Přesně tak. Bohužel dnes by s ním už zdejší uhrovatí mládenci už ani neodjeli, protože nemá automatickou převodovku, elektrickou parkovací brzdu a laptop s navigací aby trefili do cíle... :no:
V roce 1996 je v ceníku Toledo TDi pouze s 66kW a stojí od 507 115 Kč. 55kW 1.9 TD má jen Cordoba a Ibiza. Ta cena bude asi součtem leasingových splátek a akontace, jelikož máš pravdu, že úroky byly hodně vysoké.
Myslím že mal ročník 94 alebo 95, nie som si istý, ale určite mal 55kW. Každopádne toto Mondeo sa vtedy za 600k určite kúpiť nedalo. Naš vtedajší R21 bol zrelý na výmenu a Mondeo mala byť potencionálna náhrada.
Tie ceny si ja nepamatám, nakoniec chodil som ne strednú, ale to jeho Toledo mi utkvelo v pamati. Ono to bolo pekné auto keď človek presadol z Favorita, ale reálne to za tie peniaze nestálo. (áno máš recht, pravdepodobne to bol súčet všetkých splátok)
Vtedy som už bol krátko po strednej, ale Mondeo bolo vzhľadom k platu absolútne nedostupné. Napísal by som, že dnes by som za toľko platov, koľko bolo potrebné vtedy odložiť na to auto kúpil dom, ak nie dva, tri... Vlastne dnes by som ho za toľko platov mal tiež (jeden dom) :-!.
Zaujímavé ale je, že dnešné porovnateľné auto stojí zlomok ceny domu. Časy sa menia. Dnešní mladí ľudia si ani nevedia predstaviť, že auto bolo kedysi celkom luxusom. Hlavne zahraničné auto.
Důvod je ten, že jsi tipoval příliš nízkou cenu, auta přeci nikdy nebyla levná a nikdy už nebudou ;-) . Ale trefil jsi se docela dobře, základ byl tehdy s 1.6 benzínem.
Tu sa nic neodpusta :D . Inak ja som v 1996 koncil gympel a nasi kupovali feldu 1.6 za 284.000 ale slovenskych a to bola pre nas brutalna investicia (ucitelka a statny uradnik). Tych skoro 700.000 ceskych, to clovek musel byt pekne za vodou.
V tom istom roku sme brali Feldu combi 1,6 GLX, bez serva, bez klímy, bez elektr.okien, mala jeden airbag, abs, 14 elektróny a vyšla na cca 360 tisíc SKK. Mondeo v plnke a štvorkolkou stálo tipujem cca milión.
Mondeo bylo nabízeno ve výbavě CLX, GLX nebo Ghia. Nejvyšší výbava + 4x4 SI v 5dvířku (ten byl dražší než sedan) byla za 787 510 Kč, připlácelo se jen za barvu - červená nemetalická byla za 5 tisíc. Nejdražší Scorpio s 2.9 i Ghia automat bylo za 1 274 656 Kč.
Vtedy také autá kupovali väčšinou podnikatelia. Bežný človek ťažko našetril na Feliciu, prípadne nejaké zahraničné jazdené auto.
V tých časoch som mal taký koníček - chodenie po autobazároch... Z dnešného pohľadu boli tie ceny vzhľadom k platom brutálne. Dnes je za 2 až 4 platy celkom pojazdné auto. Vtedy to bola nejaká polorozpadnutá Škoda 120 :-!
Doba este stihlych a elegantnych aut... navyse v tejto generacii mondeo bolo ovencene aj titulom auto roku ak si dobre pamatam.... boli to krasne casy aj 406tky.... xantie .... primery.... vectry... a dalsich dnes uz v podstate okrajovych alebo neexistujucich kuskov strednej triedy.... 90 roky su z mojho pohladu stale naj... taketo casy sa uz nevratia... a nejde len o auta... aj hudba.. filmy... f1... vsetko bolo na vrchole... nenapodobitelna dekada
Aj dnes sú pekné autá -napr Mazda 6
Čo sa filmov týka, tak sa mi páčilo, že v tom čase ešte mohol mať "superhrdina" rôznych nepriateľov. Potom sa to postupne zužovalo a dnes je v podstate jediný korektný nepriateľ - nejaký beloch terorista :-!.
