očakávam super predaje, sandero je zdá sa dostatočne široké ako nižšia stredná, kufor ako nižšia stredná, vždy bolo krabicovejšie - nastupovanie, výhľad, 100k sa nedá zahanbiť plus nízke náklady lebo LPG a lacné servisné prehliadky, najnovšia platforma a navyše prichádza práve v správnom čase, keď je snaha kupujúceho ušetriť na novom aute najvyššia za posledné roky, a za nové sandero sa už nikto nemusí ani hanbiť, ani to nebude taký lowcost ako to predošlé.
keby sme boli hnidáci, tak sa zahrieva aj od motora, tj posobenim externych tepelnych zdrojov ako motor a jeho periferie... takze sa nezahrieva len vlastnymi mechanickymi stratami, ale aj retazcom ku, ktoremu je zakonite zapojena... tym, ze pri poziadavke na vykon udrziava motor vo vysokych otackach je to nezanedbatelny jav
Jsi úplně vedle. Samozřejmě nečekám, že s Dačkou bude někdo chtít ručkou vyvolat přetáčivost (i když i to by samozřejmě bylo možné), ale proč proboha u supernízkonákladové značky vyvolávat zbytečné nebezpečí budoucích drahých oprav? Vždyť té elektroniky nařízené EU je snad v autech až dost, tak proč tam zbytečně cpát další?!! :-O:-(:no:
Dám ti jednoduchý úkol.
Představ si že v převodu je trvalá mechanická ztráta 1 kW.
Tato ztráta se mění na teplo a to se následně odvede chlazením ve formě 1 kW tepelné ztráty. (ustálený stav)
jo, a o nich mluvím od začátku. Proměnný převod by měl být teoreticky nejefektivnější, ale v podání variátoru jsou výsledky naopak s přehledem nejhorší
No, tak určitě, pro někoho, kdo neumí řídit a zná auta jen z PC her, pak určitě... kdo má mozek, tak umí jezdit i s 49kw autem plynule s provozem... No, holt někdo má a někdo nemá, za to se nemusíš stydět...
to mas sice pravdu, ale nakonec nas svym priklonem k bolsevickymi CCCP prived pod komunisticky sibenice
to mas jako prymulu.
udajne jsme diky nemu zvladli jarni vlnu cinskeho viru (co na tom, ze na zacatku prisel nekdo s excelovskou tabulkou a oni na nej cumeli jak husa do flasky), ale druhou vlnu spolu s StBakem babisem vubec nezvlad (nikdo s excelovskou tabulkou tentokrat neprisel), diky cemuz jen za rijen a cast listopadu zemrelo skoro o 5tis vic lidi s cinskym virem v porovnani s podobne lidnatym rakouskem o stali jsme se opravdu "first in covid" jak se StBak chvasta.
mel takovejhle clovek, kterej ani nedodrzuje svoje vlastni narizeni, dostat nejvyssi statni vyznamenani ???
A kolik jsi toho nacouval a s čím? Abychom byli v obraze.
Ale ma pravdu. 49kw na obyčejné ježdění z A do B staci. Predjizdet se nemusí, plánovat vic ano. Nerikam, ze to je nějaká lahoda s tim jezdit, ale da se to. Kdo to nezvládá, opravdu by se mel nad sebou zamyslet.
zamlcujes to, ze se komunisti z CCCP scuchli s hitlerem, uznali mnichov i protektorat (coz Zapad neuznal) a rozpoutali spolu ww2, kdyz nejdriv polsko napadli od zapadu nacisti a za par dni od vychodu komunisti, a 22.9.1939 v okupovanem polskem brestu usporadali spolecnou vojenskou prehlidku wermachtu a rude armady. a pak spolu skoro cele dalsi 2 roku spolupracovali, kdy sovetsti komunisti dodavkami surovin, ropy a obili podporovali hitlera v okupaci Zapadu.
zamlcujes, ze kdyz hitler napad CCCP, tak Zapad CCCP pomoh. kdyby se Zapad zachoval jako komunisti, tak by pomoh hitleroj.
