Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový materiál má být levnější než karbon. Vyrábí se ze lnu a jmenuje se Amplitex

Nový materiál vyniká vysokou pevností a nízkou hmotností, na rozdíl od karbonu je ale levnější a dokonce i ekologičtější.
Zpět na článek
Avatar - kuk
28. 11. 2020 23:34
Re: Kolik lnu je na to potřeba???
Běž radši kydat hnůj.
27. 11. 2020 08:27
Re: Drahý Trabant
Přesně to mě napadlo. Jak byli soudruzi před těma desítkama let v DDR pokrokoví, že :D
26. 11. 2020 21:08
Re: Drahý Trabant
Trabant a všetko z karbónu, kevlaru či hocijakého laminátu. Trabant má pokračovateľov permanentne.
26. 11. 2020 21:06
Stále to isté...
Už tu niečo také bolo, chceli vo veľkom pestovať na poliach palivá... Najprv to bola repka, potom cukrová trstina, na čom by nebolo nič zlé, pokiaľ by výsledné produkty nakoniec nepreleteli výfukmi motorov... Teraz budeme na poliach pestovať laminát...? Lebo o nič iného nejde. Mení sa len materiál, namiesto uhlíkového je to ľan, používa sa aramid, sklené vlákno, alebo sekané plnivá, uhlíkové, textilné, papier. Používajú sa rôzne živice, tvrdnú pri bežnej teplote, pri vyššej, pri atmosférickom tlaku alebo v autokláve - a stále je to vpodstate to isté. Nič nové pod slnkom, krátke "hurá", prišli sme s niečím akože novým, na čo sa zakrátko zase zabudne...
Avatar - Blue Sun
26. 11. 2020 18:53
Tedy,
už jen kvůli té povrchové struktuře se mi to fakt moc líbí. :-) Dovedu si představit takový design třeba na rámu silničního kola...
26. 11. 2020 15:44
Drahý Trabant
Takže Trabant má pokračovámí.....
26. 11. 2020 15:41
Kolik lnu je na to potřeba???
A jak budou len pěstovat a hlavně sklízet, převážet, skladovat atd., určitě to dá docela dost práce, aby to vše okolo bylo ekologičtější než u karbonu... Možná by bylo řešení opět dát šanci bakelitu :-)