Já si myslel na kombi 1,3 160, GT line, manuál + nějaké extras. Před zdražením cca 540, se smlouváním cca 490-500.
Dnes mi k tomu manuál nedají, automat je pro mě mínus. Pokud ale hypoteticky odečtu cenu toho automatu, jsem cca na 650 (Počítám ceníkovou slevu 45). Po smlouvání cca 600-610. Za to mi ty LEDky fakt nestojí!
A to se bavíme o kombi C segmentu s kvalitním, ale stále "normálním" mainstreamovým motorem a vlečkou. Žádné 1.6 TCe 200 a 4 control... O GT220 minulé generace se spoustou prvků (podvozek, zavěšení, motor) vycházejících z RS nemluvě...Za půl mega...
Takže jo, je to drahé a jo, já prostě tolik peněz za takové auto nedám. Jsem majitel již druhého Meganu, teď po pěti letech půjde dál, ještě nadávno jsem měl jasno o jeho nástupci, ale tohle ne.
Já totiž neteoretizuji, já řeším vlastní garáž. Za své vlastní peníze. Které vydělávám prací. Jestli ty nad nějakými 100+ tisíci jsi schopen mávnout rukou, gratuluji. Doufám, že to máš tak i v případě že jde o tvoje vlastní peníze.
Ps.: A to jsem jim byl ochoten odpustit i ten "krám" 1.2 TCe. Žere mi to litr oleje na cca 1500 km.
Pps.: FoFo 1,0 mHEV, 155 hp, STline - 539 tis před smlováním (a vím, že u Fordu to srazit jde). Howgh
Ppps.: Brát za příklad Škodu s jejich způsobem cenotvorby (dáme úplně nesmyslné ceny, brutálně zlevníme fleetů a pak to nějakému hejlovi prodáme v rámci Škoda+) je pěkná pra... podpásovka.
Mne motorová paleta i aktuální nacenění na auto této kategorie přijde zcela v pohodě. 1,5dCi 85kW manuál dle výbavy kolem 0,5M i dvojspojka za necelých 0,6M (nepíši schválně automat). 1,33TCE manuál kolem 0,5M i dvojspojka (Ten Getrag je sice dobrý, ale automat to není) v nejvyšší výbavě kolem 0,55M. Základ od 0,4M s dnes běžným přeplňovaným litrem s přímým vstřikem za 0,4M. Jo, doba, kdy za to byl diesel, ta už je dávno pryč. A ano, stačilo jenom pár let. Dokud budou Bruselu vládnout bezdětný politici co v životě nepracovali a nepodnikali, fyzika a chemie jim jsou cizí, lepší to nebude.
A co kdyby vyndali hlavu z pr*dele a nechali limity na rozumné hodnotě a řešili skutečné problémy, než neexistující problémy s emisemi nových aut a tím vytvářeli obrovvské nové problémy.
Píšu to opakovaně a stále - ten problém není v tom, že by to nejelo. Není to tak dávno co Octavia měla v základu 55 atmosferických kW a 0-100 kolem 10s byla holá utopie. O to opravdu nejde.
Jde o projev motoru, jak se chová při rozjezdu, jak je sladěn se zpřevodováním, jak rychle/pomalu padají otáčky, jaký má zvuk, jakou má reakci na plyn... A jakou lze očekávat životnost. A tohle vše jsou důvody, proč je 1,0 TSI pouze zlo, se kterým se musíme smířit a ne něco, co bysme měli chtít. Zlatý 1.2 TSI.
Víš co je blbý, že se třeba s tím 1.0 TSI jezdit dá í v Octávce, teda až na ten příšerný zvuk vytočeného 3hrnku. Nemám z toho radost a to auto mi přijde jak mrzáček, ale jede. Měl jsem na 3 dny náhradní OIII lift s tímhle zázrakem a žit se s tím dalo. Jezdil jsem jen v Praze a okolí... ;-\
Kdyby se elektroauta nepočítala dvakrát za nulu, tak těch "eko" aut (co to vůbec vlastně dle tebe je) nebudou moci prodávat ani zdaleka tolik. A nebo zmizí všechny výkonnější verze, protože by byly emisně neúnosné.
Tak buď za 2x0 rád.
Nezlob se, ale co je na autě s automatickou klimou, LED světly a celkem slušnou výbavou za 435 tisíc drahého? I srovnatelná Scala je dražší, o Octavii ani nemluvím.
Jj to byl, ale čekal bych tu 1.3 i s nižší výbavou, ne jen s top. Stejně to musíš dovybavit a už jsi o 80-100k výše a to bych už za obyčejný Megane asi nedal..