zamlcujes, ze Zapad ved valku na celem svete, kdezto CCCP az na male vyjimky pouze na svem uzemi a ve stredni a vychodni evrope.
zamlcujes, ze Zapad bombardoval prumyslovou a zbrojni vyrobu (i v cesku) coz zpusobilo rozklad nemecka a wermachtu.
zamlcujes, ze se komunista gottwald inspiroval hitlerem tim, ze po vzoru hitlera, mel ozbrojene lidove milice, coz byla obdoba SA a pak SS u hitlerova NSDAP.
zamlcujes, ze gottwald po vzoru hitlera pouzil jednotnou kandidatku narodni fronty ve volbach v kvetnu 1948, ktera komunistum zarucovala 70% mandatu, takze volby byly nedemokraticke, a komunisticky rezim az do 1989 nelegitimni.
jako kazdej spravnej komunista zamlcujes to, co se ti nehodi
Ano, založené na treni neni, ale dochází tam k nemu ve velke míře.
V ideálním případě funguje i Wankel a mnohem efektivněji, jen ten idealni pripad nejak zatim neni.
Keď sa testovalo v NEDC, tak CVT prevodovky vychádzali lepšie, asi im nesvedčí vyššia záťaž. V husto osídlenom Japonsku nebude veľa miest, kde na to môžeš šľapnúť a v metských poskakovadlách bude efektívny dosť a zároveň je dosť lacný, takže ako to sekáš ako jedinú prevodovku, tak ani nemusí zvýšiť cenu voči MT.
HDM je len menič. Nahrádza spojku medzi prevodovkou a motorom. Subaru pokiaľ viem používa HDM s CVT prevodovkou. Podobne ako to v niektorých modeloch používala Hodna. Ono totiž aj CVT prevodovka potrebuje niekedy odpojiť od motora, lebo remeň/reťaz je stále napnutý.
Mě vždycky fascinovalo, jak všichni Dacie kritizují na základě pár ne úplně super modelů ze začátku "nové éry" a přitom ty auta jsou čím dál lepší, kdo není náročný na 100 % komfort a VW, tomu myslím na běžný provoz bohatě stačí. Kor začátečníkům, navíc už to nevypadá ani extra blbě.
Zase píšete něco, co nemáte podepřeno reálně. Mimo jiné, mám i Dustera 1,2TCe 4x4, poladěného na 150k a 250 Nm a věřte, že ani slavný Kodiaq RS se na něj na okreskách nechytá. Na dálnici v poho stabil 180 až 190km/h. Ona ta váha necelých 1,3 tuny je na těch okreskách secsakra znát. Jasně, v přímce RS má navrh.
No počkej, to je jako by Fabii nechali 1.0 MPI a ty jsi argumentoval, že se litr dává do Karoqu a Octavie. Kdyby tam byla silnější verze s 80+kW, tak by skutečně nebyl důvod ke kritice.
vzdy bude nizsie auto na uzsich pneu pri tom istom vykone to mat lahsie ako jeho vyssia verzia na sirsich pneu ... postav e nohama na zem. ANo, rozdíl samozřejmě bude. Ale naprosto minimální.
K šířce... no úplně se mi to nezdá. Navíc Sandero nikdy nebylo úplně úzké podle mě. Aspoň pocitově uvnitř ne. Ale 1,85 m je na úrovni někde Golfu... takže možná ano, možná může být.
Tady si můžeš dostudovat o planetove převodovce, která nepotřebuje měnič.
https://youtu.be/MsvVD0FaF28
https://youtu.be/dLNDGUISTYM
eCVT je planetova převodovka.
Pripadne kdyz to není planetová převodovka, tak co to je.
Ucili jste se anglicky? Co je dle tebe planetary gearset?
HDM ma v sobe jako jednu soucast prave planetove soukolí, ale neznamená to, ze to je planetova převodovka. Ta planetovka je v menici uz jen jako poslední střipek skládačky.
