Každý řidič se někdy může dostat do situace, kdy by se mu hodily schopnosti profesionálních drifterů. Díky spolupráci Toyoty a univerzity Stanford by však v podobně extrémních situacích mohla pomoci elektronika chytrých vozidel.
Představili jen další level zdegenerovanosti majitelů řidičských průkazů. Autonomně pojede auto, dostane smysk a samo si to vyrovná (nebo havaruje, což je pravděpodobnější, ale tam už bude někde malinkatým písmem napsáno, že za auto zodpovídá člověk sedící na místě řidiče, takže se na něj přesune zodpovědnost)
Podívej, tohle není ani tak o zdegenerovanosti řidičů, ale spíše o tom, že do takové situace se nechceš dostat neúmyslnně a hlavně dnes ani nemáš možnost si to zkusit nanečisto, né každý se dostane někam na polygon, nebo prázdnou plochu, sám takovou hledám každou zimu a nevím o ničem, vše je zavřené a oplocené. Když se ti pak ten smyk stane, díky moderním autum jsi v mnohem větší rychlosti, než by si byl dříve (hranice a limity jsou dál a to vede k přeceňování schopností).
Já jsem tedy za tyto systémy rád, když nasněžilo, pustil jsem se s autem na jednu odlehlou silničku, vypl stabilizaci a po párkrát prošlápnutí plného plynu, kdy mi auto "skakalo" ze strany na stranu a mělo tendeci jít bokem, jsem to radši zapl a přestal blbnout, protože výlet do škarpy by byl drahej špás.
Já to vztahuji spíše k úvodu článku, kde to popisují k stále větší autonomitě řízení. ESP, nebo určitá stabilizace je fajn, dobrý když jde vypnout, pokud někdo chce. Ale je jasný, kam to směřuje. Chtějí aby auto bylo co nejvíce "samostatné" . To minepřijd zase jako nějaká výhra. Pořád by měl mít rozhodující slovo řidič.
To samozřejmě nepopírám, jen tím chci říct, že dnes není moc možnost si vyzkoušet limity auta, není kde a limity se posouvají výš a výš, což pak může mít za následek fatální situace.
Za posuv limitů částečně může právě ta elektronika, která často zasahuje tak, že řidič ani nemá šanci sám s tím začít něco dělat. Pak je samozřejmě vžije tento způsob jízdy, kdy se automaticky počítá s určitou pomocí auta jako takového a díky tomu i limity jsou dál. Pak ruku v ruce s tím je situace, kdy je fatální nehoda na dosah, protože fyziku neukecá ani elektronika. Když měl člověk "cit" a kontrolu nad autem, nedovolil si tolik, ale dovolil si tolik, aby věděl, ž eauto už naznačuje možný problém. Na druhou stranu kolik lidí dneska by mělo ten cit to poznat.
Problém je aj v tom, že dnes je vidičák právom, nie výsadou. Stačí, ak to bez újmy odšoféruješ kúsok po meste a vodičák máš vo vrecku - za patričný obnos samozrejme. Dnes je to ako všetko hlavne biznis, že za volantom jazdia teľce neschopné zvládnuť nič viac okrem jazdy z bodu A do bodu B po známej trase, už nejak nevadí...
Tak ja nepotrebuju bychařit narozdil od tebe. Kdyz mas papíry dlouho, co třeba si koupit konečně auto. Nebo ti ty superby 2.5TDI dojdou nez na něj nasteris.
Ja si nepotrebuju honit ego nějakým hulicim vrakem. Ale rad te potkam.
A nez ja budu uhorelej v EV, tak to ty už budeš dávno dementní od toho tvého chipnutyho smradu. Takze ja jsem v klidu. Navic kdybys mel přehled a jen nekecal, víš že žádné dotace na EV pro Prahu nejsou.