Nové Dacie Sandero a Sandero Stepway již znají české ceny a automobilka při této příležitosti spustila také konfigurátor. Můžeme se tedy podívat, co všechno nabídne základní výbava.
jen verze s turbem a LPG. Tam se prokazatelně sníží provozní náklady až na úroveň dieselu, který už je dnes hrozně domrvený a jen na krátké trasy nepoužitelný. Ten holobyt je vizuálně hnus jako dřív Fabia Junior. Co mám obavu - ty domrvený světla asi moc svítit nebudou, maličké paraboly. Popravdě, uvažoval jsem o Dacii místo naší 20 let staré Zafiry. Bohužel, pohodlí, jízdní komfort, vnitřní rozměry, výkon a zvuk motoru, všude Zafira vyhrála. A fakt jsem zkusil poctivě u Dacie všechny typy. V Dacii pocit na prd, všechno takové viditelně levné, odfláknuté, mnohem horší výhled ven. Ani reálná spotřeba nebyla u Dacie lepší.
Servisní sítě existuje - Lada Sadská, Remoraid Vyškov, Canocar Brno, Autogas Strakonice, BM Auto Písek, AMK Most, AMC Hradec Králové....ti všichni prodávají Vesty a i servisují. Sít se rozšiřuje.
Na Slovensku je ta sítě ještě větší a čítá asi 15 servisů.
Samozřejmě zručný člověk si dost věcí je schopen po záruce udělat i sám.
Rozdíl mezi Sanderem TCe ve střední výbavě a Fabií TSI Active je zhruba 30 tisíc Kč. A po slevách možná míň. i20 stojí s atmosférou jako Sandero s turbem.
Jakou jinou cenu čekat od novinky? Videí s prvními dojmy se vyrojilo mraky i na západ od nás a Sandero v nový generaci vypadá celkem hezky, má modernější techniku, všechny nutné bezpečnostní prvky.
Na to,že je v ceně emisní pokuta,tak to je ještě stále dostupný auto. Rostly platy, inflace a přecijen 270 není takovej ranec v reálu...podobně to bylo před lety,kdy platy byly nižší a nová auta se dala pořídit kolem 200.
o kúsok drahsia, rovnako velka aj vonkajsimi aj vnutornymi rozmermi, spolahlivy atmosfericky stvorvalec, omnoho tichsia, vybavenejsia
podla mna tam bude musiet byt vyrazny cenovy rozdiel sandero vs. i20 ci fabiou, ak to bude len 30000 Kč, tak to bude mat to sandero tazke.
Akurát že tá i20 je o kúsok drahšia, o kúsok menšia, o kúsok zložitejšia, bude mať o kúsok viac elektroniky, čiže o kúsok väčšia pravdepodobnosť poruchy, o kúsok častejší servis, o kúsok drahší servis...Keď to spočítaš, pre toho, kto chce lacné spoľahlivé auto, nemusí byť príplatok za i20 žiadne terno. Skôr naopak.
Tiež som to vyskúšal a už proste nie. Bazár = mačka vo vreci. Nikdy nevieš, aké prekvapko ti chystá a záruky prakticky nulové. Nie, ďakujem. Radšej nové holátko ako za rovnakú sumu jazdenku.
Jedničkové fabie jsou shnilé. Navíc většina je HTP. Dvojkové bohužel to samý. A pozdější mají navíc TSI což není dobré. A 1,4 byly v dvojkové fabce kvůli emisím fakt mrtvé a žravé (na to jak jely tak fakt bída ta spotřeba).
Fabia 3 (na konci životního cyklu) poskočila o 50 tisíc a 1.0 44kW holota Active je za 279.000,- , Ambition tři kila. Pominu-li Sandero v ceně "již od" tak za 289.900 je 1.0 TCe LPG 74kW ( nepřímej vstřik, dvě nádrže, nekonečná nádrž LPG ) ve výbavě Essential a Comfort fplynu je za 314.900 .
Sandero ve výbavě Comfort a s litrovým SCe je za 279.900,- což je skoro stejně jako Fabia v holotě a s o chlup silnějším motorem.
Na to,že to je novinka + emisní pokuty, tak jsou ty ceny stále sympatické.
Tak bol by to idealny scenar, ak to bude tak, ako pises.
Nova generacia sandera je sice najlepsia dacia/sandero doteraz, ale ak daciu za 300000 Kč, tak to radsej doplatit a kupit narp. i20, musi tam byt citelny rozdiel, napr. ta i20 je jednoducho lepsia - urcite menej vibracii, tichsia, lepsie jazdiaca...
