Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV – Bez kabelu ani ránu

Jezdit čistě na elektřinu a zvládat bez obtíží i delší trasy je lákavá představa. Zatím ji splňují jen plug-in hybridní modely. Nejnovější přírůstek mezi kompaktními SUV představuje Citroën C5 Aircross, který jsme postavili proti Fordu Kuga.
Zpět na článek
28. 12. 2020 17:50
Re: Citrón? Ford?
Ale ty Hamuno, bohužel nejsi zajímavý ani trochu. Jen otravný. :-)
Avatar - speedfred
28. 12. 2020 16:47
Re: CVT
Variator je fajn a nevadí mi keď po ňom moc toho nechceš. Akonáhle to zadupneš tak to sa nedá počúvať.
28. 12. 2020 14:43
Re: CVT
No popravde, zkousel jsem CR-V i RAV-4 hybrid, protoze me ty auta zajimaly.
A "vyti" mne nevadilo ani u jednoho...

Ford me zase tolik nezajima.
Az vyzkousis, dej vedet.

https://m.autorevue.cz/…ty-horkou-jehlou#…
Uši to rozhodně netrhá, projev však mohl být ještě o kousek vytříbenější, kdyby variátor místo podržení benzInového motoru ve vysokých otáčkách raději simuloval řazení klasického automatu. Také proto vás asi nebude příliš bavit hnát Kugu maximální dvoustovkou déle než pár minut.

Vypada to, ze to je uplne stejny jako u Toyoty. Jen Ford ma aktivni potlacovani hluku.
Avatar - JirkaVejrazka
28. 12. 2020 09:09
Re: Diskuse klasika....
A na vyrobu jednoho zaoceanskeho parniku je potreba tolik oceli, jako na 65000 Yarisu. Je to zhruba stejne (ne)relevantni informace, jako ta tvoje.

Clanek je o PHEV, ne o elektromobilech.
Avatar - speedfred
27. 12. 2020 13:11
Re: CVT
Jedine ísť vyskúšať na vstanej koži. Už som nejaké Kugy hybrid našiel na salónoch.
26. 12. 2020 23:15
Re: CVT
To me taky napadlo.

Nikde nic o vyti motoru..
Avatar - rohYpnol
26. 12. 2020 20:08
Re: Citrón? Ford?
No vidíš. Já přidám jinou zkušenost. Firma koupila na dotaci samozřejmě EV. Nikdo s těmi krámy nechce jezdit.
Avatar - rohYpnol
26. 12. 2020 19:06
Re: Citrón? Ford?
Já ho odstěhoval na HL a vyřešeno. A může si sem psát ty své zelené zblitky a nesmysly o dotování nafty nebo socio-ekonomicko-politické lži do halelujá :D :D :D
Avatar - rohYpnol
26. 12. 2020 19:05
Re: Spotřeba Kuga 2,0 TDCI 140 kW AWD
Ono hlavně jde o to, že i po nárazu a opravě musí být u baterie a vysokonapěťové soustavy zajištěna 100% funkčnost a bezpečnost. Takže to není v tom, že se to nějak vyklepe nebo přetáhne elektrikářskou páskou...
Avatar - _Karel_
26. 12. 2020 19:00
Re: Citrón? Ford?
Těch "reakcí lidí" je už velmi málo.Kdyby jich bylo ještě míň, nebudou zvratky toho retarda prasit půlku diskuze, ale třeba jen čtvrtinu. I mě trvalo hodně dlouho, než jsem ho přestal krmit, snad jednou přestanou všichni.
26. 12. 2020 18:45
Re: Tak z podobných aut je mi vážně nevolno...
Abych tu vyjádřil své přání, aby redakce testy podobných, v ČR velmi těžko prodejných verzí omezovala na nezbytné minimum a raději testovala normální a masové žádané motorizace. Ještě nějaká otázka? :-)
26. 12. 2020 18:31
Re: Citrón? Ford?
Chcipni! Jak se tesis na tendr o dostavbe Dukovan? To budes prskat vzteky ze to neni po tvym jeste hodne dlouho co :D :D
26. 12. 2020 18:30
Re: Citrón? Ford?
Hele uz sem ho koko,ta nekolikrat na HL mel, ale kdyz pak ctes vlakno kde ti vypadava pulka textu a vidis jen reakce lidi a nevis na co, tak se to blbe cte. Rek nu ti ale ze vetsiho kre,tena jsem v zivote nepotkal. Ten fakt vede. Jak se neco tak blbyho muze vubec vyskytnout :D
26. 12. 2020 18:24
Re: Citrón? Ford?
Tak se tam odstehuj blbecku :D
26. 12. 2020 18:22
Re: Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
Svet dosel k opaku? Fakt? Jakoze se zacinaji prodavat vedle spalovaku i EV nebo ze se buduji jaderny elektrarny? A neprekrucuj co rekla Drabova. Zrovna ta povazuje rozvoj JE za prioritu, ktera nesnese odkladu. Ony totiz ty uhelny elektrarny fakt chteji uz pozhasinat. A laskave si neber do huby Attenborougha. O tom ze je treba chranit planetu jsem s nim zajedno. A kdy si ty hovado koupis zase dalsi novy auto? Nejlepsi s neekologickyma baterkama. Tohle uz hoblujes 4 roky mozna by to chtelo planetu zatizit dalsim nove vyrobenym autem a pak si hrat na ochrance planety ty prase jedno!
Avatar - Blue Sun
26. 12. 2020 17:52
Re: Tak z podobných aut je mi vážně nevolno...
Z auta je ti nevolno, test tě nezajímá, tak mi vysvětli, proč tu zvracíš tyhle blitky?
26. 12. 2020 17:41
Re: Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
Fajn tak proc s nim jeste nejezdis? Netvrdim ze jsou EV spatny. Jako doplnek ke spalovakum a hybridum na jezdeni po meste supr. O ekologicnosti jejich vyroby a nasledne likvidace se ale nebudeme radsi bavit jo.
Avatar - rohYpnol
26. 12. 2020 16:54
Re: Diskuse klasika....
Jenže ono to absolutně není jen o nějakých lokálních emisích!!!!!


Ramaekers uvedl, že na výrobu jednoho elektromobilu je třeba tolik vzácných kovů, s kolika si vystačí šedesát exemplářů Yarisu. A to je takový rozdíl, že jej relativně malé zlepšení provozní efektivity elektrického auta nedokáže přebít.
26. 12. 2020 16:08
Re: Diskuse klasika....
Proste 4,5 benzinu + elektrika da mensi co2 i lokalni emise nez 6,5 nafty.... tak proste to je.... to se da velmi lehce spocitat....
26. 12. 2020 16:05
Re: Tak z podobných aut je mi vážně nevolno...
Ja mam prave PHEV verzi a je to skvele auto, pro me zasadne lepsi nez diesel nebo benzin... ve meste bez emisi, potichu a s prijemnym elektrickym zrychleni.... a dalky napohodu na benzin bez omezeni.... za prvnich 15tkm z 3 litry + elektrika.....
Avatar - Ozzman
26. 12. 2020 14:50
Re: Ťažné
Mně tsky ne, ale to už jsme hioodne daleko od docela jasně definované otázky, že když chci Kugu a tahat přívěs jasná volba je 2.0tdci.
Avatar - rohYpnol
26. 12. 2020 14:46
Re: Tak z podobných aut je mi vážně nevolno...
V tom ti dán zapravdu. Nicméně uživatelskou nevstřícnost EV pocítí v podstatě každý.

Mimochodem - když u EV je jakože jedno, že třeba 100 km dojezdu získá majitel na superchargeru za půl hodiny, tak se jednoduše ptám - koupil by si někdo spalovák, kdyby měl 7l nafty tankovat půl hodiny??? NE. Ani za mák!!! Ale jakmile to je EV, tak to jsou s tím zkratomozci úplně v pohodě a ještě to málem vyzdvihují protože přece mají čas na "kávičku"...

Ale jo, tady jsme u PHEV. Tam určitě souhlas, že takový Superb iV má tu kombinaci ICE/EV zvládnutou mnohem líp.
Avatar - rohYpnol
26. 12. 2020 14:40
Re: Diskuse klasika....
Chápeš vůbec co píšu???

