Co má na mysli ozzman nechám na něm. jen jsem psal, že to tak přímo nenapsal.
K mému zklamání s AWD, není primárně daný pohon viníkem, ale spíš poměrně mizerný podvozek. Napsal jsem to špatně předtím.
offroad nejezdím, tak nemůžu říct ani jednu z variant, která je lepší.
Na normální silnici stačí i FWD, takže tam nemůže být žádné AWD špatné.
Mikesus, jo problematika ladenia FW je vec, ktoru nech si riesi Toyota, v Lexuse ten pohon funguje dobre (ten isty pohon) a v Honde s E-4x4 to tiez ide dobre aj ked ma uplne iny typ pohonu... v Peugeot plug-in tiez ta 4x4 nema problem... hlavne ako popisujes do koncin kde ten pohon vobec netreba
´´Ale obceně to co popisuješ tu nepsal.´´
- sudenie na zaklade toho, ze to ide ako minula RAV4 na dialnici, ma v tom rezime vysoku spotrebu a preto je ten pohon nedostatocny (jedine diesel moze byt dobry tym padom)
- pochybnosti o pohohne e4x4, len kvoli tomu ze to aj podla teba (ocividne sa o tom bavite) sklamanim a opat na zaklade skusenosti s minulou RAV4
Ale obceně to co popisuješ tu nepsal. S tím 4x4 je spousta předsudků a oproti mechanice má tu nevýhodu, že to musí programátor správně odladit. To je stejné jako s těmi bezpečnostními asistenty, kdo se zaměřoval na mechaniku a nemá zkušenosti se SW, tak má hrozné jízdní asistenty. Kdo měl už nějaké zkušenosti se SW, nemá problém odladit asistenty nebo elektrické awd.
Upřímně, v minulé ravce mně to AWD moc nenadchlo. Ale v našich podmínkách není AWD vůbec potřeba a bez problému ( na pár extrémních situací, které na běžných cestách nejsou ) pojede stejně bezpečně i s FWD.
Mikesus, vacsina jeho prispevkov v tejto diskusii je o tom, ze to auto nema diesel a tak je to pre neho nepouzitelne, pretoze hybrid zerie, huci, nejde na dialnici a ma nepouzitelny elektricky pohon 4x4... a toto vsetko obhajuje skusenostami s RAV4 minulej generacie :-)
Riešiť na hybride diaľničnú spotrebu má význam iba vtedy, ak by si jazdil iba po diaľnici a iba maximálnou povolenou rýchlosťou. Ale ten, kto má vysoký podiel diaľničných jázd si určite hybrid nekúpi. Mám s Lexusom NX najazdených ku dnešnému dňu 102000 km - jazda po BA plus prímestské jazdy jazdím priemerne v lete okolo 6,5 l/100 km. Diaľnicu jazdím tak raz do mesiaca plus zahraničné dovolenky k tomu a neriešim , či na niektorých úsekoch diaľnice mám spotrebu 9,5 a na iných 7. Dlhodobý priemer za 3 roky mám 6,9l/100 km aj podľa palubného počítača aj prepočet podľa tankovania, keďže si vediem evidenciu jázd.
Tohle je blbost. Ano, i ten typicky hybrid - corolla umí jezdit za 10, ale to je velmi ostrá jízda a extrém , ale když s tím jedeš normálně, jako s jiným autem, tak jedině při vyšším dlouhodobém tempu na dálnici tě dotáhne nějaký diesel. Jenže reálné přeci pořád nedávás plnej plyn, takže jezdíš s hybridem levněji a ve městě je to i poloviční hodnota...
Mno mne tá diaľničná spotreba v pohode nepríde, zvlásť ak vezmem v úvahu, že na 9,5 mám problém sa dostať s mojím väčším a ťažším dieslovým MPV. Zas je ale pravda, že v meste sa pod 8 veľmi nedostanem, resp. ešte som sa nedostal, ale 9 mám pri 150 +
Mám tahle auta srovnána, kupoval jsem ženě hybrida.
RAV4 má o něco větší kufr a je asi o něco svižnější, CR-V má o něco víc místa uvnitř (hlavně vzadu), tišší a extra sametové pohonné ústrojí, lepší systém 4x4 a je o něco levnější. Spotřeba nastejno.
Šel jsem do CR-V, ale bylo to skoro o hození korunou. CR-V to u mě vyhrála hlavně kvůli tomu, že v bílé vypadá podle mě skvěle. :)
Dneska bych si šel určitě srovnat i nového Tucsona, který je ještě levnější a bude mít lepší infotainment, ale minulá generace byla o dost menší.
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
To je ale kvůli tomu, že se snaží udělat z terénního auta sportovní. Aby se nenaklánělo, musí udělat tužší naladění podvozku. Když necháš stejnou charakteristiku pro dvě auta, ale jedno z nich bude mít delší pracovní dráhu tlumiče, samozřejmě bude pohodlnější, ale bude se víc naklánět.
A potom jsou všechny možné kombinace klasického zavěšení se vzduchovým apod.
Neznám třeba Lexus NX, což je technicky starší RAVka, ale nevěřím, že by nová RAV4 byla lépe odhlučněná. Znám Lexus ES a to se mi např. zdá všeobecně lépe odhlučněné než moje BMW 540i. Že by RAV4 byla lepší? Hodně těžko... A třeba menší crossover UX je na tom taky hodně dobře, o parník lépe než CHR nebo Corolla, nevěřím že je RAV4 o tolik lepší.
On hybridem nikdy nejel, nebo maximálně jen krátkou předváděčku. Není ani schopen pochopit, že na semaforech nezdržuje stroj, ale ten dement na/v něm. To o něm hodně vypovídá. Takový ten jednodušší člověk, co nic nejel/neměl, ale ví o všem všechno.
Jen další kecy. Zase mluvíš o stylu jízdy a spotřebě hybridu a nemáš s tím žádnou zkušenost. Právě naopak, 4 litry jsou naprosto běžná jízda ( u týhle RAVky spíše 5-5,5), extrémní eco jízda to pak srazí na 3 litry, ale to je takový opruz nejen pro posádku, ale i okolní řidiče.
