Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Co s hluboce vybitým akumulátorem: Nevyhazujte, regenerujte!

Nechali jste vybít akumulátor pod limit a významně mu poklesla kapacita? Domácí nabití ho obvykle oživí jen na chvilku. Odborníci ho ale dokážou obnovit téměř do stavu nového.
Zpět na článek
26. 10. 2020 08:23
Re: Reklamace
Ty přiblblíku kdo zavedl, že se budou auta homologovat podle nesmyslu pod názvem NEDEC? Soudruzi v Bruselu, takže ano je to jejich vina a nedělej ze sebe ještě většího debila, že do toho budeš tahat Sorose a Ilumináty. Součástí toho nesmyslného měřícího cyklu jsou i pasáže kdy auto stojí, čili automobilky se byly nucený této hovadině přizpůsobit a vypínat po tu dobu motor čímž uspořili (v rámci měřících testů) množství paliva, které jim pomohlo homologačním cyklem projít s nižší spotřebou. Kdyby soudruzi v Bruselu ty pasáže se zastaveným motorem z toho měřícího cyklu vyhodili, tak nemáme žádný nesmyslný SS ani s tím související další hovadiny ničící motor. Teď když se přešlo na mnohem reálnější způsob měření emisí už tahle hovadina začne z aut mizet, protože jak všichni krom tebe víme, nic v reálu neušetří!
Avatar - xxc
25. 10. 2020 19:31
Re: nekdo tu psal
A co ma byt zle? Ono si to mozno sleduje kamerou, kedy vyradit a kedy nechat brzdit motorom. Robi to velmi dobre. Brzdenie motorom sa mysli brzda plyn, staci par krat prejst rychlejsie mestom a na inom aute nabehne stop start, ktory bol mozno pol roka deaktivovany kvoli slabemu nabitiu baterie :-)
25. 10. 2020 16:53
Re: ještě jedna věc
To jsi mohl ty tisíce a mili vykrátit a zůstalo by čitelnějších 10-20 Ah
25. 10. 2020 13:04
nekdo tu psal
Nekde jsem tu zahledl nedavno v diskuzi, ze mimo star stop picovine se zivotnost baterie zkracuje i podtacenim, respektive kdyz nebrzdis poradne motorem. A tak me ted napada rezim plachtění. Respektive kdyz jsem mel Mini z roku 2018 tak ten uz mel rezim plachteni, kdy prevodovka proste z kopce nebo jen mirneho klesani vyradi a ty vlastne jedes jako na Neutral. Vypadalo to jako kdyz auto chciplo a jelo to setrvacnosti. Si tak rikam ze uz toho je na baterku tolik a jeste tohle. Navic kdyz se to kolikrat rozjelo jak cihla, musel sem hned slapnout na brzdu, aby zaradilo kvalt, .. auto vyrazeny se pomalu chova jak se zhasnutym motorem, proste mi to prijde uz fakt mimo. Pak uz sem to nezapinal ten eco rezim. Tedka mam natvrdo vypnutej startstop, z kopce klepnu eSko na prevodovce, ta podradi, zvysi se otacky. Jinak kdykoli mam cas, tak nasadim chytrou nabijecku od bosche, stala prd, asi 1600,- a necham nekdy par hodin, jindy den proste pripojeny i kdyz uz sviti baterka nabitá.
Avatar - KANKUNEN
25. 10. 2020 09:34
To je keců a o ničem
Pokud nejezdíš pouze mikrokousky, tak baterku dobije alternátor. Renovovat sterou baterku je k ničemu.
Avatar - Jenik3
25. 10. 2020 07:45
Re: ještě jedna věc
10-20 tisic miliamper hodin
Avatar - Jenik3
25. 10. 2020 07:44
Re: Reklamace
O amperech mluvil obrazne receno. Klicove sdeleni bylo, abych to obcas dal na nabijecku a nejlepe chytrou, ktera se po dobijeni prepne do udrzovaciho modu.
25. 10. 2020 07:34
Re: Reklamace
Jestli ti technik nejmenované firmy tvrdil že nabíječka dodá víc ampérů než alternátor tak od nich honem utíkej pryč.

Ale u auta s "inteligentním nabíjením" se asi občasné externí dobití aku vyplatí, to zas jo.
Ještě lepší je to inteligentní nabíjení vypnout
Avatar - Jenik3
25. 10. 2020 04:13
Re: Reklamace
V jedne nejmenovane firme, ktera ma pobocku v Jesenici, mi technik poradil, abych daval akumulator na nabijecku priblizne jednou za 2-3 mesice. Nabijecka doda vic amperu nez moderni alternator.
Koupil jsem zakladni boschku, ktera dava pouze 3.8A a strasne ji to trva, ale da to. Vecer zapojim, rano odpojim.
25. 10. 2020 00:20
Re: Re: Reklamace
Co s tím kdo dělá, že ji odpálí po 2 letech? Doma 2x koncern, oba 4 roky a bez problémů, předtím Honda, 10 let, až pak už to nedávala v zimě, ale dál slouží v dílně. SS vypínám a 200 metrů radši dojdu, než bych 2x startoval.
24. 10. 2020 23:22
Re: ještě jedna věc
Tak to by som velmi rad videl tu "malu krabicku" ktora ma elekticky naboj 10 az 20 tisic amper-hodin! :-)
Avatar - honzaHK
24. 10. 2020 23:13
Re: ještě jedna věc
Při prvním lockdownu mi auto stálo 14 dní a vůbec se pak při startování nechytalo. Nutně jsem potřeboval odjet, tak jsem na doporučení prodavače z autodílů pořídil yato powerbanku s kapacitou 9000mAh, kde jednou z funkcí je startování proudem 400A. Stálo to 1600, další cenově nejbližší booster byl za 5000, tak jsem to vzal. Polilo mě horko, jelikož jsem si doma v návodu přečet, že to zvládá jen motory do 2.5l, ale r6 3.0 to nakonec roztočilo s neuvěřitelnou lehkostí, takže můžu jen doporučit.
Avatar - Mikesus
24. 10. 2020 22:12
Re: Reklamace
to není kvuli EU, ale protože to bylo nejjednodušší pro automobilky, jak papirove snížit spotřebu pri NEDC. Dnes i přísný limit 95g CO2 bez problemu se da zvládnout bez start/stop.
Tuhle vymozenost jsem nastesti v aute nikdy nemel, ale v okolí mam lidi, který ty baterky mění častěji než pneumatiky. Opravdu není problém 2 roky a konec.
Avatar - Jenik3
24. 10. 2020 21:43
Re: ještě jedna věc
Občas pomůže stará nabíječka, která hloupe posílá stejný proud. Chce to kombinovat hloupou a chytrou nabijecku. Nějaká ta Švédska ctek má funkci oživení, kdy posílá do akum. vyšší napeti. Možná to funguje, nevim.
Jinak novy akumulátor je za cenu plne nádrže auta, zas taková darda to není.

