Opět jen urážky...
Kolik evropských automobilek má těžiště prodejů v "sportovní vozy, nemá silná velká SUV, nemá silné velké sedany" -BMW, MB a Audi.. kdo dál?
Opět si neumíš dát 1 a 1 dohromady? Velká silná SUV = MNOŽNÉ ČÍSLO, velká + SILNÁ jsou dvě podmínky. Jestli nechápeš rozdíl mezi tím nabízet jeden model a mít škrokou nabídku modelů, tak se fakt není o čem bavit, protože tvá inteligence je na úrovni pouliční lampy.
Jaké absurdní emisní limity myslíš, Na CO2 a nebo škodliviny?
Kolik evropských automobilek má těžiště v segmentu silných sedanů, sportovních modelů a silných suv? BMW, Mercedes, Audi - kdo dál?
"nemá silná velká SUV" - LandCruiser není Toyota?
Zase nesmysly. Kdyby nebyly tak absurdní emisní limity, tak spalovací motor má výrazně nižší spotřeby než dnes.
Toyota má těžiště nabídky v malých max středních vozech. Nemá sportovní vozy, nemá silná velká SUV, nemá silné velké sedany.
P.S. Jestli mi chceš tvrdit, že Supra je nabídkou tvořící sportovní vozy, tak si běž vypláchnout hlavu. Jestli nevidíš rozdíl v nabídce Toyoty a německých značek, tak jsi ... :-!
Co Toyotě chybí za segment aut?
Ano, mnoho spalováků má dnes (právě i z důvodu zavedení limitů) zajímavou spotřebu. Ale níže než udávaná spotřeba je to spíš vyjímečné.
Tak ale nějak argumentuj a neutíkej:) To je smutnej pohled jak v každém příspěvku utečeš zase jinám.
Toyota ty limity plní - takže asi nejsou nesplnitelné.
Reálná spotřeba - odpovídá snad reálná spotřeba a emise spalováků testům?
A ve svete se řeší jen emise aut? Nebo se snižování emisí prosazuje u všech lidských činností?
Já opravdu nevím jak a kde jsi se dostal k tomu názoru co zde prosazuješ. Popírání pokroku, zveřejňování a obhajování pokřivených zpráv atd.
Přece je možné nesouhlasit a mít jiný názor, ale na základě nějakých informací a třeba info o těch lodích je fakt příklad toho jak ohnout realitu.
Emise aut nejsou nijak významné ani zásadní v celkovém množství. Navíc elektromobilita jako taková neřeší vůbec nic. Jen přesouvá emise z 1 místa na druhé.
A proto se taky řeší emise miliónů aut a ne několika lodí (ono se samozřejmě řeší i ty lodní emise). Ten x tisíci násobek emisí u lodí je jen u síry - automobilové palivo síru skoro neobsahuje a proto jsou z automobilů jen minimální emise tohohle prvku.
Je to jako když je někdo zraněný. Když ho chceš zachránit, tak budeš ošetřovat největší zranění. Takže když ti někdo stříká z tepny, tak prostě nebudu ošetřovat odřeniny. Tohle každý rozumný člověk co nemá zkrat v hlavě chápe. Věřím tedy že to pochopíš i ty.
Vlastne to nebyl hoax.
Ale nebyly to jen vyletni lode, ale to je jedno. Cetl jsem rozhovor s autorem te studie.
Cilem bylo, poukazat na problem emisi lodni dopravy.
Ano emisi siry, ktere auta v podstate neprodukuji.
Akorat ze automobilove PR to cele prekroutilo a pouziva to pro relativizaci automobilovych emisi. :no:
Absurdni.
Ten kdo pouziva tenhle argument, vetsinou ani nevi, o jakych emisich mluvi... :D
Uz z principu je tenhle argument fail, ostatne jako jine argumenty odpurcu klimatickych opatreni.
A sice kdyz skodi neco jineho, nebudu delat nic.
