Češi preferují spíše konvenční auta, koupi elektromobilu plánuje nebo zvažuje desetina motoristů a firem. Ostatní odrazuje především vysoká pořizovací cena, krátký dojezd a nedostatek dobíjecích stanic.
Ohybači pravdy, já tu nic o chřipečce nepíšu. Ty dvě věci spolu absolutně nesouvisí, mícháš jablíčka a kedlubny.
Mluvím o tom, že podle vás, aktivistů a neomarxistů už měly být pomalu subtropy a ono leje už asi 10den za sebou, dneska taky pršelo i když jen asi půl hodiny.
Jinak téma slabší chřipečka vs možná největší problém za sto let (od španělské chřipky) jsme se TU v nějaké diskuzi hádali někdy = začátkem března? Pamatuju si jen Karla = ale nebyl samozřejmě sám
No snad má alespoň z části pravdu Peková = a krom vyšší nakažlivosti vir současně i slábne
Citigo za svy? Jaka je asi skutecnost???
A) Vymyslel sis, ze za svy?
B) Nebo sis vymyslel nemeckou dotaci?
C) Vymyslel sis to cely. A nejak jsi na to zrovna zapomnel...
Ja vim covid je jen chripecka a globalni oteplovani nam v nicem nehrozi.
Jj nejedovaty plyn... https://www.novinky.cz/…t-tisic-40339553
Nekomu ten problem uz byl jasny v srpnu, nekdo jiny to nechape jeste ani ted....
Paralela covidu a globalniho oteplovani je pro me desiva.
Lidstvo je bohuzel nepoucitelne.
A lidi jako vy nejsou schopni katastrofam predchazet.
Protoze tomu uveri.. az kdyz to nastane.
Coz uz je vetsinou bohuzel pozde.
Katastrofam je treba predchazet.
Protoze diky tomu predchazeni prijdes v nejhorsim (v nejlepsim pripade, ze se cerny scenar nenaplni) o nejaky zisk.
V opacnem pripade jsou ale skody nedozirne.
Máš opravdu svéraznou představu o pokroku. On je totiž pokrok a "pokrok", víš? Ten euromarxistický, násilím vnucovaný, je ve skutečnosti cesta do pekla zelené totality. :-O:-(:no:
300 tis. Za nové eletrické auto jako strop? Tak to je hustý , když vezmu v úvahu, že za nějakou desetiletou službu v domácnosti to auto na palivu a servisu ušetři 250 tis. Jaký máte strop na nové spalovaci auto velikosti fabie? 100 tis.? Mimochodem spalovaci auto s automatem a slušnejšim motorem v téhle velikosti stoji tak 400 tis.
Jestli někdo někdy vyrobí el. auto, který plně nahradí moje momentální potřeby, včetně rozumné ceny, proč ne. Hlavně aby se s ním dalo pohybovat po Evropě podle mého uvážení a ne podle nabíjecích stojanů. :yes:
Za deset let budou stále dominovat diesely, protože mají menší emise CO2 než jakýkoli jiný pohon. Spíše se dočkáme toho, že při koupi nového budeš muset ten starý vůz ekologicky sešrotovat. A to se teprve ti hloupí majitelé elektrovehiklů probudí.
Cim to jako chcete krmit? Nabijecka ma prikon az 22kw. Spocitejte si dobu nabijeni atd... Elektrickej autobus ma prikon nabijeni 150 az 300kw po nekolik hodin. Zruste uhli a cim to budete krmit? Ekologicka stopa je brutalni. Uz tem Bruselskym nesmyslum neverte!
Jen by mne tak zajímalo, zda si hard core členové zdejší orálě-masturbační sekty "Svědkové Elonovi"
(A) někdy ten svůj vysnívaný 100% eko-bio-freš elektromobil doopravdy koupí
a nebo
(B) o tom budou jenom neustále debilně čvaňhat.
podle udaju z autoscautu a mobile cena iPace klesa s danym najezdu a stari vozu mene nez kuprikladu u dieseloveho nebo benzinoveho E-Pace, takze me to asi ani nijak nevzrusuje, a popravde na E-AMG jsem tratil asi nasobne vice nez kolik budu tratit na tomto aute a kolik zrejme nasledne budu tratit na Taycanu :D
Zase špatně, to s bolševikama nemá co dělat, možná bude lepší a hlavně pravdivý přestat se vymlouvat na komanče a pojmenovat to přesně, jako výrazy jako stupidní, zmanipulovaní případně zkorumpovaní. Jasně je na to nabaleno spoustu zmanipulovaných hlupáků, ale to jen řvoucí dav, je potřeba se ptát jako vždy "v čí prospěch"
Uvidíme. Třeba budeme mít kliku, lidi na Západě konečně prozří a ty zločinné zelené progresivisty-marxisty u dalších voleb vykopou od vesla. Pak máme naději. Kéž by se tak stalo!!! :'-( Nebo se ukáže další členství EU pro země V4 neúnosné, přijde czech/slovakia/poland/hungaria -exit a Škodovka na středoevropských trzích bude skutečně moci prodávat normální auta. Těch možných scénářů je spousta... ;-\
Neodbočuj od tématu. Nebo se bojíš? Prostě se pojď vsadit, zda sa 10 let si budu moct koupit spalovací Octávku nebo ne. Nic víc, nic míň.