Jediná zlá vec v 90-tých rokoch bolo to rozkrádanie bývalého "socialistického majetku" (privatizácia). Z toho času máme ešte dnes veľa boháčov, korupcie...
Vlastne som to vtedy tak negatívne nevnímal, pretože v podstate celé 90-tky som študoval. Slobodný, mladý človek toho veľa ku šťastiu nepotreboval :-)
Nejedouci a nebezpečné? Kamarád má Mk2 (to je vlastně jen faceliftu tohoto) s 2.5 v6, auto má stabilizaci, ABS, airbagy, takže všechny základní bezpečnostní prvky moderních aut a ten motor věř, že natrhne zadek nejednoumu dvoulitrovemu turbodieslu. Jde krásně do otáček a s těmi roste gradace tohoto motoru. Na dnešní poměry má nezvykle tuhou spojku, ale dá se na to zvyknout. Čím vlasnte jezdis ty, že říkáš, že staré mondeo je Nejedouci? Až na základní 1.6tky se tam dávaly zetec motory 1.8 a 2.0, které nebyly uskrceny emisemi, takže jízdní dynamika byla více než slušná... Jezdil si někdy střední třídou z 90tek dnes? Hodne by si se divil, jak ta auta jezdí, mám zkušenosti i s dalšími auty tě éry...
Auto v článku má dvoulitr 97 kW a ty mi tady zkoušíš vykládat něco o V6? Ozzi, nedělej ze sebe Arese, tahle argumentace je nehodná tvé osoby. Základní bezpečnostní prvky sice možná má, ale na úrovni své doby, včetně celé konstrukce auta. Na dnešní dobu prostě už to není bezpečné auto, říkej si co chceš.
Chápu, že Mondeo je tvoje srdeční záležitost, když už máš ani nevím kolikáté, ale objektivita by ti neškodila. Ty zbylé narážky na to, co kdo jezdil, si taky můžeš odpustit, když o mně nic nevíš (a já se tu záměrně ničím neprezentuju právě kvůli takovým plácalům).
Jezdil jsem i s 1.8zetec kombi MK1, tento dvoulitr je silnější, jezdil jsem třeba s 626 Mazdou 2.0i 85kw a dalšími dvoulitry z této doby a ne, to nejsou opravdu auta, co by nejela...Pořád na tom budou dynamicky +/- podobně, jako dnešní nejběžnější auta na silnici, Rapidy, Oktávky, které jezdí nejvíce v rozmezí 70-100kw výkonu. Ta dvaapůlka je pak dynamicky hodně překvapivá.
Ptám se na to čím jezdíš proto, protože nechápu, že ti příjde z dnešního poměru auto, co má skoro 100kw, objem 2.0, váhu dnešního kompaktu a 0-100 za 10s jako "nejedoucí" auto... není to o Mondeu.... to by si musel označit za nejedoucí polovinu dnešní produkce.
Bezpečné a nebezpečné jsou dost odlišné věci. Pokud budeš bourat v autě, co má 25 let staré byť i zdravé plechy, určitě to není nic extra, ale nebezpečné auto si představuji jinak. Tohle auto už je moderní konstrukce, se základními asistenty a dynamikou pořád průměrného auta roku 2020. Nebezpečné jsou třeba stará auta, která se mohou převrátit, nebo jinak "vypéct" řidiče... a to Mondeo ani většina jiných sedanů z 90tek není...
