Tvá drsná pozdněnoční reakce na moje "nekecáš zas?" je správná kritika = moje chyba. A fajn že fostek furt jen nekecá = a tady měl pravdu. Moje blbost o https://www.autoforum.cz/…koncil-tragicky/ se moc nezajímám ani o to na čem tehdy i dnes ty auta jedou. Narozdíl od reálných aut = tehdy i dnes
Jestli si PAMATUJEŠ středoškolskou fyziku = ty víš jak to je s ventilkem? ;-)
K tomu VŠECH = nehádám se o fyzice a i ty pneu sem dal s otazníkem = ale hádám se o tom čemu rozumím https://www.auto.cz/diskuse/77572/1#…
Předpokládám že i ty bys tam opakoval ruské hoaxy a měl to za "vyplody"
A nez napises dalsi debilitu, tak vez, ze tahle reakce neni vysledkem pouze tohoto jednoho tveho vyplodu, nybrz vsech. Bohuzel, jak jsi vyse ukazal, tak jsi nepochopil ani fyziku druheho stupne zakladni skoly, tak necekam ze pochopis tohle. Dalsi odpoved tedy uz ode me necekej.
Bod na obvodu dělá dva pohyby - obíhá střed kola rychlostí 500 a zároveň se posouvá dopředu rychlostí 500 spolu s celým autem (ten střed se posouvá). Ve spodní uvrati se ty rychlosti vyruší, v horní sečtou - vůči okolí.
"Bod na obvodu kola má obvodovou rychlost stejnou jako je lineární rychlost auta." U toho bych zůstal. Proč by měla být rychlost bodu na obvodu kola dvojnásobná?
500 km/h před 80ti lety? Nekecáš zas? Tou dobou tak rychle nelétala ani dopravní letadla = tady to dokonce nebylo o moc lepší ani ke konci socialismu
Před 75ti lety dopravní letadla jako Iljušin lítala 320 km/h
Před 80ti lety byl rok 1940 = to byla 2. (celo)světová. PO ní se v roce 1949 Jaguar rozjel na fantastických 200 km/h (dneska to dá 3válec) deset let poté Mercedes na famózních 242 km/h = i to dá už 3válec
Na sériové pneumatiky z nejbližšího e-shopu bych si nevsadil. To by snad ten pilot musel být blázen, ještě to otočit a zatížit ty gumy takhle extrémně podruhé...
Možná se pletu, ale řekl bych, že ty pneu na pokus poslal přímo Michelin. Kdo by si nechal ujít takovouhle reklamní příležitost!
Tohle zvládaly i pneu (ne sériové samo´) před 80ti lety. Ale v obou případech je na pováženou, po jakou dobu. Spíš bych to viděl na výměnu po každý takovýhle jízdě.
Tak to mi prisla velice zajimava informace, ze “normani” pneu uz jsou dneska tak dibry, ze zvladnou i 500km/h. To bych vubec necekal.
Respekt pro Michelin!
Nemusíš nic počítat. Bod na obvodu kola má obvodovou rychlost stejnou jako je lineární rychlost auta, a na vrchu kola bys proto naměřil maximálně dvojnásobek rychlosti auta
Ventilek je na menším poloměu než obvod, tj. pohybuje se pomaleji než ten dvojnásobek. V reálu to tedy nebude ani ten jeden tisíc
No, je to napsáno nešťastně, ale asi každý pochopí, že to měl na mysli jinak. Doufám tedy, že to myslel jinak
Že v té rychlosti na ně působí síly, jako by vážily těch 7kg. Tedy, jestli dnes zvládnu základní matematiku :D cca 2900x větší síly než když stojí.
Raději bych viděl u auta, který nemůže mezi námi jezdit více jak 200 km, možnost či nutnost vyrábět kyslík a pouštět ho do prostoru. I na Marsu by možná pak mohly jezdit vozítka, která by uhličitý vzduch zkapalňovala a následně z toho pak vylučovala do prostoru čistý kyslík. Bylo by tam i zde dobré, kdyby se v motoru spotřebovával uhlík i dusík. Pak by se nemuselo vrtat do půdy. Auta by jezdila stabilně třeba jen 60 km/h, že. Chce to jen klídek a nikam se nehnat. Život je třeba ovládat jinak a ne jen překonáváním milimetru velikosti sluneční soustavy.
....krytce (čepičce) ventilku pneumatiky, která běžně váží okolo 2,5 gramu. Při jízdě rychlostí cca 420 km/h se však její hmotnost zvýší až na 7,26 kilogramu...."
Říct tohle v hodině fyziky na ZDŠ tak pan redaktor okamžitě nafasuje pětku jak vrata.
Hmotnost tělesa se v takhle nízkých rychlostech samozřejmě nemění.