Btw poslední dobou to dělají snad všichni, rozumný motor je spojený vždy jen s nejvyšší výbavou nebo automatem, opravdu “user friendly” :no:
Drahé auta = menší prodeje - kromě aut neumíme nic, tak půjdeme do zadele. Děkujeme emisím, kdy za nejvíc ekoauto platíš pokutu a za elektrického pažravce máš 2x nulu.
Motorová paleta síce nie je extra široká, ale predpokladám, že pokrýva väčšinu trhu. Že sa výrobca vykakal na silnejšie motorizácie skrz marginálne predaje celkom dobre chápem...Podobný stav je naprieč výrobcami, takže riešiť to zrovna tu asi nemá zmysel
Ve specifikaci, na níž jsem si myslel já, je to ještě daleko víc (v původních cenách počítám i "slevy", které v reálu platily přes deset let..., dnes nic takového není)
EDIT - Blue Sun níže má pravdu, cenník i se slevou (45t na kombi) se již na stránkách objevil. To nic nemění na tom, že drahé to fakt, fakt je. Moc.
Tak jsem mrknul do ceníku a 1.3TCe - asi jediný použitelný motor je až v nejvyšší výbavě intens za bezmála 500tis Kč v základu, no na “levný” sedan z Turecka je to poměrně dost. 3hrnkový litr bych do takhle velkého auta asi nechtěl...
Tak názov je trápny, ale nad názvami (hlavne ak je tam kupé alebo sport) som sa prestal už dávnejšie zamýšľať, nemá to zmysel. Proste dnes všetko, čo nemá na karosérii pravý uhol je kupé a všetko čo nie je vyslovený offroad je sport.
Klasický ceník v pdf na stránkách Renaultu samozřejmě stále je..
A co se týká cen, pak to sice opticky vypadá jako zdražení, jenže současnému Zenu u Mégane odpovídá Limited Plus před faceliftem (jelikož ještě nebyl nahrazen ceník GranCoupé, jde to nádherně porovnat). A celkově se posunuly všechny výbavy, plus přibyly některé prvky navíc (LED světla, například). Ano, vypadla sociální verze Life, ale jinak je výbava všech variant vyšší.
Me tohle auto neuráží vzhledem. Mam rad jine tvary nez jen porad kombi, hatch, suv. Proto taky mam jedno Gran coupé. Nicmene, v pripade GC jsem si myslel ze kdyz kupuju zakladni 2,0 se 135 kw ze to ze me dela uz klidneho ridice, co chce vyvezt svou rodinu, ale jede to dobre. Ovsem euro 6 zatim pekne zdatne dusí auta, a dokaze i ze zabavneho Mini udelat jen nudne zrychleni s dvouvterinovou prodlevou po seslapnuti plynu. To fakt nechce pokud jsi vyjezdenej ridic a vis kde muzes na to slapnout. Kdy muzes predjet a pod. Tyhle novy elektropicoviny chteji chranit, a jsou dobry leda pro stado ovcí, coz vlastne taky do budoucna tak bude vypadat.
Nic nevidíš špatně? Na naprcaný bělici (to je česky kompaktní sedan). Ok umím si to představit.
Ale když se navíc jmenuje GranCoupé!? Tak to snad nemůžeš jen tak kousnout.
Taky mi spadla brada. Na začátku roku jsme vybírali kombíka pro tchána a Megane jsme napočítali tuším na 420 000 Kč. Ale kufr a přístupnost do něj se nám nelíbila. Skončil u Hyundai.
Teď Megane o 100 000 Kč víc. Jsou to pěkné auta, ale takto to nemají šanci prodat...
Jestli to zdraží jako ostatní karosářské varianty, bude to nekoupitelné. Dost mě budou zajímat prodeje v 4Q/2020 a 1Q/2021, podle mě to budou max. spodní desítky kusů za měsíc. A to jim ještě fandím...
Kdo se chce pobavit, doporučuji kouknout na současný cenník Méganu. Resp. konfigurátor, klasický cenník v .pdf již na stránkách Renaultu není. Lidi by třeba mohlo napadnout si ty ceny porovnat, nebo tak něco.
A ano, tříválec je fail. 1.33 je nejlepší mainstreamový maloobjemový turbobenzín na trhu, bohužel za tu cenu je to dnes v Meganu nekoupitelné. :no:
Nevidím principiálne nič smiešne na kompaktnom sedane a ani Megane nevyzerá zle. Horšie je to s tou motorovou paletou, jednak trojvalec v takto veľkom aute, jednak celkovo osekaná ponuka motorov (2+1 je dosť bieda).