zvláště když na ní mají miziví podíl).
Takže jakou cenovou dostupnost predikuješ oktávce za 10 let ve srovnání s dnešním stavem? ;-\
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 14:41
Re: Češi
Mám eso https://www.irozhlas.cz/…a_1908111344_kro který nepřebiješ = evidentně si ten odkaz nečetl. Viz odstavec pod ilustračním foto

Ale jo v chudejch zemích typu rusko = to ještě chvíli půjde ;-)
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 14:38
Re: Je nesmírně potěšující....
Na TUHLE hoaxovou kravinu nalítla spousta lidí = a opakujou to a opakujou = dokonce používáte STEJNÝ slova :D

No tak dneska se prodávaj auta s výkony 300-400 koní co zvládaj emise co budou za 10 let

Zkus neopakovat hoaxy a netvrdit že všichni evropani s vyššim IQ a vyššíma znalostma než ty = sou proti tobě vlastě totální ale fakt naprostý idioti.

A zjisti si co proč to CO2 = to je taky megatrapný = jak to furt dokola některý lidi tupě opakujou a opakujou (opět asi v přesvědčení že viz předchozí odstavec
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 14:34
Re: Je nesmírně potěšující....
Tvoje úroveň konverzace spadla POD dno = na každym slušnym webu bys skončil

Smutný co všechno tu nechá(vá) machi(avelli) projít
16. 10. 2020 14:32
Re: Je nesmírně potěšující....
Hele, nevykrucuj se. Prostě zákaz je zákaz. Buď si to budu moct koupit nebo ne. Pokud řešíš něco jiného, jen se vykrucuješ.
Avatar - Barrichello
16. 10. 2020 14:32
Re: Češi
Polsko je schopno těžit tolik, že by zásobovalo samo půl Evropy, kdyby jeli naplno a další obrovské zásoby uhlí má rusko a další.
Avatar - Barrichello
16. 10. 2020 14:31
Re: Češi
EUROSOJUZ taky ví na to, jak si poradit s těmi co chtěj za pronájem svého domu cifru, co si sami představují a jak si poradit s těmi, co topí uhlím a jezdí ve starém autě. Prostě jim to zakážeme nebo zdaníme tak, aby na to neměli.
A ještě jim osvícení politici typu Hřib poradí, at jezdí MHD nebo na kole.

To není komunistická praxe? :-)
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 14:28
Re: Češi
Na ukončení těžby uhlí = tlačila tlačí a víceméně už dotlačila "vyšší moc" DALEKO VYŠŠÍ než nějaká EU https://www.irozhlas.cz/…a_1908111344_kro ;-)

Je důkaz SKVĚLÉ PRÁCE hoaxů a tedy jejich autorů, že lidi co věci nerozumí (většina) VŠECHNO hodí na EU :D :-! :-[] :*)
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 14:26
Re: Češi
Jj tak to je my CHCEME být zaostalí

Jsme na to ZVYKLÍ = PROTO máme dneska (už dobrovolně) prezidenta i předsedu vládu (ex) komunisty :D

Byli jsme zaostalí díky péči jedné strany desítky let = pustili nás ze ZOO kde bylo sice zaostání ale klídek pohodička, ale po nadšeném úprku do volné přírody jsme zjistili.. že sice můžeme co chceme, ale taky že tam si musíme lovit jídlo SAMI

Sice i tady existují inteligentnější vzdělanější jedinci kteří nechtějí zase (dál) zaostávat, ale s těmi si poradíme = VÍME jak na to máme (40ti letou) PRAXI :-!
Avatar - Barrichello
16. 10. 2020 14:26
Re: Češi
EU je chce vypnout hodně rychle, resp. nemusíme je vypnout, ale ta výrobní cena z uhelky, na kterou napaří takvové emisní daně (povolenky) bude dražší, než výrobní cena z jádra.

Asi takhle. Takže to provozovatelé prostě vypnout budou muset. Navíc EU brutálně tlačí i na ukončení těžby uhlí, takže asi tak. Nebude tam čím topit.
16. 10. 2020 14:24
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
az na to, ze 1,4tsi bezne jezdi pres 300tkm, za to bitdi se sype uz v zaruce. A jestli nevis jakej je servisni rozdil mezi 1,4tsi a 2,0bitdi tak jsi slepej nebo spis blbej

a mimochodem baterie se v gte nemenila oficialne u nas ani jedna. Kolik si myslis ze se rozsype Kodiaqu rs v zaruce, ty jeden vohnoute.
16. 10. 2020 14:20
Re: Češi
Nevím. Otázkou je, kdy se budou vypínat uhelky, jak rychle a jak to bude s náhradou za ně.
16. 10. 2020 14:10
Re: Češi
Fajn, vystihl jsi to naprosto přesně - pro drtivou většinu Čechů jsou elektropekáče zcela nepřijatelné řešení individuální mobility. A běda vládě, která by jim na jejich většinou starší ojetá auta s normálním pohonem sáhla! :-) :yes:
16. 10. 2020 14:05
Re: Je nesmírně potěšující....
A kolik za ní asi tak zaplatíš? Tj. pro jaké procento lidí bude dostupná ve srovnání se současným stavem? ;-\
16. 10. 2020 14:04
Re: Je nesmírně potěšující....
Ano, ale předchozí zpřísnění regulací ještě bylo u spalovacích motorů technicky realizovatelné, zejména když šlo o opravdu jedovaté složky výfukových plynů. Teď se ale hlavní útok na auta provádí prostřednictvím limitů nejedovatého CO2, tj. nařízené, směšně nízké hodnoty spotřeby nelze ve skutečnosti dosáhnout.. Žádný šroub totiž nelze dělat do nekonečna a fyzikální zákony nikdo nezmění (i když si to spousta zelených pošuků myslí). :-( Zato po mnoho desetiletí budovaný špičkový autoprůmysl lze zlikvidovat pár nesmyslným hlasováním v evropském parlamentu (a tím připravit o práci statisíce Evropanů). Jak snadné! :-( :-( :-(
16. 10. 2020 13:37
Re: Nejen cena
Nad čím přemýšlíte? I kdyby jich tam bylo 400, tak to bude problém. Sem si kolik jezdí v ČR aut a desetina by měla být EV. V lepším případě by pak polovina lidí nabíjela ve svém domku ze sítě.
Už se těším, až na Chodově, Krpoli apod bude každé desáté auto EV a děti si přes prodlužky ani nehodí balonem. ;-)

Ale v zemi, kde se prezident bohapustě vysmívá krizí postiženým podnikatelům se moc nedivím, kdyby k tomu z jakéhosi nařízení došlo.
16. 10. 2020 13:34
Re: Kdo to zkusí, nelituje.
Máš dost hrachu, když stojíš před stěnou? ;-)
16. 10. 2020 13:33
Re: Kdo to zkusí, nelituje.
Ty se chodíš podle všeho pást na louku? A elektriku si vyrábíš sám na své čerpačce solárem, kde jsi použil jen přírodní materiály, získané bez exhalací?

Prima a před oponou obdiv :yes:
16. 10. 2020 13:20
Re: Češi
Doma si budeš dobíjet denní nájezdy. Jelikož statisticky většina lidí najede do 50 km denně, tak je to v pohodě i ze zásuvky (já nabíjel taky za zásuvky, než jsem zapojil 3-fázový wallbox a naprosto v pohodě). Pokud potřebuješ nabíjet více, buď si zapojíš wallbox nebo zajedeš před dojezdem domů k obchoďáku a během nákupu si nabiješ rychlonabíječkou nějaký kus baterky a doma pomalu dobiješ tak, abys ráno měl zase plnou (pokud ji potřebuješ).
Nicméně řešíme hypotetickou situaci. Člověk z polorozpadlé barabizny nebude jezdit elektrem, protože těžko teď sežene 20 let staré elektro za 30 tisíc... Takže nemusí řešit ani tu přípojku.
Avatar - Barrichello
16. 10. 2020 13:19
Re: Češi
Kolik toho bude přebývat, až se vypnou uhelné elektrárny? Nestaneme se pak náhodou dovozcem elektřiny?
16. 10. 2020 13:12
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
Nic dohledávat nebudu, nebudu dělat za tebe tvoji práci. Pokud nechceš nijak podpořit svoje tvrzení, tak ty tvoje výblitky jsou stále jen výblitky, nic víc.
16. 10. 2020 13:10
Re: Je nesmírně potěšující....
Já to věděl a vím to. A co jako? Jak to souvisí s tím zákazem?
Něco k věci by si neměl?
16. 10. 2020 13:01
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
Šul ínku přečti si moje příspěvky pár let dozadu.
To, že ses tady dneska vylíhl neznamená, že ti to tu budu extra datlovat.
16. 10. 2020 13:00
Re: Kdo to zkusí, nelituje.
Aha.
Tak ty jsi pitchus.
Tím se vysvětluje všechno.
:D :D :D
A k tomu smradu...tvoje přírodní eko-nemytá stará (nebo to spíš tipuju na kníráče) smrdí víc a taky to voblizuješ/kouříš :-!
16. 10. 2020 12:58
Re: Je nesmírně potěšující....
A přisaď si na to, voloušku, že dneska už platíš v ceně benzínového i dieselového dvoulitru asi 100.000 za pokutu za emise.
Nevíš nic. Vůbec nic. Snažíš se trapně diskutovat. Najdi si diskuse a články tak 3 roky zpátky. Až si to načteš, vrať se.
16. 10. 2020 12:56
Re: Češi
Ale zapojí. Stačí fotbalový zápas a když přijde přestávka, tak to by ses divil, co to udělá se sítí, když si lidi jdou dělat kafe. :-)
Mám jednoduché počty přímo od ČEPSu. Dneska přenosová soustava zvládne bez problému milion EV (výhoda dědictví těžkého průmyslu a několik miliard ročně do modernizace přenosové soustavy každý rok). Milion EV ročně sežere kolem 2 TWh, za loňský rok jsme vyvezli přes 13 TWh, takže je kde brát. A až tady bude milion EV (toho se asi nikdo z nás tady nedožijeme), tak ČEPS bude připraven na dva miliony EV, atd.
Distributoři mohou mít někde "hluchá místa" s kapacitou distribuční soustavy, ale to oni rádi postupně zmodernizují, protože jejich zisk je odvozen od toho, kolik prodají elektřiny.
Co se týče drátů doma, třeba já jsem nemusel doma nic měnit, ani zvětšovat jistič. Jen se mi více zploštila (více se mi srovnala noční spotřeba s denní) křivka spotřeby a ani při nabíjení EV nemám okamžitou spotřebu přípojky větší než ve špičce přes den.
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 12:53
Re: 10%
No a přesně to = čím se bude jezdit jednou až budou prdět do hlíny = tu fostekové aspol. řeší. Že to musí bejt tak jak si oni si přejou = i když budou dávno mrtvolky (možná i dřív https://www.mix24.cz/…eurobiolog-sery/ :D