Kdyz vezmu hlavní součástí HDM, dle tebe planetovky:
Hydrodynamický měnič ( čerpadla, stator, turbína, olej, spojka.... ), zubové čerpadlo, hydraulicky blok a pak až na konci je zpravidla planetove soukolí.
e-CVT je planetové soukolí, na výstupní hřídeli je na pevnou jeden motorgenerátor ( elektromotor ) a druhy ovladá otáčky prstence. To je vše.
Pokud dle tebe je planetova převodovka něco, co pouziva planetove soukolí jako kousek ze skládačky, co je tedy podle tebe to, co pouziva jen to planetove soukolí?
vyssia kasna aj sirsie pneu maju vplyv na vykon... vzdy bude nizsie auto na uzsich pneu pri tom istom vykone to mat lahsie ako jeho vyssia verzia na sirsich pneu a este aj s nejakym nosicom na streche.... za mna proste 1,33tce ako topka prave pre zvysenu verziu stepway na sirsich pneu mohla byt dostupna ... ale chapem.. renault si tu dava vacsi pozor ako vw na skodu ... to je jasne
a co vravis na sirku kasne.. tych 1,85 metra sa mi zda nejako moc... ved je to sirsie aj ako duster alebo ateca a pod
Klasickou ručku zde nevyužijete. Takže nemáte proč brečet. To auto se nedá rozhodit, je vyvážené. Vlastní zkušenost...:) Tohle jede tam, kde jdou ostatní značky do předo nebo zado smyku, jako čtyřkolka - jste limitováni pouze a jedině kvalitou pneu. A Vaší odvahou jet na doraz a umět rychle korigovat zásahy ESP. Škoda, že nejde vypnout.
Naprostý souhlas. Mám poladěné Sandero 0,9TCe LPG na 120 k a 210Nm. Úpravy v 10000km. Zrychlení 0-100km/h před dalšími úpravami okolo 8,5s, 0-50km/h za 2,5s. Maximálka 180km/h. Převodovka na to samozřejmě není stavěná, takže jsem čekal její funus v 60000km. Vydržela rovných 90000km (vylágrovaná ložiska a vysypaný diferák) a spojku mi odmítli vyměnit, že je jako nová. Jak se asi s autem zacházelo svědčí tato čísla - spotřeba LPG 17 litrů/100km, přední pneu Bridgestone Turanza T005 případně horší Michelin Pilot Sport max. 10000km, kotouče co 30000km (speciál výroba v PL - vrtané, drážkované s karbonovou úpravou) a brzdové desky max. 15000km (keramika). Ze 100km/h na nulu pod 30 metrů!!! Váha 1080kg. Vlásenky v pohodě 140km/h, ale stačí naložit pasažéry 250kg a už je limit na 120km/h. Auto naprosto vyvážené, které jde do smyku na všechny čtyři kola, jako čtyřkolka (díky lehkému tříhrnku). Těším se na nové a jen lituji, že tam nedají 1,3TCe. To by pak hodně rádoby "sporťáků" mělo těžké spaní.
Ten se používá právě na využití té výkonové špičky, ale spoustu toho nechá po cestě, než to přenese na kola. Každý výrobce se rozhoduje, co je větší klad a zápor.
V mainstreamu klasické CVT byl nejhorší moderní automat po robotice, se kterým jsem jezdil. Naopak e-CVT využívá výhody CVT a jeho negativa nemá. e-CVT je mnohem jednodušší, spolehlivější
nemáš pravdu
každá mechanická strata je sprevádzaná aj tepelnou zmenou a teda stratou
alebo presnejšie mechanická strata sa deje premenou mechanickej energie na tepelnú pri preklze prenosového člena a toto teplo potom uniká / teda sa stráca/
Tento server není o politice. Ale když už tedy, je nefér kritizovat z dnešního vyhřátého obývacího pokoje Beneše. Tehdy se bojovalo o samotnou existenci státu a národa. Toho cíle dosáhl a navíc se podařilo mu prosadit odsunutí německé a části maďarské menšiny. Že to znamenalo dostat se do sovětské sféry vlivu, to byla samozřejmě velká daň.