Stejne to nema cenu. Atd. :no:
Jistá naděje je, že v době nečinnosti lze nabíjet malým proudem k zajištění velkého dojezdu. Zvětšený dojezd by mohl omezit i vytíženost rychlonabíječek na delších cestách. Samozřejmě při větším rozšíření EV bude tento problém muset někdo řešit.
opět urážky:(
Tak se podívej na výkon lodních motorů a kolik % z toho může být na svícení pro výletní loď s 8000 lidma. Topení nevím, ale tipoval bych že využívají odpadní teplo motorů.
Možná to nebude tak složité.
Jde o to, že automobilové emise mají velice malý obsah síry. pak samozřejmě vycházejí obrovské násobky u lodí.
A pak ještě v rychlosti a dostupnosti nabíjení, což je alespoň pro mě zásadnější, než samotný dojezd. A je to nejen zásadnější problém, ale i daleko obtížněji řešitelný. Dojezd samotný už se stává přijatelným.
Nepíš koniny, nebudeš mať zo mňa nervy. Kým používaš pragmatické a reálne argumenty, snažím sa odpovedať Ti podobne. Ale stále častejšie naskakuješ na vlnu demagógie a nepodložených lží, len aby si priložil polienko do ohňa proti EV a zvlášť proti Tesle- a to zase prudí mňa. Je viac ako evidentné, že Teslu nemáš rád a EV nemusíš, ale používanie rovnakej rétoriky ako vyťahuje skupina niekoľkých tunajších bezmozgov, skutočne znižuje tvoju úroveň. Pokiaľ si spomínam, na Tvoju adresu som sa podobne ostrým spôsobom doteraz nevyjadroval a ani nemienim, lebo na to nie je dôvod. Si inteligentný človek, len máš z môjho pohľadu občas na očiach klapky, ktoré by som predtým zrovna u teba nehádal.
"Jedna výletní loď vypustí víc emisí jak statisíce aut."
Opět jeden z hoax zpráv. Když pominu že cca 35% lodní dopravy dělá přeprava ropy tak ten mnoho násobek emisí je jen v případě emisí síry. A i na lodě už jsou zavedeny (a zavádějí se nové) emisní limity.
Bože... Ty jsi vážně "zmanipulovaná ovce" jestli tomuhle vážně věříš.
P.S. Nejsem popírač změn. Samozřejmě že změny v klimatu tu jsou. Ale byly tu vždy. Já jen tvrdím, že tyhle absurdní restrikce automobilismu nic nezachrání, nic nezmění. Teda kromě toho, že evropský autoprůmysl skončí ve sra*kách.
Ano, elektromotor už nemá moc prostoru ve zlepšení. Vývoj baterií a pokles jejich ceny taky zpomaluje, ale stále je zlepšení generačně v řádu desítek %.
Pokrok tedy zpomaluje.
Ok, elektromotor prohrává v dojezdu a pořizovací ceně. Ostatní vlastnosti má lepší než spalovací motor.
Dojezd i pořizovací cena jsou věci ve kterých se neustále a celkem rychle zlepšuje.
Odkiaľ čerpáš info? Popravde som o takej zákonitosti doteraz nepočul a dosť by ma zaujímalo, na akých základoch a podľa čoho je možné niečo také odvodiť a definovať.
Proč když se v jednom vlakne ukáže, že nemáš technické znalosti začneš s tohle nenávistí? Stále znova? Kdo koupi spalovak až bude ev za stejnou cenu a se slušným dojezdem? To teprve má možnost zničit evropský automotiv.
Máš problém s tím, že většině lidí záleží na budoucnosti?
Že mají obavu z globálního oteplovaní a jeho důsledků?
Vymírání druhů, sucha, migrace, hladomoru, extrémní přírodní jevy, nesnesitelné vedro?
To není žádný sci-fi nebo strašení, to už se děje!
Vyměnit spalovací auto za EV je pro Západoevropana to nejmenší.
