Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetá Honda Civic FB (2011 až 2017): Toto je japonská hvězda!

Předchozí provedení Hondy Civic je skrytým diamantem mezi zánovními ojetinami. Mimo drobností jej netrápí prakticky žádné zásadní problémy.
Zpět na článek
3. 1. 2021 14:26
Re: Re: Ponuka
Ta Giu byla rychlejsi.
Ale z 80—120...
Jo dlouha trojka Civicu...
A vetsi vykon se uplatni hlavne ve vyssich rychlostech.

Ale s aktualnim Civicem 1.5 turbo by nemela zadnou sanci... :-)

https://www.auto.cz/…sel-rules-132058

Ale to neni zakladni trivalec...
3. 1. 2021 14:25
Re: Ponuka
Tomu rikas "fakticky rovnake vykony"???

0-160kmh 24 vs 36s?
To je o polovinu delsi cas...

:D :D :D

Meky, kdyz das odkaz, tak si ho nejprve prostuduj. ;-)
Avatar - palix
2. 1. 2021 20:02
Re: srovnáni
Presne tak - C-segment, alebo nižšia stredná trieda je aj pre mňa najuniverzálnejšie auto. Skvelé na diaľnici, nie veľké do mesta. S dobrým benzínovým motorom zvládne v pohode krátke trasy + nezruinuje majiteľa ani pri dlhých cestách, kde je dostatočne pohodlné. Vlastne dnes je už nižšia stredná trieda väčšia ako stredná pred pár rokmi.
Záleží ale na konkrétnom človeku. Niekto má ako rodinné auto Fabiu kombi, iný potrebuje pre rovnako veľkú rodinu dodávku.
Avatar - palix
2. 1. 2021 19:53
Re: srovnáni
LPG je super, ale asi ako alternatíva k dieslu. Kto nejazdí veľa, tomu sa to asi nevyplatí.
Avatar - palix
2. 1. 2021 19:48
Re: Civic 9G Tourer
To sa ani nedivím, že také auto je hneď preč (ani ich nie je veľa v ponuke). Civic 8G, 9G sú skvelé autá. Výklopné sedadlá boli skvelé. Ale ľudia to bežne ani nevedia, že také niečo existuje.
Problém bude asi v ľuďoch okolo mňa :-!. Oni radšej autá z iných koncernov.
Mám známeho, ktorý chce benzínové auto (atmosféru) s nie slabým motorom, spoľahlivé... Vraj Škody od istého veku nechce (s TSI) a už si ani nemá čo vybrať... Vždy mu na to odpoviem "Civic 8G , 1,8 VTEC :-!. Zatiaľ ale nechce vymeniť svoju starú (rozpadávajúcu sa) Fabiu 1,4 / 50 kW. Predpokladám, že by to bol riadny skok dopredu. Možno raz sa dá aj fanúšik Škody presvedčiť na "Japonca" ;-).
Avatar - palix
2. 1. 2021 19:38
Re: Civic
Predpokladám, že oproti 1,8 VTEC je podstatne ťažší = horšie jazdné vlastnosti. 2,2 bola super v Accorde, CR-V... Do Civic-u ešte tak 1,6-ka diesel.
Aj tak je Civic typické benzínové auto :-).
Avatar - Mikesus
2. 1. 2021 14:53
Re: srovnáni
To bych uplne netvrdil. Záleží jak často jsi ve městě a jakem meste. Neni problém jezdit treba s Hiluxem mebo Sklasse po Praze, ale problém je najit parkovaci misto. A než jednou měsíčně jak blbec hledat misto k zaparkování, radši vezmu něco menšího a pojedu s tim jednou měsíčně vetsi dálku.
Avatar - Mikesus
2. 1. 2021 14:52
Re: srovnáni
Pro mne univerzální auto je nějaký C segment. Tyk karoserie pak individuálně podle potreb. Pro někoho HB, pro jiného sedan a pro dalšího kombi. Par lidi zase vyzuje cross nebo SUV. Ale obecne jako univerzal vidím C segment.
Avatar - Mikesus
2. 1. 2021 14:46
Re: Ponuka
Tak to chudák auto, ze jsi tam neměnil ani olej celých 9 let. ;-)
Urcite ani vytahujici se retez si nemusel řešit ze?
2. 1. 2021 09:50
Re: Re: Ergonomie a kufr
No jo , mám 7 i 9G a je to rozdíl propastný ...
2. 1. 2021 09:43
Re: Ponuka
Jsi normální ? Porovnávat tyto dvě auta ? Už jen rozdíl 200Kg hovoří za vše , nalož do toho koncernu 200kg a nehne se z místa a stane se z něho líná mrdka...
2. 1. 2021 00:18
Re: Civic 9G Tourer
>>palix
Zajímavý je, že je ojetý Civic 9G 1.8 ivtec v podstatě hned pryč. Sleduju to. Spolu s manželkou se shodneme, že auto bez hondích výklopných sedáků už nechceme. Ty nám současná generace Civicu už nenabídne, tak smůla. Jazz je prdítko, možná ještě Hrvčko.
1. 1. 2021 22:35
Re: srovnáni
To sice ano, ale konkrétně u aut je rozhodně příjemnější jezdit dálničním křižníkem občas po městě, než malým městským prditkem absolvovat občas dlouhou cestu na dovolenou.
Avatar - SKAY
1. 1. 2021 22:06
Re: srovnáni
univerzální věc neumí většinou Nic pořádně
1. 1. 2021 21:55
Re: srovnáni
Univerzální auto, ale jezdit dost po městě? To není o univerzálním autě, ale o autě do města. Univerzální auto je aspoň pro mne to, se kterým muzu jet 2 kilaky po městě na nákup, 20 kilaku denně město/okresky do práce nebo občas nekam 300 - 1.000 km po dálnici.
Avatar - SKAY
1. 1. 2021 21:42
Re: srovnáni
Spína dle počasí nad 10C skoro hned ted 0C za 2-3 km dobré je nechat tak minutu dvě prohřát na místě.
náklady navíc: poloosa ,bez.pás.
1. 1. 2021 21:33
Re: I kdyby to auto bylo pozlacené....
Mně spíš šokuje ta zákaznická skupina, který si ufoidní generace Civiců v ČR kupuje. Tak z 90 % to totiž jsou prošedivělí pánové již hodně v letech. To bych při takovém extrémním designu fakt nečekal! :-)
1. 1. 2021 21:31
Re: I kdyby to auto bylo pozlacené....
Ano, souhlas, na Civic současně prodávané generace už se dá dívat, ten už mě designově neuráží. A nová generace je na tom ještě lépe. ;-) :yes:
1. 1. 2021 21:30
Re: I kdyby to auto bylo pozlacené....
Má tak otřesně proporčně nevyrovnaný profil a překombinovaný design zádě, že mu u Evropanů nepomohl ani extrémně velký a skvěle přístupný a skladný kufr. To hovoří za vše. :-( :no:
Avatar - palix
1. 1. 2021 21:22
Re: srovnáni
Pokiaľ si človek vyberá univerzálne auto a jazdí dosť po meste, tak najlepšie je čo "najjednoduchšie" auto.
