Současný autoprůmysl funguje zas takto: pepík si koupí ojetý diesel z DE, aby ušetřil. Pepík nemá na pravidelný servis a už vůbec ne na filtr pevných částic, tak jej "zrenovuje". Policie v pepíkově není schopna identifikovat pepíky a poslat je na STK. A tak kvůli pepíkovi musí Mařenka ve městě dýchat karcinogeny a Karel, který filtr mění pravidelně, tak taky. Pepíci tvoří 10% našich aut a způsobují 90% exhalací.
No objektivně je to pravda.
Tesla vydělává na prodeji spalovacích automobilů, které nesplňují limity.
Tak to prostě je.
Prosté konstatování faktu není kopáním ani bitím.
Protože si mě štval. :-) . No vidíš, jak jsou lidi úplně blbí, tak jednoduché kupecké počty a přesto to nechápou. Emisní mánie u aut, které jsou už velmi čisté je jako řešit jeden flíček, když ti rezne celé auto.
Při bližším pohledu na hospodářské výsledky je ale zjevné, že se ziskovostí Tesly to není tak růžové, jak se zdá na první pohled. Kromě tržeb z prodeje elektromobilů si totiž firma miliardáře Elona Muska vypomáhá také prodejem „odpustků“ výrobcům aut se spalovacím motorem. A to jak ve Spojených státech, tak v Evropské unii.
V USA funguje systém takzvaných emisních kreditů, které dostávají výrobci za prodeje elektromobilů. Pokud některá automobilka nevyrábí aut na baterku dost, musí tyto kredity získat jinak – například je nakoupit od konkurenta, který jich má nadbytek. Jde tedy o systém podobný emisním povolenkám v evropském průmyslu. Tesla za poslední roky na prodeji kreditů především Fiatu a General Motors vydělala stamiliony dolarů.
VÝBUŠNÁ TESLA
Výrobce elektromobilů potřeboval naplnit cíle a tak prý prodával vozy i s nebezpečnými bateriemi. Vědomě.
Adam Štěpánek
Evropský systém je jiný, podstata ale stejná: každá automobilka musí splňovat přísné emisní limity. Ty se počítají jako průměr z celé prodané flotily a za jejich překročení se platí vysoké pokuty. Toho využila Tesla, která loni uzavřela alianci se společností Fiat Chrysler. Díky tomu se emise z prodaných aut počítají dohromady jak z prodejů „špinavého“ Fiatu, tak „čisté“ Tesly. Fiat tak dosáhl snížení průměrných emisí a vyhnul se pokutě. Tesla to pro něj ovšem nedělá zadarmo.
Podíl odpustků na tržbách Tesly postupně roste. Podle agentury Bloomberg například loni v druhém čtvrtletí dosáhly 111 milionů dolarů z celkových pětimiliardových tržeb. Ve vychvalovaném druhém kvartálu letošního roku Muskova firma utržila za prodeje aut zhruba 4,5 miliardy dolarů a další půlmiliardu inkasovala od konkurentů právě za emisní kredity a vytvoření aliance s Fiatem. Jinými slovy, bez odpustků by byla ve ztrátě.
Obyčejný chleba stojí 30 korun, BIO 60 korun. Navíc obyčejná mouka je zatížená spotřební daní, aby stála jednou tolik. Nikdo biochleba nechce kupovat a navíc na obyčejném pekař vydělá na bio prodělá. No nic, stát ten BIO chleba bude dotovat, dotovat ho bude z té spotřební daně z normálního chleba přímo zákazníkům. Navíc sami výrobci začnou dotovat biochleba z toho obyčejného a tím podraží obyčejný chleba. Furt to ještě nefunguje. Co s tím, napaříme pokutu na chleba, protože není z biomouky. Z toho plyne co, že až se zakáže obyčejný chleba úplně , bude muset stát ten biochleba stovku. Mouka (u aut to je energie na pohyb) ale bude pořád potřeba, kombajny budou jezdit stejně.