A podpora čisté energie taky.
Jestli někomu uměle napálím daň na spalovací motor a budu mu podsouvat dotaci na elektro nebo PHEV, tak to opravdu podle mě není vyvoláno poptávkou a zájmem lidí :-! To je o tom, že lidi donutím kupovat to, co velký rudý (ehm vlastně zelený) bratr chce.
Příklad? Proč lidi v Praze kupují EL? 9 z 10 lidí odpoví - protože parkování zadarmo! Takže to není poptávkou lidí po EL, je to pokřivením volného prostředí a umělým zvýhodńováním/znevýhodňováním.
Ten trend není vyvolaný poptávkou a zájmem lidí.
Vážně???
https://ec.europa.eu/clima/citizens/support_en
Jak tak koukám na výsledky průzkumu Arese i ty jste v menšině. Dokonce míň než 10% sdílí váš nezájem o klimatickou změnu. ;-)
Opět, ať každý mluví za sebe.
A hlavně ať nemluví za Němce, Švédy atd.
Tobě to dneska nestačilo? No skončíli jsme smírně u jednoho tématu.
Pochybuju, že se to podaří ještě u jiného. :-)
Co kdybyste trochu zvolnili v tom vašem boji proti většině?
Já EV zcela jistě nechci, a přesto jsem si test rád přečetl. Ty ho nechceš, nezajímá tě, ale celý den o něm diskutuješ. Když mě něco nezajímá, tak to nečtu.
"Hybridizaci NIKDO NECHCE" je samozřejmě lež jako věž. Snad není třeba, abych ti to dokládal. Je to lež i coby nadsázka.
Víš proč si hodně lidí rádo přečte o tom Ferrari i když ho nikdy nekoupí? Protože by ho CHTĚLI!!!
Ale tu hybridizaci NIKDO NECHCE. TO JE TEN ZÁSADNÍ ROZDÍL.
Ale PROČ se jedná o dominantní trend v automotive? Protože to lidi zajímá a chtějí to?? NE!!!
Protože pos*aná EU tu nařizuje totálně nereálné limity. Ten trend není vyvolaný poptávkou a zájmem lidí. A O TOM TO JE. O tom Arese mluví. A má pravdu :-!
Na hmotnost ne. Ale je asi rozdíl, když na baterii ve voze vyčlením určitý prostor nebo ten prostor o 30% zvětším že.
Samozřejmě že zde je pokrok v elektronice, BMS atp. Jenže třeba dnešní Zoe by mělo mít baterii chlazenou pouze vzduchem. Původní možná mělo jiné chlazení. Ono to spolu souvisí. Takže pak ten battery pack váží různě že...
Nejde to zjednodušovat ani vytrhávat. Pokrok zde samozřejmě je, ale není to žádný dramatický pokrok. Fyzikální a chemické vlastnosti článků se totiž nikam až tak výrazně a dramaticky neposunuly.
Takže opět jsi neuvedl to na co jsem se ptal že. Nejsou zde ani rozměry, ani hmotnosti baterií... A chceš po mě abych se vyjádřil k pokroku baterií... :no:
Znovu - nemám data, nemám se k čemu vyjádřit. A ta data se hledají dost blbě :-!
Takže znovu:
V totožném objemu, kde původní Zoe ZE20 uschovávalo 22 kWh, najdeme dnes využitelnou kapacitu 52 kWh!
22kWh 275kg 80Wh/kg
41kWh 300kg 136Wh/kg
52kWh 326kg 160Wh/kg
To znamená, že hustota energie se zdvojnásobila.
Citace:
Jestli se tady chceš točit na tom, že 22kWh měla první generace a 41kWh ta druhá, tak to je mimořádná ubohost. :no::no::no:
A ještě odpověď na otázku:
Takže znovu - k čemu se mám vyjadřovat, když jsi stále neodpověděl na to co jsem se tě ptal???
