Dnes vyprodukovaný oxid uhličitý zůstane v atmosféře až 100 let. Takže jestli se dnes mění klima kvůli současnému množství CO2, může se situace začít měnit až někdy za 50 až 100 let. Svět se ovšem, s výjimkou evropských zemí v EU, nechystá k nějakému rychlému poklesu jeho produkce, takže množství plynu bude dále stoupat. (Metody jeho mitigace, tedy jímání, nebo odstraňování z přírody jsou zatím v plenkách, proto pro vývody tohoto textu nemá tato metoda význam.)
Zprávy o tom, co se všechno mění k horšímu, jsou v médiích velmi časté. Jen v posledních dnech se objevily dvě, které jasně ukazují, že „tohle“ už nezastavíme. Moře v Arktidě zatím stále nezamrzá. Aby toho nebylo málo, objevují se v něm bubliny metanu, který se uvolňuje z mořského dna. Metan je přitom 20krát skleníkovějším plynem, než proklínané CO2 . Téměř současně vyšla zpráva o tom, že oxid dusný, který hojně produkuje příroda i člověk (především v zemědělství), má skleníkové účinky 300krát větší, než oxid uhličitý
vidím problémy které nikdo neřeší a které ve finále vyprodukují tolik splodin jak 300 milionů aut.
Ale Green deal je super business vid, řešit to co popisuju nikoliv . Z toho jsou jen potencionální problémy vid, takže o to loutka Grétka a ti co jí vodí za drátky nemají zájem.
Kdyby mu šlo o skutečné CO2, tak tání peramafrostu na Siibři vypustí tolik metanu a následně Co2 jako 100 000 000 aut. Nikdo to neřeší, zejména nezákonné drancování dřeva na Sibiři čínou. Z toho není žádný business, naopak problémy s mocnou Čínou že, do toho Greeeetka a spol nejde.¨
Stejně jako plky o tání ledoců, že ledovce v Himalájích tají díky soli z Aralau, který tam vítr vane taky nikdo neřeší. Vono by se muselo Azerbajdžánu zadotovat náhrada za ušlý zisk z pěstování bavlny že :-) Opět žádný zisk, naopak nutnost narvat prachy.
Co co pralesy v Jižní americe a plantáže s palmovým olejem v Asii, taky to vůbec nezpůsobuje žádné CO2, stejně jako požáry tamtéž + v Austrálii, taky nikdo neřeší, že by si třeba Austrálie takhle mohla pořídit menší letku hasicích letadle, takovuo malinkou o počtu 200 ks minimálně, když tam má každý rok větší a větší požáry.
Ale ono vlastně ty co umí tankovat přímo z vodní hladiny vyrábí jen zlé Rusko, takže to nejde (Berijev)
Určitě, ale ty tankovací pistole už sou vyrobené, čerpačky postavené, infrastruktura hotová. Zatímco u EV nikoliv, takže je jasné u čeho vznikne víc emisí a jedů vypouštěných do vzduchu a vody :-)
1) No jenže to není jen o monitorování PHEV... vem si, že jeden měřící cyklus se použije pro všechna auta, bez ohledu na to, že s jedním bude jezdit na nákupy, další lítat po dálnicích a poslední třeba v těžkým terénu nebo tahat vlek. No a pokud se ukáže, že v tom těžkém terénu jezdí auto v průměru za 20, tak co? Tohle přesně míří k bodu 3.
2) CNG je jen příklad toho, jak se ohýbají vlastnosti kvůli emisím. Malé nádrže v autech je třeba další. Nebo ekogumy z výroby, které si většina stejně brzo vymění za něco normálního.
3) No... co chceš dosáhnout? Aby se vypouštělo méně CO2. Tak co je lepší, než prostě zdanit každý gram? Kdo jezdí málo, toho to trápit nebude, kdo jezdí hodně, tak se posnaží, aby vypouštěl méně... včetně třeba toho, že začne jezdit pomaleji. Ve finále je to zodpovědnost zákazníka a ne výrobce, jak s tím autem jezdí a kolik emisí vypustí...
Výrobce to stejně musí přenést na zákazníka, nějak... pokud máme fungovat v nějaké tržní ekonomice a nehodláme přepnout na jiný režim.
Nechápu, proč by to mělo být jen na papíře. Naopak, dalším zdaněním paliva postihneš přesně 1:1 realitu, na každého to dopadne přesně tak, jak zatěžuje životní prostředí skleníkovým plynem.
4) budiž, já proti jsem, ale chápu... a je to trošku akademická diskuse.
Nojo... jen je škoda, že ten rotační motor neplní žádné Euro a v okruhovém nasazení sežere šedesátilitrovou nádrž za hodinku ježdění... :-)
Bod 1) Je to jen o nastaveni mericiho cyklu. Ja si nemyslim, ze je to uplne spatne. Bohuzel, bez toho monitorovani PHEV to asi nepujde.
Bod 2) Zemni plyn je tak jako tak co se tyce klimatu blbost. Vypousti vic emisi co2 nez diesel. To me moc nezajima. To ze maji evropsky automobilky priblbly start-stopy je ubohost. Jak to vyresit predvadi hybridy Hondy, Toyoty atd.
Bod 3) Je uplne nesmyslny zjednoduseni. Promin. Ty bys to prenesl z vyrobce na zakaznika. Tudiz by mel vyrobce minimalni snahu o nizke emise. Resp. opet by to byly jiste nizke emise na papire. Voni ty evropsky urednici nejsou ve vsem tak uplne blby. Abys vymyslel od stolu lepsi system. ;-)
Bod 4) Proto nejsem proti dotacim na EV. Alespon do r. 2024.
Jj RX-7 ma ze spalovacich aut nejbliz elektromobilu, jelikoz jeji spalovaci motor je rotacni. :-)
1) Ty emise jsou nějaké číslo ve vzduchu... u PlugIn hybridu se počítá s velkým podílem ježdění na elektriku... u všech aut pak nějaký testovací cyklus, který ale může být úplně odtržený od reality. Takže přijde anonymní monitorování spotřeby a pokud se nedej bože zjistí, že nějaký sporťák v reálu jezdí za víc, než v normovaném cyklu...
2) U CNG to vede k omezování velikosti benzínové nádrže... u běžných aut to znamená výchozí zapnutí S&S bez možnosti trvalého vypnutí nebo výchozí ekorežim, který podtáčí motor a obecně jde proti uživatelské přívětivosti, s pochybným přínosem jinde než v laboratoři.
3) Pokud chci postihovat emise CO2, tak tohle přece řeší úplně geniálně spotřební daň, prostě daním opravdu vygenerované gramy CO2. A je to spravedlivé... jezdím málo, platím málo...
4) Pokud se pokuty promítnou do ceny aut, tak je to jen další motivace jezdit starejma autama a nekupovat nový...
No... on se mě nikdo ptát nebude... takže se holt přizpůsobím. Nedávno jsem si projel RX-7 na veteránských značkách a už dlouho se tak nebavil... takže třeba tak :-)
On ale ten Hácha zdaleka nebyl tak špatný člověk, jak se nám komoušové snažili 42 let tvrdit. V podstatě se obětoval pro český národ a snažil se u německých okupantů uhrát, co jen šlo. A ten národ ho zato jen poplival.... :-(
Dik. To jsem nevedel. Ale vypada to, ze to dava smysl.
Je to lepsi, nez zravy auta primo zakazovat.
Kdo bude chtit jezdit s V8, tak si priplati. A kdyz na to nebude mit, taksi koupi jen 6-valec. :-)
To mi prijde v poradku.
A ty pokuty (nebo vyhnuti se pokutam) inkasuje Tesla.
Pokuta je 95€ za gram nad 95g/km a 2020 se jedno EV (resp. auto do 50g) počítá za dvě (příští rok 1,67, 2022 1,33 a konečně 1 od 2023 dále). Takže jedno prodané EV ti ušetří pokutu v hodnotě 2 (to je ten koeficient) x 95 x 95€. To je ta jednoduchá část.
Pak do toho vstupuje ten hmotnostní přepočet (obecně těžší auta mají volnější limit a naopak lehčí EV typu Cigo ten limit snižuje)... a superkredity (to jsou ta násobená auta) mohou být použita jen do výše 7,5g (tohle mi třeba není úplně jasné... ale pro Škodu je to asi irelevantní, ta těch EV má zatím málo).
No kdyz zapoctes emisni pokuty, tak neprodelava ani nahodou.
Vypocet nerozporuju, ja ani nevim, kolik je ta pokuta.
Rozporoval jsem jen tvou baterku Cititgo za 500.000Kc. ;-)
Mne slo o to, ze podle me ta cena e Citigo byla odpovidajici i bez emisnich pokut.
V nejhorsim bych rekl, ze byla automobilka na nule.
Prodelek 220.000Kc je sci-fi, tedy spis jen fi (fikce).
Jinak tady jsou zajimave informace (o 100$), zrejme za clanek. Kazdopadne si myslim, že vypocet s 200$ (za battery pack) ma blizko k realite. https://www.e15.cz/…-pet-let-1362269
Ja jsem taky nepocital 120$ (Tesla), ale 200$.
Myslim si, ze v realu je cena nizsi. Ale to je jedno.
Kdyz budes pocitat u Renaultu cenu taky 200$, tak ti vyjdou baterky na 260.000Kc. Nejdrazsi Clio stoji 440.000Kc (s DPH). Kdyz to sectes, tak tam (hoodne) zhruba ses... Tim netvrdim, ze by Zoe nemelo byt levnejsi.
A taky bude, az bude dostatek elektromobilu.
Treba Nissan je s Leafem dost vydelecnej...
Tam je urcite taky velkej potencial na snizeni ceny.
Powerwall bych do toho nemichal.
Akcni cena Zoe je spis 700.000Kc (s DPH).
Promiň, ale já mám na tu cenu zdroje.
A 200$ za kWh je dnes znacne premrstena cena!
Kdyby to bylo tak, jak píšeš, kolik by stála baterka 75kWh Modelu 3???
Milion Kc?
Ne, to tvy skutecne nejsou selsky pocty.
To je jen vareni z vody. Promin.
https://easyelectriclife.groupe.renault.com/…ric-car-battery/
What’s the price of an electric car battery?
If we focus uniquely on the price of a battery in accordance with its power capacity, as reported by BloombergNEF in 2019, we should expect a purchase price of around 140 euros/kWh; a purchase price that has been dropping year after year. So a Renault ZOE 52 kW/h battery alone is priced at around 8,100 euros depending on the country.
Přesně tak. Není zde nic co by nezpochybnitelně prokazovalo celkovou výhodnost EV. Především je ale ta tendenčně proklamovaná výhodnost EV zcela odvislá od energetického mixu.
Obnovitelné zdroje se dají řešit, ale v našich zeměpisných šířkách nikdy nebudou tvořit významnější podíl. Nemáme na to přírodní podmínky. Sluneční intenzita přes zimu nízká, vodní toky nemají spád horských řek. Na větrné farmy nejsou příhodné podmínky. Biomasa už dělá peklo dnes.
Přenášet el. energii na velké vzdálenosti není příliš technicky možné. I když Čína do toho šla, byť je to extrémně náročné, složité a drahé. Ale Číně nic jiného nezbývá.
Tesla prodává 14kWh powerwall za 7000$, to je asi 155t Kč. Kdybys za tuhle cenu prodával baterii v CitiGo, tak by jen baterie stála 400t (36/14*7t$*22,35, bez DPH... tj. skoro půl mega s daní).
To je za předpokladu, že by Škodovka chtěla mít stejnou marži jako Tesla a že by měla stejné nákupní ceny. Jo, PowerWall je víc než jen článek... z druhé strany, u baterie v autě může být náročnější chlazení a mechanická ochrana a tak.