Jinak komunisté vyhráli poválečné volby například i ve Francii a byli tehdy součástí vlády. Ve Velké Británii labouristé po válce znárodnili železnice, energetiku, přístavy, ocelárny, uhelné doly apod. A také třeba Bank of England. Ano, v Anglii si až do druhé světové války tak vážili soukromého vlastnictví, že i funkce centrálního bankovnictví svěřili soukromé bance. Takže z tehdejšího pohledu nebyl Košický vládní program až tak extrémní, jak se nám zdá dnes.
Opět neznáš fakta, která by měl vědět i absolvent ZŠ.
Únorový komunistický puč 1948 nebyl žádným pučem, ale zcela legitimní a legální volba. A tato volba byla přirozeným odrazem doby. Ať se to totiž komu líbí nebo ne, tak Československo, které západní demokracie hodily přes palubu v roce 1938, od nadvlády nacismu neosvobodil ten skvělý "západ", ale Československo (v zásadě) osvobodili sovětští vojáci!!! Ano, Sovětský svaz nám pomohl ať se to komu líbí nebo ne. Fakta nikdo nezmění. Tak to bylo.
V obecném výčtu jsem nehodnotil ani pracovní rozsah jednotlivých řešení, ani jejich vhodnost pro konkrétní využití. V tomto kontextu HDM patří také mezi plynule proměnné převody
Třeba variátor také nemůže pracovat sám ale potřebuje k sobě další systémy, například spojku pro rozjezdy
tak v reále neexistuje hydrodynamický menič ako CVT
menič je vždy spojený s prevodovkou mechanickou, nakoľko menič nemá taký rozsah otáčok, aby pokryl celú potrebu prevádzky, teda potrebuje k sebe ešte prevodovku/ používa sa planetová/
tým pádom to už nie je CVT, nakoľko sú tam prevodové stupne
tam už nejde o kontinuálny prevod
asi toľko
Nezajímal jsem se detailně o to, jak velké ztráty má který automat. Z principu fungování CVT lépe využije výkonovou charakteristiku motoru, proto bych čekal, že bude přinejhorším stejné jako manuál. Pokud má tak šílené ztráty, tak netuším, proč jsou jím Japonci posedlí.
ty si mýliš dalmáciu s decimálkou
planetová prevodovka je mechanická s pripojeným hydrodynamickým meničom/m alebo integrovaným/, CVT je variátor
naštuduj si to
mám VŠ dopravnú, odbor konštruktér dopravných strojov a zariadení, na škole som nakreslil v tužke celú planetovú prevodovku, potom som ju ešte kreslil aj na pauzák
ako ročníkovú prácu asi toľko
problém tých hejterov je, že sú VW positiv a DAcia spôsobuje VW poriadne vrásky na čele
teda jej enormný úspech u obyčajných ľudí
, nie ako podnikové auto
Tak ještě jednou pro toho co si plete pojmy
CVT obecně znamená Continuously Variable Transmission,tedy spojitě proměnný převod. Takový teoreticky umožní ICE pracovat trvale v optimálních otáčkách a tedy nejefektivněji.
Bohužel tento proměnný převod neumíme vyrobit jako mechanický tak aby fungoval také efektivně. Mechanické variátory jsou založené na tření a z toho vyplývají jejich významné zápory. Existují ale i další řešení
- Hydrodynamický měnič je druhem CVT převodu a také má významné zápory
- e-cvt je již komplikovaněší systém který má obdobnou funkci, ale je řešen elektromechnicky
Tak ještě jednou pro toho, kdo si plete převodovky.
CVT má snad největší ztráty ze všech převodovek, co je tedy na tom nejefektivnějšího?
Pleteš si variátor CVT s planetovkou e-CVT.
minimalne pre verziu stepway by to zbytocnost nebola.... kedze vyssia kasna plus sirsie pneu by si iste uz zasluzili aj silnejsi motor... navyse by to bola dostojna topka celeho portfolia sandero/logan ( a pritom by to aj s 1,33tce stalo hadam aj do 13 tisic eur co je pecka ked zvazime na akej cene len zacina nejaky litrovy stonic a pod ) ... takze za mna je to skoda... ale chapem jasne...