Nejlepší by bylo se nevyjadřovat k ničemu.
Já jsem ti uvedl rozměr - identický. To auto má totiž pořád stejný prostor pro baterky.
Hmotnost.
Dokonce jsem ti dopočetl výkonovou hustotu (to ale asi nevíš co znamená).
Jestli rozporuješ identické rozměry tak to dokaž, srabe!
Důkaz, že se jedná o lživý PR je na tvý straně.
Já tvrdím, že rozměry jsou identický.
Nehledě na to, že rozměry nemají žádný vliv na HMOTNOSTNÍ výkonovou hustotu.
Takž jsi schopný uznat dvojnásobnou hmotnostní výkonovou hustotu za deset let????
Mluvíš za sebe. To, že se 90% čechů nechystá koupit EV, neznamená, že za ně mluvíš. Ferrari se nechystá koupit 99,9% čechů a taky jim nemusí vadit číst si o něm test. Mluv prosím za sebe.
Takhle ne kamarade!
Tak snadno se z toho nevykroutis.
Tady si dáme opakování. ;-)
22 kW·h lithium ion battery
(2012–2019)
41 kW·h lithium ion battery
October 2016–September 2019)
52 kW·h lithium ion battery
(September 2019–present)
Předchozí Zoe mělo při uvedení na trh kapacitu baterky 22kWh.
To je fakt.
Ty máš toho Holzmanna rád, viď.
Jsem zvědavý s čím přijdeš teď.
Ty se tomu pokroku v batekách bráníš za každou cenu...
Je to tak těžký? Napsat třeba: ''Aha, to je pro mě překvapující.''
PS Jako že PR je, že z 40kWh děláš 22kWh?
Je smutny, ze nedovedes rozlisit zakladni technicky udaj elektromobilu od PR.
:-!:-!:-!:-!:-!
A ještě pro úplnost:
V totožném objemu, kde původní Zoe ZE20 uschovávalo 22 kWh, najdeme dnes využitelnou kapacitu 52 kWh!
22kWh 275kg 80Wh/kg
41kWh 300kg 136Wh/kg
52kWh 326kg 160Wh/kg
To znamená, že hustota energie se zdvojnásobila. :-O :-!
Za míň než deset let. :yes::yes::yes::yes::yes: :yes::yes::yes::yes::yes:
Stačí?
PS Jestli se tady chceš točit na tom, že 22kWh měla první generace a 41kWh ta druhá, tak to je mimořádná ubohost. Třeba podle tohoto, viz odkaz níže, je druhá generace Zoe až teď ta aktuální. A doufám,že oba víme, že 22kWh i 40kWh bylo kromě baterie identický auto (max facelift).
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-renault-zoe-uk-prices-and-specs-announced
New Renault Zoe: UK prices and specs announced
Renault's second :yes::yes::yes: -generation EV supermini starts from £25,670 - or £18,670 under battery leasing
but now an increase to 52kWh allows Renault....
22 kW·h lithium ion battery
(2012–2019)
41 kW·h lithium ion battery
October 2016–September 2019)
52 kW·h lithium ion battery
(September 2019–present)
Předchozí Zoe mělo při uvedení na trh kapacitu baterky 22kWh.
To je fakt.
Ty máš toho Holzmanna rád, viď.
Jsem zvědavý s čím přijdeš teď.
Ty se tomu pokroku v batekách bráníš za každou cenu...
Je to tak těžký? Napsat třeba: ''Aha, to je pro mě překvapující.''
PS Jako že PR je, že z 40kWh děláš 22kWh?
Je smutny, ze nedovedes rozlisit zakladni technicky udaj elektromobilu od PR.
Dobíjecí místa nejsou levnou záležitostí. A absolutně se nedají budovat všude. Pro blbce - to že někde mám el. síť neznamená ani za mák, že tam můžu zbudovat dobíjecí místo!!!
