Čert vem malůvku, ale ten interiér - to je bída. Proč tablet před spolujezdcem? A jak drahý by bylo udělat za ním aspoň kapličku, aby tam trapně netrčel?
Toto je pruser a auto k ničemu. Prerostly hatchback, i ten interiér by mi nepřišel tak špatný, ani maska v US stylu, ale proč si kupovat velké auto, které není ani elegantní limuzína, ani praktické kombi a ani SUV.. Koncept stejný, jako EDGE (to přeci byl Crossover Mondeo), stejně jako podobné mainstreamove "luxusní" hatchbacky (vel satis, signum) i toto pohoří. A přitom mi pořád svítila naděje že by to mohlo být kombi ve stylu Outbacku.. Kdyby to mělo bylo lehce zvýšené a mělo karoserii kombi, uvažoval bych o tom, ale takhle určitě ne... Třeba přijde i další karosářska varianta.. Třeba.. :/
Jinak mne to prijde jako Mazda 3 na zvysenem podvozku. Jen trochu lépe udělanej C sloupek. A jestli to bude opravdu hatch, myslim ze to budou moct v Evropě zabalit.
:D Když by to bylo jako kombík, uvažoval bych, pořád lepší, než koncern! :D Ale bojím se, že to tak nebude... otázkou je, co dál... naštěstí mám teprve 100 tisíc najeto, takže to budu řešit až za pár let, ale i tak mne ta otázka tíží :D
Ja resim co dal uz nejakej ten patek, "diky" korone ale mondeo udelalo za posledniho ctvrt roku asi 1tis km (proti 12tis km co jsem delal za 1/4 roku predtim) a tak me nachvilu prestalo palit. Coz je asi i dobre, protoze uprimne nevim co bych vzal jako dalsi, u Fordu si ja uz asi nevyberu ;-\ ale mladou lamu na Pumu ST :D:D
Kombik nepotrebuju + do nizsi stredni nechci = ST je ze hry. Ale je mi jasne, ze je to tva zachranna boje (a nedivim se tomu), az mondeo jednou provzdy zmizi. Tak to abych poupravil co jsem napsal nahore: Jestli ti zrusi Focus ST, stejne to koupis. :D
Jinak me tam naskocilo 170k km, zatim teda klopu na drevo bez jedineho problemu, ale ten cas kdy se tohle zmeni se neodvratne blizi a tu cest rad prenecham dalsimu v poradi. :-)
No... jako poslední stéblo je Fokus ST line s 2.0TDCi, mne se docela líbí i Active.. a v případě nějaké té nejvyšší nouze bych se asi vrátil na "zem" a vzal 1.5 TDCi 88kw, jenže to už bych hodně vážil, jestli zůstat věrný oválu a nevzít něco silnějšího jinde :D .
Jde o to, že takový výkon je na nižší střední naprosto plnohodnotně dostatečný, pro běžný provoz, i sem tam nějaké předjíždění, takže racionálně ano (ostatně o Fokusu 3 s 1.5 88kw Tdci jsem uvažoval před koupí MK5), takže vím, že by mi to stačilo... ale... prostě, byl by to downgrade :D
Takhle - když kdysi Nissan zařízl skvělou Almeru a přišel s podivností jménem Qashqai, měl jsem Nissana za blázna. S odstupem času jsem musel uznat, že stratégové evidentně Nissanu uměli z křišťálové koule číst lépe než já. I když ne tak docela. Kompakt Nissanu minimálně v Evropě chyběl a chybí, a Nissan si toho byl vědom. Ale vítr v kategorii SUV chytli skvěle. Já o úspěchu QQ nepochyboval, vždy jsem tvrdil jen to, že Almera měla jít dál.
Ale platí totéž ve střední třídě? A tady tvrdím, že NE. Střední třída je značně konzervativní a danosti třídy se dosud opravdu nikomu nepodařilo prolomit. Možná bude Ford první. Ale osobně to vidím na neúspěch stejně jako Vel Satis, Signum atd.
Mondea je fakt neuvěřitelná škoda. Místo aby ho vrátili z nepovedené generace zpět do stravitelné podoby a následovalo tak osud Focusu, nejspíš skutečně půjde Mondeo na jateční procházku.
No ta sázka na Kaškaj minimálně u nás a v celé Evropě nevyšla. Nissanu zoufale chybí normální třídy (nižší střední, střední) a Kaškaj se po prvotním úspěchu propadá a s pádem tohoto tahouna prodejů padá i Nissan. Výsledkem je redukce evropských aktivit https://www.reuters.com/…ri-idUSKBN2961ZY
Obávám se, že Ford jde v EU stejnou cestou a dopadne úplně stejně jenom ta křeč bude o rok, o dva delší..
Almeru nenahradil, spíš našel mezeru na trhu a vytvořil nový segment. Zajímavé je to s Pulsarem, který totálně ztroskotal, ačkoli to v podstatě špatné auto vůbec nebylo.
Revoluce by to bylo, kdyby to bylo něco nového, takhle pohřbí kvalitní prostorné dobře jezdící auto a udělají z toho jen "další z davu" šedých myší. Protože dneska každá automobilka předěvává modely na SUV a Crossovery a opravdu na tom není revolučního nic.
Lidičky garantují vám že tohle není MONDEO.
Aspoň v nejbližších 10 letech neeee.
Kdyby si Ford vybral tuhle cestu tak by to bila sebevražda FORDU a to oni dobře vědí.
Mondeo bilo,je a bude auto s nejvyšší marži prodeje.
Mondeo prostě nemůže být ve stylu CROSSOVERU protože by pohřbil své jízdní vlastnosti.