Ač nová auta poslední měsíce zdražila, vozy pro rodinu – prostorné kompakty – si drží cenovku pod čtyřmi sty tisíc ve slušném počtu. V Česku se jedná o tenhle devítilístek.
Světla to chce určitě jakýkoliv LED, ty základní tomu moc neprospívají, u kombíku mi proporčně nejvydařenější připadá Active, ale upřímně, kdbych dneska kupoval nový kompakt tak se rozhoduju asi mezi Focusem a Corollou a nevím nevím, jestli byh nakonec neskončil u té Toyoty.
Súhlasím s maximálnou neatraktivitou Loganu MCV... Existujú aj ľudia, pre ktorých je auto jednou z posledných vecí a zaujíma ich napr len cena a veľkosť... Pre nich je také auto skvelou voľbou. Ak má človek väčšiu rodinu a menší plat, tak je vôbec rád, že si také auto kúpi.
Mě nový Focus designově bohužel nesedí vůbec - ani hatch, ani kombík. Podivný kaprovitý čumák se mi prostě nelíbí a ani to extrémní vlnobití nad zadním kolem mi nesedí. Toto prostě vůbec není design podle evropského vkusu. :-(:no: Aspoň že dali do pořádku nabídku prostoru v kabině, u předchozí generace to byla fakt tragedie... ;-\
Taky jsem patriot. Před barakem škodovka do ktere laduji každe leto řizky a vyražim směr jadran. Na TV stolku telka od fa Tesla a v kuchyni spotřebiče Eta. V šupleti je stale připraven šedy pas.
Už před lety bylo v nižši středni 400 malo a určitě bych si nevybral natož dnes, kdy jsou ceny aut realně vyšponovanějši. A stejně jako před lety tak i dnes bych to řešil nakupem staršiho povozu. I když upřednostňuji nove tak s timto rozpočtem raději tento kompromis než nějaky zaklad od kohokoliv či nějaky lacinny či nizkonakladovy model.
Já u čtyřky moc nemusím kombíka... což je teda škoda, protože zrovna kombík mě zajímá nejvíc. Ale dá se to, není to žádná trága. Víc mi vadí čumák v tom základu, holt je potřeba ST line s tou černou maskou a černěnejma světlama.
Duster nie je zlý, ale prečo kupovať práve SUV, keď chcem auto nižšej strednej triedy? Ani zákazník, ktorý chce SUV si nekúpi hatchback. To nie je o peniazoch, ale o tom čím chcem / nechcem jazdiť. Predpokladám, že i30 je aj v jazdných vlastnostiach o galaxiu ďalej ako Duster.
Síce nová Corolla je oveeeeľa krajšie a modernejšie auto, ale komu záleží hlavne na tom, aby mal spoľahlivé auto za dobrú cenu - kľudne predošlú Corollu kúpi.
Minule som videl niekde test modernizovaného Tipa. V "nemodernizovanom" Tipe mi prišli napr budíky také nejaké lacné. Ale nové malo tuším "digitálne" (display) a vyzeralo to pekne. Mám radšej analógové budíky, ale u Tipa by som si vybral digtálne.
i30 je veľmi dobrou voľbou - je celkom pekné, dobre jazdí, je dosť veľké a hlavne cena je celkom normálna. Tiež by som si ho vybral. Som ale rád, že nemusím vyberať auto práve v dnešnej dobe. A samozrejme Focus je auto, ktoré by bolo povinnou súčasťou zoznamu áut na kúpu.
dustera jako alternativu proč né. tuhle o něm dobře hovořil Martin Vaculík, kterého z té mladší generace považuju jako jediného za skutečně odborníka, co tomu rozumí (řešení pičoviny jako konektivitu a já nevím co, ale důležité věci jako konstrukci, způsob provedení..). duster je překvapivě bytelně poskládaný auto. vybírat v této velikostní a cenové kategorii, tak by byl s 1,0 v úzkém výběru.
Mně u čtyřky nejvíc vadí ta linka okna zadních dveří, když je otevřu, tak mi překáží rám zadního okna, který přesahuje dveře, u svého auta to mám tak, že klika dveří je to nevzdálenější místo, které se otevírá a nic mi tam nezasahuje do prostoru.
No jak pro koho. I základní i30 bude uvnitř o galaxii dál než Duster, SUV pro mě nemá smysl a o tom, jestli je litrový R3 v SUV lepší než 1.5 R4 v hb by se dalo debatovat.