Chtěl bych tě o něco požádat, traveldrive - až budeš mít příště potřebu moralizovat o mé diskuzní úrovni, vzpomeň si na tuto diskuzi a mlč.
Je mi úplně jedno, že někoho nazýváš retardem, ale dost mě prudí, že máš tu drzost za totéž peskovat mě.
Vzhledem k tomu, že v čr je hodně přes 1mil rodinných domů, tak těch zásuvek v dosahu 10m prodlužovačky bude dost.
Přece když mám EV tak z 95% nabíjím doma. Nabíječky jistě budou potřeba a budou se budovat, ale není to porovnatelné se stavem čerpacích stanic. Spalovák doma nenatankuješ.
Skús použiť hlavu - elektromobil potrebuje X dobíjacích miest? Fakt? Na koľkých naraz bude stáť? Podľa tvojej logiky potrebuje už dnes každé jedno auto X parkovacích miest, lebo s ním na X miestach stojíš....
Z princípu - nabíjačky môžu byť postupne prakticky na všetkých parkovacích miestach. Dajú sa stavať doslova po kusoch, a s nepríliš vysokými nákladmi. Tým pádom je to job aj pre menšie firmy, ktorých sú tisíce a tisíce.
Kolem roku 2010 nebylo technicky možné vyrobit ev s reálným dojezdem 200km. Dnes po 10 letech jsou v sérii auta s reálným dojezdem k 500km.
Tohle je posun technologie za 10 let.
Nebylo by lepší než tyto skutečnosti popírat se s tím vývojem seznámit?
Test výše vyšel pro Renault velice příznivě. Tiché, pohodlné auto do města bez strachu z dojezdu.
https://en.wikipedia.org/…wiki/Renault_Zoe
22 kW·h lithium ion battery
(2012–2019)
41 kW·h lithium ion battery
October 2016–September 2019)
52 kW·h lithium ion battery
(September 2019–present)
Předchozí Zoe mělo při uvedení na trh kapacitu baterky 22kWh.
To je fakt. :-!
Ty máš toho Holzmanna rád, viď. :D
Jsem zvědavý s čím přijdeš teď.
Ty se tomu pokroku v batekách bráníš za každou cenu...
Je to tak těžký? Napsat třeba: ''Aha, to je pro mě překvapující.''
PS Jako že PR je, že z 40kWh děláš 22kWh? :D:D:D:D:D:D
Je smutny, ze nedovedes rozlisit zakladni technicky udaj elektromobilu od PR.
"Krátce před vrácením vozu začala povrzávat i přístrojová deska a rámeček multimediálního systému. Občas si nelichotivé zvuky neodpustil ani ventilátor. "
Neodbočuj stále. Máme tu konkrétní dvě generace Renaultu viz článke.
Baterie o stejném objemu má víc jak dvojnásobnou kapacitu. To je posun v rámci několika let. To vše za nižší cenu. Jestli to není dost velkej pokrok tak už nevím co by pokrokem mělo být.
Nezdržím ani náhodou. Kdyby psali o obchodním centru, tak tam ty dvě hodiny velmi nerad strávím, ale strávím je. Ale v Kauflandu? Nevím co bych tam dělal. Rovnal brambory podle velikosti?
A co jako že má dvojnásobnou kapacitu? To má být pokrok?! To samo o sobě nic neznamená. Enyaq má taky baterii 60 nebo 85 že... Přitom technologicky je 60 i 85 na stejné úrovni.
Ach jo, například poslední článek tady na téma solid-state baterií byl skeptický., ale důvod byl, že se předpokládá takové zlevnění dnešních baterií, že pro ně nebude na trhu místo.
Nic zásadního se neudálo? Jen tady v tom autě v článku je baterie s dvojnásobnou kapacitou oproti předchozí generaci... cena se nezměnila (spíše klesla) Když máš potíž přiznat, že tu pokrok je na konkrétním příkladu jak se chceš bavit o dalším?