Co se týče cenové dostupnosti, troufnu si předvídat, že Octávka bude za stejný nebo menší počet průměrných/mediánových platů jako dneska.
Když to necháš na (neznalé) většině = probudíš se a zjistíš (v lepším případě) že je za 5 minut 12
Ono i teď to časově vyjde "jen tak tak" = přechod z aut na ropu prostě bude na desítKY let = drtivá většina z diskutérů se úplnýho přechodu = prostě nedočká
Dieslový auta se tlačí (formou zvýhodnění ceny jejich paliva) daleko delší dobu než 15 let = absolutně nezáleží co zrovna někde nějaká politická generace. Bolševik to má i v programu = tlačit aby bylo JEN po JEHO. Tohle s tím nemá nic společnýho = krom toho že to takhle prezentujou exbolševický hoaxy
Tohle je prostě vědecky jasná neokecatelná NUTNOST = a učí se už na ZŠ. A protože odklon od ropy na NĚCO bude na MNOHO desítek let (je v zásadě fuk jestli to nakonec bude půl na půl baterky a vodík nebo jak) tak je NUTNOS NUTNÁ začít teď. Co a jak to definitivně bude = to my neuvidíme
Nic proti tomu, asi je to vážně jedno. Ale pokud se pak např. nedokážeš po dvou letech zbavit auta s pořizovačkou 2M (?), tak to úplně jedno není.
Ale nic proti tvýmu autu.
Ale to fakt nemá cenu řešit a taky nemá cenu něco po bolševicku tlačit. To musí vzejít z vývoje přirozeně. A jestli bude chtít jezdit v EV 10% lidí nebo 30% to bych nechal na trhu, ať si to vyřeší sám. Třeba za 10 let budou dostupný ve větší míře auta na vodík a rozmůže se za 10 let vodíkový pohon. Ale něco dotacema tlačit je špatně. Takhle před 15 lety EU tlačila dieselový auta. Byla to blbost. Teď tlačí úplně stejně EV a je to stejná hovadina.
no keca se o tom asi tak nejak od roku 2010, teda v diskuzich, verejnosti je to celkem asi u zadnice a velka sposuta beznych lidi nema ani tusieni ze neco jako elektromobil se da normalne koupit a provozovat, i soused v ulici co jsem s nim pred par mesici mluvil poprve vic nez pozdrav a chce si kupovat Jaguara se me zeptal jak jsem s Jaguarem spokojenej (ma Discovery 3 nebo 4 generace, nevim presne), ale ze to je elektrickej Jaguar netusil a myslel si ze to ma normalne spalovaci motor :-) kdys jsem ho pak svezl tak byl desne prekvapenej, aneb udiv padesatnika nad necim takovym ze to vubec jezdi
covece to jestli to auto bude a je propadak jsem neresil ani pred porizenim ani az ho prodam, tak nejak je me to fuk, me se to auto libilo a libi a jezdi se me s nim dobre, po 2 letech pujde o majitele dal a ja presedlam na Taycan, a opet me je a bude celkem fuk jestli to bude propadak nebo megahit, proc by me neco takoveho melo zajimat nebo treba trapit?
me jako uzivatele toho auta zajima spise to, zda se me s tim autem jezdi dobre, jestli se me libi co jako ridic vidim pred sebou a tedy jestli se nemusim 99% casu divat na neco co se me nelibi, a take to jake naklady v celkovem souctu za to auto zaplatim, a to se vesmes dozvim az v dobe kdy ho prodavam
ale jako ze bych si priste teda vybral neco co je rhakem na trhu? co je teda momentalne prodejni trhak? ja abych se podival a zaspekuloval zda se teda jako mam na Taycana tesit nebo se rychle poohlednout po tom aktualnim trhaku :yes:
Jasně. Zákaz je zákaz a cena je cena. Pokud ne, tak by zelenomarxisti nenastavovali automobilkám likvidační pokuty za produkci nejedovatého CO2 (zvláště když na ní mají miziví podíl).