Troška sa ti votriem do priazne. Mal som viacmenej toto Mondeo po FL (klauna) ale s motorom 1.8td. Vcelku fajn a pohodlné autíčko,len ten moter trošku rachtal a mal turbolag. Keď sa ale roztočilo turbo tak to aj trochu išlo.
Potom som kúpil ST220 v kombiku.
O ST vím :) Ale o tom TD ne, to měl kdysi kamarád, jelo to, ale to už je spíš z dnešního pohledu ten slabší motor. Pak ho vylepšovali a skončil až v MK4 s 92kw a i přes nevycválanost to byla doporučovaná motorizace... ja tenkrát upřednostnil PSA dvoulitr, byť jen s 85kw.
Mne nešlo o to, že je to Mondeo, já toto první nikdy neměl, ale o tvrzení Blue Suna, že auto s dvoulitrem a skoro 100 kw z dnešního pohledu "nejede".
Tenkrát ještě nestály dieslové motory zanic. Mě jsem taky Mk2 a jediné co se mu dalo vytknout, byl křehký zadní nárazník. Bratr měl klauna, ale Scorpio.
Ale jo, jen né u Fordu :D klaunem bych se někdy chtěl svezt... to mne učarovalo jako malému klukovi, tenkrát mne do toho posadili na prodejně, celé v kuži.. nádhera :)
Z nuly na sto za deset sekund zvládají základní motorizace nižší střední třídy, a všichni to tu odsuzujete jako nedostatečné. Takže na střední třídu a téměř vrcholnou verzi žádný zázrak. Na to, že to auto tehdy stálo kolik, mega? Dneska to umí auta za polovinu.
A co se týká bezpečnosti - jak stárne konstrukce aut nám krásně ukázalo Punto, které v nárazovém testu dost tragicky vyhořelo. A tohle auto je dvakrát tak staré. Jak to při nárazech pak vypadá, občas vidím na fotkách ze zásahů. Zmuchlané hromady plechů a pytle s těly okolo.
10s na stovku mají běžně i průměrné motorizace střední třídy, nebo SUVčka za milion, nedávno tu byl test takového Sorenta, takže za mne je to naprosto dostatečná dynamika, já na taková auta nenadávám.
Ostatní souhlas, to jsem psal, navíc tyhle stará Mondea ráda rezla, ale pokud je v dobrém stavu, je to normální auto...
Zajímavé, najednou je ta dynamika dostatečná... jindy to je strašný problém, když sedan střední třídy zvládá "jen" za deset... No, to je fuk. Prostě na to, že je to téměř vrchol, to není nic moc. Dnešní téměř vrcholné motorizace jsou o dvě sekundy lepší, a to jsem ještě nezačal rozebírat pružnost, kdy ty atmosféry prostě... přinejlepším zaostávají.
Kilo za 9,6 je naprosto běžný údaj i dnes... Jinak nějak nerozumím těm jízlivým komentářům. Bylo by smutné, kdyby se za 25 let neudál žádný pokrok, u běžných aut je do roku 2020 ten posun pro běžného uživatele velmi hmatatelný...
Obecne si myslim, ze nevrcholne verze Mondea moc živé nejsou, hlavně kvůli vaze, ale tohle není žádné faux pas. Proste to auto bylo úplně srovnatelne s ostatními te doby.
Kdyz zrovna srovnam treba s B5, který se vyráběl od 1996, tak ten mel 2.0MPI tuším až od r.2000. Jeslti si pamatuji dobre, melo to 88kw a žádný zázrak to nebylo. Na stovku to melo kolem 11.5s.
Takze ve srovnání s passatem to bylo naprosto parádní.
Muze se namitat, ze v Passatu byla i v6, ale to v mondeu taky.
Nejsem schopný posoudit živost Mondea po roce 2007, ale Mk1, Mk2 a Mk3 (hranatá) s motorem 2.0 Zetec jezdily podle mého subjektivního dojmu výborně. Zdá se, že teprve Mk4 se stala těžkou a dieselový dvoulitrový motor byl optimální motorizací. VW v době výroby Mondea Mk1 podle mého názoru neměly nějaký zajímavý motor a 1,9 TDI byl poněkud nepříjemný a nevýkonný.