Sice to nejspíš bude asi o něco rychlejší než myslíš = ale prostě běh na dlOOOOOuhou trať
16. 10. 2020 12:46
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
Aha. Ale stejně nesouhlasím. Baterky se skládají z modulů a v případě problému se mění konkrétní modul, nemění se celá baterka kvůli tomu, že nějaký článek kleknul.
Avatar - Barrichello
16. 10. 2020 12:43
Re: Češi
určitě, za 8-14 hodin to lez dobít i ze zásuvky 220, ted co budeš dělat až někam nutně bude potřebovat jet za 2 hodiny po tom, co si přijel se skoro vybitým autem nebo přijedeš odkněkud v 0:30 v noci, jak včera moji drazí sousedé :-) To asi nestihneš dobít do 6:30 když zas odjedeš že, ze zásvuky :-)

A rychlonabíječky už nejsou jak rychovarná konvice :-)
16. 10. 2020 12:43
Re: Je nesmírně potěšující....
Hele, tak můžeme se vsadit třeba o novou Octávku, že za 10 let si ji budu stále moct koupit ve spalovací verzi.
Co ty na to?
Avatar - _GTE_
16. 10. 2020 12:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
16. 10. 2020 12:40
Re: Češi
Jenže nikdo nezapojí mezi 6-8 večer do sítě najednou 2500 myček, žehliček.

Tepelný čerpadlo se spouští a vypíná různě, podle toho jak padá teplota v domě rozhodně neběží nepřetržitě celou noc. Mam ho doma, tak asi vím jak to funguje
Avatar - lyon667
16. 10. 2020 12:40
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
Myslím tu cenu.
16. 10. 2020 12:39
Re: Nejen cena
Pokud ho ovšem euromarxisti nezadusí nesmyslnými regulacemi a restrikcemi. Makají na tom ze všech sil! :-O :-( :no:
16. 10. 2020 12:38
Re: Je nesmírně potěšující....
Ale v nabídce budou spalováky i nadále. K tomu článku, podobně se řvalo, když se zavádělo EURO 5 i EURO 6. A nakonec to šlo.
Ono kdyby to nešlo, tak autolobby si prosadí změkčení. Protože kdyby opravdu se přestala klasická auta prodávat (a elektromobily stále nebudou plnou náhražkou za spalovák), tak se objeví politici, co půjdou na ruku autolobby, včetně nasraných voličů a ti to zruší.
Já tyhle boje "další norma je smrtící pro automotive" zažil za posledních 30 let několikrát.
Avatar - Barrichello
16. 10. 2020 12:37
Re: Je nesmírně potěšující....
V kontextu podílu Evropy na světovém znečistění a v kontextu neřešení zásadních problémů světa, jako je kácení pralesů, kácení Sibiře, navíc nelegální čínany, neřešení problémů Aralského jezera, neřešení odpadů vč. jaderného v oceánech atd na ten Golf můžeš přijet klidně tankem T55 nebo sovětských pásovým tahačem houfnic s motrem o objemu 33 litrů co žere v trerénu 220 L na 100 Km:-)
Avatar - lyon667
16. 10. 2020 12:36
Re: Nejen cena
Čtyři jsou úspěch. Brněnský Globus má dvě :-)
Avatar - Barrichello
16. 10. 2020 12:33
Re: Je nesmírně potěšující....
Kromě politiků to řvou aktivisti, kteří chodí brečet k politikům a pořáda demonstrace, že už zítra nastane konec planety, když se hned zítra něco nezmění.

BTW, mělo být už subtropické sucho, bez deště , všechno vyprahlý a ono místo toho týden nepřetržitě leje. Na Moravě povodně. Zajímavý co.

že by nakonec přeci jenom cykly, jak tvrdí ta část rozumných vědců? :-)
16. 10. 2020 12:32
Re: Je nesmírně potěšující....
"Prý mi vezmou důl! To je ale pěkný nesmysl. Pane, důl se dá zasypat, zatopit, ale nikdo vám ho nemůže vzít! "Cha cha cha, človíčku, človíčku...".....Rozdíl v naší dnešní situaci je jen v tom, že my ZATÍM ještě smíme naznačovat.... ;-\ ;-\ ;-\
Avatar - Barrichello
16. 10. 2020 12:29
Re: Nejen cena
U globusu maj 4, slovy ČTYRI dobíjecí místa na elektromobily.

To lidi strašně vytrhne až se ty elektromobily rozšíří, to abys tam nakupoval 10 hodin, než na tebe přijde řada :-) Většinou tam stojí jebky jako BMW I3 a Hyundai IONIQ
16. 10. 2020 12:26
Re: Češi
Jednoduché počty. Tito budou dál jezdit spalovákem. Ale pokud provozují doma rychlovarnou konvici, elektrickou troubu či elektrickou varnou desku, tak přes noc si zvládnou nabít EV naprosto v pohodě.
Avatar - Barrichello
16. 10. 2020 12:26
Re: Nejen cena
50 km jo, tak to už jsem jeden co se do limitu nevejde, já najedu denně 60-70 km :-)
Avatar - _Karel_
16. 10. 2020 12:25
Re: Je nesmírně potěšující....
Tvá míra chápání kontextu je neuvěřitelná. Ano, v autosalonu ti prodají co chceš - pokud to zatím mají v nabídce. https://www.autojournal.cz/…zeni-emisi-o-60/?…

Buď jsi poslední roky hybernoval ve vesmíru, nebo.....
16. 10. 2020 12:24
Re: Češi
Pokud sítě zvládnou utáhnout rychlovarný konvice, žehličky, tepelný čerpadla, tak nabíjet EV zvládnou taky.
Avatar - Barrichello
16. 10. 2020 12:23
Re: Češi
A ty komunistický transormátory a rozvodny a ty 50 let starý dráty , který na tohle absolutně nejsou dimenzovaný. To bude blackoutů, doporčuju si koupit kamna na uhlí, dostatečnou zásobu dřeva a uhlí a elektrocentrálu a barel benzínu.