Až budeš o něčem chtít psát, nejdřív si to vyzkoušej.
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
Dobrej pokus obhájit si kravinu, kterou jsi napsal. Ano GLS bude lepší než mainstream, ale myslím že nebude lepší než eSko. Jel jsem jen několika Sklasse, GLS zatím ne. Ale všemi SUV co jsem jel, byly méně komfortní na nerovnostech než jejich klasické varianty.
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
SUV jsem projel dost různých značek a velikostí. Když pominu prémii, kde je pohodlné kdeco, tak u mainstreamu jsem nenarazil na SUV, které by bylo pohodlnější než jeho klasický sourozenec.
V jakém SUV jsi jel, které je dle tebe pohodlnější?
Ja som mal predtým 4 roky Mondeo EB 1.5. Dlhodobú priemernú spotrebu som mal 7,4 litra. Teraz mám Corollu 2.0 hybrid. Jazdím rovnako (občas aj svižnejšie než predtým, lebo teraz mám lepší výkon) a dlhodobý priemer mám 4,9 litra - podotýkam, že nejazdím na spotrebu, idem ako potrebujem, ECO mód vôbec nepoužívam. Je tam síce rozdiel vo váhe, ale kvôli baterkám nie až taký veľký.
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
Zaujimave, ze toto "Samotné naladění podvozku je totiž jasný důkazem, že pro parádní kompromis mezi komfortem a sportovností nepotřebujete příplatkové elektro-hydro-nevímco-adaptivní tlumiče. " sa spomina snad v kazdej Subaru recenzii, nezavisle od modelu. Mozno jediny vyrobca, kludne ma opravte, co nerobi rozdiely v podvozku medzi cenovymi hladinami modelov a vzdy je dotiahnuty na spickovu uroven.
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
Zajímavé je pustit si videa vyhýbacích manévrů. Tam je celkem jasně vidět, jak si vyšší těžiště žádá tvrdší ladění podvozku, aby auto bylo schopné nějak rozkládat zatížení na jednotlivá kola a v extrému nešlo na budku... minimálně u klasických tlumičů + pružin.
Jel jsem tuhle RAV ku před pár týdny u známého, který ji kupoval jako auto pro obchoďáka. Prý mu to celkem funguje a už chtěl pro lidi něco jiného než obligátní Octu v naftě.
Celkem by se dal i interiér (srandovní grafiku zkousnou nejlépe fandové či bývalí majitelé JLR), auto mi přišlo přiměřeně pohodlné, tiché. Nechápu neustálé zdůrazňování e-CVT proti CVT. Za mě se to subjektivně chová stejně. Nejel jsem žádnou dlouhou trasu, ale že bych si řekl, jak je to oproti chování v minulém Priusu lepší, to tedy rozhodně ne.
Exteriér á la Stormtrooper speciálně v bíločerné kombinaci je pro mě deal breaker.
Měl to za celkem rozumnou cenu, ale jak dlouho obstojí s novou vlnou plug-in hybridů nevím.
To je právě to, jak majitelé to auto vnímají a jak s tím jezdí. Aby to opravdu nežralo, tak s tím jezdí "kadle-kadle" lochtačka na plynu. Pak se prsí, žejim to jezdí za 4 litry. No a samozřejmě jim pak nevadí vysavač, protože stlačený plyn alespoň do půlky mají tak jednou týdně. Pokud s tím budou jezdit naprosto bez ostychů nehybridně, bude spotřeba tak cca podobná jak konkurence bez hybridu a budou mít hlavu, jak když jí strčí do úlu. Samozřejmě že ti samí ti budou tvrdit, že to jede jak z praku, ale reálně to prakticky téměř nepoužijí.
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
K vykonu na zadek. Ano, proto pisu u RAV - teoreticky, kdyz ma jen 40kw.
K Porsche.
Proto pisu, "dynamicky davat smysl".
To ostatni nepopiram. ;-)
Jen jsem zvedav na ty zakazniky, kdyz dostanou dynamictejsi auto, za nizsi cenu, co budou preferovat...
Jinak nevim, jestli jsi shlednul to video Tesla plaid z Laguna Seca (prvni odkaz), ale neprijde mi to jen jako "zadupnuti akceleratoru". :-)
I kdyz nerikam, ze v tom Radicalu stejny cas nevypada akcneji. :D
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
Záleží ale jakou silou je ten zadek nebo pořádek poháněn. To je oč tu běží.
A o tom, jestli klasické sporťáky budou nebo nebudou dávat smysl...
Nejlepší z hlediska sportovních zážitků a porovnání je snad oblíbenost F1 vs F-E. Přesně tak budu přistupovat k další generaci 911 a věříme že i jako zákazník.
Pro mě sportovní auto není o sprostém zadupnutí pedálu akcelerátoru do podlahy. To opravdu ne ;-)
Upřímně pokud jde o RAV4, tak jsem vůbec žádné mezigenerační zlepšení vysavačového efektu nezaznamenal (spíš naopak). Po zkušenost s minulou generací, se kterou jsem byl docela v pohodě, jsem absolvoval několik zkušebních jízd s tou aktuální (FWD, AWD tehdy ještě nebyla), kde se to i v rámci mírného městského zrychlení z 30 na 60 chovalo absurdně a prodejce na (nenastavitelném) sedadle spolujezdce mudroval, že je lepší na plyn tolik nešlapat. Já na něj ale nijak zvlášť nešlapal, já v tom měl (bez protihlukových špuntů do uší) pomalu problém stíhat okolní provoz. Jako za 550tis by to možná smysl dávalo, za 1,1 mil a více je to úplně mimo.
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
Sportovní = tvrdý
komfortní = houpavý
občas někdo píše, že je podvozek zároveň sportovní a zároveň komfortní, což je největší blábol, protože jsou to dvě protichůdné věci.
Lze to řešit adaptivními tlumiči, které umí měnit charakteristiku. Ale základ je dráha, po které tlumič může chodit, vyšší = lepší předpoklad pro komfort.