U benzínov zohrala veľkú rolu aj norma Euro4. Otec mal najpv Fofo I s 1,6 74 kW a potom aj II. s rovnakým motorom len podľa novšej normy. Ten II. papkal viac a nešiel zďaleka tak dobre ako ten I. aj keď zas je pravda, že ten II. medzigeneračne dosť vyrástol a pribral 200 kg.
Daj pokoj s tým za 10 sekúnd.
Akosi zabúdaš na krútiaci moment a pružné zrýchlenie.
P.S. Veľakrát vidím maníkov, čo sú pri predbiehaní nalepení v predklone na čelnom skle a pumpujú telom, aby to zvládli! :-):-)
Ja som z 90tych rokov jazdil len 2.0 primeru. Dynamicky to bolo super, ale strasne to hucalo. Ked pises, ze mas odjazdenych viac aut tejto triedy z 90tych rokov, pamatas si este, ako na tom boli z hlucnostou? Celkom by ma to zaujimalo. (A mam na mysli benzinove modely) dik
Já jel naposledy před měsícem s tou 2,5V6 a bohužel by potřebovala repasi dost částí vozu (taky to koupil za cenu levného smartphonu), ale pokud to jelo na rovině, ševelil si tam jen ten šestiválec. Určitě ty novější Mondea jsou na tom lépe.
Když to bylo nové, tak to jelo parádně a stačila i 1.8 (benzín). Ten dvoulitr o tolik lépe nejel. Šestiválec nebo ST jsem nikdy neměl možnost projet, ale s dvoulitrem (v té době) mám víc než 100 tisíc km. Moje tehdejší přítelkyně měla Vectru s 2.0 a ta jela úplně stejně dobře, ale líbila se mi trochu více, i když byla malinko menší (vevnitř).
Hlucnost je jeden z mala parametrov, ktore sa kontiualne zlepsuju. Ale pytal som sa preto, ze ci sa uz vtedy robili auta, ktore su aj dnesnym hodnotenim pouzitelne napr. pri dialnicnej rychlosti. Dik za odpoved :yes: .
No samozřejmě. Tehdy padaly běžně rychlostní rekordy a i obyčejnější auta (jako je tohle Mondeo) lítala po dálnici běžně okolo 200 km/hod. Boural jsem docela rychle s Omegou v roce 1993 a hodně lidí, kteří viděli fotky tak nevěřili, že z toho někdo mohl živý vylézt.
Aky typ buracky to bol? Ked sa nezastavis o strom v 80 km/h a viac da prezit vselico. Najhorsie je, ked buras do niecoho, co neuhne resp protiiduceho auta bokom.
Smyk - Omega měla náhon na zadek a žádné ESP. Povedlo se mi 2x kontra a pak jsem hupsnul v protisměru do pankejtu. Tam jsem trefil strom, který šel kousek před pravým zadním kolem do skoro půlky auta a ještě se auto zhouplo přes čumák na střechu. Visel jsem tam jako netopýr a když začal už moc smrdět benzín, tak jsem vylezl z auta raději ven.
Byl jsem úplně v pohodě, ani škrábnutí. Jenom jsem si v autě hlavou dolu asi trochu schrupnul a vyhnal mě až ten benzín. Domluvil jsem se s hasičema i policajtama a nechal si auto dovézt do baráku. Pojišťovna zaplatila totálku a zbytek jsem s papírama prodal kamarádovi/autokšeftařovi za 25 tisíc kaček.
Tak to určitě použitelné je, i dnes mužeš najít auta, která hučí víc, než takovéhle staré Mondeo (pokud je v dobrém stavu), napadají mne třeba "odlehčené" hybridy, či nějaké Škodovky, Mégane 4 mi přišel taky hlučný...
