Protože se to velice špatně porovnává. Porovnávat cenu něčeho na co jsou postavené kapacity a jedou velké série s něčím na co musíš vše vybudovat.
Na spalovací motor potrebujes stovky dílů. Vse se kova, brousí, frezuje, tepelné zpracovává atd. Vse na to je ale už hotové. Na ev rozjíždís úplně nové technologie které nejsou nové jen pro automotiv, ale i pro výrobce technologie pro výrobu.
Když se podíváš na porovnání ev a ice tak na ev je daleko méně dílů. A to včetně dílů které jsou výrobně náročné. Podívej se jen na dnešní moderní převodovky kolik je ta součástí které jsou obrábění na setiny mm. Ev má jeden staly převod bez spojky.
Nechapes a nepochopis. Kde v tomto vlakne drtime fyziku ? Vybehol si tu s nejakym percentualnym grafom, kde absolutne cisla nievies a ani ake modely bral do uvahy. Dierka ides.
Jak se to vezme, něco je horší dnes. Něco je dnes o hodně lepší. Celkově je ale spalovací motor stále zrout kyslíku a ropy a jde z něj stále dost jedu a karcinogennu.
Přesně tak, není schopen pochopit ani zásadní rozdíl mezi snižováním ceny provedené jednotlivým výrobcem v konkurenční tržní soutěži a centrálně diktovanými omezeními a pokutami nadiktovanými rádobyzelenými byrokraty EU. Modrosluneční chudák.... ;-\ ;-\ ;-\
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
To právě vůbec není jedno! Pokud by se EV proti normálním autům prosadila ve férové tržní soutěži, bylo by vše O.K. Takto je to ale jen ekoteroristický zločin! :-O:no:
Tezko se hleda vetsi prekrucovac faktu nez Sinn.
Sice to bylo x-krat prokazany, ale kdyz se jeho myslenky koresponduji s AF...
They simply took the worst possible scenarios for the electric car and the best possible scenarios for the diesel, he writes, and there are four central points of criticism....
To, že znevýhodnění ICE se týká VŠECH a NEMÁŠ NA VÝBĚR, zatímco akční ceník jen někoho a právě díky tomu máš na výběr ti nemá smysl vysvětlovat že... stejně bys to nepochopil :-[]:-[]
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
V krizi 2009 jsem si říkal, že jak se začaly značky různě podivně slučovat tak že to povede možná až k jednomu univerzálnímu výrobci nějakého "auta", na které budou jednotlivé značky je nalepovat svá loga.
Pak krize naštěstí přešla a automobilový průmysl se otřepal... Jenže zatímco ekonomická krize funguje v nějakých cyklech a platí že vždy někdy odezní a je to jen otázkou času, tak politický diktát komunistického kalibru bohužel jen tak nezmizí.
Buď rád. Keď si blbý a nechceš mať menej dechtu na pľúcach sám, treba ťa proste donútiť. Tak ako v mnohých iných veciach, len proti nim, neviem prečo, tak vehementne neprotestuješ.
Ty máš vážně vykradeno, totálně. Pro tebe je nejspíš i akční ceník nátlakem, co? To je přeci to samé. Jé, pardon, to nedělá EU, tak je to v pořádku...
No nic, dobře se v tom plácáš.
Hele, že čeština a slovenština jsou odlišné, to vím. Ale natolik, abys nepochopil, co píšu, to fakt není. Tak se nechovej takhle hloupě, a začni zase přemýšlet. Uměl jsi to více než dobře.
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
To nie je zrovnávanie, to bol príklad, že proste doba ide ďalej, jedna technológia pribudne, ďalšia ustúpi. Či je to z politických či iných dôvodov je fakt úplne jedno. A tým, že budeš prskať a hnevať sa, nezmeníš už vôbec nič.
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
Jaký opak? Zadlužený fanatický VW, který spoléhá na to, že spalováky za 5 let nebude nikdo chtít? PSA, které varuje před extrémními limity a pravděpodobně se pokusí přes FCA vstoupit na neregulované trhy? Renault, který prochází restrukturalizací?