Obecně mi myšlenka, že jenom baterka v CitiGo stojí v tržní ceně (tj. s marží a daní) půl milionu, nepřijde nijak absurdní... ale jsou to teda takový selský počty...
Co si myslím zpětně? Že buď máš značný problém s chápáním, nebo zkrátka vědomě lžeš. Pokrok v bateriích jsem nikdy nepopíral ani nevyvracel.
I přes ten pokrok je EV v současnosti stále výrazně nekonkurenceschopné. Zákazníci EV nechtějí, ale je jim vnucována, nebo chtějí EV z důvodu jiného benefitu, který křiví trh.
Pokud nepřijde nějaký spasitel, který by přinesl výraznější pokrok, tak EV je jen politickou manýrou, která nás všechny bude stát nehorázné peníze.
To ale nikdo nepredstira. Provozni emise se blizi nule jen pri vyuziti nizkoemisnich zdroju energie.
Viz studie VW. Tam jsou emise energetickeho mixu EU?
Tvuj nazor je legitimni.
A jsi ochotny diskutovat o faktech.
EV ma sve nevyhody.
Problem je, ze spousta lidi neni schopna uznat ani nesporne vyhody EV.
O tom tady diskutuju!
PS I v tom Polsku si muzes treba poridit solary a jezdit s minimalnimi emisemi.
Tvuj navrh je obtizne realizovatelny, jelikoz je silne individualni.
Neříkám, že průměrně vychází líp. Ale jediné, co je podstatné, je výsledný efekt vynucování EV a já nejsem přesvědčen, že je ten efekt smysluplný. Už dřív jsem psal, že by bylo ideální udělat co nejrealističtější metodiku výpočtu reálných emisí EV a ty by musely být řádně započítávány a udávány. Ne že předstíráme, že v Polsku jezdící EV vypouští 0 CO2. To není ekologie, ale sprostá lež.
Ten první výzkum mi přijde taky diskutabilní. Golfu přiřadí spotřebu ze Spritmonitoru a EV jakousi předpokládanou hodnotu, ale už neřeší, že naftový Golf bude jezdit hlavně autobahny, na nichž si EV vezme podstatně víc. Na fdrive nevidím, jakou spotřebu autoři toho průzkumu použili.
Hlavně asi VW sotva může přijít s jinou oficiální verzí. Jsou donuceni investovat nehorázné peníze do EV a pak by mělo vyjít že to ani není "eko"???
Mimochodem, to zelenořiťolezové vážně nemají ani trochu soudnosti, kdy se budou opírat o "studii" kterou si objednal někdo kdo byl strůjcem diesegate a veřejně lhal a podváděl?!
EV jsou výrazně těžší vozy, tj. přibude vážnějších dopravních nehod. Je sakra rozdíl jestli tě sestřelí 1,2t nebo 2t !!! K tomu budou problematické zásahy u nehod. A EV nikdo opravovat nebude, takže i relativně drobná nehod bude znamenat konec automobilu! Což jsou opět další (nejen) emise!!!
Woooooow takže podle VW elektromobil přecejen má lepší bilanci než spalovák, takže možná nejsme úplně kontraproduktivní, ale možná i pár gramů ročně ušetříme. Tak to pojďme rychle zakázat spalováky a vnutit pohon, který je v levných autech několikrát dražší a v zimě chcípne po 100-200 km.
Střední třída? Za výplatu 70 000 kč si v budoucnu koupíš co dneska za 22 000 Kč, tak to bude. Dokud EU nezkrachuje nebo se nerozpadne díky občanské válce . do roku 2100 mí podle nzávislých expertů sptoupnout kriminilaita ve velkých evropských zemí o 200-600%. Od roku 1990 už stoupla zhruba o 60% :-)
to není demokrcie ale zelený komunismus co si říká liberál. Bidenema podporuje komunistická strana USA, marxistické BLM a další socialistické a neomarxistické aktivistické skupiny, hnutí a teroristické bojůvky v neposlední řadě :-)
+ muslimové
Přesně! Opět demagogie. Co se týče CO2... Jenže ono to vůbec není jen o nějakém CO2!!!
Navíc E-mix DE je odlišný od CZ. Takže opět jen demagogie :no:
Mimochodem, velmi zarážející je životní cyklus, s jakým počítají. Všichni již dnes vědí, že baterie nevydrží. Proto je záruka jen 160 tis. km obyčejně že. Ale životní cyklus EV automobilu se náhle počítá až 335 tis. km...? Hmm tomu říkám odborná studie...
No ty jsi jen dokazal, ze siris prazdna slova.
A nicnerikajici cisla.
Porad ta sama smysl postradajici pisnicka.
Btw. Co se tyce co2 vysel uz drive i podle ADAC jednoznacne nejlip Nissan Leaf. :-O
Ale to je zbytecny ti vysvetlovat, protoze to odporuje tve pravde. :-)
Dobra otazka.
To je presne to, proc pochybuju o tech dotacich (ze strany VW).
Uvadena minimalni cena Tesla je 120$ za kWh battery packu. VW na tom nebude o moc hur.
Ale i kdyz zapocitas 200$ za kWh, tak to dela 175.000Kc :-O za baterku 35kWh. S tim, ze cely zbytek auta je kazdopadne levnejsi nez CELY spalovaci Citigo.
Tudiz mne cena 500.000Kc prisla primerena i se ziskem.
From 2010 to 2019, lithium-ion battery prices (when looking at the battery pack as a whole) have fallen from $1,100 per kilowatt-hour to $156/kwh—an 87% cut.
Kolik jsou asi vyrobni naklady spalovaciho Citigo?
200.000Kc?
Mne tedy vychazi vyrobni naklady eCitigo rozhodne pod 400.000Kc (realne spis pod 300?).