Hilux je žebřiňák, pracovní nástroj. Honda dělala Ridgeline, což byl SUV pick-up - což znamenalo, že na korbu mohlo přijít tak 300 kg max:)
Podle mě sklidíš spíše plusy, protože většina máme stejnou zkušenost. Kromě pár Toyota fans, prodejců a zaplacených reklamních článků. Podle mě má současná RAV jenom dva plusy a to spotřebu a (asi) spolehlivost . Všechno ostatní je horší než u konkurence (až na výjimky typu ještě menší a horší sedadla v Cx5 a pod.) a jako bonus je pak Toyota i nejdražší. Kvalita jízdy se míjí s cenovkou asi tak o půl milionu Kč.
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
Protože je to otázka prestiže a líbí se jim to a třeba jezdí i někde, kde potřebují vyšší světlou výšku. Fakt myslíš, že je to komfortnější ?
Neříkám, že fyzika neplatí, ale větší pracovní dráha neznamená stejná tuhost. Takže ti odpruží velkou nerovnost v terénu, ale na silnici jen tak odskočí - viz ten Hilux, tam je to krásně vidět v praxi.
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
Protože proto - dyť je to blbost uvádět na konkrétních případech, že fyzika neplatí... větší tlumič - větší pracovní dráha - větší potenciál "poprat se" s nerovností - proč se asi dávají do sportovních aut jiné tlumiče než do limuzín a ještě jiné do aut do terénu...
proč na Ukrajině jezdí mafiáni spíš v G-class než v S-class...
když je z papíru, vypadá zajímavě, je to prostě něco zvláštního, co má své kouzlo. Jenže pokud se aplikuje na plech a postaví na čtyři kola, je z toho designový paskvil, hromada ostře pomačkaného plechu nějak nakupená na podvozku. Škoda, že většina akt. modelů japonských suv a crossoverů vypadá jako by je skládal jeden origamista, minulá RAV rozhodně vypadala o kus lépe.
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
Ja jsem naposledy prorazil gumu v Yosemitech. To byla parada, ja menil gumu na dojezdovku a zena hlidala, jestli se neblizi medved. A pak jsme s tou dojezdovkou museli vyjet z parku do nejblizsiho servisu. Pekne jsme tam zdrzovali dopravu, protoze nas nebylo kde predjet.
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
A proč srovnáváš nesrovnatelné třídy ? ASX vs Fokus je C segment. GLS snad srovnávej s Sklasse a ptám se, umí GLS lépe žehlit díry, než Sklasse? Já znám jen Sklasse a to ještě před faceliftem a nejel jsem nikdy s žádným SUV, které by se mu byť jen přiblížilo.
Prostě a jednoduše neplatí, že každé SUV bude lépe žehlit díry, než příslušné konvenční - sedan,kombi,hatchback.
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
Navíc, třeba takový Offroad, jako Hilux či Landcruiser, nebo co mám zkušenost se starým Cherokeem nebo předchozí generací RAMu, taky nejsou na silnici žádné plavné Sklasse, naopak, možná fungují zatížení více, než nezatížení, ale na okresce je to spíš tuhé a uskákané.
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
Ahoj Pajo.
Nevim (presne) co bude. Jen znam teorii.
Teoreticky je na predku nezavisla regulace zadku proste temer optimum. :yes:
Porovnej si treba Taycan a Panameru. ;-)
To uz muzou prekonat jen dva motory vzadu a jeden vpredu (Hummer a Tesla plaid). Pripadne samozrejme 4 motory (Rimac?)..
Kdyz bude jakekoli z techto reseni spravne navrzene, tak neni sance se s jednim klasickym motorem dostat na uroven tohoto.
A o rychlosti regulace elektrickyho pohonu vs spalovaciho snad mluvit nemusim...
To poznas az se projedes treba Teslou Model 3 AWD. Jak se rozjizdi na kluzkem povrchu. ;-)
Proc klades hloupe otazky o loterii?
Ty jako milovnik okruhovych zavodu bys to mel chapat. :-)
https://youtu.be/ZacjQyMLzoQ
Specielne pro tebe jeste stejny cas s o neco mensim nepraktictejsim autem. ;-)
https://youtu.be/cHaVf1gUO_0 :D
PS Kdyz jsme u toho, co bude. Myslim, ze pristi benzinova 911 prestane dynamicky davat smysl oproti dalsi generaci elektrickych sportaku. ;-)
To bohužel není nijak přehnaný že SUV JE NEJNEVHODNĚJŠÍ TYP KAROSERIE = ve všem včetně ceny a provozněservisních nákladů nejhorší typ auta. Takže jsou už roky na drtivém nekončícím VZESTUPU ;-)
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
Tak tohle je největší blbost, co jsem tu četl. Jezdil jsem mnohými SUV a vůbec bych netvrdil, že mají větší pohodlí, než konvenční auta. Když to přeženu do extrému a vezmu třeba takové ASX, které má příšerný podvozek, tvrdý a uskákaný, naopak třeba auta nižší střední třídy, jako Fokus či Mazda 3 umí žehlit díry mnohem lépe i s jistým podvozkem, popřípadě extra komfortní je Corolla 1.2T, ale ta je až moc měkká a přeposilovaná.
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
Já to chápu tak, že výhodou zvýšeného automobilu jsou delší pracovní dráhy tlumičů, tzn. větší pohodlí. A tudíž třeba na rozbitých okreskách se ta výhoda projeví.
Naopak, na dálnici, která na díry netrpí, je takové řešení poněkud zbytečné. Naopak jako nevýhoda se tam projeví vyšší odpor vzduchu.
