Nástupce velkoprostorového Roomsteru existoval, v Mladé Boleslavi jeden prototyp svého času schovávali pod plachtou. Nástupce se ale nedočkal, přednost dostala SUV a crossovery.
Takže moc nerozumíš, ale to je patrné z více věcí. Máš nějak problém zpracovat jednoduché informace a tak se snažíš to okecávat okolo, což je zbytečné - na ty věci to nemá vliv a zbytečně tu ze sebe děláš pomalejšího než budeš.
Takže čemu jsi neporozuměl?
Rozumiem len tomu, že si vymýšľaš a trepeš do vetra. Nie si schopný odpovedať ani na jednoduchú otázku. Asi preto, že skrátka nič nevieš a vymýšľaš si.
Takže znovu: řeč je o číslech na základě kterých se rozhodovalo jak se rozhodovalo, jedná se interní analýzu. Nevím úplně čemu z toho nerozumíš, ale to už je problém na tvé straně přijímače ;-)
Právě že jsou obdobné, často při dorovnání výbav vychází škoda dráž. Doba kdy byla škodovka lowcost je dávno pryč, nutno dodat naštěstí.
Navíc zde se bavíme přímo o identickém modelu vyráběném na stejné lince, prostor pro zásadnější diverzifikaci cen a specifikací je tudíž značně zůžen.
Nespekuluju, ta čísla samozřejmě existovala a na základě nich se právě dělo co se dělo. Jestli čekáš že ti někdo sem někdo nahraje pdf ceník a nebo jiná interní data koncernu tak jsi dost naivní ;-)
Zobrať si Caddy bolo racionálne rozhodnutie - ktoré urobil Volkswagen. Bolo to lacnejšie ako robiť vývoj Roomstera na báze novej Fabie.
Roomster bol hotový - áno, úprava VW Caddy bola hotová, rozmysleli si to úplne na poslednú chvíľu. Bola to čistá strata, ale na pomery VW minimálna.
O svetlometoch Škody Yeti ma nepresvedčíš, informácie som mal vtedy z prvej ruky. Preto nakoniec tento model zrušili úplne a začali s tými nezmyslami s Q na konci. Yeti bol nádherný svojrázny model Škody, ktorý robil pánom z VW na čele hlboké vrásky. Fabia prežila, Octavia tiež, Superb rovnako. Yeti a Roomster nie. Škoda má skrátka zviazané ruky, nemôže, žiaľ, robiť všetko čo chce. Keby mohla, myslím, že by jej portfólio predsa len vyzeralo trochu inak a niektoré modely tiež.
Vývoj nechtěli platit? Vývoj byl hotový, dokonce ve VW Poznaň už byla i připravená větší část přípravků potřebných pro výrobu. Které se neshodovaly s Caddym. Prakticky byl před spuštěním sériové výroby.
No právě že cenová rovina by byla stejná, takže čistě z hlediska VW to mohlo mít jenom plus - pár zákazníků navíc by to přineslo (fleety škody a pod). Ale pro Škodu to smysl moc nemělo - vydělal by vw, a původní klientela roomstera by naopak defacto odešla od škody.
S kazením prodejů je to mylná domněnka - roomster II by se vyráběl spolu s caddynou u VW, takže i kdyby teoreticky nějakou část produkce skutečně bral na úkor caddyny tak by to VW bylo v zásadě jedno.
Po nic moc prodejích první generace se neúspěšný koncept opustil a druhá přípravovala už jen jako rebrand caddyny. A s tím souvisí ta zásadní věc - roomster II by se pochopitelně vyráběl na lince spolu s caddynou v Poznani, takže s rozvojem SUV Škodovky absolutně nijak nesouvisel.
1. rozhodnutí, že roomster II bude caddy padlo poměrně snadno. i ve škodovce věděli, že vzít si caddy je racionální rozhodnutí.
2. roomster II byl hotový a byl prakticky před premiérou, ale a) přišla doba, kdy se rozhodlo, že se maximum prostoru dá SUV. b) "modelová ofenzíva" natolik zaplnila plány firmy na prostor na showroomech, na harmonogram premiér atd, že roomster vycházel jako zbytečný model. c) ano, vycházelo jim, že by roomster spíš bral caddymu než že by přinášel nové zákazníky.
a světlomety yeti se zrušily proto, že to zákazníci vnímaly spíše negativně. facelift byl přijat mnohem lépe.
Zase Caddy je auto úplne inej triedy a hlavne rozmerov. Keby Roomstera nerobili ako dizajnový derivát Fabie, ale niečo na spôsob C3 Picasso, Meriva, alebo Venga, bol by určite úspešnejší aj sympatickejší, a hlavne by nekonkuroval ničomu z celého koncernu.
Ale prd...
Nový Roomster proste neprešiel kvôli peniazom. Vývoj Nemci nechceli platiť a podľa ohlasov na preznačkovanú Caddynu usúdili, že by im lacnejšia škodovácka verzia kazila predaj Volkswagenu, tak proste Roomstera zrušili. To je celé. Škoda v tommto prípade vyšla skrátka. Bez vlastnej viny a pričinenia.
Pôvodný Roomster bol asi najhnusnejšie auto všetkých dôb. Najosobitejšími sú dodnes osobné Tatry. Za najosobitejšiu Škodu možno považovať napr. Škodu Yeti pred faceliftom. Bola dosť osobitá na to, aby jej Nemci rýchle zrušili najvýraznejšiu markantu v podobe druhého páru okrúhlych svetlometov, aby nepriťahovala toľko pozornosti a zapadla medzi koncernovú šeď.
A ja snáď píšem o pôvodnom? Alebo polemizujem o tom, či by mal alebo nemal úspech? Bol skrátka zámer, vyrábať ako Roomster preznačkovaný Caddy, ale nakoniec od toho VW upustil. VW, nie Škoda. ;-)
původní Roomster byl především designově neskutečně zprasený. :no: Pokud by byl střízlivý jako Caddyna, šel by na odbyt dobře! Jenže takové konstatování je teď už k ničemu.
Ten titulok je poriadna kravina. Škoda nedala prednosť ničomu. O tom, čo vyrábať a čo nie, rozhoduje predovšetkým niekto iný. A Škoda to musí rešpektovať. Nevyrábať nový Roomster, ktorým mal byť preznačkovaný Volkswagen Caddy sa predsa nerozhodla Škoda...