Nechapu, jak by bylo mozne na tomhle prodelavat 220.000Kc. :no::no:
Proto neni zadny duvod neverit Schäfferovi, ze to byl uspesny model.
A skoncil proste kvuli nedostatku baterek.
Coz je celkem bezny duvod nedodavkovosti vyrobcu EV...
Stejny problem zde: https://www.auto.cz/…odavatele-133058
Belgické noviny L’Echo pak předpokládají, že hlavním viníkem může být společnost LG, která zřejmě Audi nestačí dodávat potřebné množství článků a dalšího příslušenství pro sestavování baterií. https://app.handelsblatt.com/…en/25477908.html?…
VW jako výrobce není z podstaty věci nezávislý, takže typické přání otcem myšlenky.
Zase demagogie na téma Norsko, Francie..? Norsko má úplně jiné přírodní podmínky!!! A Francie s jádrem? Tam je to hodně ubohé, protože ekologická zátěž v podobě vyhořelého paliva samozřejmě nevyplouvá v tabulce CO2!!!
Každýmu EV zaslepenci bych do garáže poslal jeden CASTOR ať si uvědomí dopady své sebestředné ekologie :-!
Opět jsi jen prokázal, jak zelenořiťolezové překrucují fakta! :no::no::no:
Bei gleichen Fahrzeugmodellen mit unterschiedlichem Antrieb ist die Klimabilanz der batteriebetriebenen E-Varianten bereits heute ;-) besser als die der entsprechenden Fahrzeuge mit Verbrennungsmotor.
Der Diesel erreicht hier 111 g CO2/km.
Ein entsprechendes Fahrzeug mit E-Antrieb emittiertin dieser Phase nur 62 g CO2/km :-O, die allein aus der Bereitstellung des Stroms resultieren.
Lebenszyklus eine Emission von durchschnittlich 140 g CO2/ km, während der e-Golf einen Wert von 119 g CO2/km erreicht. :yes:
Weck auf!
Jestlipak vis, ze se vyssi zatez co2 pri vyrobe elektromobilu obvykle BOHATE vrati behem zivotniho cyklu? Ze v Norsku nebo ve Francii uz provoz elektromobilu behem zivotniho cyklu stoji minimum co2?
Vis, dulezity je vycislit si vsechno.
Vyrobu i provoz a toto secist, to se ti nejak nepodarilo. Tva cisla jsou nicnerikajici vykriky do tmy. :-)
A kdyz mluvime o provozu a zapocitavas emise elektromobilu z vyroby "paliva", tak je treba zapocitat i vyrobu paliva pro spalovaci motor.
Volkswagen v odkazu tohle vsechno provedl.
A vyskedkem je, ze UZ DNES pri energetickem mixu EU ma elektromobil lepsi bilanci, nez odpovidajici spalovak!
PS Vubec nechapu, proc argumentujes ekologii, kdyz o tom nic nevis a cisla EV a ICE neumis dat vedle sebe. Tvuj nazor je dan tim, ze se ti EV nelibi. Tak na to nezkousej sroubovat (ne)ekologii. ;-)
Reálná spotřeba ID.3 nebo Leafa je kolem 18 kWh/100 km za ideálních podmínek. Takže kolik emisí nám vypouští tyhle zázraky?!?
P.S.
Po dle průzkumu prestižní čínské univerzity Tsinghua se při výrobě průměrného spalovacího vozu v Číně do atmosféry uvolní 9,7 tuny CO2, přičemž nejvíce, přes 4 tuny, připadne na tvorbu karoserie a 2 tuny na pohonnou jednotku. Pro srovnání na výrobu BYD Yuan EV (53,2 kWh), momentálně nejprodávanějšího elektromobilu v Číně, padne kolem 18 tun CO2, tedy dvojnásobek.
Ono to totiž může klidně znamenat (a také nejspíš znamená), že výroba Citigo iV se automobilce vyplatila i když na výrobě byla ztrátová. Ale vyplatila se automobilce na snížení emisí. Ve výsledku tak skutečně Škoda Citigo iV nedotovala.
Proč rostou pordeje EV u nás? Jediný důvod je parkování v Praze zadáčo!
= To vůbec neznamená, že zákazníci chtějí EV!!! To je o tom, že si jej pořídí pro jinou uměle nastavenou výhodu!!! Kdyby stát dával dotaci 50% na pořízení červeného vozu, tak tady máme plné silnice červených aut. Ale to neznamená, že zákazníci chtějí červené vozy!!!
"Většina lidí nechce počítačové tablety na kolech" a proto prodeje aut s touhle moderní technikou nepadají dolů (neberu v potaz letošní covidem postižený rok, který opravdu není nijak průkazný), a lidi i nadále ta auta kupují.
To, že socka jako ty na to nemá, neznamená, že to nechtějí ostatní.
A VW? Kruci, Golfu se prodejně daří, lidi jej kupují, takže co schytal?
Proti tvé tuposti je zbytečné argumentovat, protože ty na argumenty reaguješ jen jejich tupou ignorací.
Schäfer popřel, že by Škoda dotovala Citigoe, tím pádem jeho výroba nemohla být ztrátová. Naprosto primitivní matematika, která se ti prostě jen nehodí k elektronenávisti, tak ji budeš popírat.
A přitom je to naprosto jednoduché - Citigo je levné, ale tím pádem také minimálně výnosné vozidlo. Zatímco Superb, Octavia a Enyaq jsou auta, kde je zisk mnohem vyšší, než z trpasličího Citiga. Takže proč udržovat na trhu něco, co sice je levné, ale nevýnosné, když mohou zvýšit výrobu výnosnějších modelů? Nevěřím, že takové souvislosti ti nedojdou, tak hloupý snad nejsi.
Fakta jsou taková, že zákazník o elektromobilitu zájem nemá, protože je nekonkurenceschopná.
