Nejprodávanější elektromobil roku 2019 jsme konečně vyzkoušeli v rámci redakčního testu. A jestli byste se rádi projeli, lze se k němu vcelku snadno dostat.
Vezměte si třeba nové superrychlé nabíječky Ionity, které sice umí nabít elektrické auto relativně rychle, ale jedna kWh vás vyjde na 20 Kč. Každý ujetý kilometr vás pak bude stát skoro stejně, jako byste jeli s osmiválcem.
Suhlas, po A8 jazdia vsetky Tesly v pravom pruhu za kamionom resp. max 120 km/h. To je moja skusenost. Mna este Tesla na DE dialnici nepredbehla - nie nemam taky vykon, ale tak maju uz skusenost, co to znamena zrychlit v takych rychlostiach. Kam padne dojazd a patlat sa na mobile a modlit sa, ze este aj za ten cas tam nikto nedorazi ...
A v zime ked to ma este aj kurit, tak to tu nevidam vobec. Aj ked Covidak aj moj najazd stiahol dost.
Citujem:
"Účinnost elektromotorů u dnešních elektromobilů je přes 90 % a je to zhruba 5x více, než v případě spalovacích motorů. "
Chudence spalovaky maju ucinnost 18%. Demagogia a ovulacia na nete.
Asi by sme mali zacat tu efektivitu prepocitavat celkovo nie ?
Tak komunisti su tam len ti hore, tak ako manageri na zapade. Ti dole maju tvrdy kapitalizmus vsade. Absolutne sa zmazava rozdiel v systemoch, len nazvoslovie sa meni. Milionari z Ciny tiez nie su vynimky, ze ...
jo, je to super a základní program za 6 éček myje nejlíp. ty dražší programy už používají agresivní chemii a musel jsem měnit těsnící gumy kolem oken, protože změnily barvu
No tak takúto umyvárku som ešte u nás neobjavil. Buď kefy, alebo ručne sám resp. niekto iný. Ak by bola možnosť na Lazerwash určite by som sem tam využil.
Ak sa nemylim, tak s konceptom vsetko vpredu prisiel konstrukter Alec Issionis a cielom nebola cena, ale velky vnutorny priestor na malom podorise.
A do dnes plati, ze auta s klasickou koncepciou su v interiery o triedu mensie.
160 stačí... a když už někam jedeme, tak tam většinou den strávíme, v tom problém není. Ale 200 dojezd, v kombinaci s časem nabíjení a hustotou chargerů (z Prahy až na Rozvadov ani jeden)... to pořád není ono.
Když si spočítáš, že po hodině a půl jízdy strávíš dejme tomu 30 minut nabíjením na 80%, abys ujel dalších 160... efektivnější bude zpomalit na těch 120, co Tesly nejčastěji jezdí na D1 ;-)
Video nic moc... jel 2x90km okruh, ze kterého 11km držel omezení 80 nebo 50... pak zase pršelo... mohli tam aspoň zveřejnit průměrnou rychlost, pro představu.
Laserwash Brno. Vygoogluj si to. Vjedeš jako do klasické myčky, všechno je stejně, jen se to myje tlakem vody, kartáče se toho nedotknou.
Aby nedošlo k mýlce, to se nemyje rukama:)
Ale někdy si jen tak pro radost auto umýt ručně umyju...
edit: i osemročné auto můžeš nechat rozleštit a pak už ho mýt bez kartáčů. v určitě kategorii se asi řeší, jestli auto jezdí, ale u nového je vážně škoda ho ničit hoblováním...
Svým způsobem je to nejbezpečnější způsob přepravy. Kenel nebo klec v kufru je sice supr, ale hodně nárazů jde zezadu a pak pes je vyloženě v deformační zóně. Na zadních sedadlech je v prostoru, který by měl zůstat relativně stabilní i po nárazu.
Tak jestli chceš po civic R pohodu na rozbité silnici je to problém :-)
Když porazí na okruhu bmw3 tak to neznamená, že to je nejlepší podvozek za všech okolností, ale rozhodně ten podvozek dělal někdo kdo o tom ví dost. :-)
A víš proč je motor příčné? Ano zase cena. Takže nejlevnější uložení motoru, nejlevnější typ zavěšení. To je dne realita u 93% prodávaných aut.
Máme, ale to už ho môžem umývať aj doma pred domom. Ak dám auto umyť či už na kefy, alebo ručne, tak ten čas môžem využiť.
Ja osobne na novších autách kefy moc nepreferujem, ale nie kvôli ochrane laku, ale preto že sú tam kvôli tvarom auta miesta, ktoré dobre neumyjú.
Pár aut som už predával, ale kvalitu laku nik neriešil. Na jednom som dokonca nechal neopravený ťukes na nárazníku, ale ak je technika dobrá, tak pri 8 a viac ročnom aute už kozmetické detaily nik nerieši.
No zdá sa, že autám moc nerozumieš. Čas na okruhu je irelevantný údaj. Väčšina okruhov má povrch rovný ako sklo. Predošlí Civic type R bol na okruhu špička, ala na mojej ceste do práce by mi vypadali plomby.
A áno veľa drahších aut ma McPherson, ale zas majú interiér. Okrem toho Ústup McPhersonu nie je len kvôli cene, ale hlavne kvôli priestoru. Auto s motorom naprieč nebude mať vpredu dvojitý lichobežník a kvôli čoraz komplikovanejším emisným systémom toho miesta ubúda aj u aut s klasickou koncepciou.