Toyota 1,33, alebo nejaká Honda 1,4 musia byť pomerne nezničiteľné - tu nehrozí, že sa po čase niečo pokazí a bude nutná drahá oprava.
Taká otázka - ako skoro sa prepína auto na pohon LPG?
Avatar - SKAY
1. 1. 2021 20:18
Re: srovnáni
Ja po městě jezdím tojkou 1,3 vvti a jeto na rozjezdy přijemnejší :yes: a jakseto podrží tak i dost svižné a moc neřeším zahřivaní dochlazovaní :-) aspotreba pri cene LPG sranda :yes:
Avatar - palix
1. 1. 2021 20:12
Re: srovnáni
Samozrejme, že doba je dnes iná... Poznám ale veľa ľudí, ktorí by radšej kúpili jednoduchú, spoľahlivú a menej výkonnú atmosferickú napr 1,4-ku, ako 3 valcový turbomotor. Hlavne ľudia, ktorí často jazdia po meste a raz za čas idú niekde ďalej.
Niekedy je aj rozdiel v spotrebe zanedbateľný, ak je to "pažravejšie" auto spoľahlivejšie a pri kúpe lacnejšie.
Tiež by som nevymenil moju atmosféru 2,0 za motor 1,0T, aj keď papierovo sú porovnateľné. Mne maximálne vyhovuje prejav môjho motora :-).
Avatar - palix
1. 1. 2021 20:02
Re: I kdyby to auto bylo pozlacené....
Celkom súhlasím, že Civic 9. generácie je trochu "svojský". Mne sa síce celkom páči, ale verím tomu, že veľkej skupine nie. Pri 10. generácii Honda konečne zapracovala na dizajne. Síce je nový Civic stále "iný", ale mne sa veľmi páči - je to veľmi výrazné auto.
Rovnako je na tom Toyota. Auris nebol síce až tak "výrazný" ako Civic - bol skôr NUDNÝ (Auris 1. generácie = absolútne nudný), ale nová Corolla je nádherné auto, pritom nie je také "výstredné" ako Civic.
Ak by som ale mal vyberať...
Corolla - v sedane a jednoznačne hybrid. Hatchback je malý.
Civic - hatchback, najradšej s 1,5 T. Je to veľké a výkonné auto.
Avatar - palix
1. 1. 2021 19:54
Re: Civic 9G Tourer
"Moblin" - väčšina majiteľov Civic-u ho ohodnotí podobne :-).
Osobne nechápem, prečo NIKTO nechce jazdený Civic (8 / 9 generácia)? Už som ho poradil nejednému človeku, našiel pár pekných kúskov po 1. majiteľovi s nie veľa km... a NIKTO ho nechcel.
Viem, že niekedy sa hľadá krása Civic-ov pomerne ťažko, ale sú to veľmi kvalitné autá, s dobrými jazdnými vlastnosťami... Na druhej strane nikomu nebudem vnucovať auto, ktoré nechce.
Kolegyňa mala kedysi Civic 6g a povedala, že to bolo najlepšie auto aké kedy mala - spoľahlivosť, jazdné vlastnosti, technika...
Ak by som kupoval jazdené auto (nie kombi) ja, tak Civic by u mňa mal jediný, ale veľký problém menom Mazda 3 ;-).
Avatar - caliban
1. 1. 2021 19:47
Re: Ponuka
9 let ježdění s 1.2 TSI 77kW, servisní náklady 0 Kč
Avatar - palix
1. 1. 2021 19:43
Re: Power of Dreams
Civic 10. generácie s 1,0T som skúšal a naozaj ide podobne ako atmosféra. Nepotvrdím ale, že iné motory 1,0T idú nejako výrazne rozdielne. Skúšal som 1,0T od Škody (Scala) a 1,0T od Forda (Focus) a nemal som pocit, žeby ťahali nejako extrémne od nízkych otáčok. Tie motory zas nie sú až také silné + majú väčšinou "dlhé" prevodovky.
Krútiaci moment toho spraví celkom dosť. Moje staré auto malo atmosferickú 1,4 / 66 kW / 125 Nm a nové atmosféru 2,0 / 88 kW / 210 Nm. Kým rozdiel v papierovom výkone je iba cca 33%, v krútiacom momente je to cca 68% a to je už poriadne poznať. Aj keby mala tá 1,4-ka napr 80 kW, stále by bola podstatne slabšia ako dvojliter, aj keď pri pohľade na výkon by to tak nevyzeralo.
Avatar - palix
1. 1. 2021 19:27
Re: Civic
Taká atmosferická 1,4 je vhodná pre bežného vodiča, ktorý nejazdí nejako extrémne dynamicky, ale "normálne". To je podľa mňa veľká časť vodičov. 1,8 - aj keď nie je dynamická pri nižších otáčkach bude vyhovovať človeku, ktorý chce spoľahlivé auto, nechce turbo a občas sa chce zviezť.
Otázka pre "M4ro5" - Civic 1,4 má 6 rýchlosti?
Povedal by som, že také otáčky má pri 130 preto, lebo motor má slabý krútiaci moment a keby mal nižšie táčky, tak by bol pocitovo slabý a bolo by potrebné radiť na 5-ku už pri menšom kopčeku. Osobne by som si ale radšej podradil + mal pri 130 nižšie otáčky a nižší hluk.
Avatar - palix
1. 1. 2021 19:18
Re: Civic
Presne to hovorím (keď Japonec, tak benzín) aj ja a na moje potreby je najlepší japonský atmosferický benzínový motor, ale... Pred časom som čítal, že diesel 1,6 od Hondy (konkrétne v Civic-u) je jeden z najúspornejších motorov na trhu. Čisto teoreticky by si taký kombi Civic našiel majiteľa, ktorý hľadal Octaviu TDI, aj keď... Je ťažké presvedčiť človeka, ktorý hľadá Octaviu, aby kúpil Civic :-!. Sú to síce veľmi podobné autá, ale sú aj veľmi vzdialené z pohľadu zmýšľania niektorých ľudí :-).
Z môjho pohľadu má Civic ešte jednu výhodu = nie sú často firenmé, takže väčšina pochádza od bežných ľudí. Nevýhodou je, že sa nepredávajú po 2 až 3 rokoch, ale taký súkromný majiteľ si drží spoľahlivé auto aj 10 a viac rokov (presne ako ja). V podstate si aj preto kupoval "Japonca", aby mal dlho spoľahlivé auto.
Avatar - Mikesus
1. 1. 2021 19:12
Re: I kdyby to auto bylo pozlacené....
Souhlasím, ze tohle v kombiku je pro mne hodne nevzhledné.
Avatar - Mikesus
1. 1. 2021 19:08
Re: Power of Dreams
No a pak se lidi divi a nadávají, ze dnes auta nic nevydrží
Avatar - Mikesus
1. 1. 2021 19:03
Re: Civic
Ja bych se japonskemu dieselu spis vyhýbal. Kdyz Japonce, tak benzin. To je téměř jistota spolehlivosti
Avatar - SKAY
1. 1. 2021 18:51
srovnáni
https://www.svetmobilne.cz/…1-0-turbo/6220-2