Elektromobilita je vnucována zelenořiťolezy. Ano, střednědobá budoucnost je EV, protože automobilkám nic jiného nezbývá. Jsou pak dvě možnosti - buď se EV výroba natolik zefektivní a zlaciní, že skutečně začne být zajímavá i pro zákazníka, nebo půjde evropský autoprůmysl ke dnu stejně rychle jako Titanic.
Protože však žádná revoluce v bateriích není na obzoru dne, tak to vidím na variantu č. 2. Není to totiž jen o bateriích, ale i o celkové složitosti EV vozu. No a až to konečně pochopí i politici, že to tady celé pos*ali, bude už pozdě... Politikovi totiž nejdřív někdo musí rozbít tlamu aby pochopil, že venku je nějaké násilí. Dřív to prostě politik nepochopí... :no:
Na(ne)štěstí se ukáže, že tyhle politické závazky jsou jek koupou sra*ek. Politik je schopný prodat do starého železa i vlastní matku s kloubní náhradou.
Mj. jsme se zavázali dávat 2% HDP na armádu... nesplněno
Postavit do 2015 dálnici na Vídeň ... nesplněno
...
Teď navíc nastanou drsné časy a první, kdo zmačká tyhle politiky podepsané cáry papíru do koše budou... :-!
Samozřejmě, že vím, proč tak mluví. Rozhodně to není proto, že by to bylo pravda. Jen to je (bráno optikou dnešní úchylné eko-levičácké doby) tzv. "politicky korektní". :-(
První cena byla necelých 430 tisíc Kč, za dobře vybavené Citigo, které by normálně stálo třeba 250 tisíc. S informací o prodělečnosti tuším přišlo autoforum a odvolávalo se na své zdroje z automobilky. Já vím, bulvár, ale nezapomeň, že Škoda tou dobou neměla jediný elektrifikovaný model, vůbec nic.
1)+2) nevím co je podle tebe "to"
3) žádné MÉ spekulace nejsou! Já jsem jen poukázal na to, že v rozhovoru nebyla řeč o ztrátovosti na výrobě u Citiga iV, na kterou se dříve naráželo.
4) tj. naprosto bezpředmětná otázka.
5) opět další nesmysl z tvé strany :no:
Jeho názor, že automobilka pokračující ve výrobě normálních aut, která lidé chtějí, se stane novou Nokií, je katastrofálně chybný. Auto totiž není mobil. Většina lidí nechce počítačové tablety na kolech, ale normální, technicky jednoduchá a cenově dostupná auta s poctivými motory! Stačí si jen podívat, jak drtivě negativní odezvu (od zákazníků i odborných médií) VW schytal poté, co u svých nejnovějších modelů trestuhodně digitalizoval většinu ovládacích funkcím čímž hrubě poškodil jejich funkčnost a aktivní bezpečnost. To by pro VW mělo být vážné varování! :-(:no:
Jeden zelný šílenec ve vedení VW = evropský autoprůmysl?! "Pozoruhodná" myšlenka, bohužel zcela mylná! ;-)
P.S. Na skutečné urážky jsou tady ve zdejších diskusích úplně jiní "kabrňáci" a většinou zastávají marxisticko-zelené progresivistické pozice. :D
3)O co se opiraji tve SPEKULACE o 220.000Kc dotaci na vuz?
4)Jake jsou podle tebe tedy vyrobni naklady na eCitigo?
Nezodpovedel jsi ani jednu.
PS Odpovedi na otazku neni jina otazka. Nebo urazka tazatele. :-)
Ale treba: Naklady na vyrobu jsou 700.000Kc, cetl jsem to tam a tam. ;-)
5) Je to tak slozity? Promin, dalsi otazka na kterou evidentne od tebe nikdy neuvidim odpoved...
Odpověděl jsem ti na vše. Je úplně jedno jak jsi to pochopil ty. Zvlášť když máš s chápáním značné problémy.
Podstatné je, co zaznělo. A nezaznělo že by Citigo bylo či nebylo na výrobě ztrátové!!! Říkám to už podruhé! Jestli tohle nepochopíš ani teď tak už fakt nevím :no:
V tom pripade uz tu v diskuzich nelzi, ze ti zalezi na autoprumyslu. ;-)
Kdyz mu rad skodis. :no:
A skoda, ze neumis odpovedet vecne na jedinou otazku...
PS "Pravda" a "realny pohled na svet" zni v tvych afektovanych prispevcich opravdu.. zvlastne. A pripomina mi (tvou?) diskuzi o objektivnim vkusu a designu. :D:D:D
Ale ty stejne nepochopis, co ti tim chci rict.
Se svymi urazkami, emocemi, pravdou a realnym pohledem na svet jsi typickou pricinou doby postfakticke.
Zase meles levičácké ideologické nesmysly. Násilné zavádění elektropleček zemské klima opravdu nespasí, a to ani částečně. Jedině to způsobí krach automobilek a ztrátu zaměstnání pro miliony lidí. :-(:no:
Je potřeba to vidět v kontextu. EV se letos počítá každé auto dvakrát do průměru emisí Co2 a zároveň se platí 95€za auto a gram, takže za 1 CitiGo Škoda získá 2x95x95€ "emisních kreditů", možná o něco méně po zohlednění hmotnosti... ale pořád se bavíme řádově o 400-500t. Takže čistě jako produkt CitiGo EV prodělečné je, ale díky pokutám si na sebe vydělá.
Muzes to upresnit?
Ja jsem ti take uvedl citaci z clanku.
O co se opiraji tve spekulace o 220.000Kc dotaci na vuz?
Sef automobilky tu spekulaci poprel.
Mozna uz je ten zdroj vlastne irelevatni, kdyz je jasny, ze to byla blbost.
Btw. clovek, ktery trochu oboru rozumi, by si nikdy nemyslel, ze je Citigo s cenovkou 500.000Kc dotovano 220.000Kc...