A propos: zkoušel někdo start booster? Je to malá krabička s kapacitou 10-20kAh a prý pomůže roztočit motor auta. Stojí cca 2tis Kč.
Avatar - Hammunasakra
24. 10. 2020 21:27
Re: Reklamace
Jj EU ve spolupráci s Kalouskem :-!

A z povzdálí to řídil George Soros a jeho Svobodní zednáři. Kalouska Ilumináti

A tebe ruský hoaxy :D

Jinak bys věděl že k plnění EVROPSKÝCH emisí se prostě poctivějši lepší méně poruchovou cestou dostávají asijské automobilky. EU nepřikazuje JAK = je to volba

Že ty to asi CHCEŠ vidět jak si napsal = to je jiná

Pěkně to eSTéBák s Faltýnkem na Prymulu upekli co?
24. 10. 2020 20:31
Re: Reklamace
Takovy baterky u modernich aut kde ji jednak nici start stop a pak dementni odpojovani alternatoru kvuli snizovani emisi (diky EU) jdou do kytek treba po 2 letech. Nevim jestli tohle kurvitko ktery je v autech kvuli EU a nesmyslny snaze o snizovani emisi do bezvedomi jde vyblokovat a donutit alternator normalne dobijet baterku. Start stop vypnout jde a kazdy normalni ridic ho taky hned vypne nebo si ho necha trvale zablokovat.
24. 10. 2020 20:11
Re: Hluboké vybití opravdu škodí
Pozitivne to asi pre akumulator nebude, ale zase taku tragediu by som v tom nevidel. Podarilo sa aj mne vybit akumulator tak, ze dialkove uz auto neodomklo, a po otoceni kluca v zapalovani sa neudialo na pristrojovke vobec nic, ani jedna rucicka sa nepohla, ziadna kontrolka nezasvietila...

Dosla asistencna sluzba, nastartovali sme s kablami, a povedali mi nech nevypnem motor skor nez prejdem aspon 100km. Potom som uz musel tankovat a s obavami som motor vypol, ale naozaj som nastartoval, aj ked starter ho ledva pretocil. A po dalsich 100km uz vsetko ako normalne. Dalsich 10 rokov som s tou bateriou jazdil bez akychkolvek problemov...
24. 10. 2020 20:08
ještě jedna věc
Jinak pokud již napětí baterie kleslo pod cca 8V, nedokáží ji chytré nabíječky (včetné té z Lidlu) už nabít. Je tedy nutné ji buďto připojit na starou nabíječku natvrdo a nebo na chvíli k živýmu autu. Nicméně je to o čase, pokud je baterka vybitá hodně a dlouho, je to už mrtvola a už to pak není ono ani když se oživit podaří.
24. 10. 2020 18:24
Hluboké vybití opravdu škodí
Hluboké vybíjení akumulátoru určitě škodí. Ale paradoxně akumulátor který jsem za jeho život několikrát vybil tolik že motorem ani nehnul a jen s bidou rozsvítil světla, mi vydržel čtrnáct let
24. 10. 2020 17:46
Reklamace
Jak začínaly MP3, tak jsem chtěl rádio do auta, co by to umělo a jelikož renomovaným výrobcům trvalo několik let, než to uvedli na trh, tak jsem koupil nějaký no name. Hrálo relativně dobře, ale přes pin trvale pod napětím, kde měl být minimální odběr jen pro zálohu pamětí, to mělo takový odběr, že to zvládlo za pár dva, tři týdny baterku vycucat do nuly.

Baterka byla ještě v záruce, tak šla na reklamaci a bez řeší vyměnili za nový kus. Když ale za nějaké dva týdny už měla i ta nová baterka problém otočit startérem, tak se ukázalo, že problém asi nebyla vadná baterka a začalo pátrání.
24. 10. 2020 16:31
JJ konečne zajímavej a užitečnej článek
hlavně pro lidi, co mají víc (třeba sezónních) aut.
Tohle dost funguje. Nevím přesně, jak na moderní baterky, ale kdysi mi to zachránilo investici do dost drahý 100Ah baterky do 730d E38. :yes:
Edit: Tak koukám, dva usmolený závistivci, co těžko nesou, že někdo má hodně (třeba sezónních) aut a dokonce 7mičkový báva a supersporty a tak. No chce to zvednout zadnice vod počítačů a začít makat. Tak šup šup hovada, jedem jedem. Jinak budete do smrti jen anonymní uboze palcující nuly. :-!