To je moc hezké, ale ještě před pár týdny stálo Sandero v základu pod dvěstě tisíc. No a nelze ani opominout výkonnější motor oproti tomu novému. Takže zdražení je mnohem výraznější a přitom nedostaneš lepší auto.
souhlasim jen castecne.
uz volby v 1946 nebyly svobodny, protoze do nich mohli kandidovat jen KSC, CSSD, CSNS a lidovci. zadnou pravicovou stranu tam nevidim, protoze zadna do voleb nebyla pripustena a spousta lidi tak nemela koho volit. tuhle prasarnu domluvil narodni socialista benes s komousema v moskve 1943 jak pises.
benes si myslel, ze se stalin umravni a ceskoslovensko bude mostem mezi CCCP a Zapadem a budem z toho tezit. touhle politikou nas prived primo pod komunisticky sibenice a kdyz si to uvedomil, bylo pozde.
Vykradl?! A kdo by ty totálně zaostálé a vnitřně zadlužené fabriky u nás dal dohromady? Ty miliardové kapitály, které k tomu byly potřeba, u nás prostě nebyly! :-) Nebýt "vítězného února", klidně to mohlo být i opačně - třeba by škodovka koncem 60. let koupila VW, která měl tehdy silně nakročeno ke krachu! ;-)
No tak ten prvotní průser nastal už v roce 1943, kdy Beneš napochodoval Stalinovi přímo do chřtánu, když za ním jel do Moskvy. Nálsedovalo sklapnutí komunistické pasti jménem Košický vládní program. Další průser následoval v podobě výsledku jakž takž svobodných českých voleb, kde komunisti jasně vyhráli. Totální selhání pravicových českých stran v únoru 1948 už byla jen taková koncová třešnička na bolševicko-sovětském dortíku! :-(
hitler napochodoval i do rakouska, cast rakouska po valce okupovala ruda armada az do 1955, kdy HDP na hlavu rakouska bylo nizsi nez ceskoslovenska, a pote co ruda armada z rakouska odtahla a rakousko se vydalo za svobodou bez komunistu, za pouhych 34 let, v roce 1989, bylo HDP na rakouskou hlavu 4x vetsi nez HDP na ceskoslovenskou komunistickou hlavu.
za tech 40+ roku komunistickyho teroru jsme se z jedne z nejrozvinutejsich zemi sveta propadli mezi zeme rozvojove.
tech 6 roku nacisticky okupace jsme bez nejakych zavratnych ztrat preckali, ale ta znicujici a dlouhodoba devastace nastala az unorovym pucem 1948 a nastupujicim komunistickym terorem.
hYhY rohY
Řeší 2 problémy dohromady. Jestli bude nové srandero lehčí tak to logicky nepřispěje k bezpečnosti z hlediska zpomalení při srážce s težším jedoucím protivníkem :-) Ten kdo jezdí často po tereziánských silnicích nebo obecně kde nejsou směry odděleny svodidly tak pro něj je nejjistější beztak dvoutuna na rámu. Ale na druhou stranu pro pohyb ve městě a typu nehod v něm je malé auto samozřejmě vyhovující a s ním spojená snaha o co nejnižší hmotnost.
so sanderom to opat dacia vyhrala... cakam tu opat velky uspech ... ma to nadalej sympaticky dizajn... dobre posadene rozmery aj proporcie... pekne budiky... celkovo je to uz slusne a pritom nadalej bytelne normalne nekomlikovane auto bez vtakovin aj gycovin ...k tomu solidne motory od renaultu.... ta 1.0 tce tu predpokladam bude najpredavanejsia volba a je aj vykonovo uplne uz postacujuca... napriek tomu som toho nazoru ze aspon ta oplastovana zvysena verzia stepway na vacsich aj sirsich pneu uz mohla dostat aj 1,33tce.... bola by to supa ale chapem... mne sa prave ta stepway verzia paci a dava mi aj realny zmysel.. proste ako taky cross hatchback za este unosne a a ferove prachy.. kde zvysena svetlost moze prist vhod na horsie cesty ale kde este nie je nutna nejaka ta 4kolka ktora by stala uz o dalsich par tisic eur viac
Rád bych jen připomněl společensko-historická fakta, které by měl vědět i absolvent ZŠ.