Jinak hrozí, že Vám umrzne zádel, až ten proud nepůjde :-)
16. 10. 2020 12:23
Re: Kdo to zkusí, nelituje.
A co to bylo za EV?
Avatar - Barrichello
16. 10. 2020 12:21
Re: Češi
Z té poloviny domků jsou rozpadlé barabizny s oprýskanou a špinavou fasádou, co by nutně potřebovaly rekonstrukci v řádu 1,-2 mega a lidi si tam budou kupovat elektromobil.Když nemaj na novou střechu :)
A nabíjet ho skrze hliníkový komunistický dráty, který nesnesnou ani větší jistič.

Trošku reality, plácale. Objed si někdy pár obcí, doporučuju severní čechy, krkonošsko mimo lyžařské areály a části moravy a jeseníků.

Uvidíš ty domečky a jejich bohaté majitele :-) :-) :-)
16. 10. 2020 12:21
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
Místo žvanění hloupých výkřiků by si mi třeba mohl rozporovat to co tvrdím. Ale to od někoho, komu zavedli na pokoj internet a dneska mu zapomněli dát prášky, nemohu očekávat...
16. 10. 2020 12:18
Re: Je nesmírně potěšující....
Jdi příkladem, nejdřív začni u sebe.
16. 10. 2020 12:18
Re: Je nesmírně potěšující....
Ale prdlajz. To sou kecy v kleci politiků, co jen na sebe chtějí strhnout nějakou tu pozornost.
Však si také všimni, že každý operuje "až za 10 let", atd. Myslíš, že ten politik tady bude? I kdyby teď něco schválili, tak to před zavedením (ti další politici) opět zruší.
Avatar - Barrichello
16. 10. 2020 12:17
Re: Ptali se na ulici...
neobolševický :-) Zelení a liberálové v EU nejsou nic jiného než neomarxisti, zelení bolševici :-)
16. 10. 2020 12:15
Re: Je nesmírně potěšující....
A co takhle být konstruktivní? Kromě toho, že píšeš nejhloupější příspěvky bez přidané hodnoty.
Zeptám se tě jinak. Když půjdeš do autosalonu a poptáš diesela nebo benzína, tak prodejce ti řekne: "Pane, já Vám ho neprodám, musíte si koupit elektriku"?
16. 10. 2020 12:15
Re: Češi
Paráda bude, až ta polovina začne nabíjet každou noc naráz :-!
Ty dráty ukápnou na pole.
Avatar - Barrichello
16. 10. 2020 12:14
Re: Je nesmírně potěšující....
Nee, vůbec, jenom hrozí že za 9 let zakážou auta se spalovacími motory :-) :-) :-)
16. 10. 2020 12:12
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
V tom GTE se ti to turbo vy se re taky. Vohnoute.
16. 10. 2020 12:11
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
Naopak. U baterek je to stejné jako s akváriem. Čím větší, tím menší problém. U větší baterky se lépe balancuje (na úkor komfortu uživatele) a při stejném nájezdu má auto s větší baterkou méně cyklů.
16. 10. 2020 12:11
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
Už zase? Přestaň.
16. 10. 2020 12:10
Re: Je nesmírně potěšující....
Debílku, už nikdy nic nepiš.
16. 10. 2020 12:08
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
Ano, dneska prodej ojetiny EV je opravdu nevýhodný, protože "trh" (resp. lidé) se toho bojí a to se odráží na ceně. Podobně jsem tratil, když jsem před 10 lety prodával hybridního Priuse. Dneska si hybridní auto drží cenu výrazně lépe než tenkrát, kdy lidi s tímto neměli zkušenosti.
A totéž platí dneska pro EV.
Avatar - _Karel_
16. 10. 2020 12:08
Re: Je nesmírně potěšující....
Gratuluji k nejhloupějšímu příspěvku měsíce, v té konkurenci je to obdivuhodné :yes:
16. 10. 2020 12:05
Re: Je nesmírně potěšující....
Nikdo nám nic necpe. Když jsem přišel do autosalonu, prodejce mi v klidu prodal nafťáka. Elektro beru jako další typ pohonu jako je nafta/benzín/LPG/CNG...
Avatar - lyon667
16. 10. 2020 11:59
Re: Nejen cena
Já bych nepropagoval samozřejmě nic. Nejsem komunista, abych někomu nařizoval, na co smí, nebo nesmí jezdit, podle aktuálních ideologických trendů. Trh si cestu najde.
16. 10. 2020 11:56
Re: Nejen cena
Povídám, zní to pro někoho dobře, mimo Prahu u obchodů ještě el. není a navíc, já se vejdu do 15 minut a co potom? RD dům nemám a ani nechci, v práci dobíjet nemůžu, takže pro mě a mě podobné se nenajde ani jedno pozitivum, opravdu ani jedno. Ano a svůj nájezd znám, není to problém spočítat a anomálie nejsem, do práce a z. zhruba 80 + něco navíc, to je to dobíjení 2x týdně, zhruba někdy 3x a to je řádnej vopruz, pokud nejsi fakt flegmoš. Sám majitel Tesly co nabíjí u baráku prohlásil že koupě je nesmysl, ale že je to pro něj určitá poza.
Avatar - _Karel_
16. 10. 2020 11:50
Re: Češi
Na druhou stranu polovina tedy může...
16. 10. 2020 11:40
Re: 10%
Následující dekáda. Mezi léty 30-40 bych očekával, že se to rozroste na 20-30% pokud se nestane něco zásadního (třeba nějaký světový konflikt). Co bude v automotivu za 40-50 let nemá cenu řešit teď. To ať si řeší následující generace.