Elektromobil Citigo skončil. Nástupce je ale v plánu. „Nikdy bychom nevěřili, že bude tak úspěšný. Je v podstatě vyprodaný.“ řekl Schäfer a zároveň popřel spekulace :yes: o jeho dotacích, hovořilo se o částce 220 tisíc korun za každý vůz. „Potřebujeme větší baterie pro Enyaq a hybridy, na Citigo zkrátka už nejsme schopni přijímat nové objednávky.“
Tohle ti nestaci, rohYpnole?
Ukaz mi svuj relevantnejsi zdroj.
A nebo to uznej. ;-)
Co jsme se také dozvěděli, tak koncern prý ještě zvedne investice do softwaru, autonomního řízení, i do elektromobility, protože v tom vidí budoucnost. „Myslím, že jsme nejlépe připravenou společností na éru elektromobilů. Evropa bude jedním z hlavních uzlů elektrifikace a jsme dobře připraveni, takže jsem šťastný. Výsledky musíte měřit podle toho, co se děje nejméně za tři roky, pravděpodobně za čtyři roky – o tom dnes rozhodujeme. Jsem docela optimistický, že příští dva, tři roky budou pro skupinu Volkswagen velmi pozitivní.“ dodal.
Přesně! :yes: No, oni až Američané na vlastní kůži okusí levičáckou ekoteroristickou "medicínu", za 4 roky je vítězství republikánů jisté! A první, co udělají po návratu republikánského prezidenta, bude obnovení svobody amerických automobilistů! ;-)
"Protlacovani" elektromobility je soucasti opatreni Parizske dohody.
Ta byla schvalena demokraticky zvolenymi politiky.
Boj proti klimaticke katastrofe je i (demokratickym) bojem za tvoji budoucnost...
Nedemokraticky se chovas tudiz ty!
Mimo jine kdyz toto popiras.
Demokracie neni anarchie. ;-)
PS Odpust si ideologicke komentare o komunismu, patrne ani nevis, co to znamena (jinak bys napsal socialismu..). Amerika ma k levicove Evrope hodne daleko.
Pávě násilné protlačování EV proti vůli lidí je příkladem toho, jak chce politik zničit demokracii. Je to pro lidstvo velice nebezpečné. Pokud i Biden půjde v USA touto cestou, tak je to jen další důkaz, že ke komunismu nemá zas tak daleko.
Osobně bych spíše věřil šéfovi Škody Auto než "jedna paní povídala" informace z auto.forum.cz . Podle mého názoru je logické, že výroba byla ukončena před "lauchem" nových elektroVW (ID.3). Podle mého názoru mohla být informace o prodělečném CitiGoE iV uvedena a živena marketéry/PR pracovníky, kteří mají za úkol ovlivňovat nákupní preference. Samozřejmě se jim velmi hodilo, že Marchionne veřejně mluvil o prodělečném 500e, ale to už je zpráva stará šest let. Také rozumím snaze pracovníků automobilek a servisů o zachování prodejů petrolejových automobilů.
Já se tedy zcela určitě k ničemu takovému nezavázal. A proti ROZUMNÝM opatřením na snižování CO2 (např. v elektrárenství) nic nemám - pokud tedy nezvednou ceny elektřiny pro soukromé osoby do stratosféry. Rozhodně ale svoji řidičskou kariéru dojezdím v pořádných normálních autech! ;-)
V rámci Pařížské dohody se ČR jako člen EU přihlásila s ostatními členskými státy EU společně snížit do roku 2030 emise skleníkových plynů o nejméně 40 % ve srovnání s rokem 1990. Přistoupením k Dohodě a k tomuto závazku bude naplňovat společný cíl EU a jejích členských států, který byl přijat Evropskou radou jako součást závěrů Evropské rady k Rámci politiky v oblasti klimatu a energetiky do roku 2030 schválených dne 24. října 2014.
Dohoda vstoupila v platnost již 4. listopadu 2016, tedy po necelém roce od jejího přijetí v Paříži. Smluvními stranami jsou státy ze všech pěti kontinentů světa a s výjimkou Ruské federace zahrnují všechny významné producenty emisí skleníkových plynů jako je například Čína a USA. Dohodu ratifikovaly také EU a všechny její členské státy. Aktuální počet ratifikací Pařížské dohody je zveřejněn na webové adrese. Česká republika se stala smluvní stranou Dohody dne 4. listopadu 2017
Tak než bude většina světové elektřiny vyráběná v solární, popř. větrné elektrárně, bude to trvat minimálně tak půl století, nebo spíš víc. A nikdy to nebude na 100 %, protože pokud to nebude někde na Sahaře, tak sluníčko taky často zachází za mraky a vítr někde přestává foukat. Jinými slovy, na rozšiřování elektrodebility je čas v řádu řady desítek let.
P.S. Tvé naivní nadšení pro ekofašismus mi neodbytně připomíná fanatické svazáky z 50. let. :-O:-(
Jinak energetika je presne to, co se resi SOUCASNE s elektromobilitou!
National Solar Mission: The NAPCC aims to promote the development and use of solar energy for power generation and other uses, with the ultimate objective of making solar competitive with fossil-based energy options. It also includes the establishment of a solar research center, increased international collaboration on technology development, strengthening of domestic manufacturing capacity, and increased government funding and international support.
National Mission for Enhanced Energy Efficiency: The NAPCC recommends mandating specific energy consumption decreases in large energy-consuming industries, with a system for companies to trade energy-saving certificates, financing for public–private partnerships to reduce energy consumption through demand-side management programs in the municipal, buildings, and agricultural sectors, and energy incentives, including reduced taxes on energy-efficient appliances.
National Mission on Sustainable Habitat: The NAPCC also aims at promoting energy efficiency as a core component of urban planning by extending the existing Energy Conservation Building Code, strengthening the enforcement of automotive fuel economy standards, and using pricing measures to en***ge the purchase of efficient vehicles and incentives for the use of public transportation. The NAPCC also emphasizes on waste management and recycling.