Edit: v tom odkazu se píše uplně něco jiného než tvrdíš. Je to o tom, že Toyota nemusí v evrope nabízet EV aby splnila emisní normy.
Nic zásadního se na poli baterií neudálo. Ano, pokrok zde je. Ale ten pokrok je i na poli spalovacích motorů že. Technologie elektromobilů, PHEV ani MHEV se nikam výrazně neposunula. To, co dnes nabízejí automobilky obecně měla Toyota už před 20-ti lety. Takže jaký výrazný pokrok?!
Toyota už před 20-ti lety věděla, že MHEV je cestou. Ostatní na to přišli až po 20-ti letech. Toyota dnes ví, že elektro není cestou a nehodlá za současných technologických možností vyrábět elektromobily. Proč asi...
Copak furt musí(š)te klesat na diskuzní dno urážkama?
Baterie probíhají vývojem neustále, každá generace je lepší viz příklad na tomhle voze.
S rostoucí sériovou výrobou klesá cena.
A v případě ropy jde o porovnání s naprostou dokonalostí přírody která tu je milióny let.
Jde předpokládat, že baterie do příští generace budou zase o kousek lepší a zároveň lze předpokládat nižší cenu. Je otázka zda bude moc spalovák konkurovat EV s dojezdem třeba 500km a obdobnou cenou. Což jsou věci které jsou reálné v dohledné době.
Úplně jednoduše pro úplné blbce - s jedním autem stojíš na X místech. Protože X je větší než jedna, tak na jeden elektomobil bys potřeboval X dobíjecích míst. Z podstaty věci tohle nikdy nebude fungovat!
Čím viac EV, tým viac nabíjacích miest. To je ten trh, ktorým sa tu podaktorí každú chvíľu oháňate. Keď bude komu predávať elektrinu z nabíjačiek, nabíjačky budú. A pokojne aj na každom parkovacom mieste. Benzínové pumpy nie sú nijak lacná záležitosť - aj tak sa v jednom kuse stavajú, prakticky na každom rohu. Ja mám v okruhu 5 km 7 čerpačiek. Keď budú nabíjačky žiadané, budú sa stavať nabíjačky.
Este pred pol rokom to tak u nas bolo, ze pred Kaufladom bolo skoro stale volno a aj som to vyuzival. Casom, ako budu tie auta pribudat, tak sa bude pravdepodobnost volneho stojanu znizovat. Ked budu stojany stale plne, predpokladam, ze pribudnu nove.
Nesmysl. Fyzikální mantinely jsou jasně dány. Stejně jako se vývoj na poli konvenčních vozů dostal do pozice, že nový model nic moc reálně nepřináší a nevylepší a pouze přibývá elektroniky a asistentů, stejně tak elektromobily se nemají příliš kam posunout. Pokud nepřijdou s novou technologií baterií, o které všichni mluví ale nikdo ji neviděl... Btw. solid-state batery je jen utopickou vizí.
Vidim to stejne... vyvoj leti slusne, v dalsi generaci uz to klidne muze byt cenove i funkcne plnohodnotna nahrada za polo nebo clio. Pricemz uz ted to vubec neni spatne, i kdyz porad drahe. Levna auta se elektrem budou nahrazovat blbe, ale treba takovy Golf za chvili nebude problem nahradit elektrikou za uplne stejnou cenu...
To same rozdil mezi 1st a 2nd gen Nissan Leaf...
Ale je teda potreba zacit poradne slapat do infrastruktury.
Kolik dobíjecích míst je u toho kauflandu?!? Jedno? Dvě?!? Takže myšlenka že přijedu a čeká tam na mě místo je absolutně mimo. Protože stačí dva blázni co tohle koupí a je plno.
" V totožném objemu, kde původní Zoe ZE20 uschovávalo 22 kWh, najdeme dnes využitelnou kapacitu 52 kWh"
Pokrok v rámci jedné generace vozu. Cena rozhodně dvojnásobná není. Co může být v další generaci?