Litru a 1,8 ale základ byl 1,4 a tamby měl asi litr navrh ve všem dnes jsou základní motory o dost výkonnější než nedávnno. Dnes je / v EU /Turbo doba :D :-|
1. 1. 2021 17:25
Re: I kdyby to auto bylo pozlacené....
Design je čistě subjektivní věc. :-! Každopádně to auto má emoce, dynamiku, je nezaměnitelné, nepřehlednutelné a to nejen na parkovišti, kde ho okamžitě poznám. A nekrade se, o tohle nikdo nestojí ani na ND. :-)
Avatar - Mikesus
1. 1. 2021 16:08
Re: Ergonomie a kufr
Treba takové Mondeo, to je taky parádní výhled vzad. Dnes už dozadu neni videt skoro ze žádného auta.
Avatar - Mikesus
1. 1. 2021 16:07
Re: Ponuka
Přesně. A pak lidi brečí, ze mají problém s karbonem, kdyz jezdi neustále krátké trasy po meste. Ale hlavně, že nemusí řadit.
Avatar - Mikesus
1. 1. 2021 14:43
Re: Ponuka
Ještě jednou, kdo řadí, ten jede. Nikdo te nenutí mít neustále vytocenej motor, ale když chceš výkon, podřadíš, klidně o 2 stupně.
Atmosféra ma výhodu spolehlivosti, o které se turbu může jen zdát. Ja presedlal z trubomotorů na atmosféry a kromě mnohem lepších reakcí na plyn, mám i nižší provozní a servisní náklady. Ale je pravda, ze k té atmosféře je ještě elektromotor o výkonu běžných turbomotorů a automat.
1. 1. 2021 14:28
Re: I kdyby to auto bylo pozlacené....
No, řekl bych, že zvláště u varianty kombi je označení "rozpluplný" až příliš eufemistické.. Její zoufalé prodejní výsledky to plně potvrzují...
Avatar - Jenik3
1. 1. 2021 14:23
Re: I kdyby to auto bylo pozlacené....
Souhlasim, ze design je rozporuplny a prinasi emoce. Pro nekoho prisne NE a pro nekoho jasne ANO.
Avatar - Jenik3
1. 1. 2021 14:21
Re: Power of Dreams
Neco proti tem, kteri pri 50kmh daji VI a jedou? Muzou jet treba na I a je to jen jejich vec. Pravidla rikaji max 50mh (ve meste) a nikdo nerika, jestli ridic ma jet na I nebo VI.
1. 1. 2021 14:04
Re: 1,8 x 2,0d
A v čem je srovnání s dieselem špatné? V tomto případě je diesel lepší jak absolutně (výkon, sprint), tak (a mnohem víc) relativně (průběh křivek, pružné zrychlení), kdy jeho charakteristika se silným středem je bližší běžnému užívání víc než atmosféra, jakkoliv objektivně dobrá, kde se výkon honí v horní třetině spektra.