Lidi jako Fostek a já hysterčí, protože ubývají výkonná benzínová auta a motorizace, který chceme. Podívej se např. na nabídku Škodovky. Do Fabie, Scaly, Kamiqu a Karoqu pořádný motor nekoupíš. Končí to 1,5 TSI. Jediný kde seženeš důstojnej motor s kloudným výkonem je Oktávka RS a Superb s Kodiakem. A to není jen problém Škodovky. Výkonné motorizace díky nařízením EU mizí i z dalších aut jiných automobilek.
16. 10. 2020 11:37
Re: Nejen cena
To je snad jasné - auta s moderními, ultranízkoemisními spalovacími motory. Až už na benzín, na naftu, či LPG nebo CNG. :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - twistedTSD
16. 10. 2020 11:36
Re: Češi
Takže polovina lidí pravděpodobně nemá kde nabíjet.
Avatar - lyon667
16. 10. 2020 11:34
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
To je ale pořád Hybrid s malým akumulátorem. Velké baterie pro BEV jsou o řád větší problém.
16. 10. 2020 11:33
Re: Kdo to zkusí, nelituje.
Jako jo, ale třeba ženina A6 nejede víc jak 200km denně jak je rok dlouhej a za Etron bych to asi i vyměnil. Stejnak to jezdí jenom tam, kde je zásuvka přímo v garáži. Problém EV je to, že na druhý auto/hračku je to prostě drahý a jako první auto to nikam nedojede.
16. 10. 2020 11:31
Re: Kdo to zkusí, nelituje.
Ono by to chtělo EV s dojezdem v mrazu a s plným obsazením při dálničním provozu aspoň 400km. Tedy TMX potřebuje na svižnou jízdu po dálnici v mrazu cca 30-33kWh, tedy auto této velikosti a efektivity by pro moje použití muselo mít něco jako 130kWh využitelné kapacity po 20% degradaci baterie. Takže se bavíme o něčem jako je 160-170kWh. Což při stávající technologii je něco jako 1000Kg hmotnosti. Při dnešní technologii nereálné.
Nicméně jako druhé a další auto do rodiny už nikdy nekoupím diesel a budu EV hodně zvažovat. Jako první je pořád pro mě nejlepší PHEV.
Avatar - twistedTSD
16. 10. 2020 11:31
Re: Nejen cena
To je nesmyslná úvaha. Sice mám nízký nájezd, ale to proto, že nedojíždím denně. Běžně otočím 300 km za den.
Avatar - lyon667
16. 10. 2020 11:31
Re: Kdo to zkusí, nelituje.
Teslu X. Zrovna tobě jsem to, myslím, už několikrát říkal.
Avatar - lyon667
16. 10. 2020 11:29
Re: Nejen cena
Problém ale není v náhradě ropy, problém je v baterkách. O tom je celou dobu řeč. Takže těch možností je celá řada, jen se z nějakého důvodu propaguje ta nejhorší možná...
16. 10. 2020 11:29
Re: Nejen cena
Najezdím dvěma auty cca 20tkm za rok. Těch 900 km na nádrž ovšem najedu i když topím, chladím, stírám, hřeju si zadek a svítím. Nemusím večer přemýšlet, jestli ráno odjedu s autem, když jsem ho zapomněl připojit, plánovat cestu podle dobíječek... Běžně se cestou rozhodnu jet jinudy, jinam. Prostě jak jsem psal, zatím určitě ne pro každého.
Avatar - twistedTSD
16. 10. 2020 11:28
Re: Nejen cena
Většina lidí nemá garáž, kde by to nabíjela. A nemá auto pouze pro dojíždění do práce, což právě řeší PHEV.
16. 10. 2020 11:24
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
Nevím jak u Outlanderu, ale u Passatu GTE je cena baterie tuším kolem 60 tis MOC včetně DPH. Servisní špás na téma 200tkm, Passat BiTDI a turbo v háji je násobek tohodle.
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 11:23
Re: Češi
Nikoli = zjednodušeně POLOVINA bydlí v domku = myslím že poslední číslo bylo 44% v rodinných domech?
Avatar - _Karel_
16. 10. 2020 11:11
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
A pak tu máme např. spoustu Toyot nebo Tesel bez problémů. Takže podle mě nejde o obecný problém nízké životnosti.
Avatar - lyon667
16. 10. 2020 11:02
Re: Kdo to zkusí, nelituje.
Zkusil jsem a stačilo. Nikdy víc.
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 10:59
Re: Nejen cena
No průměrnej roční nájezd = je znám. Tak kolik najezdíš za rok ca ty?

