Systém stop-start je dnes nedílnou součástí drtivé většiny nových automobilů. I když se může zdát, že jde o relativně mladého „pomocníka“, jeho původ se datuje do roku 1969.
urcite to nemoze setrit zivotne prostredie, ak treba do auta vacsiu a o viac ako dvoj nasobne drahsiu bateriu, ktorej konci zivotnost v polovici casu baterie v aute bez neho
To je sice pravda, ale on ten start stop není žádný pokrok, který by jsi v autě chtěl mít. Většina lidí to vypíná. Je to jen otravný a ničí to motor, baterku atd.
Prý to šetří spotřebu - ANI OMYLEM!!
Prý to šetří životní prostředí - no nedokáži posoudit - zase jsem pod vlivem "statistiky"
Každopádně to motoru nesvědčí a je to další z "kurvítek"... Startér by mohl vyprávět...
V 80.letech byl v SM uveřejněn dopis nějakého zlepšovatele, jak systém zavést do autobusů MHD. Celkem podrobně popisoval technické řešení. Myslím, že chtěl pro start nějak využívat hydraulický okruh používaný pro pohon ventilátoru chladiče, ale detaily si už nepamatuju a zpětně si nedokážu domyslet, jak to mělo fungovat.
Systém štart/stop som donedávna v každom aute hneď deaktivoval, lebo neskutočne mi to vadilo, hlavne keď máte automat s funkciou auto hold. Vždy to s autom cuklo alebo pri dobrzďovaní sa vypol motor a zablokoval volant.
S nástupom mild-hybridov mi už štart/stop neprekáža, takže predpokladám, že postupne dôjde k rehabilitácii tohto systému, ktorý v mestách rozhodne má svoj význam, hoci tam považujem za najlepšie riešenie mať hybrid.
V te dobe kdy mela Toyota Start-Stop,tak ta Skoda jeste ani vyhrivani zadniho okna. A ten chcipak si tam nikdo nemusel montovat, Skodovky chcipaly samy. Vetsinou kdyz to clovek necekal.
a jistě i dřív lidi běžně z kopce vypínali motor, napři u Š100, 110, 105, 120. Manuálně, otočením klíčku spínací skříňky .K nastartování došlo před koncem kopce zařazením rychlosti a uvolnění spojkového pedálu. Jen si museli dát pozor, aby neotočili klíčkem moc a nezamknuli si volant. Někdo si dokonce nechával namontovat tlačítko "chcípák".