Je sice pěkné se opájet gradací výkonu mezi 5.000 - 7.000 ot., kdy to jede, ale při běžné jízdě je to nepraktické a pokud nejedeš sám, tak pro osazenstvo na palubě také značně otravné. S přeplňovaným motorem nemusíš tolik a o tolik níž řadit, kdy mj. bonusem při běžné jizdě je pak třeba širší pásmo otáček využitelné při akceleraci třeba při předjíždění (tzn. opět nemusím tolik řadit a "škubat" autem).
1. 1. 2021 13:03
I kdyby to auto bylo pozlacené....
...tak s takto otřesným designem mi prostě nesmí přes práh, a to ani jako ojetina! :-O :-( :no:
1. 1. 2021 11:53
Re: 1,8 x 2,0d
K nepochopení byla první část Tvého příspěvku - to srovnání s dieselem. Dokonce si teď zpětně říkám, jestli jsi to nemyslel trochu jinak než příspěvek vyzněl (a jak ho evidentně všichni v tomto vlákně reagující pochopili).
Jinak pokud se řekne a, musí se říci i b - ano, tato atmo 1.8 ožívá až nad 3t, jako správná atmosféra. A táhne min ještě o tisíc výš než většina konkurence. A je to boží a každého konzervativnějšího fandu aut to musí prostě bavit (ideálně s manuálem).
Fakt nechápu, v čem je rozdíl, když místo podřazení na čtyřku a nad 2 t otáček podřadím na trojku a nad 3 t otáček. A bonusem je mi krásná gradace výkonu, kdy v otáčkách, kde turbobenzín končí, 1.8 atmo teprve začíná předvádět to nejlepší. A hladově jde do otáček (lehčí převody).
Na šestku snad nepředjíždíš ani s turbem, ne?
A to neřeším zpřevodování, což je věc kterou neřeší ani většina motoristických novinářů. A pak se člověk stále nemá dočítat bludy.
1. 1. 2021 10:17
Civic 9G Tourer
Mám Civica 9G 1.8 v kombíku. Jako rodinné auto super. Geniální vyklápěcí zadní sedáky, rovná podlaha, velký kufr, nízká nakládací hrana. Sedačky pohodlné s bočním vedením. Řízení citlivé, ale nepřeposilované, skvěle se řídí. To auto miluje zatáčky. Digitální ukazatel rychlosti v horní části je v zorném poli řidiče. Evokuje to head up displej. Otáčkoměr je uprostřed pod ním. Tohle řešení je návykové, protože vše co potřebuju mám přímo před sebou. Atmosféra 1.8 ivtec s nepřímým vstřikem spolu s manuálem je to nejlepší na autě. Pružný a přitom úsporný motor. Jen to chce používat řadící páku, mimochodem skvěle umístěnou. Při předjíždění podle situace podřazuji a mám k dispozici lineární nárůst výkonu až do omezovače. Přesný ukazatel spotřeby podle dotankovaní. Spolehlivost zatím přikladná, ale máme najeto teprve 90 tisíc, takže budu hodnotit za nějakých pár set tisíc. Teď nedostatky. Vyšší postavy mohou mít problém s výhledem, protože se sedí výš. Slabší tloušťka laku. Vyšší cena orig. náhradních dílů, ale nechají se sehnat z druhé ruky. Ovládání palubního počítače trochu krkolomné, ale dá se. Když to shrnu. Po návratu ze služebních cest koncernem si rád sednu do Civica. Koncern nehaním, přesunul mě z bodu A do B vesměs spolehlivě - jednou teda nouzový režim motoru na zpáteční cestě a jednou vysypané ložisko předního kola. Pazvuky neřeším, je to firemní, ale u fungl nových aut to přinejmenším překvapí.
Avatar - Jenik3
1. 1. 2021 10:00
Re: Ponuka
S tim lze souhlasit. Vykon pri 2k atmo vs tb vs td, to je oc tu bezi. Je fajn mit spicku pri 5k, ale kolikrat se tam motor dostane.
1. 1. 2021 09:32
Re: Re: Ergonomie a kufr
Řídit vzad instinktem musíš ty 😁
1. 1. 2021 00:51
Power of Dreams
To se tu zase sešlo národa,aby pohanělo neoturbenou atmosféru... Naučte se řadit a budete se divit, že krouťák sám o sobe neni vše. Ja ostatně vytáčím do červeného i svou CX1.0 T, protože tento bezpohlavní motor se chová spíše jako normální atmosféra a ne jako jeji oturbení brášci, zejména ze stáje VW, kteří opravdu táhnou mohutně odspoda a nenutí řidiče používat fofrklacek. Podle toho to pak na silnici vypadá...v 50 hodit šestku a pak táto, hlavně na spotřebu, takže maximálně do 2.5 tis otáček, protože přece maximum krouťáku je uz 1500 a nema cenu to vytáčet.
Avatar - pradeda777
31. 12. 2020 22:17
Re: V roce 2008...
Ano...YaGR je jí blízko....ale YaGR je Rallye speciál a o 16 let mladší..... :-!
Avatar - pradeda777
31. 12. 2020 22:11
Re: V roce 2008...
ITR (upravenou) jsem právě chvíli před tím prodal...... ;-\ https://img28.rajce.idnes.cz/…ges/Fotky148.jpg?…
31. 12. 2020 21:58
Re: Civic
V rodine máme 9G 1.4 Vtec (r.2013), 1,5 roka, auto malo pri kúpe 43tkm, teraz nejakých 60tkm.. Nejazdil som s 8G ale môžem potvrdiť u 9G preposilované riadenie a velmi citlive hlavne v stredovej polohe. Pomer medzi tvrdosťou a komfortom podvozku je podľa mňa na celkom slušnej úrovni spolu s jazdnými vlastnosťami. Motor 1.4 (ktorá je vlastne 1.3) a ako spomínate treba s ním jazdit ako s atmosférou, ak potrebujem výkon musím ho hľadať vo vyšších otáčkach. Na dialnici pri 130kmh, točí 3800min-1, čo je pomerne dosť. Priemerná spotreba, prevažne na krátkych trasách v lete 6,6 v zime 6,9. Na dlhých trasách som mal spotrebu od 5,7 do 6,6. Vzhľad je vec názoru ale napríklad mne prístrojová doska vyhovuje a hlavne ovládanie a nastavovanie tempomatu oproti VW Golf mk5 mi príde lepšie vyriešené. Ovládanie palubného PC a jeho nastavenie je zas dosť neprehľadné. Skúsenosti so servisom, zatiaľ iba olej, filtre a brzdové platničky. Celkovo sme s autom zatiaľ spokojný. ;-)
31. 12. 2020 21:52
Re: Civic
Tak objektivně, tahle 1.8-ka byla solidní motorizace v roce 2005, v roce 2012 a dál už to bylo proti konkurenci za zenitem, protože pro velkou část řidičů to v běžném spektru otáček prostě jede jako základní turbo. Pro tu část řidičů, kteří se výjimečně podívali za cifru 5.000 ...