Odkdy se ceny aut odvíjí zejména od dojezdu???
Enyaq je daleko větší auto, tedy srovnáváme Fabii s cca Kodiaqem. Nenapadlo by mě, že tohle někdo nechápe na webu o autech.
Ale zas hodinku sa tam zdržíš, nie? Potom vedľa do OK pre baterky do rádiobudíka, do ZOO predajne pre krmivo andulke a žuvacie kosti pre psa, a nabité máš. Zas nehľadaj chyby za každú cenu. Dobiť naraz doplna nie je nevyhnutná podmienka. Ako napísal nižšie Futurista - buď chceš alebo nechcše. Že áno, pane Peťule?
Aha, takze 800 tycek za EV s dojezdem 350 km je strasne moc, to radeji o polovinu vic za EV se stejnym dojezdem. A to jen kvuli tomu, ze konkurence v podobe spalovaku neni o moc levnejsi. Tak do je dobry. Az bude Lambo EV za 4 mega, tak pro nej letim, protoze Lambo s benalem bude drazsi...
Ne, bud EV chces a nekoukas na spalovaky, nebo nechces. A pokud chces, pak se rozhodnes, jestli B segment za 800t, C segment za 1,2 mega, nebo pujdes vys. A ja si umim predstavit, ze nekdo ma prachy na to, aby svoji stary koupil Zoe, protoze jezdi jen po meste s detma.
Mimochodem, k clanku: Zoe je sice divci jmeno, ale tady to myslim znamena Zer0Emission.
Přesně tak. Jestli kritizuji Škodu za základní cenu Enyaqu 1M+ jako za totální výstřel do hvězd, tak Zoe za 0,8M je úlet přím do jiného vesmíru.
Z druhé strany aspoň věřím tomu, že Renault prodává Zoe skutečně za ceny, na kterých jako výrobce netratí. Za tuhle upřímnost :yes: (Škoda prodávala Citigo za ceny, na kterých sama prodělávala).
.... EV jsou prostě fajn.... odpich, nulový hluk, okamžité topení a i ten pocit že lidem nesmrdím pod nos, to je všechno skvělé.... A pokud můžete pohodlně nabíjet doma nebo v práci, ani tohle není problém.... (samozřejmě nemluvím o cestě do Itálie na lyže, do toho bych samozřejmě nešel). Vše se ale zatím zlomí vždycky na cenovce - jak se píše výše, dát 800 za tohle auto je prostě fakt jen pro fandy, nikdo, kdo se rozhoduje racionálně, to prostě neudělá.... To už víc dává smysl koupit to EV SUV od Škodovky, tam ten rozdíl proti srovnatelné fosilní konkurenci není zdaleka tak propastný.....
Tak snad časem ty ceny klesnou, uvidíme co ta nová EV Dáčie :-)
Nejhorší není ani cena
Zoe v nejvyšší výbavě za 835.000 Kč vlastně ještě docela „levné“
Nezlobte se na mě, vím že tato tvrzení mírně relativizujete, ale i s těmi dovětky či uvozovkami mi přijde že jste se naprosto pomátli!!! Jednoznačná otázka - kdo z redaktorů by za tohle auto dal vlastní peníze?!?
Co totiž mělo zaznít jednoznačně je to, že Zoe je cenově naprosto nekonkurenceschopný a svoji cenu nemá šanci obhájit!!! Obdobné Clio by stálo o 500 tis. Kč méně, a to je taková cenová propast, kterou nepřekoná ani milion květin a berušek na louce. Doba elektrická nenastala, protože jednoduché kupecké počty prostě nefungují!!!
Renault Zoe som mal na vikend a bol som milo prekvapeny z toho auta.
A buducnost e aut u Renaultu vyzera velmi slubne.
Renault MeganE vision je proste nadherne auto.
Obzvlast ked na 95% je to seriove auto.