Takže jakou cenovou dostupnost predikuješ oktávce za 10 let ve srovnání s dnešním stavem? ;-\
Na TUHLE hoaxovou kravinu nalítla spousta lidí = a opakujou to a opakujou = dokonce používáte STEJNÝ slova :D
No tak dneska se prodávaj auta s výkony 300-400 koní co zvládaj emise co budou za 10 let
Zkus neopakovat hoaxy a netvrdit že všichni evropani s vyššim IQ a vyššíma znalostma než ty = sou proti tobě vlastě totální ale fakt naprostý idioti.
A zjisti si co proč to CO2 = to je taky megatrapný = jak to furt dokola některý lidi tupě opakujou a opakujou (opět asi v přesvědčení že viz předchozí odstavec
EUROSOJUZ taky ví na to, jak si poradit s těmi co chtěj za pronájem svého domu cifru, co si sami představují a jak si poradit s těmi, co topí uhlím a jezdí ve starém autě. Prostě jim to zakážeme nebo zdaníme tak, aby na to neměli.
A ještě jim osvícení politici typu Hřib poradí, at jezdí MHD nebo na kole.
Jsme na to ZVYKLÍ = PROTO máme dneska (už dobrovolně) prezidenta i předsedu vládu (ex) komunisty :D
Byli jsme zaostalí díky péči jedné strany desítky let = pustili nás ze ZOO kde bylo sice zaostání ale klídek pohodička, ale po nadšeném úprku do volné přírody jsme zjistili.. že sice můžeme co chceme, ale taky že tam si musíme lovit jídlo SAMI
Sice i tady existují inteligentnější vzdělanější jedinci kteří nechtějí zase (dál) zaostávat, ale s těmi si poradíme = VÍME jak na to máme (40ti letou) PRAXI :-!
EU je chce vypnout hodně rychle, resp. nemusíme je vypnout, ale ta výrobní cena z uhelky, na kterou napaří takvové emisní daně (povolenky) bude dražší, než výrobní cena z jádra.
Asi takhle. Takže to provozovatelé prostě vypnout budou muset. Navíc EU brutálně tlačí i na ukončení těžby uhlí, takže asi tak. Nebude tam čím topit.
az na to, ze 1,4tsi bezne jezdi pres 300tkm, za to bitdi se sype uz v zaruce. A jestli nevis jakej je servisni rozdil mezi 1,4tsi a 2,0bitdi tak jsi slepej nebo spis blbej
a mimochodem baterie se v gte nemenila oficialne u nas ani jedna. Kolik si myslis ze se rozsype Kodiaqu rs v zaruce, ty jeden vohnoute.
Fajn, vystihl jsi to naprosto přesně - pro drtivou většinu Čechů jsou elektropekáče zcela nepřijatelné řešení individuální mobility. A běda vládě, která by jim na jejich většinou starší ojetá auta s normálním pohonem sáhla! :-):yes:
Ano, ale předchozí zpřísnění regulací ještě bylo u spalovacích motorů technicky realizovatelné, zejména když šlo o opravdu jedovaté složky výfukových plynů. Teď se ale hlavní útok na auta provádí prostřednictvím limitů nejedovatého CO2, tj. nařízené, směšně nízké hodnoty spotřeby nelze ve skutečnosti dosáhnout.. Žádný šroub totiž nelze dělat do nekonečna a fyzikální zákony nikdo nezmění (i když si to spousta zelených pošuků myslí). :-( Zato po mnoho desetiletí budovaný špičkový autoprůmysl lze zlikvidovat pár nesmyslným hlasováním v evropském parlamentu (a tím připravit o práci statisíce Evropanů). Jak snadné! :-(:-(:-(
Nad čím přemýšlíte? I kdyby jich tam bylo 400, tak to bude problém. Sem si kolik jezdí v ČR aut a desetina by měla být EV. V lepším případě by pak polovina lidí nabíjela ve svém domku ze sítě.
Už se těším, až na Chodově, Krpoli apod bude každé desáté auto EV a děti si přes prodlužky ani nehodí balonem. ;-)
Ale v zemi, kde se prezident bohapustě vysmívá krizí postiženým podnikatelům se moc nedivím, kdyby k tomu z jakéhosi nařízení došlo.
Ty se chodíš podle všeho pást na louku? A elektriku si vyrábíš sám na své čerpačce solárem, kde jsi použil jen přírodní materiály, získané bez exhalací?