Ty spotřeby PHEV nezahrnují podíl na EV. Proto uváděná spotřeba u PHEV je naprosto nepodstatná. Je to úplně to stejný co předvedli autoři testu tady. Uměle sníží spotřebu o km najeté na EV s tím, že elektrická energie spadne z nebe... :-!
26. 12. 2020 14:34
Re: Tak z podobných aut je mi vážně nevolno...
Pokud ten Superb nemáš v hybridodebilní verzi, tak gratulace ke skvělé volbě. :-)
Avatar - speedfred
26. 12. 2020 14:27
Re: Spotřeba Kuga 2,0 TDCI 140 kW AWD
Povedal by som že keď to slušne niekam navalíš (niekto do teba) a dajme tomu sa zničí sa batéria,kabeláž či elektromotor tam to sú pre poisťovňu a tvoju spoluúčasť náklady navyše.
26. 12. 2020 14:27
Re: Diskuse klasika....
Mluvim o porovnatelnych autech.... PHEV Pasaty jezdi za 4,5... Porovnatelne diesely za 6,5.... muzes si to prolustrovat i pro jina auta, to uz jsem nedelal....
26. 12. 2020 14:25
Re: Tak z podobných aut je mi vážně nevolno...
.... pozitek z jizdy je kategorie kterou resi 1% trhu.... a ti ai to BMW nebo Alfu porad muzou koupit.... mimochodem tu ridicsky skvelou Alfu NIKDO nechce....

Sam jezdim sterilnim Superbem a je mi to zcela jedno, protoze na nasich silnicich a v tom provozu to stejne nema smysl resit.... radost si jako ridic udelam o vikendu a jsem v pohode....
Avatar - Hammunasakra
26. 12. 2020 14:18
Re: Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
Jo aktuální tVWačení aby se rychle VWrátily bilionové inVWestice jednoho VWýrobce je třeba trochu zmírnit = ale trend má svou logiku (i když jí nemalá část diskutujících odmítá a nechápe a proto odmítá

EV je asi 3x efektivnější než diesel = to pro Ádu :-!
EV je BEZ potřeby ropy a BEZ emisní = není o čem
EV má levnější nejen provoz ale i servis
Avatar - Hammunasakra
26. 12. 2020 14:16
Re: Ťažné
To je fakt NAPROSTO TOTÁLNĚ ZOUFALÝ příspěvek :-O :-!

Že věci obvykle chápeš OPAČNĚ než svět dělá = to je známo takže dík za potvrzení. Viz projednávání problematiky po Evropě my VÍME že to je ŠPATNĚ nastavený. Že TY dodnes po vysvětleních a odkazech NE = je... fakt drsný :*)

Že to máš v hlavě až tak moc naruby = že máš dokonce RADOST z toho co VÍME že je špatně PROTOŽE to stojí miliony barelů = to je bez komentáře

Fakt netušim k čemu sou lidi jako ty = co tě znám všechno popleteš a přesně jako teď LÍBÍ se ti dělat věci ÚMYSLNĚ naopak (než svět inteligence TAK ti vzdáááálenej = pamatuju jak si byl NADŠENEJ ze Zemanova urážení inteligence = jo mstivej stařec ví jak oslovit svý voliče :-)
Avatar - Hammunasakra
26. 12. 2020 14:11
Re: Idealni hybrid
Každé EV je bez emisí = to si nevěděl? :-O

Jeden pašík Dieselgate byl jako 10 autobusů (zdroj Dopravní faktulta ČVUT) = to si věděl? ;-)

Ale hlavně = ropa je ropa a za 1) jí nemáme a musíme zdaleka přepravovat a za 2) viz učivo už ZŠ není jí nekonečně + v autech jí umíme a MUSÍME Z VÍC DŮVODŮ nahradit + ropu POTŘEBUJEME na jiný věci, kde jí nahradit NEumíme

On i průmysl přejde nakonec (asi) na vodík = a asi na ten vodík bude jezdit i část aut. Argument co si vymyslel nedává moc smysl = že ta změna a proč ta změna MUSÍ proběhnout VÍME. No všichni ne a viz diskuze zde část lidí to odmítá i po vysvětleních = to je jiná
Takže viz já 10:02
Avatar - Hammunasakra
26. 12. 2020 14:06
Re: Citrón? Ford?
Tak všichni 3 zaostalci :no: :no: :no: :-O :-(

Asi k vám lze přidat ryccarda = to máme 4 zaostalci :no: :no: :no: :no:

Ještě někdo? :-!
Avatar - Hammunasakra
26. 12. 2020 14:05
Re: Ťažné
Jedna věc je že si mastí kapsu = ne že by se mi to líbilo

Druhá že díky ANO se na mnoho let zastavila výstavba Pražského okruhu = to se mi SAKRA HODNĚ nelíbí
Avatar - rohYpnol
26. 12. 2020 13:36
Re: Tak z podobných aut je mi vážně nevolno...
Pokud test bude upřímný a přímý, tak s tím nemám problém. Jen ať klidně novináři opakují, že tyhle EV a PHEV výmysly jsou sra*ky které nikdo nechce a které nedávají smysl :-!

Nic jiného než opakovat pravdu nám totiž v téhle době nezbývá. Ať se to komu líbí nebo ne.
Avatar - speedfred
26. 12. 2020 13:24
Re: Tak z podobných aut je mi vážně nevolno...
S prvou vetou súhlas, hlavne tie ceny sú fakt nepríjemne.
U takéhoto auta asi ale nikto nehľadá pôžitok z jazdy, vysvetli to nejakej maminke ktorá ide napr s deťmi na nákup.
Auto na pôžitok z jazdy mám a kľudne by som si kúpil hybrida, ale tie ceny sa nepáčia ani mne.
Počkám si na nejakú “dotáciu” keď môžu dotovať aj naftu 😜
Avatar - Ozzman
26. 12. 2020 13:22
Re: Ťažné
Jo, Toman už tyhle kšefty, kdy si odprodaval výhodné pozemky ministerstva dělal za jeho minulého mandátu... Žádná novinka :)
26. 12. 2020 12:51
Re: Idealni hybrid
Aktualni spalovaci auta jsou uspesna diky sve univerzalnosti. Muzu s nimi jezdit jen na nakupy a o prazdninach klidne kazdy vikend k mori. I kdybych k tomu mori jel jednou za rok, stale mi spalovak nabizi vetsi moznosti. A to nejdulezitejsi, muze stat 300 tisic nebo 2 miliony. Zatimco EV auto nabizi jen omezeni a nejlevenejsi pouzitelne stoji defacto milion.
Zadny EV auto neni bez emisi, zadne.
26. 12. 2020 12:14
Tak z podobných aut je mi vážně nevolno...
...absurdně složitá technika, absurdně vysoká hmotnost a absurdně vysoká cena. Zato požitek z řízení minimální. :-( :-( :-( :no: :no: :no: Proto mě pochopitelně takovéto testy nezajímají, nikdy bych si takovou hrůzu nekoupil. Doufám, že redakce bude i v budoucnu testovat hlavně normální auta, o které mají Češi skutečný zájem! ;-\ ;-\ ;-\
26. 12. 2020 12:05
Re: Citrón? Ford?
Ne, určitě ne. Hybrid natož pak EV nikdy. To mi nesmí přes práh! :-)
Avatar - Hammunasakra
26. 12. 2020 11:57
Re: Citrón? Ford?
To nejde o "krmiť" ale dál žít v bludu = to ODMÍTÁNÍ reality ale JE zajímavý

Jen jí číst SE.RE :-O

Fakt zajímavý ;-)
Avatar - Hammunasakra
26. 12. 2020 11:56
Re: Ťažné
No PROTOŽE takhle sme to pohnojili = díky nějakýmu populistovi kdysi dávno = co to nedomyslel. Není to přirozený je to NAŠE blbý NASTAVENÍ

Nicméně NIC to nemění na faktu že tu dnešní realitu jak řikáš DÁL DRTVĚ DOTUJEME
Ale nejde o to že si nemůžeš koupit Kugu 3.0 to už sme desítkama let dotací pokřivili podělali to vrátit nejde = ale o to že při rovných podmínách musíš srovnávat 2litr nafta vs 3litr benzín = a tam prostě NENÍ O ČEM
Zajímavý jak cokoli na tohle téma lidi...

Mimochodem víš jak ANO (za Krnáčový primátorky) zastavilo stavbu Pražskýho okruhu? Tak vyšlo najevo KDO vlastní pozemky na celý trase jihovýchodní části okruhu = od D1 na východ co tam je D11 nebo co? ANO ministr zemědělství Toman https://www.denik.cz/…vi-20151029.html rsp. firmy jeho rodiny = chtějí za ně 8násobek tržní ceny
ANO prioritní stavba státu roky stojí díky ANO
Avatar - _Karel_
26. 12. 2020 11:30
Re: Citrón? Ford?
Evidentně baví, a není sám :-(
Avatar - speedfred
26. 12. 2020 11:25
CVT
u Fordu má podobný prejav ako u Toyoty hybrid alebo je to odlišné?
Vcelku by ma to zaujimalo.
26. 12. 2020 11:00
Re: Diskuse klasika....
On sa neboji, ze zhori pred domom, lebo on ho ma doma dole v garazi ... :-!
Avatar - speedfred
26. 12. 2020 10:54
Re: Citrón? Ford?
A ty si ho kedy dáš na HL? Baví ťa to sa s ním/ňou stále takto naťahovať a stále ho kŕmiť?
Avatar - Hammunasakra
26. 12. 2020 10:39
Re: Citrón? Ford?
Takže KOLIK ti je? O kolik si mladší než dědek Dědek = s kterým se shodnu?

Všímáš si = s kým se shoduješ TY (pár diskutérů znalostí ála ty) a s kým JÁ? :-O

Tolik k namachrovanýmu nýmandovi = DRSNÝ žejo :-)
Jo to co píšeš o mě je velmi často = doslova přesně o tobě :-O ;-)

TY furt bojuješ proti (vyspělému) světu a argument máš = v diskuzích na ACZ je pár lidí stejného (ne)chápání. Já většinou souhlas se světem = což tě neuvěřitelně SE.RE


Jo já rád používám (třeba jen to) bezklíčový zamykání odemykání = tobě to viz diskuze přijde MOC = TO je ten rozdíl mezi náma = furt jen tohle v mnoha variacích

Takže já mám SHODU s https://www.csfd.cz/…anete/komentare/ co ty?
Avatar - kari.laz
26. 12. 2020 10:36
Re: PHEV
Dokud to musíš nabíjet, není to alternativa.
Avatar - Hammunasakra
26. 12. 2020 10:34
Re: Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
Docenta = dá NAROZDÍL od tvých PŘEDSTAV = fakt každej trochu normální absolvent = je to JEN o píli a sakra hodně hodinách času = takže jo nebejt lenoch línej MOHL bych být docent :-!

Tys zatim FURT ani po těch odkazech NEpochopil = že já vlastně JEN říkám závěry = že si NEvymýšlím = jako ty? :-O :D

Hele ekonome ála Jerry.Gunman co nerozlišuje ekonomi-ku a ekonomi-i = PROČ si myslíš že bys měl rozumět něčemu co se učí 10 tisíc hodin? Čemuž ses VYSMÁL = protože správně je to jak tebe = ve vteřině = NAPADNE :-)
Elektřinu si vyrábíme = nedovážíme jako ropu = to chápeš ne? A asi si nepochopil dodnes to dotování = jednoho ze STEJNÝCH ropných paliv. což je po tolika odkazech a vysvětlování = fakt šílený :-(
Ty vlastně celý roky JEN kritizuješ = všechno a všechny nad sebou = takže vlastně DÍK :*) :-!

Rozsah vulgarit = ukazuje na to jak moc si zoufalej. Prostě SI přiznej svý neznalosti a 2ciferný IQ = a VŠECHNO je uzavřeno

Nojo znalosti ze ZŠ a zaokrouhlování z 1,89 na 1,50 místo 2 = tyhle znalosti ti CHYBĚJ = dík za opětovný přiznání. Bohužel NEJEN zaokrouhlování ale i všechno ropě = a asi nejen tyhle 2 věci :-|
No HLAVNĚ že co se známe AROGANTNĚ MACHRUJEŠ a urážíš všechny = od ekonomů přes klimatology po lidi co dělaj testy pneu. Prostě když není PO TVÝM (jak ty sis USMYSLEL) sme ***i de.bílkové tupý hovada atd. atp.

Fakt nevím = k čemu lidi jako ty sou :-(
Fakt nechápu = že když čumíš na odkaz kde je napsáno DOTOVÁNí = napíšeš "to dotování NENÍ" :-|
Avatar - Hammunasakra
26. 12. 2020 10:30
Re: Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
Nojo věci maj bejt

1) jednoduchý = jako za socialismu po kterym teskníš
2) podle toho jak TY si vymyslíš usmyslíš

Tak UŽ TI DOŠLO = aspoň něco z toho na co sem se ptal? :-!

Nebo je ten vulgarismus naprosto přes všechny hranice = jen tvoje obrana ABY sis nemusel přiznat? CO když ty mraky věcí kdy vidíš chápeš ty jinak = fakt říkám správně já? To by všechny ty ***i a debílkové atd. = byly vlastně O TOBĚ :-O

Hele říkal si že si uděláš IQ test = a bude hned jasno. Tak?
Avatar - Hammunasakra
26. 12. 2020 10:26
Re: Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
No a svět došel (jako obvykle) k OPAKU než ty

A na samym začátku je to co i ty znáš ze ZŠ = ropa dojde. Ropu potřebujeme na jiný věci než jí měnit jízdou do nákupáku na oxid uhelnatý, mikroprachový částečky, uhlovodíky a oxidy dusíku = a říkat tomu zábava a že BEZ (emisí) toho to neni zábava

To jak MOC si sprostej (fakt zřejmě nejvulgárnější diskutér všech českých webů = jinde by tě totiž při tomhle rozsahu prostě TÍPLI = mimochodem víš kolik TISÍC urážek si už napsal?) naznačuje že víš = jak moc si ty mimo. Už i Drábová řekla že když se Dukovany nedostaví NIC se NEděje

Už si viděl ten https://www.csfd.cz/…anete/komentare/ ? Je to takovej SOUHRN OPAKŮ toho co říkáš = je čas rozhodnout se jestli je (tvými slovy) šašek tupej blbeček *** idiot tupý hovado kretén atd. atp. Sir Attenborough NEBO spíš ty

JEDEN z vás = určitě JO
Tak kterej?
Avatar - Ozzman
26. 12. 2020 10:22
Re: Ťažné
Ale ja nemůžu jít do salonu a koupit si Kugu s 3.0 , tak proč to sem motas ? Proste je nějaká nabídka a z té si mohu vybrat. Proč to tak je píšeš pořad dokola...to už všichni známe
Avatar - Hammunasakra
26. 12. 2020 10:19
Re: Ťažné
No zhruba přesně obráceně! Evropský parlamenty neprojednávaly žádný idee ale multimiliardovej MALÉR rozsahu tak obřího, že nevíme kudy z něho ven
Myslim že i 2ciferný IQ typu ryccardo by mělo chápat = že normální sou tržní ceny. To že je to 1,5 vs 2.0 je DŮSLEDEK našich chybně nastavenejch pokřivovacích pravidel. Už roky to víme a SNAŽILI sme se to řešit = to přece není MŮJ vymysl!

Bohužel vlak je tak rozjetej = že to vyřeší až odchod od ropy

Ale to že DNESKA se spotřebuje o pár milionů barelů ropy VÍC PROTOŽE obrovský množství osobních aut používá vznětový motory JEN díky dotování a vícestupňovýmu zvýhodňování

Kdyby nevládnul populismus = fakt by to byl třeba R6 benzín vs 2.0 nafta = a není o čem. Stálo a bohužel STOJÍ nás to miliony barelů ropy DENNĚ a multi-miliardy peněz = aby lidi měli POCIT že nafta je...

VELMI VELMI draze vybudovanej (jen) pocit
Avatar - Hammunasakra
26. 12. 2020 10:02
Re: Idealni hybrid
V naději že i lidi jako ty nebo mrazík = pochopí? ;-)

Prostě Chorvatsko už dávno jde s jednou pauzou = delší trasy autem nikdo nejezdí

Běžný PRŮMĚRNÝ EVROPSKÝ denní nájezd = zvládne i nejlevnější elektroplečka. Jen BEZ emisí a BEZ ropy kterou nemáme. Takže spousta lidí je PROTI :-O :D
26. 12. 2020 10:02
Re: Idealni hybrid
Fostek zadne EV nema.
Psal ze ho prodal..

S EV zkusenosti mam.
Vyzkousel jsem jich spoustu.
A pred porizenim EV se o danou problematiku zajimam.
26. 12. 2020 09:25
Re: Idealni hybrid
Už jen ta nebetyčně trapná úvodní věta v tomto pochybném článku hovoří za vše! :yes:
26. 12. 2020 09:24
Re: Idealni hybrid
Proč sem proboha taháš odkazy na webovky elektropošuků? :-O :-( :no:
26. 12. 2020 08:45
Re: Diskuse klasika....
Aj by si riskol, že ti Kuga zhorí pred domom? Pevne verím, že to už vyriešili, ale teda bol to dosť fail, keď museli na pol roka zastaviť predaje.
Avatar - Ozzman
26. 12. 2020 07:50
Re: Ťažné
Němužu, protože prostě takový motor v tomto autě neexistuje. Ty žiješ ve světě idei, ale když si mohu koupit jen 1.5, PHEV a 2.0 tdci, není o čem :) Tvrdíš mi tu dokola věci, které by mohly být, měli být a já a všichni ostatní to víme, ale ty věci tak prostě nejsou, takže se bavíme o možnostech, které jsou :)
Avatar - twistedTSD
26. 12. 2020 01:43
Re: Spotřeba Kuga 2,0 TDCI 140 kW AWD
Nebavilo by mě 2x denně nabíjet.
26. 12. 2020 00:10
Re: Citrón? Ford?
Ty si hlavne klad otazku k cemu ses ty? :D :D Namachrovanej nymand, kteryho si kazdej druhej dava do HL aby ty tupy autisticky blaboly plny rovnitek nemusel cist. Dotahl si to hochu fakt daleko. Jestli by nebylo lepsi kdyby si chodil na nejaky ezotericky seance ortodoxnich ekologu. Tam by te mozna brali vazne :D
26. 12. 2020 00:03
Re: Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
Tak z nafty platis cca 10 korun spotrebi dan a z elektriny na provoz EV se neplati NIC! A to je podle docenta Hamuny malicka podpora. A ty me cu,raku kritizuj ze misto 1.89 CZK napisu asi koruna pade, kdyz soucasny stav povazujes za malickou podporu.
25. 12. 2020 23:59
Re: Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
Ty si ko,kot. Proc pises ty svoje vyblitky tak nesmyslne dlouhy? Myslis ze tim ziskaji na vaznosti? Obsahove v nich nic kloudnyho neni. Furt opakujes to samy :D :D
25. 12. 2020 23:55
Re: Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
Jasne a taky pri tezbe, doprave a uprave surovin na vyrobu baterek potrebujes spousty energie a ropy. Podstatny je ze kdyz budes rafinovat ropu, tak budes potrebovat polovicni vykon nez kdyz se ti budou nabijet misto toho EV. Jasny je to resitelny, tak si budeme vyrabet vic proudu, jenze ty ses zaroven i proti zvyseni vyrobni kapacity nasich JE a blabolis o tom ze tolik energie vlastne neni vubec potreba. Sasku tupej!
25. 12. 2020 23:50
Re: Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
Kdyz to chces brat az tak do detailu, tak do toho provozu EV zapocitej i ty obrovsky energeticky naroky a neekologicnost vyroby a likvidaci baterek. Ja beru ciste jen vyrobu paliva, ktery sezere polovic proudu nez kdyz na tu elektrinu ciste pojedes. Nerikam ze kvuli tomu jsem proti EV. Jen je treba to zminit.
25. 12. 2020 23:44
Re: Ťažné
Bacha blbecku at ti nerupne cevka ze neni po tvym. Ja jsem spokojenej jak je to nastaveny. Radost mi dela uz jen fakt ze to takovyho pitomce jako ty tak strasne vysira :D :D
Avatar - Hammunasakra
25. 12. 2020 23:35
Re: Spotřeba Kuga 2,0 TDCI 140 kW AWD
Viz já 23:34 = tak KOLIK najezdíš za den měsíc rok?

Už když sem byl malej děda mě učil že většinou je všechno naopak = to k tvým zkratomozkům atd. Co když tomu co se děje NEROZUMÍŠ TY? Co když všechny souvislosti který moudřejší vzdělanější inteligentnější atd. lidi vedou k věcem který nechápeš sou správně a NECHÁPEŠ to TY?

Nemůže být? Nebo se vidíš celoživotně jako výrazný nadprůměr patřící řekněme mezi těch nejinteligentnějších asi 20-25%?
Avatar - Hammunasakra
25. 12. 2020 23:34
Re: Takhle vážně ne
Tak KOLIK najezdíš ty denně měsíčně ročně? Kolik průměrný (třeba) evropan JE ZNÁMO

Tolik k lžím = fakt NEMÁM RÁD žvanily plácaly populisty

Ani ty co jako ty chtěj žít na úrok na dluh příších generací https://www.e15.cz/…-miliard-1373035

To sme dělali 40 let a dodnes sme to nesplatili :no: :-( :-O
Avatar - Hammunasakra
25. 12. 2020 23:30
Re: Citrón? Ford?
Viz Karel 20:44 = smutný :-|

Jen nevim k čemu lidi jako vy sou? :-(

Tobě viz místní diskuze přišlo moc moderní i bezklíčový otvírání = takže KOLIK ti je? O kolik si mladší než u vás v kraji známý schopný důchodce dědek Dědek?
Avatar - Hammunasakra
25. 12. 2020 23:27
Re: Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
:yes: :yes: :D :-!

Fakt DOKONALÝ = stamiliardy vyhozený na zvýhodnění nafty proti benzínu = ti celej život nevadily. Maličká podpora aut BEZ emisí který NEpotřebujou ropu kterou NEmáme = ti vadí. Absurdnost tohohle (ne)myšlení PROTI podpoře EV která asi NIKDY NIKDY NIKDY nedosáhne rozsahu kterej sme dali na dotování nafty proti benzínu = pár odpůrcům reality vadí :-O

EDIT hele o kolik si teda mladší než u vás v kraji známý schopný dědek Dědek?
Avatar - Hammunasakra
25. 12. 2020 23:22
Re: Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
Největší spotřeba elektřiny je při dopravě ropy + na elektřinu jede i každej stojan kterym čerpáš. A samozřejmě všechny Tankstelle ;-)

Plus samozřejmě komplex TO CO ZNAMENÁ hledat a těžit a přepravovat a zpracovávat tu ropu = chceš pár odkazů? Nebo máš aspoň základní představu?

To PLUS to co se učí děti už na ZŠ = ropy ze známých důvodů neni nekonečný množství. A přes tvou představu že 99% jí spotřebováváme v autech = to tak FAKT NENI = a na mraky jinejch věcí jí POTŘEBUJEME (a neumíme jí tam nahradit!!!!!!!
Tvá představa že všichni krom tebe sou TUPÝ HOVADA což často opakuješ je bohužel právě naopak = pár tupejch hovad jen z neznalosti popírá realitu
Průměrnej evropan má ani ne poloviční nájezd co o sobě říkáš že najezdíš ty = takže mu jakýkoli EV bohatě na denní ježdění do práce a do nákupáku stačí. Jen jezdí levnějš nepotřebuje ropu kterou nemáme a nemá žádný emise. A má i levnější konstrukci auta i jeho servis + většinou svižnější odpich = neviděl si snad https://www.csfd.cz/…ahuje/komentare/ i bmw i3 to natře Astonu V12 :-!
Avatar - Hammunasakra
25. 12. 2020 23:14
Re: Ťažné
Nikoliv při rovných podmínkách = FAKT musíš srovnávat naftu 2.0 s něčím jako benzín 3.0 = a všichni víme že neni o čem

Nebo dál HRÁT tu HRU = spotřebovávat o miliony barelů ropy víc a dotovat zvýhodňovat naftu = a říkat že nafta je...

Ale STOJÍ to = absurdní množství milionů = peněz i barelů ropy = drahá hra na to že nafta je.. v něčem lepší
Avatar - Hammunasakra
25. 12. 2020 23:11
Re: Ťažné
Tupý sprostý chování = realitu že to tak je = nezmění

Je to velmi vážný téma PROTO projednávaný nejen v německym parlamentu = přes to že to TVOJE hlava nebere = musíš provoz na naftu místo benzínu multi-miliardama dotovat ZVÝHODŇOVAT + to znamená o miliony barelů denně VĚTŠÍ spotřebu aut!

Takže otázka je PROČ to s lidma tvýho IQ = dělá to co dělá

Bohužel přes snahy to řešit to zůstane až do plnýho nástupu aut NEjezdících na ropu takhle = nepodařilo se vyřešit JAK z toho naprosto šílenýho multimilioardovýho blázince znamenajícího VÍC emisí a NUTNOST dotování = vystoupit. Jezdí tu stamiliony aut na naftu = a ve chvíli ukončení zvýhodňování = by byla většina neprodejná

Evropa je s osobníma autama na naftu JEDINÁ anomálie = zbytek planety je v tomhle směru normální. To ví i sprostej popleta jako ty = nebo?

Fakt si tak tupej že dodnes nevíš že to neni pohádka? :-O
Ale smutná známá realita = na kterou si jen ty dostal odkazy v několika jazycích?
Avatar - rohYpnol
25. 12. 2020 22:56
Re: Diskuse klasika....
Viz 12:10

Zdůrazním - opravdu CELKOVÝ průměr????
Avatar - Ozzman
25. 12. 2020 21:38
Re: 2 pripomienky
Jaká lokalizace ti chybí? Tady si na českým serveru a čeština v autě ti nevoní? :D Nevím, jak Citroën, ale Ford češtinu má, je tam SYNC3.
Avatar - Ozzman
25. 12. 2020 21:35
Re: Ťažné
I tak bude ta nafta s taznym fungovat líp. Navíc Kuga má jen benzinovou 1.5 a pak tohle PHEV které toho asi moc neutahne..
25. 12. 2020 21:08
Re: Citrón? Ford?
.... hezky :D pana šéfa chválím, nemusí každý jednatel firmy jezdit tou obligátní X5 v naftě.... ;-)
Avatar - _Karel_
25. 12. 2020 21:02
Re: Citrón? Ford?
Jj. Známej, šéf slušné firmy, koupil jednomu dojíždějícímu zaměstnanci ID3, na cesty do práce.
Zaměstnanec dál jezdí ve svým, šéf z toho už dva měsíce nevylezl :D . S fotovoltaikou na střeše jezdí zadarmo. Do firmy - proč ne.
25. 12. 2020 20:58
Re: Idealni hybrid
Mal som novy citroen a bol to kruty omyl a o spracovani by som nehovoril, len skor take zlepenie, dohromady plno nekvalitnych dielov z ktorych bolo to auto zbuchane.
25. 12. 2020 20:54
Re: Citrón? Ford?
.... jasný.... uvidím co časem já, mám ve firmě takový mix a možná tam nějaký EV časem přihodím..... zatím jsem to nějak neštudoval, má to čas, ale třeba dva roky starý Leaf s najetýma 40tkm nestojí nějaký nesmysl a teoreticky (!!) by to mohlo být fajn pro ten účel dojíždění a pojížděk pro okolí....
Avatar - _Karel_
25. 12. 2020 20:48
Re: Citrón? Ford?
Ano, EV by byl téměř ideální. Ale ten prostě nechci. Nakonec jsem koupil holý benzín, ale zrovna ta Kuga se mi zdála fakt dobrá, kdyby ji žena chtěla...
Avatar - _Karel_
25. 12. 2020 20:44
Re: Citrón? Ford?
Být v dnešní době civilizačně 30 let zpět považuji za výhodu.
Zaplať pánbůh za to. Ve spoustě věcí, z nichž auta jsou jedna z posledních.
25. 12. 2020 20:44
Diskuse klasika....
.... 10% příspěvků na adresu testovaných aut, zbytek exhibice jedinců, kteří PHEV auta nesnáší.... Já třeba nesnáším nepraktická SUV kupé a taky nechodím masturbovat pod test každého z nich.... zkuste chlapci pochopit že prostě ne každý sdílí vaši nenávist k PHEV autům a smiřte se s tím....

mimochodem, už tady X lidí dávalo data ze spritmonitor.de kde celkový průměr spotřeby PHEV aut je jednoznačně pod průměrem srovnatelných fosilních variant.... takže ekologicky ta auta smysl mají i po započtení emisí z výroby elektřiny....

Jinak za sebe bych dal šanci tomu Fordu, dobrý EV dojezd a plnotučný fosil motor.... přecejen když máte v běžných podmínkách dojezd jen nějakých 40km a pak začne ještě mrznout, je z toho celkem trapárna....
Avatar - wakantanka
25. 12. 2020 20:44
Re: Re: Idealni hybrid
Má to jednu chybu a to že ľudia nejazdia na dovolenku len do Chorvátska. Mne by moja typická dovolenková cesta trvala aj Teslou S100 minimálne o deň dlhšie.
25. 12. 2020 20:41
Re: Citrón? Ford?
pokud kupuješ druhé auto do rodiny, pak je možná na čase přemýšlet o lehce jetém EV ne? pokud to nikdy nepojede mimo region, protože na to máte jiné auto, tak PHEV je zbytečný kočkopes ne?
Avatar - Blue Sun
25. 12. 2020 20:39
Re: 2 pripomienky
Nevím, zda vysvětlování čehokoli zrovna Mekymu není marný boj...
Avatar - Blue Sun
25. 12. 2020 20:37
Re: Spotřeba Kuga 2,0 TDCI 140 kW AWD
To ale nemá nic společného s PHEV, na které se rohypnol odkazuje, tak se zase někam zahrab.
25. 12. 2020 20:34
Re: Citrón? Ford?
.... hlavně to Norsko... v tak toxické zemi bych chtěl taky žít.... oproti nim jsme civilizačně tak 30 let zpět, možná i víc....
25. 12. 2020 20:33
Re: Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
No dobre, nedošlo mi, ako si to myslel. Lenže, kamoš, to palivo, to nie je len 1,5 KWh, tvoj výpočet kríva na obidve nohy. Bol by správny, keby výroba paliva stála skutočne len tú elektrinu, a vieš dobre, že to nie je pravda. Elektrina tvorí len časť celej mašinérie od vrtných veží po nádrž tvojho auta, kdežto do EV ide tá elektrina vpodstate priamo.
25. 12. 2020 20:31
jaky deti?
Od kolika let pocitas deti? Vis ze treba miminka, do 1 roku sedi ve vajicku kde posunes lavici a vajicko mas zepredu dokonce bliz. A to nemluvim o tom, ze se doporucuje vozit deti takto obracene az do 4 let, protoze hlava je daleko tezsi nez udrzí krcni pater a tak neni dobre aby sedeli brzo po smeru jizdy. Ale to je fuk, jedem dal žabomyší války ale to dulezity nam uniká.
Avatar - Hammunasakra
25. 12. 2020 19:09
Re: Ve Fordu to naprosto zdrbali
NE snížení světlé výšky je PROTOŽE PHEV

Snad možná to jde u sedanů = uvidíme co řešení u Pažoutu PHEV 508 = tam zvětšili rozchod to by možná mohlo stačit...

SUV = nejhorší typ karoserie ze všech = má logicky s batohem na břiše PROBLÉM
HEV věc ZLEPŠUJE = PHEV obecně zdá se jen ZHORŠUJE
Avatar - Hammunasakra
25. 12. 2020 19:07
Re: Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
Ano TVOJE znalosti a závěry byly a jsou VŽDY síla

Už ti DOŠLO že dotování nafty JE DOTOVÁNÍ nafty? :-O
Už ti DOŠLO že na motor na benzín spotřebovává dramaticky MÍŇ ropy?
Už ti DOŠLO že často skáčeš na hoaxy PROTOŽE neznalost?
Už ti DOŠLO že když si chtěl bejt naposled sarkastickej s docentem JEN si zase ukázal že o věci NIC NEvíš? Jo docenta zvládne průměrnej absolvent = prostě když TY si představuješ co a jak bejvá to JINAK než když o věci něco víš = si VZOR vaculíkova pravidla = to ti už došlo? :-)

Takže zjednodušeně = spotřeba elektřiny od těžby a přepravy po tankování do nádrže a provoz čerpací stanice = je (pro lidi jako ty) nepředstavitelná. A zjednodušeně s nadsázkou je to bohužel tak jak píšu = buď jedeš a) na ropu (a všecho co to ekonomicky a ekologicky znamená PLUS elektřinu NEBO b) jen na tu elektřinu

DRSNÝ ABSURDNÍ až trochu šílený = (nejen) já vím
Takže ani kvíkání neznalých na tom nic nezmění = auta na ropu budou LOGICKY ubývat
VŽDY o všem rozhoduje (nakonec) ekonomická stránka věci. To platí i pro to jádro který dál prosazuješ v původní končící superhyperextra DRAHÝ podobě. Už sem ti to vysvětloval ale zopakuju NENI jedno jestli bude energie dalších 60-80 let za "tvou" cenu (jak píšeš že to je JEDNO) nebo za 50-60% tý ceny nebo dokonce jen za třetinu
Zvlášť když v jiných zemích to bude za tu 1/3 = kdysi sme (tvým popíráním) kupní síly začali diskuze = tak tohle je hodně příbuzný. Asi jako vždy ODMÍTÁŠ vzdělání a NAD znalosti ostatních řadíš CO SI SÁM vymyslíš usmyslíš, ale... i když si nepoučitelnej (anti)studijní typ = na realitě to nic nemění

Auto jede BUĎ
a) na elektřinu PLUS ropu (a všechno co to znamená)
b) na elektřinu BEZ emisně

Proč část lidí trvá na a) = neni otázka pro ekonoma ani ekologa (ale asi pro psychiatra nebo tak :-!
Avatar - _Karel_
25. 12. 2020 18:40
Re: 2 pripomienky
Jestli chceš, tak ti zadarmo vysvětlím, k čemu jsou posuvná zadní sedadla.
Dost možná při posunutí zadních sedadel úplně dopředu nezbude vzadu žádný místo, ale to
A) závisí od výšky řidiče
B) i kdyby, často řidič jede sám a potřebuje si zvětšit kufr
Není zač, až příště zase nebudeš chápat nějaké jednoduché věci, napiš mi klidně SZ, rád ti to vysvětlím
25. 12. 2020 18:35
Re: Spotřeba Kuga 2,0 TDCI 140 kW AWD
Opravitelnost čohokoľvek nového bude biedna.
Radar, kamery, ledky vpredu.. A hneď je cena nad hodnotou jazdenky...
25. 12. 2020 18:21
2 pripomienky
S oboma autami som niečo najazdil a myslím, že je dôležité povedať dve veci:

Infotaiment oboch áut je príšerný, hnusný a sto rokov za opicami. Chybajuca lokalizácia a mizerne zastúpenie dejlasuju oba modely rovnako.

Avsak, infotaiment citrónu prerazil dno a suverénne predvádza čistý odpad.

Zároveň nechápem, načo je posuvné sedadlo v citróne, keď reálne je použitelne len v zadnej polohe, pretože pri posunúť si dozadu nesadnu ani deti.

Citroen zase lepšie jazdí.

Záver, obe auta su dosť shitove. Treba si to vyskúšať, pekný dizajn nie je všetko..
Avatar - Blue Sun
25. 12. 2020 18:11
Re: Spotřeba Kuga 2,0 TDCI 140 kW AWD
Co je to za nesmysl? Opravitelnost nula, a proč?
Avatar - Blue Sun
25. 12. 2020 18:10
Re: Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
No, když to budeš chtít brát až takhle do extrému, pak je dotované úplně všechno. :-D
25. 12. 2020 17:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 12. 2020 16:54
Re: Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
Rafinerka je prave v tom.
25. 12. 2020 16:38
Re: Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
Zabudol si pripočítať elektrinu, ktorú spotrebovala rafinérka na každý liter paliva. To je 4,2-1,5 kWh/l. Spočítaj si to a si na tých cca 20 kWh.
25. 12. 2020 16:22
Re: Citrón? Ford?
Jasne napred. Treba u nas ve mestech jeste ani nemame zadny nogo zony. Taky nam negri nezapalujou auta ve mestech. Sakra ze ja jsem radsi ze az tak napred nejsme :D
25. 12. 2020 16:17
Re: Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
Pockej az ti jednou dojde jednoduchy vypocet. Na 1 litr paliva potrebujes 1,5 kwh. Spotreba takovyho beznyho auta je 5-7 litru cili prepocitano na elektrinu dejme tomu 10 kwh na 100 km. Srovnatelne EV spotrebuje ale 20 kwh. Cili ano posilas elektrinu primo do nadrze, ale potrebujes ji jednou tolik. Sila ze jo ? :D
25. 12. 2020 16:12
Re: Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
Nevim jak by si to chtel zaridit se spotrebni dani. Spis budou EV platit nejakou formu silnicni dane. Neni mozny aby z nafty drel stat spotrebni dan a EV nic neplatila.
25. 12. 2020 16:09
Re: Ťažné
Bez se s tema svejma pohadkama o trznich cena vy,srat. Trzni ceny nafty jsou vude po svete. V Evrope stoji nafta v jednotlivych zemich podobne. Nejsme zadna anomalie s tim jak to mame nastaveno u nas.
Avatar - Hammunasakra
25. 12. 2020 16:08
Re: Smutný výsledek
Nafta = při neZVÝHODŇOVÁNÍ = po ní nikdo ani neštěkne. Zajímavý kolik lidí to nechápe a odmítí i PO vysvětlení (a odkazech :-)
Avatar - Hammunasakra
25. 12. 2020 16:07
Re: Citrón? Ford?
Politicky otrávené = aneb TAK NAPŘED že to dost lidí nechápe = a víme že tys toho nepochopil fakt hodně = viz REALISMUS venezuely maláčové, kterou i po vysvětlení máš za TO NEJ :D :-!
Avatar - Hammunasakra
25. 12. 2020 16:06
Re: PHEV
Viz já 16:05 a) NEBO b) = je to obří POKLES nákladů
Avatar - Hammunasakra
25. 12. 2020 16:05
Re: Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
To ti FURT uniká = že to je stejná elektřina kterou POTŘEBUJEŠ abys měl v nádrži tu naftu :D

Jen s malou nadsázkou je to že jedeš buď na

a) ropu PLUS elektřinu (a co to znamená těžit přepravovat zpracovávat přepravovat tankovat TO VŠE POMOCÍ ELEKTŘINY ropu a její produkty snad víš = ekologicky ale i ekonomicky)

b) jen BEZ emisně na elektřinu

SÍLA žejo? Počkej až ti to (jednou) dojde :-O :*) :D :-! :-[]
Avatar - Hammunasakra
25. 12. 2020 16:03
Re: Ťažné
A dáš tržní ceny = a je v háji

Aneb za komplexních tržních podmínek je to asi tak 2litr nafta vs 3 litr benzín = drsně DRSNÝ :-!
Avatar - speedfred
25. 12. 2020 15:23
Re: Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
Svojim spôsobom má pravdu:
FVE sú dotované
z veternikov je elektrika viac-menej zo vzduchu 😀
Avatar - speedfred
25. 12. 2020 15:19
Re: Idealni hybrid
Kopeš ako malý chlapec.
Fostek EV má, ale ty ich iba propaguješ bez nejakých poriadnych skúsenosti a jazdis s ICE.
Avatar - rohYpnol
25. 12. 2020 15:08
Re: Spotřeba Kuga 2,0 TDCI 140 kW AWD
Ty možná ne. Pro prvního majitele to je relativně jedno. Tedy pokud nemáš nehodu... Opravitelnost těchto zázraků bude nula. Ty auta půjdou i při běžných nehodách na totálku...
25. 12. 2020 15:04
Re: Idealni hybrid
Alespon jsem si nekoupil eCitigo, jeste k tomu jen kvuli dotacim. ;-)

Kdyby sis koupil neco poradnyho, tak bys mozna psal jinak.
S Citigo by se mi taky do Chorvatska nechtelo. :-)
25. 12. 2020 15:00
Re: Citrón? Ford?
Rad bych zil v "otravene" zemi jako Norsko, Nizozemi, Nemecko nebo Francie.
A mel jejich zivotni uroven.
Jsem rad, ze jsi spokojeny se stavem v Cesku.
Nicmene tvuj pohled je kriticky, kdyz se divas na ostatni... ;-)

Zajed se nekdy podivat do tech "otravenych" zemi. Zjisti si neco o nich. Nauc se jejich jazyk (nebo alespon anglicky), zkus tam nejaky cas zit a pak dej vedet.
Avatar - rohYpnol
25. 12. 2020 14:39
Re: Nechci se opakovat
Jenže u TDCI je +AWD... On ten kardan, zadní diferenciál, spojka a zadní poloosy taky něco váží :-!
Avatar - rohYpnol
25. 12. 2020 14:27
Re: Spotřeba Kuga 2,0 TDCI 140 kW
Hele, já vnímám svět v souvislostech. Problém toho, že stojící ICE má vysoké emise není problémem ICE, ale je to důsledkem neschopnosti zajistit dostatečnou dopravní infrastrukturu. Auto není určeno k tomu, aby stálo, ale aby jelo.

