Hyundai Ioniq 5 je středně velký crossover, který svým designem naváže na koncept 45 z roku 2019. První jeho snímky dokazují, že proti studii se tvary opravdu tolik nezmění.
vnějšku zatím za jedna. Interiér by si to z konceptu nemuselo přebírat. Sice to působí obývákovým dojmem, ale praktické to moc není. A představa, že mi vzadu dítě kope do tvrdého rámu sedadla...
jak jsem uviděl ty hrany ze předu hned mi naskočila Lancia v hlavě :yes: relly škoda ji...
Jinac křivé H šlape celkem fest :yes: ato jsem spiš jeho odpurce kvuli stupidní kampani co razil.
Ale nebojisetoho není to konzerva a nemá tradici ve tvarech.
Souhlasím, taky jsem je neměl rád, ale objektivně se musí uznat, že šlapou dost dobře.
Jinak k designu - nové obrázky se mi líbí, ale když si je dám dohromady se zamaskovaným prototypem, přijde mi, že ta spousta hran bude kombinovaná s příliš oblým designem, neboli kastle mi vzhledem k detailům přijde málo hranatá. Uvidíme.
Uvidíme snad to bude zajimavé a i líbivé. Nový dyzajn směr hjun se mi líbí je jiný tak jako třeba Lexusy Hjundaj už má normální přistup k propagaci a hodně slušné ceny/ výkon. Asi i dobrou techniku na zkratovozy oto jsem se doposud nezajímal asi něco nastuduji....Zkratovozu H už jezdí dost v mém okolí víc jak tesel :D a možná bude Tuson v rodině.
Divím se, že si dovolili hranaté motivy na předních a zadních světlech. Interiér vkusný, snad bude i ergonomický.
Edit: bohužel jsem při psaní tohoto ještě nevěděl, že realita vypadá jinak...
V hybridních pohonech a ve vodíku tápou 2 kroky za Toyotou, zatímco ostatní o 7 mil. V elektromobilech tápou 2 míle za Teslou. V CNG/LPG tam asi není co řešit. Takže nejsou na tom v pohonech vůbec špatně ale že by udávali směr, to je moc odvážné tvrzení. Designy neurazí, ale trendsetter v nich taky nejsou.
Kde vo vodiku tapu 2 kroky za Toyotou? S Nexom, ktore ma realny dojazd cca 500 km alebo s nakladakom Xcient, ktory uz dodavaju do Svajciarska a brazdi tamojsie cesty?
V pohonech jsou rozkročeni velice dobře. Ale do "udávání směru" to má hodně daleko.
A v designu - to je hodně subjektivní. Já jsem se docela těšil na nový Tucson, a jsem spíš zklamaný, design by pro mě byl důvodem nekoupit. Mají odvahu, jsou neotřelí, ale udávání směru je nesmysl.
Myslim, ze dnes uz smery neudava zrejme nikto. Dizajn je strasne rozmanity a dizajneri (vacsinou) skratka skusaju prist s niecim inym, aby to auto niecim zaujalo a nestratilo sa v dave. Niekedy to funguje lepsie a niekedy horsie.
Keď pozerám najnovšie výtvory napríklad elektromobilov od VW alebo BMW... Tak musím konštatovať, že kórejci nás začínajú predbiehať už aj v dizajne. Predstavte si, že túto vetu by som napísal pred 6 rokmi. A teraz?
Mně to teda nejvíc připomíná novou Mokku
https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/vauxhall-mokka-512764.jpg
Vybral si milosrdné srovnání, ale třeba to, co dělá BMW s těmi "bobřími zby" je zvěrstvo, tak krásná auta...Na druhou stranu ani Hyundai není trendsetter a myslím, že ani jím být nechce, jde jim o to prodávat co nejvíce aut, takže se bude držet při zemi, protože výstřelky nejsou pro každého.
Nic proti tomu designu nemám, je to úhledné auto, jen ty výkřiky o předbíhání v designu jsou zrovna u tohohle legrační, připomíná to min. dvě tři dávno jezdící auta.
Áno. Uznávam, že to nie je úplne fér ako som to napísal, ale skôr mi ide o to, že kórejci sú (budú) schopní udávať trend aj v dizajne. Kdeže sú tie časy, keď Mekka dizajnu bolo Taliansko. No, svet sa mení, možno je to aj dobre. Ja samozrejme držím európskym automobilkám palce. Poviem aj kacírsku myšlienku, čo sa asi tu prítomným nebude páčiť: Možno je aj dobrý tlak Únie na tú elektromobilitu. Dôvod? Pretože, to snáď dotlačí európske automobilky myslieť modernejšie a dopredu. Je dosť možné, že by sme si tú stále pestovali tie naše dízle a svet by bol zrazu úplne inde. (Podotýkam sám som vlastník dízlu - ak by ma niekto upodozrieval z ekofašizmu :) ) Pararela - NOKIA vs APPLE pred cca 15 rokmi.
Bobří tlama je fajn. Je to jen otázka času a zvyku a začne se to líbit všeobecně. Alespoň jsou jiní a snadno rozpoznatelní.
Jinak si myslím, že mainstreamoví dizajnéři museli být na jednom, tom samém, kurzu a tam objevili svatý grál a tak jsou si různé značky velmi podobné (Hyundai i30 - Ford Focus - Seat Leon - Mazda3...)
Noo... podle mě to šlo napsat před šesti lety stejně jako dneska. Už minulá generace Ceedu bylo auto s plnohodnotným evropským designem, totéž minulé generace Tucsonu nebo ix55.
Nový Tucson vypadal jako další krok vpřed... ale nakonec si naživo nejsem tak jistý a možná se mi líbila minulá generace víc... i když snaha o inovace se cení.
Pokud najmeš špičkového (evropského) designéra a necháš mu dostatek prostoru... tak to asi není tak velké překvapení.
Nový Tucson, který nemá rozsvícena jeho zvláštní světla vypadá naprosto tuctově, jezdím denně kolem dealerství Hyundai a chvíli mi trvalo, než mi došlo, že tam už stojí :D
Jak jsem psal výše, snaha K/H nebude šokovat a udávat trend, ale prodávat a proto bude dělat malé krůčky, kterými se trefí do vkusu velké části kupců, navíc co si budeme povídat, když posadíš běžného uživatele auta do i30 a nebo do zavedené evropské konkurence, nebude tam žádný rozdíl (tedy objektivně, že by někdě byly hnusné plasty, vylágrované motory, nebo další a další věci, které pořád dost lidí od korejců tak nějak čeká).
Jestlize to ma byt od 40.000 liber, tak to bude konkurovat asi hlavne Enyaqu..
Na acz jsem informaci o cene bohuzel nenasel.
Tak jako obcas u jizdnich dojmu...
Proc?
No kazdopadne EV platforma se zadnim pohonem. :yes:
Neviem aký bude interier, ale mám pocit že v dizajne je až príliš s 80 a 70 rokov. To isté ako NISSAN Z. Ale vec vkusu asi. Ja by som za to nedal ani cent.