Já třeba bazarovky nekupuju. Prodělam na nich stejně jako na funglovce. Auto na 15-20 let nemá cenu kupovat ojetinu. Řešit prodejní cenu když kupuju auto...Bundu taky nebudu za 10 let prodávat. U naftovýho Dustera nebyli ochotní zlevnit o 5 tisíc abych se dostal pod 350 tis, takže jsem rok vydržel... a stejně šel ke konkurenci.
Když jsem víc peněz neměl, radši jsem šel pro bazarovku s výbavou (a rezervou na servis) než pro holou novou Fabii se 40 kW HTP, která tehdy byla nejlevnější.
Já bych byl za nelakovaný nárazníky taky rád. Pořád lépe vypadají odřené nelakované než lakované :D A o tom to je, u téhle výbavy se nepočítá s pravidelným leštěním.
To ale není úplně pointa toho, co VDC napsal... jde o to, jestli je to reálně výrobně levnější, nebo jestli je to jen forma nátlaku na zákazníka. Já mám obecně pocit, že Dacia ten základ postavila tak, aby ho pokud možno nikdo nechtěl.
V tom souhlasím. Všichni zdražili, určitě se do cen promítne i emisní pokuta cca 2000 euro, co v průměru výrobce zaplatí za vyrobený kus. Já jsem se rozhodl, že už tuto zlodějinu a vnucování něčeho, co nechci, nebudu podporovat. Mám v patnáctiletých autech digi klimu, dvě topení, nezávislý topení, vyhřívaný křesla, tempomat, několik bagů a jezdí to do sedmi litrů nafty. To je základ co chci a víc nepotřebuji :yes:
Nesouhlasím s "nepatrným zvýšením cen" Oproti odcházející generaci je zvýšení od 35 po 65 tisíc. Mnou nedávno koupena 1,0 Tce LPG Arctica, je dostupná ještě stále za 250.000, Nová generace Tce LPG Comfort 315.000,-. Ostatní výbavy a motory jsou na tom podobně
Chápu, že se jedná o novou generaci s vyšší (většinou predpisy vynucenou) výbavou ale nepatrně zvýšení cen to rozhodně není.
Očekávám, že po naskladneni nové generace (a výprodeji staré) přijde Dacia se slevou cca 30.000,- tak jak to praktikuje už téměř rok u Dusteru i jiných modelu. Tím se dostane na úroveň kam na trhu patří. Takhle by se dostala nad Hyundai a jiné levnější automobilky
Zase ale máš v tom prostředním stupni nepřímovstřikovou 1.0TCe s šestikvaltem. Fabia za 280 sice má klimu, ale taky 1.0MPI.
Žádná pecka to není, taky jsem čekal nižší cenu... ale o něco levnější než mainstream to je furt, příplatky jsou docela lidové a třeba ten "držák" na mobil uprostřed s USB konektorem vedle vypadá docela "Simply clever".
Ale ano, já to chápu velmi dobře. Ty nechápeš, že za tuhle cenu je prostě ta Dacia naprosto nesmyslná a pro takového seniora neakceptovatelná.
Sotva si dovedu představit, že do toho přesedne člověk z Felicie, natož pak z čehokoli novějšího.
Jenže ten dražší základ nabízí vše podstatné, kdežto tady ani střední výbava sama o sobě nestačí a je potřeba ji doplnit. Jinak je to pořád auto pro velmi nenáročného člověka. Pro mě s těžko obhajitelnou cenou.
Všechno v laku jsem chtěl, když mi bylo dvacet. Teď před padesátkou chci aby to hlavně fungovalo. Mě osobně by černý nárazník neurazil, u verzí Scout jiného výrobce se za ně dokonce připlácí. Naopak se to lépe udržuje a nejsou vydět seky od kamenů. Spíš mi přijde smutné, že barva bez příplatku je jen bílá. :-(
Takový holátko je za takový prachy neřesťansky drahý. Akceptoval bych jen cenu pod 200 00 Kč. Za tu cenu bych si tadši koupil Škodu Fabii nebo Hyunidai I20.
"Vedle toho si automobilky mohou reálné výsledky srazit až o sedm gramů, pokud využívají takzvané „eko inovace“. Mezi ně patří například inteligentní alternátor, systém stop-start nebo solární panely ve střešním okně. Přínos těchto technologií je ale potřeba změřit a nechat certifikovat. "
V té základní výbavě? Všechno. Vzhled, motor, nulová výbava (i nastavení optimálního posedu je bezpečnostní prvek), žádná přizpůsobitelnost, do budoucna naprostá neprodejnost.
Pokud nemá statisíce na vyhazování, nekoupí si takové auto. To jsou jednotky kusů za celou dobu existence modelu. Bude to ohrané, ale tady je fakt lepší jít do bazaru a vzít třeba pětiletou Fabii nebo Fiestu.