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
A o tom to přesně je. Stát selhal, protlačil nesmysl aneb Paříž plná dehtových Clií a 208 ve jménu boje za ekologii. A když stát protlačuje další nesmysl, tak trotlové tleskají, že je to pro jejich dobro. :-|
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
To je idiotské srovnání, přestaňte se pokoušet jím argumentovat. Parní pohon skončil proto, že ICE je lepší. Ze stejného důvody svého času skončily elektromobily. "Moderní krajiny" měly donedávna extrémní podíl dieselů, protože to tak vlády rozhodly.
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
Nemáš pravdu. Parní auta žádní úředníci nezakazovali a na benzinová auta tehdy nebyly poskytovány žádné vládní dotace! :-) Nebylo to totiž třeba, protože spalovací motory ve srovnání s parními stroji přinášely skutečný uživatelský pokrok. :-)
Nabídka je vnucením? Ty jsi normální ču*r*ák. Fakt jo, to se jinak nedá napsat.
Takže znova - nikdo těm lidem nenutí, aby si koupili zrovna ID nebo jakékoli jiné EV.
A mimochodem, je hezké vzít "cenu od" u ID a proti ní postavit nejdražší Golf... To už fakt dokazuje tvé absolutní zoufalství.
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
O mou hlavu se nestarej, na krku je jí dobře. :-) Vidí, má rozhled, a je dost velká, aby pojala velkou sbírku myšlenek a ještě s nimi dovedla pracovat. Může totéž říci ten tvůj vlašský ořech?
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
Je to příšernost, články nejsou ozdrojovaný, názory jednostraně upravený a vytržený z kontextu. Ve výsledku je to přesně to, o čem byla debata vejš. A o nějakým profesionálním nadhledu, kde by si člověk aspoň měl dohledat informace nebo ještě lépe si to vyzkuoušet sám ani nemluvě.
Autoforum je snad nejhorší stránka o autech. To je snad ještě horší než hybrid.cz. A když už jsme u toho, lepší je třeba garáž ale i auto.cz
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
Já ti nevím, že by nějak zásadně padaly prodeje? Kruci, a ne a ne se tak stát, jak je to možné?
Zadlužování, slučování, kupování a zase prodávání, omezování a rozšiřování nabídek, to tu bylo co svět světem stojí. Že jsi o cestě ke dnu nevřískal před deseti lety, když tyhle emise byly jen vlhkým snem těch, kdo teprve zvažovali kandidatury do EP?
Už jste s tou selektivní zaslepeností fakt hodně trapní.
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
Tak hlavně, že nové emisní normy si prosadili vždycky lidé, kterým to zdražovalo a zdražovalo auta... Už od devadesátých let...
Kdyby to opravdu bylo na lidech, dodnes tu jezdí ničím neregulované šroty s emisemi záoceánských parníků.
Jo, ale na takovou "opravu" ti pak servis nedá záruku, a až za půl roku přijdeš, že tam zase něco nefunguje, bude to jen na nich. Není chyba jen v servisech, ale i ve vyčůraných zákaznících.
Jako kdybys to neznal. Když se nehodí světová čísla, vytáhne se Evropa. Když ani Evropa neodpovídá potřebě pisatele, tak je přeci důležitý trh v ČR, ne?
Potvrdzuje sa len to ze tvoje prispevky stale nemaju nic spolocne s realitou. Najdrahsi komponent kazdeho EV - baterie, VW nakupuje od LG drahsie a v mensom pocte ako Tesla, preto je VW na kazdom jednom predanom kuse EV stratove, a Tesla aj vdaka vacsinovej vyrobe vlastnych baterii ma marzu 22%. Tesla preadava najviac EV na svete. Matematika ti vysvetli ze VW tak skoro Teslu neodstreli. Na to aby sa vobec dostali do zisku potrebuju svoje vlastne fabriky na baterie. Dovtedy straty na ich EV budu investiciou do znizovania vydavkov na emisne pokuty.
Ja viem ze by si si velmi prial pad Tesly a uspech VW, ale v skutocnosti je ID.3 drahsi ako Model 3 a to sa mu parametrami a vybavou ani nepriblizuje. Skus byt objektivny, budes menej sklamany realitou.