A i pro ty, co jsou schopni motor točit do červeného je často nepříjemné v případě, že potřebují nějaký výkon, podrazovat o tři stupně a honit to kolem omezovače, zvlášť pokud někoho vezou. Měl jsem atmosféru petivalt a to na okresce znamenalo řadit za dvě. Na dálnici v kopci v případě nutné akcelerace za tři ..
Avatar - palix
31. 12. 2020 18:50
Re: Civic
"Hugino" - celkom súhlasím, že daný Civic nie je práve vzhľadovo dokonalým autom... Predpokladám, že za kombi s dieslom 1,6 by tie peniaze dalo veľa ľudí. Navyše ako jazdené auto by som ho zvažoval preto, že je to Honda. Mojím konkurentom k jazdenému Civic-u by boli viacmenej iba Mitsubishi Lancer a Mazda 3 (všetko benzín). Z danej trojky by vyhrala Mazda. Samozrejme, ak by som potreboval kombi, tak by bolo rozhodnuté hneď - Civic (ako jediný z daných Japoncov).
Z môjho pohľadu je tento Civic zaujímavejší ako posledný Auris.
31. 12. 2020 18:47
Re: Re: Ponuka
Ujel si nám jenom proto že Don Vito u giulietty přetočil trojku do omezovače. Když jsem řídil já proti němu tak giulietta 88kw civicu ujela. Ne o moc ale ujela. O pružnosti se nemá cenu bavit tam je to jasný.
Avatar - palix
31. 12. 2020 18:45
Re: Ponuka
Ibaže tie atmosferické motory mali perfektnú spoľahlivosť. Nové turbomotory od Hondy nie sú tiež zlé, ale na trhu sú ešte pomerne krátko (4 roky?). Keby som kupoval jazdené auto s úmyslom mať čo najviac spoľahlivé auto, tak by som silno zvažoval Civic s atmosferickým motorom, prípadne 2,0 l Mazdu 3 (ak nepotrebujem kombi)... Až potom by som pozeral po autách ako Focus 1,0T a podobných.

Zaujímavé je, že vždy, keď niekto v mojom okolí kupoval auto a ja som mu poradil (ako TOP kvalitu / spoľahlivosť) práve Civic - od UFA po model z článku, tak nikoho tie autá nezaujali. Človek musí vedieť prečo Hondu chce, prípadne sa mu musí páčiť - platí hlavne pre Civic.
31. 12. 2020 17:40
Civic
Nevím, jak je na tom 9G, ale pamatuji si, že u 8G mě neskutečně vadily dvě věci. Řízení, které bylo fest přeposilované a enormně citlivé jako knipl v letadle. Druhá věc, dosti tvrdý podvozek. Jinak auto jako celek bylo velmi povedené a s dobře točivým motorem 1.8. Navíc je na svůj obsah i dosti úsporný a je to naprosto bezproblémový držák a nakonec i auto jako celek. Kamarád ho má od novoty už 14 let a to auto je na servis naprosto nenáročné a ani nehnije, jako jiní Japonci té doby. Honda má navíc i cenově zajímavý program pro majitelé ojetin Honda. Ta 9G je vzhledově už nic moc. Na můj vkus měla moc klínovitý předek a vzadu podivně trčící světla. Už to prostě nebyl ten uhlazený UFO design 8G. Jinak ten, kdo umí jezdit s atmosférou tak ví, že ji nemůže dusit jako nějaký diesel do 2000 ot/min. a čekat v tomto pásmu otáček nějaký kopanec, takže výše vedená diskuze je úplně zbytečná. Stejně tak je nesmysl srovnávat kultivovanost a linearitu té 1,8 s nějakým vytřepaným základním 3 válcovým ratlíkem s turbem, pokud se oba motory používají ve svých pracovních režimech.
31. 12. 2020 16:23
Re: Ponuka
https://zeperfs.com/…uel6967-7912.htm

Nech sa páči, porovnanie so základný troj valcom..

Fakticky rovnaké výkony.