Megan 4, 1.6 je teda hlucny az nedostojne. Ak sa bavime o akustickom komforte, ten konci v 90tke. 110 sa s tym po dialnici da, 130 je utrpenie akusticke aj spotrebou. To auto je dobre do mesta lebo taha od volnobehu, mozno este okresky, ale dialnica des. Podobne aj p207. Ale tieto auta su pre mna na dialnicu nepouzitelne (myslim pravidelne dlhe streky). Preto ta otazka, ci na tom mondeo bolo lepsie. Predsa len to bol manazersky voz, od ktoreho bola ocakavana jazda po dialnici.
Mal 626 V6 ročník 1992 ako 6 ročnú.Na tú dobu to bolo extra tiché.No porovnať s dnešným si netrúfam.Dynamicky to šlo na 100 za 8,5 sekundy.Keď teraz tie auta vidím pripadajú mi ako z papiera.
Ja som niečo málo pojazdil s 2,0 r. tuším 91, tá posledná hranatá a na tú dobu to bolo tichučké. Ale bolo to veľmi dávno a netrúfam si povedať, či to bolo tiché ako väčšina dnešných áut. Motor tichučký, ale hluk od kolies tam asi bol väčší.
Ved prave, tie auta co su tu spominane boli paradne tiche v porovnani s favoritom a pod, ale ci bi obstali dnes to nedokazem odhadnut a celkom by ma to zaujimalo :). Inak V6 v r 1992, to si musel byt za krala :)
Môj rodinný príslušník mal Mazdu 626 2,0 - už tú okrúhlu. Občas som s ním niekde cestoval a to auto mi prišlo dokonalo tiché, ale... my sme mali doma Škodu 110 L ;-). Takže moje vnímanie bolo možno trochu skreslené. V tej dobe sa ale Mazdy považovali za veľmi tiché autá.
S Primerou 2.0 mám docela čerstvou zkušenost, jeli jsme s ní před měsícem po dálnici skrz republiku (pak odjela šestihodinový vytrvalostní závod v Mostě a zase po dálnici zpátky :D) a přestože to má typicky krátkou "devadesátkovou" pětku, tak mi ta hlučnost do 150 nepřišla až tak hrozná :-) respektive, čekal jsem to horší.
Nemci hovoria “ein mal geht´s”- jednou sa da :). Presne ako pises devadesatkova petka. Ja som s nou jazdil dost a jazdna agilita parada, ale ten hluk mi vadil.
Čisto teoreticky... Ešte nedávno mali benzínové autá bežne prevodovky, ktoré točili pri 130 až 140 km/h okolo 4000 ot = pomerne dosť hluku. Vlastne aj dnes slabšie motorizácie (s nízkym krútiacim momentov) majú pri 130 vyššie otáčky - zrejme aby bol motor ako tak dynamický.
Dnes je bežné, že daná rýchlosť sa dosahuje pod 3000 ot, čo znižuje hluk. Okrem toho aj max rýchlosť dnes auto (benzínové) dosiahne pri cca 4000+ ot. Kedysi to bolo skoro v červenom poli.
Presne tak. Myslim, ze primera pri maximalke tocila 6500/min. Preto ten hluj. Pri tychto autach preto akusticky komfort zalezi vyslovene od kvality odhlucnenia. Proste aby to bolo tiche aj ked to toci 4000:). Mna v tomto velmi prijemne prekvapila octavia 2, 1.6. Ta toci pri 130 viac ako 4000 a auto je stale pomerne tiche.
Ísť maximálnou rýchlosťou v skoro červenom poli nie je veľmi dobrý pocit - skúšal som a bolo to celkom stresujúce na to, aby som auto takto trápil dlhšie. Zato pri 4000 ot (a niečo) je aj maximálna rýchlosť celkom pohodlná na cestovanie. Teda až na spotrebu :-!. Samozrejme v Nemecku na poloprázdnej diaľnici.