Doma si budeš dobíjet denní nájezdy. Jelikož statisticky většina lidí najede do 50 km denně, tak je to v pohodě i ze zásuvky (já nabíjel taky za zásuvky, než jsem zapojil 3-fázový wallbox a naprosto v pohodě). Pokud potřebuješ nabíjet více, buď si zapojíš wallbox nebo zajedeš před dojezdem domů k obchoďáku a během nákupu si nabiješ rychlonabíječkou nějaký kus baterky a doma pomalu dobiješ tak, abys ráno měl zase plnou (pokud ji potřebuješ).
Nicméně řešíme hypotetickou situaci. Člověk z polorozpadlé barabizny nebude jezdit elektrem, protože těžko teď sežene 20 let staré elektro za 30 tisíc... Takže nemusí řešit ani tu přípojku.
Nic dohledávat nebudu, nebudu dělat za tebe tvoji práci. Pokud nechceš nijak podpořit svoje tvrzení, tak ty tvoje výblitky jsou stále jen výblitky, nic víc.
Aha.
Tak ty jsi pitchus.
Tím se vysvětluje všechno. :D:D:D
A k tomu smradu...tvoje přírodní eko-nemytá stará (nebo to spíš tipuju na kníráče) smrdí víc a taky to voblizuješ/kouříš :-!
A přisaď si na to, voloušku, že dneska už platíš v ceně benzínového i dieselového dvoulitru asi 100.000 za pokutu za emise.
Nevíš nic. Vůbec nic. Snažíš se trapně diskutovat. Najdi si diskuse a články tak 3 roky zpátky. Až si to načteš, vrať se.
Ale zapojí. Stačí fotbalový zápas a když přijde přestávka, tak to by ses divil, co to udělá se sítí, když si lidi jdou dělat kafe. :-)
Mám jednoduché počty přímo od ČEPSu. Dneska přenosová soustava zvládne bez problému milion EV (výhoda dědictví těžkého průmyslu a několik miliard ročně do modernizace přenosové soustavy každý rok). Milion EV ročně sežere kolem 2 TWh, za loňský rok jsme vyvezli přes 13 TWh, takže je kde brát. A až tady bude milion EV (toho se asi nikdo z nás tady nedožijeme), tak ČEPS bude připraven na dva miliony EV, atd.
Distributoři mohou mít někde "hluchá místa" s kapacitou distribuční soustavy, ale to oni rádi postupně zmodernizují, protože jejich zisk je odvozen od toho, kolik prodají elektřiny.
Co se týče drátů doma, třeba já jsem nemusel doma nic měnit, ani zvětšovat jistič. Jen se mi více zploštila (více se mi srovnala noční spotřeba s denní) křivka spotřeby a ani při nabíjení EV nemám okamžitou spotřebu přípojky větší než ve špičce přes den.
No a přesně to = čím se bude jezdit jednou až budou prdět do hlíny = tu fostekové aspol. řeší. Že to musí bejt tak jak si oni si přejou = i když budou dávno mrtvolky (možná i dřív https://www.mix24.cz/…eurobiolog-sery/:D
Sice to nejspíš bude asi o něco rychlejší než myslíš = ale prostě běh na dlOOOOOuhou trať
Aha. Ale stejně nesouhlasím. Baterky se skládají z modulů a v případě problému se mění konkrétní modul, nemění se celá baterka kvůli tomu, že nějaký článek kleknul.
určitě, za 8-14 hodin to lez dobít i ze zásuvky 220, ted co budeš dělat až někam nutně bude potřebovat jet za 2 hodiny po tom, co si přijel se skoro vybitým autem nebo přijedeš odkněkud v 0:30 v noci, jak včera moji drazí sousedé :-) To asi nestihneš dobít do 6:30 když zas odjedeš že, ze zásvuky :-)
A rychlonabíječky už nejsou jak rychovarná konvice :-)
Jenže nikdo nezapojí mezi 6-8 večer do sítě najednou 2500 myček, žehliček.
Tepelný čerpadlo se spouští a vypíná různě, podle toho jak padá teplota v domě rozhodně neběží nepřetržitě celou noc. Mam ho doma, tak asi vím jak to funguje
Ale v nabídce budou spalováky i nadále. K tomu článku, podobně se řvalo, když se zavádělo EURO 5 i EURO 6. A nakonec to šlo.
Ono kdyby to nešlo, tak autolobby si prosadí změkčení. Protože kdyby opravdu se přestala klasická auta prodávat (a elektromobily stále nebudou plnou náhražkou za spalovák), tak se objeví politici, co půjdou na ruku autolobby, včetně nasraných voličů a ti to zruší.
Já tyhle boje "další norma je smrtící pro automotive" zažil za posledních 30 let několikrát.