Re: Bříza: Němci rozhodli, že budeme jezdit na elektřinu, ni
Samozřejmě, že by to Němci sami neprotlačili. Ale na někoho se to hodit musí, a když to řekne zástupce byznysu, tak je to přeci pravda. ;-)
Jo, palivové systémy do aut nebudou potřeba? Tak ať začne makat na něčem, co potřeba bude. To je to, co tu říkám pořád. Neustále si lidi stěžují, jak nás převálcuje Čína, ale pak, když mají něco udělat pro změnu, tak jen bulí na Novinkách...
Jen jsem to napsal jazykem, který bys mohl pochopit... Snažil jsem se mluvit slušně a civilizovaně, zatímco ty jsi házel jednu urážku za druhou. Tak jsem ti to řekl na rovinu. Po pravdě, je mi jedno, co si o mně myslíš, vždycky budu lepší, než ty.
Ano, Telsla není pravé auto, je to jen nudný a nepříliš kvalitně vyrobený elektrodopravník s gigatabletem. Pro bohaté technologické nadšence - proč ne. Hlavně ale, ať mi podobné zkratowozy žádní politici a regulátoři nevnucují!!! :-O:-(:-(:no:
Re: Bříza: Němci rozhodli, že budeme jezdit na elektřinu, ni
Uhlasovalo by to Německo samo?
Podívej se na poměr v jakém to bylo schváleno.
Edit. Pro doplnění, menší státy maji v parlamentu více zástupců k přepočtu k počtu obyvatel.
Re: Bříza: Němci rozhodli, že budeme jezdit na elektřinu, ni
Hlasování proběhlo v evropském parlamentu kde jsou zástupci všech zemí.
Hlasování lze jednoduše dohledat.
Takže v tom rozhovoru je spíš vidět jak jsou lidé navázání na ropu schopni kroutit realitu směrem proti ev a proti Evropě.
Smutný je, že podle toho co čtu jim dost lidí veri😐
Re: Bříza: Němci rozhodli, že budeme jezdit na elektřinu, ni
Asi vše co v té citaci je. Nerozhodl to Německo. Hlasování pro limity a diskuze o tom se účastnilo všech 28 státu unie. Včetně ČR. Severské země jsou pro mnohem přísnější limity.
Tohle by mohl majitel automotiv firmy vědět...
Jen pro doplnění, byl to rok 2014.
Tak ja nerikam, ze to je hitparada...
A 160 beru jako optimalni cestovni rychlost v Nemecku.
Ale uz dnes to s M3 LR neni problem.
Do par let bude pomaly nabijeni u kazdyho zakaznika (a hotelu...). ;-)
Jestlize tam stravis idealne 4 hodiny, tak muzes mit pul "nadrze", pres noc samozrejme plnou.
Tady je odkaz na ostrejsi jizdu do 180km/h se spotrebou 29kwh a dojezdem (skutecne odjetym) pres 220km.
https://youtu.be/79lVfIi17GU
jednoduché počty, kilometr s 40i je aspoň za tři koruny, nekupuju nic pod 98 takže většinu času sto, možná že v koroně to bylo níž, ale pod 10 litrů x 30 Kč se dostanu jen málokdy, takže kilometr s elektromobilem za korunu nebo pod ni (spíš níž) je rozdíl dvě koruny na každém km, při nájezdu 50 tis. ročně je to kilo rozdíl...
každé dva až tři měsíce výměna oleje u BMW plus dekarbonizace...
No dobře, ale 160 tempomat není žádné závodění, to se dá jet většina té dálnice úplně v pohodě... s troškou nadsázky sjedeš z okruhu na Zličíně a tempomat vypneš po 450km před Stuttgartem (když už opravili ten úsek u Norimberku). Viděl jsem nějaké grafy a Model S měl při 160 dojezd 120-140 mil.
To nemluvím o tom, že u zákazníka se dá parkovat, ale ne nabíjet... asi by se dal cíleně hledat hotel, kde by to šlo, ale i to je omezení, náš běžnej hotel měl pár míst bez zásuvek (pár let zpátky) a jinak normálně parkování na ulici. A samozřejmě spoléháš na to, že bude volno na nabíječce po cestě atd.
Citovat z rozhovoru jde i tohle.
"Vezměte si, že mladé už nezajímají tolik značky, nechtějí vlastnit auta, vyznávají raději sdílení. Všechno budeme sharovat. Podniky, byty, auta. Bude to líbivé a covid to může zrychlit."
Vzhledem k tomu, ze to je celodenni cesta - jedno nabijeni behem obeda. Tohle nabijeni bych nepocital.
A dve na zastavkach, ktere dela normalni clovek tak jako tak, tak bych rekl +pul hodiny oproti spalovaku?
Kdo tohle jede parkrat za rok, nevidim problem.
Dneska uz to s Teslou (treba touhle z testu) neni tak hrozny.
Chapu nadseni tvyho kolegy.
Mne na cestach drive hrozne vadil hluk motoru. Typicky dieselovych oktavek 1.9tdi, 2.0tdi, 1.6tdi...
Vzhledem k tomu jak Tesla v některých porovnání na okruhu uspěla se zavedenou konkurenci bych to neviděl tak černé s tím co umi🙂
A k podvozku, je mnoho aut za stejnou cenu co T3 a má McPherson.
PS Kdyz clovek jezdi casteji, tak jsou zastavky zdravotni prinos... https://zpravy.aktualne.cz/…ac80025900fea04/
Ja jsem jeden cas takhle jezdil hodne.
Kdyz pak jezdis delsi dobu vic, tak nechces porad zavodit a honit na dalnici minuty...
I kdyz nekdo to tak ma mozna porad. Ja ne.
Ne, Stuttgart (ono to teda není přímo Stuttgart, proto to jezdíme výhradně autem) bych Teslou zrovna jezdit nechtěl, tam je spousta rychlé dálnice a v tom režimu by to znamenalo minimálně jedno plné dobití.
40i mi už pri tom tanku X5 nedávalo veľký zmysel. A 30d je fajn.
Nie som žiadny závodný jazdec, kvôli chrbtici som chcel vyššie auto.
Zvažoval som aj hybrid X5 45e, ale cenovo to bolo inde a obával som sa aj vyšších prevádzkových nákladov (batéria, predajnosť). Plus BMW malo opakované zvolávačky s baterkami.
Btw, obyčajný hybrid: kamarát má Lexus RX450h - oveľa vyššia spotreba a tým aj emisie ako ja na podobných trasách. Ďalší prešiel z Audi SQ7 na SQ8 (oba 4l TDI). SQ8 prišlo v rámci deklarovania znižovania emisií s hybridnou technolódiou a spotreba mu vzrástla.
Úplne konkrétne BMW 540i, za rok 2019:
- nájazd 36 066 km,
- palivo 2788,45 l,
- cena 84 977,57 Kč.
Tj. priemerne 7,73 l/100 km, cena paliva 30,47 Kč/l. Tento rok je to samozrejme lacnejšie.
A vážne 540 i za 7,73 l/100 km. Je pravda, že bývam v menšom okresnom meste a prevažné cesty sú diaľnica a okresky, dlhé trasy.
Nemám veľmi rád tie debaty, že vážne a či vôbec mám auto. Očakávam, že sme dospelí a je možné dať konkrétne čísla bez spochybňovania :)
Nevylučuju, že jsem ovlivněný svou bublinou... ale většina lidí co znám a jezdí 40+ tak mají ten mix pestřejší. Naše firemní auta mají za posledních pár let nadpoloviční většinu kilometrů na trasách typu Stuttgart, Krakov, Bolzano... a menší půlku ježdění po republice.
Pravidla slušného chování... ach ano, to jsou přesně ta pravidla, která skoro nikdo nedodržuje, a to ani ve společnosti, kde je to téměř závazné. To sis prostřelil obě nohy.
Tvé chabé pokusy o urážky jsou pak jen důkazem tvého zoufalství a naprostého nedostatku rozumu a argumentů. Utrať se, pro svět jsi přítěží.
Kdyz pominu to, ze jezdis podle ceny paliva a ujetych kilometru asi za 7l/100km ( :-O vazne?) s 540i, tak i kdyz do niceho neinvestujes (jak ty pises - fotovoltaika atp.) tak jezdis s EV typicky za tretinu ceny.
To je porad uspora 60.000kc. ;-)
Nutne investice pro EV jsou urcite nizsi nez 60.000Kc. Hyundai zarizuje wall-box zdarma atp.
Takze i pri konzervativnim vypoctu ta uspora dela za tech pet let asi ctvrt milionu za tech pet let.
to aj mna. tento prepocet je od "nadsenca", ktory ale s Teslou nema ziadne skusenosti. oproti napriklad BMW v podobnej cenovej kategorii bude mat majitel Tesly vyssie naklady na poistenie ... od 50 do 100 %, co je cca 20 000 CZK navyse pri Tesle 3 ( pri Tesle X to bude uz cca 55 000 CZK rocne viac /. Navyse vychadza rezia Tesiel, ale aj inych EV drahsi v porovnani s klasickymi autami, pretoze vacsinou maju specificke pneumatiky, ktore sa vdaka vyssiemu tocivemu momentu a hmotnosti nicia rychlejsie a su drahsie. Moj odhad je, ze ceklove naklady na prevadzku budu pri novych autach velmi podobne. Zamerne pisem o porovnani pri "novych" autach, pretoze dnes si snad kazdy normalny klient D3 kupi servis a zaruku na 5 rokov ... stoji to cca 2 000 EUR a pocas najblizsich 5y nema realne ziadne naklady / okrem oleja a filtru mimo interval /. Tak isto aj vsetky poruchy na Teslach by mali byt v ramci zaruky. Pri kupe jazdenej Tesly 3 vs BMW 3 / ked uz nebudu platit fabricke zaruky a servis / som presvedceny, ze sa stane prevadzka Tesly 3 drahsia kvoli asi 2 az 4 nasobnym cenam v servise a nemoznosti servisovat EV v lacnejsom "neznackovom" servise, co je pri D3 bezne.
Bříza: Němci rozhodli, že budeme jezdit na elektřinu, nic to
Zaujímavý článok, pekne to zhrnul:
„Zapomeňte na debaty, jestli se elektroauta rozšíří a jestli dávají vůbec smysl. Němci se pro ně rozhodli, takže to tak bude,“ říká Vlastislav Bříza mladší, spolumajitel holdingu Koh-i-noor, a tudíž člen jedné z nejpodnikavějších a nejbohatších rodin v Česku. Bříza kromě byznysu učí mezinárodní vztahy na Univerzitě Karlově a rád mluví otevřeně.
„Automobilky dolů s cenami nepůjdou, protože by prodaly moc aut se spalovacími motory a dostaly by pokutu kvůli nedodržení emisí. Je to bláznivé. Šrotovné bude maximálně na elektromobily. Ale ty budou pro lidi stejně příliš drahé,“
Zatím dobrou. Otření bokem auta o keř mi na minulém autě (škodovce) udělalo škrábanec přes celý auto, teď se mi povedlo ještě horší otření, a lak bez poskvrnky. Plus se auto líp umývá, ale zase pokud nechceš ochranu brzy zničit, pořád bys neměl jezdit na běžnou myčku.
A v neposlední řadě mi před aplikací vyleštili lak, vypadá to fakt dobře.
Zaujímal by ma výpočet úspory 130-150 tis. Kč ročne.
Jazdím cca 40 000 km ročne.
Predtým som dával na BMW 540i cca 90 000 kč ročne na palivo, teraz BMW X5 30d podobne, resp. o trocha menej.
Servis je predplatený + 5 rokov záruka, po 12-15000 km dám vymeniť olej extra nad rámec intervalu, to stojí v origo servise 5000 kč. Takže ročne 95 000 kč + pneu).
Predpokladám, že elektrina tiež niečo stojí (resp. investícia do fotovoltaiky, batérie, domácej nabíjačky tiež nie je zdarma).
Každopádne nespochybňujem rozhodnutie pre Teslu. Pre niekoho môže dávať perfektný zmysel. Osobne sa okrem mojich dlhých trás bojím kvality Tesly, fandím však tým čo majú odvahu a idú do toho.
Podvozok nie je len základný koncept, ktorý sa opakuje naprieč značkami. Ide o detaily. Ten človek tam ukazoval konkrétne prvky, ktoré boli komplikovane zvárané. Vyžadovali si oveľa viac času na linke. A ani samotne diely neboli lacnejšie.
Dvojitý lichobežník vpredu a viacprvok vzadu je v prémiovom segmente celkom bežný. A opäť ide o detaily ako sa to presne vyladí. Použi nevhodné dĺžky ramien a celá kinematika je nanič. A vyladiť tlmiče je ešte väčšia alchýmia.
A pak si přečtu tento test a žádné chvalozpěvy na podvozek nevidím. Jako zákazníka mě moc nezajímá, jak je ta která věc řešená, ale hlavně jak funguje.
Tak v tom videu je to spíše domněnka. Hustotou vzduchu to rozhodně nebude. Takže bych hledal chybu spíš v tom videu.
Ztracus schopnost kriticky myslet u důkazů který ti vyhovují. .
To jsi ale spíše špatně rozumněl problematice. T3 má přední nápravu lichobeznik a zadní nezávislou. To opravdu konkurence nedělá. Nedělá to i z toho důvodu proč píšeš, protože je to drahé.
Ale je tam zásadní ale. Řešení podvozku co má Tesla je technicky daleko vyspělejší než běžný McPherson. Takže to není o tom, že tomu nerozumí.
Neuložilo mi príspevok, tak na druhý pokus len stručne. Niekde som videl rozborku TM3 s analýzou nákladov. Na podvozku a je veľa vecí riešených komplikovane a zabehnuté značky to tak nerobia. Výroba je neefektívna postupmi a počtom ľudí. Záver bol, že ak by to vyrábala zabehnutá značka, tak marža by bola cez 20%.
Problém Tesly nie je šetrenie, ale to, že niekto kto rozumel elektronike si myslel, že postaviť okolo toho auto je už len maličkosť.
Given their dramatic powertrain differences, you might think it’s difficult to compare the two. But the BMW 3 Series and Tesla Model 3 share more in common than you might think – size, performance, and safety features most notably. But in the end, while the BMW has four decades of history behind it, Tesla and the superb Model 3 are designed more with the modern buyer in mind. And that gives it the edge.
PS Trocha ekologie: Tesla ma v USA udavanou spotrebu (viz tabulka v odkazu) 131MPGe, coz je po prepocteni ekvivalent 1,8litru/100km. :yes:
Ano EV nejezdi za nulu. Ale je rozdil jezdit za dva litry nebo za osm (cca spotreba toho BMW).
Tvrdosť laku je možno podobná, ale hrúbka sa často líši. V tomto teste sa pozreli na dve novinárske auta, ktoré bežne jazdia na kefy. Na oboch bolo poškodenie, ale na Toyote oveľa menšie.
https://youtu.be/mpUMs-irNFE?t=360
Existoval som, ale bola iná doba. Nebolo nutné sa tak ponáhľať ako dnes - stres a zhon nebol zďaleka taký ako dnes. Väčšina ľudí mala prácu pár km od domu a skoro všetci mali rovnakú pracovnú dobu. A tak podobne. Ako to celé bude, netuším. Ale stále mám pocit, že dobre už bolo.
Víš co, to jsou různé perspektivy.
V USA je ten, kdo by chtěl zdravotní pojištění pro všechny, považován za komunistu.
Já jsem apriori pravičák, ale... musí bejt nějaká rovnováha. ČR je třeba v tomhle docela příjemně vyvážená.
Pusť si třeba dokument Hranice práce... jako rozšíření obzorů.
Nj, viz diskuse pod SMaxem... ono se na prostor lehce zvyká. Já mám Insignii plnou pořád a kdybych věděl co bude, vzal bych kombíka, i přes jisté výhrady k designu... ne že by se to s tím liftem nedalo, ale dře to.
Jj taťka po revoluci privatizoval KOH-I-NOOR a junior bez práce přišel k velmi slušnýmu majetku = a diky změnám ve světě který včas neodhadl teď o část byznysu přijde = tak to kritizuje ;-)
Západní svět otáčí k řekněme až salonnímu levicovému humanismu. To povede k novým tendencím založení rovnostářské společnosti. Mám obavy z dalšího neokomunistického hnutí pod pláštíkem velmi hezkých myšlenek. Nebude se tomu říkat ukradení či znárodnění majetku, ale například sharování (sdílení, pozn. red.). To vše třeba ve jménu ekologie nebo nutného přerozdělování, až lidé zchudnou kvůli covidu.
Ono s tými elektroautami a novými pravidlami je to relatívne. EU bude zavádzať nové prísnejšie zákony, limity..., ľudia stratia trpezlivosť, zvolia nejakých "expertov-politikov" a je po "eko" EU. Alebo prídu nejaké nové štúdie, ktoré ukážu "inú pravdu"... Kľudne sa toho môže stať veľmi veľa za pár rokov.
Našťastie nebývam ďaleko od práce, obchodov... Keby niečo, tak sa dopravím pešo, bicyklom...
No ale zas BMW 3 je pre mňa podstatne lepšie auto ako Tesla. Ak by som sa mal medzi týmito autami rozhodnúť, tak jednoznačne BMW ;-). Ak by som chcel šetriť, tak si kúpim auto za 1/3 ceny (napr Corollu) a jazdím 10 rokov zdarma :-!.
Nemyslel som, že má človek nejako extra vyhadzovať... Poznám ľudí, ktorí majú dostatok peňazí a za "korunu si dajú prevŕtať koleno" :-!. Pritom sami sebe až tak nedoprajú. Poznám aj takých, ktorí nemajú, ale kúpia si všetko, lebo to chcú a potom idú z úveru do úveru...
Ja som "skromný chlapec" a tá moja Mazda mi absolútne bohato stačí. Je to auto, na ktorého prevádzku mám a absolútne nijako neobmedzuje môj život. Drahšie auto k šťastiu nepotrebujem.
Tak znovu, kde je to psáno, že to MUSÍ být? Prosím, nějaký novinářský kodex, zákoník nebo něco podobného, který jasně řekne, že jiným způsobem obstarané vozidlo nesmí být otestováno.
Jo, že nemáš, protože to neexistuje? Tak proč tu vysíráš, šmejde? Zalez zase do díry jako zpráskaný pes, protože nic jiného nejsi.
Gigafactory 1 byla první teslí fabrika. Začali tam úplně od píky a museli si projít všemi dětskými nemocemi. V Číně je to už třetí a hodně nedostatků vychytali. Následující Gigafactory 4 musí vyrábět kvalitou zcela srovnatelné vozy jako konvenční evropský mainstream. Uvidíme za necelý rok...
Jinak Gigafactory 3 je první automobilkou v Číně, kde komoušská havěť nemá žádný podíl. Třeba VW a spol mají menšinový podíl v SAIC, zbylých 51 % drží stát.
Za mě je z praktického hlediska na T3 nejhorší prostornost interiéru. Konkrétně prostor na nohy vzadu, kdy výška sedáku nad podlahou je doslova zoufalá a snad nejhorší mezi vůbec všemi vozy. Opravdu vzadu je na tom T3 hůř jak Citigo!!!
Těžko říct, jak se to bude vyvíjet. určitě si pamatuješ časy, kdy jsi auto prostě neměl... a taky jsi existoval. Jsem zvědavý, jak to budou řešit, zákazem spalovacích u nových aut, nebo zákazem spalovacích u všech aut, nebo brutálním zdražením/zdaněním jako u cigaret?
EV a Teslu celkem sleduji. S několika majiteli EV se znám. Takže o tom i něco vím trochu jinak než jen že si tu něco přečtu na ACZ :-!
Právě proto jsem dost vysazený proti lhaní, které předvádějí místní EV vypatlanci.
Podle mě ten důvod je jednoznačně efektivita EV motoru jako takového. Výrazně pak závisí na jízdních odporech. A samozřejmě, vítr, mlha, srážky ... ovlivňují hustotu vzduchu a celkový jízdní odpor. U spalováku se tohle ztratí v oné "neefektivitě". Navíc spalovák při hustším vzduchu dostává více vzduchu a tím lépe spaluje. Což je opak EV, kdy hustší vzduch znamená jen větší odpor.
Nebavím se o gumě. Tam je logické že vzhledem k okamžitému nástupu kroutícího momentu nemůžeš dát Teslu na blbý pneu. Dokonce to myslím někdo zkusil a s autem se v podstatě nedalo jezdit. Možná to bylo v nějaké zkušenosti, ale tohle už nedohledám.
Jo, fakt to tam řekli - křivdil jsem ti, sorry. Ale i tak nevidím žádný logický důvod, proč by déšť nebo vítr měl zásadněji než u spalováku zvyšovat spotřebu - podle nich snad dokonce o třetinu.
No ale ak sa na TM3 dívaš ako na spotrebič, ktorý má nejak urobiť svoju službu a o pár rokov ho aj tak nahradíš novším, tak v zásade toto plní, teda až na tú cenu.
Tak ten poměr mezi aerodynamikou a valivým odporem je asi stejný, ne? Resp. závisí na efektivitě obého... a typické EV má jak optimalizovanou karoserii s dobrým Cx, tak obvykle optimalizované pneu.
PS: zase pokud má relativně těžké auto nějak zrychlovat a brzdit, tak to s tou optimalizací pneumatik nemůžeš úplně přehánět... a konkrétně testovaná Tesla má Michelin Pilot Sport 4 a jestli dobře koukám, tak 235/45 R18... což teda žádná ekoguma není.
Můj závěr zatím je takový, že to je opravdu v důsledku účinnosti a efektivity. U EV např. mnohem víc závisí právě na valivých odporech. To je taky důvod proč mají EV velká kola (větší průměr = menší valivý odpor). Pokud se ti změní odpor povrchu např. tím že máš vrstvu vody na silnici, má to výraznější dopad na EV než na ICE.
Proč je to zásadnější pro EV než pro spalovák?
Přece ta práce, kterou je nutné vykonat, má u spalováku i EV stejné složení - odpor vzduchu daný čelní plochou auta násobenou součinitelem a rychlostí na druhou + valivý odpor pneumatik, který ale opět závisí jen na vlastnostech té gumy (šířka nahuštění atd.).
A stejně tak je stejná procentní změna té práce (výkonu)... pokud déšť přidá 20% valivého odporu a valivý odpor je 10% práce, pak ta práce vzroste o 2%.
Jediný rozdíl by mohl být v tom, že spalovák plýtvá více procent na režii toho že běží a méně konvertuje do vykonané práce...
Ano, chápu, každý, kdo nekope do EV je "EV vypatlanec". Škoda, že opět píšeš naprostý nesmysl, protože ode mě nic takového nikde najít nemůžeš...
Tvůj "fakt" je jen tvá duševní porucha, nic více. Tohle testované auto má o Modelu 3 větší vypovídající hodnotu, než novinářská testovačka...
Za deště se "výrazně mění jízdní odpory"? Ta změna je neznatelná u jakéhokoli auta. Kdyby to bylo TAK znatelné, aby to ovlivnilo EV, poznáš to i na spotřebě jakéhokoli spalovacího auta.
Ty už fakt nevíš, jakou lež si vymyslet. :-D
Tuhle Teslu bych si dokázal už představit jako univerzální rodinný dostavník. Občas bude přece jenom narážet na limity, které spalováky nemají, ale zase poskytne jiné výhody.
Já ale zatím zůstanu u spalováků, dokud můžu. Předpokládám, že moudré orgány mě časem donutí přesedlat na elektro.
Co jsem chtěl říct je, že vliv deště na spotřebu nebude žádné specifikum EV, podobný vliv by měl být i u spalováku, jen si toho člověk asi tak nehledí... ono taky na nádrž ujedeš víc a většinou se ti to nějak smíchá.
Jinak v rámci teoretické diskuse - jakékoli dupání na brzdu je mrhání energií... a pokles spotřeby při poklesu rychlosti platí ve vyšších rychlostech, kde nárůst odporu vzduchu rozhoduje... v těch nižších to vždycky platit nemusí, zejména pro spalovák, který má i nějakou svou režii.
tak ale zase take nieco tu neprekvapi :) na druhej strane si trochu zaujaty. celkovy "feeling" z tejto "recenzie" mi pride uplne v pohode pre ludi, ktori Teslu nikdy nejazdili. jasne, mohol mozno napisat viac o ergonomii pocas jazdy a pod. a vyhnut sa nezmyslom o zapozicke, ci hrach. recenzia sice nie je moc sofistikovana, ale na precitanie pre zaujimavost je to v pohode. taka drobnost, ale o profesionalite hovori aj zmienka o kozenych sedackach, ktore su kozenkove a citit to uz na dotyk. viem, je to drobnost, ale motoristicky novinar by mal nieco take vediet, si myslim. T3 LR so svojim dojazdom by bol uplne v pohode daily car, myslim, ze aj interier by som dokazal prezit ( aj ked len biely a cierny interier je fakt zle ... nechapem, preco nepresli na latky a samozrejme volant ... ten je hrozny ), ale co mna ako potencialneho kupca uplne odrovnalo je servis a riesenie reklamacii v ramci zaruky. tieto dve "oblasti" su zial ( zatial ) nieco, co Teslu diskvalifikuje v pripade narocnejsich zakaznikov, ktori od auta okolo 60k + ocakavaju jeho pohodlne a komfortne uzivanie ( ktore nie je len o jazde, ale aj o starostiach s autom a rieseni problemov s nim )
No, ale když zpomališ s něčim co neni perpetum mobile tak je jasne, že se sniži spotřeba. A jistě nějake rozdilnosti budou pokud jde o ruzna auta s rozdilnym pohonem jako např. aerodynamika či odlišna učinnost pohonneho systemu.
Ale je fakt, že na dešti maš delši dojezd...tedy pokud dupneš na brzdovy pedal.
Ta megagigaúspora netěžit nepřepravovat nezpracovávat nerozvážet a nemít tísíce čerpacích stanic všechno na elektřinu včetně finálního čerpání ropnýho produktu do auta vs nepatrně jinak myslet při tankování/dobíjení auta = ZA TO STOJÍ
Jsem zvědavý, jak tím zamíchá covid.
Před covidem jsme k zákazníkům docela jezdili, teď už od jara minimálně a osobně si myslím, že už se to nikdy nevrátí.
Ale na druhou stranu... pokud o tom chceš uvažovat jako o konkurentovi 3er a Passatu, tak tam typická cílovka ty dlouhý trasy jezdí.
Jsi absolutně mimo! Já se jen držím faktů a nesnáším překrucování a především lhaní zelenoekořiťolezů. Je třeba říkat pravdu a bránit šíření neokomunistických praktik řízených EU pod zástěrou falešné ekologie.
O tom autě se nejspíš moc říct nedá. Co chceš napsat o golfovém vozíku? Když to neřadí, projev motoru není žádný... o klasickém autě toho můžeš napsat daleko víc.
Ano, novinář si půjčil normální, nedealerské a nenovinářské auto v normální výbavě, které si koupil obyčejný člověk, a otestoval ho. Kruci, to je zločin, otestovat auto, jakým jezdí běžní lidé. To by tak hrálo, kdepak, mají se testovat jen pěkně navoněné, načančené novinářské specialitky...
Napsal bych ti "jdi se z té nenávisti léčit", ale u tebe už to nemá cenu.
Nemyslím, že by v tom EV mělo být nějak výjimečné... stěrače neberou nic, zvýšený odpor pneumatik je stejný pro EV jako pro diesel... spíš to u toho dieselu tak neřešíš, nebo jezdíš normálně rychleji a v dešti trošku zpomalíš.
Jde o celkový formát testu. To je základní předpoklad. Prostě základ.
Není ot tak dávno, co tu kvůli tomu chyběly testy Hyundaiů, protože ofic. výpůjčky pro novináře zrušili. Držela se určitá úroveň. Ale tohle? Toto prostě JE novinářská neprofesionalita :-!
Ak v reálnom živote nebudeš mať ne elektroauto, asi si nekúpiš nič, lebo za nemnoho rokov iné proste nebude. A spaľovák z bazáru ti tak "osladia", že sa na to radšej vykašleš a budeš vďačný za preplnený smradľavý autobus jazdiaci na naftu.
Ta trojková Tesla stojí víceméně to, co trojkové BMW. To není zase "tolko peňazí".
A jestli vystačíš s dojezdem, a bereš to jako daily car... tak není důvod nejezdit o 150 tisíc za rok levněji..
Zalezi akej baterke, nie su vsetky rovnake a zalezi na jej chladeni. A zalezi vela na celkovom battery managemente, nemyslim si, ze mas uplne pravdu. Navyse uvedeny nabijaci vykon Tesly este u nas s velkou rezervou nemas sancu dosiahnut.
Ja by som si ho nekupil, pretoze mam rad ked motor ´´žije´´ a ja rad zijem s nim ;-)
"Iamal" Hovorí sa, že časté rýchlo-nabíjanie škodí baterke... Takže rýchlosť nabíjania z dlhodobého hľadiska nie je až takou super výhodou.
Pokiaľ nezhorí a nezapáli "1/2 dediny"... :-! https://vtm.zive.cz/…091/default.aspx
V reálnom žvote si elektro auto nekúpi väčšina z nás ešte dlhú dobu...
zalezet bude na typu chemie danych baterii, vetsina automobilek toto neskutecne zaspala a nakupuji vesmes takovej lepsi odpad krtery pak montuji do jima vyrabenych BEV, a ten rozdil ikdys je treba jen 4-6 letej tam je takovej ze proste ty baterie jsou uplne jine z pohledu zivotnosti, z pohledu BMS a dalsicyh veci ktere realne ovlivnuji zivotnost a vyuzitelnost baterie
automobilky ktere pochopili elektromobilitu davno a nesnazi se jen reagovat kvuli pokutam za emise si proste radsi vyberou i par centu drazsi baterie a dopreji tem bateriim i potrebnou peci treba co se tyce BMS, a odmenou je jim pak to, ze zakaznici po par letech vidi ze ty baterie vydrzi a funguji lepe nez u jinych automobilek
tohle se ale postupne bude smazavat, ten rozdil, protoze i ty automobilky ktere do elektromobility jakoze skacou pohlave a za co nejmin, tak pomalu zacinaj zjistovat ze zakaznik jim to nebasti a ve finale to tu automobilku stoji vic nez kolik na tech baterkach usetrila
Tesla si to proste vzala cele pod svoje ruce vlastnich inzenyru hned od zacatku, a nastavila si to tak, ze to ma nejen levnejsi nez konkurence ktera to musi nakupovat a tedy musi dat vydelat mnohem vetsimu poctu lidi a firem z dodavatelskeho retezce, ale take ma celej proces mnohem lepe pod kontrolou a muze si sama urcovat smery kam pokracovat a jak to jeste vice zlevnovat i presto ze kvalita muze rust a take ze asi roste
Nič v zlom, ale keď už mám toľko peňazí na auto ako stojí Tesla, tak veľmi neriešim spotrebu a servisné náklady. Predsa rozumný človek nekúpi auto na hypotéku a bude ho splácať vysokým podielom svojho príjmu :-|. Ak si to auto môžem dovoliť, tak asi so všetkým čo k tomu patrí.
Ano, většinou jsou to auta se speciální výbavou, speciálně připravená pro novináře. Tohle je auto stejne jako dostane běžný zákazník.
Co je lepsi varianta? 😄
Mám pocit, že tohle redakce vážně přestřelila! Absolutní novinářská neprofesionalita a žumpa !!!
PR na naprosto oplzlou a úchylnou službu ze které se každému normálnímu člověku musí obracet žaludek !!! Nic jiného tento článek není !!!
Vždy platilo a platí, že auta pro novináře jsou z oficiálních dealerství určené pro novináře, což garantuje určité mantinely, ve kterých může vzniknout (relativně) nezávislý novinářský článek. Ale tohle ??? Absolutně mimo tento formát, pochybně zapůjčené auto neznámého původu a stavu.
Tohle je za mě asi největší FAIL od ACZ za tento celý rok :no::no::no::no::no:
Využitelná kapacita je jedna věc. Reálný dojezd věc další. Reálný dojezd musíš krátit proti té teoreticky spočítané, byť na základě reálných spotřeb. Výrazně do dojezdu mluví povětrnostní podmínky. Protivítr, déšť, sníh, námraza... Tohle vše znamená výrazně kratší dojezd u EV.
Vzhledem k tomu, co na netu ctu ohledne kvality Tesly, se bojim, ze ta uspora by Ti padla na servis. Kdyby Tesla drzela hubu a opravovala veci, co udelala spatne, tak OK. Ale cvakat si sam chyby od vyroby, je na me moc. A to nerikam jeste klasicku opravu a la brzdy. Sice to beru s rezervou, jelikoz je to Model S, ale uplne daleko od pravdy to asi nebude - https://www.autoforum.cz/…oji-oprava-brzd/
Co tu kolegové psali, měla by mít trojka úžasný podvozek - to je tedy nějaký příplatkový? Protože dle testu je reálně max průměrný.
Překvapuje mě, že baterie 75kWh má využitelných plných 72,5kWh - není to nějak moc, resp. na úkor životnosti? Měl jsem pocit, že ostatní EV mají procentuálně daleko míň.
Mám v hledáčku model 3 LR, který se dá pořídit s pohonem zadních kol. A potom je s ním i slušná zábava: https://www.youtube.com/watch?…
Pro moje ježdění by asi stačil i standard range, ale ten nabízí menší zrychlení... ale taky bych si ho asi uměl představit.
Když se podívám na servisní náklady aktuálního auta s podobnou pořizovací cenou a přidám k tomu spotřebu, vychází mi to ročně na cca 130-150 tisíc úspory. Takže aktuální benzín si nechat na víkendy a pěkné počasí a s tímhle bych si jako s denním autem určitě dokázal představit žít...
Skor ta dlhovekost a hodnota, na to ze ide o auto bez emocii by stacila 0-100 aj za nejakych 7s a usetrene investovat do lepsieho laku a niektorych materialov... ovladacov a aspon headup displeja pre rychlost. Potom by to mohlo mat aj komfortnejsi setup podvozku.
Na druhej strane, rychlost nabijania, kapacita a spotreba su skvele a to sa v realnom zivote pocita a da tomu vozitku perspektivu aj do buducna. Pokiaľ nezhorí...
sa neviem zbaviť pocitu, že Elon and Co. chceli vyrobiť niečo na spôsob chrobáka pre 21 storočie. Teda, v rámci možností jednoduché auto, ktoré vás bez väčších problémov relatívne komfortne, pomerne rýchlo a úsporne odvezie z bodu A do bodu B bez nejakých ďalších emócií. Potiaľto by to zadanie vyhovovalo, ale cenovo bez výrazných dotácií na kúpu či prevádzku, to auto pre masy proste nie je a nebude.
Tu máme povoz, u které za jízdy nic nevidíš, protože to je na tabletu uprostřed. Má nejnebezpečnější ovládání asi ze všech aut, jelikož má na páččce jen blinkry a na stropě čtyřblink. Vše ostatní musí člověk patlat na dispaly. Jízda úplně impotentní, nic jiného, než zrychlit to neumí. Má to 4x4, ale stačí aby bylo lehce nasmrkáno a už to jde po čumáku ven. jediné, na co to tedy využijí, je dragrace na semaforu.
Kvalita a servis je u Tesly nezmámé slovo. Sedačky po 17000 jak u normálního auta po 250000.
lak doj*ebaný a vjet do myčky, umeje se to na holý plech. Zadní světlo netěsní, ale místo toho, aby to hned na záruku bez jediného slova vyměnili, tak se s nimi handrkuje jak na trhu.
ALE!!! umí to prdět pro kažou sedačku zvlášť!!!! a to se počítá. A pak to má hry a Netflix. Hlavně když člověk tráví mládí u hledání a hlavně stání n anabíječce, tak se to určitě hodí. Má v kufru polštář a deku. Nejspíše u toho nabíjení taky nabíjí spánkem,a le aby nebyl z atrotla, tak si vymyslel příběh o dlouhých tripech :D
Takže tu je povoz co člověka jízdně unudí, řízení je sporosté slovo, kvalita nejnižší možná, ale umí prdet. Z venku je to hnusný, ael uvnitř? To je extrahnus, nevzpomínám si, jestli jsem kdy viděl něco hnusnějšího v interieru.
Existujou lepsi auta? Jiste... Existuje lepsi elektromobil? Spis ne...
S touhle spotrebou, dojezdem a nabijeci infrastrukturou to proste nema konkurenci... a tech nekolik nedostatku se da tolerovat. Interier neni z nejlepsich, ale ze zkusenosti pusobi lepe nazivo nez na fotkach. Osobne by mi nejvic vadil ten volant, ten je strasny - s tim by se teda meli nechat nekde inspirovat, nejlepe u Audi...
Nejde o to, jak se komu Tesla Model 3 líbí. Daleko víc mě trápí, že jsme se dozvěděli naprosto zásadní a převratná fakta. Jako že David půjčil autorovi Trojku a že to má uprostřed něco jako tablet. Opravdu by nešlo napsat trošku víc informací, které by někdo mohl očekávat? Protože tento styl reportu ironizuje už Svěrákova-Smoljakova hra Posel z Liptákova.