Ta je momentalne taka ze Enyaq (tak sa to pise) stoji dnes 59k € takze je vyrazne drahsi ako rovnako velky ale vyrazne vykonnejsi Model Y.
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
S jakou dobou? Co to plácáš? Není snad holý fakt, že jde o politiku?
Pokud by nedržely krok s dobou, zákazníci by je prostě přestali chtít. Máš pocit, že lidi nechtějí spalováky?
Pořád stejně stupidní srovnávání s parními stroji...
Hodina matematiky: Tesla vyrobi 30k Modelov 3. V USA a Kanade ich preda 30k. Kolko preda v Europe?
To si vazne myslite ze jeden mesiac je Model 3 rekordne najpredavanejsie EV v EU so 16100 kusmi a nasledujuci mesiac sa uz zakaznikom znepaci jeho kvalita, cena alebo iny nezmysel a maju zaujem uz len o 500 kusov? :) Vsak rozmyslaje globalne, ak jedna fabrika vyraba Model 3 pre cely svet okrem Ciny a posiela kazdy mesiac ine kusy do roznych regionov tak cisla pre jeden region musia pre kazdy mesiac velmi kolisat.
Takze chorobni Tesla hateri, sklamem vas, Model 3 je stale najpredavanejsie EV historie a aj za oktober ;) Svedkovia Elonovi sa mozu tesit. My ostatni mozeme len usmernovat nelogicke subjektivne hate zavery v tendencnych ACZ dikusiach :)
Pre tych co to zaujima. Na konci oktobra Tesla poslala prvu varku MIC Model 3 do Europy, mozete zacat nadavat na zlu Cinsku kvalitu spracovania auta v ktorom ste nikdy nesedeli ;)
A sklo stálo reálne 100 Kč aj s maržou pre výrobcu. Obchodník si na to nahodil 1000%, lebo mal predsa náklady s dopravou a predajom - odhadujem tak 10 Kč, ak som to aj neprehnal...
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
Jistě, VAG uvažuje o prodeji Lamorghini evidentně proto jak se má skvěle...Tak si řekli - máme se tak senzačně, že TOP marketingovou automobilku prodáme číňanům/indům/turkům...
S reálnym počtom predaných vozidiel ešte treba počkať. Zatiaľ rozdali hlavne predvádzačky, tie sa, pokiaľ viem, automaticky prihlasujú. Jeden-dva vozy každému dealerovi, a čísla hneď vyzerajú inak. Uvidíme za pol roka.
Přesně tak. Priklad: rozbil jsem sklo na displeji, v servisu řekli, že se musí vyměnit celá jednotka za 40 tisíc. Já to zvládl koupenim skla za 1100 a výměnou doma.
V případě koupě nového Volkswagenu ID.3, který je k dispozici od 37 990 Eur (1 007 000 Kč), zdánlivě lepší obchod neuděláte. Jenže registrační daň je vám odpuštěna a ona silniční (donedávna též nulová) činí přijatelnějších 122 Eur (3 200 Kč) za měsíc. A pochopitelně, elektromobily je třeba dotovat, takže pořizovací cenu vám stát sníží o 4 000 Eur. Tradá, za první rok vlastnictví ID.3 zaplatíte 939 tisíc Kč, tedy méně za obyčejný Golf.
On tě někdo nutí? Ty už jsi magor jak Arese, pořád píšete oba stejné zvratky o vnucování, ale mně zatím nikdo nestál s pistolí u hlavy při podpisu kupní smlouvy na auto.
Navíc tehdy měli úkol nabídnout levný vůz pro lidi. Tedy zájem státu byl aby měl lidem co nabídnout. EV diktatura je pravý opak. Ta nařizuje lidem co mají a co nesmí chtít a co můžou kupovat.