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
Jo je... kdysi, když jsem míval ještě Seat Cordobu, což bylo moje první auto, a poslední auto, které se vešlo do garáže ještě u rodičů (dnes mám naštěstí větší garáž :D), tak jsme se tam pravidelně s tátou střídali (pak se to líp prodává, když napíšeš, že auto bylo garážovaný :D ). 3x jsem tam najel na zbloudilý hřebík, co nám upadl a to během cca půl roku :D Od té doby jsem prorazil gumu jen s půjčeným Fokusem v Irsku, což vyřešila asistenční služba - ten sice rezervu měl, ale původní kolo nešlo za boha se základní výbavou sundat, takže 3hodiny čekačka v dešti :D Stejně to byla dojezdovka a poslali mne do nejbližšího servisu, v neděli, absolvoval jsem s ní cestu do 100 km vzdáleného Limericku, kde jsem dostal novou pneu. No od té doby, což je asi 6 let, mám klid :D
Už tehdy to bylo jasné = evropa bohužel šla doslova přesně obrácenou cestou = umělým zvýhodňováním nafty = až do těch 9 kč na litr. Už před 20ti lety bylo jasné že to není dlouhodobé řešení = čistě ekonomicky nafta dává smysl samozřejmě nákladní doprava apod. a zlom je obecně někde u 3,5 tuny
Drsný černý humor je že na naftu z barelu ropy ujedeš míň než na benzín = až takhle NARUBY to je
Těch dalších 20 let kdy evropa šla ÚMYSLNĚ špatně = má bohužel i smutný konotace = viz ty teď :-!
To jaká je spotřeba dle naší praxe a dle německýho Spritmonitoru = je jen doplněk = uvedení věci co se tu diskutuje na pravou míru. Naše praxe odpovídá německé = tam se může neomezenou v průměru to udělá rozdíl 0,6 litru = s tou naší se taky zrovna nejezdí jak s platem vajíček
Jak jsem tak preletl diskuzi, tak asi sklidim hodne minusu, ale nemuzu si pomoct, Pred mesicem jsem to mel pujcene a nemohl jsem uverit, jak mizerne auto to je. Je hlucne jako prase, nezrychluje, prevodovka o nicem a hlavne je strasne nepohodlne. Plus otresne plasty v interieru. Pred par lety jsem pracoval na horach a mel jsem pujcenych asi 10 suv behem zimy. Hyundai, Kia, Ford, Chevy, Tiguan... Mely sve mouchy, ale zadne nebylo tak nepohodlne a hlucne jako soucasna RAV4. Dokonce i minuly Tucson je pohodlnejsi. Nedavno jsem prodal CX-5 minule generace a oproti teto Toyote jezdila jako premie. Abych jen nehanil, spotreba byla myslim v pohode a evidentne redakci testovany model ma mnohem lepsi interier nez americky zaklad. Ten se mozna v Evrope ani nenabizi. Za zivot jsem najel aspon par tisic kilometru v desitkach aut at uz pronajatych nebo vlastnich (vcetne nekolika Toyot). A tahle Toyota je pro mne jedno z uplne tech nejhorsich.
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
Jezdil jsem 7 let autem, co nemělo rezervu a vůbec mi to nikdy nechybělo, naštěstí :D Tohle bych asi oželel. GLB neznám, ale pokud má použitelný kufr, pak by to mohlo byt zajímavé.
No... som dosť prekvapený z porovnania autora s Corollou.
Nikdy som nebol zástancom SUV, ale doba aj technika pokročili a keď prišla táto generácia, tak som sa vlani vybral do Toyoty s tým, že pre mňa dozrel čas na RAV hybrid. Aj keď sa to oproti predch. generácii naozaj zlepšilo, mne sa zdal práve motor dosť hlučný a to nie len na diaľnici, ale aj pri mestkých normálnych zrýchleniach. Tiež zatáčanie nič moc a vadil mi aj stále pomerne tvrdý podvozok. Keď som len pre zaujímavosť presadol do Corolly, to bol iný svet - motor počuť menej, pritom zrýchľuje lepšie (čiže ho stačí mať menej / kratšie vytočený) a ten podvozok ma úplne dostal. Vyskúšal som si obe niekoľko krát. A tak som sa rozhodol pre Corollu. Ak je tam niečo hlučné, tak sú to pneumatiky na drsnom povrchu. Aby som uveril tomu, čo píše autor, to by musel byť tohtoročný model dosť prepracovaný, ale o žiadnom facelifte som nepočul.
"Z produkce Toyoty/Lexusu je to zatím nejlíp odhlučněný čtyřválcový hybrid, s jakým jsem kdy jel." - zmínka o Lexusu je asi omyl ne? IS, UX a hlavně ES - jel jste někdy? Nebo se nějak RAV4 zázračně v nových kusech zlepšila?
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
auto je docela fajn , interier normální :yes:
Jenže souhlasím že bez dieslu je SUV na prd..navíc i bez rezervy :no:
Takhle je asi v takové ceně nejlepší Mercedes-Benz GLB...
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
Já nikdy nikomu netvrdím, aby si nekupoval co mu vyhovuje. Znám dost lidí, kteří dají víc na subjektivní pocit a aspoň díky tomu je na silnicích rozmanitost. Ale to pořád neznamená, že SUV jsou lepší a z principu špatné aerodynamiky jsou prostě na dálnicích horší. Pokud ti to nevadí a tvůj pocit je pro tebe důležitější než jiná fakta, je to naprosto v pořádku. Každý si má vybírat podle svých kritérií. Jen pak slyšíme jak jsou SUV skvělá a vlastně jediné co se dozvíme, že se v tom člověk lépe cítí.
Osobně nevidím jediný přínos např. RAV4 oproti Camry. Snad jen místo nad hlavou ( ano, chápu když člověk patří do rodiny dlouhánů a jezdí minimálně ve 3 ) na zadních sedačkách a nakládací otvor kufru.
Takže s tebou souhlasím. Pokud ti vyhovuje a ostatní negativa ti nevadí, je to naprosto v pořádku, že sis ho vybral.
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
Hm, je to sice stejný téma po sté, ale stejně - vezmu to podle sebe - když se mi v SUV jezdí výrazně pohodlněji, měl bych si koupit kombík, abych netlačil vzduch? S Kodiaqem jsem jezdil i po dálnici okolo 7l, se Supem bych asi jezdil kolem 6l - je to důvod, proč je SUV špatně, i když mi to víc vyhovuje? Cítím se na dálnici s SUV stejně dobře, jako kdekoli jinde a nikdy mě nenapadlo, že bych neměl. Prostě žere o něco víc. No a? ;-)
Otevírání kufru nohou ( jak jsi již zmínil nejde s tažným dohromady ) je potřeba pohyb nohy lehce dopředu a zpět. Plynule bez zastavení. Žádné pohyby do strany. Jo a musíš mít klíček u sebe, i když je auto odemčené.