Ten skvělý "západ" nás poprvé hodil přes palubu v roce 1938, kdy naši zemi předhodili Hitlerovy. A následně naši zemi hodil přes palubu podruhé v roce 1945, když naši zemi ponechali východu.
Takže to kde jsme dnes, není důsledkem nějakého "východu", ale právě přístupem "západu"!!!
Ano, postsocialistické země jsou samozřejmě výrazně chudší, ale na druhou stranu mají dvě obrovské výhody - díky otřesným historickým zkušenostem zdejšího obyvatelstva s reálným socialismem jsme mnohem odolnější před sílícím západním neomarixistickým progresivismem a hlavně nejsme masově zamořeni muslimy! A dokud to tak zůstane, nemusíme se u nás bát teroristických útoků ani tlaku islámu na naši kulturně-civilizační identitu. :yes::yes::yes:
V Německu nové Sandero startuje na 8 490 Eur, tedy asi 229 tisících Kč za základní provedení Access s nejslabším tříválcem o výkonu 67 koní. Je to více než dosud (7 790 Eur, asi 209 tisíc Kč), ale právě skoro stejná cena jako za základní provedení dosavadního Sandera v ČR (211 400 Kč) nás vede k předpokladu, že novinka bude o nějakých 10 procent a 20 tisíc Kč dražší i u nás.
Naprostý souhlas, myslím, že v budoucích hubených letech bude takto v Evropě uvažovat spousta lidí. Nové Sandero se mi velice líbí, škoda jen té debilní el. P brzdy, to je rána pod pás! :-(:-(:-(:no::no::no: Doufejme, že se bude montovat jen za příplatek či jen k nejvyššímu stupni výbavy! :-O ;-\ ;-\
Vzhledem k použití nejmodernější podvozkové platformy z Clia (které patří mezi nejbezpečnější malé hatchbacky) lze zajisté oprávněně předpokládat, že úroveň pasivní bezpečnosti nového Sandera/Logana se proti jejich minulé generaci naprosto zásadně zvýší. Takže nevím, co tady řešíš... :-)
Já už jsem víceméně smířený s tím, že dříve nebo později skončím u Dacie. Mainstream jen zdražuje a posouvá auta z mého pohledu špatných směrem. Dacia by se za pár let mohla dostat na úroveň, kteru měla "normální auta v normálních dobách".
Tu základní litrovou atmosféru bude kupovat asi málokdo. Spíše jde o to, jak jezdí ten litrový turbomotor, aby neměl moc velkou turbodíru.
Pro Renault je samozřejmě Dacia zlatý důl. Díky ní může dotovat ztrátové Renaulty, Nissany atd.
Snižování točivého momentu kvůli převodovce je běžné i u konkurence. A nejen u automatických, někdy to bývá i u manuálních. Pokud tím Dacia zajistí bezproblémovost toho variátoru, tak to vidím jako plus. A že to zhoršuje akceleraci na stovku na 13 sekund, to nevidím jako problém vzhledem k cílové skupině. Ta cílové skupina by totiž s manuální převodovkou byla na stovce daleko pomaleji, protože neumí řadit a bojí se vytáčet motor.
No, to je blbost.
Zatím jsme ani neviděli ceny nových Dacií, takže povídání o "levných autech pro masy" je pohádka. Konstrukčně a výbavou už Logan ani Sandero nejsou tím levným autem, jako bývaly dříve. A pokud v nárazových a bezpečnostních testech nebudou výrazně lepší, pak ten drobný cenový rozdíl neobhájí.
A rovněž proti tvému nesmyslu je příchod elektrické Dacie, jelikož i ona musí vykazovat plnění emisních limitů. Ne Renault jako koncern, ale každá značka sama... Ale proč si zase nezanadávat na EU, že?
Renault tlačí EV a svým způsobem si může dovolit risk zdražení modelů PHEV a ostatních ICE na nesmyslnou úroveň z důvodu ekofašistické diktatury EU.