Ono kdyz je vyfuk elektromobilu v SOLARNI elektrarne :D tak elektromobilita skutecne dava smysl. ;-)
A ty konečně pochop, že "celosvětový" přechod na elektrofikaci dopravy je neuvěřitelná hovodina, protože světovému klima nijak hmatatelně nepomůže, tedy ani částečně. (A stejně k ní v nejbližších min. letech nedojde - viz. např. Afrika, Indie, Indonésie, atd.) Ta elektřina se totiž v drtivé většině vyrábí zase ze spalování uhlí, popř. z atomu, což taky není úplně ideální. Tz. - elektroplečky mají své výfuky v elektrárnách a jejich výroba je mnohem větší ekologická zátěž, než výroba normálních aut! ;-)
Ahoj Arese.
Ty si precti alespon PS na na konci meho prispevku. A pak zjistis, kdo je tu k.o.k.... bez urazky. :-)
Kdyz uz jsi linej rozkliknout, precist a hlavne POCHOPIT obsah z odkazu.
A ten clanek na autoforu jsi cetl?
Vis ze je to cely jen o tom, ze EV maji vetsi naroky na pneumatiky? :D:D:D
Uvedom si, ze svetove klima je mozne zachranit jen akcemi ve VSECH oblastech, VCETNE automotive. :yes: A ne jak pises: ze elektrodebilita zachrani svetove klima... :no:
Ode dneska jsou tve argumenty o EU liche!
Ted uz ma cely svet jasny smer, snad krome producentu ropy...
PS Zkus si precist krome toho prvniho odkazu o Pariske dohode. To patri dnes k zakladnim znalostem a jestli tu chces diskutovat o ekologii a zelenych opatrenich, tak to musis znat take.
A pak si muzes precist jeste tohle. ;-) https://www.irozhlas.cz/…i_1712121855_pla
Verim, ze az se s timhle seznamis, posune se zdejsi diskuze alespon o krucek dal.
Sorry, předem se ti moc omlouvám, ale ty se tady projevuješ jako neuvěřitelný e.k.o.k.o.k.o.t.! Jinak by snad nebylo možné, aby sis myslel, že násilně vnucovaná elektrodebilita nějak zachrání světové klima!!! :-O:-O:-O:-(:-(:-(:no::no::no: Přečti si laskavě nějakou studii o ekologické zátěži výroby a provozu těžkých elektroverglů s obludnými, a přesto zoufale kapacitně nedostatečnými akumulátory (navíc plnými těžkých kovů a dalších škodlivých s.r.a.č.ek., u kterých není vyřešena ani jejich masová ekologická recyklace)!
P.S. https://www.autoforum.cz/…ji-data-servisu/
Každá smluvní strana bude pravidelně předkládat svoje vnitrostátně stanovené národní příspěvky (INDC), ve kterých stanoví svoje závazky snižování emisí skleníkových plynů. První příspěvky byly předloženy již v průběhu roku 2015 a to 187 státy. Doposud předložené INDC nejsou dostačující pro splnění cíle omezení nárůstu teploty. Z tohoto důvodu byly stanoveny pravidelné pětileté revize, které mají vést k navyšování ambice jednotlivých států a postupnému snížení emisí na požadovaný objem.[9]
Smluvní strany musí do roku 2020 prezentovat své emisní závazky, nízkoemisní strategie a plány do roku 2050. Rozvojové země musí připravit strategie, plány a akce pro svůj nízkoemisní rozvoj. Každá smluvní strana je zodpovědná za své emise, musí zveřejňovat status plnění svých závazků a provádět analýzu dopadů změny klimatu a účinnosti adaptačních opatření. Smluvní strany budou zvyšovat podporu, plánování a implementaci adaptačních opatření a také odolnost vůči změně klimatu.[9]
Vyspělé státy mají do roku 2020 vytvořit finanční mechanismus, pomocí kterého bude poskytnuto nejméně 100 miliard dolarů ročně na podporu opatření na ochranu klimatu v rozvojových zemích, a nastavit nový cíl financování opatření proti změně klimatu po roce 2025.[9]
Dohoda také zdůrazňuje důležitost zapojení nesmluvních stran a vítá aktivity veřejného sektoru směřující k řešení změny klimatu (občanské společnosti, soukromého sektoru, finančních institucí, měst a dalších orgánů).
PS Informace pro petrolheady: Osobni automobilova doprava je jen malou casti Parizske dohody.
Zatím se všichni spoléhají, že to půjde na dluh a politik zkouší, co všechno mu projde. Bude hodně smutné a tragické, pokud se mu proti vůli lidí podaří prosadit EV.
To, že chystají svůj: "Android" of electric vehicles - an open-source, open-platform ecosystem for electric vehicle engineering. https://www.youtube.com/watch?…
No, asi připravují monopol pro dodávku výše uvedeného. No, jako ve všem, co dělají. Bude to hlavně levné, takže o to bude zájem - eintopf uvařenej z nakradenejch technologií, patentů, know-how všude po světě.
Takže kromě toho, že sem chtějí valit elektromobily chtějí mít svůj systém v elektromobilech po celé Evropě.
Jo, čeká nás zářná budoucnost. Toho se fakt nechci dožít :-(
Aha, tebe potěšilo to s tím Citigo. Tak to je milé, že máš neomezenou důvěru v cokoli, co Schäfer řekne. Nedostatek baterií byl oficiálním důvodem ukončení výroby, ale je zvláštní, když výrobce zařízne mimořádně úspěšné a mimořádně levné EV, protože nezvládl alokovat dostatek baterií.
Píšeš hlúposti. Nepredstaviteľné výdaje na infraštruktúru, obrovská ekologická záťaž vraj väčšia ako u spaľovákov, po 6 rokoch vytrieskaná batéria - to všetko sú výmysly a lži, dávno prekuknuté a mnohokrát vyvrátené. Odkiaľ si prišiel, zo stredoveku?
