Kuga se prezentuje jako nejvíc elektrifikovaný model v historii Fordu. Nabídku nyní po plug-in hybridu a mildhybridu doplňuje také avizovaný full-hybrid.
Oproti PHEV je o 200tKč levnější, podle fotek snad nebude šoupat břichem o zem (jako PHEV) a dojezd atakující 1000 km je parádní. :yes:
Příjemný interiér a rozumná velikost vozu jsou dalšími kladnými body.
Oproti asijské konkurenci podle stejného receptu (velkoobjemový atkinson v kombinaci s elektřinou) má Kuga velké šance. Váhal bych nad 4x4, ale asi by stačil FWD.
Všechno pěkné, ale vedle EcoBlue 140kW nedává žádný smysl, nižší Vmax, horší zrychlení, vyšší hmotnost, méně utáhne, o půl litru více žere a za stejnou cenu.
Nevidím rozdíl jestli do auta dolévám močovinu, směs do ostřikovačů, benzín nebo naftu a močovina na rozdíl třeba od té kapaliny do ostřikovačů je na stojanu s pistolí. Ani jedno z toho nekonzumuji, takže nevidím problém.
AdBlue zamrzá, tuším, při teplotách někde mezi -10 až -15°C. S tím souvisí poměrně složitý systém (zpětné odčerpávání do nádrže, vyhřívání a další blbiny) - a to je jedním z hlavních důvodů, proč z aut typu Fabia, Clio atp. nafťáky výrazně zmizely.
Ony nafťáky nezmizely, byly odepsány od zeleného stolu.
To je krapet něco jiného než kdyby se verze s SCR zdražily a přestaly být prodejné.
Místo ruky trhu tady řádila viditelná ruka EK a EP a automobilek, které se nechají drtit.
A vy, příznivci benzínu, jste ještě nepochopili že nad dieselem zbytečně a hloupě křepčíte radostí, protože benzín je na řadě hned za dieselem a už se na tom pracuje.
Benzín půjde do kopru stejně jako diesel, ve stejný moment.
Takže jásej, blázne, jásej !!! Ale nakonec se budou smát jiní.
Zhruba PŘESNĚ OBRÁCENĚ = od zeleného stolu sou nafťáky celý tvůj život ZVÝHODŇOVÁNY
Stačí PŘESTAT jim zvýhodňovat palivo = vyřešeno
Že půjde benzín i nafta do kopru, ti vysvětlovala už pančitelka na základce. Že nafta byla celý tvůj život dotovaná a PROTO ti přišla zajímavější = si už jako dospělák pobral? Jestli si chodil na nějakou střední = asi víš že z tuny ropy je víc benzínu než nafty = na benzín dojedeš DÁL než na naftu. Všechno je to NAOPAK
Kdo potřebuje tahat karavan, koně, atp. tak je logické, že zvolí diesel. Ale jsou i řidiči, kterým nafta "nevoní" z různých důvodů a tebou vyjmenované výhody nafťáku jsou pro ně podružné. Já jsem jedním z nich. Pakliže je spotřeba téměř identická a auto stojí stejné peníze, nevidím důvod proč volit hlučnější, složitější a potenciálně poruchovější pohon.
To je pořád dokola (nafta vs. benzín), ale jedno je jisté, naftových motorizací ubývá a zůstanou jenom tam, kde dávají smysl - ve velkých SUV, kde je V6 diesel adekvátní volba.
´´No tak zkus najít protiargumenty, jsou tam obyčejné atmosférické motory a elektromotor s planetovou převodovkou.. stejně jako u Toyoty...´´ k tomuto boli tie ventilove vole... nie k tvojmu dieslu ;-)
Kdo nechce Kugu na delší štreky a chce jí jako mamacar na převážení děti a jízdy po městě s občasným výletem mimo město, tak jako daleko lepší vidím Kugu PHEV anebo základ s benzínem. Mě tohle smysl nedává v žádném módu používání, ale každopádně je dobře, že Ford dává na výběr, prodeje rozhodnou, kde je pravda.
To se tu nevyplatí nabízet https://www.tipcars.com/…-v6-3834380.html těch pár výjímek potvrzujících evropské pravidlo takovéhle motory si tu NEkupujeme = pokryjí tihle dovozci
To ja zas nechápem PHEV bez dotácii. Rozdiel 8000 EUR je úplne mimo reálnu návratnosť a veľká čast tých čo to majú ako mama taxi to ani nemá kde nabíjať. A základný benzín zas nie je možné kombinovať s automatom.
Ne každý může nabíjet. Za 100t dostaneš automat, +30kw a nižší spotřebu (oproti 1,5T).
PHEV je dražší o 200t - téměř ekonomický nesmysl. Lituju, že s HEV nepřišli o něco dřív, možná bych na něj ženu ukecal.
Proti gustu...... Soudě podle Mondea, kde se hybridní Mondeo prakticky neprodává (letos v ČR vidím podle SDA nula prodejů) nevidím ani prodeje Kugy s tímto pohonem jako nějaký trhák. A k tomu automatu, ten dostaneš u dieselu, u hybridu dostaneš skučící a vyjící cosi.
Fakt? To je pro mě velká novinka. Vím, že má velkou baterii v kufru a předpokládal jsem, že je nabíjecí. Je pravda, že Mondeo Hybrid bylo na trhu už před emisním terorem a v USA nejsou hybridní sedany zase tak neobvyklé.
Protože pod ní je velmi sofistikovaná zadní náprava. Ono i obyčejné nehybridní Mondeo má tu podlahu docela vysoko z tohoto důvodu, třeba i oproti starší generaci... na druhou stranu pak může hrát podvozkovou první ligu :)
Tak ja som vždy trochu skeptický pri výkonoch hybridov, kde dynamika nikdy nezodpovedá tomu papierovému kombinovanému výkonu, ale skôr tomu benzínu bez elektra (neviem, koľko má ten samotný 2,5-liter, 125 kW?). Takže v reále tam nebude oproti 1,5EB plus 30 kW, ale možno polovica.
Na druhej strane súhlasím, že je to nacenené dobre, 100t Kč oproti 1,5EB, v čom je už automat (sám osebe 40t Kč), nie je zlé. Notabene v porovnaní s PHEV, kde za 25 kW navyše zaplatíš až 200t, to nedáva ekonomicky vôbec zmysel (ak teda nenabíjaš každú noc a nechodíš len 50 km trasy čisto na elektrinu).
Osobne by som ale Kugu najradšej bral s výkonnejším benzínom, nejaký 2,0T s 200+ k, k športovému dizajnu a imidžu "Macana pre chudobných" by sa mi hodil najviac, žiaľ nie je. A z existujúcich motorov by som (pri menších nájazdoch) bral ten Ecoboost a ušetril oproti HEV 100t, pri rodinnom použití sa mi zase javí ako vhodnejší dízel so 140 kW, rovnaká cena, nižšia spotreba a dynamika v reále určite lepšia.
Diesel má nesporné přednosti, mě je ale ten hybrid prostě sympatickej - "velký" benzín vs. čtyřválcová nafta.
Záleží samozřejmě na konkrétním využití, já najedu hodně ale většinu mimo dálnice, pro ženu jako druhé auto na cukačky nafta už vůbec ne.
Díesel v běžných osobních autech bohužel v reálu naopak nemá téměř žádný přednosti. Je navíc nejporuchovější. Bez vícestupňového zvýhodňování (dotování) paliva = je v tržním prostředí pro běžný provoz doslova BEZ šance
Všechny tyhle závěry o přednostech sou postavený JEN a POUZE na dotování = v rovnejch podmínkách ŠMIDLEC FIDLEC KONEC
Vzhledem k dosti tristnímu vývoji evropského výrobního programu této značky v posledních letech totiž razím jednoduchou zásadu - když Ford, tak už jedině skvostný Mustang! :-):yes:
Kdyz si vzpomenu na kamaradovu F150, ktera ma vysouvaci schudek a zabradli, aby se dalo vylezt na korbu, tak jsem skoro rad. Nerad bych to potkaval u nas v centrech mest :)
Jojo, toho maji zase jini dva kamaradi. Jeden ma Bullit edici nekdy z r. 2007, druhy ma celkem novy petilitr. Bohuzel ho trochu skamaradil se sousedovic garazi pri posledni navsteve. Fotky ukazovat nebudu, jsou dost smutne. Ale uz je opraveny.