Hlučnosť môžme vnímať celkom relatívne. Ak sme mali tiché auto pred 20+ rokmi, tak dnes by sa nám to auto už nezdalo také tiché. *V porovnaní s autami, ktoré jazdili v 90-tých rokoch po cestách boli autá ako Mondeo, Mazda 626... veľmi tichými autami. Dnes by sme ich asi už tak neoznačili.
Z môjho pohľadu ale istý hluk k jazde autom patrí. Samozrejme nie umelý zvuk motora z reproduktorov :-).
To ti dam za pravdu len z casti. Samozrejme 20 rokov do zadu bolo priemer hlucnosti niekde inde a napriemerne tiche auto bolo vnimane v porovnani s ostatnymi ako tichsie. Ale usi mame stale rovnake a aj nadpriemerne tiche auto moze byt v absolutnom vnimani hlucne. Inak pribeh zo zivota: kolega kupil p301 a nacpal bitumen vsade kam slo. Vysledok je taky, ze motor nepocut, ale zvyraznil sa hluk od zadnych kolies a vo finale je to auto zvukovo ovela neprijemnejsie ako pred upravou. Tolko ku garazovemu odhlucneniu:).
Môj príklad - kedysi sme dali ako mladí chalani reproduktory + rádio do otcovej Škody 110L. V tom čase sme nepočuli nejaké lepšie hrajúce autorádio, tak sa nám to zdalo skvelé :yes:
Keby naše auto už bolo niekde v "siedmom nebi", tak by som si myslel, že to vtedy naozaj nehralo zle, ale... Brat to auto stále má a tak sme sa minule boli previezť - zvuk rádia je úplná katastrófa - a to mám rovnaké uši, len som trochu starší :-).
Čo sa hlučnosti áut týka, tak mám celkom výhodu, keďže od auta nevyžadujem aby bolo absolútne tiché. Jednoducho nejaký zvuk k autu patrí.
Toto mondeo malo naprv 3 hviezdy potom znizili hodnotenie na dve. Fabka 1. gen mala tri, takze zhruba porovnatelna bezpecnost. Co nie je az take tragicke. Nie je to take maslo ako felda.
Tie hviezdy sú ale neporovnateľné s dneškom. Dnes stačí neprítomnosť nejakej nepodstatnej veci (asistencia) a hviezda je dole. Pritom auto môže byť veľmi pevné. V podstate by sa malo hodnotiť čisto iba to, ako auto ochráni posádku v prípade nehody (deformácie, pevnosť, airbagy). Na hodnotenie asistencie, bezpečnosti chodcov... by mali byť iné hodnotenia.
Ak by sme porovnávali bezpečnosť, tak vtedajších 5 hviezdičiek by bolo dnes tak možno "MÍNUS" 5.
Ja som vymenil veľmi zachovalé auto za nové aj kvôli bezpečnosti. Síce jazdím bezpečne, ale človek nikdy nevie, kedy stretne nejakého nebezpečného vodiča.
Mas pravdu, ze dnes do “hviezd” zasahuju asistenti. Ale percentualne hodnotenie jednotlivych disciplin je rovnake od tusim 2008. Treba si vzdy pozriet cely report a tam je rozpisane celny naraz, bocny naraz, funkcia asistentov a pod. Inak ta generacia aut okolo 2010 sa vyznacovala zaistenim bezpecnosti masou zeleza. Potom zlacnila vysokopevnostna ocel a zacala sa pouzivat pri vyrobe. Je nazor, ze auta okolo roku od 2008-2010 su podobne bezpecne, co sa tyka zachovania priestoru pre posadku po deformacii (vdaka mase zeleza) a dokonca maju lepsie hodnoty pretazenia figurin, nez nove auta, ktore pouzivaju vysokopevnostnu ocel. A aj preto su niektore novsie modely aj o 200 kg lahsie ako predchadzajuce. Proste ked sa to zastavi na mensej drahe, je pretazenie vacsie. Ale tiez kupujem pre rodinu nove auta, nie kvoli mechanike, ale kvoli bezpecnosti.