Jo počet pump na auto člověka rsp. km2 = je zrovna u nás TĚŽKÁ ANOMÁLIE. Plus v Německu nebo Itálii no vlastně to znám i z Rakouska = je běžný že pumpa je schovaná někde za bukem = musíš sjet z dálnice. Ale viz odkaz klasický český = odtud do Chorvatska není problém s dnešníma baterkama

Stejně nemáme jinou možnost = ropa prostě dojde není věčná. Auto může jet už dneska na spoustu jinejch věcí než na ropu = to ostatní co z ropy děláme tam jí zatim nahradit neumíme
Avatar - lyon667
16. 10. 2020 10:53
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
Nevím, kolik stojí baterka na Eniaq, ale na eCitigo je za 330k a pochybuju, ze Eniaq má tu samou. To spíš bude blíž baterce z eTronu a ta je v distribuční síti koncernu v koncové ceně za necelý milion.
16. 10. 2020 10:50
Re: Nejen cena
Pro dálkový trasy to neplatí a myslím, že nejsem ničím extra výjimečný. Jak jsem psal, třeba v Itálii nenajdeš přes den otevřenou pumpu a dobíjecí stojan je o velké náhodě, nemluvě o přejezdu Alpských pasů. Další věc je, že pokud mám u nafty s karavanem o 4 litry větší spotřebu, nenajedu 900, ale stále dobrých cca 500 na nádrž, jak to bude s elektřinou? Já prostě z praxe stále nevěřím, že je momentálně elektroauto vhodné pro každého a ještě dlouho nebude, pokud někdy.
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 10:33
Re: Nejen cena
To je prakticky = roční nájezd aut je znám. Kolik najezdíš v průměru ty rsp. tví známí = víš. Pokud nejsi anomálie = tak takhle nějak..

No už dneska de nabíjet třeba při nákupu = jedno jestli Lidl nebo Globus apod. Ale většina lidí prostě tankuje doma nebo v práci. A u auta nestojíš. Zajedu do garáže a zásuvku mám stejně cestou ven = tak zastrčím a jdu. To samý v práci = třeba http://www.hybrid.cz/…na-elektromobily to už má = všechny auta na elektřinu

Ta nutnost zevlovat někde než se auto nabije = je spíš velmi výjímečná. To platí pro dálkový trasy http://www.hybrid.cz/…ch-do-chorvatska
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 10:27
Re: 10%
Ty si za NEználka po tvym za č u ráka = s jakýmkoli nickem ;-)

Jo inteligente = nejsme pracháči jako norové = kompletní proměna na svět bez ropy (jak tě učila paní/soudružka učitelka) je na = mnoho desítek let. To jen pako neznalý namachrovaný HYSTERČÍ = protože nerozumí nechápe

Buď v klidu = do konce života asi budeš MOCT žvanit svý blbo-pitomosti a do konce života nejspíš jezdit = na co chceš na plyn, vodík, benzín, elektřinu, naftu
16. 10. 2020 10:23
Re: Složitá obsluha
Soused měl k půlročnímu testování cca před 10 lety prototyp Octavie Combi II 85Kw na el. V zimě nedal ani Boleslav a zpět(140Km) bez dobíjení. Zdá se mi , že se to za ty roky nijak zásadně neposunulo. ;-\
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 10:21
Re: 10%
To "do budoucna" je zhruba jakej rok?

Do BUDOUCNA = přechod u nás je velmi volně tak 40 let = tak DO BUDOUCNA v horizontu 40-50 let = je (téměř) vše na elektřinu. Možná vodík možná ještě něco = ale teď se pracuje jen s ELEKTŘINA a VODÍK

Spalovací motor MŮŽE zůstat pro zábavu pro auta typu https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 těch je i dneska procento. Těch 99% zbylých = elektřina

https://www.hybrid.cz/…vodikove-kamiony

Viz těch třeba 40 let = je proto OTÁZKA PROČ lidi jako fostek dnes HYSTERČÍ
16. 10. 2020 10:21
Re: Nejen cena
Teoreticky můžeš mít pravdu, ale pokud nemůžeš tankovat doma (v práci), je třeba pro mě krajně obtěžující jen představa, že budu místo 3-5 minut jednou týdně tankovat benzín a nebo někde minimálně 2x týdně zevlovat 45? minut a to ještě za předpokladu, že není nikdo přede mnou, protože jinak to jde klidně do hodin. Každej si představuje nádherný prosluněný den, jak s radostí srká kafíčko a nikam nespěchá, známe realitu, jak takové zdržení (kterému se moc nedá vyhnout) dokáže pravidelně srát.
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 10:17
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
Všim sis tý zajímavosti? Přesně TO co o někom píšeš = to často platí O TOBĚ

Nekupuje, nejezdí, blbě kecá = FOSTEK :D
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 10:16
Re: Ptali se na ulici...
Rozdíl mezi tebou a budoucím kupcem třeba https://autobible.euro.cz/…-za-pul-milionu/ a to chápe = snad většina :-!
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 10:14
Re: Nejen cena
Většina lidí ujede max 50 km za den = ostatně PROTO se dělají PHEV ca právě s tímhle dojezdem