V kontextu podílu Evropy na světovém znečistění a v kontextu neřešení zásadních problémů světa, jako je kácení pralesů, kácení Sibiře, navíc nelegální čínany, neřešení problémů Aralského jezera, neřešení odpadů vč. jaderného v oceánech atd na ten Golf můžeš přijet klidně tankem T55 nebo sovětských pásovým tahačem houfnic s motrem o objemu 33 litrů co žere v trerénu 220 L na 100 Km:-)
Kromě politiků to řvou aktivisti, kteří chodí brečet k politikům a pořáda demonstrace, že už zítra nastane konec planety, když se hned zítra něco nezmění.
BTW, mělo být už subtropické sucho, bez deště , všechno vyprahlý a ono místo toho týden nepřetržitě leje. Na Moravě povodně. Zajímavý co.
že by nakonec přeci jenom cykly, jak tvrdí ta část rozumných vědců? :-)
"Prý mi vezmou důl! To je ale pěkný nesmysl. Pane, důl se dá zasypat, zatopit, ale nikdo vám ho nemůže vzít! "Cha cha cha, človíčku, človíčku...".....Rozdíl v naší dnešní situaci je jen v tom, že my ZATÍM ještě smíme naznačovat.... ;-\ ;-\ ;-\
U globusu maj 4, slovy ČTYRI dobíjecí místa na elektromobily.
To lidi strašně vytrhne až se ty elektromobily rozšíří, to abys tam nakupoval 10 hodin, než na tebe přijde řada :-) Většinou tam stojí jebky jako BMW I3 a Hyundai IONIQ
Jednoduché počty. Tito budou dál jezdit spalovákem. Ale pokud provozují doma rychlovarnou konvici, elektrickou troubu či elektrickou varnou desku, tak přes noc si zvládnou nabít EV naprosto v pohodě.
A ty komunistický transormátory a rozvodny a ty 50 let starý dráty , který na tohle absolutně nejsou dimenzovaný. To bude blackoutů, doporčuju si koupit kamna na uhlí, dostatečnou zásobu dřeva a uhlí a elektrocentrálu a barel benzínu.
Jinak hrozí, že Vám umrzne zádel, až ten proud nepůjde :-)
Z té poloviny domků jsou rozpadlé barabizny s oprýskanou a špinavou fasádou, co by nutně potřebovaly rekonstrukci v řádu 1,-2 mega a lidi si tam budou kupovat elektromobil.Když nemaj na novou střechu :)
A nabíjet ho skrze hliníkový komunistický dráty, který nesnesnou ani větší jistič.
Trošku reality, plácale. Objed si někdy pár obcí, doporučuju severní čechy, krkonošsko mimo lyžařské areály a části moravy a jeseníků.
Uvidíš ty domečky a jejich bohaté majitele :-):-):-)
Místo žvanění hloupých výkřiků by si mi třeba mohl rozporovat to co tvrdím. Ale to od někoho, komu zavedli na pokoj internet a dneska mu zapomněli dát prášky, nemohu očekávat...
Ale prdlajz. To sou kecy v kleci politiků, co jen na sebe chtějí strhnout nějakou tu pozornost.
Však si také všimni, že každý operuje "až za 10 let", atd. Myslíš, že ten politik tady bude? I kdyby teď něco schválili, tak to před zavedením (ti další politici) opět zruší.
A co takhle být konstruktivní? Kromě toho, že píšeš nejhloupější příspěvky bez přidané hodnoty.
Zeptám se tě jinak. Když půjdeš do autosalonu a poptáš diesela nebo benzína, tak prodejce ti řekne: "Pane, já Vám ho neprodám, musíte si koupit elektriku"?
Naopak. U baterek je to stejné jako s akváriem. Čím větší, tím menší problém. U větší baterky se lépe balancuje (na úkor komfortu uživatele) a při stejném nájezdu má auto s větší baterkou méně cyklů.
Ano, dneska prodej ojetiny EV je opravdu nevýhodný, protože "trh" (resp. lidé) se toho bojí a to se odráží na ceně. Podobně jsem tratil, když jsem před 10 lety prodával hybridního Priuse. Dneska si hybridní auto drží cenu výrazně lépe než tenkrát, kdy lidi s tímto neměli zkušenosti.
A totéž platí dneska pro EV.
Nikdo nám nic necpe. Když jsem přišel do autosalonu, prodejce mi v klidu prodal nafťáka. Elektro beru jako další typ pohonu jako je nafta/benzín/LPG/CNG...
Já bych nepropagoval samozřejmě nic. Nejsem komunista, abych někomu nařizoval, na co smí, nebo nesmí jezdit, podle aktuálních ideologických trendů. Trh si cestu najde.