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
Ne sorry ale ne = prostě zaveďme normální tržní ceny = a veškeré diskuze jsou vyřešeny
A černý humor nikdy nemá dost = jízdou na naftu potřebuješ a spotřebuješ VÍC ropy než na benzín
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
Tak tak.. Ale dejme tomu, že někdo tahá přívěs, nebo nevím, a když se chce projet i bez toho, myslím, že u velikosti Ravky už by ten dotovaný diesel smysl dával.
Hybrid = e-CVT (pokud vím BEZ výjímek). CVT = jo japonci to používají včetně Toyoty = ale jen k verzi se spalovacím motorem = v případě RAVky asi benzín 2.0
No tak naposled = nevím čí to je = ale zajeďte do servisu ;-)
Vím jak se to auto chová na dálnici = a stejnou jen o rok novější má Xavian. 1000 km po německé dálnici vlastně furt naplno = vím jak se to auto chová na dálnici. Když musí stokrát zpomalit a zrychlovat = víš že sme to jeli že si to nevymýšlím (jak je tu běžně zvykem :-)
Právě k tomuhle konkrétnímu kusu to říkali. Jak říkám, já s tím odmítal jezdit prakticky od začátku po pár stovkách km jsem se vrátil radši do Aurise, a když jsem nemohl, vzal jsem radši yarise. Ty okamžité rekace si člověk oblíbí.
No kolega je vcelku spokojen a teď sice všechno naruší a asi HODNĚ covid ale asi časem jen vymění = za novou
Ale to co popisoval v téhle diskuzi Ozzy = to je moc. Takhle se to auto nechová = popravdě ve 130 km/h dokáže zabrat i slabej Auris = sice fakt za zvukovýho doprovodu což mě kdysi napoprvé docela až VYDĚSILO :D ale prostě zrychluje. ŽÁDNÝ prodlevy
Viz odkaz na ten starej Lexus IS 300h = to je furt STEJNÝ motor převodovka. To co popisujeTE = je přece extrém
Já tu minulou ravku vůbec nemám rád, to raději vlezu do Yarise. Ano, na dálnici to má víc síly, ale ty ležérní reakce na plyn, pokud není ve sport režimu mi vadí. Spotřebou bych to úplně nezatracoval, pokud jedu mimo dálnici, je to do 6 litrů, dálnice jsem většinou kolem 9,5 při využívání výkonu, což není hrozné. Nová gen v tomhle dost pokročila.
Ten motor má sílu, nechci říkat, že je línej, spíš rozvážnej. S nadsázkou dá člověku čas na rozmyšlení, zda ten kickdown opravdu myslí vážně. Je to takové, že sešlápnu plyn, za cca vteřinu se vytočí motor a za cca další vteřinu teprve začne zrychlovat. V porovnání s Aurisem, Yarisem, Corollou nebo Camry je to strašně dlouhé. Ale bavíme se o minulé generaci. nová je na tom mnohem lépe.
Nám od začátku v Toyotě říkali, že tahle hybridní Ravka ( aktuálně minulá gen. ) nemá planetovku, ale klasické CVT. Do podrobna jsem to nezkoumal, ale proč by to v Toyotě ( 2 různých servisech ) říkali?
No, nechtěl bych to živit ani z druhé ruky, ale každého volba :D
Corolla je fajn, jako takový univerzál určitě, ale na Německé dálnice - což je otázka CommonUsera, kde počítám dost často přesuny vyšší rychlostí bych sáhl jinam. Odhlučnění není nejlepší a v Německu by mne asi mrzel omezovač.
Z mainstreamu bych to pořád viděl na to, co mám v garáži já, nebo pár diskutérů - Insignia, ta navíc nabídne i silný benzín. Passatem taky neuděláš chybu, ale výše jmenované mají dle mne lepší podvozky a odhlučnění, což oceníš právě na těch delších cestách.
Tohle je ta VÝJÍMKA kde výkonnější dává smysl = bohužel všude jinde fakt na všechno stačí ten Prius = i když z toho část diskutérů má infrarkt a chápu to = JE TO TAK. V tomhle požadavku ale bylo zdůrazněno na DLHE NEMECKE DALNICE BITTE :-!
Když mluvím o ojetinách hodně podceňované kombi bylo https://cs.wikipedia.org/wiki/Fiat_Croma ale móda už roky velí nahrazovat ve všem lepší kombi ve všem horším SUV = takže fakt nevím :-|
Po novém normálním kombi = bych sáhl po mikesusově Corolle 2.0 135kW = malá spotřeba (i ty jedeš za 4,2 :*) ) výborná platforma bezpečný auto velmi slušnej motor
Drží si výborně cenu i jako ojetina = v komplexu fakt asi to nejlepší. Sice jako nižší střední ale jak rozměry rostou vlastně nedávná střední třída
Schválně furt všechno pleteš? Jako dneska v textu POHÁNĚNÁ ZADNÍ náprava a ty vysvětluješ NEpoháněná?
Nebo tady "musíme počkat na příští rok na budoucí generaci" = a ono to je VLONI představená verze TÉTO generace, co se od letoška prodává"?
V poslední diskuzi ti pochvalné testy toho čemu říkáš BUDOUCÍ generace zmiňoval Jirka V.
Schválně = co mstivý stařec na Hradě? Toho roky glorifikuješ taky schválně, abys mě vyprovokoval? :-O
Připadá mi, že ten loňský test byl objektivnější, protože byl srovnávací (s CRV), kdežto toto bude více placené PR na podporu prodeje. Tzn. že se poukáže na zjevné ale drobné nedostatky (jako horší grafika displayů), aby se neřeklo, ale zásadní věci se zatají (např. stále chybějící výškové nastavování sedadla spolujezdce) a nebo nalakují na růžovo (vysavačový efekt, chabě odhlučněný podvozek).