Zalezi,co kdo od auta chce. Jestli cenu,at si koupi Dacii. Klidně Dustera. Stoji 269 tis a nabídne to samé, to ostatni auta. Litrovy oturbeny trihrnek. Když vrazi do toho dalších 60 tis za vybavu,bude na cene "vychvalované" I30,ale bude mit za stejné prachy lepe vybavene, s lepším motorem, lepší výbavou, prostornejsi mini SUV misto osklivyho zakladniho hatchbacka od Hnujde. P.S.Za 329 tis je Duster v LPG ve výbavě Essential
suhlas... ono nakoniec ten vyber nie je az taky velky ze? pamatam casy ked sme mali aj 20 kuskov v segmente... dnes ich uz je sotva 10 a este sa tvarime ze je ich stale dost.. len dokedy sa takto budeme tvarit neviem... navyse ako pises logan mcv tu nema co robit.. a dost mozno aj casy tipa su uz zratane a obavam sa ze skonci bez nastupcu.. ved dnes uz crossov/SUVecok v tomto segmente je viac ako hatchov ... ale ok stale sa da nieco vybrat... za mna i30 s 1,5tkou je v pohode kusok aj ako rodinne vozitko a za stale ferove prachy :yes:
Tu poslední větu by čeští tzv. hospodští automobiloví "odborníci" měli povinně slýchávat každý večer před spaním, aby se jim v těch jejich zabedněných palicích trochu rozjasnilo! :-[]
Já bych naopak řekl, že zatímco II. a III. generace svým designem na jedničku pořád nějak navazovala (např. třetím trojúhleníkovým oknem v C sloupku), současná čtyřka se designu předchůdců totálně odstřhla - bohužel! :-(:no:
Z uvedených áut by sa niečo dalo vybrať... Len mám pár pripomienok.
1. autá na obrázkoch v galérii sú určite vo vyšších výbavách ako je ten základ do ceny 400 000 KČ. Čitateľ - potencionálny kupec je mierne klamaný, pretože je mu ponúkané to, čo si za uvedené peniaze nekúpi. Ak už do galérie dali tie autá - mali si dať záležať na tom, aby to boli naozaj autá, ktoré si môže dovoliť.
2. Pri uvedené Scaly na trh sme hundrali, že nepatrí ku kompaktom (nižšia stredná trieda). Patrí sem Dacia Logan MCV? Možno má potrebný rázvor (2635 mm), možno je dosť veľká, ale postaviť ju na úroveň Ceed-u, i30, Focusa, Megana...?
Oproti Dacii je Tipo luxusné auto. :yes:
Jo, C segment je opravdu třída univerzálních aut, velké tak akorát do města i pohodlné na dlouhé cesty, sám mám Focuse II, tam je u hatchbacku fajn skloněná záď vytvářející pro mě hezkej profil a docela velkej kufr. Přijde mi, že u aktuální generace Ford trochu nutí zájemce o praktický auto do kombíku, záď je hodně krátká, proporčně se asi inspirovali u první BMW 1er. Z těch aut z článku bych si vybral asi znova Focuse, i když kromě normálních verzí jsem si projel i verzi Active a Kiu Xceed, a tam mi pro mě překvapivě víc seděl korejec.
Za mě osobně je tohle nejlepší třída aut , jak pro člověka co je sám , případně má jedno dítě třeba ... Velikostně naprosto v pohodě, super jízdní vlastnosti, nízká spotřeba (hlavně u nafty) a dají se pořídit jak nové, tak hlavně ojeté za slušnou cenu ....
Je škoda že i tahle třída za chvíli vymizí, díky SUV a Crossoverům které jdo nepochopitelně na dračku i na úkor této třídy.
Sám mám 308 1.6 HDi a nemůžu si to auto vynachválit ...
vyber do 400000 by aj bol, ale vzdy to ma nejaky zasadny ned
to je fakt take tazke spravit dobry vyvazeny mix?
uplne by stacilo, aby to bolo
bezpecne - malo aspon jazdne pruhy a FCW,
ok ohhlucnenie a
radenie/riadenie na urovni... a este
motor - ktory sa citi fajn v pasme beznych otacok cca 1500-2500, nevibruje, nehuci, da sa pouzit na bezne "motanie sa".
napr. nova i10 podla recenzii toto vsetko splna - ale je to segment A.
V normalnom segmente C ci v B+ SUV je vela aut, ktore su celkom fajn, len maju nejaky vyrazny nedostatok, napr.
captur - vraj o nicom riadenie = nezazivne soferovat
juke = super radenie, super podvozok, ale v normalnej cene bez bezp. vybavy.
Mne vychadza do 400000 asi najlepsie i30 po facelifte - solidne odhlucnene, ma nejaku bezp. vybavu, motor je kultivovany a usporny, asi to bude aj zazivnejsie jazdit ako pred faceliftom...
Nikto necaka v cene do 400000 Kč zazraky, ale solidne auto bez vyraznych nedostatkov...
Blahodarne narostl zavazadlovy prostor. Ocekaval bych ze tyhle sedive mysky v provozu budou prakticky ale i moje na oko “jen” stylove grand coupe ma 480 litru kufru. Potom nechapu krabice ktery maji min. Zlata oktavka v akci.
Základ i30 je čtyřválec 1,5 litru, ale jen atmosférický. A Tipo před modernizací má taky atmosférický čtyřválec 1,4 litru. No a Mégane má čtyřválec 1,33 litru turbo. Akorát těch GranCoupé už moc nebude, po modernizaci už podstatně zdraží.
Já bych se rozhodoval mezi i30, 308 a Focusem. Tipo se mi uvnitř ani trošku nelíbí, až po modernizaci. Scala mi ani trošku nesedla, sedany dvakrát nemusím, no a Logan opravdu tedy ne.