Povídám, zní to pro někoho dobře, mimo Prahu u obchodů ještě el. není a navíc, já se vejdu do 15 minut a co potom? RD dům nemám a ani nechci, v práci dobíjet nemůžu, takže pro mě a mě podobné se nenajde ani jedno pozitivum, opravdu ani jedno. Ano a svůj nájezd znám, není to problém spočítat a anomálie nejsem, do práce a z. zhruba 80 + něco navíc, to je to dobíjení 2x týdně, zhruba někdy 3x a to je řádnej vopruz, pokud nejsi fakt flegmoš. Sám majitel Tesly co nabíjí u baráku prohlásil že koupě je nesmysl, ale že je to pro něj určitá poza.
Následující dekáda. Mezi léty 30-40 bych očekával, že se to rozroste na 20-30% pokud se nestane něco zásadního (třeba nějaký světový konflikt). Co bude v automotivu za 40-50 let nemá cenu řešit teď. To ať si řeší následující generace.
Lidi jako Fostek a já hysterčí, protože ubývají výkonná benzínová auta a motorizace, který chceme. Podívej se např. na nabídku Škodovky. Do Fabie, Scaly, Kamiqu a Karoqu pořádný motor nekoupíš. Končí to 1,5 TSI. Jediný kde seženeš důstojnej motor s kloudným výkonem je Oktávka RS a Superb s Kodiakem. A to není jen problém Škodovky. Výkonné motorizace díky nařízením EU mizí i z dalších aut jiných automobilek.
Jako jo, ale třeba ženina A6 nejede víc jak 200km denně jak je rok dlouhej a za Etron bych to asi i vyměnil. Stejnak to jezdí jenom tam, kde je zásuvka přímo v garáži. Problém EV je to, že na druhý auto/hračku je to prostě drahý a jako první auto to nikam nedojede.
Ono by to chtělo EV s dojezdem v mrazu a s plným obsazením při dálničním provozu aspoň 400km. Tedy TMX potřebuje na svižnou jízdu po dálnici v mrazu cca 30-33kWh, tedy auto této velikosti a efektivity by pro moje použití muselo mít něco jako 130kWh využitelné kapacity po 20% degradaci baterie. Takže se bavíme o něčem jako je 160-170kWh. Což při stávající technologii je něco jako 1000Kg hmotnosti. Při dnešní technologii nereálné.
Nicméně jako druhé a další auto do rodiny už nikdy nekoupím diesel a budu EV hodně zvažovat. Jako první je pořád pro mě nejlepší PHEV.
Problém ale není v náhradě ropy, problém je v baterkách. O tom je celou dobu řeč. Takže těch možností je celá řada, jen se z nějakého důvodu propaguje ta nejhorší možná...
Najezdím dvěma auty cca 20tkm za rok. Těch 900 km na nádrž ovšem najedu i když topím, chladím, stírám, hřeju si zadek a svítím. Nemusím večer přemýšlet, jestli ráno odjedu s autem, když jsem ho zapomněl připojit, plánovat cestu podle dobíječek... Běžně se cestou rozhodnu jet jinudy, jinam. Prostě jak jsem psal, zatím určitě ne pro každého.
Nevím jak u Outlanderu, ale u Passatu GTE je cena baterie tuším kolem 60 tis MOC včetně DPH. Servisní špás na téma 200tkm, Passat BiTDI a turbo v háji je násobek tohodle.
No průměrnej roční nájezd = je znám. Tak kolik najezdíš za rok ca ty?
Jo počet pump na auto člověka rsp. km2 = je zrovna u nás TĚŽKÁ ANOMÁLIE. Plus v Německu nebo Itálii no vlastně to znám i z Rakouska = je běžný že pumpa je schovaná někde za bukem = musíš sjet z dálnice. Ale viz odkaz klasický český = odtud do Chorvatska není problém s dnešníma baterkama
Stejně nemáme jinou možnost = ropa prostě dojde není věčná. Auto může jet už dneska na spoustu jinejch věcí než na ropu = to ostatní co z ropy děláme tam jí zatim nahradit neumíme
Nevím, kolik stojí baterka na Eniaq, ale na eCitigo je za 330k a pochybuju, ze Eniaq má tu samou. To spíš bude blíž baterce z eTronu a ta je v distribuční síti koncernu v koncové ceně za necelý milion.