...resp. to bral by som to len v núdzi. Predsa len nové auto je nové, hoci lacné. Ale videl som pár Dacií po búračkách, neboli ani nejaké ťažké, ale bol som zdesený, čo všetko na tom aute sa rozletelo na kúsky. Tá bezpečnosť tam bude, ale sakra si to zlízne peňaženka. Niečo ako vo svojej dobe Favorit - bezpečnosť pomerne slušná, ale všetko bolo tenké a mäkké, že aj po menšej kolízii bola škoda na aute za majland.
tyto prvky jsou v článku zmíněné pro Sandero Stepway, kde jsou (podle ceníku i konfigurátoru) opravdu ve standardní výbavě. Klasické Sandero, jak píšete, je má za příplatek.
Než tuhle na kost oholenou příšernost, je lepší vybírat v bazaru. Tenhle základ opravdu nemá nejmenší smysl. Když už, tak aspoň prostřední výbava s příplatkem za klimatizaci a nastavitelnou sedačku.
Do 300 se vejdeš i s klimou a nastavitelnou sedačkou... a pak je bonus důstojná motorizace, dokonce s šestikvaltem.
U Swifta (2010) taky nemám výškově nastavitelnou sedačku. Ono se tam ale sedí víc na výšku, takže si i menší řidič najde pozici jen s pomocí posunu sedačky. Jo, je to 10 let starý auto... ale tohle je zase Dacia... možná to až takovej problém není, a u tý prostřední výbavvy je řešitelnej za rozumný peníze.
StartStop... no dobře, povinný sice není, ale má dost velký vliv na spotřebu a tím na emise. Myslím, že podle nějakého nového nařízení nesmí jít trvale vypnout, jinak... jinak nevím, asi se nesmí použít pro měření spotřeby.
Jinak, aby to neznělo že tu Sandero nějak vynáším do nebes... ta cena určitě není nic zázračnýho, za 240 je to ohlodaný na kost a za 280-300 už koupíš i konkurenci, i když třeba ne s takovým motorem.
eCall, nouzové brzdění, 6 airbagů v základu chápu, ať už to z důvodu homologace musí nebo nemusí být. Ale že by start&stop byl povinný pro homologaci, od kdy? To čtu poprvý...
U výškově stavitelné sedačky jsem v rozpacích, připadá mi to jako úplně samozřejmá věc (mimo jiné taky vlastně součást pasivní bezpečnosti), stejně jako se v dnešní době bere dálkový centrál nebo denní svícení.
S klimatizací bych u takto low-endového auta pochopil, že nebude v úplném základu při "ceně od", ale u prostřední výbavy za skoro 300k už by být mohla...
O konkurenci by se dalo mluvit, pokud by byla stejná startovní cena. Člověk, který to chce vyměnit za Feldu si asi jen tak nepřihodí padesát. Uvědomte si, že na to lidi spoří léta.
Nemohli, stejně jako nemůžou vyhodit eCall a další ptákoviny... je to podmínka homologace.
Jinak máš pravdu, klima je 10t a ergonomické věci jsou v paketu za 4500. Zase na druhou stranu, je to béčkovej segment a tam je absence podélnýho posunu volantu, výškově nastavitelné sedačky i loketní opěrky asi omluvitelná.
No dobře, za cenu 240 nelze čekat zázraky... a taky se zázraky nedějí, v tom základu kulhá ergonomie (loketka, výškově nastavitelná sedačka), komfort (klima, centrál), infotainment (rádio), dynamika (0-100 16s), praktičnost (dělená zadní sedačka) i design (černé nárazníky, jediná barva). Jestli jsem to dobře pochopil, tak v základu nejsou ani reproduktory a kabeláž.
Z toho pohledu je příplatek 35t aspoň za tu prostřední výbavu de facto nutnost... dostanu šestikvalt, stovku za 12, rádio, centrál, tempomat atd... jo, je to +15% ceny.
Píšete, že prostřední výbava má v základu manuální klimatizaci a výškově stavitelné sedadlo řidiče... Koukám na oficiální ceník Dacie a obojí je tam teda za příplatek i u prostřední verze.... Takže mít auto za skoro 300k bez klimatizace a s pevnou židlí mi nepřijde zas až taková láce, mohli spíš vyhodit start&stop systém :-) btw. kde je ta krásná doba, kdy start&stop býval jen za příplatek i u dražších aut :-)
Dostať sa k takto nakonfigurovanej dačke v úplnom základe je prakticky nemožné, lebo väčšina ľudí neodolá a nakliká si aspoň nejaké príplatky. To je celkom škoda, lebo test takejto úplnej socky by mal podľa mňa u čitateľov úspech, ale žiaden predajca si kvôli tomu nenakonfiguruje auto v samom základe.