Nehovoriac o tom, že jazdné príjemnejší a to výrazne je ten troj valec.
31. 12. 2020 15:08
Re: Civic
Zajímalo by mě co máš za auto. Tipuju nějakou popelnici od koncernu. :no:
31. 12. 2020 13:56
Re: V roce 2008...
Hruška má více minerálů...
31. 12. 2020 13:55
Re: Civic
Je to zbytečný příspěvek , protože je v každé debatě o C8G-C9G
31. 12. 2020 13:53
Re: Ergonomie a kufr
Horší ? Ten je úplně na *** , ještě že to má kameru...
Avatar - KANKUNEN
31. 12. 2020 13:26
Re: 1,8 x 2,0d
Lukáši co je k nepochopení? Zatímco běžný atmo motor třeba mnou zmíněný dvoulitr v Mazdě už ve 2t otáčkách dokáže táhnout, tak ta1,8ka byla úplně mrtvá. Začne fungovat od 3t a to je špatně. Ano nahoře jede, ale pro běžný HB je charakteristika na nic.
Avatar - twistedTSD
31. 12. 2020 13:10
Re: Civic
Proč by měl to samé psát o současné generaci, když má úplně jinou architekturu interiéru?
Avatar - 3_diamanty
31. 12. 2020 13:04
Re: V roce 2008...
Ved prave.... hrusky a jablka su sice obe fajn ale predsa len kazde z nich ma iny podiel tych istych vitaminov. Ba niektore vitaminy ma len hruska a niektore zase len jablko...
Avatar - Hammunasakra
31. 12. 2020 12:33
Re: V roce 2008...
EDIT mimochodem výkon MPS 2.3 má dnes Yaris R3 1.6
Avatar - Hammunasakra
31. 12. 2020 12:32
Re: V roce 2008...
Jak by asi dopadlo srovnání Type-R s Mazdou 1.6 :-)
Avatar - SKAY
31. 12. 2020 12:23
Re: V roce 2008...
připomněl plakát.
Nový SAAB turbo výkon v každém okamžiku :yes:
Avatar - pradeda777
31. 12. 2020 12:16
V roce 2008...
jsem chtěl 1.8 L Civic koupit, protože jsem do té doby věřil na atmo. Pak jsem se ale svezl s Mazdou 3 MPS 2.3 L Turbo a bylo vymalováno........... ;-)
Avatar - SKAY
31. 12. 2020 12:00
Re: Ponuka
Byla i 1,4 a 1,8 dnes je 1,0 a 1,5 turbo a oba jsou lepší než atmo. Jen je fakt že dnes ty litřiký stačí celkem v pohodě těm objemnějším atmosféram . A jsou i za pár kaček power boxy takže litr může mít 130 kW místo 95
31. 12. 2020 11:35
Re: Civic
no ked sa pocas svojich jazd VKUSE pozeras 3 hodiny na pristrojovu dosku tak sa cudujem ze si este neskoncil niekde v skarpe... ale uznavam ze som videl aj normalnejsie pristrojovky, druha vec je si za to sadnut a vyskusat, niekedy na prvy pohlad nieco skarede sa ukaze ako plne funkcne a lahko ovladatelne

inac doteraz rad spominam na moj uz byvaly civic sedan 6G 1,5 VTEC, to bolo kus poctivej japnskej techniky
31. 12. 2020 11:20
Re: Civic
Zkousel jsi to nekdy?
Sedel jsi uvnitr?

Kazdy ma jiny vkus.

Happy new year

PS Odhaduju, ze bys to same napsal i o aktualni generaci. A ono je to 5. nejprodavanejsi auto sveta v r. 2019. Takze tech lidi, co za nej dali tech 23.000€, je fakt dost (pres 800.000 rocne)...
Pro srovnani Golf si nasel jen 640.000 zakazniku. :-O
https://www.autocar.co.uk/slideshow/world%E2%80%99s-best-selling-cars-0
Avatar - hugino
31. 12. 2020 11:13
Civic
Odhliadnuc od toho či je to auto kvalitné alebo nie dajte ruku na srdce komu sa to auto fakt páči a dal by zaň povedzme 23 000 Eur /samozrejme za nové/.Za mňa je to príšerné aj zvonku aj zvnútra a pozerať vkuse počas jazdy povedzme 3 hodiny na tú katastrofálnu prístrojovku by bolo pre mňa utrpenie.To auto môže byť najlepšie na svete vo všetkých parametroch ale vyzerá katastrofálne.Ale je to len môj subjektívny názor tak dúfam že ma posledný deň v roku neukamenujete.Prajem Štastný nový rok VŠETKÝM. :-)
31. 12. 2020 11:07
Re: 1,8 x 2,0d
Pane bože, chlape, kdyby tohle vyplodil nějaký diskuzní nováček, neřeknu, ale ostřílený matador?

Že ty už slavíš silvestra teď? ;-)
Avatar - Hammunasakra
31. 12. 2020 11:05
Re: Ponuka
Proto už je roky nej- benzín hybrid = elektromotor zabírá naplno okamžitě

Plus nepotřebuješ dotovat palivo
31. 12. 2020 11:00
Re: Ponuka
Jezdim hodne ve meste.
A realne potrebuju tak tretinu max vykonu...
Kdybych motor vytacel, tak jsem za legalnimi limity pomerne brzy.

Na predjizdeni vykon staci. Na trojku to jede slusne.

Odspoda nejlip tahne elektromobil. ;-)
31. 12. 2020 10:58
Re: Ponuka
Ano, kdo řadí ten jede. Jenže k čemu mi je při běžné jízdě výkon a točivý moment v takových otáčkách? Argument, že motor krásně táhne od 4000 otáček je k ničemu. Kdo se při běžné jízdě pohybuje v takových otáčkách, resp. ještě vyšších? Normálně nikdo a poslouchat během cesty neustále vytáčející se motor není nic příjemného. Poslední dva roky jezdím oturbeným benzínem a už bych neměnil. To co obyčejný benzín hledá někde vysoko, já mám k dispozici cca. od 2000 rpm. okamžitě. Navíc maximální hodnota toč. momentu je o řád výš, než jakého dosáhne motor bez turba a to samé výkon.
31. 12. 2020 10:50
Re: Ponuka
1.6 mela standardne 81kw v VII.
Myslis nejaky stary Rko?

Mrtvy to dole je.
Giu s turbem 1.4 bude v praxi kazdopadne rychlejsi.
Ale kdyz pojedes pilu, tak na tom budou podobne.

Kazdopadne se zakladnim trivalcem bych to nesrovnaval. :-)
Avatar - Ozzman
31. 12. 2020 10:49
Re: Ponuka
Kazdopádně dole je to mrtvý, chce to otáčky :-[]
Někdy bych se chtěl svézt tím starším 1.6 160k, ale to je v ČR tak vzácné auto...
Avatar - Hammunasakra
31. 12. 2020 10:45
Re: Ponuka
Řeč je o ZÁKLADNÍM 3 válci = ne o Toyotě R3 192 kW
31. 12. 2020 10:44
Re: Ponuka
Ty prevody nejsou uplne dlouhe (ale delsi nez Giulietta).
Je to kompromis mezi sportem a ekenomickou jizdou.

Kratke prevody mela 7. generace...

PS Giulii by to neujelo urcite. :D ;-)
Avatar - Ozzman
31. 12. 2020 10:41
Re: Ponuka
A má docela dlouhé převody, vím jak jsem ti s ním ujel, když si jel Giulii 1.4T díky dlouhé trojce :D
31. 12. 2020 10:39
Ergonomie a kufr
Vyhrady k ergonomii jsou naprosto nesmyslne.
Naopak, radici paka je (u Civicu tradicne) po ruce.

A obri kufr ma i HB.

Ale aby to bylo fer, u nedostatku HB chybi horsi vyhled vzad (kvuli delenemu oknu) a sikmo vzad.
31. 12. 2020 10:36
Re: Ponuka
https://www.auto.cz/…-jako-vino-86605


Kdo řadí, ten jede
Na rozdíl od přeplňovaných motorů potřebuje tenhle agregát při dynamické jízdě otáčky. Výkon plynule graduje a to až do zhruba 4000 otáček za minutu, v nich motor výrazněji ožije a táhne volněji. Vrchol točivého momentu 174 N.m přichází o 300 otáček za minutu výše. V porovnání s první verzí motoru R18A je tato mírně točivější. Výkon 104 kW vrcholí v 6500 otáčkách, zatímco dříve bylo 103 kW dostupných v 6300 min-1.
31. 12. 2020 10:20
Re: Ponuka
Podíej se na křivku otoho Vtecu a toho voturbenýho tříhrnku.
Avatar - Hammunasakra
31. 12. 2020 10:18
Re: 1,8 x 2,0d
Samozřejmě = viz já 10:05 :-)
Avatar - 3_diamanty
31. 12. 2020 10:13
Re: 1,8 x 2,0d
Proste dizel je dizel.. atmo je atmo.. az sa divim ze sa tomu divi... zase dizel sa tak krasne nevytaca alo vtec benzin ze jo.. ani ten zvuk nema taky paradny.... inak chce to len podradit a drzat otacky a aj ta 1.8 atmo bude delo ked treba...
31. 12. 2020 10:07
Re: Ponuka
Ten 1.8 i-VTEC mal vykon tusim okolo 100kW. Velmi pochybujem, ze by hociktory "najzakladnejsi trojvalec" bol na jeho urovni...
Avatar - Hammunasakra
31. 12. 2020 10:05
Re: 1,8 x 2,0d
:-O :-O :-O

A zkoušel si je porovnat třeba v 6500 ot.? ;-)
31. 12. 2020 09:45
Ponuka
Má svoje obmedzenia.

1.8 atmosférický motor už v dnešnej dobe nemôže zaujmut nikoho. Motor na úrovni najzákladnejších trojvalcov. Áno, pred euro6 a pred dobou rozšírenia turbomotorov sa s ním dalo zabaviť, ale dnes?

Druhý problém je cena a dostupnosť karosárskych náhradných dielov. Aj maly tukanec bude znamenať koniec, lebo na vrakoviskách je ponuka logicky slabá.

Toto auto vyžaduje buď nadšenca, alebo neinformovaného zákazníka.
Avatar - 3_diamanty
31. 12. 2020 09:19
Re: 1,8 x 2,0d
Maloktora 1.8 atmo je pri 2000 ot ziva ze jo. Zatial co dizel pri 2000 ot ma maximalny kroutak. Ani lancerovska 1.8 s rovnakym vykonom pri 2000 ot moc nejede cuduj sa svete. Uz ale pri 3500 ot zacina tlacit do sedaciek. Napriek tomu by som tento civic bral urcite s benzinom. :yes:
Avatar - KANKUNEN
31. 12. 2020 08:59
1,8 x 2,0d
Osobně jsem ty motory zkoušel a diesel byl drtivě lepší. Benzín byl jen tišší, když si po motoru nic nechtěl. Třeba takový dvoulitr MZR byl kolem 2t otáček mnohem živější než 1,8 vtec.