Pro dálkový trasy to neplatí a myslím, že nejsem ničím extra výjimečný. Jak jsem psal, třeba v Itálii nenajdeš přes den otevřenou pumpu a dobíjecí stojan je o velké náhodě, nemluvě o přejezdu Alpských pasů. Další věc je, že pokud mám u nafty s karavanem o 4 litry větší spotřebu, nenajedu 900, ale stále dobrých cca 500 na nádrž, jak to bude s elektřinou? Já prostě z praxe stále nevěřím, že je momentálně elektroauto vhodné pro každého a ještě dlouho nebude, pokud někdy.
To je prakticky = roční nájezd aut je znám. Kolik najezdíš v průměru ty rsp. tví známí = víš. Pokud nejsi anomálie = tak takhle nějak..
No už dneska de nabíjet třeba při nákupu = jedno jestli Lidl nebo Globus apod. Ale většina lidí prostě tankuje doma nebo v práci. A u auta nestojíš. Zajedu do garáže a zásuvku mám stejně cestou ven = tak zastrčím a jdu. To samý v práci = třeba http://www.hybrid.cz/…na-elektromobily to už má = všechny auta na elektřinu
Ty si za NEználka po tvym za č u ráka = s jakýmkoli nickem ;-)
Jo inteligente = nejsme pracháči jako norové = kompletní proměna na svět bez ropy (jak tě učila paní/soudružka učitelka) je na = mnoho desítek let. To jen pako neznalý namachrovaný HYSTERČÍ = protože nerozumí nechápe
Buď v klidu = do konce života asi budeš MOCT žvanit svý blbo-pitomosti a do konce života nejspíš jezdit = na co chceš na plyn, vodík, benzín, elektřinu, naftu
Soused měl k půlročnímu testování cca před 10 lety prototyp Octavie Combi II 85Kw na el. V zimě nedal ani Boleslav a zpět(140Km) bez dobíjení. Zdá se mi , že se to za ty roky nijak zásadně neposunulo. ;-\
Do BUDOUCNA = přechod u nás je velmi volně tak 40 let = tak DO BUDOUCNA v horizontu 40-50 let = je (téměř) vše na elektřinu. Možná vodík možná ještě něco = ale teď se pracuje jen s ELEKTŘINA a VODÍK
Teoreticky můžeš mít pravdu, ale pokud nemůžeš tankovat doma (v práci), je třeba pro mě krajně obtěžující jen představa, že budu místo 3-5 minut jednou týdně tankovat benzín a nebo někde minimálně 2x týdně zevlovat 45? minut a to ještě za předpokladu, že není nikdo přede mnou, protože jinak to jde klidně do hodin. Každej si představuje nádherný prosluněný den, jak s radostí srká kafíčko a nikam nespěchá, známe realitu, jak takové zdržení (kterému se moc nedá vyhnout) dokáže pravidelně srát.
Pánové, já vám vaše vysněné EV z plného srdce přeju, ale zásadně jsem proti tomu, aby mi je nějaký přiblbý úředník cpal ekonomicko-legislativním násilím!
To sis trochu poplet = na rozdíl od EV samozřejmě chvilku trvá než se auto zajede a spalovací motor si sedne a není výjímka že má v tu chvíli vyšší než udávanej výkon. Ale pak po čase začne zase klesat. Takže běžná ojetina např. v českých bazarech (podle SDA je přes 50% je starších 10 let) tam už to je NAOPAK tam už je výkon MENŠí + https://cs.wikipedia.org/…%C5%BE_to_nebude
Ale oni "uvažujou". Oni nekupujou ani nejezdí.
Hele, měl jsem iV na zkoušku. Na nákupy dobrý. Ale to je k ničemu, když je to nekonkurenceschopný a stejně na tom najedeš tak málo, že to není ani ekologicky přínosný.
Má hlava to má z různých článků, které jsem si o tom přečetl, mimo jiné Svět motorů, kde se věnovali přímo uvedenému vozu. Myslím že to bylo letos, nic si necucám z palce ;-)
Tvůj osobní názor...je blábol. Viz já níže s tím proděláváním. A nebejt toho, že jsou pokuty za emise zahrnuty v ceně aut (a takovýhle auto snižuje flotilovej průměr), reálně by se Citigo iV muselo prodávat asi za 700k. Teda v tržním hospodářství.
Problém je, jak dlouho se o tom kecá a jak dlouho je to násilně prosazováno...a pořád to není konkurenceschopné. Takže jak říkáš..počkáme dalších 10 let. A nakonec to bude, jak jsem říkal už skoro před dekádou - počkejme si 30 let. :-!
Jinak s tím nickem jsi za č u ráka.
Pobavils...
Ale jinak zrovna ty jsi ten (podle nájezdu atd) komu by EV stačilo.
Na duhou stranu emise, které jsou při tvém nájezdu uvolňoány jsou v případě zakoupení moderního auta se spalovákem zanedbatelné a nepodstatné (pokud třeba letíš aspoň jednou za dva roky letadlem, nemá cenu se v tom vůbec dál babrat a můžeš jezdit na golfu klidně bagrem). Tohle je dost o schopnosti objektivního pohledu a znalosti dat. Pokud to máš a všechno si dohledáš, EV ti ani jako ekologicky smýšlejícímu člověku nemůže dávat smysl.
Tak uvidíme jak to nacení Dacie nebo někdo jiný. Osobně si myslím, že ceny okolo milionu za velikost Golfa jsou nesmyslné. Doufám, že se výrobci přestanou dotovat přes nějaké státní doplatky nákupních cen
Myslím si, že to není vůbec nepochopitelné. Můj subjektivní názor je, že VW nestojí o vnitřní konkurenci, která se navíc dobře prodává, při spuštění prodejů vlajkových ID, které uvádí na trh za cenu trochu přesahující Hyundai nebo Nissan. Osobně mám taky moc rád Smarta, ale jsem zvyklý si teď auta servisovat sám. Jsem rozmazlený servisní nenáročností a vymakanou přístupností všech věcí, které se měni z Mitsubishi. Trochu mě taky štve vysoká pořizovací cena (včetně EV verze) a do ojetého Smartu se mi moc nechce.
Jsem na tom podobně, jenom můj strop by byl maximálně 300 000. A potřeboval bych auto velikosti Fabie, Polo, Clio apod. Takže v momentální době nereálné.
Já asi tedy nemá v tvém vzorku zdravý rozum. Bydlím v baráku a tedy nemám problém nabíjet v garáži "nočním proudem". Elektropohon znám z golfových vozíků. Pokud by mi někdo na hřišti nabízel vozík poháněný spalovacím motorem (taky jsou, použil jsem ho jednou na hřišti v rumunské Breaze), tak s díky odmítnu. Používám nyní Lancer Sportback (rv 2009, 1,8 benzín) a jsem s tímto autem velmi spokojen, nicméně bych ho rád vyměnil za elektroauto s rozumnou pořizovací cenou. Jezdím maximálně 1000 km měsíčně, převážně nákupy - 4-8 km tam a zpátky. Jednou za týden jedu do školy 25 km tam a 25 km zpátky. Jezdím maximálně ve dvou a bez zavazadel. Jsem zvědavý na cenu Dacie Spring, i když raději bych EV Made in Japan, protože mám velmi dobou zkušenost s kvalitou japonských auta (a motorek). Můj strop pro nové (elektro)auto je 350 tisíc Kč.
Třeba Outlander PHEV po osmi letech už řeší baterie za cca 300tkč, nemám ponětí jak jsou na tom ostatní. Takže jako bazarovka s baterií před výměnou nevím, nevím... ;-\
Až bude auto velikosti Citigo tj. max 3,5 metrů dlouhé pod 300.000 tak kupuji jako druhé auto do rodiny. Aktuálně máme benzinového Smarta na ježdění po Praze. Čekal jsem že první Citigo bude za těch 420.000 a půjde to pak citelně dolů a ono prd a naopak ho zdražili a nepochopitelně stáhli z prodeje tak zatím nemám důvod o elektromobilu ani uvažovat...
Na nádrž najedu běžně 900km, což je pro mě tankování1-2x za měsíc. Ani si neumím představit, že bych běhal denně kolem auta s kabelem. Využívám opravdu hodně nezávislé topení a výhřev sedaček, zatím nikdo neudělal test, jak bude s tímto ubývat baterie. O tahání karavanu ani nemluvím a neumím si představit, když jedu celý den přes Itálii a není otevřená jediná pumpa (tankování pouze na kartu), nabíjecí stojany nejsou vidět, jak plánovat s takovým vozem cestování??? :no:
a 10% bylo klaunů bez řidičáku i peněz, kteří by to zvažovali, kdyby dostali dotace. Proste dobytek, kterej čeká, že mu to zaplatí ostatní. Takový komunistický zlodějský hováda.
Ale cena je vysoká, tím je velká pojistka a nakonec ztráta hodnoty. Pokud bude víc a víc EV, bude se muset zavézt spotřební daň a provézt rekonstrukci sítí a zaplatit ji. Cena za km pak bude násobná než teď.
10% to je rekl bych hodne slusne cislo, dle diskuzi bych cekal tak mozna 2-3% :D a to jsme teprve na prahu elektromobility kdy je to vhodne opravdu jen pro par lidi, takze za treba 10 let to muze bejt uplne jinak :yes: