Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: První obětí spojení PSA a FCA může být značka Chrysler

Navzdory zprávám z koncernů PSA i FCA se stále častěji objevují zákulisní informace, že pro některé značky bude vznik Stellantis osudným.
Zpět na článek
Avatar - wakantanka
15. 1. 2021 11:16
Re: V koniec Chryslera neverím
A kto tu hovorí len o výmene loga? Najdrahšia položka pri aute je vždy technika, hybridy frčia aj v NA, SUV či crossovery trošku upraviť a hlavne vyrábať priamo tam nebude nič veľmi drahé. Viď nová Mokka a 2008, či 208 a Corsa. Laik si to ani nevšimne, že to je pod plechmi jedno a to isté auto.
Avatar - wakantanka
15. 1. 2021 11:12
Re: V koniec Chryslera neverím
2008, 3008, 5008, 508, možno niečo od DS, hybridy frčia aj v severnej amerike a oni ich už majú vyvinuté, urobiť niečo vizuálne bližšie americkému vkusu nebude žiaden problém a ani to nebude stáť nejakú horibilnú sumu. Nechať celú sieť dealerov len tak je ešte väčšia blbosť ako to skúsiť začať vyrábať aj tam.
Avatar - Barrichello
11. 1. 2021 12:59
Re: V koniec Chryslera neverím
Sedany nefrčí v USA už ni japoncům a Evropanům, prodeje kelsaj všem.

USA ještě pár sedanů má, Dodge Charger, Chevy Malibu, Ford Fusion, Cadillac CT5, Chrysler 300 se pordávaj docela slušně, k tomu jsou tu ještě CT4, Lincoln Continental a doprodejové Impaly, Regaly, CT6, MKZ atd.

Většina lidí ale kupuje pikapy, suv a crossovery bohužel + kupé.
Avatar - twistedTSD
9. 1. 2021 01:24
Re: V koniec Chryslera neverím
Ti jsou tak hrdí, že domácí značky vyklízí pozice na trhu sedanů, protože si je zabrali Japonci a Korea.
Avatar - Barrichello
9. 1. 2021 00:30
Re: Chrysler
Ty sedany v podání FCA jaksi ani frčet nemohly, když žádný krom zmršené 200ky nepředstavili, 300/Charger je dílo Daimler/Chrysler a Cerberusu, nikoliv FCA, provedli jen mrné retuše exteriéru a interiéru. Všechno zásadní je ale z roku 2009 :-)
Avatar - Barrichello
9. 1. 2021 00:17
Když do toho fiat od 2009 nedal korunu
a krom Pacificy nepředstavili jedinný nový model, tak značka může těžko šlapat. Dojit donekonečna to, co vyvinul někdo jiný prostě nelze. Přesně to co sem tu tvrdil celá léta. Prodeje sou na úrovni 20% co byly kolem roku 2005 :-)
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2021 20:49
Re: Jenom blázen by si mohl myslet....
To stejně bude smutný konec, z kdysi přední evropské značky na krále rozvojových trhů.
Avatar - Stejsn
8. 1. 2021 20:25
Re: Chrysler
Delta 1 bylo celkem slušné (nijak vyjímečné, jen průměrné) auto v základních verzích 1.3 a 1.6 GTie. Z toho odvozný sedan Prisma v TD ještě taky jakž takž šel. Všechny ty HFka a integrály byly nadupané, ale nespolehlivé krámy. Stýkám se s nimi celkem hodně, auta se stoprocentní péčí (i když stará) a neznám z těch silných jedinou, která by neměla tisíc problémů. Např. vyladit na turbo deltě volnoběh je v podstatě nemožné.
Avatar - Stejsn
8. 1. 2021 20:19
Re: Jenom blázen by si mohl myslet....
Fiat je docela úspěšná značka v jižní Americe. Budoucnost vidím právě tam, v Evropě už moc ne.
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2021 18:55
Re: V koniec Chryslera neverím
V USA ne, ale v polofrancouzské Kanadě by se chytit mohli.
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2021 18:54
Re: Jenom blázen by si mohl myslet....
Tohle odbory nedovolí, i když je to bezesporu lákavá cesta. Alfa asi ještě nějakou dobu přežije, platforma se koneckonců může hodit i jinde (třeba i pro Dodge, určitě pro Peugeot).
Fiat přejmenují na "500". :-D
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2021 18:52
Re: Chrysler
Já to napsal spíš z toho důvodu, že se tu neustále pláče po starých časech, jak ta či ona značka dělala to a to a to. A taky se tím přivedla většinou do záhuby.
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2021 18:47
Re: Chrysler
Obcas vidim kupatko crossfire co je defakto prekabatene slk-cko od medveda este z cias "kamaratstva" daimler chrysler....

Co vlastne ma chrysler dnes? ... pacifica je sice fajn ale len jeden schopny model nestaci .... som fakt zvedavy ci chrysler prezije nasledujucu dekadu... ale nevidim to s nim moc ruzovo... v tomto mi hodne pripomina alfu... ma tiez podobny nezvratny osud
8. 1. 2021 18:15
Re: Chrysler
hele nechci Lancie nějak hodnotit, protože v nich nemám nic extra najeto.... je ale fakt že Lybry byly neskutečně vybavené a měly opravdu parádní kvalitu interiéru.... až neskutečný i dnešní optikou - alcantara/dřevo/kůže všude.... a i jízdně a motoricky ta auta fungovala....

Delta na bázi Brava sice trošku trpěla tím průměrným technickým základem, ale díky delšímu rozvoru to bylo opravdu prostorné auto, podle mě velmi krásné a zároveň opět díky použití lepších materiálů to oproti Bravu fakt působilo dost luxusně.....

Jo, nástupce Lybry nebo Delty bych určitě do hledáčku zařadil.... bohužel, v nabídce je jako vždy velké ***....
8. 1. 2021 15:54
Re: Jenom blázen by si mohl myslet....
No já si myslím, že alfu taky zavřou. Možná ne hned, ale ta značka je mtrvá. Prodeje dlouhodobě katastrofální.
A tipují, že z Fiata udělají značku čistě na mini auta. Na víc jej nepotřebují. nebo udělaí ponechají stylovku500 a deriváty. Naopak si uvolní italský trh pro svoje kompakty a malé vozy. Francouzi a opel jsou tam dlouhodobě úspěšní. Co jim chybí je střední třída zejména pro evropu. Třeba posunou Opel trochu výš než je.
8. 1. 2021 15:44
Re: V koniec Chryslera neverím
To jhe blbost. I kdyby to zkusili neuspějí. Francouzský auta v americe nikdo nechce. Na to jsou moc hrdý. A rebranding cizích modelů většinou nefunguje, protože se úplně ztrácí identita značky. Viz Lancia Voyager, Eagle premier, Fiat 124 spider. Ale výjimky existují.
Avatar - twistedTSD
8. 1. 2021 15:41
Re: V koniec Chryslera neverím
USA nejsou jen pick-upy. 508 by zaujmout mohla, i když bude na tamní poměry malá. 5008 není špatná. 3008. Do budoucna něco na platformě Giulie.
Avatar - twistedTSD
8. 1. 2021 15:38
Re: Chrysler
Mám super vzpomínky na 300C, byť jako spolujezdec. Neskutečně cool auto ve své době.
8. 1. 2021 15:34
Re: Chrysler
To je právě omyl. Lancia byla poměrně neúspěšná už daleko před tím. Naopak konec sk. B a vytvoření špičky ze skupiny A zachránilo Deltu 1 ve výrobě. To auto mělo končit a jen kuli HF a intergrale se jí trochu zvedly prodeje. Díky úspěchům v rally. I tak to ale bylo vnímaný jako nepříliš spolehlivý a nepříliš použitelný auto. Ono obecně ta značka neplní kvalitativní nároky zákazníků asi od 70. let Je div že stále žije. Jedinou světlou výjimkou byla lybra a možná druhá delta. Plus italové milují jejich ypsilon, protože je to malý auto s trochou luxusu. Ale na udržení na trhu to je všechno málo.
8. 1. 2021 15:02
Re: V koniec Chryslera neverím
A co by PSA mohol predavat v USA? Pickupy a trucky nema, skutocne velke SUV tiez nie, Jeep a RAM sa uz predavaju a o 308 ci c3 s 1.2 motorom v USA urcite zaujem nie je.
Avatar - Stejsn
8. 1. 2021 13:30
Re: Chrysler
Lancie je v řiti od chvíle, kdy skončila skupina B. Skončila reklama a po lanciích neštěkl pes.
8. 1. 2021 12:18
Re: Re: Chrysler
Tak rozhodně se Lancia do*urvila sama. A pak italští zákazníci dávali přednost jiným značkám. Podřezali si vlastní větev..
8. 1. 2021 12:14
Re: Jenom blázen by si mohl myslet....
.... hlavně jde o mzdové náklady, kdy se prostě v Itálii absolutně nevyplatí cokoliv vyrábět.... Odboráři si vyjednali takové platy, že celý průmysl zničili.... :no: Marchione byl jediný kdo je byl schopný poslat do ***e a něco tam prosadit.... současnému managementu je to asi už jedno a raději prostě bude vyrábět jinde....
8. 1. 2021 12:13
Re: Chrysler
... tak ono to nelze házet jen na samotný Fiat.... Italové hlavně dokurvili svoji vlastní zemi, z toho důvodu mají kupní sílu takovou, že vlastní prémiové značky neuživí.... navíc narozdíl od Němců nejsou vůbec patrioti a všichni si nakoupili Audiny, čuráci.... :'-(

Automotive je jen jednou z mnoha hořkých kapitol dějin Itálie.... ve finále za všechno může italská snaha o socialismus, že jako všichni se budou mít dobře a nikdo nebude makat.... a to prostě nemůže fungovat.... a v Itálii to krachne rychleji než kdekoliv jinde....
8. 1. 2021 11:25
Re: Chrysler
Žiť v nostalgii a občas si ju pripomenúť je predsa rozdiel. Čo sa Lancie týka, jej úspešné časy tiež nie sú také dávne. Celkovo je taliansky autopriemysel až na dne, a to vrátane športu a dizajnu. Časy sa menia.
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2021 10:48
Re: Jenom blázen by si mohl myslet....
Alfě a Fiatu to může spíš pomoci, bez toho spojení by obě značky šly taky postupně do zapomnění.
Já jen doufám, že si PSA neuvázalo k noze příliš velkou kouli. Pracovní morálka Francouzů obecně není slavná a Italů ještě dvakrát horší...
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2021 10:45
Re: Chrysler
Na druhou stranu, Lancii si pamatujeme taky jen proto, že je neustále udržovaná při životě. Mě na tuhle nostalgii neužije, stejně jako nebrečím nad dávnými časy Citroënu (které ho nakonec dovedly až k úspěšnému krachu).
Žít v nostalgii čtyřicet let staré minulosti nemá smysl.
8. 1. 2021 10:43
Re: Chrysler
Mne je najviac ľúto Lancie, jediný minimodel na domácom trhu, to je bieda a plač. A aká značka to bývala, aký ambiciózny a schopný bol Vincenzo Lancia. Modely ako Aurelia patrili k tomu najlepšiemi na trhu. Ešte dnes si spomínam na Stratos, ako naň všetci pozerali jak na vesmírnu loď, a na Deltu HF Integrale, beštiu, na ktorú nikto nemal... To všetko je už preč, Fiat dokurvil všetko, aj sám seba.
8. 1. 2021 10:27
Re: Chrysler
... Chrysler byla pokud vím vždycky značka, která dělala sedany no a pak MPV.... Oba dva tyto typy vozů ztrácí své trhy.... všichni chtějí "cross-něco".... No a na tyhle cross věci má FCA v USA Dodge a Jeep, takže to má Chrysler prostě blbý....

Brečet nebudu, ale přecejen, Chryslera mám z dětství díky modelu 180 pod kůží jako nóbl auto.... a i ta pozdější produkce se mi celkem líbila.... a dále si furt myslím že MPV je pro rodinu lepší auto než SUV.... no co už, život jde dál.... časem můžou končit i italské značky.... bude to smutné, ale furt jsou to jen plechovky.... a navíc auta stejně už ztratila charakter, takže je nakonec jedno, v čem se budu po dálnici plazit 120kmh s adaptivním tempomatem.... případně do čeho budu strkat kabel....
Avatar - wakantanka
8. 1. 2021 10:26
V koniec Chryslera neverím
Skôr to vidím tak, že Chrysler umožní cez svoju predajnú a servisnú sieť predávať produkty PSA v severnej amerike, na ktorú si minimálne Peugeot robí chute už dlho. Či to budú preznačkované, možno upravené Peugeoty alebo niečo z portfólia iných značiek, rozhodnú marketingoví stratégovia koncernu.
8. 1. 2021 10:11
Jenom blázen by si mohl myslet....
...že po dokonční této megafůze nedojde k rušení některých značek, modelů a výrobních závodů. To by to přece nemuseli vůbec dělat... Moc se bojím o Alfu i o výrobní program Fiatu (i když tam už to snad ani horší být nemůže...) :-( :-( :-(
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2021 09:23
Chrysler
Neon první generace byl moje první auto. Byť jsem měl tuhle malou hračku rád, druhá generace už tak zábavná a zajímavá nebyla, a posléze šel Chrysler čím dál více do háje.
Ne, nebude mi chybět, nezamáčknu slzu...