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
K tomu, že takové velké auto používám na dálniční přesuny a tam mi je příjemější provozovat diesel. Neříkám, že to nejede, ale ten komfort nafťáku je v tomto režimu lepší, hlavně u velkého a těžkého auta.
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
Primárně pohon všech kol nepotřebuji, ale když už bych kupoval SUV, předpokládal bych asi jízdy i sem tam po nějakém nezpevněném povrchu, tak proto se na to ptám, jinak nepotřebuji SUV.
Docela by mne to zajímalo v praxi, zatím jsem to zkoušel jen na silnici. A třeba takový Outlander PHEV umí hezky na všechny čtyři zakleknout do zatáčky, stejně jako to umí konvenční čtyřkolky alá Haldex a podobné řešení. O plnohdnotných nemluvě.
Plusy
Výrazný design
Hybridní pohon neovlivňuje zavazadelník
Prostorný kufr
Slušné jízdní vlastnosti
Minusy
Hlučné pohonné ústrojí
Hluk od podvozku
Tak nevím, co si o tom myslet... Resp. já souhlasím se závěrem z loňska. Znamená to snad, že o rok novější auto má totálně překopané pohonné ústrojí, resp. odhlučnění?
Nepoplet, píšu to schválně, abych tě vyprovokoval :D:D Musíme si počkat na příští rok na budoucí generaci. Je jasný, že když to má stejnej motor jako ta současná, tak to bude žrát třetinu. To dává celkem logiku :D:D
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
při ustálené 130 jede něco lehce přes 6. Při ustálené 140 jede okolo 6,7
Mám na ní najeto lehce přes 20 tisíc km, spoustu po dálnici. Ve 4 lidech a s plným kufrem.
Na 7 litrů se dostanu při tempomatových 145
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
K čemu diesel, když hybrid jezdí za 6 litrů? Ve světě je o diesel nulový zájem, a vyrábět ho kvůli pár evropským konzervám se prostě nikomu nevyplatí.
Pokud chcete nějaké mechanické řešení 4x4, tak si pletete segment. To se řeší u off-roadů, SUV mají prakticky vždy nějaké řešení založené na elektronickém řízení, i když ne přímo elektricky poháněné.
No a baterie vám nedojde, to elektronika nedovolí. Prakticky nikdy vás nepustí pod 15%
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
Cau Ozzy,
elektricky pohon zadni napravy je teoreticky mnohem lepsi reseni, nez jakykoli mechanicky 4x4.
Takze tvy predsudky, jsou.. jen predsudky (dany dosavadni zkusenosti).
Priznam se, ze jsem nezjistoval, jak si RAV vede v terenu.
Az prijde 3-motorovy Hummer, tak bude v terenu lepsi, nez cokoli dodnes....
Jinak RAVka se v nejhorsim umi dobit i v te zaveji. ;-)
No tak je něco špatně. Tam myslím na přesném roku až tak nezáleží = ten 2,5 litr se vyráběl dost let a bez nějakých razantních změn úprav = viz níž je byl i v mnoha modelech Lexus
Mimochodem zatímco 1.8 do toho omezovače dorazí ale přece jen se musí(š) snažit, ten 2,5 litr tam je docela snadno
Mimochodem mk2 ty si narozdíl od většiny pár hybridů od Toyoty vyzkoušel = tak víš že ŽÁDNÝ JINÝ se tak jak popisuješ tenhle kus nechoval = od Yarisu po největší co tu je Highlander
Byla to Ravka (Mikesus doplní r.v.) 2.5 4x4 hybrid. Tipuji, že stejná, i stejná barva, jako máte. Najeto bude mít dle mne méně, už si nepamatuji. A ano, fakt to trvalo, nejdříve se vytočila CVT a pak to teprve začalo akcelerovat.
No ta Británie to bylo asi 1500 km = docela příjemný sedačky i po těch kilometrech. Spotřeba samozřejmě hodně vzdálená běžný
Ale ta reakce = to je prostě chyba. U převodovky naprosto jednoznačně = a proč by atmo motor měl čekat ve 130 km/h než zabere = to nevím. To jakžtakž zabere i ten opravdu slabší 1.8 = ne že by zabral pomalu ale prostě tam už je trochu limit výkonu = ale i ten zabere OKAMŽITĚ. Prodlev se můžeš dočkat v nějaké blbé chvíli u turba
Znova se zeptám = to co si popisoval je moc nepřehnaná realitu = u motoru 197 koní 2,5 litr benzín a převodovka e-CVT? Pokud jo = je to JEDNOZNAČNĚ chyba kusu. Máme zjednodušeně 3 a 4 roky staré hybridy a na nich přes 100.000 km takže trochu zkušeností už je. Navíc a to není vtip v oboru mělo dost lidí hybridy už o generaci před náma = takhle jak píšeš = to prostě nefunguje rsp. fungovat nemá = no viz ten test Lexus IS 300h TO je ta minulá generace
Ale ono to jelo, jen ta reakce, narozdíl od rozjezdu ze semaforu, byla strašně zdlouhavá a upřímě, s tímhle autem profrčet takovou dálku, to je za trest, měl by si se projet v něčem jiném, co nabízí mainstream, jestli tohle považuješ za dobré :)
NE = v IS a RC a NX je furt ještě to co v minulé RAVce. Lex CT je furt eště můj Auris = jen se špičkovým uložením motoru ve třídě asi jedináček originál
Toyota to tak dělává = nejdřív vyzkouší na mainstreamu a po vyzkoušení dá prémiovým zákazníkům
Pomalu končí výroba té staré generace 2,5 litru a faceliftované IS asi poběží dýl než se bude vyrábět = takže https://www.auto.cz/…nenapadne-135098 Nicméně podstata je = je to STEJNÝ pohon. Takže jestli se to opravdu chovalo jak popisuješ = na 100% je někde chyba. To NEbyla sranda že sme profrčeli Německo napříč tam a zpátky PLNEJ KOTEL. Občas musíš zbrzdit a zase naplno = přesně to co popisuješ že NEfunguje. Je fakt že pak máš HODNĚ NEhybridní spotřebu = ale funguje to no tak jak e-CVT a atmo motor má
No, to je to, co je v Camry ne ? Tam pohon funguje mnohem lépe. On určitě do diskuze dorazí a řekne ti to, ale už to tady párkrát psal. Auto bylo technicky v pořádku, jen je špatně postavené, to se stává ;)
Mikesus seděl vedle mě a říkal něco ve stylu " Já ti to říkal, že je to strašný" :D On ti to poví sám.
Chová se to jako atmosféra s hoooodně línou převodovkou a líným řidičem taxislužby :D . Asi stylem... "chci akcelerovat, tak pomalu vymáčknu spojku, hlavně v klidu, není kam spěchat, pak z aktuální rychlosti na neutrál, abych nešel natvrdo přes zuby, dále zařadit rychlost, pomalu pustit spojku a přidat plný plyn.. pak se začne něco dít..."
Hele, jel si někdy i s blbou dvouspojkou? To, co umí tahle auta ze semaforů je naprosto opačné tomu, co neumí na dálnici. Nechci kritizovat Auris, u toho jsem si nevšiml takhle laxní reakce, ale tohle bylo příšerné a když přesedneš třeba z Corolly, či konvenčního auta, nestačíš se divit (nebo třeba toho HEV Mondea). Nebude to taky tím, že elektromotor na dálnici už moc není zapojen do hnacího řetězce ?
No, R4 benzín by byl fajn, kdybych si to tam mohl naflákat sám ty kvalty, tak eCVT nemá šanci, motor asi výkon má, není to trhač asfaltu, ale ujde to. A to jsem ještě nezačal tu pohádku o příšerném podvozku a odtažitém řízení, něco tak špatného jsem fakt dlouho neřídil, nezlob se.
A co ti na to řekl mikesus? Je to dlouhodobě jeden z nejlíp hodnocených motorů = samozřejmě NE TaDI (ypsilon :-!
Nějaký přehledy nej motorů ze země kde je normální V8 si asi viděl = zajímavý že tady kde donedávna kralovaly jen díky dotování diesly a emise se automobilky rozhodly řešit masovým přechodem na R3 = dodnes hybrid 4válce část populace vnímá... :*)
V německu jsme každý rok i několikrát = letošek je anomálie nej výstava byla zrušena a vlastně všechno. Na německý dálnici když šlápneš nejen ve 130 km/h = tak se to chová = z principu jako atmosféra a blesková převodovka. I v tacho 180 km/h kde je to pak elektronicky típnutý = to furt umí zabrat
A majitel je s tímhle stavem spokojen? To prostě NENÍ v pořádku = když se vykašlem na hybrid tak furt je to atmo 2,5 litr. A princip zdůrazňuju PRINCIP fungování e-CVT je taky jinak. Takže CO tam má blbě nevím, ale že NĚCO to asi ANO (snad ne až tak špatně jako https://www.facebook.com/…300248137143479/
Já s Aurisem po dálnici najedu dost = ale kratičký úseky. I ten se (za BUJNÉHO zvukového doprovodu :D ) ale taky dostane na tacho 180 km/h. Žádný umělý prodlevy = Z PRINCIPU pravý opak = tam je limit JEN slabší výkon, stejnou trasu s 200 koňovou RAVkou neujedeš rychlejš, ale ten rozdíl ve výkonu rozhodně CÍTÍŠ :-)
Na druhoiu stranu furt je to vobyčejnej atmo benzín R4 = takovejch byly eště nedávno i ve větších autech mraky
Ne, nezajistí, jel jsem s tou Ravkou, co máte po dálnici, a ta doba reakce po šlápnutí plynu a následné akceleraci byla příšerně dlouhá. Cca ve 130km/h - typicky chci akcelerovat na předjetí. Vůbec se to nedá srovnávat s reakcí elektromotoru v Corolle, ale ani v Aurisu - s tím jsem ale na dálnici nejezdil, nebo jen omezeně. Ostatně ti to potvrdí i majitel toho auta, s kterým jsem v ní jezdil.
Ok, já s tím jel za cca 11 stejným stylem, jako jezdím s dieslem. Můžeš semnou nesouhlasit, hádat se, ale to je tak jediné, co můžeš dělat, protože jsem s tím autem jel a tohle je má zkušenost ;).
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
No a já zdůrazňuju že tam je rozdíl, docela i ROZDÍL
Naftu radši už nerozebírat = u nás se jí furt eště prodá asi 75% proti 25% (po necelém procentu maj CNG a LPG = ty nestojí za řeč) benzínu. Nafta se do týhle velikosti (hmotnosti) auta furt eště nehodí (bez ZVÝHODŇOVÁNÍ bez šance)
Funkčně dává smysl až do větších těžších SUV = bez zvýhodňování má ekonomickej problém i tam. Když si vzpomenu CO VŠECHNO tenhle citát a hlavně ověřitelný fakt vyvoval = neskutečný
No i tu dálnici JSEM PSAL že ano = kolem komína teda až nějakých 100 km za den po Středočeském kraji = od toho je Auris hybrid.
Na Anglii, Itálii atd. včetně pravidelných cest do Ostravy = je RAVka. PROČ píšeš takhle = mi nějak hlava nebere VÍŠ že to tak je. A dlouhodobý průměr po víc jak 60.000 km = 6 litrů
PROTO tipuju že s touhle generací machi(avelli) a ACZ dá = 8 litrů na 100 km? ;-)
Máš v příspěvku BLBOST spíš úrovně ryccarda = CVT a e-CVT jsou technicky zcela odlišné převodovky. e-CVT právě že zajistí to co elektromotor OKAMŽITĚ. Plus je to největší držák mezi automaty = citát z testu "nejsametověji řadící automat"
To tě tvůj vlastní https://www.auto.cz/…y-edition-128296 nepoučil? I když co píšu viz kari.laz a ryccardo atd. HLAVA NEBERE = tak já nekecá(vá)m :*)
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
"NE chci říct co sem napsal už mockrát = lepší než FWD RAVka je ta co má i elektromotor vzadu. Ne kvůli výkonu = ale protože LÍP SEDÍ"
Jo, to souhlas, ale já jsem v mém původním příspěvku vůbec nesrovával FWD a 4x4 Ravku, bohužel tuto novou jsem jezdil jen jako FWD, nýbrž když už SUV, tak 4x4.
Já osobně NEmám rád SUV = to jsem tu psal 1000x = jsou ve všem horší + dražší + dražší provozně servisní výdaje. Jen kvůli MÓDĚ suv se denně spotřebuje několik MILIÓNŮ BARELŮ navíc. Na RAV jsem ale zvědav https://autobible.euro.cz/…alerie-157040-1/ pohon má časem dorazit do Camry. JESTLI se mi prakticky bude líbit jako teoreticky = tak to by stálo za praxi
Už to CHÁPEŠ popleto? Co viz jen tenhle tvůj příspěvek = fakt neskutečně žvaní?
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
Chceš říct, že když pojede třeba Haldex X Quattro X tvrdá redukce 50:50 a tenhle hybrid s elektromotrem vzadu, tak bude nejlepší ? Nemám stejný názor, řekl bych, že mechanické spojení předních a zadních kol k pohonu je trochu lepší. Ale zkoušel jsem jen na silnici. Při jízdě se ten zadek u starší Ravky zapojoval jen zvláštně a málokdy. Tady musím dát za pravdu Zettimu a jeho Outlanderu PHEV, tam v zatáčkách jelo auto fakt na všechny 4 a kdyby to nebyla krabice, ale malej Lancer, bylo by to skvělý :D
Protože s tím jezdíš jen kolem komína, na dálnici není problém koukat na dvouciferné hodnoty ;) Tedy, když chvíli počkáš, než se natočí CVT a začne to akcelerovat :D
Hamunovi ruplo pero!
A nepochybuju o tom, ze japanofilni resakce auto nalezite vychvali. To uz vim te. A tereba je i dobry, ale to ss dozvime, i kdyby nebylo.
To o TOMHLE autě tedy minulé generaci matlo už rokY píšu jakou má spotřebu = dlouhodobou 6 litrů. Současnou generaci sem zkoušel s tímhle pohonem Camry = průměr 5,5 litru. Takže ACZ klidně 8? :*)
Jeho modla ne, mají (tedy v hifi mají) tu starší Ravku a upřímě, ta je strašná. Jediné pozitivní bylo, když z křižovatky zabere zadek s elektromotorem, to byla docela jízda, ale jako auto mi to přišlo.. strašné :D Tahle Ravka je proti tomu jako X5 proti Dusteru.
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
Teoreticky asi ne, ale zajímalo by mne, jak to funguje v praxi. Ten elektrický zadek by mi asi tak moc nevadil, jako absence jiného pohonu, pro SUV i dle Hamunny tak vhodného - jako je diesel :D A toto je už typ auta, s kterým by šlo dobře cestovat na delší trasy.
Re: Nejzajímavější mainstreamové SUV až na dvě ale
No tak predpokladám, že RAV-ka dokáže aspoň to, čo Auris HSD, ktorý si baterku vie dobíjať spaľovákom aj keď stojí, teda, že by si nemal šťavu pre zadné kolesá by sa nikdy nemalo stať.
Pěkně napsané dá se říci první dojmy na začátku testu. Tlačítka v interieru jsou jednoznačný plus. Můžete o tom polemizovat, můžete tím nesouhlasit, ale to je tak jediné, co s tím můžete dělat :D .
Spotřeba je dobrá, maximálně diesely by se jí mohly rovnat. Otázka je jak přesně se s tím jezdilo a bylo by zajímavé vědět, za kolik by na podobné trase tester jezdil s například Tiguanem v Naftě.
Ale na druhou stranu mě na tom autě dohromady nic neláká. Pořád to je eCVT, které se tak, byť o něco méně, chová a to je pro mě za trest, už to je přespříliš velký kompromis na to, abych nenašel něco u konkurence. Vzhledově jsem ještě úplně toho Darth Vadera úplně nestrávil, ač si člověk pomalu zvyká.
No a hlavně SUV považuji za nejzbytečnější segment aut, u kterého vidím smysl jen u lidí s pohybovým omezením, jako staří, handicapovaní a pod.
Ale dneska si snad vyhodím Tetičku z HL, bude to óóóbrovská sprška neskutečných žvástů :D:D:D
Jeho hlavní modla v testu :D
Nejsem zastáncem SUV, ale toto je auto, které bych si asi uměl představit, když už bych musel nutně kupovat v tomto segmentu.
Líbí se mi jak vypadá, hlavně interiér je parádní, piha na kráse je infotainment, který není zrovna výstřel moderní techniky, ale budiž, to bych asi přežil. Materiály, takový mix US a Jap. stylu, sedačky, kufr je opravdu použitelný, není zde plato, jako u Tiguanu, či extra zkosená záď, jako u nové Kugy, takže lze i aktivně využívat. Odhlučnění, co si tak pamatuji je taky OK.
Bohužel pro mou potřebu mi tam chybí dvě věci - diesel, alespoň o podobném výkonu a když už tedy chci SUV a předpokládám jízdu i kdyby padaly trakaře, tak nějaký lepší 4x4, než jen ten, co se připojí elektromotorem. Sice to má zátah slušný, ale co by se stalo, když mi dojde baterka a ja zustal v závěji ? Jezdil jsem FWD verzí, výkon akorát, jako Mama car super, ale na takové používání, jaké bych od SUV já očekával, mi k tomu sedí více jiný typ pohonu.
Takhle je pro mne pořád v této cenové nejzajímavějším SUV bohužel Kodiaq či možná nějaký z nových Korejců.
Ale tleskám Toyotě, co dokázala mezigeneračně vyrobit, oproti té předchozí Ravce, což je podle mě skoro nejhorší SUV, kterým jsem jel :D