Ideálne je bezpečnosť svojho auta nikdy nevyskúšať = jazdiť tak aby sa čo najviac eliminovala možnosť nehody.
Ja som menil auto, ktoré bolo konštrukčne z roku 1998 a "preskočil" som prakticky 2 generácie áut.
Dělalo, myslím, že je i na prodej v ČR jedno, nebo bylo a tuším, že mělo pevný pohon ve stylu quattro... docela rarita :) Škoda, že to snad nevyráběli s vrcholným V6. Ale to se možná pletu, většina z nich, co jsem viděl byly 2.0i.
.... utíkejte nakupovat, to je přece to "staré dobré auto" ne? prej 350.... jo, za 200 to možná někdo koupí.... na hrkání po horách kde nebude vadit prehistorická bezpečnost toho auta to nemusí být špatné.... za ty prachy....
Jinak ale abych jen nehejtoval staré plečky.... Před rokem jsem dal pryč Mondeo z roku 2014 a když se dnes dívám na naftové kombíky stejné velikosti, tak jsou všechny těžší, nebudou tak agilní, spotřebu budou mít +/- stejnou a mají menší kufr, protože zadky se teď dělají dokulata.... a jako bonus miliarda asistentů, které jen otravují....
Jediná solidní náhrada je asi Superb, který se ale fest houpe a jízdně na to staré Mondeo prostě nemá.... ale jasně, to moje ex-Mondeo byla ještě smradlavá EUR5 a bezpečnost dnešní optikou už taky zcela mimo...
.... hele za mě fakt dokonalé auto.... neměnil bych na něm vůbec nic.... a najel jsem s ním 170tkm od novoty a snad až na trošku poddimenzované zadní brzdy (kotouče co 80tkm) jsem na to nešáhl..... fakt strašně příjemné auto.... Prodal jsem to kámošovi za pár šupů, v krásném stavu, a pokaždé když mě potká tak se mi klaní.... :-)
PS: ano, interiér kvalitou ani estetikou neoplýval, ale za ty prachy.... něco málo tam upadlo (ty kulaté kryty ventilace) ale to byly fakt banality.... a to ticho a toho místa..... krása....
Já měl předfacelift 2.0TDCi 85kw manual, takže opticky pro mne zastarala maska, ale slušný interiér (titanium, ale viděl jsem naživo nějaké Ghie a to bylo maso :D to nechceš) a komfort a prostornost dokonalá, tam sem odvezl věcí. Koupil jsem ho se 144 tisíci najeto po 2 letech z Belgie, prodával jsem s 275 tisíci cca, měl sem ho asi 7 let.
Motor perfektní ale, jelikož jsem se vybodl cca rok na spojku a jezdil, musel sem pak repasovat i převodovku, ale pak jsem s tím ještě otočil Řecko a bez zaváhání, jinak mne auto nikde nenechalo.
závady:
Jednou mi vyskočil nouzový režim - občas zlobil senzor polohy volantu, vyměněno.
Rozbila se páčka blinkrů, taky vyměněno.
Uhnila anténa ráda - taky vyměněno, tentokráte za neorigo.
Za tu dobu jsem dělal asi 1x kotouče a 2x destičky + ke konci jsem měnil i zadní silentblok, ale pozoruhodné je, že na podvozku z těch funkčních věcí se neměnilo nic a pořád procházelo legálně STK bez problémů, podvozek byl nesmrtelný.
No jiná story jsou ecoboosty - před tím nafťákem jsem měl 1.6EB a protože to co měsíc nenastartovalo a nikdy se na to nepřišlo, tak jsem ho po roce vrátil a vyměnil za ten diesel.... Ford se k tomu tehdy postavil chlapsky a fakt si to auto vzali zpět....