Takže tak nějak PŘESNĚ NAOPAK pro většinu lidí..
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 10:12
Re: Ptali se na ulici...
Opatrně mluvíš o všech majitelích dieslů = a těch tu bylo je a bude sakra hodně https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit
16. 10. 2020 10:12
Re: Ptali se na ulici...
Kdepak komunistický, nelžeme si do kapsy, tohle se jmenuje jinak.
16. 10. 2020 10:11
Re: Je nesmírně potěšující....
:yes: asi tak.
16. 10. 2020 10:11
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
Nebav se s ním.
Znáš to pořekadlo "Čím víc se s h o v nem mažeš, tím víc..."
Nekupouje, nejezdí, blbě kecá.
16. 10. 2020 10:10
Re: Je nesmírně potěšující....
Pánové, já vám vaše vysněné EV z plného srdce přeju, ale zásadně jsem proti tomu, aby mi je nějaký přiblbý úředník cpal ekonomicko-legislativním násilím!
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 10:09
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
Větší výkon? :-)

To sis trochu poplet = na rozdíl od EV samozřejmě chvilku trvá než se auto zajede a spalovací motor si sedne a není výjímka že má v tu chvíli vyšší než udávanej výkon. Ale pak po čase začne zase klesat. Takže běžná ojetina např. v českých bazarech (podle SDA je přes 50% je starších 10 let) tam už to je NAOPAK tam už je výkon MENŠí + https://cs.wikipedia.org/…%C5%BE_to_nebude
16. 10. 2020 10:08
Re: Je nesmírně potěšující....
Skvěle vystiženo! :-) :yes:
16. 10. 2020 10:08
Re: Složitá obsluha
Ale oni "uvažujou". Oni nekupujou ani nejezdí.
Hele, měl jsem iV na zkoušku. Na nákupy dobrý. Ale to je k ničemu, když je to nekonkurenceschopný a stejně na tom najedeš tak málo, že to není ani ekologicky přínosný.
16. 10. 2020 10:08
Nejen cena
Ale hlavně špatná a nepraktická použitelnost, pro většinu lidí.
16. 10. 2020 10:07
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
Má hlava to má z různých článků, které jsem si o tom přečetl, mimo jiné Svět motorů, kde se věnovali přímo uvedenému vozu. Myslím že to bylo letos, nic si necucám z palce ;-)
16. 10. 2020 10:06
Re: Kdo to zkusí, nelituje.
Já měl EV zbavil jsem se ho.
Tak jenom, že ses vyslintal, ale není to pravda.
Úvěre :D
16. 10. 2020 10:04
Re: Ptali se na ulici...
Ale za svoje. :-!
A už jsem se ho i zbavil.
Oni uvažujou...já koupil.Chápeš ten rozdíl,ne?
16. 10. 2020 10:03
Re: záleží na ceně
Tvůj osobní názor...je blábol. Viz já níže s tím proděláváním. A nebejt toho, že jsou pokuty za emise zahrnuty v ceně aut (a takovýhle auto snižuje flotilovej průměr), reálně by se Citigo iV muselo prodávat asi za 700k. Teda v tržním hospodářství.
16. 10. 2020 10:01
Re: záleží na ceně
Nepochopitelně? Založ si firmu a prodávej věc,na který na každým kuse proděláš přes 200 tisíc. Pak to třeba pochopíš i ty.
16. 10. 2020 10:00
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
Ale ta cena prodeje ojetého bude fakt blbá.
Dobrá spalovací ojetina má stejnej (nebo i větší) výkon i objem nádrže jako nové auto.
16. 10. 2020 09:58
Re: 10%
Problém je, jak dlouho se o tom kecá a jak dlouho je to násilně prosazováno...a pořád to není konkurenceschopné. Takže jak říkáš..počkáme dalších 10 let. A nakonec to bude, jak jsem říkal už skoro před dekádou - počkejme si 30 let. :-!
Jinak s tím nickem jsi za č u ráka.
16. 10. 2020 09:56
Re: Je nesmírně potěšující....
Pobavils...
Ale jinak zrovna ty jsi ten (podle nájezdu atd) komu by EV stačilo.
Na duhou stranu emise, které jsou při tvém nájezdu uvolňoány jsou v případě zakoupení moderního auta se spalovákem zanedbatelné a nepodstatné (pokud třeba letíš aspoň jednou za dva roky letadlem, nemá cenu se v tom vůbec dál babrat a můžeš jezdit na golfu klidně bagrem). Tohle je dost o schopnosti objektivního pohledu a znalosti dat. Pokud to máš a všechno si dohledáš, EV ti ani jako ekologicky smýšlejícímu člověku nemůže dávat smysl.
16. 10. 2020 09:54
Re: Je nesmírně potěšující....
Tak uvidíme jak to nacení Dacie nebo někdo jiný. Osobně si myslím, že ceny okolo milionu za velikost Golfa jsou nesmyslné. Doufám, že se výrobci přestanou dotovat přes nějaké státní doplatky nákupních cen
16. 10. 2020 09:51
Re: záleží na ceně
Myslím si, že to není vůbec nepochopitelné. Můj subjektivní názor je, že VW nestojí o vnitřní konkurenci, která se navíc dobře prodává, při spuštění prodejů vlajkových ID, které uvádí na trh za cenu trochu přesahující Hyundai nebo Nissan. Osobně mám taky moc rád Smarta, ale jsem zvyklý si teď auta servisovat sám. Jsem rozmazlený servisní nenáročností a vymakanou přístupností všech věcí, které se měni z Mitsubishi. Trochu mě taky štve vysoká pořizovací cena (včetně EV verze) a do ojetého Smartu se mi moc nechce.
16. 10. 2020 09:51
Re: Je nesmírně potěšující....
Jsem na tom podobně, jenom můj strop by byl maximálně 300 000. A potřeboval bych auto velikosti Fabie, Polo, Clio apod. Takže v momentální době nereálné.
16. 10. 2020 09:50
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
Nejaky zdroj tvych informaci?
Krome tvy hlavy?