Aha, každé druhé auto s ťažným tam vláči bicykle, že? Už ťa vidím, jak na také malé auto flákaš na ťažné 3 bicykle... Nosič na dva je vpohode. Keď pogooglíš, skús sa nad tým, čo nájdeš, aj zamyslieť.
BTW:
Celkovou odpovědnost za důležitý indický trh má nyní značka ŠKODA.
Značka v rámci koncernu převzala také manažerskou zodpovědnost za Rusko.
(z výroční zprávy Škoda za rok 2019) https://cdn.skoda-storyboard.com/…ODA_2019_CZE.pdf
Ono nakonec to zaměření Skody na Afriku nebude tak hloupé, elektrovůz zaostává za benzínem prakticky ve všech parametrech, a tam v Africe nemají naše hloupé předpisy šanci. Tam by elektro nikdo nekoupil.
Co se týče šílenství elektro, vidím to jako vítězství ducha nad hmotou, tedy přírodními zákony. Konec konců, kromě nepředstavitelných výdajů na infrastrukturu, obrovskou cenu je tu ekologická zátěž, která není malá. Podle řady propočtů je dokonce vyšší než u spalováků. No, holt atomky nechtěj, se soláry si v noci neposvítíme a baterie do auta váží 500 kilo či více. A myslíte, že si někdo koupí 6 let strou elektriku s vytřískanou baterií?
na to bych si nevsadil, za deste a protivětru namerili v nejakem slovenskem testu spotrebu 29kWh... Verze se 77kwh dala pri 130km/h za idealni teploty cca 350km.
No vždyť to je cíl.
Včera běžel na netu článek kde už na plnou hubu říkají že každý člověk na auto NEDOSÁHNE.
Bodejť by taky dosáhl když bude z práce vyhozen ...
O tom automobilky nějak přestaly mluvit aneb píše se jen o "krásných nových elektrických strojích"
Než začneš vyskakovat, zkus pogooglit. Pro začátek třeba ceník ID3. Zjistíš, že tažné není určené k tažení vozíku, jen např. pro nosič kol. Ukázkový exempláři.
Vzhledem k tomu, že to je hmotnost pro nosič na kola, není to nic moc. 3 kola už budou moc. Pro vozík uvádí 0, tedy nelze.
Edit: nějak jsem přehlídl, že už to fostek vysvětlil.
- no na jeho místě bych si tak jistý nebyl, dokud nám vládnou imbecilové z EK a EP, kteří nemají o technice ani páru a rozhodují stylem poručíme větru dešti, tak je možné úplně všechno - viz. neustálé zrychlené zpřísňování emisních limitů stylem "odvolávám co jsem slíbil".
Jo, je to takové "slibem nezarmoutíš". I když takhle, Indie i Rusko jsou trošku světy samy pro sebe a Škodovka už dneska odpovídá za atmo motory pro ruský trh, aniž by to nějak zasahovalo do toho, jaká auta nabízí tady.
Nějaké signály orientace na levnější auta to jsou, ale co z toho v reálu bude se uvidí... ono už v minulosti Škodovka oficiálně razila nějakou strategii, ale pak si dělala věci trošku po svém...
Ty si fakt ukážkový exemplár blbca. Väčšiu časť hmotnosti prívesu nesie jeho náprava. Zvislé zaťaženie na ťažné zariadenie môže byť pokojne 0 kg. Keď naložíš príves tak, že na guľu tlačí 55 kg, tak bacha pri pripájaní k autu, aby si sa pri zdvíhaní oja ne***. Podľa tvojich silných rečí veľký chlap nebudeš.
Hele a jaký je to po stránce podvozku, funguje to nebo je to průšvih? A co reakce na plyn, v testech je vidět extrémně opatrně nastavený ESP a prodleva při startu, jaký si z toho měl pocit?
Tak že šéf Škodovky si myslí že dát 1mil za ID3 levnější a lepší pro človeka z Kolbenky než Fabka za 300tis. Jinak řešení to má EU vám natiskne 700tis dotáhne el.prod k domu.
Blbečku, hmotnost přívěsu 0. Přestaň plkat.
Jinak s dojezdem a tak jsem to myslel tak, že je toho všude plno a méně sympatických číslech se moc nepíše.
V zásadě je to tak jak řekl - nic jiného nám nezbývá!!! Ano, ne že EV lidi chtějí, ne že EV má navrch. Ale prostě díky zelenořiťolezům nic jiného nezbývá.
Automobilky ví že mají brutální problém. EV mobilita nedává ekonomický smysl, ale nic jiného jim nezbývá. Když budou vyrábět EV, budou vozy drahé a zákazníci si je nekoupí. Takže jak z toho ven??
Jediná cesta je změnit emisní limity nebo věřit ve spasitele, který místo betlémského světla přinese zázračný recept na výrobu baterií za poloviční cenu s dvojnásobnou kapacitou.
Jako Škoda poslední roky dělala přesný opak. Tj. konečně se dostala s té bídy, kdy Škoda v základu byla holobyt a dostala se na úroveň běžnou u konkurence. Jestli se má opět vrátit do dob, kdy bude Kamiq junior, tak to opravdu není dobrá zpráva.
"Určitě nechceme dělat levná auta, jenom chceme zajistit, aby Kamiq, Karoq či třeba Fabia byly cenově dostupnější i pro lidi, kteří mají hluboko do kapsy."
Tohle může prohlásit opravdu pouze TOP manager... :no:
Fostku v poslednej dobe nejako casto jazdis na tych EV- ckach. :-!
Ze ty nakoniec predas tu sportovu dinosauriu spalovacku R8 a kupis si Taycan turbo S :-[]
Včera zkušenost ID3.
Hnůj.
Nechci vědět dojezd, konektivitu a další srance.
Ta kára má 1920kg.
Chci vidět losí test a znát brzdnou dráhu.
Jo a na kouli má 55kg. To není překlep.