Jenže ZAKÁZAT ICE je přece 1000x jednodušší než dobudovat pražský okruh že. Přitom kdyby ty auta ICE měla možnost jet, tak by nedusila město... TOHLE je reálná ekologie.
Avatar - Ozzman
25. 12. 2020 14:00
Re: Spotřeba Kuga 2,0 TDCI 140 kW AWD
Servisní náročnost je věc. Kterou bych u nového auta vubec neřešil. Jsou auta s koncepci předurčenou k poruchovost (jak rádi uvádějí turbodiesly) a jezdí, pak bezproblémová auta (hybridy, atmosférické benzíny) a sypou se (třeba Honda ICE ty starší kusy není nic dobrého jako ojetina). Je to jen o tom, komu se co vyplatí. Já bych PHEV bral, ale v malém autě do práce. V Praze free zóny, doma nabíju. Ekonomický výhodné, když odpočtu pořizovací cenu. Na dlouhé cesty pak naftu. Jako jediné auto PHEV asi zatím ne...
Avatar - Blue Sun
25. 12. 2020 14:00
Re: Smutný výsledek
Neznám turbodiesel, který by dokázal v téměř dvoutunovém středním SUV jezdit za pět litrů...
Avatar - Blue Sun
25. 12. 2020 13:58
Re: Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
Flustečku, jdi se léčit.
Avatar - Ozzman
25. 12. 2020 13:38
Re: Spotřeba Kuga 2,0 TDCI 140 kW
Tak proto tam ten elektromotor právě je ne ? Aby odstavoval v těchto situacích náročných na palivo ten spalovák...
25. 12. 2020 13:23
Re: Spotřeba Kuga 2,0 TDCI 140 kW AWD
Ne. Že to přidá servisní náročnost, opravitelnost a neskutečnej nárůst ceny.
Kterej ty něřešíš, protože jsi jen teoretik.
25. 12. 2020 13:11
Re: Spotřeba Kuga 2,0 TDCI 140 kW AWD
Dosť nerád, ale po vyskúšaní asi šiestich PHEV musím súhlasiť. Najlepší dojem na mňa zatiaľ urobil 508 HYbrid a najhorší Cupra Leon. Ak by PHEV existovali ako samostatné modely bez oveľa lacnejších alternatív toho istého auta, tak okej, ale ten príplatok je tak vysoký, že sa vždy len pousmejem, keď mi predajca povie, že "Ono sa vám to vráti v podobe nízkych nákladoch na prevádzku". No veľké makové. Ale full-hybridom teda fandím. :yes:
25. 12. 2020 13:08
Re: Spotřeba Kuga 2,0 TDCI 140 kW AWD
Proto, ze ti to udela u PHEV po prepoctu +1-2 litry?

A ze obdobnou sumu bys mel u spalovaku pripocist na prepravu a vyrobu paliva???
Vznikaji snad v rafinerii levandulovy mejdlicka?
25. 12. 2020 13:05
Zadná náprava
Máte chybu v článku C5 aircross hybrid ma viacprvkovú zadnú nápravu.
25. 12. 2020 13:00
To fakt niekto robí?
"Pokud chceme jet co nejúsporněji a dostatečně dopředu předvídáme, musíme řadit neutrál." Eh, toto mi nepríde ako dobrý nápad ani pri automate, ani pri plug-ine.
25. 12. 2020 12:59
Re: Spotřeba Kuga 2,0 TDCI 140 kW AWD
Ne proč? Je zadarmo, ze vzduchu a při její výrobě nevzniká nic , než levandulová mejdlíčka.
25. 12. 2020 12:41
Re: Nechci se opakovat
i metrák něčeho co letí 100kmh je děsivej.
25. 12. 2020 12:39
Re: Idealni hybrid
To je tvůj problém.
Jeden z mnoha.
Hlavně NEJEZDÍŠ nikam elektromobilem, tak tady nežvaň, jaký to je.
Avatar - _Karel_
25. 12. 2020 12:38
Re: Citrón? Ford?
Jasně, druhý auto za milion není pro každýho. Ono asi vůbec málo lidí kupuje v mainstreamu druhý auto v této kategorii.
25. 12. 2020 12:36
Re: Spotřeba Kuga 2,0 TDCI 140 kW AWD
https://www.spritmonitor.de/…d/1110-Kuga.html?…

Vis rohYpnole, ja na tom Spritmonitoru vidim spotreby, ktere zacinaji jednickou a dvojkou.
A toho s dieselem NIKDY nedosahnes!
O tom to je! ;-)

A plug-in hybridy budou davat s rozsirujici se nabijeci infrastrukturou cim dal vetsi smysl.
S dobijenim v CÍLI. :yes:
Tim myslim predevsim v zamestnani...
Az tohle bude k dispozici, ty prumerny spotreby plug-in hybridu klesnou.
A to neni zadny sci-fi. Jde jen o AC nabijeni, coz jsou naklady (napr. pro zamestnavatele) radove desetitisice Kc. Ne stovky tisic jako za DC nabijeni.

PS Doufam ze nevytahnes to, ze chybi spotreba elektricke energie. :D Klidne si ji pripocti...
25. 12. 2020 12:34
Re: Idealni hybrid
Ani ty ani Paja absolutne nechapete podstatu myho sdeleni.

Paja tim, ze srovnava s jizdou na kole. WTF
A ty naftakem se dvema idioty, co jedou temer bez zastavky 1.000km.

Takhle nejezdim ani sluzebne, natoz na dovolenou.
Avatar - _Karel_
25. 12. 2020 12:32
Re: Nechci se opakovat
U citronu je to ale fakt hodně velkej rozdíl, 15 vs. 18,5q.
Avatar - rohYpnol
25. 12. 2020 12:32
Re: Spotřeba Kuga 2,0 TDCI 140 kW
ANo, ale tam se dostáváme jen do režimu, že PHEV má menší spotřebu proti dieselu když NEJEDE... Což je opravdu přínos PHEV hodný ceny ropáka roku :-!
25. 12. 2020 12:31
Re: Nechci se opakovat
Hm...to jsem nevěděl.
25. 12. 2020 12:30
Re: Fousku
No... vidím to jinak.
A asi to nechci dál řešit.
Avatar - _Karel_
25. 12. 2020 12:29
Re: Nechci se opakovat
Kuga PHEV váží o 110kg víc, než naftová. To mi zas tak šílený nepřijde.
25. 12. 2020 12:29
Re: Idealni hybrid
Dva řidiči v nafťáku?
Game over.
Nesnaž se rozporovat nad slunce jasný fakt, že na dlouhé cesty EV není ideální.
Je to trapný.
A už vůbec ne z Aktuálně.cz.
25. 12. 2020 12:28
Re: Citrón? Ford?
Racionálny pohľad. Ale druhé auto do rodiny za milión, no neviem...
Avatar - Ozzman
25. 12. 2020 12:27
Re: Spotřeba Kuga 2,0 TDCI 140 kW
Město za 6 je malé město, či jižní spojka v 10 večer... mám předchozí verzi tohoto motoru (132kw) a po městě je 7-8 dobrých, v zacpané Praze klidně 9-10, ostatně jako všechny turbodiesly. Smysl to má, pokud někdo jezdí přes týden po městě (ja vím, SUV se tam nehodí, ja to nevymyslel) a pak jede někam na výlet... na dlouhé trasy je jasně nafta lepší..
Avatar - rohYpnol
25. 12. 2020 12:25
Spotřeba Kuga 2,0 TDCI 140 kW AWD
Město 6,0 l
Dálnice 6,0 l
Mimo město 4,7 l
https://youtu.be/diufAUEPPQw?t=433

Smysl PHEV? Absolutně ŽÁDNÝ!!! Prostě shit pro eurohujery, zkratomozky a ekofašisty!!!
Avatar - Ozzman
25. 12. 2020 12:25
Re: Fousku
Taky za to zaplatíš 2x tolik... nesrovnatelná auta...a po městě, tom ucpaném, nepojede Macan za 7 ani omylem, tohle jsou SUV do města...ať už je to více-méně zvrácené.
25. 12. 2020 12:21
Re: Fousku
To jsem si nevšiml, že by řešil.
Psal tam o srovnatelné spotřebě v neporovnatelně lepším provedení.
A i ve zbytku měl docela pravdu - jízdní vlastnosti a i bezpečnost jsou elektrošílenstvím upozaděny a snaží se nám namluvit, že stupidní asistenční systémy to všechno zachrání.
25. 12. 2020 12:18
Re: Takhle vážně ne
Hlavně, že VW strááááááášně lhalo v dieselgate.
Tady se lže 100x víc!
Avatar - Ozzman
25. 12. 2020 12:18
Re: Fousku
Jo, Macan stojí stejný peníze.... jo aha, Prochy, to jsi ty, tak to chápu ;)
Avatar - rohYpnol
25. 12. 2020 12:17
Re: Nechci se opakovat
Hlavně je to stále o hmotnost, kinetická energie a následky havárií že... Navíc tyhle šíleně složité nesmysly nikdo nebude schopný opravit, takže to budou totálky i po menších nárazech... TO dostane ekologie 1000 kV na ***... :-( :no:

A kdo to zaplatí? Zdražení pojištění... Prostě hnus. Ale jde vůbec ještě tuhle EV sebevraždu EU zastavit...?
25. 12. 2020 12:17
Re: Fousku
Macan je pro zábavu?
Tak fíl špás!
edit sorry napsals praktický
25. 12. 2020 12:16
Re: Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
Nemusí být dotovaná.
Je zadarmo a ze vzduchu.
Avatar - rohYpnol
25. 12. 2020 12:13
Re: Citrón? Ford?
Bohužel vzhledem k pokřivení západních trhů bych i věřil tomu, že v politicky otrávených zemích jako je Norsko nebo Nizozemí, Francie a Německo, se bude prodávat právě tohle.
Avatar - rohYpnol
25. 12. 2020 12:10
Takhle vážně ne
Rozpočítáno na celý 200 km dlouhý okruh to znamená průměry 4,4 l/100 km pro Ford Kuga a 5,2 l/100 km pro Citroën C5 Aircross, což najdete v tabulce.


Ne, takto spotřebu PHEV prostě neuvádějte, je to manipulativní a lživé!!! Spotřeby jsou prostě 6,4 l/100 km, a 5,9 l/100 km, resp 13,2 kWh/39 km a resp. 14,4 kWh/52 km.

Což jako spotřeba kolem 28 kWh/100 a 34 kWh/100 km je naprostý důkaz neefektivity. Ano, eurohujeři jsou spokojení jak EU plní plán záchrany světa a přitom realita naprosto opačná!!!
25. 12. 2020 12:10
Fousku
To je ten dusledek ekoterorismu. Jizdni vlastnosti nikoho v eu nezajimaji. Proste tim jen rikaji, ze clovek, teda vlastne jelito nebude do budoucna auto ovladat a jen tupe pridavat plyn jen do ty doby nez ho nahradi pocitac. Jinak i prakticky auto pro zábavu Porsche Macan f dízlu pitcho umí za 7 litru, kufr 500 litru, motor odzkouseny v6 190kw. Ne jebu to nic nerikam, ma to hezky barvicky 😂
25. 12. 2020 12:01
Nechci se opakovat
ale musím.
Ty hmotnosti jsou ŠÍLENÉ:
o to strašnější je, že jeden z dílčích nadpisů je "Baterie nevadí"
Obě auta mají cca 18.5 metráku.
Koukal jsem teď do TP od svýho Mitsu L200. To nákladní terénní hovado, co utáhne 3.5tuny a uveze tunu na korbě se svým 2.4 nafťákem...v plný palbě váží jen o metrák víc.
Děsivá váha těch aut má obrovský vliv na jízdní vlastnosti, bezpečnost a reálnou spotřebu.
NCAP by měla BEZ PRODLENÍ zařadit vyhýbací manévr a brzdnou dráhu do svého testování.
Avatar - rohYpnol
25. 12. 2020 11:59
Ve Fordu to naprosto zdrbali
https://www.auto.cz/…-kabelu-ani-ranu?…

Tohle jako myslí vážně??? Tak brutální snížení světlé výšky... Spodní kryty nedrží už teď, jsou nějak podivně prověšené a vycvaknuté... Tohle Ford vážně nezvládl. Stejně jako kufr, kterým odsoudil auto k nepoužitelnosti :no: A přiznám se, že mě to překvapuje protože právě Kuga už byla vyvíjena od začátku i pro PHEV... Ale takovýto výsledek vypadá jako by si někdo na konci výrobní linky vzpomněl - jaj, ještě baterie kluci, někam to dejte...
Avatar - rohYpnol
25. 12. 2020 11:55
Smutný výsledek
Takže tu máme moderní zázraky vydupané eurohujery, které mají vyšší spotřebu než moderní čistý turbodiesel??? Tomu říkám pokrok... Tohle není jeden krok vpřed a dva vzad, tohle je zpátečka na plnej plyn :-!
25. 12. 2020 11:46
Re: Idealni hybrid
Ale pokud jde o zásadní otázku života, vesmíru a vůbec: dá se s elektromobilem dojet do Chorvatska? V případě, že jde o tak dobrý elektromobil, jako je Hyundai Kona, není to vůbec žádný problém. Cestu zvládnete stejně rychle, jako kdybyste jeli podle předpisů naftovým autem a dodržovali bezpečnostní přestávky. Potvrzeno Aktuálně.cz.
Avatar - Blue Sun
25. 12. 2020 11:03
Re: Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
Ale elektřina není nikde dotovaná. Je jen méně zdaněná. Stejně jako nafta vůči benzinu, že, Adolfku?
25. 12. 2020 11:01
Re: Idealni hybrid
Pochvala, vybral jsi výborný článek. EV určitě do HR dojede, dojede tam člověk i na kole. Článek i přes snahu o pozitiva nedokáže zakrýt dlouhé a neefektivní nabíjení, drahý provoz a celkový diskomfort.

Užijte si to EV fans :yes: ;-)
Avatar - _Karel_
25. 12. 2020 10:47
Citrón? Ford?
Pro mě je to těžká plichta. Nad oběma auty jsem dumal při výběru povozu pro ženu. Citrón působí uvnitř hodnotněji, Kuga je hezčí zvenku. U kugy je mi hodně sympatický "velkoobjemový" motor, ale i francouzský 1,6T je povedený. Je nepochopitelné, jak Kuga prokaučovala kufr, i když tam nejsou baterky, kterými naopak zazdila světlou výšku. Jsou to v těchto specifikacích jen městská auta, bez AWD.
Obě auta se dají pochválit za spotřebu - i jen v čistě hybridním režimu bez externího nabíjení okolo 6l je pěkná hodnota. Ale jejich smysl vidím skutečně jen jako druhé vozy v rodině pro ženu. Moc velkým prodejům nevěřím.
25. 12. 2020 10:44
Re: Idealni hybrid
Do Chorvatska se da dojet i na kole nebo pesky, vzdy je to jen otazka za jak dlouho.
Avatar - Ozzman
25. 12. 2020 10:34
Re: Ťažné
Přesně jak říká Ada, Kugu můžeš mít s tdci 190k a to snad aspoň 2t utáhne.
Avatar - kaa
25. 12. 2020 10:32
PHEV
Byla by to skousnutelná alternativa oproti konvenčnímu řešení. Ovšem ten nárůst ceny je neakceptovatelný.
Avatar - Ada je zase tady
25. 12. 2020 10:29
Přestaňte dotovat elektřinu pro EV
Nebude dlouho trvat a na elektřinu pro elektrovehikly bude uvalena spotřební daň jako na naftu. Už aby to bylo!
Avatar - speedfred
25. 12. 2020 09:51
Ťažné
Moze to mať ťažné? A koľko to utiahne?
Obávam sa že na to bude asi dízel lepší.
Mne sa v reále páči dizajnovo viacej Kuga. Fordy v ST sú celkom lahodné môjmu oku.
25. 12. 2020 09:28
Idealni hybrid
Pohon a zadni naprava od Fordu a vlastnosti Citroenu. :yes:

Podle ocekavani je e-cvt Fordu efektivnejsi, nema turbo ani osmirychlostni prevodovku.
Ale libil by se mi komfort, design a zpracovani Citroenu.

PS Elektromobil je vyrazne jednodussi reseni pohonu. A da se dojet i do Chorvatska. :-)
https://zpravy.aktualne.cz/…42f0cc47ab5f122/