Preco v zlom pocasi rastie spotreba EV a ako vplyva vyuzitie EV:
https://www.researchgate.net/publication/337434476_Seasonal_effects_on_electric_vehicle_energy_consumption_and_driving_range_A_case_study_on_personal_taxi_and_ridesharing_vehicles
the real-world range of personal-use BEVs in winter is only 64% of the NEDC-estimated range. The study found that, when the ambient temperature is lower than 10 °C, electricity consumption increases 2.4 kWh/100 km for every 5 °C decrease in temperature. When it is higher than 28 °C, EC increases 2.3 kWh/100 km for every 5 °C increase in temperature.
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
Kdo tlačil diesel do aut? Itálie, Španělsko, Francie. 90% dovozů ojetin z těchto zemí je diesel. Ti stejní co protlačili diesel nyní tlačí EV. A to zelenoekořiťolezové tomu ještě tleskají...
Nie tak celkom, brouk bol objednavka od vodcu aby mohol zdovodnit stavbu dialnic pre armadu. Realne vsetky prachy za objednavky vyzral VW a auta vo vojnovom obdobi nedodal.
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
Bohužel je to tragédie na druhou. Protože když pak vidí člověk ty zelenořiťolezy jak tohle zvěrstvo hájí tak to, že vlastně žijeme ve společnosti takových kreténů je fakt frustrující. Ještě horší potom je, že počet těchto kreténů není nijak závratný a tahle malá skupinka ekofašistů má díky bezbrannosti současného uspořádání takřka volné pole působnosti.
Auto bylo je a bude symbolem svobody. Svobody osobního pohybu. A EU se systematicky tuhle svobodu snaží zničit, nařídit všem MHD nebo největší zvěrstvo v podobě sdílené mobility.
Chuť ke konkurenceschopným EV nijak neroste, pouze roste tlak na to donutit koupit tyhle krámy za každou cenu.
Přirovnání k Brouku je svým způsobem nemístné. Brouk byl LIDOVÝM VOZEM a jeho poptávka byla vyvolána lidmi zdola. ID.3 je výsledek politického projektu "čtvrté říše", který mají lidé nařízen zhora. Tedy diametrálně odlišné pojetí.
Fanatik vyzeras ako ty. Ja beriem vzdy lokalne maximum ako riesenie, takze nie som HATER EV, ale musi to sediet s tym lokalnym maximom.
Nech uz priamo alebo heuristicky.
Konecne prodava (skutecne) CLEAN auta a NE na DIESEL... :yes:
V Evrope tezko muze porazet v prodejich sedan nizsi stredni tridy kompaktni hatchback...
Obzvlast v kontextu ukonceni Passatu sedan jsou ta evropska cisla prodeju Modelu 3 vyborna.
Myslim, ze je to nejprodavanejsi sedan, bez ohledu na pohon...
Uvidime az zacne Tesla prodavat Model Y a potom pro Evropu sity HB.
Kdyz vidim id.3 a jeji pomer cena vykon, tak o Teslu skutecne strach nemam. :-)
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
Af je asi jediný český web (alespoň z těch, co čtu), kde vezmou nějaké info, cizí článek, a dají tomu vlastní formu, svůj názor. Jestli je to názor správný, zcela objektivní atd, o tom můžeme debatovat, ale kdo nic nedělá, nic nepokazí. Pokud jsou dno, kdo je nad nimi?
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
Škoda, že jsi zase naprosto mimo dobu. Až z té nenávisti přestáváš i psát česky a srozumitelně. A hlavně úplně něco jiného, než na co jsem upozornil já. VW se prostě snažil právě tyhle zpřísnění limitů změnit nebo zrušit, jen aby udržel svůj přístup "minimální změny" a dál mohl vesele cpát své diesely. A EU se prostě nenechala zatlačit do kouta, to je celé. Jen mi prozraď, s ohledem na trh, kolik je vlastně ta "drtivá většina"? A kdo donutil všechny ty lidi koupit elektromobily, že jich potkávám stále více a více?
A jak skvěle funguje ten kapitalismus, to nám ukázalo už pár krizí, kdy najednou všichni natahovali pracky ke státu, aby je nakrmil. Ono to asi zase tak skvěle funkční nebude, co?
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
zase rekneme si to na rovinu, autoforum je dno.
Ikdyz kroky, ktery dela v poslednch letech VW group nechapu. Nezvladaji homologace, neni co objednavat a prodejni trhaky stahuji z nabidek..
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
Tak to seš plně vedle. Faktem je, že druhé a nepraktické elektromobili drtivá většina zákazníků NECHCE! A pokud začneš administrativně diktovat, co smí a nesmí výrobci vyrábět, a na poptávku kašleš, ocitáš se v socialismu, který vždy a všude končí bídou a krachem! :-(:-(:-(:no:
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
Ale samozřejmě, že obrovské zlepšení emisí spalovacích auta za posledních cca 40 let je obrovské a úžasné! To tady přece nikdo nerozporuje! Ale nemůžeš chtít, aby ty spalovací motory nevypouštěly emise prakticky žádné, to prostě fyzika a chemie nedovolí! A hlavně - nyní jde hlavně o emise zcela nejedovatého CO2! Jiným slovy - žádný šroub nelze utahovat do nekonečna, jednoho krásného dne je utažen na doraz a pak se ztrhne závit! :-O:-(:no:
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
Pleteš do hromady několik odlišných věcí... Jedna věc jsou flotilové emise CO2, což je plyn, který produkuješ i ty, a druhá jsou euronormy držící emise pevných částic a škodlivých plynů na úrovni, která nezamoří města.
Zrovna s euronormami to Evropa naprosto podělala, když zvýhodila diesel a umožnila mu produkovat nesrovnatelně více svinstva než benzínu. Navíc ani normy, které zavedla, neuměla změřit a vymáhat. K tomu se přidaly v některých zemích daňové výhody pro diesel, protože produkuje méně CO2.
Jestli si myslíš, že komunistům z bruselu jde o tvoje zdraví, tak ti tu naivitu možná i závidím.
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
"Web se však manipulace dopustil hned v úvodu, když použil fotografii, která pochází ze slavnostního otevření 50. dobíjecí stanice u dálnice. Je zřejmé, že Petr Miler chtěně či nechtěně publikoval oříznutou fotografii, kde nebyly balónky. Fotografie tedy rozhodně neznázorňuje běžnou frontu na nabití." :yes::-[]
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
Trapas, elektrikáři. Dozvěděl jsem se, že použili jen ilustrační foto , a že sice baterie se skutečně nabíjí 8hodin, ale lidi si nemusí nabíjet do 100%.
Tomu říkáš Sputnik? Pche.
A že Diesse vede VW do pekel, na to nepotřebujeme AF.
Zkus příště pořádný argumenty.
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
Vzstrc hlavu z p..i VW a podme sa pozriet ako osieerali emisne normy - diesel gate, platili brazilske stetky (sud v DE), hadzali vinu na dodavatelov - retiazky u TSI, rozvody TDI ci vyuzivaju otrokov alebo ak chces politickych vaznov: https://www.youtube.com/watch?…
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
Ale ano emisne normy davaju zmysel ale vzdy k nejakej realnej hodnote v danom case teda k dostupnej technologii a zdrojom celkovo, ze jo !
Tak podme sa vratit ... komorkove diesle 1,9D - skus ho odmerat na castice, NOx ci CO2. Ja som to realne videl na merakoch. Ale kupi by si to niekto dnes ?
To iste nepriame hladke benziny s Euro4/5.
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
No, a to bylo přesně to, co VW a německé značky vůbec dovedlo do současné situace. Namísto práce na technologiích lobbovali a lobbovali, a EU je kopla do zadnice. A teď koukají a vymýšlí divoké plány, jak vůbec přežít. Jen jejich vlastní chyba.
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
si tu děláte legraci ne? každý den bychom měli za emisní normy děkovat. dřív jen jít po hlavní ulici znamenalo mít saze na jazyku. smrad, hnus, plíce v hajzlu. každá dekáda je jasný zlepšení, který přichází jen díky tomu, že na automobilky někdo tlačí. samy od sebe by to v takový míře nikdy nedělaly.
díky tomu máme dnes mnohem čistší města. nevím, co je na tom komunistickýho, je to něco, co je lepší pro nás všechny i pro naše děti.
vyloženě mi vadí tyhle kecy o komunistech z bruselu, kteří nám nutí lepší vzduch.
samozřejmě se můžeme bavit, zda jsou EV ta (jediná) správná cesta nebo zda jsou PHEV vůbec k něčemu, ale směr, kterým se jde je jediný možný - prostě aby byly negativní dopady dopravy na naše životy co nejmenší.
rozhodně bych nechtěl, aby mý děti musely dejchat to, co jsem musel jako dítě dejchat já.
a musím říct, že to, co automobilky a jejich dodavatelé dokázaly je úžasný. jak vyčistily naftu, jak skokově zefektivnili benzín. vždyť i ten třívalcovej turbolitr ve škodovce je něco, co by za našeho dětství nikdo nedokázal vyrobit.
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
si tu děláte legraci ne? každý den bychom měli za emisní normy děkovat. dřív jen jít po hlavní ulici znamenalo mít saze na jazyku. smrad, hnus, plíce v hajzlu. každá dekáda je jasný zlepšení, který přichází jen díky tomu, že na automobilky někdo tlačí. samy od sebe by to v takový míře nikdy nedělaly.
díky tomu máme dnes mnohem čistší města. nevím, co je na tom komunistickýho, je to něco, co je lepší pro nás všechny i pro naše děti.
vyloženě mi vadí tyhle kecy o komunistech z bruselu, kteří nám nutí lepší vzduch.
samozřejmě se můžeme bavit, zda jsou EV ta (jediná) správná cesta nebo zda jsou PHEV vůbec k něčemu, ale směr, kterým se jde je jediný možný - prostě aby byly negativní dopady dopravy na naše životy co nejmenší.
rozhodně bych nechtěl, aby mý děti musely dejchat to, co jsem musel jako dítě dejchat já.
a musím říct, že to, co automobilky a jejich dodavatelé dokázaly je úžasný. jak vyčistily naftu, jak skokově zefektivnili benzín. vždyť i ten třívalcovej turbolitr ve škodovce je něco, co by za našeho dětství nikdo nedokázal vyrobit.
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
Třeba jako Renault. Zajistí si vlastní mild-hybridní, full-hybridní i plug-in řešení, k tomu prodává městský elektromobil s celkem přijatelnými parametry. Ačkoli zároveň osekali silnější spalovací motorizace a kdoví, jestli kvůli nákladům nebo emisím. Taky Nissan tlačí Leaf, přijde do Evropy s e-power hybridem a může nadále prodávat SUV.
Pak je tu PSA, tam se mi ta strategie moc nelíbí, ale evidentně funguje. Využívají toho, že EV podle EU čistí planetu a plug-iny jsou něco jako perpetuum mobile, stačí se prosadit na dotovaných trzích s několika odvozenými modely a mají vyřešeno.
Hyu/Kia k tomu asi přistoupil nejlíp. Mají všechny myslitelné technologie a vyber si, co se ti zlíbí.
A pak tu máš VW, jehož šéf je po nohy zalezlý v Elonově zadnici a pravděpodobně lobbuje za EV, jak může. Přičemž revoluční id.3 je technikou průměrný, drahý a lacině vyrobený vergl a chystají se ještě lacinější vergly s menší baterií, které přijdou kdoví kdy. Ještě, že mají celkem povedený plug-in.
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
Vystihl jsi to naprosto přesně. Také já patřím k této generaci. Pád komunistické diktatury na podzim 1989 byl nejšťastnějším okamžikem mého života. Ani v nejhorším snu by mě tehdy nenapadlo, že toto hnusné ideologicko-totalitní svinstvo na nás bude za 30 let znovu útočit a tentokrát ze západu! Jen se přebarvili z rudé na zelenou barvu a autocenzuru přejmenovali na "politickou korektnost"! :-O
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
Tragédie to je. Pro moji generaci Husákových dětí je dvojnásobná. Celé mládí jsme se těšili až ti prašiví rudobolševici půjdou do pr..le. A když jsme se zázračně dočkali a mohli jsme se stát součástí vysněného Západu, tak jde celý Západ do pr...le. Bolševici zezelenali a zachvátili Západ. Tfuj.
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
Být šéfem nějaké evropské automobily, od ledna bych třeba u všech cen normálních modelů se spalovacími motory uváděl, kolik z ní činí pokuta, kterou musí odvést vyděračské EU! Takhle to řadě neinformovaných potenciálních zákazníků ani nedojde a budou jen nadávat automobilce, že zdražuje!
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
Je to fakrt strašné jen bezmocně přihlížet, jak zelenomarxističtí šílenci absurdními ideologickými zákony a limity, které jsou v rozporu s fyzikálními zákony, likvidují nejúspěšnější obor evropského hospodářství. Evropské rodinné zlato, které je oceňováno a uznávana doslova po celém světě! Prostě sebevražda totátlně zdegenerovaného Západu v přímém přenosu, která změnám klimatu stejně absolutně, ale vůbec nezabrání, ani ji nezpomalí!. A velmi podobně je tomu i v problematice masivní muslimské migrace, to je taky neuvěřitelná tragédie! :-O:-(:no:
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
Más naprostou pravdu. Problém je v tom, že komunista chce komunismus. Na rozdíl od něj reformní komunista chce taky komunismus. Oba chtějí totéž. A s tím VW a Merkelovou je to stejné. Tam na Západě jsou totiž všichni nějak divně postiženi, pravděpodobně je to únava mozkové tkáně z blahobytu. Jediná cesta je nechat jim v tom vymáhat držku, ale to bude bohužel za cenu tragédie.
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
Co bych poradil? No to, co už měly evropští výrobci udělát dávno, před několika lety - tvrdý a masivní lobbing v orgánech EU, přes Merkelovou, nebo kohokoliv, který by mohl pomoct. A rozjet velkou marketingovou kampaň, kde by svým potenciálním zákazníkům vysvětlili, že už jim kvůli šíleným politikům v EU nebudou moci prodávat auta, která skutečně chtějí a za takové ceny, jako dosud! Zaměstnávají desetitisíce lidí, mají tedy velkou moc a tahají za ten delší kus provazu. Žádný politik přece nechce nést odpovědnost za ztrátu statisíců pracovních míst a za hněv lidí! Výrobci prostě musí těm gretistickým šílencům, kteří o automobilovém průmyslu nemají ánung, vysvětlit, že násilná elektrifikace přivodí jen zhroucení evropského automobilového trhu, brutální zvýšení průměrného věku vozového parku a statisíce nezaměstnaných. A ne jako šílený Diess, který tuto sebevražednou politiku ještě všude veřejně podporuje! Připomíná mi zajatého bílého cestovatele, který je ponořený v hrnci lidojedů visícím nad ohništěm, a který jim ještě ze všech sil foukáním pomáhá, aby se oheň pod ním co nejdříve a nejmocněji rozhořel! :-O:-O:-O:no::no::no:
Re: Dozorčí rada koncernu VW už zřejmě pochopila...
Když půjde celý VW do kytek, já se zlobit nebudu. Ale musím se jich trošku zastat. VW není ani Toyota, která se na elektrifikaci začala orientovat před 30 roky a dnes může díky tomu plnit emisní normy s prstem v nose. VW neni ani Tesla, která si může dovolit prodávat předražene šunty svým ovečkám. Mimo Evropu jsou jejich auta prakticky neprodejná. Tak jak má ten VW do háje plnit ty limity a přitom nezkrachovat? Co bys jim poradil? Opravdu mě to zajímá, nechci se tě dotknout.
Pohonny retezec bez baterky u EV 8-20% ceny auta.
Pohonny retezec ICE 22-24% ceny auta.
Sakra proc nekdo nebere argumenty vazne?
Uz zase vidim ty reakce, ze to tak neni, ze nerozumim fyzice a podobne. :D
Tak predloz sva cisla CommonUsere. ;-)
Ta moje jsou odtud a potvrzuji nazory "EV fanatiku". :D:D:D
https://www.researchgate.net/publication/260339436_An_Overview_of_Costs_for_Vehicle_Components_Fuels_and_Greenhouse_Gas_Emissions
Suhlas, ale Elon neskonci, pojde si po dalsie dotacie k niekomu, co ma pristup ku kohutiku FEDu.
Tak ako to robil doteraz. Ziadne zakony ho nezastavia.
Musis se divat na cenu po DOTACI a ta uz tak hrozna byt nemusi - stale je vysoka a nedava smysl, ale rozhodne slicovani, lak bude na vetsi urovni nez Tesla.
Koncernu nic jineho nezbyva, protoze jakmile skonci dotace, skonci prodej EV aut, spalovaky za chvili bude mozne prodavat jen mimo EU, takze nezbyva nez lobovat za dotace.
A ja blahovy cekal konkretni data napr. elektromotor je trikrat levnejsi nez spalovak atd.
Sakra proc EV fanatici nejsou schopny normalne argumentovat ?
Jasně, první celý měsíc prodejů, navíc se dodávala už dávno hotová auta, která jen čekala na doladění softwaru, a ty už přesně víš, že Tesla končí. :-D:-D
Kde se v odpůrcích Tesly bere ta zaslepenost a neschopnost vidět věci i v souvislostech?
nemůžeš soupeře porazit, tak se k němu přidej. Po masivních investicích bude pro změnu lobovat za DOTACE pro EV. A to se vyplatí.
Jinak interiérem s Dacii už soutěžit nebude, ta už je trochu jinde, viz. nové Sandero.
Ceny dolů jen tak nepůjdou, není to nová technologie, jen se přesunula z fabrik do aut. Nepočítej jen tu baterku, ale i motory a výkonovou elektroniku. Podívej kolik stojí běžná větší UPS nebo frekvenční měnič na větší pohon. Hned si s takovou hračkou na ceně Fabie.
Příšerná kvalita Tesly a předraženost?
Pánové viděli jde už I.D.3 na vlastní oči? Tomu říkám sedmi mílový krok zpět. Exteriér o.k. Dost slušný, ale interiér? To je ořez jako prase!!! Ty plasty, to je ostuda VW a ty loketní opěrky? 🤮To chce soupeřit s Dačií? Kde je slibovaný prostor passatu? Lidová cena? Nemluvilo se náhodou o ceně dobře vybaveného dieselu stejně třídy? 1,1 mil? Strčte si I.D. do .....
Opravdu cekas, ze cena EV aut pujde dvakrat az trikrat dolu, aby se vyrovnala cene spalovaku ? Bohuzel to spise vypada, ze cena spalovaku pujde nahoru, aby to srovnali.
Porad ctu jak pujde cenabaterii dolu a ..... porad nic
EV jsou výrobně velice levné, levnější než spalováky. Tak proč by se neprosadily???
Elon plánuje auto za 25 000, s špičkovými komponentami od Foxconnu to půjde hodně pod 20 000.
naprosto marginální záležitost. Dokonce věřím tomu, že v zemích s pošahanou vládou, kde stanovili termíny zákazu prodeje spalováků, se to bude nějak obcházet. Případně tam voliči dostanou rozum a ty pošahance odstaví na smetiště dějin. Prostě na to nejsou zdroje. Druhá možnost je, že (zejména v tzv. vyspělých tzv. západních zemích) už u obyvatelstva naprosto vymizela jakákoli racionalita. Tomu bych se nedivil. Klidně si nechají sebrat svobodu. Ach jo, kam ta Evropa došla. Kdyby mi to v roce 89 někdo vyprávěl. Poslal bych ho do cvokárny.
Potrvrzuje se, to co tady píšeme.
I já jsem tady psal, jak VW brzy odstřelí Teslu.
Tesla je velmi předražená a nestačí na ceny třídy Eniaq.
Eniaq je limitován skromnými výrobními kapacitami, pouhých 350 aut denně.
Dále se potvrdí to, že EV jsou výrobně levná, takže budou za stejné ceny jako spalováky. Zejména jak ceny baterií dosáhnou 60 USD/kW. Elon mluví o autě za 25 000 babek.
že příšernou kvalitu Tesly Evropa ocení. Elon může začít pomalu sadit borovice zpátky. Tesla půjde s auty po křivce Sti, kdysi obrovský náskok před ostatními, teď na vymření.