Jinak ale ten 1.6EB jsem měl ve výbavě Enterprise, takže kůže, ventilované sedačky atd.... tehdy to bylo za nějakých 700 vč. daně neskutečně vybavené auto.... a jelo to pěkně, ale bohužel ta spolehlivost byla naprostá katastrofa..... celý život jsem jezdil v italských autech a nejitalštější byl nakonec právě tenhle Ford :-)
Baterka - řešili jsme u Kugy s tímto motorem z roku 2014. Naši s tím jezdili krátké trasy, navíc inteligentní dobíjení.. Pak dali novou a už se to snad opakovalo jen 1x... a to buď rád, že si nezažil největší průser těchto motorů - zapečené pístní kroužky :D
Když brali naši tu první Kugu, tak se čekalo už na MK5, MK4 vyprodávali a za 520 tam stála skladovka kombík s tímto EB, myslím, že taky Enterprise (ty sedačky musely být příplatkové, protože v základu byly textilní, nebyla to spíš Titanium S/X?).... ale tehdy jsme jednu MK4 měli a oni chtěli SUV :)
Nemyslim si, ze mondeo z roku 2014 je bezpecnostou mimo v porovnani s dnesnymi autami. To napredovanie nie je uz take skokove, ako bolo v minulosti. Auta po r. 2005 az na vynimky, vedia velmi slusne posadku ochranit. V tom obdobi sa zacali robit prve 5hviezdickove auta (laguna, 308 a pod). Mondeo 2014 nebude oproti Mondeu 2020 ziadna rakva. Ale mondeo 1996to suhlasim, ze bude niekde inde. To bude niekde na urovni fabie 1. gen. Ale ta tiez uz nieco znesie.
Tak ono Mondeo mkIV je konstrukcne nekdy z 2008, a rok vyroby 2014 na tom nic nezmeni....ale jinak jako jo, uz to neni zadna rakev a nebal jsem se v tom vozit rodinu.... ale dnes uz jsou zase auta dal.... staci se podivat na videa z crashtestu.....
Suhlasim s tebou. Ale napriklad prekvapil ma crash test xc90, porovnanie starej a novej. Az na nafuknutie predneho hlavovejo airbagu ziadny velky rozdiel. A napr taky p308 stary aj novy pri celnom naraze 5 hviezd. Percentualne stara 308 82 nova 92. Rozdiel to je, ale aj stara ta ochrani.
Otec mal toto auto, ako liftback, potom som na sklonku jeho životnej dráhy zdedil ako svoje prvé auto ja na jeden rok, a miloval som ho, celkovo tie 90's interiéry so semišom sú moja srdcovka. Nádherné auto, v nádhernom stave.
... nevim, mozna se v tom vic drzel prach a dnes uz jsou vsichi alergici tak se od toho upustilo.... a nebo je to proste jen drahe.... pravda je, ze treba materialy potahu sedacek Fiatu Bravo nebo Alfy147 v lepsich vybavach by se dnes povazovaly za premiove a tehdy to byla celkem bezna vec....
Myslím, že dôvodom bude cena, ako napokon často (a to nehodnotím nejako kriticky, chápem, že aj pár eur na je do auto spraví pri státisícoch vyrobených kusov veľa peňazí). Škoda, za mňa najpríjemnejší materiál. Obývačka 😉
Presne aj moja primera. 360.000 (a mozno aj raz tolko) km, zhnita na prach, ale sedacky a celkovo interier v paradnej kondicii. Inak motoricky fajn, ale klima sa uz musela plnit pred kazdou sezonou, obcas vyskocila pod plnym plynom dvojka, ovladanie ventilatoru topeni len na najvysiu rychlost a vypadavajuca tycka pohonu stieracou (neprijemne).