Dacia umožní dělat levné vozy pro masy, které podrží prodeje a tržby. Role Dacie půjde bohužel strmě vzhůru a zdá se, že právě Dacia bude do budoucna jedinou možností jak se v ekonomicky slabých zemích jako je i ČR bude moct běžný člověk dostat k novému vozu.
Celkem smutné je, že emisní diktatura opět sráží kvality produktu na naprosté dno. 49 kW a zrychlení nad 16s vrací základ na úroveň Felicií nebo Fabií HTP. Litrový výkon stále klesá. Ekofašisté se mohou poplácat po ramenou. Díky nim je nový model opět horší a opět si nový vůz pořídí méně lidí a nový vůz bude méně dostupný pro ekonomicky odpovědného člověka střední vrstvy. Bravo... :no::no:
Při snaze o maximální zrychlení se motor využívá v režimu kolem maxima výkonu a ten mají porovnávané motory stejný.
Tj. hodnota krouťáku nemá v takovém případě celkem žádný význam
Ale jinak souhlas, záměrné snižováná krouťáku nesvědčí o moc kvalitní převodovce
Tak za horší dynamiku může spíš jiné naladění motoru, dle tabulky má CVT verze o 18nm menší krouťák. Nechápu proč, asi to CVT co tam montují bude bohužel nějaké šméčko.
Obecně je škoda, že má Sandero jen takto udušené motorizace.
CVT se zahřívá, ale výhradně z důvodu mechanických ztrát. Ztrátová mechanická energie se sice mění na teplo, ale CVT není určené k výrobě nebo transportu tepla. Skutečná ztráta je pouze mechanická
Dům je jiný případ, pro něj teplo záměrně vyrábíš a úníkem přes stěny apod. ho zase ztrácíš. Tam vznikaji opravdu tepelné ztráty
Keď som mal 15, tiež som mal také nazory. Zaujímala ma hlavne zrýchlenie z 0 na 100 a maximálna rýchlosť. Potom som si kúpil auto a zistil som, že dôležitejšia je pre mňa pružnosť a spotreba . Čo sa týka bezpečnosti, pokiaľ viem, ešte neboli zverejnené výsledky narazovych testov (teda ak nemáš nejaké, na ktoré by si mohol poslať link) Ešte to auto poriadne nik nevidel a nejazdil s nim už tu máme hejterov 🙂 Myslím, že to nebude zlé, keď je to postavené na základoch najpredávanejšíeho malého auta v Európe.
Když jdeš po ulici, máš na sobě vždy brnění nebo aspoň balistickou vestu? A proč si tedy myslíš, že závody ve zbrojení v silniční dopravě jsou to pravé?
Myslíš, že se nezahřívá? Tepelnou ztrátu nemá jen teplený stroj. Myslíš, že dům je tepelný stroj?
Poukazování na ztráty u CVT je stejně časté jako dotovaná nafta.
Zrovna CVT ( variátor ) má velké tepelné i mechanické ztráty. To má výhodu jen v tom, že ten výkon máš vždy při akceleraci.
Ty jsi asi měl na mysli e-CVT ( planetová převodovka ), které je nejefektivnější s minimem třecích ztrát. Není CVT jako CVT.
Do púl mega je to vesměs sám třiválec. Tak proč seto furt řeší...
Pěkné auto.
CVT do města mezi vesnicemi asi ok a servisní náklady nižší než na dvojspojky?
Zajímavé jak moc CVT degraduje dynamické schopnosti aut a zhoršuje spotřebu. Plynule proměnný převod by přitom měl energii využívat nejjefektivněji. Nj, zjevně slepá ulička ...minimálně v podání Dacie
Ju, jakmile ti je nad 60 tak cajk. Navíc máš lehký auto, který tady všichni chtěji a jsou nerudný, když má auto nad 1,6 tuny. Tak to rozjeď s Dacii se super 1,1 tuny z 0-100 za 13s a hodně štěstí při nehodě. Dostali jsme za svoje money co si zasloužíme, vic bych v tom nehledal. Hlavne opatrne!