Ta cena co ty uvadis, odpovida cene baterky Enyaq... :-O

Jinak baterie PHEV jsou obycejne mnohem vic namahany nez u EV.

PS Osm let je zaruka na baterie. Na spotrebni zbozi je zaruka dva roky. A kdyz si neporidis sunt, vydrzi dlouho po zaruce.
16. 10. 2020 09:41
Re: Je nesmírně potěšující....
Já asi tedy nemá v tvém vzorku zdravý rozum. Bydlím v baráku a tedy nemám problém nabíjet v garáži "nočním proudem". Elektropohon znám z golfových vozíků. Pokud by mi někdo na hřišti nabízel vozík poháněný spalovacím motorem (taky jsou, použil jsem ho jednou na hřišti v rumunské Breaze), tak s díky odmítnu. Používám nyní Lancer Sportback (rv 2009, 1,8 benzín) a jsem s tímto autem velmi spokojen, nicméně bych ho rád vyměnil za elektroauto s rozumnou pořizovací cenou. Jezdím maximálně 1000 km měsíčně, převážně nákupy - 4-8 km tam a zpátky. Jednou za týden jedu do školy 25 km tam a 25 km zpátky. Jezdím maximálně ve dvou a bez zavazadel. Jsem zvědavý na cenu Dacie Spring, i když raději bych EV Made in Japan, protože mám velmi dobou zkušenost s kvalitou japonských auta (a motorek). Můj strop pro nové (elektro)auto je 350 tisíc Kč.
16. 10. 2020 09:39
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
Třeba Outlander PHEV po osmi letech už řeší baterie za cca 300tkč, nemám ponětí jak jsou na tom ostatní. Takže jako bazarovka s baterií před výměnou nevím, nevím... ;-\
16. 10. 2020 09:32
Re: 10%
To je to co tvrdím celou dobu, když do budoucna bude tvořit trh EV 10-20% objemů celkově prodaných aut, tak to bude hodně.
16. 10. 2020 09:32
záleží na ceně
Až bude auto velikosti Citigo tj. max 3,5 metrů dlouhé pod 300.000 tak kupuji jako druhé auto do rodiny. Aktuálně máme benzinového Smarta na ježdění po Praze. Čekal jsem že první Citigo bude za těch 420.000 a půjde to pak citelně dolů a ono prd a naopak ho zdražili a nepochopitelně stáhli z prodeje tak zatím nemám důvod o elektromobilu ani uvažovat...
Avatar - _GTE_
16. 10. 2020 09:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
16. 10. 2020 09:31
Re: Ptali se na ulici...
Doteď jsem žil v tom, že sis jedno taky koupil? :D
Avatar - _Karel_
16. 10. 2020 09:29
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
Odkud čerpáš těch 8 let? Doteď jsem toho o kaput baterkách moc neslyšel.
16. 10. 2020 09:23
Složitá obsluha
Na nádrž najedu běžně 900km, což je pro mě tankování1-2x za měsíc. Ani si neumím představit, že bych běhal denně kolem auta s kabelem. Využívám opravdu hodně nezávislé topení a výhřev sedaček, zatím nikdo neudělal test, jak bude s tímto ubývat baterie. O tahání karavanu ani nemluvím a neumím si představit, když jedu celý den přes Itálii a není otevřená jediná pumpa (tankování pouze na kartu), nabíjecí stojany nejsou vidět, jak plánovat s takovým vozem cestování??? :no:
16. 10. 2020 09:21
Ptali se na ulici...
a 10% bylo klaunů bez řidičáku i peněz, kteří by to zvažovali, kdyby dostali dotace. Proste dobytek, kterej čeká, že mu to zaplatí ostatní. Takový komunistický zlodějský hováda.
Avatar - KANKUNEN
16. 10. 2020 09:19
Ale já bych si elektro koupil
Ale cena je vysoká, tím je velká pojistka a nakonec ztráta hodnoty. Pokud bude víc a víc EV, bude se muset zavézt spotřební daň a provézt rekonstrukci sítí a zaplatit ji. Cena za km pak bude násobná než teď.
16. 10. 2020 09:18
Re: Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
Pššt! Jsi hnusně "politicky nekorektní"! :-[] :-[] :-[]
16. 10. 2020 09:18
Těch 10% narazí
Až se začnou vyměňovat baterie, změní názor i těch 10%, kteří si myslí, že mají nízké provozní náklady.

Navíc budou překvapeni, že to s kaput baterkama neprodají v autobazaru.
16. 10. 2020 09:17
Re: 10%
U diskutéra s nickem podle označení jednoho z největších současných automobilových propadáků mě takový názor ani nepřekvapuje... ;-\
16. 10. 2020 09:16
Hlavním lákadlem nízké provozní náklady ???
Už se těším, až zahrnou do provozních nákladů výměnu bateriíí po 8 letech a nemožnost to prodat v autobazaru.
16. 10. 2020 09:15
10%
10% to je rekl bych hodne slusne cislo, dle diskuzi bych cekal tak mozna 2-3% :D a to jsme teprve na prahu elektromobility kdy je to vhodne opravdu jen pro par lidi, takze za treba 10 let to muze bejt uplne jinak :yes:
16. 10. 2020 09:15
Je nesmírně potěšující....
...že 9 z 10 Čechů si v názoru na elektrodebilitu zachovává zdravý rozum! :-) :yes: