Asi záleží jaká rallye a kde zrovna stojíš. Byl jsem 2 roky zpátky na Rallye Legenden a divácký zájem byl obrovský a plánuju jet zase. Jet se podívat na Bohemku, tak tam ten divácký zážitek po tom co projede těch pár nejlepších je nic moc. Dneska jezdí rallye každý koště, který na to má peníze. Talentu netřeba. Jestli si ale nikdy nebyl, tak doporučuju ten autokros. Jezdím pravidelně do Nový Paky na ME a o diváky tam fakt nouze není.
Ale notak... svatí bojovníci říkají, že za to může elektro, tak poslušně kývej a tvař se, že to je pravda. Co na tom, že je to úplně jinak? Elektro je nepřítel.
Přesně tak. Jediný co se ještě jakž takž drží je rallye. Tam to začne chcípat taky až se tam začnou ve větší míře hlídat hluk, emise a další hovadiny, který do motorsportu nepatří. Nicméně hoši jestli chcete vidět zajímavý moto zážitek, tak si zajděte někdy v létě na autokros. Tam to ještě EU nestihla zmrvit, takže řvoucí auta s neregulovaným výkonem a emisema létají pár desítek metrů kolem vás. Do té doby než nějakého ekologického z-m-rda napadne udělat z toho taky němý film na baterky, aby to nehlučelo a nevypouštělo emise si to musíme užít ;-)
Můžeš mě říct co je na Formuli E zajímavýho? Klidně si to mohl napsat, že to nikoho nezajímá. Tenhle němej film jsem sledoval asi půl hodiny a zábavnější by bylo dívat se kočce pod ocas. F1 už dávno umřela. Tahle parodie co je k vidění teď je o ničem a Formule E tuplem.
Technik z motoršportu nie je špecializácia, ktorú niekto vyštudoval a nič iného nevie. Niekto možno odíde, a niekto sa pokojne prispôsobí a svoju pracovnú náplň pozmení. ;-)
Keď skončia so spaľovacími motormi, myslíš, že všetci inžinieri motorári skončia na ulici? :-)
Pre technikov z motoršportu sú práve veci ako: "ovládání oken, ovládání infotaimentu, tahani přívěsu, střešní nosič, materiály v interiéru viecmenej neznáme veci. Pre nich je to zbytočná záťaž, ktorú v autách nepoužívajú ;-).
Predpokladám, že technici (ako tu už bolo spomenuté) prestúpia ku "bývalej konkurencii".
emisie... ekologia... normy... celkove zmeny pohladu na automobilizmus... atd.. kto uz o dalsich 20 rokov potom bude este pretekat? po vw urcite budu nasledovat dalsi a dalsi vyrobcovia ... je to len otazka casu
Volkswagenu ide (tak ako takmer všetkým firmám na svete) o:
1.peniaze
2.peniaze
3.peniaze
To je celé. Investujú tam, kde cítia perspektívu, a nie tam, kde neočakávajú dostatočný profit. Snáď vedia čo robia.
Budeš se divit, ale třeba opravdu pomohou. Třeba se spotřebou. Přeci jen, motorsport je i o práci s hmotností auta, s konstrukcí, tuhostí, s využitím materiálů tak, aby auto bylo maximálně efektivní.
No... ono VW to asi baví, otázka je, jestli to ještě zajímá cílovku.
Když vidíš, jak piloti Formule 1 (v čele s Hamiltonem) mluví o přestupu do Formule E... a zároveň Formule E... chtěl jsem napsat "nikoho nezajímá", což bych asi přehnal... ale prostě staré petrolheady nezajímá a příznivce nových technologií zase málo zajímá motorsport obecně, nebo mám aspoň ten pocit.
třeba jim ti technici pomůžou udělat u elektromobilů zase normání ovládání oken, vyřešit ovládání infotaimentu, zajístit aby šlo z auta na chviličku vystoupit aniž by se kompletně vypnulo, snížit spotřebu, nastavovat rekuperaci, tahat přívěs, namontovat střešní nosič, vylepšit materiály v interiéru .... a snad i snižit cenu aspoň o třetinu aby konečně splnili co v minulosti tak sebevědomě několikrát slibovali.
Protože jestli jim s tímhle nepomůžou tak je můžou rovnou propustit
pôjdu tam kde ich pretekanie ešte baví.
Čo sa deje VW ? Fakt nie sú €€€€ alebo sme priamymi svedkami svetových zmien a poriadkov?
PS: prvý príspevok sa podaril ale bol to pôrod. :no: